Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
aliaksoy Yazdı:
Selam kardeşlerim;
Biraz zihin egzersizi yapalım...
Bir kimse, Allah'ın Kuran'da tarif ettiği şekilde abdest alsa, sonra namaz kılma niyetiyle kıyam ve rüku gözetmeksizin içten bir kapanışla secdeye kapanıp Rabbine yakarsa ve secdeden kalkarak eylemini bitirse bu bir namaz olur mu?
Aynı soruyu, sadece kıyam, sadece rüku için ve hatta bunların (secde - rüku - kıyam) sıra gözetmeksizin oluşturulmuş kombinasyonları hakkında da düşünelim.
Olur diyenlerin ve olmaz diyenlerin Kuran'a dayalı delillerini dinleyelim.
Muhabbetlerimle...
|
|
|
Aleyküm selam Aliaksoy kardeşim!
Benim Kur’an dan anladığım kadarıyla olmaz!. Tabi bu sadece beni bağlar!
Kur’an bazı salat/namazları kınıyor.
Ör: “..vay o namaz kılanların haline ki kıldıkları namazdan gafildirler..” Maun suresi
“Onların Beytullah'ta ki namazı; ıslık çalmak, el çırpmak/engel olmaktan başka bir şey değildir. O halde, inkâr etmekte olduğunuz için tadın azabı.” 8/Enfal/35
Şu bir gerçek ki, ikiyüzlüler hileler düzerek Allah'ı aldatmaya uğraşıyorlar. Ama Allah da onları aldatıyor. Onlar namaza kalktıklarında tembel-miskin bir halde kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar. Onlar Allah'ı çok az hatırlarlar. 4/Nisa/142
İnfaklarının onlardan kabul edilmesini engelleyen sadece şudur: Onlar, Allah'a resulüne nankörlük ettiler. Namaza ancak üşene üşene gelirler, infak edip dağıttıklarını da içlerinden gelmeyerek verirler.9/Tövbe/54
Bu ayetleri dikkatli incelediğimizde, müşriklerin namazında fiili bir olay var “ıslık çalmak ve el çırpmak”, müminlerin namazından farklı, müminlerin fiili namazı var ve onlarınkinden farklı. Ayrıca münafıkları fiili bir törene (namaza/salata) çağrıldıklarında giderken “tembel-miskin bir halde kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar”. Gösteriş fiili olur. Birde “Namaza ancak üşene üşene gelirler” bir şey yapma ver bir yere gelme var, yani fiili bir şeylere çağrılıyorlar.
Yeryüzünde savaş için yolculuğa çıktığınız zaman inkarcıların size saldırmasından korkuyorsanız namazı kısaltmanızda bir sakınca yok. (kısaltılan bişey var) Kuşkusuz inkârcılar sizin açık düşmanınızdır. 4/Nisa/101
Sen içlerinde olup onlara namaz kıldırdığın zaman, onlardan bir grup sizi korumak için yanınızda bulunsun ve silahlarını da yanlarına alsın. (çünkü namaz töreni başlayacak) Namaza duranlar secdeye vardıklarında arkanızda bulunsunlar. Sonra namaz kılmamış olan grup gelsin ve seninle birlikte (törene devam etsinler) namaza dursunlar, (namazı bitirmiş olan grup ise) silahlarını alıp nöbet tutsunlar. İnkarcılar, silahlarınız ve eşyanız hakkında dikkatsiz davranmanızı ve böylece sizi ani bir baskınla bozguna uğratmayı umarlar. Yağmur ve hastalık gibi özürlerden ötürü silahlarınızı bırakmanızda bir sakınca yok. Ancak alarmda olun. Allah kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlıyor. 4/Nisa/102
Namazı bitirdiğiniz zaman (o bir törendi kıyamı, rükûsu ve secdesi var) ayakta, oturarak ve uzanarak Allah'ı anın. Güvene kavuştuğunuzda namazı (düzgün kılın) gözetiniz. Namaz, inananlar üzerine belirli vakitlerde farz kılınmıştır. 4/Nisa/103
Namazları ve orta namazı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin.
Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde (normalin dışında ) kılın. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin. 2/Bakara/238,239
Böyle birisi; gece saatlerinde secde ederek, ayakta durarak ibadet eden, ahiretten korkan, Rabbinin rahmetini uman biri gibi midir? De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler eşit olur mu? Ancak gönül ve akıl sahipleri düşünüp ibret alır." 39/Zümer/9
Selamlarımı sunarım!
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
|