Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yazılanlardan anladığım kadarıyla, yazdığım iki makalede dediklerim ya anlaşilmamış, yada anlaşılmak istenmemiştir. Zira, bana cevap olarak yazılanlar benim yazdıklarıma cevap niteliği taşımamaktadır. Şöyle ki:
Kur’an İse İslam inancına göre Allah tarafından korunmaya alınmış olduğundan hiç bir şekilde değiştirilemez olan bir İlahi Kitaptır, bu husus İslam dininde İmanla alakalı bir husus olmakla beraber, güncel olarak gözlemlene bilen bir hakikattir, bugün dünyada yaygın olarak geçerli olan Kur’an metnini şüphe altında bırakabilecek direkt veya dolaylı ikinci bir Kur’an metni yoktur, Kur’an’ın inişinden sonra Kur’an karşıtı olan kimseler bu hakikati bozmaya yani Kur’an’ın metnini değiştirmeye güç yetiremeyince ve Kur’an’ın içeriğine tesir etmeye umutları kalmayınca, İnsanları Kur’an’dan soğutup uzaklaştırmak için, Kur’an’ın dışından Kur’an’a söz etmeye ve hatta Peygamberimiz adına uydurdukları rivayetlerle Kur’an’ın etrafını kuşatmaya giriştiler, böylece Kur’an’ın içeriğine yerleştiremedikleri söz ve kanaatlerini, Kur’an’ın etrafına bir duvar şeklinde örme çabasina girdiler, bu çabaları çerçevesinde kimileri Kur’an noksandır derken diğer bazıları ise Kur’an’da fazlalık vardır iddiasında bulundular, diğer bazıları ise Kur’an lafzına söz ederek bu lafız bu şekilde inmemiştir demeye giriştiler. Hatta hızlarını alamayan diğer bazıları ise Peygamberimiz adına uydurdukları rivayetlerin Kur’an ayetlerini iptal edebilme gücünde olduğunu ileri sürdüler.
Önceki yazımda da belirttiğim gibi Kur’an’ı tahrif edebilmenin manası İnsanlığın elinde bulunan Kur’an Metnini şüpheli hala getirebilecek bir çalışma ortaya koyabilmek şartına bağlıdır.
Bu şekilde demiştim, İslam aleminde geçerli olarak kabul edilen Tek bir Kur’an vardır, Kur’an’ın orijinal olmadığı yolunda birçok kimsenin çesitli iddiaları olabilir, fakat bu iddialar İslam aleminde hiçbir mana ifade etmemektedir. Bu iddialardan habersiz değilim, sadece Kur’an karşıtı çaba gösterenlerin haline gülüyorum. Örnek olsun diye bu iddialardan bir kaç tanesini de alıntı yaparak ben yazayım, şöyle ki:
“İ slam âlemini sarsacak iddia
Almanya 'nın Saarland Üniversitesi'nin İslam araştırmacısı Puin, Kuran'ın 14 yüzyıldan beri değişmediği inancını sorgulamaya cesaret etti. 6. yüzyıldan kalma elyazması bir Kuran'ı inceleyen Puin, kutsal kitabın zaman içinde değiştirildiğini savunuyor
Bu tanıklık, bugün elimizdeki Kuran'la, Muhammed'in "vahiy katipleri"ne yazdırdığı bildirilen Kuran'ın aynı olmadığını çok açık biçimde anlatmıyor mu? Kaldı ki, Ibn Ömer, Osman dönemindeki derlemeden sonra bu sözü söylemiştir. Yani, Osman döneminde oluşturulan "Mushaf"ın da orijinali yok. O el yazması, Dünyanın hiç bir yerinde bulunmuyor...
Temel kaynaklarda sözü edilen, ama bugün bulunmayan "değişik mushaflar" da üzerinde durulmaya değer nitelikte. Suyuti'nin el İtkan'ında, Buhari'nin eserlerinde bazı önemli mushaflardan ve bu mushafların içindeki surelerin listelerinden söz edilir. Örnegin, Muhammed'in en yakınlarından biri bilinen ve Peygamberin, Kuran için ezberine başvurulacak dört kişiden biri olarak belirttiği Ibn Mesud'un mushafı, yine Muhammed'in danışılması gereken dört kişiden biri olarak söz ettiği Übeyy Ibn Ka'b'ın mushafı, Abdullah Ibn Abbas'ın mushafı, Muhammed'in karılarından Aişe'nin mushafı, Ali'nin mushafı bunların başlıcaları.
Müslümanların kutsal kitabının resmi nüshasının her yerde aynı olduğu doğrudur. Ancak, bugün İslam dünyasında bilinen ve elde bulunan Kuran, Peygamberin "vahiy katiplerine yazdırdığı" söylenen Kuran'ın aynı değil. Kaynaklar, bunu ortaya koyuyor
Muhammed Döneminin Kuran'ı ile Bugünkü Kuran Aynı Değil:
Burada çok önemli bir tanıklığa başvuralım: Ibn Ömer diyor ki: "Hiçbiriniz, Kuran'ın tümünü aldım (elimde bulunduruyorum) demesin. Bilemez ki, Kuran'ın çogu yok olup gitmiştir. 'Ne kadar ortada varsa o kadarını elimde tutuyorum' desin yalnızca." (Bkz.Suyuti, el İtkan, 2/32.)” (alıntılar, www.islamiyetgercekleri.org sitesinden. )
Bu şekilde daha birçok iddia bulmak mümkündür, Kur’an karşıtlarının dahi itiraf ettikleri “Müslümanların kutsal kitabının resmi nüshasının her yerde aynı olduğu doğrudur.” ifadesi anlayanlar için bence çok önemlidir, onların resmiyetten ne anlıyorlarsa resmi dedikleri, benimse hiçbir Kulun Tahakkümünde olmayan tek nüsha olarak geçerli olan değişmemiş Kur’an dediğim, herkesçe varlığı bilinen Kur’an’ın rakipsiz olarak şüphelerden uzak bir şekilde dimdik durduğu bir hakikattir.
Alıntıda görüldüğü gibi, “Peygamberin, Kuran için ezberine başvurulacak dört kişiden biri olarak belirttiği Ibn Mesud'un mushafı, yine Muhammed'in danışılması gereken dört kişiden biri olarak söz ettiği Übeyy Ibn Ka'b'ın mushafı, Abdullah Ibn Abbas'ın mushafı, Muhammed'in karılarından Aişe'nin mushafı, Ali'nin mushafı bunların başlıcaları.” şahısların ismine bağlı olarak bazı Kur’an nüshalarından bahsedilmektedir, Forum da ayrıca diğer bazı Kur’an nüshalardan bahsedilmekte bu iddia örneklerini çogaltmakta mümkündür. Bu iddiaları ciddiye alıp savunanlara şunu sorayım, sizler İslam Dinini kabul edip Kur’an’ı Allah’ın sözü olarak kabul eden kimseler iseniz, İslam Dinini hangi Kur’an’dan öğreniyor ve uyguluyorsunuz? Yoksa sizin elinizde 1000 elifi çikartılmiş; noktasız ve harekesiz Kur’an’mı var, ben böyle bir şeye inanıyor olsaydım, bunları çıkartıp orijinali elde etmeye çalışırdım, böyle bir şeye inanmadığım için benim o şekilde bir çabam yoktur, sizin inancınız doğrultusun da böyle bir çabanz varmı, olur ki sizin adınızla da anılan yeni bir mushaf ortaya çıkardı, Kur’an’a toz kondurmaya çalısmak kafirlerin kalbinde yer eden bir hasrettir, bu sözü sizin şahsınızı kastederek söylediğimi de zan etmeyiniz, bu genel manada öyledir, Kur’an’dan mealen:
- Ve şüphe yok ki: O -Kur'an-ı Kerim- takva sahipleri için el-bette bir öğüttür. 69/48
- Ve muhakkak ki, biz elbette biliriz, şüphe yok ki, sizden tekzîb edenler vardır. 69/49
- Ve muhakkak ki, O -Kur'an-ı Kerim- elbette kâfirlerin üzerlerine bir hasrettir. 69/50
- Ve şüphe yok ki. O, kuşkusuz, gerçek bir hakikattir. 69/51
- Artık o Yüce Rab'bin ismiyle tesbihe devam et. 69/52
Fereç HÜDÜR
__________________ Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
|