Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
mindar Yazdı:
selam
nisa3
Eğer yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.
bu ayete baktığımızda o günün koşulları ile düşünebilmek lazım bir rivayete göre.. ozamanda erkeklerden 10 kadınla aynı anda evli olanları vardı ve bu evlilikte biraz cinsi manada oluyordu ama islam bu adeti yasaklamak için 4 kadar sınır koymuş ama bu 4 e kadar olan sınırda yetim kalmış dul kalmış kadınların namusunu korumak onlara kol kanat germek için verilen bir izindir .ama gene Allah ayette diyorki eğer adeletle hükmedemezseniz bir tanesi ile yetinin. Allah aşkına düşünün ben evliyim 1 den fazla eşim olduğunda adetle hükmedemiyeceğime eminim.... aslında Allah sınırı böyle koyuyor ama istediği hoş olan da 1 tane ile evli olmak.....
Selam Kardeşim. Herhangi bir yasaklama yok. Kişilere kalmış bir konu.
Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Hasan Akçayın anlatımlarındada açıkladığı üzere söz konusu ayetle emredilenin yetimleri evlendirmek, onları 2.3.veya 3.eş olarak almak değil.Müminler himayesi altında bulunan yetimleri evlendirecek,birer ikişer üçer evlendirilmesi(yani bir mümin bir yetimi veya 2 yetimi veya 3 yetimi evlendirecek buna maddı gücü yetmiyorsa yada adaletli davranamayacaksa bir taneyi evlendirece)k.Yani bir kişi bir kadınla evlenmiş olacak ikinci üçüncü dördüncüyle değil.Ortada gelenekçi tefsır gibi yetimleri 2.3.yada 4. eş olarak nikahlamak yok
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
safbilgi Yazdı:
Degerli Turk İbrahım
Sizinle çok konuda ortak olsakta bu konuda sıze katılamayacağım.Seven bir kadın yada erkek eşini paylaşamaz.Bu erkekler ıçın nasılsa kadınlar içinde böyledır.Ayet yetımlerın annelerını nıkahlayın dıyor.Ama bu kardeş ailede olabılır yada yalnız hımaye.Peygambermız devlet baskanlığı sıfatıyla sosyal br kampanya açıyor,savas sonrası yetımlere babalık için.Peygamberımızınde bir çok evlılığı hımaye amaclıydı cınsel degıldı.
3. Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.
selam safbilgi
ayette size temiz kılınan kadınlarla kasıt yukarıda altı çizili belirttiğim iddianızla örtüşüyormu sizce?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Çokeşlılık konusunda forumda bır çok degerlı arkadastan çok çesıtlı göruşler var,buda sadece benım nacizane yorumumdur.Şu anki kanunlar zaten buna izın vermemektedır.Ben kendı adıma kardeş aile kavramının toplumda yaygınlaşması taraftarıyım yetım yavrulara sahıp çıkılması yönunden.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sıfatıyla peygamberımızın savastan sonra yetım çocukları hımaye ıçın baslattığı kampanyaysa, sevap olan yetımlere babalık yapmaktır,annelerıne kocalık yapmak degıl ve bırıncı eşin rızasıda sorulmadan,Allahın adaletıne ters gıbı.
Selam safbilgi
Hasan Akçayın anlatımlarından benim anladığım söz konusu ayetle emredilenin yetim anneleriyle evlenmek onları 2.3.veya 3.eş olarak almak değil.Yetimlerin evlendirilmesi.Müminler himayesi altında bulunan yetimleri evlendirecek.birer ikişer üçer evlendirilmesi(yani bir mümin bir yetimi veya 2 yetimi veya 3 yetimi evlendirecek buna gücü yetmiyorsa yada adaletli davranamayacaksa bir taneyi evlendirecek.Yani bir kişi bir kadınla evlenmiş olacak ikinci üçüncü dördüncüyle değil.Ortada sizin bahsettiğiniz gibi yetim annelerini 2.3.yada 4. eş olarak nikahla himaye altına almak yok hasan akçayın tesfirinde.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Savana
Bu evlılık peygamberımızın bazı evlılılerı gıbı hımaye olabılırmı tartışmaya acmak istedım.Sizce normal bır evlılık degılde hımaye amaclı(kardes aile gıbı) bır evlılık olabılır mı?Böylece bırıncı esın rızasıda adalet yönunden gerekmez.safbilgi yazdı
2. Yetimlere mallarını verin. Temizi pise değişmeyin. Yetimlerin mallarını kendi mallarınıza katarak yemeyin. Bunu yapmak gerçekten büyük bir vebaldir.
3. Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.
4. Kadınlara mehirlerini nazik ve cömert bir şekilde örf ve çevrenin kabullerine uygun olarak verin. Eğer ondan birazını kendileri kişisel istekleriyle size sunmuşlarsa artık onu içinize sine sine yiyin. 6. Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffetli davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.
Selam safbilgi
Benim bu ayetleri şöyle değerlendiriyorum
nisa 2 de yetimlerin mallarını kendi malınıza katıp yemeyin deniyor.Yani benim anladğım bahsi geçen babaları ölmüş yetim çocuklar nisa 3te yetimlerlerin haklarını nisa2de emredildiği gibi koruyamayacağınızdan korkuyorsanız bu yetimlerin annelerini nikahlayın deniyor.Peki nikahlayınca ne olacak yetimlerin hakları nasıl korunmuş olacak?O yetimlerin anneleri onu nikahlayan adamın karısı o kadının çocukları o adamın üvey çocuları olacak.yani ortadaki nikah aile olmaya yönelik bir nikah.Formalite nikahı değil.Yani o kadın o adamın karısı oluyor.Adamın malı üzerinde artık o kadının ve kadının çocuklarınında hakkı oluyor.İşte bu kadınlarla evlenip onlarla aile kurulduğunda yapılan himaye değil basbaya eviliktir.
Nisa 6ta da bahsi geçen bakımı üstlenilmiş yetimler.Onların mallarının korunup yenmemesi onlar evlilik çağına geldiğinde mallarının kendilerine verilmesi anlatılıyor
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Bu konuda bır çok arkadaş degerlı ve farklı göruşler beyan ettı.Bu bırazda farklı tefsırlerden kaynaklanıyor.Aslında bizim daha çok konuşmamız gereken su an ki zamanda yetımlere karsı nasıl bır yöntem ızlememız ve çokeslılıği secıp secmemız?Bılgılerınızı beklıyorum.
Not:Yazınızda ufak bır yer kafama takıldı,acarsanız sevınırım.Babanın malı uvey evlata mıras kalırmı,o zamanlarda nasıldı bu uygulama cunku evlatlıklar özbabanın soyadıyla çagrılmalı ve topluma beyan edılmelı ayete göre,yanı nufus kutuğune uvey babanın soyadıyla yazılmaz ve mırasçısı olmayabılır.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
8. Mirasın paylaştırılmasında hısım-akraba, yetimler, yoksul ve çaresizler de hazır bulunurlarsa, ondan onları da rızıklandırın ve onlara güzel ve hoş bir söz de söyleyin.
12. Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir.
selam safbilgi
yukarıdaki ayetlerde yetim ve üvey evlatlara mirasın paylaştırılması var.
Aslında bızım daha çok konuşmamız gereken su an ki zamanda yetımlere karsı nasıl bır yöntem ızlememız ve çokeslılıği secıp secmemız?Bılgılerınızı beklıyorum.safbilgi yazdı
yetimlere karşı nasıl bir yöntem izlememiz gerekir demişsiniz aşağıdaki ayetler izleyeceğimiz yöntemleri anlatıyor.çok eşli evliliğin temel amacı yetimler hakkında adaleti sağlamak onların hakkını yememek.O yetimlerin annelerine temelde bu adaleti korumak amaçlı yapılan nikah.Yani bu amaçla yola çıkılıp aile olunuyor.Ama bu nikah söz konusu amaca hizmet edemeyeceğinden korkuyorsanız o halde bir kadınla nikahlanın veya yeminle and içip bakımını üstlendiklerinizle yetinin diyor.
Sonuç olarak emir yetimlerin hakkının korunması.Beğenip hoşlandığınız kadınları nikahınıza alın diye bir emir yok.
10. Şunda kuşkunuz olmasın ki, zulme başvurarak yetimlerin mallarını yiyenler karınlarına doldurmak üzere bir ateş yemekten başka bir şey yapmazlar. Ve onlar yakın bir zamanda, korkunç acılar veren bir azaba dalacaklardır.
2. Yetimlere mallarını verin. Temizi pise değişmeyin. Yetimlerin mallarını kendi mallarınıza katarak yemeyin. Bunu yapmak gerçekten büyük bir vebaldir.
6. Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffetli davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yıne kafama takılan bır detayı açmanızı ıstıycem.8 ıncı ayette bu yetım veya yoksul herhengı bırı olabılır ılla evlatlık sartı yok.Gerıye kalan 12 de ise uvey babanın ölümüyle anneye ordan yetıme mıras gecışı var yanlış anlamıyorsam ayetlerı.Yani dırekt evlatlık yetimin uvey babaya mırasçı olması yok gıbı duruyor.
8. Mirasın paylaştırılmasında hısım-akraba, yetimler, yoksul ve çaresizler de hazır bulunurlarsa, ondan onları da rızıklandırın ve onlara güzel ve hoş bir söz de söyleyin.
12. Zevcelerinizin geriye bıraktığının yarısı sizindir, eğer onların çocuğu yoksa. Eğer onların çocuğu varsa, vasiyet ettikleri ve borçları ödendikten sonra geriye bıraktıklarının dörtte biri sizindir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma