Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hatta yine ayetlerde, cehennemde yananların bir
şans daha isteyince, onlara "size ne kadar şans verilirse verilsin yine
aynı şeyleri yaparsınız" dendiğini göreceksin. Yani o insanlar özde
kötü-hain karakterdeler. Yoksa bu 2 günlük dünyada yaptıklarından
dolayı cehennemi boylamıyorlar aslında. Hakikaten zalimlerden oldukları
için, sonsuz kötülerden oldukları için ateşi boyluyorlar ahirette.
Yine cennete gidenler de gerçekten iyi insanlar oldukları için
kurtuluşa ulaştırılıyorlar. Yoksa şu 2 günlük ve hatta kimileri için
daha da kısa süre süren dünya hayatından dolayı değil.
Emre_1974tr Yazdı:
Yine aynı şekilde bazı ayetler, bazı insanların cehennem ehli olarak
yaratıldığını söyler. Yani onlar kalben kötü olanlar ve gidecekleri yer
en başından belli. Yine bu kısa sembolik imtihan hayatı yaşattırılıyor
o kötülere ki, ahirette kalplerindeki pislikleri görebilsinler, itiraz
hakları olmasın.
Sonra:
Emre_1974tr Yazdı:
Kısacası seni özde iyi kötü yapan, yine senin özgür iraden. Seni zorla iyi veya kötü yapan yok. Tamamiyle seçimlerinde özgürsün.
Öz değişmez kardeşim. Özün anlamı zaten değişmeden kalan, kendi kendisinde var olan demek. Eğer ilk söylediğinizin arkasında iseniz buradaki çelişkileri zaten ben ve arkadaşlar belirtti. Eğer ilk söylediğiniz yanlış, sonra söylediğinizin arkasında iseniz getirdiğiniz yeni bir anlayış yok. Allah'ın yaratan olmasının zorunlu sonuçları. Sitede defalarca kez belirtilmişti.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Katılma Tarihi: 23 nisan 2006 Yer: Saudi Arabia Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
aleykümisselam
(yazımın sonuna kadar gereken her yerde haşa..., Allah beni affetsin.... amin...)
beyler, 8 sayfalık forumu okudum da (hep aynı şeyleri tekrarlamışsınız) bende aşağıdaki kanılar ve şu yorumlar oluştu:
demekk ki insanın sağ ve sol omuzunun üzerinde olduğu varsayılan melekler ve yaptığımız her şeyi bir deftere kaydettikleri büyük bir yalan;
bu dünyanın bir imtihan yeri olduğu yalan
kıyamet ve yargılanma dabüyük bir yalan
sizlerde hıristiyanlığa özenti varmış gibi geldi bana. hani suç işlersinde sonra papazın yanına gidip günahlarının temizlenmesini istersin, oda yapar. son dakika golü gibi yani. sonra yeni bir günah işleyinceye kadar cennetlik cennetlik yaşarsın. sonra bu olayı (papazı ve affı) yeniden tekrar edersin. oh ne ala...
(bence, o oğlan çocuğunu öldüren adam resmen katildir, canidir. bu olaydan anladığınız doğru olsaydı insanoğlunun zürriyeti o yıllarda kesilirdi. çünkü herkes çocukları doğrardı.(bizleri Allah korumuş)
Allah ın bu evreni ve dünyamızı 6 günde yarattığı da yalan
tanrın ile konuşabiliyorsun ve ona hin sorular sorarak köşeye sıkıştırıyorsun. helal olsun sana. <{[(İslam da tanrı yoktur Allah vardır ve sen O nunla konuşamazsın. sapık fikirler üretmeyin lütfen.)]}>
kendinizce Allah a görevler verip tilkice sorular sorup; kainat yaratılmadan önce yazılmış olan doğa/tabiat kanunlarının senin keyfin için değiştirilebileceğini mi sanıyorsun? sen kimsin ya...
şimdi sen (haşa) Allah tan daha akıllısın ve Allah ın ne yapabilip ne yapamayacağını sorguluyorsun... ne diyeyim sana...
“Allah ın dilemesi hariç” cümlesinden ben şunu anlıyordum: kalem cımmeğ. ahirette yargılamadan ve amel defterimizin tartılmasından sonra artı sı çok olan, çokluk derecesine göre cennetin katlarından birine gidecek; eksi si çok olanda, çokluk derecesine göre cehennemin katlarından birine gidecek. bu arada düşük eksi dereceli olanlara haksızlık olmasın diye, Allah ın dilediği müddette cehennemde kalacaklar, cezaları bittikten sonrada cennetin en alt seviyelerinden birine alınacaklar.demek ki benim bu bildiğim yanlış...
ya kalp iyi veya kötü. gidilecek yer belli ise imtihanın ve yargılamanın anlamı ne? içim kara ise karadır. Allah emretmiş ise ben bunu değiştiremem ki, ayrıca neye itiraz edeceğim ben bilemedim. haaa doğru sen Allah tan daha akıllısın ya, sen bilirsin.
“”””””””şimdi ben bu kırk küsur yıllık hayatımda elimden geldiğince haksızlık edeceğim, yetimin ve insanların hakkını yiyeceğim, elimden geldiğince kötülük edeceğim, çuvallarla para ve mal mülk dolunca (hani ben akıllıyım ya ve Allah ın zaafını biliyorum) kendimi dine verecem ve günah işlemeyecem artık. nasıl olsa, ha şimdi ha yirmi yıl sonra öleceğim, yerim direk cennetin üst katlarındandır. kesin. belki sevgili Hz. Muhammed in komşusu bile olabilirim. ne güzel.
bir de şu var: şimdi ben bu kırk küsur yıllık hayatımda elimden geldiğince ibadet edeceğim, haktan şaşmayacağım,yetimin ve insanların hakkında gözüm hiç olmayacak, elimden geldiğince iyilik edeceğim, paraya ve mala hiç tamah etmeyeceğim. emir bu ya, kötü bir olay olacak ve bu sebeple ben kendimi öldükten sonra cehennemin en ücra köşelerinin birisinde bulacağim kendimi. kesin. belki şeytanın komşusu bile olabilirim. ne yazık. “””””””””””” gerçekten böylemiymiş ya...
beyler, bence, siz bu Kaderle ilgili sorulara cevaplarım formunda bir günah denizi içinde yüzdünüz.
Katılma Tarihi: 23 nisan 2006 Yer: Saudi Arabia Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
aleykümisselam
ya arkadaş, bana anlamadığımı söylüyorsun. eğriye eğri doğruya doğru, hadi bakalım.
bu forumda senin yazdğın iki yazı bölümünü aşağıda veriyorum. kıyasla. benmi anlamıyorum, yoksa senmi anlamıyor veya anlatamıyorsun:
BİRİNCİSİ:
Yine aynı şekilde bazı ayetler, bazı insanların cehennem ehli olarakyaratıldığını söyler.Yani onlar kalben kötü olanlar ve gidecekleri yer en başından belli. Yine bu kısa sembolik imtihan hayatı yaşattırılıyor o kötülere ki, ahirette kalplerindeki pislikleri görebilsinler, itiraz hakları olmasın.
İKİNCİSİ:
1- Allah seni iyi veya kötü olarak yaratmıyor. Sen özgür iradenle seçiyorsun iyi veya kötü olmayı ve Allah da en başından senin neyi seçtiğini biliyor.
evet arkadaş bu 1.si ve 2.si senin yazılarından. (Kaderle ilgili sorulara cevaplarım forumu bu ikisi üzerine yorumlanmış ta)lütfen bana anlatırmısın. bu ikisi neyi anlatıyor veya ne anlama geliyor. ben anlayamadım da...
ayrıca8- Sapkın ve şeytani tasavvufi fikirlerinizi dine sokuşturmaya her kalktığınızda karşınızda ben olacağım. demişsin. memnuniyet duyarım. yanlıştakileri düzeltebilmek (bence) çok hoşuma gider. ayrıca büyük sevaptır.benim bu sitede birkaç yorumum var. linkleri aşağıda veriyorum. yorumlarını buraya iletirsen gerçekten memnun olurum.
Söylediğimi anladıktan sonra konu hakkında konuşmaya başlayacaksın.
Ama kafan almıyorsa birkaç tekrar daha yapalım:
1- Allah daha seni yaratmadan evvel cennetlik mi yoksa cehennemlik mi olduğunu biliyor ve eğer sen cehenneme gideceksen, O da bunu bildiğinden, seni cehennem için yaratmış oluyor.
Bunların hepsi ayetlerde ayrıntılarıyla veriliyor.
Yani seçimleri sen özgür iradenle yapıyorsun ama Yaratıcın neyi seçeceğini biliyor.
2- Sen bu dünyada sonsuza dek imtihan edilseydin iyilerden mi yoksa kötülerden mi olacağını bildiğinden, bu 2 günlük özet imtihan hayatında da kalbindeki iyilik veya kötülükle seni yüzleştiriyor(yine tamamiyle senin özgür iradeni kullanarak).
Yukarda verdiğim adreste ayet örnekleri de verdim. Kuran'ı bütünlük içinde okumaya ve akletmeye üşeniyorsan, hiç olmazsa verdiğim ayetleri incelersin.
3- Ben gayet güzel anlattım. Ama dediğim gibi önce yazılanları güzelce ve bütünlük içinde okuyup değerlendireceksin. Akledeceksin. Ortalama bir zeka bile yeterli.
Asıl sana kolay gelsin.
4- Kendi kafanızdaki öğreti ve değerleri Kuran'a yamamak için dilinizi her eğip büküşünüzde, gerekli cevapları yazıyorum senin gibilere hiç endişelenme.
Eğer gelecek nesnel olarak varsa, nasıl değiştirilebilir? Böyle bir şey nasıl mümkün olabilir? Değişim, ancak olaylar aktüel değil potansiyelse mümkündür.
Bak bu da uslamlaması:
Varsayımlar: 1. Allah zamanın geçmiş ve gelecek olmak üzere bütün noktalarındandır. 2. Allah'ın bilgisinde değişiklik olmaz. Her şeyi zaten bildiği için bilgisinde artma veya eksilme olmaz. 3. Ben zamanda geçmişten geleceğe yolculuk yaparım. 3.1 Şimdi yaptığım farklı olaylar doğuracak eylemleri seçme yeteneğim var. 3.2 Şimdi yaptığım eylemler geleceği değiştirir. (3.1'de içeriliyor) 3.3 (3.1 ve 3.2'den araçıkarım) Yaptığım eylemlerin sonuçlarından sorumluyum.
Uslamlama: 4. Hayatımdaki en az bir t1 anında önümde sonuçları farklı olacak en az iki ayrı seçenek vardır. s1, s2,.., sn diyelim. s1 <> s2 <> .. <> sn (3.1 ve 3.2'den) 5. s1'i seçtiğimde bunun sonucunda t2 anındaki gelecek, s2 veya s3 veya.. veya sn'i seçtiğimden farklı bir şekilde değişir. Gelecekteki belli bir andaki sonuçlara d1, d2, .. ,dn diyelim. s1 => d1, s2 => d2,.., sn => dn, d1 <> d2 <> .. <> dn (3, 3.1 ve 4'ten, 5'te içeriliyor) 6. d1 ile d2, .., dn t2 anında bir arada olamaz (5'ten) 7. Allah d1 veya d2 veya .. veya dn'nin gerçekleşeceği t2 anında vardır (oraya herhangi bir zamanda gitmemiştir, ezelden beri oradadır). (1'den) 8. Allah ezelden beri t2 anında olacak olayı bilir. (7 ve 2'den) 9. t2 anında olacak olay (Allah'ın t2'de şahit olduğu) d1 ise d2 veya, ..., veya dn değildir, d2 veya .. veya dn ise d1 değildir ve ezelden beri bellidir (Allah tarafından zamanın bütün anlarında bilinir). (6 ve 8'den) 10. t2 anında olacak olay d1 ise t1'de s1'i seçmek zorundayım (4 ve 9'dan) 11. t2 anında olacak olay d1 değil ise t1'de s1'i seçmemek zorundayım (4 ve 9'dan) 12. t1 anında d1'i seçmek veya seçmemek olarak yaptığım seçim zorunludur. (10 ve 11'den ve üçüncü halin olanaksızlığı yasasından) Çelişki: 12 ile 4 çelişir. 4 ise, 3.1 ve 3.2'nin zorunlu sonucudur. O halde 1, 2 ve 3.1, 3.2 ve bu son ikisinin sonucu olan 3.2 bir arada doğru olamaz.
Ekonomik bir uslamlama olmadığının, ara basamaklarda tekrarlar olduğunun farkındayım ama bunu olabildiğince açık olmak için yaptım.
Şimdi bu uslamlamada hata yaptığımı öne süreceksen, bu hatayı göstermek zorundasın.
Gerekirse bu uslamlama, gelecekteki olayların aktüel olarak varolması durumunda, Allah'ın bile herhangi bir t anındaki hiçbir olayı değiştiremeyeceğini gösterecek şekilde düzenlenebilir.
**********************************
CEVABIM:
Varsayımlar: 1. Allah zamanın geçmiş ve gelecek olmak üzere bütün noktalarındandır. 2. Allah'ın bilgisinde değişiklik olmaz. Her şeyi zaten bildiği için bilgisinde artma veya eksilme olmaz. 3. Ben zamanda geçmişten geleceğe yolculuk yaparım. 3.1 Şimdi yaptığım farklı olaylar doğuracak eylemleri seçme yeteneğim var. 3.2 Şimdi yaptığım eylemler geleceği değiştirir. (3.1'de içeriliyor) 3.3 (3.1 ve 3.2'den araçıkarım) Yaptığım eylemlerin sonuçlarından sorumluyum.
Uslamlama: 4. Hayatımdaki en az bir t1 anında önümde sonuçları farklı olacak en az iki ayrı seçenek vardır. s1, s2,.., sn diyelim. s1 <> s2 <> .. <> sn (3.1 ve 3.2'den) 5. s1'i seçtiğimde bunun sonucunda t2 anındaki gelecek, s2 veya s3 veya.. veya sn'i seçtiğimden farklı bir şekilde değişir. Gelecekteki belli bir andaki sonuçlara d1, d2, .. ,dn diyelim. s1 => d1, s2 => d2,.., sn => dn, d1 <> d2 <> .. <> dn (3, 3.1 ve 4'ten, 5'te içeriliyor) 6. d1 ile d2, .., dn t2 anında bir arada olamaz (5'ten) 7. Allah d1 veya d2 veya .. veya dn'nin gerçekleşeceği t2 anında vardır (oraya herhangi bir zamanda gitmemiştir, ezelden beri oradadır). (1'den) 8. Allah ezelden beri t2 anında olacak olayı bilir. (7 ve 2'den) 9. t2 anında olacak olay (Allah'ın t2'de şahit olduğu) d1 ise d2 veya, ..., veya dn değildir, d2 veya .. veya dn ise d1 değildir ve ezelden beri bellidir (Allah tarafından zamanın bütün anlarında bilinir). (6 ve 8'den) 10. t2 anında olacak olay d1 ise, bu durum t1'de s1'i özgür irademle seçtiğimden dolayıdır (4 ve 9'dan) 11. t2 anında olacak olay d1 değil ise t1'de s1'i özgür irademle seçmediğimden dolayıdır (4 ve 9'dan) 12. t1 anında d1'i seçmek veya seçmemek tamamiyle benim özgür irademle gerçekleştirdiğim bir olaydır. 13. Yaptığım eylemlerin hepsinden sorumluyum(3.1, 3.3, 10, 11 ve 12'den)
Yalnız 13 çıkmaz. Çünkü 11 ve 12 tikel önermeler.. Bunlardan tümel bir sonuç çıkmaz. d1'i seçmekte özgür olmam, yaptığım bütün eylemlerin özgür olduğu sonucunu vermez. Ama bunun üzerinde durmayacağım. Ayrıca yine 10 ve 11 4 ve 9'dan değil, 4, 5, ve 6'dan çıkar, 9'un 10 ve 11 ile ilgisi yok, bunun da üzerinde durmayacağım.
Bir önerme setinden tutarlı sonuçlar çıkarılması, önerme setinin tutarlı olduğunu tanıtlamaya yetmez. Bu, bütün kuğular beyazdır önermesinin beyaz bir kuğu gösterilerek tanıtlanmasına benzer, ki yetmez. Aynı zamanda bu önermeler setinden çelişik sonuç çıkmayacağı (beyazdan farklı kuğu olamayacağı) gösterilmelidir.
Bir örnek vereyim:
Öncüller: 1. Ali Mehmet'ten uzun boyludur. 2. Mehmet Veli'den uzun boyludur. 3. Veli Ahmet'ten uzun boyludur. 4. Ahmet Ali'den uzun boyludur. 5. Her A için A herhangi bir B'den uzun boyluysa, B A'dan uzun boylu değildir. (Uzun boyluluğun değişme özelliğinin olmaması, açıklık için ekledim) 6. Her A için A herhangi bir B'den uzun boylu ve B de herhangi bir C'den uzun boyluysa A, C'den uzun boyludur (geçişme özelliği, açıklık için ekledim)
Şimdi bu öncüllerden
Ali Veli'den uzun boyludur (1, 2 ve 6'dan), Mehmet Ahmet'ten uzun boyludur (2, 3 ve 6'dan)
Çıkarımlarının yapılabilmesi ve bunların doğru olması, 1, 2, 3, 4, ,5 ve 6'nın tutarlı olduğunu tanıtlamaz. Ama tek bir örnek bu tutarlılığı çürütür (tıpkı beyaz olmayan tek bir kuğunun Bütün kuğular beyazdır önermesini çürüteceği gibi):
7. Ali Veli'den uzun boyludur. (1, 2 ve 6'dan) 8. Ali Ahmet'ten uzun boyludur. (7, 3 ve 6'dan) 9. Ali Ahmet'ten uzun boylu değildir. (4 ve 5'ten)
Çelişki: 8 ve 9 çelişir O halde 1, 2, 3, 4, 5, ve 6 bir arada doğru olamaz.
Esas konuya dönecek olursak, 1, 2, 3 (3.1, 3.2 ve 3.3) öncüllerinden çelişik sonuçlar çıkması doğaldır. Çünkü bunlar kendi içinde çelişkili ve tutarsızdır. Bu sonuçlardan işine gelenleri gösterip gelmeyenleri gözardı etmekle bunların tutarlı olduğunu gösteremezsin. Sonuçların bir kısmına değil, tümüne bakmak gereklidir
*************************
BENİM KARŞI CEVABIM
Sevgili Deicide,
Hayır, bir ilerleme değil, sadece senin anlayacağın veya görmek istediğin dile geçiş söz konusu.
Bak yine ezberini dogmatik bir şekilde sürdürmüşsün.
Ne kadar kaçsan da, “senin yapacağın şeyin Allah tarafından bilinip bilinmemesinin özgür iraden üzerine hiçbir etkisi yok”.
Bu bağlamda şu maddelerin arasında hiçbir çelişki yok:
1.Allah zamanın geçmiş ve gelecek olmak üzere bütün noktalarındandır. 2. Allah'ın bilgisinde değişiklik olmaz. Her şeyi zaten bildiği için bilgisinde artma veya eksilme olmaz. 3. Ben zamanda geçmişten geleceğe yolculuk yaparım. 3.1 Şimdi yaptığım farklı olaylar doğuracak eylemleri seçme yeteneğim var. 3.2 Şimdi yaptığım eylemler geleceği değiştirir. (3.1'de içeriliyor) 3.3 (3.1 ve 3.2'den ara çıkarım) Yaptığım eylemlerin sonuçlarından sorumluyum.
Burada çelişki olduğunu sen uyduruyorsun sadece.
Ve bunu bir hinlikle örtbas edip izleyenlerin kafasını (tıpkı kendi kafan gibi) karıştırmaya çalışıyorsun. Peki, ne yapıyorsun? Bu sefer kendi arasında gerçekten çelişkili olan, hem de matematiksel bir çelişki içeren maddeler yazıp, yukarıdaki doğru maddelerle aynı şeymiş gibi gösterip, yukarıdaki varsayımları karalamaya kalkıyorsun:
1.Ali Mehmet'ten uzun boyludur. 2. Mehmet Veli'den uzun boyludur. 3. Veli Ahmet'ten uzun boyludur. 4. Ahmet Ali'den uzun boyludur.
Burada Ali en uzun boylu insanken, birden Ahmet’ten bile kısa boylu ilan etmişsin(4’de).
Burada hatalı varsayım kurgun, çelişkin var.
Ama kaderle ilgili varsayımların(öncüllerin) tutarlı, çelişkisiz.
İkinci olarak;
İlk 2 maddenin doğru olması, diğer maddelerin doğruluğu için yeterli değildir demişsin. Benim 13. maddeye gönderme yaparak.
Araya bunu genele yayacak maddeleri de yazarım olur biter.
Tıpkı A B’den uzun ise, B A’dan kısadır gibi.
Ama senin de bildiğin üzere buradaki asıl mesele bu değil. Buradaki asıl mesele senin “bilmenin özgür iradeyi etkilemediği” gerçeğinden kaçman ve doğru olan şeyi çelişkiymiş gibi görme hatan.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma