Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
Bu bile şu 2 günlük imtihanın temsili olduğunu anlatmaya yeter.
Senin imanlı mı yoksa imansız mı anında bu dünyayı terk edeceğine karar
veren O.
Ve
yine imtihanın öyle bir anda sonlandırılıyor ki yine bu sayede cennete
veya cehenneme gidiyorsun. Yani iyilerden isen cennetlik , yok
kötülerden isen cehennemlik anında hayatın bitmiş oluyor.
Emre kardeşim,Allahı tüm keyfiyet elinde olmasına rağmen,Adaletin dışına çıkmayan olarak kurandan tanıdık, İnsanın evvelden cennetlik olarak belirlenmesi yada cehennemlik olarak belirlenmesi neye göre,Allahın içinde haşa bir zulm etme ve bundan zevk alma duygusumu var,Allah demiyormu ben kimseye zulmetmem,siz kendinize zulm edersiniz diye,
ne demek ezelde iyilerdense:son anında imana geliyor,ne demek kötülerdense son anında onu cehenneme sevkedecek yönlendirme yapılıyor,
Ama bu özet imtihan da yine gerçek imtihandır bizim açımızdan ve sen
özgür iradenle yapacaklarını yapıp hakettiğine kavuşuyorsun.
Emre Kardeşim ezelde ayırmadan bahsederken sonrasında özgür iradenle hak etmenin varlığından bahsediyorsun,ben özgür irade ile hak etme taraftarı ve inancındayım,ezelde ayrım yapan Allahı kafamda tezahür etmem mümkün değil,ayrıca cehennemi hak edenlerin 2.bir dönüş istemelerine rağmen red cevabı almalarının nedeni:onların ezelde cehennemlik vs olarak ayrıldıkları fikrinden değil,onların özgür iradeleri ile yine yanlış gidişatı seçeceklerinin bilinmesinden dolayıdır ve ezelde ayırma ile özgür irade ile hak etmek arasında,siyahla beyaz arasındaki fark kadar fark vardır.
birde bu meale bak,
179.
İnsanlardan ve cinlerden çok sayıda kişiyi cehenneme mahkum ettik.
Kalpleri var, fakat kavrayamazlar; gözleri var, fakat görmezler;
kulakları var, fakat işitmezler. Onlar, çiftlik hayvanları gibidir,
hatta daha da kötü... Ve onlar, olup bitenden habersizdirler.
cehenneme mahkum etmek ile cehennem için yarattık arasındaki farkı sanırım görüyorsun,Edip Yükselin meali.Dikkat edersen onların cehenneme mahkum olmalarının nedenleri sırayla belirtilmiş ve bu sayılanların anlamlarını zaten biliyorsun.
muhammed esed meali
179. Gerçek
şu ki, Biz, cehennem için, kalpleri olup da gerçeği kavrayamayan,
gözleri olup da göremeyen, kulakları olup da işitemeyen görünmez
varlıklardan 143 ve insanlardan çok canlar ayırmışızdır. Hayvan sürüsü gibidir bunlar; hayır hayır, doğru yolu kavramakta onlardan da aşağı: 144 Körcesine dalıp gitmiş olanlar işte böyleleridir.
şaban piriş meali
179.
Cinlerden ve insanlardan çoğunu cehennemlik kıldık. Çünkü onların
kalpleri vardır. Onunla anlayış göstermezler. Gözleri vardır, onunla
görmezler, kulakları vardır, onunla işitmezler. Onlar hayvanlar
gibidir, hatta onlardan da aşağıdırlar. İşte onlar gafillerdir.
gördüğün gibi Emre kardeşim,hem senin hem benim fikrimi destekleyen mealler mevcut, ayrıca senin görüşüne göre biz özgür irademizide kullansak ezelde ne isek ona döndürüleceğiz,bu biraz değil anormal derecede saçma değil mi,peki ya sen yada ben cehennemliksek ne olacak,kaderin bize yapacağı son cilveye göre mi yerimiz belirlenecek,
İnsan için kazandığından başkası yoktur,Allah kötülükle emretmez diyen Allaha ne oldu peki, kardeşim tekrar düşünmen dileğiyle.
Sevgili Muvahhit, yazdıklarımı dikkatli okumadığını ve anlamadığını görüyorum.
1- Onca çeviriden hemen hoşuna gideni almışsın, hem de arapça bilmediğin halde. Ama açıkladık, o ayet öyle de dese böyle de dese, Kuran tamamında herkesin hakettiğine kavuşturulduğunu ve bu imtihanın temsili olduğunu açıkça söylüyor.
2- Bak benim söylediğime gelmişsin. Allah senin ne yapacağını biliyor. Ve bu sebepten dolayı seni cennet veya cehennem için yaratmış oluyor.
Zaten beni tasdik etmekten başka birşey yapmıyorsun.
3- Tekrarlayalım. Sen bu 2 günlük imtihanda da özgür iradenle yapacaklarını yapıyorsun ve sorumlusun. Ama karşına öyle şıklar çıkarılıyor ve imtihanın öyle bir anda sonlandırılıyor ki, işte bu durum hakettiğine kavuşmanı sağlıyor. Sonsuza dek yaşasaydın yapacaklarını temsilen 2 günlük bir özet yaşıyorsun.
Senin imanlı anında veya imansız anında bu dünyayı terk edeceğine karar veren yüce Allah. Yani ömrü boyunca imansız olup, sonra birden iman edip, imanlı anında imtihanı biten insan sana açıkça bunun temsil olduğunu gösteriyor. Yoksa ömrü boyunca inkarcıyken vefat etse cehenneme yuvarlanacaktı. ama hayır, iman edinceye kadar bekleniyor ve ondan sonra bitiliriliyor. Çünkü o iyilerden.
4- Asıl senin sandığın şekilde olsaydı acımasızlık olurdu. o zaman şansa kimileri cennetlik, kimileri cehennemlik anlarında bu dünyayı terk ediyor olurlardı. Hayır, Allah'ın sisteminde şansa yer yok. Gerçekten iyi olanlar kazanıyor, kötü olanlar kaybediyor. Ve bunun için de yine özgür iradeler kullanılıyor.
Kısacası Allah, herkes hakettiğine kavuşsun diye cennet ve cehennem için, bile bile yaratıyor kullarını.
5-
- Yine yola koyuldular. Bir süre sünra bir oğlana rastgeldiler; tuttu onu öldürdü. Mûsa dedi: "Tertemiz bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın öldürdün ha!? Vallahi çok kötü bir iş yaptın!" (kehf suresi 74. ayet)
"Oğlan çocuğa gelince: Onun anası-babası inanmış kişilerdi. Çocuğun onları azgınlık ve inkâra sürüklemesinden korktuk." (80. ayet)
"Diledik ki, Rableri onlara o çocuktan temizlikçe daha üstün, merhametçe daha gelişmişini versin." (81. ayet)
O aile iyilerden olduğu için onları saptıracak çocuktan uzak tutuluyor.
Ortada zorla iyilik yaptırma falan yok. Tamamiyle senin özgür iradenle gerçekleşiyor imtihanın. Ama ne yapacağın bilindiğinden karşına öyle şıklar-senaryolar çıkarılıyor ki senin hangi şıkkı seçeceğin biliniyordu. Ve yine imtihanın öyle bir anda Allah tarafından bitiriliyor ki o anda ya cennetliksin ya da cehennemlik. Yine bu sonlandırılma anını belirleyen yüce Allah.
Kısacası sonsuz benliğimizin hakettiği amelle bu dünya tamamlanmış oluyor.
Aslında bunu sen de kavradın. Allah senin ne yapacağını biliyor ve senin iyi mi yoksa hain mi olduğunu da biliyor.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
seninle bazı noktalarda birleşirken bazı noktalarda ayrılıyoruz,kelimeleri anlayışlar farklılığı ortaya koyuyor cümleler aynı olsada,
zaten hep seni tastik etmiyorum,sen öyle görüyorsun bazı yerde,ancak benim kavrayamadığım bir türlü anlaşamadığımız esas nokta,iyilik kötülük, neye göre iyi,neye göre kötü, ayırmaya göre mi,yaşanacağın bilineceğine göre mi,yoksa yaşanacağı cennet yada cehenneme yönlendirmeye göre mi?
Senin imanlı anında veya imansız anında bu dünyayı terk edeceğine karar
veren yüce Allah. Yani ömrü boyunca imansız olup, sonra birden iman
edip, imanlı anında imtihanı biten insan sana açıkça bunun temsil
olduğunu gösteriyor. Yoksa ömrü boyunca inkarcıyken vefat etse
cehenneme yuvarlanacaktı. ama hayır, iman edinceye kadar bekleniyor ve
ondan sonra bitiliriliyor. Çünkü o iyilerden.
bu iyilerden ayrımı neye göre Emre kardeşim,Allahın ezelde ayırmasına göre mi(ki bu zulmdür),yoksa yaşanacağı bilinerek sırf bu bilme neticesinde,yönlendirme olmadan gidiş yerine göre cennet yada cehennem için yarattık mı demek. eğer 2.ise kabul,1.ise asla.sağlıcakla:)ha son olarak Emre kardeşim,ben fikrimi destekleyen mealleri alırken sende farklısını yapmadın ha söyleyeyim.
Sevgili Muvahhit, ayetin arapçasına bir bak. Öyle hoşuna gideni aralarından seçmeye kalkma:)
Hayır, senin özgür iradenle, bu dünyada sonsuza dek yaşasaydın yapacaklarını bildiğinden, ayrımı bu yönde yapıyor.
Yani sen Allah istediği için iyi veya kötü değilsin, sen özgür iradenle iyiliği veya kötülüğü seçmene göre iyi veya kötüsün. Zamansız olan Allah da bunu(senin iyi veya kötü olacağını) hep biliyordu.
Allah senin neyi seçeceğini bildiğinden, seni cennet veya cehennem için yaratmış oluyor. Yoksa eğer sen cehenneme gideceksen, Allah da bunu biliyor, ve isteseydi seni cehennemden kurtarmak için hiç yaratmazdı. Kısacası insanlar cennet ve cehennem için yaratılmış durumdalar.
Yani o ayet Kuran'la tamamiyle bütünlük içinde.
Evet bu ayrım Allah'ın senin ne yapacağını, özde kötülerden mi yoksa iyilerden mi olduğunu bilmesinden kaynaklanıyor.
Ve şu 2 günlük özet imtihanın senaryosu yani karşına çıkarılan şıkları da, imtihanının sonlandırılma anı da hep hakettiğine kavuşmanı sağlıyor.
Sanıyorum demek istediğim iyice anlaşıldı. Sen bu dünya hayatında da bir robot değilsin ve özgür iradeye sahipsin.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar Emre,
evet, özgür irade sonucu cenneti yada cehennemi hak etmede buluştuğumuza göre en azından burada sorun kalmadı.Ancak gerçekte, kader kavramında ayetlerin bir bütünlük içinde ele alınıp anlaşılmaya çalışılması, haliyle daha sağlıklı sonuç verecektir. Sağlıcakla
...Yani o insanlar özde kötü-hain karakterdeler. Yoksa bu 2 günlük dünyada yaptıklarından dolayı cehennemi boylamıyorlar aslında. Hakikaten zalimlerden oldukları için, sonsuz kötülerden oldukları için ateşi boyluyorlar ahirette.
Yine cennete gidenler de gerçekten iyi insanlar oldukları için kurtuluşa ulaştırılıyorlar. Yoksa şu 2 günlük ve hatta kimileri için daha da kısa süre süren dünya hayatından dolayı değil.
Merhabalar.
Bu nasıl bir özgür irade ile imtihandır ki Allah özde kötü ve iyiler yaratıyor? Özde kötü ise sonuç kesindir.
Daha işin başında eşit olmayan insanları dünyaya getirdiniz.
Allah tarafından belirlenmiş cehennemlik ve cennetlik insanlar Dünya'da bir süre zaman geçirip,süre sonunda zaten belirlenmiş-dışına çıkamayacakları özleri gereği kesin istikametlerine varacaklar. Bunun kime ne faydası var?
Zamana bağlı olmayan Allah'ın, yapıp ettikleri gereği cehenneme veya cennete ulaşacak olan insanları bilmesi ve cehenneme gidecekleri cehennem için yarattığını söylemesi nasıl oluyor da bu insanların özleri gereği kapana kısıldıklarını kanıtlıyor?
Öz gereği varılacak sonuç kesin ve değişmez ise, o halde bunun dünya hayatına getirdiği: kayıtsızlıktır.
Maddeci felsefenizdeki determinizminiz fizik ötesine de taşmış görünüyor.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
...Yani o insanlar özde kötü-hain karakterdeler. Yoksa bu 2 günlük dünyada yaptıklarından dolayı cehennemi boylamıyorlar aslında. Hakikaten zalimlerden oldukları için, sonsuz kötülerden oldukları için ateşi boyluyorlar ahirette.
Yine cennete gidenler de gerçekten iyi insanlar oldukları için kurtuluşa ulaştırılıyorlar. Yoksa şu 2 günlük ve hatta kimileri için daha da kısa süre süren dünya hayatından dolayı değil.
Merhabalar.
Bu nasıl bir özgür irade ile imtihandır ki Allah özde kötü ve iyiler yaratıyor? Özde kötü ise sonuç kesindir.
Daha işin başında eşit olmayan insanları dünyaya getirdiniz.
Allah tarafından belirlenmiş cehennemlik ve cennetlik insanlar Dünya'da bir süre zaman geçirip,süre sonunda zaten belirlenmiş-dışına çıkamayacakları özleri gereği kesin istikametlerine varacaklar. Bunun kime ne faydası var?
Zamana bağlı olmayan Allah'ın, yapıp ettikleri gereği cehenneme veya cennete ulaşacak olan insanları bilmesi ve cehenneme gidecekleri cehennem için yarattığını söylemesi nasıl oluyor da bu insanların özleri gereği kapana kısıldıklarını kanıtlıyor?
Öz gereği varılacak sonuç kesin ve değişmez ise, o halde bunun dünya hayatına getirdiği: kayıtsızlıktır.
Maddeci felsefenizdeki determinizminiz fizik ötesine de taşmış görünüyor.
Hayır, sen iyiliği ve kötülüğü özgür iradenle seçiyorsun.
Allah da senin iyilerden mi yoksa kötülerden mi olduğunu yaratmadan biliyor.
Ve bu doğrultuda 2 günlük sembolik bir imtihan örneği yaşatıyor sana.
Ama yine senin özgür iradeni kullanarak.
Ve hangi şıkları seçeceğini bildiğinden, hakettiğine kavuşacağın bir mini senaryo yani şıklar örnekleri çıkarıyor karşına.
Ve imtihanını tam da cennetlik veya inkarcı-cehennemlik anında sonlandırıyor. Yine herşey hakettiğin şekilde planlı.
Kısacası seni özde iyi kötü yapan, yine senin özgür iraden. Seni zorla iyi veya kötü yapan yok. Tamamiyle seçimlerinde özgürsün.
Ve bu sembolik imtihanla
1- itiraz hakkın ortadan kaldırılıyor. Çünkü sonsuz benliğinden bir parça tatmış oluyorsun.
2- Ufak tefek ceza ve mükafatları bu dünyada almış oluyorsun.
Katılma Tarihi: 07 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
muvahhit Yazdı:
selamlar Emre,
Bu dünya "Allah açısından" bir imtihan dünyası falan değil.
zaten Allah için bir imtihan söz konusu olamaz,yalnız insan içindir,imtihandan kasıt,imanların eylem olarak ortaya çıkıp çıkmadığı,imtihanın anlamı bu.
Yine aynı şekilde bazı ayetler, bazı insanların cehennem ehli olarak
yaratıldığını söyler. Yani onlar kalben kötü olanlar ve gidecekleri yer
en başından belli. Yine bu kısa sembolik imtihan hayatı yaşattırılıyor
o kötülere ki, ahirette kalplerindeki pislikleri görebilsinler, itiraz
hakları olmasın.
neye göre iyi neye göre kötü,bu ayrım Allahın hangi sıfatına göre.. Emre kardeşim,cehennem için yaratılan yoktur,cennet içinde yaratılan yoktur,cennette cehennemde bir hak etme meselesidir,hak etmek gerek,bu nedenle yukardaki paragrafına katılmıyorum.Sağlıcakla
selamlar,
yani bu iş sende KATİL tipi var deyip içeri atmıya
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma