Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 20 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba MSER1;
Hayızlı bir kadını namaza zorlamak zulümdür demişsiniz. Allahın hayızlı kadından namaz istemediği ayeti bulup (varsa tabi) lütfen burada yazarmısınız. Mezhepçi bir zihniyetle yaklaşmışsınız olaya, lütfen daha duyarlı olalım.
Ve olayı temizliğe bağlamışsınız, sanırım hayız halinde siz kadınların pis olduğunu ve gusletmeliri düşünüyorsunuz. Bu kesinlikle doğru değildir. Öncelikle hayız kanının tam olarak ne olduğunu bir doktordan öğrenmenizi tavsiye ediyorum ve ben bildiğim kadarı ile dilim döndüğü kadarı ile buraya aktarmaya calışayım.
Kadının rahminde ayın belli dönemlerinde döllenmeye uygun, bebeğin gelişimi için yumurtlamanın akabinde bir yatak oluşturulur yüce yaratan tarafından, eğer döllenme süresi için gerçekleşmezse, o yatak rahim duvarından dışarı atılır, buna da tıpta hayız kanı denir. Şimdi sorarım size sünnetullah gereği yerine getirilen bir olaya siz nasıl pis diyebiliyorsunuz.
Üstelik Allah namaz ibadetinden bahsederken defalarca der ki;
Namaz size günün belli vakitlerinde farz kılındı...
Şimdi bu ayet ışığı altında, her gün yapmamız istenen bir ibadetten sizin görüşünüze göre hayızlı kadın muaf tutulmuş olsaydı, Allah bunu biz insanlara bildirmezmiydi.
Hanefi mezhebine göre kan abdesti bozduğu için böyle deniyor, şafiye göre de kan abdesti bozmuyor, şafi mezhebi budizmin bir kolumu, müslümanlığın mı?
Bütün sorularıma cevap bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler....
Hepiniz Allaha emanet olunuz...
__________________ benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Bilindiği üzere hayızlı dönemi bir kadının duygusal olarak çok daha yoğun olduğu bir dönemdir. Duygusal iniş çıkışları çoktur, tepkisel davranır, bazen boşluklarda gezer durur. Bu haliyle Rabbine yönelmeye ve ibadet etmeye normalden çok daha fazla ihtiyaç duyabilir. O halde hayızlı kadının namaz kılamayacağına dair bir hüküm olmamasına rağmen kadını bu ihtiyacından men etmek neden??
Hayızlı kadın namaz kılamaz diyen arkadaşlar bu sonuca genellikle ya hadislerle ya da ayetler üzerinden yorum getirerek varıyorlar. Beşeri yorumdan din hükmü olur mu? Olur diyenler haram üretim tesisleri olarak faaliyet gösteriyorlar, biliyorsunuz.
Biri necistir deyip kolayı haram ilan eder. Öteki kendi dışkısını yiyen tüm hayvanları necis kabul ederek yenmelerini haram kılar. Bir başkası hayızlı namaz kılınamazsa hayız hali bulunan hayvanın yenmesi de haramdır, der :) Böyle mantıksal çıkarımlarla binlerce haram uydurulur, Allah'a ortak edinilir. Bu yüzden Allah'ın vermediği hükmü mantıksal çıkarımlarla vermeye çalışmak çok yanlıştır ve güzel dinimizin uydurmalarla kirletilmiş olmasının da baş sebeplerinden biridir.
Haşa Allah bizlere ayetlerini kes yapıştır yaparak hükümler arayacağımız bir bulmaca kitabı mı yollamış? Hükümleri satır aralarına gizleyip böyle bir zulüm mü yapmış? Bulamayanların vay haline!
Tam aksine Kuran Rabbimizin de defalarca vurguladığı gibi apaçık, açıklanmış ve ayrıntılı bir kitaptır, ve Rabbimiz hiçbir şeyi unutmaz ve kitabında hiçbir şeyi eksik bırakmamıştır.
Bak güzel kardeşim, öncelikle yazmadıklarım için beni yargılamışsınız bu hoş birşey değil, ben hayızlı bir kadına pis demedim.Asıl sorun ne biliyormusun farklı görüşleri illa belli bir merkeze oturtmaya kalkmak sanırım sizde bu hataya düşmüşsünüz.
Konumuza dönersek, benim soruma cevap vermemişsiniz, Namaza mani olan hal ve Kadına dokunma (cinsellik) halleri güslü gerektirirmi gerektirmezmi, eğer gerektirir diyorsanız zaten mesele yok.
Selam ve dua ile
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Katılma Tarihi: 20 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba MSER1,
Bu paragrafı siz yazdınız.
Namaza ve kadına dokunma hallerinin yasak olduğu ayetleri şöyle bir düşünün ve iki haldede mutlak istenilen temizlenme halidir yani güsletmektir.
Eğer size göre hayızdan sonra bir temizlenme isteniyorsa, türkçede temizin karşılığı pistir. Bu durumda kadınların bu haline pis demenizi bu cümlenizden çıkarıyorum.
Cinsel ilişkiye mani olan bakara suresinin 222. ayetidir. Kadınlara hayızlı iken yaklaşmayın der yüce Allah.
Sizde ayet getirin o zaman, hayızlı iken kadınların namaz kılamayacakları ile ilgili.
Ayrıca kimse burda benimsediği fikri bir başkasına dayatmıyor, dayatamazda. Allahın istediği akıl eden kullar isek, zaten aklımız bizi doğruya ulaştıracaktır.
O zaman ben de size sorayım: Allah hayızlı iken kadınlara yaklaşmayın dedi de, namaz ibadeti gibi önemli ve sürekli bir ibadetten yasakladığı halde bunu bizlere söylemeyi unuttumu? Ya da insanın doğası gereği yaşanan cinsel ilişki namazın önünde bir durummudur da bu kuranda yer almıyor?
Allaha emanet olunuz...
__________________ benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Katılma Tarihi: 20 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Yeniden Merhaba;
Yazmayı unuttum MSER1
Ayrıca abdest ve gusül ile ilgili ayetlere bakarsanız, guslün hangi hallerde gerektiğini açıkca bulacaksınız diyorum.
Bakara 222 de geçen "temizleninceye kadar bekleyin" ibaresi, hayız durumunun sona ermesini bekleyin anlamındadır. Gerçi ben arapça bilmiyorum, meallerde bu ibare geçiyor. O ibarenin gerçek manasını da arapça bilen arkadaşlar buraya yazarsa çok sevinirim. Ama burada kullanılan temizlenin ibaresi sadece bu sürenin bitmesi anlamındadır, hayız hali bir pislik hali değildir, o bir ezadır, eziyettir diyor Allah ayrıca aynı ayetinde.
Hepiniz Allaha emanet olunuz...
__________________ benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
"Ya da insanın doğası gereği yaşanan cinsel ilişki namazın önünde bir durummudur da bu kuranda yer almıyor?"
Yukarıdaki söz size ait ve bu sözünüzle herşeyi açıklıyorsunuz zaten ama niye kabullenmiyorsunuz onu anlayamıyorum, hem cinselliğin namazın önünde bir engel durum olup olmadığını soruyorsun bunuda Kur'an'da yer almadığını söylüyorsunuz. Kardeş ya sen Kur'an okumuyorsun, yada okuduğunu anlamıyorsun. Şimdi biraz düşünce ufku yapmaya nedersin.
Hayızlı kadına yasak olan hal ne halidir ? cinsellik değilmi, peki namaza engel olan hallerden biri de kadına dokunma (cinsellik) hali değilmidir. Evet cinsellik halidir. Durum bu kadar açikken, bizler Kur'an'ın kendisin açıklayan apaçık, mübin bir kitap olduğuna iman etmişken illa senin sorduğun gibi "Hayızlı kadın namaz kılamaz" hükmünün Kur'an'da geçmesinimi arayacağız.
Selam ve dua ile
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Bir yanlış anlaşılma var galiba. Kadınların o halinin adı Kuranda belirtilmiş zaten. "Qul huwe ezen". De ki o bir rahatsızlıktır, eza durumudur. Daha bunun adını aramak gereksiz bence. Ayrıca benim 2/222 den anladığım kadarıya erkeklere bir yasak getiriliyor. Yaklaşmayın diyor. Kadına bir yasak yok. Tabi ki tersi de var. Kadın da aynı şekilde yaklaşmayacak. Ancak kadınlar o haldeyken şunu yapmasınlar bunu yapmasınlar diye bir şey yok. Belki oruç için olabilir. Yani kadın o durumda gerçekten hastalıklı bir hale geliyorsa ki fizyolojik ve psikolojik rahatsızlıklarını bilmeyen yoktur, isterse oruç tutmayabilir. Ama bunun Kuranda delil var. Oruç ayetlerinde belirtilmiş. Namaz için herhangi bir engel ben görmedim. Binek üzerindeyken hatta savaş halindeyken bile namazı emreden Allah neden hayızlı kadın için de ayrıca belirtmesin.
Dediğim gib ayet erkeklere hitap ediyor ve erkeklere yasak getiriyor. Dolaylı olarak da kadına.
MSER1 in mantığına göre kadın bu haldeyken cünup olmuş oluyorki bence bu çok yanlış.
Temmennine ben de yürekten katılıyorum. İnşallah insanlar artık kopyala yapıştırdan vazgeçip kendi akıllarını kullanarak bir yerlere varmaya çalışırlar. Müslümanların elindeki en önemli bilgi, belge Kuran-ı Kerim dir. Evet gerçekten ne kadar şükretsek azdır. Herhangi bir insan kendi seçmelerini düzgün yaparak Kuran a dönerse kendi lehine olabilecek en büyük işlerden birini başarmış olur.
Bak kardeş, asıl sizin mantığınızı anlamakta güçlük çekiyorum, asıl mesele ne biliyormusun, ehli sünnete tabii arkadaşlar hadisleri Kur'an'ın önüne geçirerek ayetleri yorumlaması, sizin gibi hadis reddiyecileri ise Kur'an'ı işinize geldiği gibi yorumlamaya çalışması.
Konumuza dönersek şu soruma açık yüreklilikle cevap verirsen sevinirim, hayızlı bir kadın ile namaz için gerekLi olan abdest almada (gerektiğinde)boy abdesti almak varmıdır yokmudur, cevabın evet ise zaten mesele kalmamış demektir.
Selam ve dua ile
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma