HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Kaderle ilgili sorulara cevaplarım Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhaba.
Sn. Emre_1974tr,

Önce:
Emre_1974tr Yazdı:
Hatta yine ayetlerde, cehennemde yananların bir şans daha isteyince, onlara "size ne kadar şans verilirse verilsin yine aynı şeyleri yaparsınız" dendiğini göreceksin. Yani o insanlar özde kötü-hain karakterdeler. Yoksa bu 2 günlük dünyada yaptıklarından dolayı cehennemi boylamıyorlar aslında. Hakikaten zalimlerden oldukları için, sonsuz kötülerden oldukları için ateşi boyluyorlar ahirette.

Yine cennete gidenler de gerçekten iyi insanlar oldukları için kurtuluşa ulaştırılıyorlar.  Yoksa şu 2 günlük ve hatta kimileri için daha da kısa süre süren dünya hayatından dolayı değil.



Emre_1974tr Yazdı:
Yine aynı şekilde bazı ayetler, bazı insanların cehennem ehli olarak yaratıldığını söyler. Yani onlar kalben kötü olanlar ve gidecekleri yer en başından belli. Yine bu kısa sembolik imtihan hayatı yaşattırılıyor o kötülere ki, ahirette kalplerindeki pislikleri görebilsinler, itiraz hakları olmasın.



Sonra:

Emre_1974tr Yazdı:
Kısacası seni özde iyi kötü yapan, yine senin özgür iraden. Seni zorla iyi veya kötü yapan yok. Tamamiyle seçimlerinde özgürsün.


Öz değişmez kardeşim. Özün anlamı zaten değişmeden kalan, kendi kendisinde var olan demek.
Eğer ilk söylediğinizin arkasında iseniz buradaki çelişkileri  zaten ben ve arkadaşlar belirtti.
Eğer ilk söylediğiniz yanlış, sonra söylediğinizin arkasında iseniz getirdiğiniz yeni bir anlayış yok. Allah'ın yaratan olmasının zorunlu sonuçları. Sitede defalarca kez belirtilmişti.




__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Hayır söylediklerimi anlamamışsınız yine.

Allah senin iyi veya kötü olmana karar vermiyor. Buna sen karar veriyorsun. Yani  özünün sorumluluğu sana ait.

Sen sonsuza dek bu dünyada yaşasaydın, yapacaklarının toplamı yine aynı olacaktı.

Yani iyilerden isen iyilikler ve iman, yok kötülerden isen hainlikler ve inkar yapacaksın.

 

İşte Allah, sen bu dünyada sonsuza dek yaşasaydın ne yapacağını bildiğinden, sana 2 günlük bir özet senaryo yaşatıyor.

 

Ama yine senin özgür iraden kullanılarak...

 

Karşına öyle şıklar çıkarılıyor ve öyle bir anda imtihanın sonlandırılıyor ki, bu mini temsili imtihan kağıdın tam da hakettiğine kavuşmanı sağlıyor.

 

Selam ve sevgiler.

 

Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
mert8
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Yer: Saudi Arabia
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mert8

aleykümisselam

 

(yazımın sonuna kadar gereken her yerde haşa..., Allah beni affetsin.... amin...)

 

beyler, 8 sayfalık forumu okudum da (hep aynı şeyleri tekrarlamışsınız) bende aşağıdaki kanılar ve şu yorumlar oluştu:

 

demekk ki insanın sağ ve sol omuzunun üzerinde olduğu varsayılan melekler ve yaptığımız her şeyi bir deftere kaydettikleri büyük bir yalan;

 

bu dünyanın bir imtihan yeri olduğu yalan

 

kıyamet ve yargılanma da  büyük bir yalan

 

sizlerde hıristiyanlığa özenti varmış gibi geldi bana. hani suç işlersinde sonra papazın yanına gidip günahlarının temizlenmesini istersin, oda yapar. son dakika golü gibi yani. sonra yeni bir günah işleyinceye kadar cennetlik cennetlik yaşarsın. sonra bu olayı (papazı ve affı) yeniden tekrar edersin. oh ne ala...

 

(bence, o oğlan çocuğunu öldüren adam resmen katildir, canidir. bu olaydan anladığınız doğru olsaydı insanoğlunun zürriyeti o yıllarda kesilirdi. çünkü herkes çocukları doğrardı.(bizleri Allah korumuş)

 

Allah ın bu evreni ve dünyamızı 6 günde yarattığı da yalan

 

tanrın ile konuşabiliyorsun ve ona hin sorular sorarak köşeye sıkıştırıyorsun. helal olsun sana. <{[(İslam da tanrı yoktur Allah vardır ve sen O nunla konuşamazsın. sapık fikirler üretmeyin lütfen.)]}>

 

kendinizce Allah a görevler verip tilkice sorular sorup; kainat yaratılmadan önce yazılmış olan doğa/tabiat kanunlarının senin keyfin için değiştirilebileceğini mi sanıyorsun? sen kimsin ya...

 

şimdi sen (haşa) Allah tan daha akıllısın ve Allah ın ne yapabilip ne yapamayacağını sorguluyorsun... ne diyeyim sana...

 

“Allah ın dilemesi hariç” cümlesinden ben şunu anlıyordum: kalem cımmeğ. ahirette yargılamadan ve amel defterimizin tartılmasından sonra artı sı çok olan, çokluk derecesine göre cennetin katlarından birine gidecek; eksi si çok olanda, çokluk derecesine göre cehennemin katlarından birine gidecek. bu arada düşük eksi dereceli olanlara haksızlık olmasın diye, Allah ın dilediği müddette cehennemde kalacaklar, cezaları bittikten sonrada cennetin en alt seviyelerinden birine alınacaklar.   demek ki benim bu bildiğim yanlış...

 

ya kalp iyi veya kötü. gidilecek yer belli ise imtihanın ve yargılamanın anlamı ne? içim kara ise karadır. Allah emretmiş ise ben bunu değiştiremem ki, ayrıca neye itiraz edeceğim ben bilemedim. haaa doğru sen Allah tan daha akıllısın ya, sen bilirsin.

 

 

“”””””””şimdi ben bu kırk küsur yıllık hayatımda elimden geldiğince haksızlık edeceğim, yetimin ve insanların hakkını yiyeceğim, elimden geldiğince kötülük edeceğim, çuvallarla para ve mal mülk dolunca (hani ben akıllıyım ya ve Allah ın  zaafını biliyorum) kendimi dine verecem ve günah işlemeyecem artık. nasıl olsa, ha şimdi ha yirmi yıl sonra öleceğim, yerim direk cennetin üst katlarındandır. kesin. belki sevgili Hz. Muhammed in komşusu bile olabilirim. ne güzel.

 

bir de şu var: şimdi ben bu kırk küsur yıllık hayatımda elimden geldiğince ibadet edeceğim, haktan şaşmayacağım,  yetimin ve insanların hakkında gözüm hiç olmayacak, elimden geldiğince iyilik edeceğim, paraya ve mala hiç tamah etmeyeceğim. emir bu ya, kötü bir olay olacak ve bu sebeple ben kendimi öldükten sonra cehennemin en ücra köşelerinin birisinde bulacağim kendimi. kesin. belki şeytanın komşusu bile olabilirim. ne yazık. “””””””””””” gerçekten böylemiymiş ya...

 

 

beyler, bence, siz bu Kaderle ilgili sorulara cevaplarım formunda bir günah denizi içinde yüzdünüz.

 

Allah ıslah etsin

 

 

mehmet rende

 

...



__________________
16cdgaabçcg
Yukarı dön Göster mert8's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mert8
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Merhaba;asıl sen bu iftiralarınla ve okuduğunu anlamadan zırvalamanla bir günah batağına kendini attın sevgili Mert;

1- Allah seni iyi veya kötü olarak yaratmıyor.

Sen özgür iradenle seçiyorsun iyi veya kötü olmayı ve Allah da en başından senin neyi seçtiğini biliyor.

 

2- Bu dünya sapına kadar gerçek bir imtihan hayatıdır. Ama sonsuza dek bu dünyada yaşasaydın yapacaklarını özetleyen bir örnek olarak.

 

3- İmtihan Allah açısından yok. Çünkü O zaten biliyor.

 

İmtihan bizim açımızdan var, çünkü biz bilmiyoruz ne yapacağımızı ve kalbimizdekileri.

 

Allah bizi kalbimizdekiyle yüzleştiriyor.

 

4- Gerçekten iyilerden isen kurtarılıyorsun, yok eğer gerçekten kötülerden ise bu dünya hayatında cehennemlik iken imtihanın sonlandırılıyor.

 

5- Allah'ın bizim ne yapacağımızı bilmesi özgür irademizi etkilemiyor. Biz yine özgürüz ve sorumluyuz.

 

6- Bunu ayetlerle gösterdik. Bu anlattıklarımız Kuran'da apaçık bir şekilde veriliyor.

 

Yeter ki Kitabı bütünlük içinde okuyun:

 

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5184&PN= 1

7- Önce okuduğunuzu anlayın, ondan sonra yorum yapmaya başlayın.

 

8- Sapkın ve şeytani tasavvufi fikirlerinizi dine sokuşturmaya her kalktığınızda karşınızda ben olacağım.

Selam ve sevgiler.

 

Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
mert8
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Yer: Saudi Arabia
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mert8

aleykümisselam

 

ya arkadaş, bana anlamadığımı söylüyorsun. eğriye eğri doğruya doğru, hadi bakalım.

 

bu forumda senin yazdğın iki yazı bölümünü aşağıda veriyorum. kıyasla. benmi anlamıyorum, yoksa senmi anlamıyor veya anlatamıyorsun:

 

 

BİRİNCİSİ:

Yine aynı şekilde bazı ayetler, bazı insanların cehennem ehli olarak  yaratıldığını söyler. Yani onlar kalben kötü olanlar ve gidecekleri yer en başından belli. Yine bu kısa sembolik imtihan hayatı yaşattırılıyor o kötülere ki, ahirette kalplerindeki pislikleri görebilsinler, itiraz hakları olmasın.

 

 

İKİNCİSİ:

1- Allah seni iyi veya kötü olarak yaratmıyor. Sen özgür iradenle seçiyorsun iyi veya kötü olmayı ve Allah da en başından senin neyi seçtiğini biliyor.

 

 

evet arkadaş bu 1.si ve 2.si senin yazılarından. (Kaderle ilgili sorulara cevaplarım forumu bu ikisi üzerine yorumlanmış ta) lütfen bana anlatırmısın. bu ikisi neyi anlatıyor veya ne anlama geliyor. ben anlayamadım da...

 

ayrıca  8- Sapkın ve şeytani tasavvufi fikirlerinizi dine sokuşturmaya her kalktığınızda karşınızda ben olacağım.  demişsin. memnuniyet duyarım. yanlıştakileri düzeltebilmek (bence) çok hoşuma gider. ayrıca büyük sevaptır.  benim bu sitede birkaç yorumum var. linkleri aşağıda veriyorum. yorumlarını buraya iletirsen gerçekten memnun olurum.

 

 

 

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=4313&PN=1&T PN=228

 

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=876&PN=1&TP N=27

 

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2447&PN=1&T PN=26

 

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=5128&PN=1&T PN=7

 

 

ekstradan şu aşağıdaki adreside veriyorum. yorumlarını beklerim.

 

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=5063&PN=1

 

kolay gelsin

 

sağlıcakla kalın.

 

 

mehmet rende

 

 

...

 

 



__________________
16cdgaabçcg
Yukarı dön Göster mert8's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mert8
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Önce benim yazdıklarımı cımbızlamadan ve anlayarak okuyacaksın.

Ve bununla birlikte Kuran ayetlerini de bütünlük içinde değerlendireceksin.

 

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5184&PN= 1

 

Söylediğimi anladıktan sonra konu hakkında konuşmaya başlayacaksın.

Ama kafan almıyorsa birkaç tekrar daha yapalım:

 

1- Allah daha seni yaratmadan evvel cennetlik mi yoksa cehennemlik mi olduğunu biliyor ve eğer sen cehenneme gideceksen, O da bunu bildiğinden, seni cehennem için yaratmış oluyor.

 

Bunların hepsi ayetlerde ayrıntılarıyla veriliyor.

 

Yani seçimleri sen özgür iradenle yapıyorsun ama Yaratıcın neyi seçeceğini biliyor.

 

2- Sen bu dünyada sonsuza dek imtihan edilseydin iyilerden mi yoksa kötülerden mi olacağını bildiğinden, bu 2 günlük özet imtihan hayatında da kalbindeki iyilik veya kötülükle seni yüzleştiriyor(yine tamamiyle senin özgür iradeni kullanarak).

 

Yukarda verdiğim adreste ayet örnekleri de verdim. Kuran'ı bütünlük içinde okumaya ve akletmeye üşeniyorsan, hiç olmazsa verdiğim ayetleri incelersin.

 

3- Ben gayet güzel anlattım. Ama dediğim gibi önce yazılanları güzelce ve bütünlük içinde okuyup değerlendireceksin. Akledeceksin. Ortalama bir zeka bile yeterli.

 

Asıl sana kolay gelsin.

4- Kendi kafanızdaki öğreti ve değerleri Kuran'a yamamak için dilinizi her eğip büküşünüzde, gerekli cevapları yazıyorum senin gibilere hiç endişelenme.

Selam ve sevgiler.

 

 

Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
mert8
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Yer: Saudi Arabia
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mert8

aleykümisselam

        P E S

diyecek başka hiçbir şeyim yok. yinede teşekkürler.

 

sağlıcakla kalın

 

mehmet rende

 

...

 



__________________
16cdgaabçcg
Yukarı dön Göster mert8's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mert8
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Deicide yazdı:


Eğer gelecek nesnel olarak varsa, nasıl değiştirilebilir? Böyle bir şey nasıl mümkün olabilir? Değişim, ancak olaylar aktüel değil potansiyelse mümkündür.

Bak bu da uslamlaması:


Varsayımlar:
1. Allah zamanın geçmiş ve gelecek olmak üzere bütün noktalarındandır.
2. Allah'ın bilgisinde değişiklik olmaz. Her şeyi zaten bildiği için bilgisinde artma veya eksilme olmaz.
3. Ben zamanda geçmişten geleceğe yolculuk yaparım.
3.1 Şimdi yaptığım farklı olaylar doğuracak eylemleri seçme yeteneğim var.
3.2 Şimdi yaptığım eylemler geleceği değiştirir. (3.1'de içeriliyor)
3.3 (3.1 ve 3.2'den araçıkarım) Yaptığım eylemlerin sonuçlarından sorumluyum.

Uslamlama:
4. Hayatımdaki en az bir t1 anında önümde sonuçları farklı olacak en az iki ayrı seçenek vardır. s1, s2,.., sn diyelim. s1 <> s2 <> .. <> sn (3.1 ve 3.2'den)
5. s1'i seçtiğimde bunun sonucunda t2 anındaki gelecek, s2 veya s3 veya.. veya sn'i seçtiğimden farklı bir şekilde değişir. Gelecekteki belli bir andaki sonuçlara d1, d2, .. ,dn diyelim. s1 => d1, s2 => d2,.., sn => dn, d1 <> d2 <> .. <> dn (3, 3.1 ve 4'ten, 5'te içeriliyor)
6. d1 ile d2, .., dn t2 anında bir arada olamaz (5'ten)
7. Allah d1 veya d2 veya .. veya dn'nin gerçekleşeceği t2 anında vardır (oraya herhangi bir zamanda gitmemiştir, ezelden beri oradadır). (1'den)
8. Allah ezelden beri t2 anında olacak olayı bilir. (7 ve 2'den)
9. t2 anında olacak olay (Allah'ın t2'de şahit olduğu) d1 ise d2 veya, ..., veya dn değildir, d2 veya .. veya dn ise d1 değildir ve ezelden beri bellidir (Allah tarafından zamanın bütün anlarında bilinir). (6 ve 8'den)
10. t2 anında olacak olay d1 ise t1'de s1'i seçmek zorundayım (4 ve 9'dan)
11. t2 anında olacak olay d1 değil ise t1'de s1'i seçmemek zorundayım (4 ve 9'dan)
12. t1 anında d1'i seçmek veya seçmemek olarak yaptığım seçim zorunludur. (10 ve 11'den ve üçüncü halin olanaksızlığı yasasından)
Çelişki:
12 ile 4 çelişir. 4 ise, 3.1 ve 3.2'nin zorunlu sonucudur.
O halde 1, 2 ve 3.1, 3.2 ve bu son ikisinin sonucu olan 3.2 bir arada doğru olamaz.


Ekonomik bir uslamlama olmadığının, ara basamaklarda tekrarlar olduğunun farkındayım ama bunu olabildiğince açık olmak için yaptım.

Şimdi bu uslamlamada hata yaptığımı öne süreceksen, bu hatayı göstermek zorundasın.

Gerekirse bu uslamlama, gelecekteki olayların aktüel olarak varolması durumunda, Allah'ın bile herhangi bir t anındaki hiçbir olayı değiştiremeyeceğini gösterecek şekilde düzenlenebilir.


**********************************

CEVABIM:

Varsayımlar:
1. Allah zamanın geçmiş ve gelecek olmak üzere bütün noktalarındandır.
2. Allah'ın bilgisinde değişiklik olmaz. Her şeyi zaten bildiği için bilgisinde artma veya eksilme olmaz.
3. Ben zamanda geçmişten geleceğe yolculuk yaparım.
3.1 Şimdi yaptığım farklı olaylar doğuracak eylemleri seçme yeteneğim var.
3.2 Şimdi yaptığım eylemler geleceği değiştirir. (3.1'de içeriliyor)
3.3 (3.1 ve 3.2'den araçıkarım) Yaptığım eylemlerin sonuçlarından sorumluyum.

Uslamlama:
4. Hayatımdaki en az bir t1 anında önümde sonuçları farklı olacak en az iki ayrı seçenek vardır. s1, s2,.., sn diyelim. s1 <> s2 <> .. <> sn (3.1 ve 3.2'den)
5. s1'i seçtiğimde bunun sonucunda t2 anındaki gelecek, s2 veya s3 veya.. veya sn'i seçtiğimden farklı bir şekilde değişir. Gelecekteki belli bir andaki sonuçlara d1, d2, .. ,dn diyelim. s1 => d1, s2 => d2,.., sn => dn, d1 <> d2 <> .. <> dn (3, 3.1 ve 4'ten, 5'te içeriliyor)
6. d1 ile d2, .., dn t2 anında bir arada olamaz (5'ten)
7. Allah d1 veya d2 veya .. veya dn'nin gerçekleşeceği t2 anında vardır (oraya herhangi bir zamanda gitmemiştir, ezelden beri oradadır). (1'den)
8. Allah ezelden beri t2 anında olacak olayı bilir. (7 ve 2'den)
9. t2 anında olacak olay (Allah'ın t2'de şahit olduğu) d1 ise d2 veya, ..., veya dn değildir, d2 veya .. veya dn ise d1 değildir ve ezelden beri bellidir (Allah tarafından zamanın bütün anlarında bilinir). (6 ve 8'den)
10. t2 anında olacak olay d1 ise, bu durum t1'de s1'i özgür irademle seçtiğimden dolayıdır (4 ve 9'dan)
11. t2 anında olacak olay d1 değil ise t1'de s1'i özgür irademle seçmediğimden dolayıdır (4 ve 9'dan)
12. t1 anında d1'i seçmek veya seçmemek tamamiyle benim özgür irademle gerçekleştirdiğim bir olaydır.
13. Yaptığım eylemlerin hepsinden sorumluyum(3.1, 3.3, 10, 11 ve 12'den)
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Deicide'ın bana cevabı:

Güzel.. İlk defa bir ilerleme katettik.

Yalnız 13 çıkmaz. Çünkü 11 ve 12 tikel önermeler.. Bunlardan tümel bir sonuç çıkmaz. d1'i seçmekte özgür olmam, yaptığım bütün eylemlerin özgür olduğu sonucunu vermez. Ama bunun üzerinde durmayacağım. Ayrıca yine 10 ve 11 4 ve 9'dan değil, 4, 5, ve 6'dan çıkar, 9'un 10 ve 11 ile ilgisi yok, bunun da üzerinde durmayacağım.

Bir önerme setinden tutarlı sonuçlar çıkarılması, önerme setinin tutarlı olduğunu tanıtlamaya yetmez. Bu, bütün kuğular beyazdır önermesinin beyaz bir kuğu gösterilerek tanıtlanmasına benzer, ki yetmez. Aynı zamanda bu önermeler setinden çelişik sonuç çıkmayacağı (beyazdan farklı kuğu olamayacağı) gösterilmelidir.

Bir örnek vereyim:


Öncüller:
1. Ali Mehmet'ten uzun boyludur.
2. Mehmet Veli'den uzun boyludur.
3. Veli Ahmet'ten uzun boyludur.
4. Ahmet Ali'den uzun boyludur.
5. Her A için A herhangi bir B'den uzun boyluysa, B A'dan uzun boylu değildir. (Uzun boyluluğun değişme özelliğinin olmaması, açıklık için ekledim)
6. Her A için A herhangi bir B'den uzun boylu ve B de herhangi bir C'den uzun boyluysa A, C'den uzun boyludur (geçişme özelliği, açıklık için ekledim)



Şimdi bu öncüllerden


Ali Veli'den uzun boyludur (1, 2 ve 6'dan),
Mehmet Ahmet'ten uzun boyludur (2, 3 ve 6'dan)



Çıkarımlarının yapılabilmesi ve bunların doğru olması, 1, 2, 3, 4, ,5 ve 6'nın tutarlı olduğunu tanıtlamaz. Ama tek bir örnek bu tutarlılığı çürütür (tıpkı beyaz olmayan tek bir kuğunun Bütün kuğular beyazdır önermesini çürüteceği gibi):


7. Ali Veli'den uzun boyludur. (1, 2 ve 6'dan)
8. Ali Ahmet'ten uzun boyludur. (7, 3 ve 6'dan)
9. Ali Ahmet'ten uzun boylu değildir. (4 ve 5'ten)

Çelişki:
8 ve 9 çelişir
O halde 1, 2, 3, 4, 5, ve 6 bir arada doğru olamaz.


Esas konuya dönecek olursak, 1, 2, 3 (3.1, 3.2 ve 3.3) öncüllerinden çelişik sonuçlar çıkması doğaldır. Çünkü bunlar kendi içinde çelişkili ve tutarsızdır. Bu sonuçlardan işine gelenleri gösterip gelmeyenleri gözardı etmekle bunların tutarlı olduğunu gösteremezsin. Sonuçların bir kısmına değil, tümüne bakmak gereklidir


*************************

BENİM KARŞI CEVABIM

Sevgili Deicide,

Hayır, bir ilerleme değil, sadece senin anlayacağın veya görmek istediğin dile geçiş söz konusu.

Bak yine ezberini dogmatik bir şekilde sürdürmüşsün.

Ne kadar kaçsan da, “senin yapacağın şeyin Allah tarafından bilinip bilinmemesinin özgür iraden üzerine hiçbir etkisi yok”.

Bu bağlamda şu maddelerin arasında hiçbir çelişki yok:


1.Allah zamanın geçmiş ve gelecek olmak üzere bütün noktalarındandır.
2. Allah'ın bilgisinde değişiklik olmaz. Her şeyi zaten bildiği için bilgisinde artma veya eksilme olmaz.
3. Ben zamanda geçmişten geleceğe yolculuk yaparım.
3.1 Şimdi yaptığım farklı olaylar doğuracak eylemleri seçme yeteneğim var.
3.2 Şimdi yaptığım eylemler geleceği değiştirir. (3.1'de içeriliyor)
3.3 (3.1 ve 3.2'den ara çıkarım) Yaptığım eylemlerin sonuçlarından sorumluyum.


Burada çelişki olduğunu sen uyduruyorsun sadece.

Ve bunu bir hinlikle örtbas edip izleyenlerin kafasını (tıpkı kendi kafan gibi) karıştırmaya çalışıyorsun. Peki, ne yapıyorsun? Bu sefer kendi arasında gerçekten çelişkili olan, hem de matematiksel bir çelişki içeren maddeler yazıp, yukarıdaki doğru maddelerle aynı şeymiş gibi gösterip, yukarıdaki varsayımları karalamaya kalkıyorsun:

1.Ali Mehmet'ten uzun boyludur.
2. Mehmet Veli'den uzun boyludur.
3. Veli Ahmet'ten uzun boyludur.
4. Ahmet Ali'den uzun boyludur.

Burada Ali en uzun boylu insanken, birden Ahmet’ten bile kısa boylu ilan etmişsin(4’de).

Burada hatalı varsayım kurgun, çelişkin var.

Ama kaderle ilgili varsayımların(öncüllerin) tutarlı, çelişkisiz.

İkinci olarak;

İlk 2 maddenin doğru olması, diğer maddelerin doğruluğu için yeterli değildir demişsin. Benim 13. maddeye gönderme yaparak.

Araya bunu genele yayacak maddeleri de yazarım olur biter.

Tıpkı A B’den uzun ise, B A’dan kısadır gibi.

Ama senin de bildiğin üzere buradaki asıl mesele bu değil. Buradaki asıl mesele senin “bilmenin özgür iradeyi etkilemediği” gerçeğinden kaçman ve doğru olan şeyi çelişkiymiş gibi görme hatan.

Selam ve sevgiler.

Tartışmanın gerçekleştiği başlık:

http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=2618
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 3
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats