Yazanlarda |
|
selimbay Yasaklı
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 110
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
HADİS DÜŞMANLARININ DÜZENBAZLIĞI |
|
Hadis, kadim [eski] kelimesinin zıttıdır, yani yeni demektir. Ayrıca söz ve haber anlamına da gelir. Kur�an-ı kerimde geçen bütün hadis kelimeleri, söz ve haber anlamındadır. Deyim olarak, Resulullahtan rivayet edilen haberlere hadis denir. Hadis-i şerif, Resulullah efendimizin şerefli, mübarek sözleridir. Dini yıkmak isteyenler, önce âlimlerden, mezheplerden başladılar, sonra da hadis-i şeriflere saldırdılar. Sahih de olsa hadis-i şerife düşmanlıklarını gizlemediler. Ama her Müslüman bilir ki, hadis-i şeriflere düşman olmak, (O, Resul vahiyden başka söylemez) buyuran Allah�a düşmanlıktır. Bu Allah düşmanları, (Yalnız Kur�an) yaftası altında, hadislerden başlayarak İslamiyet�i yıkmaya çalışıyorlar. Allahü teâlâ, Resulüne uymayı, kendine uymak olarak bildirmekte ve Resulün emri ile kendi emrini ayıranlara kâfir demektedir. İşte âyet-i kerime mealleri:
(Resule itaat eden, Allah�a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
(Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir.) [Ahzab 71]
(Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]
(Resulüm de ki: �Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!�) [Al-i İmran 31]
(O, kendisine vahyedilenden başkasını söylemez.) [Necm 3, 4]
(Ona uyun ki, doğru yolu bulasınız!) [Araf 158]
(De ki, �Allah�a ve Peygambere itaat edin! Eğer [uymayıp] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [Âl-i İmran 32]
(Allah�ın yolu ile, resullerin yolunu farklı göstermek isteyenler kâfirdir.) [Nisa 150,151]
Bu âyetlere rağmen, hadislere savaş açıldı. Mezhepsizler, kasten söz anlamındaki hadis kelimesini sanki hadis-i şerif gibi göstermeye çalışıyorlar. Uygunsuz bir söz ifadesini, uygunsuz bir hadis diye tercüme ediyorlar. Hadis kelimesini söz olarak tercüme etmeyip hadis olarak söylüyorlar, mesela (Kur�an�dan sonra hangi söze inanacaklar?) âyetini, (Hangi hadise inanacaklar) diye değiştiriyorlar.
Halbuki Kur�anda, hadis kelimesi bazen, Kur�an anlamında da kullanılıyor. O zaman hadis kelimesini, hadis-i şerif olarak göstermek, kendi aleyhlerine delildir. İşte âyet mealleri:
(Bu hadise [söze = Kur�ana] inanmayanlar [helak olacakları için] arkalarından üzülerek neredeyse kendini harap edeceksin!) [Kehf 6]
(Allah, hadislerin [sözlerin] en güzelini bir kitap halinde indirdi.) [Zümer 23]
(Şimdi siz bu hadise [söze, yani Kur�ana] mı şaşıyorsunuz?) [Necm 59]
(Âlemlerin Rabbi tarafından indirilen bu Kur�an-ı kerime ancak temiz olanlar dokunabilir. Siz bu hadisi mi [sözü mü yani Kur�anı mı] küçümsüyorsunuz?) [Vakıa 77- 81]
Kur�an-ı kerimde lehv-el hadis, boş laf demektir. Bir âyet meali:
(İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmî delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı satın alır.) [Lokman 6]
Hadis düşmanları, buradaki boş lafa, hadis eğlencesi veya uydurma hadis demişlerdir. Bu hileye, bu oyuna gelmemelidir.
Lokman Suresinin 6. ayeti manası tefsiri Bazı arkadaşları uyandırır belki...
|
Yukarı dön |
|
|
Xweser-Mirov Yasaklı
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
Demek ki neymis, Allah'a itaat eden, Resule itaat etmis olur, Resule itaat eden Kuran'a itaat etmis olur.. Tersden okuyalim.. Kuran'a itaat eden, onu teblig edene iletene yani Resule iman etmis itaat etmis olur, Resule de itaat eden iman eden, onu da gondere secene yani Allah'a itaat etmis olur..
Kimsenin kimseye dusman oldugu yok, herkes ozgurce tartisyor forumda, dini sorguluyoruz, yanlislari hatalari tespit etmeye calisiyoruz.. Yozlastirilan dinimizin esasini bulmaya calisiyoruz.. Sakalimizi sivayip, muska yazmiyoruz, insanlari bos islerle oyalamiyoruz.. Allah'in kelamini konusuyoruz arastiriyoruz okuyoruz arastirmalar yapiyoruz..
__________________ Hayat sen ne güzelsin
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Xweser-Mirov Yazdı:
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
Demek ki neymis, Allah'a itaat eden, Resule itaat etmis olur, Resule itaat eden Kuran'a itaat etmis olur.. Tersden okuyalim.. Kuran'a itaat eden, onu teblig edene iletene yani Resule iman etmis itaat etmis olur, Resule de itaat eden iman eden, onu da gondere secene yani Allah'a itaat etmis olur..
Kimsenin kimseye dusman oldugu yok, herkes ozgurce tartisyor forumda, dini sorguluyoruz, yanlislari hatalari tespit etmeye calisiyoruz.. Yozlastirilan dinimizin esasini bulmaya calisiyoruz.. Sakalimizi sivayip, muska yazmiyoruz, insanlari bos islerle oyalamiyoruz.. Allah'in kelamini konusuyoruz arastiriyoruz okuyoruz arastirmalar yapiyoruz..
|
|
|
Sevgili Xweser-Mirov Kardeşim,
ellerine ve yüreğine sağlık. bu güzel açıklamalarına eklenecek bir şey bırakmamışsın. tabi anlayana, tabi işitene ve bittabi görene...
ilgili linkler :
ALLAH'A ÇAĞIRAN MUHAMMED'E UYUN !
KUR'AN'DA MUHAMMED VE PEYGAMBERLERİN MİSYONU
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
selimbay Yasaklı
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 110
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
[QUOTE=Xweser-Mirov]
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
... Tersden okuyalim.. Kuran'a itaat eden, onu teblig edene iletene yani Resule iman etmis itaat etmis olur, Resule de itaat eden iman eden, onu da gondere secene yani Allah'a itaat etmis olur.. /QUOTE] işte sizin sorununuz tersten bakmak, bir düzden bakabilseniz zaten sorun çözülecekte, neyse Allah ıslah etsin !
|
Yukarı dön |
|
|
yunusemre Yasaklı
Katılma Tarihi: 16 mayis 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 213
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Selimbay..
Siz Kur'an'da "Allah'ın ayetlerine ve Resulun hadislerine uyun/itaat edin" diye birşey gördünüz mü?
Bu çabanız nedir o zaman? deliliniz nedir? Yoksa yanınızda okuyup durduğunuz ve içinde hoşunuza gidenin sizin olduğu bir kitap mı var?
__________________ İsrâ 89
Muhakkak ki biz, bu Kur'an'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkarcılıktan başkasını kabullenmediler.
|
Yukarı dön |
|
|
selimbay Yasaklı
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 110
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
şu deliller yeterli olurmu yunusemre;
Kur�ân-ı Mucizü�l-Beyân da sünneti desteklemekte, desteklemekten de öte, onun İslâm�daki esaslı ve vazgeçilmez yerini tesbit ve tasrih buyurmaktadır. İşte, bu tesbit ve tasrihle alâkalı âyetler:
1. Kur�ân-ı Kerim�de birkaç yerde, birbirinin aynı veya çok az değişiği lâfızlarla şöyle buyurulur: �O (Allah) ki, ümmîler içinde kendilerinden bir Resûl ba�s buyurdu. (O Resûl), onlara Allah�ın âyetlerini okuyor, onları temizliyor ve onlara kitabı ve hikmeti öğretiyor...� (Cum�a, 62/2)
Hemen hemen büyük çoğunluğu itibarıyla muhaddisîn ve müfessirîn-i kiram, ayette geçen �hikmet� kelimesinden �sünnet�i anlamışlardır. Çünkü, mu�cize olan Kur�ân-ı Kerim�in içinde gelişigüzel sıkıştırılmış kelimeler, maksada kapalı ifadeler ve gereksiz itnâb, yani yok yere kelime dökme ve sözü uzatma olamayacağından, söz konusu âyet-i kerimede, hikmetten kasıt, kitab veya kitabın bir kısmı olamaz; zira o zaman, hikmet, kitab üzerine atıf yapılmazdı. Evet burada kitabdan maksat, çok âyetlerde de geçtiği üzere Kur�ân-ı Kerim�dir. Hikmet ise, kitabın icmâlini tafsîl, mübhemini tefsir, umûmî olanını tahsis ve mutlakını takyîd bâbında, Allah Resûlü�nden şerefsüdûr olan sünnet-i seniyedir.
2. Bir başka âyet-i kerimede, Allah (c.c), peygamberlerini onlara itaat edilsin diye gönderdiğini ifade buyurur: �Biz gönderdiğimiz her peygamberi, başka değil, ancak -Allah�ın izniyle- kendisine itaat edilmesi için gönderdik.� (Nisâ, 4/64)
Allah, kendisine itaat edilsin diye peygamber gönderir. Peygambere itaat ise, onun zatından dolayı değil, ferdî-içtimaî, maddî-manevî aydınlığa vasıta ve vesîle olması hasebiyle, Allah�ın memuru bulunması itibarıyladır.
Evet, �Ey iman edenler! Allah�a ve Resûlü�ne itaat edin ve O�ndan yüz çevirmeyin.� (Enfal, 8/20)
أَ�Allah�a itaat edin; Resûl�e itaat edin.� (Nisâ, 4/59; Nûr, 24/54...)
Âyetlerde ifade olunan Allah�a itaatle, Resûlullah�a itaat aynı şeyler değildir. Allah�ın emir ve nehiylerinde Allah�a, Resûlullah�ın emir ve nehiylerinde, yâni O�nun sözlerinde, fiillerinde ve takrirlerinde de O�na itaat açıkça Kur�ân-ı Kerim�in emridir. Çünkü, Allah�a itaat adına Kur�ân-ı Kerim�in ortaya koyup ve Resûlullah�ın(s.a.s) tebliğ buyurdukları emir ve nehiylerin dışında, bir de, müstakillen sünnet eksenli emirler-yasaklar, terğibler-terhibler, teşvîkler-tavsiyeler var ki, bütün bunları ifade sadedinde Allah Resûlü (s.a.s): �Şüphesiz, bana kitab ve onunla birlikte bir benzeri, bir misli verildi�[Ebû Dâvûd, Sünne, 5] buyurmaktadır.
Ayrıca, yukarıda misal olarak getirdiğimiz âyet-i keri-melerde, Allah�a ve Resûlü�ne ayrı ayrı itaat emredildikten sonra: �Resûlullah�tan yüz çevirmeyin� deniliyor ki, bu da, sünnete ittiba etmemenin, hatta onu hafife almanın ve sorgulamanın bir nev�î irtidad olduğunu ifham etmektedir.
3. Bu mevzuyla alâkalı olarak, Kur�ân-ı Kerîm�de geçen âyetlerden bazıları da şunlardır:
a. �Ey iman edenler; Allah�a itaat edin, Resûl�e itaat edin ve sizden olan ülü�lemre de (içinizden çıkan, inanç, duygu ve düşüncelerinizi paylaşan, acıda, sevinçte, kederde sizinle beraber olan büyüklerinize de) itaat edin� (Nisâ, 4/59).
Âyet, Resûlullah�tan sonra gelen emir sahiplerine ve büyüklere itaati bile emrederken, insanlık adına büyükler büyüğü, kendilerine itaat edilmesi emrolunan büyüklerin de büyüğü, melcei, mencei, Resûlullah�a itaat etmemek.. Kur�ân dışında O�nun sünnetini, yani mübarek sözlerini, fiillerini kâle almamak ve O�na ayrı bir emretme, yasaklama hakkı ve salâhiyetini vermemek, acaba hangi insafla te�lif edilir?
b. �Allah�a ve Resûlü�ne itaat edin ve nizâa düşmeyin. Aksi halde gevşer, za�fa dûçâr olursunuz; kuvvetiniz, nusretiniz, devletiniz gider; sabredin ha! � (Enfal, 8/46)
Bu İlâhî beyan, Allah�a ve Resûlullah�a itaati, nusretin, kuvvetin, birliğin ve devletin kaynağı saymaktadır. Resûlullah�a itaattan uzaklaşıldığı zaman, yani imam bilinmediği veya kâle alınmadığı zaman, tıpkı namaz imamında olduğu gibi, kimin hangi kıbleye döneceği belli olmaz; o halde, nizâa düşmemenin yolu, Resûlullah�a itaat ve iktidâdır; nitekim, bir başka âyette: "Kendi aranızda nizâa düştüğünüz zaman, Allah'a ve Resûlüne götürün!" (Nisâ, 4/59) buyrulmaktadır. Hakikat bu iken ve bizi birleştirecek, içtimaî vahdetimizi sağlayacak mercî O ve O�nun sünneti iken, O�nun kudsî âsârını sorgulamanın neye müncer olacağı acaba hiç düşünülmüş müdür?
c. �De ki: �Allah�ı seviyorsanız, bana uyun ki, Allah da sizi sevsin� (Al-i İmrân,3/31).
Allah�ı sevmek, Resûlullah�ı sevmek; Resûlullah�ı sevmek de Allah�ı sevmek demektir. Resûlullah sevilmeden Allah sevilemez ve O�nun sünnetine ittibâ etmeden, Allah�ı sevme davasında bulunmak, boş bir iddiâdır.
ç. َ �Allah�ı ve ahiret gününü uman ve Allah�ı çok zikredip, Allah�la irtibatını kavî tutan ehl-i imân için, doğrusu Resûlullah misal alınacak insandır; O�nda, misâl edinme adına çok güzel şeyler vardır. � (Ahzâb, 33/21)
Değişik yönlere giden yollarda istikameti bulabilmek ve sırat-ı müstakîmde istikamet üzere yürüyebilmek için, istikameti temsil eden insana ittiba etmek, O�nun sünnetine uymak, yapılması gerekli olan biricik iştir.
d. �Hayır, asla! Rabbine andolsun ki, aralarında nizâa bâdî her meselede seni hakem olarak kabûl etmedikten sonra, onlar iman etmiş olamazlar� (Nisâ, 4/65).
İşte, Peygamber�i en yakından tanıyan bir sahâbinin bu mevzudaki anlayışı! Bir gün bir kadın İbn Mes�ûd�a gelerek:�Sen, dövme yapıp yaptıran, yüz tüylerini yolan ve yolduran, dişlerini seyrekleştiren ve güzel görünmek için dişlerinin arasını yontan ve Allah�ın yarattığını değiştiren kadınlara lânet etmişsin� der. İbn Mes�ûd Hazretleri de: �Bu Allah�ın kitabında var� buyurur. Kadın: �Yemin olsun ki, ben Mushaf�ın iki kabının arasında ne varsa okudum, böyle bir şey görmedim� deyince, İbn Mes�ûd (r.a), Allah�ın:
�Resûl size ne getirdiyse, onu alın ve sizi neden nehyettiyse, ondan kaçının� (Haşr, 59/7) buyurduğunu okumadın mı?� cevabını verir. Evet, Efendimiz: �Takma saç kullanan, saçına başkasının saçını ekleyen, vücuduna dövme yapan ve yaptıran kadınlara lânet etmiştir.�[Müslim, Libâs, 120]
|
Yukarı dön |
|
|
Erdemi_Evoke Newbie
Katılma Tarihi: 13 nisan 2008 Gönderilenler: 3
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Haşr 6.
ve ma efa'ellahü ğela rasulihi minhüm fe ma evceftüm
ve şeyler getirdiğiAllahın elçisi'üzerine, onlardan sürmediniz
ğeleyhi min hayliv ve la rikabiv / üzerine'onun bir'at'tan ve de bir'deveden.
ve lakinnellahe yüsellitu rusülehü ğela mey yeşa'i.
ve fakatAllah musallet'eder elçilerini kimseÜzerine dilediği.
vallahü ğela külli şey'in gadirun./ veAllah herşey'in üzerine güç'yeririr.
Haşr 7.
Ma efa'ellahü ğela rasulihi min ehlil gura
Şeyler getirdiğiAllahın elçisi'üzerine ahalisinden
fe lillahi ve lir rusuli ve lizil gurba vel yetema vel mesakini vebnis sebili
aittirAllaha ve elçisine ve yakınlara hem yetimlere hem işsizlere veYolculara
key la yeküne dületem beynel aĞniya'i minküm.
olma'ma-sına dönüpDolaşan[servet] aranızda zenginler sizden.
ve ma ata'kümür rasulü fe huzuhü ve ma nehaküm ğenhü fentehü
veŞeyi verdiğiSize elçinin böyleceAlınız ve kaçındırdığınaSizden kaçının
vettegullahe. innellahe şedidül ğigabi/sakınınAllahtan.çünküAllahdır şiddetli'olan ğigab'etmesi.
şimdi değerli selimbay, bir sosyal boyutun, ne kadar özenle anlatılmış olmasını ne denli çarpıttığınızın farkındamısınız. zenginler arasında dönüp dolaşma-ması için servetin, Nebi Muhammed tarafından min ehlil gura-hak sahibi olan o'servet üzerine, oranın ahalisine pay ediyor. çünkü Nebi Muhammed aynı zamanda bir Devlet başkanlığı görevi'de yapıyordu. kime ne verdiyse adil davranıyordu. ki ata'kümür-verdiğiSize bir fiziki vermektir. çünkü maide 12.ayette 'egamtümüs salate ve ateytümüz zekate' şeklinde karşımıza çıkan vermek ile buradaki vermek, eylem bakımından, sosyal dengeyi düzelten bir vermek fiil'i olduğu açıktır. bugünümüz ne kadarda muhtaç haşr 7 ayetinin uygulanış şekline, sizce'de öyle değilmi... yoksa tercih'mi edenlerdensiniz, Türk Halkına rüşvet olarak verilen kömür ve erzakları...bu arada takma saç kullanmayı lanet kapsamında gösterebileceğiniz bir ayet/ ispat olması gerekmiyor'mu..selam.
|
Yukarı dön |
|
|
Xweser-Mirov Yasaklı
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
işte sizin sorununuz tersten bakmak, bir düzden bakabilseniz zaten sorun çözülecekte, neyse Allah ıslah etsin !Selimbay
Selam, Selimbay
Bizim sorunumuzun oldugunu da nereden cikardin.. Ben kendime adima cok huzurluyum, mutluyum.. Ters okumayi sen ters anlamissin..
Ters okumayi acayim; kuslari seversin, topragi seversin, denizi seversin, bulutlari seversin, kisaca kainati seversin.. insanlari seversin, hosgorursun, affedersin, sayarsin.. hayvanlari seversin, eziyet etmezsin, onlarin da haklarini gozetir yemlerini verir, kaldiramayacklari yuk yuklemezsin.. Peygamberlere itaat edersin,
Simdi ters okuma devreye giriyor.. :) Bunlarin hepsini neden yaparsin ?
Cunku, kainati Allah yaratmistir, o yuzden severiz.. Cunku, insani Allah mahlukatin en sereflisi olarak yaratmistir, severiz sayariz hosgoruruz, affederiz. Cunku, hayvanlari da Allah yaratmistir, haklarini gozetiriz.. Cunku Peygamberleri de Allah gondermistir, secmistir, bu yuzden itaat ederiz..
Bunlari Allah'i devreden cikararak yaparsaniz, iste sorun orada baslar..
Hayirda, barista, sevgide, mantikta, ilimde, bilimde yarismak ve bunlari birbirimize tavsiye etmek.. ve bunlari yaparken de sadece Allah'in rizasini gozetmek.. iste dinin ozu..
Peygamberimiz, sizce neden Kuran ayetlerine gosterdigi ozeni, diger aciklayici, olmazsa olmaz ( sizlere gore ), bu ozeni gostermedi..
Hadis kitaplarinda dahi, binlerce hadisden secildigi aciklanmis.. Allah'in kelami arasinda ayirim yapilir mi.. ??
Sorunu olani Rabbim daha iyi bilir.. Kimin en dogru yolda oldugunu da..
Selametle..
__________________ Hayat sen ne güzelsin
|
Yukarı dön |
|
|
yunusemre Yasaklı
Katılma Tarihi: 16 mayis 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 213
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam
YANLIŞLARA MALZEME EDİLEN AYETLER
Ayrıca bu "Hikmet dolu" Kur'an da ne ola ki? Varsayalım bahsedilen hikmet=sünnet ola - değil ama - hadi sizler öyle dediğiniz için diyorum; Bakın işte bahsettiğiniz sünnet de Kur'an'da imiş...
Bakın çarpıtma yok, eğme bükme yok, işte ayetler;
__________________ İsrâ 89
Muhakkak ki biz, bu Kur'an'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkarcılıktan başkasını kabullenmediler.
|
Yukarı dön |
|
|
gercekci-dost Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 07 nisan 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 66
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selimbay tam 1400 yıllık bir gelenekci kafasına hakim bir vatandaş. o dinini sünnetlerden öğrenmiş. selimbay aslında Peygamberin sizden şikayetci olacagını bilmiyor musunuz? kur'an'a uydun mu otomatikman Peygambere uymuş olursun. degiştirin artık bu kafayı.
__________________ 43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|