Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Namaza engel yok
SORU: Âdet döneminde oruç tutulur, namaz kılınır mı? (Gülşen Dağıstan)
CEVAP: Âdet döneminde oruç da tutulur, namaz da kılınır. Bu dönemde zorluk çeken orucunu yiyebilir. Çünkü hasta hükmündedir. Ama namaza hiçbir engel yoktur. Âdet döneminin her zamanında kadın özürlü sayılır. Abdestini alıp namazını kılar. Bu konuda Kur’ân’da bir yasak yoktur. Sadece o durumda bulunan kadının kocasına, kendisiyle ilişkide bulunması yasaklanmıştır. Şayet koca ilişkide bulunursa kadın değil, erkek günah işlemiş olur.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
SORU: 19 yaşındayım ve üniversite öğrencisiyim. Bayanların âdet gördükleri günlerde oruç tutmamalarının ya da mezarlığa gidememelerinin mantığını anlayamıyorum. Ben geçen Ramazan ayında âdetliyken de oruç tututum. Ancak çevremdeki bazı kişiler, “Sakın tutma” diye tembihte bulundular. Bu konuda sizin açıklamalarınız nedir? (Aysim)
CEVAP: Okurlarımdan en çok soru gelen bu konuyu defalarca cevapladım. Ancak bu kez biraz daha ayrıntıya girmek istiyorum. Bakara Suresi’nin 222’nci ayetinde, “Sana âdet görmeden soruyorlar. De ki: ‘O eziyettir.’ Âdet halinde kadınlardan çekilin, temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman Allah’ın emrettiği yerden onlara varın. Allah tövbe edenleri sever, temizlenenleri sever” buyurulmaktadır.
İsteğimiz dışında oluşan özür ibadete engel değildir
Allah’ın Elçisi, düzensiz âdet gördüğünü söyleyen ve bu yüzden namaz kılıp kılamayacağını soran kadına, “O gerçek âdet değildir, yıkan ve namazını kıl” demiştir (Müslim, Hayd: b. 14, h. 62-64). Bu kadın, her vakitte yıkanıp namazını kılarmış (Müslim, Hayd: b. 14, h. 66). Bu rivayeti duyan Abdu’r-Rahman ibn Hişam, “Allah, Hind’e rahmet eylesin. Keşke bu fetvayı duysaydı. Vallahi bu özründen dolayı namaz kılamadığı için ağlayacak derecede üzülürdü” demiştir (Müslim, Hayd: b. 14, h. 64). Bir rivayete göre Hz. Ayşe, “Hayız günlerindeki namazlarını kaza etmemiz gerekir mi?” diye soran bir kadına, “Sen Haruriyye(Hariciler)’den misin? Allah Elçisi zamanında biz âdet görürdük. Bize (âdetten sonra) namazımızı değil, sadece orucumuzu kaza etmemiz emredilirdi” demiştir (Müslim, Hayd: b. 15, h. 67-68).
İşte âdetli kadının namaz kılamayacağı, oruç tutamayacağı hakkındaki delil sadece Ayşe’ye dayandırılan bu rivayetlerdir. Zan ifade eden bu rivayetlerle Kur’ân’ın kesin emri askıya alınamayacağı gibi, bu rivayette âdetli kadının namaz kılamayacağı hakkında bir söylem de yoktur. Sadece âdetli kadının, kılmadığı namazı kaza edip etmeyeceğine dair bir sorunun cevabı vardır. Önce Hz. Ayşe’nin, namazın kazasından söz etmesi de kuşkuludur. Çünkü Peygamber döneminde öyle günlerce kılınmayan namazların kazasından söz edilmez. O dönemde Müslümanlar, namazlarını özürsüz olarak terk etmezlerdi. Özür dolayısıyla bir iki vakit veya bir iki günlük namazlar da kaza olarak değil, tertiple cem edilerek kılınırdı.
İnsanın isteği dışında oluşan özür, ibadete engel değildir. Hz. Peygamber, düzensiz âdet gören kadına, yıkanıp namaz kılmasını emretmiş ve bu kadın, her namazında yıkanarak (veya abdest alarak) namaz kılmıştır. Düzensiz âdet görmeyle düzenli âdet görme arasında ne fark vardır? İkisinde de kadından gelen kan, aynı kandır. Gelen kan, pis görüldüğü için bu kadına temizlenip, yani abest alıp namazını kılması emredilmiştir.
Kur’ân-ı Kerim’in söylemediği şeyler dine sokulmuş
İnsanın elinde olmayan bir hal, onun ibadetine engel olmaz. Düzensiz âdet görme özür sayılıyor da normal âdet görme neden özür sayılmasın? Aşağıdaki rivayet, Hz. Peygamber’in, normal âdeti özür saydığını kanıtlar. Âdet halinde bulunan Hz. Ayşe, mescidde bulunan Peygamber’in başını yıkayıp tarardı. Peygamber, âdetli Ayşe’ye, “Mescidden bana humre(seccade)yi getir” demiş. Ayşe, âdetli olduğunu söylemiş. Peygamber, “Âdet, senin isteğinle olan bir şey değildir. Sen mescide git, bana seccadeyi getir” demiş (Müslim, Hayd: b. 3, h. 11-13).
Kur’ân-ı Kerîm’in kendisinde ne âdetin süresinden, ne de âdetliyken Kur’ân okunamayacağından, namaz kılınamayacağından, oruç tutulamayacağından söz edilir. Hayd, tıpkı idrar tutamamak gibi bir özürdür. Özürlü erkek ibadetten muaf tutulmaz, sadece her vakit için abdest alıp ibadetini yapar. Kendi içinde olağanüstü çelişkili olan bu kişi rivayetleriyle maalesef din bozulmuş, Kur’ân’ın söylemediği şeyler dine sokulmuştur. Kur’ân, âdetli kadının neyi yapamayacağını söylüyor, o da cinsel ilişkidir. Kadına eziyet vereceği için erkeklere, bu durumdaki kadınla ilişkiye girmemeleri emredilmiştir. Maksat kadına eziyet vermemek, bir de o durumda kadına karşı bir soğukluk duygusu oluşma olasılığını uzaklaştırmaktır.
Eza, eziyet veren bir hastalık manasına gelebileceği gibi insanı tiksindiren pislik anlamına da gelir. Yani hayz, kadına eziyet veren, sizi de tiksindiren bir haldir. O halde bulunan kadınla münasebetten uzak durun. Kur’ân-ı Kerîm’de âdetli kadının cünüp olacağına ve âdeti kesilen kadının, cünüplükten yıkanır gibi yıkanması gerektiğine dair bir söylem yoktur. Yalnız kan akması, insanlar tarafından pislik kabul edilir.
Özellikle akan kan temizlenmezse o bölgede mikrop üremesine neden olur. Bu bakımdan ayette, “Temizlendikleri” yani kan akması durduğu zaman, onlarla cinsel ilişkide bulunulabileceği belirtilmektedir. Elbette akan kan durduktan sonra yıkanması gerekir. Bu, cünüplükten temizlenme değil, kan bulaşıklarından temizlenmedir. Bunu cünüplük hali olarak görmek hatadır. Çünkü Kur’ân’da böyle bir söylem ve tanım yoktur. Devam edecek
İbadette önemli olan gönül bağıdır
* Dünden devam Adet ve lohusa halindeki kadının kirliliği inancı, Kur’ân’dan değil Tevrat’tan alınmadır. Bundan söz etmediğine göre demek ki Kur’ân, Tevrat’ın bu hükümlerini muhataplarından kaldırmışken gelenek, bunları hadisleştirerek fıkıh kuralları haline getirmiştir. Tevrat, lohusa kadını murdar (cünüp) saymaktadır (Levililer: 12/2-5). Yine Tevrat’a göre kendisinden kan gelen (âdetli) kadın, yedi gün murdar olur. Ona dokunanlar da murdar (pis) olurlar, hatta o kadının oturduğu yatak ya da döşek üzerine bir şey bulaşırsa o şeye dokunan erkek, akşama kadar murdar (pis) olur. Âdetli kadınla yatıp da üstüne bir şey bulaşan erkek de yedi gün murdar (pis) olur (Levililer: 15/19, 23-24).
HADİS ŞEKLİNE GETİRİLMİŞ “Ve eğer bir kadının akıntısı olur ve bedeninde akıntısı kan olursa 7 gün murdarlığında kalacak ve ona her dokunan akşama kadar murdar olacaktır” (Levililer: 15/19). “Bir kadın gebe kalır, çocuk doğurursa âdet murdarlığı günlerinde olduğu gibi murdar olacaktır. Fakat çocuk doğurursa iki hafta murdar olacak ve 66 gün kendi tathiri kanında kalacaktır” (Levililer: 12/2, 5). Fakat Kur’ân âdetli kadının murdar olacağından söz etmez. Ancak âdet halindeki kadınla yatmanın, kadına eziyet olacağını, bu yüzden âdetli kadınla yatmaktan uzak durulmasını emreder (Bakara: 92/222) Tevrat’ın, âdetli kadının pis olacağı hükmü de hadis şekline getirilmiştir.
ALLAH’A BAĞLILIĞIN İFADESİ Âdet bir özür halidir. Özürlü, ibadetten men edilmez. Sadece her namaz vakti için bir abdest alır ve abdesti o namaz vakti içinde geçerlidir. Vakit çıkınca bozulur. Cünüp olan bile yıkanma imkânı bulamazsa teyemmüm edip namazını kılarken doğal bir özür olan âdetli kadın niçin ibadetini yapmasın? Namaz, zikirdir, oruç Allah’a bağlılığın ifadesidir. İnsan her zaman Allah’ı zikretmekle yükümlüdür. Esasında Allah’a bağlılığın son sınırı olan ibadetin fiziksel olaylarla, doğal özürlerle bir ilgisi yoktur. Çünkü ibadette önemli olan gönül bağıdır, Allah sevgisidir. İnsan her halde Allah’ı sevmeli, O’na olan sevgisini ibadetiyle göstermelidir. Kim ne derse desin, âdet halini ibadete engel yapanlar, kadınları namazdan itelemişlerdir. Kadın her ay 10 gün namaz kılmazsa alışır, bir daha kılmaz.
Katılma Tarihi: 09 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ATEŞLE OYNAYAN
BU GÜN SEN HAYIZLI IKEN KADIN NAMAZ KILAR ORUC TUTAR DERSEN YARIN DA BEN BİR ERKEK OLARAK SENİN FETVANA GÖRE CÜNÜP İKENDE NAMAZ KILAR ORUZ TUTARIM
AYETLERİ İSTEDİĞİNİZ GİBİ YORAMAZSINIZ.O YAZDIĞINIZ AYET HANGİ HADİSENİN AKABİNDE İNMİŞTİR ONUDA YAZSANIZA.ARADAN SEÇME AYETLERLE MANA BULDURUYORSUNUZ.HAYIZ HALİNDE BIR KADININ NAMAZ KILMASI HARAMDIR.SİZ KURAN I ANLAMAYA CALIŞMAYIN ANLAYAMAZSINIZ.BUYUK IMAMLAR NASIL ANLAMIŞLAR ONA BAKIN.ONLAR ALLAH DOSTLARIDIR.ONLAR BİLE TAM VAKIF OLAMAMIŞKEN SIZ KALKIP BURADA AYETİ AYETLE YALANCI CIKARMAYA CALISIYORSUNUZ.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
AYETLERİ İSTEDİĞİNİZ GİBİ YORAMAZSINIZ.O YAZDIĞINIZ AYET HANGİ HADİSENİN AKABİNDE İNMİŞTİR ONUDA YAZSANIZA.ARADAN SEÇME AYETLERLE MANA BULDURUYORSUNUZ.HAYIZ HALİNDE BIR KADININ NAMAZ KILMASI HARAMDIR.SİZ KURAN I ANLAMAYA CALIŞMAYIN ANLAYAMAZSINIZ.BUYUK IMAMLAR NASIL ANLAMIŞLAR ONA BAKIN.ONLAR ALLAH DOSTLARIDIR.ONLAR BİLE TAM VAKIF OLAMAMIŞKEN SIZ KALKIP BURADA AYETİ AYETLE YALANCI CIKARMAYA CALISIYORSUNUZ.
Hem ayetlere mantık sebep aramayın diyorsunuz hemde hayızla ilgili ayet hangi hadise sonunda inmiş ona bakın diyorsunuz.Ayete iniş sebebi aramak hangi mantığın sonucu?Öncelikle bu ikilemi aşıp konuya yaklaşmanız lazım.
Hayızlı namaz kılmak oruç tutmak haramdır lafını neye göre ediyorsunuz hadislerde bile bu haram olarak nitelendirmediği halde siz neye göre bu hükmü veriyorsunuz?Allah adına hüküm vermek haram helal koymak bu kadar kolaymı?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 09 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
KURAN 23 SENEDE İNMİŞTİR.PEYGAMBER EFENDİMİZ (A.S.M) HAYATI BOYUNCA BASINDAN GECEN OLAYLARA GORE ALLAHU TEALA AYETLERİ VAHİY YOLUYLA VEYA DOĞRUDAN BİLDİRMİŞTİR.GEÇMİŞ VE GELECEKLE BİLGİLENDİRİLMİŞTİR.
"hayızla ilgili ayet hangi hadise sonunda inmiş ona bakın" DEMEDİM.
BİR ÇOK ALIM BUYUK İMAMLAR YANI İMAM-I AZAM GİBİ..BU MEVZUDA İTTİFAK ETMİŞLER.HÜKMÜ BEN VERMİYORUM. VEREMEM DE.
BEN ŞUNU SOYLUYORUM. HERŞEYİ KUR AN DA BULAMAZSINIZ.HADİS İLMİ VARDIR.BAZI MESELELER HADİSLER İLE SABIT OLMUSTUR.KALDI KI AYETLERİNDE TEFSIR ILMI İLE DOĞRU BİR BİÇİMDE YORULMASI GEREKİR.
FETVAYI DOĞRU KİTAPLARDAN ALIN. ATEŞLE OYNAYANLARDAN DEĞİL
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam siyah
BİR ÇOK ALIM BUYUK İMAMLAR YANI İMAM-I AZAM GİBİ..BU MEVZUDA İTTİFAK ETMİŞLER.HÜKMÜ BEN VERMİYORUM. VEREMEM DE.
demişsiniz.büyük imam veya alimin Allah adına hüküm verme yetkisi ne zamandan beri var?Kuranda hangi ayet biz alimlere yetki verdik Allah adına haram helal koyabilir der?
Öncelikle şunu belirtmek isterimki bu site alim ulemanın kuran anlayışı odaklı bir site değil.Tamamıyla kuran eksenli ve kurana göre dini yaşamak istiyenlerin bir araya gelip fikir alışverişinde bulunduğu bir site.
umarım sizide dini yalnızca Allaha özgüleyen ve hüküm koyucu olarak yalnızca Allahı kabul edenlerden olarak görürüz.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
5/87 Ey iman sahipleri! Allah'ın size helal kıldığı şeylerin temiz ve güzel olanlarını haramlaştırmayın; azıp sınırı aşmayın; Allah azıp sınırı aşanları sevmez.
6/150 Şunu da söyle: "Allah şunu haram etmiştir diye tanıklık edip duran şahitlerinizi getirin. "Eğer tanıklık ederse sakın onlarla birlikte tanıklık etme. Ayetlerimizi yalanlayanlarla ahirete inanmayanların keyifleri ardınca gitme. Onlar, kendi Rablerine başkalarını denk tutuyorlar.
6/151 De ki onlara: "Hadi gelin, Rabbinizin neleri haram kıldığını yüzünüze karşı okuyayım: Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın. Ana-babaya çok iyi davranın. Yoksulluk endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin; biz sizi de onları da rızıklandırırız. Kötülüklerin görünenine de gizli kalanına da yaklaşmayın. Allah'ın saygın ve aziz kıldığı cana, bir hakkı savunmak dışında kıymayın. Allah size bunları önerdi ki, aklınızı işletebilesiniz."
7/33 De ki: "Rabbim, ancak şunları haram kıldı: İğrençlikleri-görünenini, gizli olanı-günahı, haksız yere saldırmayı, hakkında hiçbir kanıt indirmediği şeyi Allah'a ortak koşmayı, bir de Allah hakkında bilmediğiniz şeyler söylemeyi."
10/59 De ki: "Ne oldu size de Allah'ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram yaptınız bir de helal?" De ki: "Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz?"
16/116 Yalan düzerek Allah'a iftira etmek için, dillerinizin uydurma nitelendirmeleriyle "şu helaldir, şu haramdır" demeyin. Yalan düzerek Allah'a iftira edenler kurtulamazlar.
Selam, siyah öncelikle ben bu konuyu hazırlarken, ben böyle düşünüyorum diye böyledir demedim. Kuran senin benim fikrime göre yorumlanamaz. Senin dediğin gibi bende cünüplüyken namaz kılarım diyemezsin. Kuranda helaller bellidir haramlarda. Cünüpken namaza yaklaşmayın ayetini hiç kimse inkâr edemez.
4/43 Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüpken de-yolculuk halinde olmanız müstesna- boy abdesti alıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hastalanırsanız yahut yolculuk halinde bulunursanız yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, bu durumlarda su da bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin. Yani yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Allah Afüvv'dür, günahları affeder, Gafur'dur, hataları bağışlar.
Kuran’ı fazla bilmediğinizi anlıyorum sözlerinizden. Bir Müslüman olarak Allah rızası için yukarıda verdiğim ayetleri inceleyin, fakat ağır ağır anlamak gayreti içinde inşallah anlarsın.
Helal ve haram yetkisi hiç kimseye verilmez. ALLAH dışında ne âlim dediğiniz insanlar nede peygamberler bu yetkiye sahip değiller. Bu arada kuran anlaşılmaz bir kitap değildir. Kafasına kuma gömen insanların dışında herkes anlar.
2/118 Bilgiden yoksun olanlar dedi ki: "Allah bizimle konuşsaydı yahut bize bir mucize gelseydi ya!..."Onlardan öncekiler de aynen onların dediği gibi demişti.Kalpleri birbirine benzemiştir.Biz ayetleri, gerçeği apaçık bilmek isteyenler için iyiden iyiye açıklamışızdır.
2/159 İndirdiğimiz açık-seçik delillerle, kılavuz mesajı; biz onu Kitap'ta insanlara ayan-beyan gösterdikten sonra gizleyenlere, işte onlara, hem Allah lanet eder hem de diğer lanet okuyanlar lanet eder.
6/126 Rabbinin yolu işte budur; dosdoğru, kıvamında... Biz öğüt alan bir topluluğa ayetleri ayrıntılı bir biçimde açıkladık.
Kuran, anlamak isteyen herkes tarafından anlaşılan bir kitaptır.
Anlaşılmaz diyenler, Allah’a iftira etmiş olur. Rabbim bize anlamadığımız bir kitap indirmez.
İnşallah, sizde bundan nasiplenen
Müslümanlardan olusunuz.
__________________ "De ki: "İbadetiniz olmasa Rabbim size ne diye değer versin?"
Katılma Tarihi: 09 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
KUR'AN' DAN BAŞKA KİMSEYİ TANIMIYORSUNUZ.
BEN SÖYLEDİĞİNİZDEN BUNU ANLIYORUM SİZE BİR AYET-İ KERİME YAZACAĞIM VE BUNU BANA AÇIKLAYIN O ZAMAN.BAKALIM İLMİNİZ NE KADAR.BAKALIM SIZ KUR'AN' I NASIL ANLIYORSUNUZ ANLAYALIM.
20 - Allah'a ve Resulüne düşman olanlar var ya, onlar en alçaklar arasındadırlar.
21 - Allah: "Elbette ben ve elçilerim galip geleceğiz." diye yazmıştır. Şüphesiz Allah güçlüdür, galipdir.
22 - Allah'a ve ahiret gününe inanan bir milletin, babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa Allah'a ve Resulüne düşman olanlarla dostluk ettiğini görmezsiniz. Onlar o kimselerdir ki Allah kalblerine iman yazmış ve onları kendinden bir ruh ile desteklemiştir. Onları, altlarından ırmaklar akan cennetlere sokacak, orada ebedî kalacaklardır. Allah onlardan razı olmuş, onlar da O'ndan razı olmuşlardır. İşte onlar Allah'ın hizbi (dininin yardımcıları)dir. İyi bil ki, kurtuluşa ulaşacak olanlar, Allah'ın hizbidir.
BU DİN-İ MUBİNİ İSLAM BİZE SAPASAĞLAM GELMİŞTİR.BUNU ALLAH DOSTLARI MUHAFAZA ETMİŞTİR.BİZDE MUHAFAZA EDECEĞİZ ALLAH'İN YARDIMIYLA.SIZDE BINA DESTEK OLUN KOSTEK OLMAYIN.SİZ HZ EBUBEKİR, HZ ÖMER GİBİ İNSANLARI DISARDA TUTARSAN ONLARA DÜŞMANLIK ETMİŞ GİBİ OLURSUN.
ONLAR ALLAH DOSTLARIDIR.İYİ DÜŞÜNÜN.BİZLERE KUR'AN'I ONLAR AÇIKLAMIŞTIR.ONLARADA ATALARI VE ATALARINADA PEYGAMBER EFENDİMİZ AÇIKLAMİŞTIR.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
savana Yazdı:
büyük imam veya alimin Allah adına hüküm verme yetkisi ne zamandan beri var?Kuranda hangi ayet biz alimlere yetki verdik Allah adına haram helal koyabilir der?
sebemelikesi Yazdı:
Helal ve haram yetkisi hiç kimseye verilmez. ALLAH dışında ne âlim dediğiniz insanlar nede peygamberler bu yetkiye sahip değiller.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma