Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hoş geldiniz, medyaturk kardeşim. Hayrettin Karaman bu makalelerde “khimar”ı baş örtüsüne yoruyor, ki benim de katıldığım bir yorum. Yani KHİMAR her ne kadar genel anlamda ÖRTÜ ise de Nûr 31 özelinde BAŞÖRTÜSÜDÜR.
Peki sorun ne? Sorun “Kuran’da madem başörtüsü var o halde baş örtüsü farziyeti de var!” iddiasında. Bunu öne sürenlerin aslında fuhuş tellallı olduğunu belirttim hep.
“Hanif dostlar”da tekrar tekrar anlattım bunu. Şimdi bir de sizin için anlatırsam “Hasan Akçay yeni bir şey mi söylüyor?” diye merak edip yazdıklarımı okuyan dostlara haksızlık ederim.
Onun için sizden ricam, E-Kitaplıktaki Nûr sûresi: çeviri-yorum adlı çalışmamın ilgili bölümünü okur musunuz. Lütfen.
Bir de Kur’anda ve Dinde olanlar/olmayanlar bölümündeki “Kur’ân’da baş örtüsü var mı?” başlıklı zincir Süleyman Ateş’in açıklamasıyla ilgilidir. Oradaki müzakereleri SONUÇ başlığı altında özetlemeye çalıştım. Lütfen bir göz atın.
Hoş geldiniz, medyaturk kardeşim. Hayrettin Karaman bu makalelerde �khimar�ı baş örtüsüne yoruyor, ki benim de katıldığım bir yorum. Yani KHİMAR her ne kadar genel anlamda ÖRTÜ ise de Nûr 31 özelinde BAŞÖRTÜSÜDÜR.
Peki sorun ne? Sorun �Kuran�da madem başörtüsü var o halde baş örtüsü farziyeti de var!� iddiasında. Bunu öne sürenlerin aslında fuhuş tellallı olduğunu belirttim hep.
......
Sevgi ile.
Bahsettiğin yazılarını vakit buldukça okuyacağım ancak, yorumdan kastın tefsir ise seni ve ilminin düzeyini öğrenmek isterim doğal olarak.
Senin ilmin ve bilginin seviyesi hakkında bilgiye nereden ulaşabilirim? Doğaldır ki bir tefsir okuyacağım öyle değil mi? "Nûr 31 özelinde BAŞÖRTÜSÜDÜR" demişsin.
Epeyce düşündüm bu sözünü Surenin özelinde sözünü de ilkkez sizden duyuyorum.
Diğer Sure-i şerifler de olanlar Kuranda oluyor da bu anlamda ki bir kelime özelde nasıl oluyor açıklarmısın?
Yani örtünün, manasında ki ayeti kerimler ile birlikte değerlendirildiğinde ve Nur suresi 31 de de senin de katıldığın baş örtüsü olarak zikredilen bu ayeti kerimlerin tamamına bakıldığında, resulullah (s.a.v) efendimizin ve hanımlarının uygulamalarına baktığımız da ve bu güne kadar gelen Alimlerin (kaynağa daha yakın olan) içtihatlarına baktığımızda hep aynı şeyi görmüyormuyuz.?
Yani sözlerinin doğruluğuna inansam senin söylediğine iman ederim. Ancak samimi olarak söylüyorum ben dinimi layıkı ile yaşayamasam da bidatlarla saptırılmasını asla uygun göremiyorum.
Kelime-i Tevhid islamda Allah C.C nün ismi şerifi ile Muhammed (SAV) efendimizin ismi ile birlikte geçmektedir.
Ben ve benim gibiler Kuranı Kerimden ayrıldığımızı düşünmüyoruz. Ehli sünnet mezhepleri itikatda hiç bir ayrılıkları yoktur. Ancak uygulama amel yönünde ( abdest ve bozulması gibi ) on küsür konuda farklılaşmışlardır.
Dördün de de örtünün emri baş örtüsü şeklinde dir. Nur 31 de baş örtüsü olduğuna katılıyorsan ve örtünmenin farz olduğuna da inanıyorsan bunun baş örtüsü olmadığı söylüyorum diyorsun her iki sonuca da Kuranı kerimden erişiyorsun. Bak senin tefsirin de kendi içinde çelişti bana göre.
Dediğin gibi Arabistan da yüzü de saklarlar. Bir yazında öyle demişsin.
Kadının mahremi 4 ehli sünnet mezhebine göre elleri ayakları ve yüzü hariç her yeri dir. Bir tanesi ayakları da dahil der.
Arabistan da dediğin gibidir. Arabistanın büyük bir kısmı ehli sünnet dışına çıkmış ve aşağıda örneğini de vereceğim görü ile sapıklığa düşmüş bir görüşü benimseyen vehhabilik vardır. Bundan mıdır yoksa takvadan mıdır orası araştırılmaalıdır.
Kitab-üs-sünne isimli vehhabi Kitabının 35. sayfasında, “Peygamber, Allahı dört meleğin taşıdığı altın bir kürsü üzerinde görmüştür” deniyor.
Neyse sapıtanlar varsa Allah hidayet versin. Bu din Allahın koruması altında. Sende olmasan bende olmasam Allah C.C dinine sahip çıkar.
kalbime huzur vermeyen ve vijdanen de rahat olmadığım ve birey olarak katılmadığım bu görüşler'e ve savunucularına inanmamak için yüzlerce sebep sayabilirim. Hepsini de ispat edebilirim. Bir imamı Azam hazretlerinin tüm yaşantısı yediği içtiği giydiği kitabı üslübu ortada. Kuranı kerim'in harfi bile değimediğine göre tefsirler işine geldiği gibi değişiyor insanların.
Benim mezhebim Kuran diye toptan inkarcılık yapanların hayatını görmem lazım, yaşayışını ÜSLÜBUNU verdiği örnekleri (!) yaşamını bilmem lazım. Ehli sünnet mezhebinin dördünde de fetva bir mezhepsiz olduğunu iddia eden mezhepsizlik mezhebinde ki insanların aynı konuda yüzlerce değişik içtihadı var. Bu daha tehlikeli.
Başkaları beni nasıl görürse görsün ben kendimi Kör Mektum olarak görürüm. Kaç tane ben oldu dikkat eder misiniz? Ne kadar çirkin. Müzakere kişisel düzeysizliğe indirgenirse olacak işte budur.
Gerçekten hoş geldiniz. Ama kısa yazarsanız daha bir hoş gelirsiniz. O zaman yanılma ve yanlış anlaşılma yüzdeniz düşer.
Örneğin şu sözleriniz: Surenin özelinde sözünü de ilkkez sizden duyuyorum.
İyi güzel de bu sözü benden de duymadınız. Sûrenin özelinde demedim; Nûr 31 özelinde dedim. Ve açıkladım: çünkü göğüs yırtmacına en yakın örtü baş örtüsüdür. Akıl var izan var. Siz bu açıklamayı da göremediniz.
Göğüs yırtmacı Nûr 31 özelinde konu ediliyor; sûrenin genelinde değil.
Yani sözlerinin doğruluğuna inansam senin söylediğine iman ederim. Sözlerimin doğruluğuna ben inanıyorum. Lütfen saygı gösterin. Kör Mektum’um, safım, neysem oyum ama bana yalancı diye hakaret edeni muhatap alacak kadar enayi değilim.
Nur 31 de baş örtüsü olduğuna katılıyorsan ve örtünmenin farz olduğuna da inanıyorsan bunun baş örtüsü olmadığı söylüyorum diyorsun her iki sonuca da Kuranı kerimden erişiyorsun. Bak senin tefsirin de kendi içinde çelişti bana göre.
Ne çelişkisi Allah aşkına? Çelişki "Namuuuus! Iııırz!" diye bağıra bağıra fuhuş tellallığı yapmaktır.
“Örtünme”den kastınız tesettür ise hayır, onun farziyetine inanmıyorum. “Kuran’da baş örtüsü var; o halde başörtüsü farzdır” iddiasını öne sürenler fuhuş tellalıdır diyorum. Bu kadar imanım tam.
Gerçekten hoş geldiniz. Ama kısa yazarsanız daha bir hoş gelirsiniz. O zaman yanılma ve yanlış anlaşılma yüzdeniz düşer.
Kısa olsun öz olsun daha bir hoş gelelim ozaman.
Kimse size yalancı demedi, imana inanca dair konular zorla olmaz öyle değil mi? Sözlerinize inanıp iman etmek kalbime ruhuma yakın gelmiyor manasında, bu görüş bana doğru gelmiyor manasında. Size doğru gelebilir ona saygı duyuyorum. Zaten inandırıcı bulsam size katılırım diyorum, sizin bu inanmama olayına yaklaşımınız ile sizi değerlendirecek olsak sizin de görüşmelerine katılmadığınız inanmadığınız her kes yalancı oluyor.
Ben öyle bir şey söylemedim, alınganlık yapmısın. Saygı duyulsun istiyorsak saygı duyacağız. Sizde benim sizin görüşmelerinizin beni tatmin edememesine saygı duyun lütfen.
Uzayacak sırf kısa olsun dediğiniz için kesiyorum burda. Ancak kendinizi, ilminizi tanıtma zahmetinde bulunsaydınız görüşlerinizin inandırıcılığı konusunda kendinize yardımcı olurdunuz. Bende istifade ederdim.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Uzayacak sırf kısa olsun dediğiniz için kesiyorum burda. Ancak kendinizi, ilminizi tanıtma zahmetinde bulunsaydınız görüşlerinizin inandırıcılığı konusunda kendinize yardımcı olurdunuz. Bende istifade ederdim. medya türk yazdı
Selam medyatürk
ilim derken?
Kişilerin kuran ayetlerini okuması anladıklarını anlatabilmesi için sahip olması gereken bir diplama mı var sizce?
Kişilerin prof alim hoca imam hafız vs vs gibi etiketleri olmaksızın ben kuran okudum ve şu ayetten şunu anladım deme yetkisi varmıdır yokmudur?
daha ilerki sayfalarda Ali Aksoy'a hitaben sen kafirlerin yanındamıydın ki kafirlerin başka kuran getir dediği gaybını biliyorsun diye sormuşsunuz.
Kurana bakın kardeş ayet var öyle.Bunu kurandaki ayet bize bildirdi.
Bunun dışında peygambere itat edin ayetinin siyak ve sibakını dikkatlice okuyun o ayet neye itaat edilmesini istiyor elinizi vicdanınıza koyup burada bir kez daha yazın.Aradan bir cümle cımbızlayıp o cümleye göre din inşaa etmek olmaz.Olamaz.Bu cümleye binaen bilmem kaç bin tane hadis-insan sözlerini bunlar peygamberimizin sözleriymiş gibi alıp kuran ayetlerinin anlamlarını nesh edemeyiz.Bu peygamberimize karşı yapılan hakarettir iftiradır.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
daha ilerki sayfalarda Ali Aksoy'a hitaben sen kafirlerin yanındamıydın ki kafirlerin başka kuran getir dediği gaybını biliyorsun diye sormuşsunuz.
Kurana bakın kardeş ayet var öyle.Bunu kurandaki ayet bize bildirdi.
Bu yazdıklarını okuduğumda tamam dedim, boşuna uğraşıyorum :)
Kimse kendine sorulan sorulara tatmin edici bir cevaap veremiyor yerine başkasının cevaplarını vermek daha basit geliyor.
Gereksiz yazı kirliliği yapmak istemiyorum ancak iki satır cevabı sana çok görmiyim.
Savana kardeş sen değilmiydin benim mezhebim Kuran diyen. Kuran eksenli yaşıyorum diyen.
Sen Türkçe yazdığım ve aradaki çelişkiyi kendi verdiği örnek le ispaladığım bir duruma "sen ordamıydın diyerek" kendi hatasını hatırlattığım birisi adına cevap veriyorsun. Türkçe de bile eksenin şaşıyor :)
savana Yazdı:
Amma, uydurukçular Resul'den sonra müşriklerin talep ettiği "başka bir Kuran" ı bulup getirmekte hiç zorlanmadılar. Zaten ümmet te bu "başka Kuran" a o kadar açmış ki, itirazsız kabullendiler.
Ben sahabe 23 sene peygmberimizden ders aldı dediğimde sen ordamıydın diye daalga geçen kimdi?
Sen nerdeydin?
Beni kafirliğe davet ederken nerdeydin. Yani gözünüz bu kadar mı kör olmuş. Eksen den bu kadar mı sapmışsın?
Bana sen ordamıydın diyor. Bende çelişkiyi alt alta gösteriyorum kendisi cevap veremiyor sen cevap veriyorsun, buna cevap mı diyorsun.
Komiksiniz, komik! Yani ben böyle bir cevap yazıyorum sende ama sizde ona oradamıydın diye kızacağım ama benim koruduğum arkadaşım neler yazmış o başlatmış dama gülmezler mi diye düşünemiyorsunuz.
Bu kadar net bişey den çıkartığın hüküm benim için bir trial version olsun.
Sen bize, 1300 yıldır uygulanan bir şeyin sırf bu sebeple doğru olması gerektiğini, buna karşı çıkanın akılsız olacağını söylemedin mi ?
Kimisi de, "yahu bu kadar insan yanlış ta siz mi doğru düşünüyorsunuz" diyor.
İşte ben bu iki yargıya kendi delillerini kullanarak cevap verdim. Ve demek istedim ki, eğer bir şeyin çok uzun yıllar boyunca yapılmış olması onun doğruluğuna delalet etseydi, Hıristiyanlar 2000 yıldan beri İsa peygamberin Allah'ın oğlu olduğuna inanıyorlar. Artık bu da doğru kabul edilmelidir. Konu hıristiyanlar olduğunda neden bu delili kabul etmiyorsun ?
Yok eğer çokluk marifettir, çoğunluğun yaptığı doğrudur diyorsan bak, onlar bizden daha çok. Şimdi kalkıp ta bunu doğru mu kabul edelim ?
Seni kafirliğe çağırmadığımı gerçekten anlayamadı isen, sana söylediklerimin hiç birini söylenmemiş sayabilirsin. Ama doğru anladı isen, artık üstüne basa basa söylediğin bu şey sadece "iftira" olur.
Sen hiç seni hıristiyan olmaya çağıran ama bunun için Kuran'a uymayı salık veren birisini gördün mü ?
Gelelim bir şey bulmuş zannıyla ileri sürdüğün çelişki iddiana;
1) "...başka Kuran" tanımlaması sevgili Savananın da sana anlatmaya çalıştığı üzere Kuran'ın bir tabiridir. Bunu müşriklerin istediğini ama Peygamberin sadece vahye tabi olduğunu da Kuran haber verdi. Ben gaybdan haber vermiş değilim.
2) Sen şimdi şu hadis kitaplarını bir aç bakalım orada;
"Bana Kuran ve onun misli verilmiştir" diye bir hadis okuyacak mısın ?
İşte bu uydurukçuların "onun misli" diye anlatmaya çalıştıkları şey, "...başka bir Kuran" kapsamında kalır.
Demekki neymiş, ben işkembeden sallamıyormuşum. Sizin kabul ettiğiniz delillere karşı Allah'ın bize / hepimize verdiği açık seçik delilleri yani Kuran ayetlerini kullanarak cevap vermişim.
Bak buna bir ilave de yapayım. Kuran'dan öğrendiğimize göre müşriklerin talep ettiği şey iki aşamalı idi. "... bunu değiştir yahut başka bir Kuran getir"
Yani;
1) "... bunu değiştir" : Sizin "nesih" diye inandığınız şey, işte Kuran'ın değiştirilmesi talebinin sonraki uyarlamasıdır.
2) "... yahut başka bir Kuran" : Sizin, "Bana Kuran ve misli verildi" uydurması sebebiyle inandığınız şey yani Kuran'ın misli olan şey de işte o "başka Kuran"dır.
Sonuç olarak;
Ne sizi kafirliğe davet ettim, ne de size gaybden haber getirdim.
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Amma, uydurukçular Resul'den sonra müşriklerin talep ettiği "başka bir Kuran" ı bulup getirmekte hiç zorlanmadılar. Zaten ümmet te bu "başka Kuran" a o kadar açmış ki, itirazsız kabullendiler.
selam
Medya türk çelişki nerede?Şu an islam adı altında hadisleri din edinen mezhepler yok mu?Din adı altında tarikatlar yokmu?
Neden bahsediyorsun sen?Okuduğunu anlamaktan aciz olan bir taraf var ise o da malesef sensin.Dikkatli oku ne yazmış o yazıyı asan.Sana diyor ki kuranda ayet var ayetin anlatımına göre müşrikler peygambere bu kuran bizim hoşumuza gitmedi başkasını getir diyorlar.Peygamber bunu yapmıyor.
Yapmıyor yapmasına da peygamberin ölümünden sonra inşaa edilen din kurandan değil.İnsanların heva ve isteklerine göre inşaa edilmiş din.Ali aksoyun bahsettiği uydurulmuş kuran işte bu.Kurandan olmayan ama kurandanmış gibi hadisler yoluyla Allahın emri gibi insanlara yutturulan din.
Gerçekenten bende bıktım usandım yazmaktan.Aklı selim kimse körü körüne sorgulamadan atalar dinini benimsemez.
Ben size tek kişilik mezhebim dedim, mezhep imamın kuran dedim.Size gelin benim mezhebe dahil olunda cemaat oluşturalım demedim.Yarın öbür gün mahşerde her koyun kendi bacağından asılacak.Allah siz bu kurandan sorguya çekilceksiniz demiş.O halde ben hesap verirken kurana göre hesap vereceğim .Peki ya siz? imam rabbani hazretlerinin emirlerine göre mi hesap vereceksiniz_?
Kuran size zina edenin cezası 100 celde vuruş diyor
Mezhepler hayr efendim zina edenin recmedilmesi gerekir hadislerde böyle buyrulmuştur diyor.Kuranda ki 100 celde vuruş emrini kaldırıp zinaya ölüm cezası getiriyor hemde Allahın bizlere beyan ettiği ayetlere rağmen
"kim haksız yere bir can alırsa karşılığı kısastır canı alnır ve ebedi kalmak üzere cehenneme konurlar."
"Bir insanı öldürmek tüm insanlığı öldürmek bir insanı yaşatmak tüm insanlığı yaşatmak gibidir."
Allah kuranda abdestin farzlarını ve onu bozan halleri ayetlerde açıkca belirtmesine rağmen abdesti bozan hallere hadisler yoluyla ilave hükümler getiriyorlar.Allahın sözünün üzerine söz katıyorlar hükmünün yanına hüküm koyuyorlar.Allah demiyormu kuranda "hüküm koyucu olarak Allah yeter"diye.Allah hükmüne ortak tanımaz kardeş.Yeryüzüne inen tüm ilahi dinlerin anayasası budur.ORTAK KOŞMAMAK..ŞİRK KOŞMAMAK.
Mezhep dinlerinin öğrettiği üzere bu dinin direği namaz kılmak değildir.Bu dinin direği şirk koşmamak şirk koşmadan Allaha iman etmektir onun hükmünde ortaklar tanımamaktır.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
İçtihat; Kur’ân-ı kerîmde ve hadîs-i şerîflerde açıkça bildirilmemiş olan emrleri, açık bildirilenlere benzeterek, bir emr meydâna çıkarmak demekdir. Bu da, (Fa’tebirû) ve (Ves’elû ehlezzikri) âyet-i kerîmeleri ile emr edilmekdedir. Ya’nî çalışarak, uğraşarak, bütün dikkat ve düşüncelerinizle Kur’ân-ı kerîmde ve hadîs-i şeriflerde bulunmayan mes’eleleri, bulunanlara kıyâs ederek, benzeterek bir hükm-i şer’î çıkarınız diye emr edilmekdedir.
Nahl sûresinin kırkdördüncü âyet-i kerîmesinde meâlen, (Bizden indirileni insanlara açıklaman için) ve Nisâ sûresinin ellidokuzuncu âyet-i kerîmesinde meâlen, (Allahın kitâbına ve Resûlün hadîslerine mürâce’at edin!) şeklinde buyrulmakta.
Şimdi siz Kur'an-ı Kerimimden kendi "hüküm" içtihtlarınızı çıkartabilecek seviyede ilim sahibisiniz ancak peygamber efendimiz (SAV)' in sözlerini, içtihatlarını uygulamalarını toptan reddediyorsunuz!
Boşversenize. Siz hala beni anlamıyorsunuz, peygamber efendimizin dinimizde ki yerini reddettiğiniz müddetçe sizin konuşmalarını hakiki iman sahibi hiç kimseye tesir etmez Allahın izni ile.
Size göre Sadece Kuranı Kerim var ve onundaa ayeti kerimlerini yarım ilminizle istediğiniz gibi eğip büküp insanları kandırabileceğinizi zannediyorsunuz.
Önce Bu dinin peygamberinin, Resülullahın yerinin ne olduğunu nasıl gördüğünüzü AÇIK ve Net bir şelilde yazabilirseniz belki size göre imanıma sebep olursunuz.
Bu yazıları okuyanlar da Resulullah (SAV) hakkında ki görüşlerinizi açık ve net bir biçimde öğrenmiş olur.
Bu arada içtihat ediyorsunuz ya bu surei şerifler için islamda içtihat etmek için gerekli koşullar vardır. İçtihatın Kuranı kerimde emr edildiğini yukarıda belirtmiştim.
Sadece Kuranı Kerim olsa Allah C.C Kurana bakınız mealinde bir ayet vahyetmezmiydi?
Nisâ sûresinin ellidokuzuncu âyet-i kerîmesinde meâlen, (Allahın kitâbına ve Resûlün hadîslerine mürâce’at edin!) şeklinde buyrulmakta.
Lütfen sorum arada kayıp gitmesin, peygamberimizin ve sahabî sinin gözünüzde ki yeri nedir?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
44. Açık delillerle, kitaplarla gönderdik. Sana da bu zikiri/Kur'an'ı vahyettik ki, kendilerine indirileni insanlara açık-seçik bildiresin de derin derin düşünebilsinler(nahl 44)
NİSA
59. Ey iman edenler, Allah'a itaat edin, peygambere de itaat edin, sizden olan yetkililere de. Sonra bir şeyde anlaşmazlığa düştünüz mü, hemen Allah'a ve Peygamberine arz edin onu, eğer Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanan müminler iseniz. Bu hem hayırlı hem de netice itibariyle daha güzeldir.
60. Bakmaz mısın; o hem sana indirilene, hem senden önce indirilene iman ettiklerini söyleyip gezen kimselere ki, o azgın şeytan tarafından muhakeme edilmelerini istiyorlar. Oysa onu emrolunmuşlardı. O şeytan da onları, bir daha dönemeyecekleri kadar uzak bir sapıklığa düşürmek istiyor.
nahl 44 ve nisa suresi 59 60 61 gayet net ve açık.Hadislere iman etme emri yok.Yani delil diye öne sürdüğünüz ayetler iddianızla alakasız
Peygamberi nasıl gördüğümü sormuşsunuz.Benim tanıyıp bildiğim yani kuranın bana anlattığı peygamberin özellikleri şöyle
O asla ve asla Allaha hükmünde ortak olmaz
O asla Allahın ona vahy ettiğinin dışındaki sözleri bu Allahın sözleridir diye beyanda bulunmaz
Allahın kulu ve elçisidir.Elçilik görevini hakkıyla yerine getirmiştir.
Pegambere ilahlık payesi yükleyen uydurma hadislerdir Allah hiç bir ayette hiçbir peygamberi hümküne ortak ettiğini veya edeceğini beyan etmez.Aksine kendisine şirk koşulması hariç tüm günahları dilerse bağışlayacağını bildirir.
Benim tavsiyem şu.Bir an din adına ne biliyorsanız yok sayıp kuranı tarafsız olarak baştan sona okuyup bitirin seçtiğiniz meal orijinal metne en yakın meal olsun hatta kuran tercümesi olsun ve parantez içi anlatımlar yoluyla meale yorum katmasın.Bakalım kuran size neler anlatacak?
Kardeş Allahın ayetleri kale almaya başlamak lazım.
önceki yazımda sadece bir iki örnek verdim ama cevap yazma gereği bile duymadan bana peygamber neci ?diye sormak yoluna gittiniz.Bu sorunuz aslında cevabınızında bir kısmı sanırım.Size göre peygamberin dine ilave hüküm getirme yetkisi var hatta ve hatta Allahın peygambere tebliğ ettirdiği ayeti nesh etme yetkisi bile var ve bunları ona yapma yetkisi veren de Allah.O Allah ki tebliğ ettirdiği kuranın 3\2 sinde kendisine şirk\ortak koşanların düştüğü gafleti ve onların uğradıkları gazabı anlatıp dursun ondan sonrada Peygamberi kendisine hükmünde ortak etsin.Bu nasıl ilah anlayışı bu nasıl kuran anlayışı?El insaf.Şimdi bir kez daha Allahın kendine hüküm koymakta peygamberi ortak ettiğini iddia ettiğiniz yukarıdaki ayetleri okuyunuz
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma