HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Topun ağzındaki "namaz" ve Gerçek Salat’a Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

sultan Yazdı:

Doğrularla yanlışlar içiçe girmiş karışmış.Fecir'den İşaya (sabahtan akşama)kadar insanın aklına o kadar çok şey gelirki..Önemli olan direnmek göğüslemektir,Ve-nhar yapmaktır..

Burada haklısınız!Çünkü Acem'in "namaz"ı ile Kuranın Salat'ı arasında dağlar kadar fark vardır.

    Salat böyle anlaşılınca herzaman namzda olabilirsin deniyor.....

Şayet yazdıklarımdan böyle bir anlam çıkardıysanız buna üzülürüm! Çünkü,vakit (Fecr ve İşa) kesin olarak kayıt altına alınmış,başlangıç ve bitişi ifade eden zaman dilimleridir.Abdest'le (5/6) birlikte Salatı ikame etmenin olmazsa olmazlarıdır.

   

Resulün savaşta Salatı İkame ettirmesi Fecir'de görev dağılımının müminlere bildirilmesi ve onlarında buna bağlılık sözü vermeleridir. "Fatiha,zammı sure" okuyup yatıp kalkmaları değil.

   selamlar/saygılar

Bu konuda yazdıkların cevabı gerektirecek bir  yazı değil....

İndi görüşlerle olur mu bu işler...

Zannımca Arapçan da yok....

Kusura bakma ama bu konular sizi aşar

Yanılıyor muyum....

Doğru şeyler yaz beni utandır...Haydi bakalım...

selamalr

    

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

yakamoz Yazdı:

Tekrar selam sultan,

Sana da selam Yakamoz,

İtirazım eleştiri hakkınızın olup olmadığı ile ilgili değil. Beni rahatsız eden geniş bir aileyi topyekün olarak eleştirmeniz ve bu eleştiriyi de sadece yazınıza gerekli ilginin yapılmaması üzerine getirmeniz.

Benim açtığım hiçbir başlık ilgisiz kalmaz,sen meraklanma.Vurgum kaçıp saklananlara,sinenleredir.

O halde yazılanları bir kez daha okumanızı tavsiye ederim.Bilinenin aksine vakitlerin "Başlangıç ve Bitiş" olduğunu dolayısıyla Salat'ın gündüze özgü bir amel olduğunu söylemek dikkate değer farklı bir açılım olsa gerek.


Sünnilerde salatta vakit kavramının salatın şartlarından olduğunu söylerler.Çok doğru.


 Aradaki fark siz bunu akşam (işa) salatıyla bitirirken Sünnilerin bunu (farz anlamında) yatsı salatıyla son buldurması. Eğer siz işa salatından sonra bir Müslüman Rabbine yönelerek salata duramaz o vakit tatil zamanıdır ve serbesttir, yada sizin örneğinizle fabrika artık kapanmıştır diyorsanız bu gerçekten dikkate değer bir yorum.


Dostum,konuyu mecraından çıkarıyorsun,çünkü önyargılısın.Fecir'den İşa'ya kadar olan sürede insanın diğer insanlarla olan mecburi bir ilişkisi vardır.Bu bazen Lider/resulle birlikte de olabilir.Bunun dışında kalan yani İşa'dan Fecre kadar olan süre kişinin ilişkilerinin bitip daha özel bir dönemin başladığı zaman dilimidir.Bu dönemin Allah'tan bihaber geçeceğini söylemek elbette saçmalıktır ve ben böyle bir şeyde söylemedim.


 Ama ben böyle düşündüğünüzü sanmıyorum daha doğrusu temenni etmiyorum.(!)


Bu yaşamın gerçeği."Salat'a üşenerek,isteksizce kalkmak"İlahi bir tesbittir.Fabrikada içtenlikle çalışanlar olduğu gibi kaytaranlar ve yeterince çaba sarf etmeyenlerde vardır ve olacaktır.


Böyle kişiler elbette olacaktır ama olmamalıdır Temennilerle gerçekler farklıdır.

 ve Rab’bimizin istediği salat ifade etmeye çalıştığım gibi olanıdır.Senin Salat tarifin nasıl anlatırmısın?


 Böyle değilse bir müminin salatı, Maun suresinin muhatabı olduğunu bilmelidir.


İşte ben bunu eleştiriyorum! Hem "Dini Kuran'a özgüleyen hanifler olacaksınız hem de "Batıl gelenekten" devir alınanları Kuran'a onaylatmaya çalışacaksın!


Batıl gelenekten devir alınan nedir Sultan? Hangi ifademden çıkardınız bunu ? Alttaki paragrafın hangi cümlesi sizi rahatsız etti. Lütfen söyleyin varsa yanlışımız düzeltelim.


….Salat fabrika işçisinin durumuyla izah edilmemeli, isteyerek inanarak ihlasla yapılmalı.Fabrika Allah'a aitse neden ihlasla gidilmesin.


 Secdeye giden alın sonsuz teslimiyet duygusunu sonuna kadar yaşamalı. Sabah salatına kalkan bir mümin okuduğu Kur'anla Kadir Gecesini yaşadığını iliklerine kadar hissetmeli ve Rab'binin kendisine her sabah yüklediği yeni versiyonların etkilerini tekrar tekrar ve bıkmadan yaşamalı….


Yapacağınız şey önkabullerinizden sıyrılıp Allah'tan yalnızca ona ait olanı istemektir.Hamasi duygularla sonuca gidilmez.


Dayanaksız klasik bir saldırı cümlesi daha…Altını çizdiğim düşüncelerin beni haklı çıkarıyor ama...


"Milyonlarca Müslümanın" yaptığı zaten bu.Ha Arapça okumuş Ha Türkçe.İki,üç,beş vakit kılmış fark etmiyor.Değilmiki salat'ı sadece günün belirli vakitlerine sıkıştırılmış bir ritüel'den ibaret görüyor işte düzelmesi gereken budur kanımca.Yani Fecir'de başlayan sürecin her anının kazanım olduğunu düşünerek hareket edilmesi...Taki İşa vaktin kadar.İnsan ilişkileride bu dönemde şekillenir.Gece kişinin özelidir. 


Vakit belirli bir zaman aralığını ifade eder. Günün belirli vakitlerine sıkıştırılmış ibadetten kasdınız nedir anlayamadım…"Namaz" formatında "kılanan" neyse kasdım odur.2,3,5,vakit olmuş,Arapça ya da Türkçe farketmez.


 Öte yandan kişilerin özeli birbirlerine karşı anlamlıdır. Bize şah damarımızdan daha yakın olan Rab’bimize karşı bu durum söz konusu değildir. Mümin yaşadığı her an ile Yaradanına karşı sorumludur ve mümin her an tetiktedir.


Sanırım "uykunun bir nev'i ölüm olduğu"gerçeğini dikkate alırda bu vakitte de "tetikte" olmayı önermezsin,kardeş.İnsan istesede her an tetikte olamaz,olmasıda bir yükümlülük değildir zaten.


Gerçek şu ki kurduğunuz cümleler oldukça tehlikeli ve yanlış anlaşılmaya müsait. Bunu bir anda konuya dahil olan kardeşlerimizin konuyu farklı yerlere çekmelerinden de anlayabilirsiniz. Kardeşlerimi eleştirmiyorum bu durumun en büyük sorumlusu eksik, içi doldurulmamış sadece kısmi benzerlik nedeniyle verilen örnek üzerine bina edilmiş yorumunuz.Sadece kendi adına konuştuğunun farkındasındır umarım.


 Benzer diğer zorlama örnek ve yorumlarınızı daha önceden de okuma fırsatı bulduğumdan bunu çekinmeden söyleyebiliyorum. Kur’an yeteri kadar açık kitaptır. Rab’bimiz zorlanmamıza mahal vermeden, en güzel örnekleri kendisi verir.Zorlanmasaydık Sitenin en çok reyting alan konuları namaz'la ilgili olanlar olmazdı değil mi?Ancak,bunun suçlusu Kuran'ı yaşama dokundurtmama gayreti güdenlerdir,ne şekilde olursa olsun.


Muhabbetle,Selametle


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

osman1 Yazdı:
sultan Yazdı:
osman1 Yazdı:

Doğrularla yanlışlar içiçe girmiş karışmış.Fecir'den İşaya (sabahtan akşama)kadar insanın aklına o kadar çok şey gelirki..Önemli olan direnmek göğüslemektir,Ve-nhar yapmaktır..

Burada haklısınız!Çünkü Acem'in "namaz"ı ile Kuranın Salat'ı arasında dağlar kadar fark vardır.

    Salat böyle anlaşılınca herzaman namzda olabilirsin deniyor.....

Şayet yazdıklarımdan böyle bir anlam çıkardıysanız buna üzülürüm! Çünkü,vakit (Fecr ve İşa) kesin olarak kayıt altına alınmış,başlangıç ve bitişi ifade eden zaman dilimleridir.Abdest'le (5/6) birlikte Salatı ikame etmenin olmazsa olmazlarıdır.

   

Resulün savaşta Salatı İkame ettirmesi Fecir'de görev dağılımının müminlere bildirilmesi ve onlarında buna bağlılık sözü vermeleridir. "Fatiha,zammı sure" okuyup yatıp kalkmaları değil.

  

Bu konuda yazdıkların cevabı gerektirecek bir  yazı değil....Ama sen de takdir edersinki epeyce cevap geldi.

İndi görüşlerle olur mu bu işler...Sitenin yeni "Ağır Abi" adayı olarak sana katılanlar olacaktır elbette ,istersen onlara sor.Ben taraflı davranırım.

Zannımca Arapçan da yok....Kastın "orta çağ Arapçası"ysa o bende yok ama olan arkadaşlar var sitede.

Kusura bakma ama bu konular sizi aşar

Yanılıyor muyum....Sende kusura bakma ama ben bu "kusuruna" bakarım arkadaş.Çünkü bu konuların beni aşmaması gerekiyor.Allah'ın sınavındayım soruları çözüp yol almam lazım.Evet,yanılıyorsun, sn.Osman bey!

Doğru şeyler yaz beni utandır...Haydi bakalım...Allah bizleri utandırmasında,bu sağlamanın ölçüsü Osman1'in doğrularımı olacak,yoksa Allah'ın ayetleri mi?

selamalr/Selametle

     

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ŞiaRıM-KuRaN
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 124
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ŞiaRıM-KuRaN

       Namaz Belli vakıtlerde Rabbımız tarafından gunluk hayattaki yaşantımızı sureklı rabbımızın nezaretınde yapalım dıye çağlar boyunca tum ınsanlara farz kılındıgı gıbı bızlere de farz kılınmışıtr.

 

Her nolursa olsun bızlere bugune kadar tevatur olarak gelen namazı belırlı vakıtlerde yerıne getırmelıyız.Aksı taktırde yarın allahın huzuruna alnımız ak ve temız çıkalım.

 

İbrahimim abimiz namaz konusundakı yazısından bır bölum aktarıyorum.İnşaAllah faydalı olur.

 

Salat/Namaz                         

 

Bir Müslüman’ın imanını, ahlakını ayakta tutacak şeyler ortaya koyduğu ibadetlerdir.

 

Ben İslam la tanıştığımdan beri, bazı insanların dini bilgisi ve bilinci olmadığı halde, taklit ende olsa, samimiyetle namaz’a başlayıp daha sonra bilinçli bir Müslüman’a dönüştüğünü, bazı bilinçli Müslümanlardan da namazı aksata aksata artık kılmadıklarını ve kendine şirk düzeni kurduğunu müşahede ettim.

 

İşte ibadetin, özellikle namaz ibadetinin, bendeki yeri ve değeri bu.

 

Furkan 77 De ki: "Duanız/davetiniz/ibadetiniz/kulluğunuz yoksa, Rabbim sizi ne yapsın! Yalanladınız; bu yüzden azap kaçınılmaz olacaktır."

 

Namaz/Salat yoksa Muharebe için çıkılan bu zorlu yolda, Allah’ın Müminlerden istediği nedir acaba? 

 

Nisa 102,103 Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kafirler isterler ki, silahlarınızdan teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun. Allah, kafirler için rezil edici bir azap hazırlamıştır.

Namazı bitirdiğiniz zaman ayakta, oturarak ve uzanarak Allah'ı anın. Güvene kavuştuğunuzda namazı gözetiniz. Namaz, inananlar üzerine belirli vakitlerde farz kılınmıştır.

 

Dostlar ayetler ne güzel cevaplar veriyor.

 

Maide 55 Sizin gönül dostunuz Allah'tır, O'nun resulüdür, bir de rüku eder bir halde namazı kılıp zekatı vererek iman edenlerdir.

 

Maide 58 Namaza çağırdığınızda onu oyun ve eğlence edindiler. Böyle yaptılar; çünkü onlar akıllarını işletmeyen bir topluluktur.

 

 

İnsan olmayan bir şey için üşenir/tembellik eder mi?

 

Nisa 142 Şu bir gerçek ki, ikiyüzlüler hileler düzerek Allah'ı aldatmaya uğraşıyorlar. Ama Allah da onları aldatıyor.Onlar namaza kalktıklarında tembel-miskin bir halde kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar. Onlar Allah'ı çok az hatırlarlar.

 

Tevbe 54 İnfaklarının onlardan kabul edilmesini engelleyen sadece şudur: Onlar, Allah'a resulüne nankörlük ettiler. Namaza ancak üşene üşene gelirler, infak edip dağıttıklarını da içlerinden gelmeyerek verirler.

 

İnsanın namaz gibi bir ibadet sonrası, yalan yere şahitlik etmesi biraz zordur.

 

Maide106 Ey iman edenler! Herhangi birinize ölüm gelip çattığında, vasiyet zamanı aranızdaki tanıklık şöyle olsun: Kendinizden adalet sahibi iki kişi yahut yolculuk etmekte iken ölüm musibeti başınıza geldiyse sizin dışınızdan iki kişi. Bunları namazdan sonra alıkoyarsınız; kuşkulanırsanız şöyle yemin ederler: "Vallahi, yakınlarımız da olsa yeminimizi hiçbir ücret karşılığı satmayacağız, Allah'ın tanıklığını saklamayacağız. Çünkü böyle yaparsak mutlaka günahkarlardan oluruz."

 

Allah boşuna namazı vakitlerle farz kılmamış, Müslüman deşarj oldukça namaz kılıp şarj olacaktır.

 

Ankebut 45 Kitap'tan sana vahyedileni oku. Namaz da kıl. Çünkü namaz , çirkinliklerden ve kötülüklerden alıkoyar. Elbette ki Allah'ın Zikri/Kur'an'ı daha büyüktür. Allah, neler yaptığınızı biliyor.

 

Hud 87 Dediler ki: "Ey Şuayb! Namazın mı emrediyor sana, atalarımızın tapar olduğunu terk etmemizi yahut mallarımızda dilediğimiz gibi davranmaktan vazgeçmemizi? Esasında sen; gerçekten yumuşak huylu, olgun bir insansın."

 

İsra 110 De ki: "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler O'nundur. Namzında sesini yükseltme, kısma da.İkisi ortası bir yol tut."

 

 

Kıyam, Rüku Secde       : Fiili olarak yok mu?

 

Bakara 238 Namazları ve orta namazı koruyun.Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin.

Şuara 218-223 O Aziz, o Rahim olana güvenip dayan. O ki görüyor seni kıyam ettiğin zaman. Görüyor nasıldır secde edenler içinde dolaşman. Kuşkusuz, O'dur iyice bilen, iyice duyan. Haber vereyim mi size şeytanların kime iner olduğundan? Herbir iftiracı günahkar üzerine iner onlar. Kulak kabartırlar ama çoğu yalancıdır onların.

 

Şu ayetler namaz, secde, rüku, kıyam yok diyen iftiracılara sanki söylüyor.

 

 

Sad 24 Davud dedi ki: "Vallahi, senin birtek koyununu kendi koyunlarına katmak istemekle sana zulmetmiş. Zaten ortaklardan birçoğu, birbiri aleyhine haksızlık ve zulme sapar. İman edip hayra ve barışa yönelik işler yapanlar böyle değildir. Ama onlar da pek azdır." Davud, kendisini imtihan ettiğimizi düşündü; hemen Rabbinden af diledi, rüku ederek yerlere eğildi ve Allah'a yöneldi.

 

Maide 55 Sizin gönül dostunuz Allah'tır, O'nun resulüdür, bir de rüku eder bir halde namazı kılıp zekatı vererek iman edenlerdir.

 

Tevbe 112 Tövbe edenler, ibadet edenler, hamd edenler, seyahat ederken oruç tutanlar, rüku edenler, secdeye kapananlar, iyiliği emredip kötülükten alıkoyanlar, Allah'ın sınırlarını koruyanlar... Müjdele o müminleri!

 

Hacc 26 Bir zamanlar, İbrahim için, Beytullah'ın yerini, şöyle diyerek hazırlamıştık: Bana hiçbir şeyi ortak koşma, evimi; tavaf edenler, kıyamda duranlar, rüku-secde edenler için temizle.

 

Bakara 125 Hatırla o zamanı ki, biz Beytullah'ı insanlar için sevap kazanmaya yönelik bir toplantı yeri ve güvenli bir sığınak yaptık.Siz de İbrahim'in makamından bir dua yeri edinin.İbrahim ve İsmail'e şu sözü ulaştırmıştık: "Tavaf edenler, kendini ibadete verenler, rüku-secde edenler için evimi temizleyin!"

 

Fetih 29 Muhammed, Allah'ın resulüdür. Onunla beraber olanlar, inkarcılara karşı çok çetin, kendi aralarında çok merhametlidirler. Sen onları rüku eder, secdeye kapanır halde görürsün. Allah'tan bir lütuf ve hoşnutluk ister dururlar. Görünüşlerine gelince, yüzlerinde secde eseri-izi vardır. Bu onların Tevrat'taki nitelikleri. İncil'deki nitelikleri de şöyle: Tıpkı bir ekin ki filizini çıkarmış, o filizi kuvvetlendirmiş. Filiz kalınlaştı, gövdesi üzerine dikildi. Ziraatçıları da imrendirir/hayran bırakır bu ekin. Allah böyle yapar ki, onlar sayesinde, inkar edenleri öfkelendirsin. Allah onlardan iman edip hayra ve barışa yönelik işler yapanlara bir bağışlanma ve büyük bir ödül vaat etmiştir.

 

 

 

Enam 162 De ki: "Benim namazım, ibadetlerim/kurbanlarım, hayatım, ölümüm alemlerin Rabbi olan Allah içindir."

 

 

Bu benim Kuran’dan anladıklarımdır.

 

Mutlaka doğrudur diye bir iddiamız yoktur.

 

Mutlaka en doğrusunu Yüce Allah bilir.

 



__________________
ZÜMER-2739/27 Andolsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Yukarı dön Göster ŞiaRıM-KuRaN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ŞiaRıM-KuRaN
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

yunusemre Yazdı:
MSER1 Yazdı:

Sevgili Arkadaşlar

Namazın kılınış şekli bellidir, ibadetlerin omurgasını teşkil eden namazın şekilsel anlamının için boşaltmaya hiçkimsenin hakkı yoktur.

Selam ve dua ile

Selam MSER1

"Namazın kılınış şekli bellidir" demişsin.. Nasıl kılındığını, ya da şöyle sorayım nasıl kılınacağını Kur'an'dan ayetler ile bana anlatabilir misin?

Sevgili YunusEmre,

Şimdiye değin oluşan iki düşünce vardı,Namaz/Salat konusunda.

Birincisi:Namaz, formatı muhafaza edilerek üç yada beş vakit olarak kılınmalıdır,diyenler.Ancak,bunlar kendi aralarında 'dil' ve 'rekat' konusunu çözebilmiş değiller henüz.

İkincisi:Böyle vakit,rekat,falan yok.Salat hayatın tamamını kuşatmış bir ibadettir,belli bir şekle sokulamaz,diyenler.

Bu iki görüşte kendisine Kuran'dan delil (!) bulduğunu düşündüğü için senin sorunada bir yanıt gelebilir.

Bizde dedik ki:Salat vakti Allah tarafından kesin olarak belirlenip abdestle belgelenmiş sadece gündüzün iki ucunda  adeta Allah'a ait bir fabrikada  mesai yapıyormuş gibi hareket etmektir.

Burada bizim hassas olacağımız nokta örneğin; bir ay boyunca kaç fecirde kalkıp abdest alarak bu amaçla sokağa çıktık, bunun endişesini duymak olmalıdır.İşte bizim söylediğimiz bundan ibarettir.

İşin ilginci bu söylemimizi yukarıdaki iki tarafta pek onaylamıyor.Çünkü,birincisinin namazının hiçbir etkisi yok 1 Milyar insan kılmasına rağmen.

İkincisi,birincisinin namazının fayda etmediğini görüyor ama kendisi yerine daha iyisini koyamıyor.Dolayısıyla ya toptan inkar ediyor yada kendince yaşanmaz bir tarif yaparak kavramı/kavramları resmen boğuyor.Bunun "örneğini" sen ve diğer arkadaşlar iyi tanırlar. 

Selametle kal. 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

 Sultan kardeş.....

  Dikkat edersen bu konudaki yetersizliğini dile getirdim....

  Herşeyi bilen Allahtır bizler bildiğimiz şeyin alimiyiz bizlerinde bilmediği çok noksanları var....

 Ancak ne demek orta çağ Arapçası.....Ortadalıktaki kırık veya basın arapçasından bahsetmiyorum....Kur'an Arapçasından bahsederim..

Bunu da şunun için derim....

Kur'anı tararsanız SALAT'ın namaz olmadığını ESSALAT geçen kavramın namaz olduğunu kavrarsınız....

İşte delilim budur... Kur'an'dan...

Ama siz indi olarak peygamber namaz kıldırmamış bunca delile rağmen görev taksimi ve emir vermiştir..falan dersiniz bu anlayışın Kur'anla ne alaksı var...

Bak bu yazıyı fecirde yazıyorum....Sabah namazında

Sonra duluki şemsde namaza duracağım inşallah../öğlen namazı

Sonra Essalatı vustayı/ikindiyi,

Sonra Essalatı mağribi/güneşin gurubunda akşamı

Ve nihayetinde Essalatı işayı/yatsı namazını eda edeceğim

Bunların tamamı beş vakit namaz eder..Ve Kur'ani kavramlardır...

Ve Bu namazları eda ederken içini SALATIMla dolduracağım aksi halde içinde salat/Allaha önem, değer olmayan namaz kılanın   yüzlerine çarpılır olan namazlardan olur kardeş..

   selamlar

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam

Sultan'ın çıkış noktası yanlış. Haliyle geliştirdiği yorum da bence tutarsız.

Salat, fabrika işçiliğine benzetilmiş. Sabah geliyorsun, işe başlıyorsun. Akşam kart basıp evine gidiyorsun. Bu yoruma göre bizler din işçisi olmalıyız. Çalışma saatlerimizde belli, sadece gündüz.


Mesai saatleri hakkında

Fabrika işçiliğinde belirli bir mesai saati vardır, din işçiliğinde yoktur. Din işçisi rabbin kendisine şah damarından daha yakın olduğunun bilincinde, her an zikir halinde sabah akşam, kesintisiz iştedir.

Salat fabrika işçiliği gibiyse nedir bu işin kapsamı? Nedir akşamdan sabaha yapılacak olan ibadetten farkı? Neler, nasıl sabah-akşam arası yapılacak? Neler, nasıl akşam-sabah aralığında?

Sultan'ın yorumu daha çok "akşam olunca evde oturulur, yatılır" mantığı üzerine kurgulanmış gibi duruyor. Evde oturulurken de farklı bir işçilik sözkonusu olmalı. Bunu Sultan da kabul ediyor. Fakat nasıl ve neden? Neden akşam mutlaka ve daima evde olmak veya çalışmak zorundayız?

Eskiden çeşitli nedenlerden dolayı sosyal hayat ağırlıklı olarak gündüzdü. Sosyal hayat bugün akşama kaymış durumda. İnsanlar karınlarını doyurmak için yoruluyorlar sabahtan akşama kadar. Akşam ise kendilerine ve birbirlerine daha fazla zaman ayırabiliyorlar. Etkinliklere daha fazla fırsat bulabiliyorlar. Dolayısıyla bir din işçiliğinden bahsedilecekse en verimli vakit aralığı gündüz değil akşam.

Sabahtan akşama değil sabah ve akşam

Hud 114. Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde salat et! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür.

Sultan'ın yorumunu dayandırdığı temel ayet bu. Sultan'a göre salat için net olarak söylenmiş iki vakit mevcuttur; fecr-işa. Geceye yakın saatler ifadesi bu iki belirli vaktin açılımıdır.

Bu bakış açısını doğru kabul edelim ve ayeti yeniden okuyalım. Ayette sabahtan akşama kadar sürecek bir eylemden bahsedilmiyor. Aksine bir eylem çeşidi için nokta vakitler veriliyor. Taraf kelimesinden iki uç anlaşılıyorsa öyle.

Allah din işçiliğini(?) sabahtan akşama kadar farz kıldı ise neden "sabahtan akşama kadar" ifadesini kullanmamış da gündüzün iki tarafı demiş? Verilecek muhtemel cevap; öğle dinlenmesine işaret edildiğinden dolayı. O halde öğle paydosu bir Allah emri demektir.

Öğle paydosu güneşin yaktığı kavurduğu saatlerde, bu iklim koşullarında mutlak bir gereklilik olabilir. Ilıman iklimlerde, iş yoğunluğun az olduğu hallerde, part-time koşullarda gerekli olmayabilir.

Nur 58 öne çıkarılabilir. Halbuki bu ayette öğle paydosu emri bulunmamakta. Öğle vakti dinlenmeye çekilen günün Arap toplumuna adabı muaşeret öğretilmekte. Düzeltici bir emir, kural getirici değil. Ayette eğer kural koyucu bir emir olsaydı her Müslüman öğle vakti eşiyle yatağa girmek zorunda olacaktı.

Muhabbetle, Alperen




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

osman1 Yazdı:

 

 Sultan kardeş.....

  Dikkat edersen bu konudaki yetersizliğini dile getirdim....

  Herşeyi bilen Allahtır bizler bildiğimiz şeyin alimiyiz bizlerinde bilmediği çok noksanları var....

 Ancak ne demek orta çağ Arapçası.....Ortadalıktaki kırık veya basın arapçasından bahsetmiyorum....Kur'an Arapçasından bahsederim..

Bunu da şunun için derim....

Kur'anı tararsanız SALAT'ın namaz olmadığını ESSALAT geçen kavramın namaz olduğunu kavrarsınız....

İşte delilim budur... Kur'an'dan...

Ama siz indi olarak peygamber namaz kıldırmamış bunca delile rağmen görev taksimi ve emir vermiştir..falan dersiniz bu anlayışın Kur'anla ne alaksı var...

Bak bu yazıyı fecirde yazıyorum.... Çok güzel,devamlı olur inşallah.Sabah namazında

Sonra duluki şemsde namaza duracağım inşallah../öğlen namazı-Tam bir garabet!

Sonra Essalatı vustayı/ikindiyi,(sıfat tamlaması)Vakit değil,nitelik anlatılıyor.

Sonra Essalatı mağribi/güneşin gurubunda akşamı-Bu Kurani kavram değil.

Ve nihayetinde Essalatı işayı/yatsı namazını eda edeceğimBuda yanlış,doğrusu:Salatil İşa Olacak(isim tamlaması)24/58

Bunların tamamı beş vakit namaz eder..Ve Kur'ani kavramlardır...(!!!???)

Ve Bu namazları eda ederken içini SALATIMla dolduracağım aksi halde içinde salat/Allaha önem, değer olmayan namaz kılanın   yüzlerine çarpılır olan namazlardan olur kardeş..Osman kardeş!senin bu sitede öncelikli okuyacağın ve tartışacağın konu bu olmamalı bence.İstersen sen siteyi şöyle bir gezin.

   selamlar/SELAM

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Alperen,

Hepimizin tüm insanların hayatlarını sürdürdükleri bir yaşam tarzları vardır.Ve bu yaşam tarzlarının düzenlenmesi kişiden kişiye değişim gösterir,konumları gereği.Birileri emreder,birileri emir alır.hayatın vazgeçilmez gerçeğidir bu.

Ancak,insanın beşer olmasından dolayı yapmaya mecbur kaldığı alışkanlıklarda mevcuttur.Uyumak,yemek-içmek vs.vs.gibi.

Allah'ın herşeyi çift yaratmasından dolayı bir tam gün iki ana bölüme ayrılır,gece ve gündüz.Bunu hiçbir güç değiştiremez.

Bugün yaşanan hayatta gündüzün ve gecenin değerlendirilmesi kişilerin konumlarına göre değişmektedir,daha öncede söylediğimiz gibi.Ancak,bütün bu beşeri tanımların yanında birde bizi ve tabiatı yapan,yaratan Allah'ın bunlar üzerine bir tanımı söz konusudur.(Bkz.Alak suresinin ilk beş ayeti konulu başlık)

Bugün geceyi ve gündüzü bizler nasıl tanımlarsak tanımlayalım bu konuda ilk ve tek söz sahibi Yüce Allah'ımızdır.O'da geceyi dinlenmek gündüzü maişet uğraşı olarak yarattığını açıkça belirtmektedir,yaklaşık 20 ayetinde.Hiçbir güçte hangi dönem çağı olursa olsun bu tanımın üstüne yeni tanım yapamaz.Geçici zaruri durumlar hariç.(Hınzır eti misalindeki gibi)

İşte gündüzün iki ucunda başlayıp biten bu süreci Yerdeki İlahi oluşum adına yapmak makbul salat,şuursuzca geçirmekte yüze çarpılacak salattır.Yani ücreti ödenecek mesai yada karşılığı olmayacak mesai.

Benim anladığım Allah'ın bizden istediği"nasıl olsa bir yaşam tarzı süreceksiniz.Bunu benim koyduğum ölçüler dahilinde yaparsanız size muazzam bir karşılık veririm.Yok kendi kafanıza göre bir düzen tutturursanız benden olumlu karşılık beklemeyin."bunun Kurandaki adı "Hududullahtır" yani "Allah'ın sınırları"

İnsanlığın bugün geldiği nokta bu sınırları hiçe sayma (Laiklik)noktasıdır.Ancaak,unutulmamalıdır ki,bizim sınavımızda insanlığa bu sınırları hatırlatmaktır.Bizim salatımızın içini dolduracak olanda bu mücadeledeki kararlı duruşumuzdur.

Bir kısım arkadaşta ısrarla "free" takılmayı arzulamaktadır.Bunlara göre "şekilde neymiş!takılmamalıymışız böyle şeylere"Yani,maç yapalım ama sahada çizgiler ve hakem olmasın!Sahada bazen piknikte yapabilirmişiz!(Buda herhalde 'Puro Laiklik' olsa gerek.

Değerli dostlar,gece "Allah"sız geçirilecek bir dönem değildir,asla! Muhterem Yaşar Nuri Hoca'nın bir ifadesini hatırlatmak istiyorum yeri gelmişken "Gece büyük ruhların üretme zamanıdır."Yani gece insan ilişkilerinin minumuma indirilip Allah'la olan ilişkinin maksimuma çıkarıldığı bir zaman dilimidir.

Selametle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

 Sultan kardeş....Sana bir özür borcum var önce özür dilerim......

  Neden.....

   İnsanlar nekadar doğru yazarLARsa yazsınlar birinin kalbini kırmak kişilğine saldırmak gibi bir fiilde bulunmuşlarsa çabaları nafiledir bence.....

   Yazıma baktım böyle bir hata yapmışım...Bu yüzden özür dilerim...

    Eleştirilerine gelince yazımda Arapça takılmadım kavramları hatırlatarak Türkçe yazdım ...Yoksa Arapça Kurallar konusunda haklısın...Ama ben Türkçe DÜŞÜNDÜM YAZDIM....

  Biraz Arapça bilen bilir ki mesela sıfat tamlamasının kaideleri vardır vs....

  Diğer konu Fecr ve mağribi ifade eden çok değişik Kur'an kavramları var...

 Mesela gündüzün iki tarafı....Yani sabah ve akşam namazları....

 Kur'an Vakitleri evrensel bildirmiş....

Mesela 66 enleminin üzerinde güneş aylarca batmaz...

Ne olacak şimdi.....

Orada insanlar nasıl namaz kılacak.....

Kur'an her hal ve şekli kucaklayıcı ifadeler kullanmış....

Bazan güneşin doğuş batışı bazan günün etrafı vs.....

Neyse bunlardan önce bir gönlü kazanmak en iyisi....

selaMLAR

 

 

 

 

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats