Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
MEHABALAR
2/Bakara 222 Sana, kadınların aybaşı hali hakkında da sorarlar, de ki: "O bir ezadır". Aybaşı halinde iken kadınlardan el çekin, temizlenmelerine kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman, Allah'ın size buyurduğu yoldan yaklaşın. Allah şüphesiz daima tövbe edenleri sever, temizlenenleri de sever.
SORUYORUM SİZE BU AYETE "O bir ezadır DİYOR KUR`AN DA ALLAH BİLDİRMİŞMİ BİZLERE . YOK OYMUŞ YOK BUMUŞ DEMENİN BİR MANTIKLI ACIKLAMASI YOKTUR KESİNLİKLE OLAMAZ KUR`ANDAKİ AYETE EYVALLAH DEMESİNİDE BİLMELİYİZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM AYETE BİZE NEDİYORSA ONU UYGULAMAMIZI GEREKTİĞİNDE DÜŞÜNÜYORUM
ESENLİKLER DİLERİM ALLAHTAN
Konunun, peygamberin söyleyip söylemediği kanıtlanamayan, dine ekleme-çıkarma yapan, Allah katından olmayan kitaplara kapı araladığı düşüncesine kapılanlar yanılmaktadırlar...
Kuranda anlatılan kırmızı çizgi, Allaha ortaklıktır, İnsan çeşitli yollarla Allah'a ortak edebilir. Bu yollardan biri de Allahla ilgili konularda kesinbilgisi/delili olmadan inanç oluşturmaktır.
__________________ Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Öncelikle Kur'an'dan bir hüküm çıkaraçağımız zaman o konu hakkında başka bir açıklamanın olup olmadığına dikkat edeçeğiz, çünkü Kur'an kendi kendine açıklayan bir kitaptır.
Şimdi ayeti kerimeyi dikkatlice inceliyelim, kadınlara yaklaşmanın şartı ne burada, temizlenmek, peki konumuz ne, ay haliyken namaz kılınabilirmi, kılınamazmı, hemen abdestle ilgili ayeti aklına getir bakayım, orada namaz kılabilmek için şartlardan biride cünüplük halinin ortadan kalkması değilmi, peki o halin ortadan kalkmasının sebebi yine temizlenmek değilmi, şimdi Allah için düşünüp söyleyelim, kadına yaklaşmaya mani olan hal nasıl olur namaza serbest olabilir.
Ayrıca, Konu hakkında peygamberimizden gelen rivayetler mütavatir (binlerce topluluğun,insanın görmesi) derecededir.
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bakınız abdestle ilgili ayette de 5/Maide 6 Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin. Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki şükredebilesiniz.
ADETLİYSENİZ DEMİYORKİ AYETE ABDESTİ NASIL ALCAMIZIDA SÖYLEMİŞ CÜNÜP KEN`` BEYİN `,UYUŞUKEN
NAMAZA YAKLAŞMAYIN EMREDİLMİŞ
Yapmayın Allah aşkına, cünüplük halinin oluşma koşullarının en önemlisi ne, cinsel ilişki, peki cinsel ilişkiye yasaklayan ne, ay hali, olay bu kadar açık ve serihken hala ayetlerle oynamanın bir mantığı varmı.
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Katılma Tarihi: 18 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hz. Muhammed'in söylemleri olmadan Kur'anı tam anlayamassınız yada İslamı yaşayamazsınız şeklindeki birşeyi asla kabul etmiyorum. Ben sadece Hz. Muhammed'in Allah'ın elçisi, son peygamber olduğunu ve Kur'andaki bilgilere onun sayesinde (Kur'anın Ona vahyolunmasıyla) elimize ulaştığına inanıyorum. Bunun dışındaki sünnetler çağımıza uygun düşmüyorsa bunları uygulamam. Çağımıza uygun düşmeyen şeyleri neden uygulayayım? Hz. Muhammed tabiki yaşadığı devrin sosyal ve ekonomik kültürel yapısına göre eklemeler yapacak,İnsanlara örnek olacak onlara kolaylıklar gösterecek. Hiç Hz. Muhammed'in doğduğu ve içerisinde yaşadığı toplumla bizimki bir olur mu? Değişmeyen tek şey değişimin kendisi. 1400 yıldır neler neler değiştiği şu gündelik hayatta, bir düşünelim isterseniz ve de Hz.Muhammed'in yaşadığı dönemdeki Kur'ana ek uygulamalarını. Ama ben 1400 yıl öncesinde yaşamadım bizzat görmedim, bunlara maruz kalmadım. Sadece Peygamberimize "saygı duyabilirim".
Hangi Allah kelamı bir kitap kendini tek başına ifade edemesin? Bunu neden yapamasın da hep aracılara ihtiyaç duysun? Ben güvenmiyorum Hz.Muhammed'den başkasına bu konuda insan olarak. Ama O artık hayatta değil. O'na ulaşamıyoruz biz maalesef. Hz.Muhammed'in vefatından sonra İslamı bugüne kadar getirenlere tam bir bağlılıkla bağlanamıyorum.Aklıma yatmıyor. Bu bir suç değildir, bu bir tercihtir. Allah'tan başkasına inanmıyorum tabi ki. Peygamberlerine inandığımı söyledim ama peygamberlerini de bizzat görmedim, onlarla aynı toplumda yaşamadım, nihayetinde onlar da insandı ve vefatlarıyla birlikte elimdeki tek sağlam kanıt Kur'an kaldı. Herzaman da O olacak.
Eğer Kur'an-ı Kerim sünnetler olmadan anlaşılmaz bir kitap olsaydı, daima peygambere ihtiyaç duyan bir kitap olsaydı Allah Hz.Muhammed'i ölümsüz kılardı. Bunu yapardı değil mi? Ve bu mantıklı olurdu. Araya başka çıkarcı insanlar girip beyin bulandırmazdı.
şimdi kimse kalktıp da bize, zaman içerisinde ne değişiklikler geçirdiği belli olmayan, ne idüğü belirsiz hadisçi zihniyetlerin aklına uymamızı söylemesin.
Katılma Tarihi: 18 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
MSER1 Yazdı:
Merhaba arkadaşlar,
Görüyorsunu değilmi, Kur'an'ı Resulullahtan kopardığınız zaman çok basit konular hakkında bile işin içinden çıkamıyorsunuz, oysaki Kur'an bunu açıklamış olmasına rağmen bile, hala ayetler hakkında tartışıp duruyorsunuz; HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZMÜ Konu hakkındaki Resulullah'ın Namazın yükümlülüğün kalktığını ama oruç'un dana sonra kaza edilmesinin emrettiğini, NEDEN ACABA
Selam ve dua ile
Arkadaşımın bu yazısı üzerine yukarıda fikrimi belirtmek istedim.
Katılma Tarihi: 18 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Namazın yükümlülüğü kalkıyor olabilir. Adet dönemindeki bir kadın için evet bu kolaylıktır, çok iyidir. Ne demiştim Peygamberimiz insanlara kolaylıklar sunmak istemiştir. Allah bu dönemde kılamadığımız namazlar için bizi affedebilir, Ancak bizim savunduğumuz nokta: eğer namaz kılarsam da bunun günah olmayacağı.Çünkü uzak durmam için açık ayet yok. Ben bunu görmüyorum. kör de değilim. sağır da değilim. Çok istiyorsam kılarım. Siz de buna karışamazsınız. Ta ki aksini iddia eden bir ayet önüme sunana dek.
Ben hayızlıyken namaz kılarsam günahkar olur muyum? Bunun cevabını kim verebilir sizce? Bizim tek derdimiz bu.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Gabriel Yazdı:
Hz. Muhammed tabiki yaşadığı devrin sosyal ve ekonomik kültürel yapısına göre eklemeler yapacak,İnsanlara örnek olacak onlara kolaylıklar gösterecek.
Eğer Kur'an-ı Kerim sünnetler olmadan anlaşılmaz bir kitap olsaydı, daima peygambere ihtiyaç duyan bir kitap olsaydı Allah Hz.Muhammed'i ölümsüz kılardı. Bunu yapardı değil mi? Ve bu mantıklı olurdu. Araya başka çıkarcı insanlar girip beyin bulandırmazdı.
ibrahimim Yazdı:
Netice itibariyle şunu anlamış bulunmaktayız;Kur’an bizim için şunu ifade ediyor, 1-) Kuran’ın iman esasları evrenseldir. 2-) Kuran’ın ahlaki esasları evrenseldir. 3-) İbadet (dua, tapınma, yardımlaşma) evrenseldir. 4-) Şeriat/hukuk evresel değildir, onu müminler yaşadıkları toplumun vaziyetine (sosyal ve ekonomik yapısına) göre, Kuran’dan ilham alarak hukuk sistemi geliştirirler.
Selam aleyküm gabriel kardeş,
diyorsun ki
( Hz Muhammed'in söylemleri olmadan Kur'anı tam anlayamassınız yada İslamı yaşayamazsınız şeklindeki birşeyi asla kabul etmiyorum. )
Bunu bu şekilde söylemek yerine,
Şöyle söylesek daha doğru olmazmı?
(Hz. Muhammed'in söylediğini iddia ettiğiniz, söylemler olmadan Kur'an'ı tam anlayamassınız yada islamı yaşayamazsınız şeklindeki birşeyi asla kabul etmiyorum.)
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Kadınlar hayız ve nifas hallerinde, cinsel ilişkide bulunamaz (Bakara,
2/222); namaz kılmaz, oruç tutmazlar (Buharî, Hayz, 1; Müslim, Hayz,
14, 15). Bu konuda müçtehitler görüş birliği içindedirler. Kadınlar
hayız ve nifas hallerinde kılmadıkları namazları daha sonra kaza etmez,
ancak, oruçları kaza ederler. Kadınların bu hallerinde, namaz ve
oruçtan muaf tutulmaları, onların pis olmalarından dolayı değil,
psikolojik ve fizyolojik yüklerini hafifletme amacına yöneliktir. Diğer
taraftan kadınlar, bu hallerinde müçtehitlerin büyük çoğunluğuna göre
Kabe'yi tavaf edemezler.
Özel hallerinde kadınların Kur’an okuyamayacaklarına dair açık bir nas
bulunmadığından, âdet gören veya loğusa olan kadınların Kur’an-ı
Kerim’i okumaları konusunda İslâm bilginleri farklı görüşler ortaya
koymuşlardır. Hanefî ve Şafiîlere göre hayızlı ve loğusa
kadınlar, dua kastıyla dua anlamı içeren ayetler dışında Kur'an
okuyamazlar.
İmam Mâlik ve Ahmed b. Hanbel’e göre hayızlı veya lohusa
olan kadınlar el sürmeden ezbere veya yüzünden Kur’an-ı Kerim’i
okuyabilirler (Fethu Babi’l-İnaye, I/217). İmam Mâlik bu durumdaki
öğretici ve öğrencilerin Kur’an-ı Kerim’i tutmalarını da öğretme ve
öğrenme zaruretine binaen câiz görmüştür (Fethu Babi’l-İnaye, I,
217-218). İbn Hazm ise, hayız ve loğusa olan kadınlarla cünüp olan
kimselerin hem Kur’an-ı Kerim’i tutmalarının ve hem de okumalarının
câiz olduğunu söylemiştir (el-Muhallâ, I, 94).
Bu görüşler
birlikte değerlendirildiğinde, Kur’an okumaya veya araştırma yapmaya
ihtiyaç duyan kadınların, dinin asıl kaynağı olan Kur’an ile irtibatını
kesmemek amacıyla hayız ve nifas hallerinde Kur'an-ı Kerim okumalarında
sakınca yoktur.
EEE hocam, bu drum da :Vakia suresi ayet:77,78,79 hic mi görmedin!!!!!!!!!!!!!!!!!
kurani kerimi okuyabiliyorsak, Namazi da kilariz hayizli iken. sayin diyanet isleri, Allah a nasil hesap vereceksiniz,hic düsündünüzmü bunlari?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma