Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam...
Allah bizim gözümüzün önüne hep gerçek yaşamdan örnekler serer. Bu suredeki FİL de bu örneklerden biridir.
Kanatimce Filden kasıt burada büyük güç sahibi olanlar ve bu gücüde Allah'a düşmanlıkta kullananlardır. Çünkü FİL insanoğlunun gördüğü en güçlü ve cüsseli bir yaratıktır ve heybeti ifade eder. Allah insana bir takım güçler ve olanaklar verir ve onu sınamaya tabi tutar. Ama insan işte nankördür her zaman yapacağını yapar ve o gücün kendinden olduğunu zannederek ve şeytanları tarafındanda kışkırtılarak başlar meydan okumaya.
İşte bu sure ile Rabbimiz bize bir gerçeği daha hatırlatmıştır güç ve kuvvet yanlız Allah'a aittir, her gücün üstünde olan bir güç vardır ki o da ALLAH'tır. İnsana güç ve kuvvet verdiği gibi çok basit bir yöntem ile almasınıda bilir. Aynen karuna, firavna, ebu lehebe, ad kavmine, semud kavmine, lut kavmine ve bunar gibi daha bizim bildiğimiz veya bilmediğimize güç ve imkan veripte sonra da aldığı gibi. Bakın şimdi onlar yenilmiş ekinler gibi toprak olmuş bir vaziyette değillermi ve bizde kendi kapasitemize göre fil sahibi değilmiyiz ve bizde aynı akibete uğramayacakmıyız. onlarda bizde hesaba kalkacağız. Onun gücü ve bilgisi her şeye yeter.
selam...
|
Yukarı dön |
|
|
asım Uzman Uye
Katılma Tarihi: 14 agustos 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1700
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selamlar...
akarpir fil suresi hakkındaki kanatiniz çıkarımınız güzel...
bu kanaate ulaşmak için sahip olduğunuz birikimin hepsini kullanıyorsunuz....
yani istesenizde istemesenizde bu kanaatin şekillenmesinde kuran dışındaki bilgilerinizin etkisi var...
yani sadece kuran mealini verdiğiniz bir antarticalı bu sureyi okuduktan sonra benim sorduğuma benzer sorular soracak ve muhtemelen sizin ulaştığınız çıkarıma ulaşamayacaktır...
neyse bu konu dediğim gibi çok tartışıldı...
hadi ben sorumu başka türlü sorayım...
fil suresi değilde fil vakası meselesi...
konu kabe tarihiydi...
tarihi bilgiler arasında fil vakası denilen bir olay var...
ayrıntıya girmeyelim malumunuzdur...
kabenin yok edilmesi amacıyla buraya saldırmak isteyen güc sahipleri
bir şekilde yok edilmişler...
bu olayda kabenin allah katındaki değeri mi vurgulanmak isteniyor...
yoksa başka bir şeymi...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
|
Yukarı dön |
|
|
malik bin nebi Uzman Uye
Katılma Tarihi: 24 kasim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 439
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam asım,
Neden zarar vermeyi denemiyorsun kabeye, belki kendini koruyabilir,
Veya bekleyelim görelim İsrail bir füze yollasın kabenin göbeğine, belki kendini koruyabilir,
Veya istersen bir balta ile duvarlarındaki taşlara vuralım, belki anlarız surede anlatılan kabenin korunması mı değil mi, hani sünnetinde bir değişiklik yok ya Allah'ın böylelikle ihtilaf çözülür,
Esen kal
__________________ bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,
Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam...
Asım hocam ben o suredeki fil vakasını veya fil üzerinde birini ve askerlerini, dahada veya..! o saldırı planının kabe ye yapıldığını görmüyorum vede düşünmüyorum ki bu vakıa üzerinden açılım yapayım. ne bir mekandan bahis var nede bir binadan anlatılan tamamen gücün üzerinde gücün olduğu.
selam...
|
Yukarı dön |
|
|
İbrahimizm!!! Ayrıldı
Katılma Tarihi: 14 subat 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 420
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
malik bin nebi indirdi,
selam asım,
Neden zarar vermeyi denemiyorsun kabeye, belki kendini koruyabilir,
Veya bekleyelim görelim İsrail bir füze yollasın kabenin göbeğine, belki kendini koruyabilir,
Veya istersen bir balta ile duvarlarındaki taşlara vuralım, belki anlarız surede anlatılan kabenin korunması mı değil mi, hani sünnetinde bir değişiklik yok ya Allah'ın böylelikle ihtilaf çözülür,
Esen kal
selam olsun, Artık namazımı kılamıyorum,kılamıyor gibi birşey,zaten tek ayağı çukurda idi düşüncelerin düşünceler üzerine hücum etmesi sebebiyle, hele birde o fahtı görünce 3 sütun arasında ve kapısından çıkarken, İbrahimin sorması elbet yeterdi onlara da,onlar direkt putlara yönelmiyorlar mıydı? Eee biz puta yönelmedik ki,gözümüzle de gördük ki içinde putta yok, öyleyse nasıl oluyorda çevriliyorlar?evet saygıya layık kabe Allahın hudutlarıdır ve o hudutlar insanın kalp vicdan denen mescidi haramı bünyesine alır, öyleyse kim fücur işleyecekse,bu hudutların vicdanın kalbin çevrelediği mescit dışında işlesin,çünkü vicdanla günah işlenmez.. selametle,selam ile. sanırım ayaklarım kayıyor
|
Yukarı dön |
|
|
muhliskul Ayrıldı
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba
Sayin Ibrahimizm kardesim, Allah ayaklarinizi hakta sabitlesin,uzerinize sabir yagdirsin. Fikri temellerimiz saglam olmak zorundadir. Sekli tapinislar dinin ozune muteallik konular degillerdir. Bunun yanisira Kuran muhtevasinda mevcudiyetine ragmen hakikatler de sirf sembollestirilerek inkar edilmemelidirler. Kabe Muhammed oncesinde var olan bir hakikattir. Risaletin baslangic ve gelisme donemlerinde kucuk bir profile sahip olan Kabe ozellikle yahudi ihanetleri sonrasi guclenen medine olusumunun stratejik hedefi kiblesi haline gelmistir. Mekke halkinin guclenen islam toplumuna karsi buyuyen sempatisi ve orta arabistanin saygin beldesi Mekke'nin, bir ust boyuta ulasmadaki onemleride bu kararin altinda yatan sebeblerden bazilaridir.
Muhammed'in yasadigi ortamda kabe ile ilgili olan vahyi yaklasim ebedi olarak gecerlimidir? Benim kanaatim bu konunun o kadar basit bir sekilde halledilemeyecegi yonundedir. Bilincli Islam toplum yapisi henuz mevcut degilken onlarin kabe ile olabilecek muhtemel iliskilerini belirlememiz mumkun degildir. Ben kendim icin Kabe ziyareti veya hac gibi dini bir sorumlulugum oldugu inancinda degilim, bunun yani sira ne kabeye karsi nede onu ziyareti dini bir gorev addedenlere saygisiz davranmam. Kuran bilincine sahip arkadaslarimizin hac gibi bir hassasiyeti olmasina sasirmiyorda degilim.
Ozet olarak hareretle sekli ibadeti savunmak ardindan hararetle tersini yerine getirmek dengeyi bozar. Bu konularin teferruat oldugunu farkederek, hakikatlerede aykiri davranmadan onlara yonelik calismalar yapmamizin bir mahzuru yoktur. Fakat bu konulari her ikisekildede dinin ozu gibi isleme tabi tutmak asiriya gitmektir.
Allah'a emanet.
Kadir
|
Yukarı dön |
|
|
İbrahimizm!!! Ayrıldı
Katılma Tarihi: 14 subat 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 420
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
konu kabe tarihiydi...
tarihi bilgiler arasında fil vakası denilen bir olay var...
asım yazdı;
ayrıntıya girmeyelim malumunuzdur...
kabenin yok edilmesi amacıyla buraya saldırmak isteyen güc sahipleri
bir şekilde yok edilmişler...
bu olayda kabenin allah katındaki değeri mi vurgulanmak isteniyor...
yoksa başka bir şeymi...
Hakikaten tarihte böyle bir vaka yaşandı mı?yoksa bizler eskilerin yalanları üzerinemi bina ediyoruz tüm inancımızı? sel yıkar rüzgar yıkar yönetici yıkar isyan çıkaran yıkar,haccacı zalim yıkar.. bir saniye haccacı zalimin amacı taştan yapılmış o binayı yıkmak değilmiydi yoksa, yoksa insan hayatı o taş yapıdan daha mı evla idi..ne olduda mancınıktan gelen taşlar kabeyi harap etmesine rağmen haccacı zalimin üzerine dürü kuşlar inmedi? Niyete göre herşey??hımm mübah mı şimdi bu?
|
Yukarı dön |
|
|
malik bin nebi Uzman Uye
Katılma Tarihi: 24 kasim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 439
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam,
tek bir soru ile yıkılacak din Allah'ın dini olamaz,
sorun kabe veya put veya tapınış değil sorun temellendiriliş,
biri çıkıp fil suresine kabe elbisesini giydirirse, ve kabe allah koruması altındadır şöyle cici böyle cicidir derse, ben de yaradılışım gereği isbat isterim, Allah'dan daha alim veya üstün olmayan biz mahluklar da ki o Allah ölümden sonra dirilişi suyun toprağa düşmesi ile örneklendiriliip isbat ederken, biz de herhalde denetleme imkanımız olanları dener ve muhkemleştiririz,
Doğru çıkarsa netice doğruluğumuz pekişir,
Netice bizi yalanlarsa fena mı bir yanlıştan döneriz,
Kabenin duvarlarının yıkılması veya yıkılmaması ancak kabeye yüklenilen anlamları değiştirir.
Kendiliğinden put olan bir şey yok, edersen Allah bile put olur,
Ama kabenin duvarlarının yıkılması fil suresine kabe yorumunu geçirenlerin zihin duvarlarını yıkar,
Aynı sayfada sel altında kalan kabe de var, Allah şunu diyor galiba zarar verirsem ben veririm siz bir şey yapamazsınız:), mal benim malım kah döver kah severim diyor galiba, ne de olsa her işimizi Allah'a yaptırıyoruz,
Yani yanlış yüklemlerin ortadan kalkmasıdır mesele,
Şekilsel namaz var mı, kabe nedir, mekke bekke nedir, vesaire vesaire, mesele bu değil bu tür konularda elimden geldiğince görüş beyan etmiyorum, daha önce de dediğim gibi "ruh'u" olmayanların "esmaları" sadece zandır,
Arkadaşımızın biri bir tez öne sürdü ben de deneyini yaptım, deney sonucunda yıkılan öne sürülen tez olur veya haklı çıkan o iddia olur onun da haklılığı kendisine uygulanılan deney ile sınırlıdır bir başka denyle gene yıkılabilinir yani aksi isbat edilene kadar:), sen de kendi tezini sür öne kardeş:),
"Şey" insanın ona yüklediği değer kadar anlamlıdır, soru şurda insan neye göre anlam yükler, nereye kadar anlam yüklemeli, yüklediği anlamı nasıl ifade etmeli,
Kendisine anlam yüklenilen = Anne,
Kendisine anlam yüklenmesinin sebebi = Yaradılış, emek, vefa,
Kendisine yüklenilen anlamın sınırı = Annemin yeri ayrı, eşimin yeri ayrı, kimliğinize küfrettirmeyecek kadar,
Kendisine yüklenilen anlamın gösterilmesi = İhtiyaçlarının giderilmesi, gönlünün hoş tutulması,
Kendisine anlam yüklenilen = Kabe
Kendisine yüklenilen anlamın sebebi = ?
Kendisine yüklenilen anlamın sınırı = ?
Kendisine yüklenilen anlamın gösterilmesi = ?
Kendisine anlam yüklenilen Kabe ile ilgili bir önermeyeydi yazım, yoksa kabeye değil, zira benim açımdan kabenin yukardaki maddelerinde ne yazdığını paylaşmadım,
Mesela aynı metodla biri bana Allah'ın kendini koruduğunu, insanların kendisine zarar veremeyeceğini iddia etseydi, O'nun da kaba etine büyükce bir toplu iğne batırarak iddiasını test ederdim,
Böyle bir iddiaya karşılık bu test metodu neticesinde Allah hakkındaki düşünceler değişmemeli, ama değişmesi gereken bu iddayı öne süren kişinin fikridir.
Ayaklarınızın sabit kaldığı yere dair sorular, görüşler ile münasebet kurduktan sonra ayaklarınızın kaydığını düşünüyorsanız, ayaklarınızın sabit olduğu yerin ayaklarınızı hak etmediğini düşünerek ayaklarım doğruya doğru gidiyor diye ümitlenin,
Yukarda yazdıklarımın hiç biri kesinlikle şekilsel namaz, ritüeller, ile ilgili değildir,
Her kim olursa olsun her neye inanırsa inansın benim gördüğüm yerden izlenmesi gereken yol budur,
Esen kalın
Sevgilerimle
__________________ bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,
Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
|
Yukarı dön |
|
|
muhliskul Ayrıldı
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba
Sayin arkadasim, Mescidi harama yonelik ifadelerin karmakarisik. Delil getirdigin ayetin konuyu izah edisine paralel olarak sundugu bir izah goremedim.
Mescidi harami mescidi haram yapan kabedir. Hatta dikkat edilirse kullanimlarin cogunda kabe, mescidi haramin bizzat kendisidir. 5/2 de beyti haram ve mescidi haram donusumlu kullanilmislardir. 9/19 da imar edilen mescitin acik hava mesciti oldugu soylenemez. Bu mescit beytin ta kendisidir.
22/25,26 ve mescidi haram gecen 2/144,149,150,191,196,217 8/34,35 9/7,19,28 dikkatle okundugunda izahlarinda ki kargasayi goreceksin.
kadir
|
Yukarı dön |
|
|
İbrahimizm!!! Ayrıldı
Katılma Tarihi: 14 subat 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 420
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selamlar,
Uzun bir zamandır düşünüyorum,
ritüelleri inkar veya dinin sadece ondan ibaret saymak zaten yanlış,
ve bir adamın bir anda bir görüşten diğerine atlaması zaten olası değil ancak zaman içinde,zamanla
yani çok geniş bir kavis çizme söz konusu burada.
ritüelleri yaparken dini ondan ibaret sayıp onunla sınırlamak neredeyse genelin fikri,
bu konuda bana göre şu anlık bu görüş söz konusu?
ritüelden bahsetmiyeceğim,kabeden bahsedeceğim,
ama öncelikle sevgili muhliskulun hakkımda yaptığı temenni için kendisine teşekkür ediyorum,
kabeyi artık KUTSAYAN bir mekan olarak görmüyorum ve şu aşağıdaki
satırlarda, arada derede gibi gibi düşünüyorum daha tam olarak
netleşmedi gözümde,buyrun
o makamın ibrahimi inanış olduğunu düşünüyorum,
taşlardan binalara yönelmenin erdiriciliğini artık kabul etmiyorum,
yönlerden sadece ibrahimi duruş yönü haricindekileri kabul etmiyorum,
ama bunlar hala gibi gibi.
bu arada,kafama takılan bir noktayı bilgilerinize sunmak isterim,
hac 27 ye bakar mısınız?
وَاَذِّن 18; فِى النَّاسِ بِالْحَج 17;ِ يَاْتُوك 14; رِجَالًا وَعَلٰى كُلِّ ضَامِرٍ يَاْتٖين 14; مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمٖيقٍ Okunuş Ve ezzin fin nasi bil hacci ye'tuke ricalev ve ala kulli damiriy ye'tine min kulli feccin amîk. Diyanet İnsanlar arasında haccı ilan et ki, gerek yaya olarak, gerek uzak yollardan gelen yorgun develer üzerinde sana gelsinler. Elmalılı Orj. Ve umum nas içinde haccı i'lân eyle gelsinler sana: gerek yaya ve gerek her derin vadiden gelerek incelmiş her bir binid üzerinde Ö.N. Bilmen «Ve nâs arasında haccı ilân et, sana piyade olarak ve her bir geniş, uzak yoldan gelen zayıf develer üzerine binmiş olarak geliversinler.» C. Yıldırım İnsanlar arasında Hacc'ı ilân et de yaya olarak, arık binekler üzerinde her uzak vadiden, yoldan sana gelsinler. A.F. Yavuz Bütün insanlara haccı ilân et; gerek yaya olarak, gerek her uzak yoldan binek üzerinde senin huzuruna gelsinler. H.B. Çantay «İnsanlar içinde haccı i'lân et. Gerek yaya, gerek her uzak yoldan gelecek arık develerin üstünde (süvârî) olarak sana gelsinler». M. Esed Bunun içindir ki, (ey Muhammed,) bütün insanları hacca çağır: yaya olarak ve hızlı yürüyen her (türlü) binek üstünde, (dünyanın) en uzak köşelerinden sana gelsinler A. Bulaç "İnsanlar içinde haccı duyur; gerek yaya, gerekse uzak yollardan (derin vadilerden) gelen yorgun düşmüş develer üstünde sana gelsinler." Y.N. Öztürk İnsanlar içinde haccı ilan et ki, gerek yaya olarak gerekse derin vadilerden gelerek, yorgunluktan incelmiş binitler üzerinde sana ulaşsınlar. Diyanet Vakfı (27-28) İnsanlar arasında haccı ilân et ki, gerek yaya olarak, gerekse nice uzak yoldan gelen yorgun argın develer üzerinde, kendilerine ait bir takım yararları yakînen görmeleri, Allah'ın kendilerine rızık olarak verdiği kurbanlık hayvanlar üzerine belli günlerde Allah'ın ismini anmaları (kurban kesmeleri için) sana (Kâbe'ye) gelsinler. Artık ondan hem kendiniz yeyin, hem de yoksula, fakire yedirin. Elmalılı S1 Bütün insanlar içinde haccı ilan et ki, gerek yaya olarak ve gerek uzak yoldan gelen incelmiş develer üzerinde sana gelsinler. Elmalılı S2 İnsanları hacca çağır; yürüyerek veya incelmiş binekler üstünde (uzak yollardan) her derin vadiyi aşarak sana gelsinler. TefhimulKuran «İnsanlar içinde haccı duyur; gerek yaya gerekse uzak yollardan (derin vadilerden) gelen yorgun düşmüş develer üstünde sana gelsinler.» F. Kuran İnsanlara haccı ilân et. Gerek yaya olarak ve gerekse uzak yolları aşarak yorgun develer üzerinde sana gelsinler. A. Gölpınarlı Ve insanları hacca davet et, uzak uzak, bütün yerlerden yaya olarak, yahut hayvana binerek gelsinler sana. S. Ateş İnsanlar içinde haccı ilân et; yaya olarak veya uzak yollardan gelen yorgun develer üzerinde sana gelsinler. S. Yıldırım (26-28) Zira Biz vaktiyle İbrâhim’e Beytullah'ın yerini belirlediğimiz zaman: "Sakın Bana hiç bir şeyi ortak koşma ve Ben’im Mâbedimi tavaf ederken, kıyamda, rükûda veya secdede olarak ibadet edenler için tertemiz tut!" Hem bütün insanları hacca dâvet et ki gerek yaya, gerek uzak yollardan gelen yorgun argın develer üzerinde sana gelsinler. Gelsinler de bunun kendilerine sağlayacağı çeşitli faydaları görsünler ve Allah’ın kendilerine rızk olarak verdiği kurbanlık hayvanları, belirli günlerde Allah’ın adını anarak kurban etsinler. Siz de onların etinden hem kendiniz yiyin, hem de yoksula ve fakire yedirin. A. Uğur İnsanlar arasında haccı ilân et ki, gerek yaya olarak, gerekse nice uzak yoldan gelen argın develer üzerinde sana gelsinler. G. Onan "İnsanlar içinde haccı duyur; gerek yaya, gerekse uzak yollardan (derin vadilerden) gelen yorgun düşmüş develer üstünde sana gelsinler." Ş. Piriş İnsanlar arasında haccı duyur. Yürüyerek ve uzak yollardan yorgun hayvanlar üstünde sana gelsinler.
bu ayeti açıklar mısınız? yoksa ben yanlış mı anlıyorum.selametle
|
Yukarı dön |
|
|
|
|