HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: cilbab Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muta
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 kasim 2006
Gönderilenler: 93
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muta

Hasan Akçay a soruyorum alıntısını dahi yapmaya gerek görmediğim bir üstteki yazıyı yazana kendini müdafa ettiriyorsan

hakikaten birbirinize yakışırsınız hayırlı olsun.

 

muta.

Yukarı dön Göster muta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muta
 
ZoZaN
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 ekim 2006
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ZoZaN

subhanallah ya ne kadar dar düşünelisiniz...ya neden meseleye namusu koruma aracı yada bilmem ne aracı olarak bakıyorsunuz ki...başkalarını zındıklıkla itham edenler Allah adına Allaha iftira etme cüretini ne kadarda rahat kullanıyorlar...mesele Allahın örtünün demesi emriidir...

ayet gayet açık ve nettir...yani kendinizi yırtsanız bile ayetin hükmü değişmeyecektir...

 Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Bu, onların tanınmaları ve incitilmemeleri için çok daha uygun bir yoldur. Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.  

bayanlar dışarı çıktıkları vakit dış giysilerini giyecekler bu kadar basit ve net...heralde eskiden kadınlar çıplak dolaşıyordu diye saçmalayacak haliniz yok...

ve atladığınız daha doğrusu görmemezlikten geldiğiniz ayetin diğer kısmı...onların tanınmaları ve incitilmemeleri meselesi...daha öncede bunu akçaya sormuştum ama maalesef kafası karışık olduğu için başka şeyler anlatmaya başlamıştı yada işine gelmiyordu...:::

bugün için tanınmak ve incitilmemek için gerekli olan cilbab nedir?(bu gün için örtülülerde fuhuş yada vs. yapıyor olması ayrı bir konu)sadece ayetteki ifadelerin net olarak anlamlarını soruyorum......

 

 

vahiyle kalın

 



__________________
apaçık olan kitaba andolsun
Yukarı dön Göster ZoZaN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ZoZaN
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Tesettürlü kardeşlerimize sordum: Tesettürcüler öne sürüyor ki örneğin altın zincirinizin yeri olan göğüslerinizi iğdiş erkek hizmetçilernize açmanıza Allah izin veriyormuş. Bu iddiaya inanıyor musunuz? Kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkek hizmetçinize memelerinizi açar mısınız? (hasan akçay yazdı)

Selam

Hasan Kardeş sizin yukarıdaki örneklemenize katılmıyorum.Göğüse takılan zincirin (ki ben takıldığını ilkdefa sizden duydum) teşhir edilmesi ayete göre yasak.Takılar yani zineti kimlerin görebileceğide listede sayılıp dökülmüş.

Siz şimdi göğse takılan zincirin varlığından bahsederseniz o zinciri ayetteki listede verilen koca ,kayınpeder, kadının emrinde çalışan hizmetlsi vs görebilir anlamı çıkar.Zinciri gören göğsüde görmüş olmazmı?

Bu anlatımınızı göğüse takılan zincir değilde gerdana takılan zincir olarak düzeltmeniz gerekir diye düşünüyorum



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Siz şimdi göğse takılan zincirin varlığından bahsederseniz o zinciri ayetteki listede verilen koca, kayınpeder, kadının emrinde çalışan hizmetlsi vs görebilir anlamı çıkar. Zinciri gören göğsüde görmüş olmazmı? (savana)

Konunun can alıcı noktası bu. Ama ziynetlerle ilgili yüzyılların önyargısı öyle kemikleşmiş ki bu can alıcı ama ama basit mi basit noktayı insanların görmesini önlüyor.

Bir daha anlatmaya çalışayım:

(1)Nûr 31'deki vel yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihinne ifadesinde geçen CUYÛB göğüs yırtmacı demek. Tekili CEYB. Yırtmacın altında gerdan değil memeler var, göğüs. Bunun Kuranî kanıtı 27:12'de Hz Musa'ya verilen şu buyrukta görülebilir: Elini ceybine sok ta kusursuz, bembeyaz çıksın. Musa peygamber elini göğüs yırtmacına soktu, değil mi.

(2)Himar neden göğüs yırtmacının üstüne vurulacak? Oradaki ziyneti örtmek için. Çünkü ayette "Ziynetlerini açmasınlar!" deniyor. Aytin ana konusu ziynetler. 

Peki "ziynetler"den kasıt ne? İşte can alıcı nokta bu.

Tesettürcülere göre ziynetler inanan kadının vücududur; yani burada göğsü, memeleri.

Ama bu imkansız. Çünkü göğüs, memeler Türk örfüne göre avrettir; yalnızca kocaya açılabilir; kayın pedere, kadının emrinde çalışan hizmetlisine vs açılamaz.  

O halde "ziynetler"den kasıt ziynetlerin yerleri değil; örneğin altın zincirin yeri olan göğüs değil. "Ziynetler"den kasıt "ziynetler"dir yani ziynetlerin kendisi. Yalnızca onlar, kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler misillu yabanın erkeklerine açılabilir.

Konunun can alıcı noktası bu.

Yazılarımı okuduğunu söylüyorsun ama okumadığın görülüyor. Yoksa bu noktayı üstüne basa basa anlattım.  

Dedim ki:

Hz Hatice gibi bir iş kadınını düşünün. Adı Esma olsun. Esma'nın kervanında çalışanlar kendisine uzak bir ülkede ellerine geçen altın zinciri armağan etsinler. Onu "Ziynetlerini açmasınlar!" buyruğu gereğince göğsünün yani teninin üstüne ama blüzünün altına takar. Açalışanlarına da göstermek zorundadır. Yoksa "Beğenmedi," derler; kendilerini aşağılanmış hissederler.

Artı, şu önemli:

Zinciri kadına armağan eden hizmetliler o zincire ihtiyaç duyup göz dikmezler. Yoksa zaten armağan etmezlerdi. Kaldı ki kendi verdikleri armağana göz diken hizmetlileri Esma zaten işten atar. Yani onları göz dikmekten caydıracak müeyyide de var. Gayri ûlil ırbeti miner ricâl yani ihtiyaçsız erkeler ifadesindeki "ihtiyaçsız"dan kasıt işte bu. 

Öyleyse ne yapacak?

Zinciri çıkarıp blüzünün üstüne takacak. Dikkat! Göğsünü açmayacak; ziniciri açacak.

Bakın, bu olayın nesnesi ille de göğüs-zincir olmak zorunda değil. Nesne, vücudun avret sayılan her hangi bir paçası ve oraya takılan ziynettir. Örneğin saç baş avret sayılıyorsa, ki tesettür dininde avrettir, inanan kadın saçını erkek hizmetçilerine açamaz ama kendisine armağan edilen saç tokasını bir şekilde açabilir.   

Tesettürcüler ne diyor? Avret yerlerini açabilir. Saçını açabilir, gerdanını açabilir, memelerini, açabilir.

Asla! Yoksa fuhuşa varır sonu!

Bu noktadaki kafa karışıklığı o raddede ki tesettürcülerin bana sıkça yaptıkları itiraz şudur: Sen kadının vücudunu açtırıyorsun.

Hayır! Asıl kendileri yapıyor o İslam dışı, ahlak dışı fuhşiyatı (kendi tabirleri). Ne yazık ki, savana kardeşim (çok sevdiğim, saydığım birisin; sen diyebilir miyim?) sen de öyle yapıyorsun ve beni düş kırıklığına uğratıyorsun. "Yazdıklarını okudum; hepsini biliyorum," dediğin bir konuda dahi can alıcı noktayı gözden kaçırıyorsun.

Lütfen!

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

2)Himar neden göğüs yırtmacının üstüne vurulacak? Oradaki ziyneti örtmek için. Çünkü ayette "Ziynetlerini açmasınlar!" deniyor. Aytin ana konusu ziynetler. 

Peki "ziynetler"den kasıt ne? İşte can alıcı nokta bu.(hasan akçay)

Selam hasan kardeş

Yazdıklarımı anlamamakta ısrarlı gibisiniz.Tamam hımar göğüs yırtmacının üzerine vurulacak ama sizin anlatığınız gibi göğüslerde takılı bulunan zineti örtmek için değil gerdanda takılı zineti ,kolye yada gerdanlığı örtmek gizlemek için.

Benim size işaret ettiğim konuda ,nur 31deki zinet anlatımını kadınların zinet yerleri olarak anlayanlara göğüse(sizin değiminizle memelere) zincir takılır o halde göğüste zinet yeridir kadının göğüsünü çalışanına ayete göre açması gerekir .Açılırmı ? sorusunu yöneltirken göğüslerde takılı bulunan takının varlığını ileri sürmenin yersizliğinden ve gereksizliğinden bahsettim.Zinet yerlerini göğüs kol bacak gerdan saç bilek vs ilan edenler zaten bunu hadislere göre yapıyorlar nur 31deki süsler/zinet  ifadesinide hadislere delilmiş gibi sunuyorlar.Yani anlatmak istediğim nur31e göre kadının göğüslerini zinet ilan kimseler, buraya zincir takılıyor o halde bu zinet yeridir o nedenle bu yeri örtmek farzdır çıkarımı yapmıyorlar.

Göğüslerde takılı bir zinetin ne olabileceği nasıl olabileceği hakkında bir fikrim yok bu zinetin varlığından bahseden sizdiniz.Bende dedimki, kardeş böyle bir zinetin varlığından bahsederseniz, o zineti mümin kadın yakınları yanında dinen gösterebilir.O zinet kadının göğüsüne(memelerinde!!) takılı olduğundan , o halde kadının çalışanı/yakınları  kadının göğüslerinide görebilir dedim.

Bir sonraki açıklamanıza göre göğse takılı bulunan bu zinetin zincir olduğunu ve bu zincirin elbisenin elbisenin üzerine çıkarılarak kadının güvenebileceği kimselere göstereceğini söylemişsiniz.

Göğüste takılı zinet ifadesi yerine gerdana takılı zincir ifadesi kullanın ki insanların kafası karışmasın diyorum.Bu anlatımama rağmen göğüsü zinet ilan etmiş biri gibiymişim gibi ithamda bulunuyorsunuz.

Zinet yerlerini göğüs bacak kol gerdan saç vs sayan biri aslında size bu soruyu sorup sizin haklı anlatımınızda sizi kolaylıkla haksız duruma düşürebilir.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

göğüslerde takılı bulunan zinet (savana)

Kulaklarda takılı bulunan küpeler misali göğüslerde takılı bulunan altın zincir demedim; göğüslerin üzerine takılan dedim. Tıpkı gerdanın üzerine takılan kolye gibi.

Kolye hem kadın takısıdır hem erkek; altın zinciri ise yalnızca kadınlar takınır. Boyun terafına da bir iki kez dolarlar çünkü çok uzundur. Ve ne kadar uzunsa o kadar değerlidir.  

İletimi gece yarısı yorgun kafayla yazmıştım. Sabah okuyunca bazı sözler daha açık hale getirilse iyi olur diye düşündüm; bir daha yazıp astım ama silinmiş. Her halde tekrar diye.

Orada açıkladım:

Zincirmiş kolyeymiş, Allah'ın dini gereğince, takı ziyneti oldukları bilindiği sürece, hiç fark etmez. Ama ayetteki "ziynetler"e ziynet yerleri payesi verilip inanan kadının avret yerleri muamelesi yapılırsa fuhuşa davetiye çıkarılır. Ne yazık ki testtür dininde yapılan budur. 

Çünkü Allah ziynetlerini açmasınlar diyor ama hemen ardından ekliyor: illa. Yani şu şu şu kimselere hariç. Onlara açılabilir; sakınca yok.  

Örneğin ayette "t tabi'ıyne gayri ûlil ırbeti miner rical" yani "kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler" diye tanımlanan erkek hizmetçilere. 

Tesettürcüler, "İnanan bir kadının saçı başı, gerdanı, göğsü, hattâ göbeği gibi vücudunun avret sayılan yerlerini kocasının dışındaki o erkeklere açmasında sakınca yok!" diyorlar.

İşte, onların kendi tabiriyle, fuhşiyata varan pislik bu.

Oysa inanan bir kadın, avret yerlerini yalnızca kocasına açabilir; bırakın yabancı erkekleri, yaşına ermiş-ermemiş kendi çocuklarına bile açılamaz (Nûr 58-59, 30-31).

Göğüs-gerdan mızmızlığı ise, kendi kakasını örten kedi misali, o fuhşiyat pisliğini çuvala koyup gözden kaçırmaya yeltenmek olur. Mızrak çuvala sığmaz.

Ziynetler, tesettür uğruna, ziynet yerleri diye çarpıtıldığı ve "Ziynet yerleri kocadan başkasına da açılabilir," dendiği için İslama fuhşiyat boca edilmiştir. Allah'ın dini bu fuhşyat pisliği hak etmiyor. islamın sırtından kazınıp atılması gerekir. Sözün özü bu.

Göğüs değil de gerdan diyelim... Yapma Allah aşkına. Tesettürcülerin iddiası, vücudun neresinde bir takı ziyneti varsa orası ziynet yeridir; kocadan başkasına açılabilir.

Gerdan açılabilir; göğüs açılabilir; hattâ o kafaya göre göbek açılabilir çünkü bazı bayanlar oralarına pearcing (piyrsing) denen şeyler takıyor yani göbek te ziynet yeri.

Ne yaptıklarının asla ayırdında değiller. Yedikleri naneyle pis gerçek, yüz seksen derece birbirine zıt. Yani kadını örttüklerini sanıp kabak çiçeği gibi açıyorlar. Yedikleri nanenin ayırdına varsalar yüzleri kızarır; yerin dibine girerler.

Süleyman Ateş adındaki tesettürcübaşının şu idialarına bakın:

Malikesi kölesinin (yani "ma meleket eyman ühünne"nin) mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür. (Kur'ân-ı Kerîm Tefsîri, Ahzab 55)

Âyette sayılan mahremler, kadının her yerine bakabilirler (adı geçen eser, Nûr 31).

Mevdudi'nin, Bursevî'nin, H Karaman'ın yüz kızartıcı tefsirlerini okuyun. Utancınızdan yerin dibine geçesiniz gelir.

Fesübhanallah, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

Allah ziynetler derken gûya ziynet (yerleri) demek istiyormuş yani avret yerleri. Örneğin kolyenin yeri olan gerdan, altın zincirin yeri olan memeler...

İşte inanan bir kadın oralarını kendisine bağlı ihtiyaçsız erkeklere açabilirmiş. Allah gûya bunu caiz kılıyormuş.

İTTABİIYNE GARİ ÛLİL IRBETİ MİNER RİCÂL, kadına ihtiyaç duymayan erkekler olsun ki kadın oralarını açınca şehvetle bakmasınlar...

Ne kurgu ama değil mi. Bunu ben tesettürlü kardeşlerimize hep sordum:

Tesettürcüler öne sürüyor ki örneğin altın zincirinizin yeri olan memelerinizi iğdiş erkek hizmetçinize açmanıza Allah izin veriyormuş. Bu iddiaya inanıyor musunuz?

Kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkek hizmetçinize memelerinizi açar mısınız? (hasan akçay )

************/************/***************/*******

göğüslerde takılı bulunan zinet (savana)

Kulaklarda takılı bulunan küpeler misali göğüslerde takılı bulunan altın zincir demedim; göğüslerin üzerine takılan dedim. Tıpkı gerdanın üzerine takılan kolye gibi.

Selam

Tamam hasan kardeş şimdi oldu:) sizin bahsini ettiğiniz zincir bildiğimiz boyuna takılan zincir.Gerdana veya zincir uzunsa göğüslerin üzerine kadar inen zincir.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

Sayin Akcay

Savana katiliyorum bende basda sizi yanlis anlamistim. Dikkatli okuyunca daha iyi anladim. Cabalariniz icin Allah razi olsun.

 



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
muta
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 kasim 2006
Gönderilenler: 93
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muta

Zinet üzerine bir alıntı.

Müminelere de, yani mümin kadınlara da söyle: Gözlerini indirsinler, helal olmayan erkeklere bakmaktan sakınsınlar, zira bakmak, zinanın postacısıdır, derler. Ve avret yerlerini korusunlar, tamamiyle örtüp, zinadan korunsunlar. Ve zinetlerini teşhir etmesinler. Kadının zineti denince örfte, taç küpe, gerdanlık, bilezik ve benzeri takılar, sürme, kına ve benzerleri ve elbise süsleri gibi şeyler akla geliverir. A'râf Sûresi'nde "Ey Adem oğulları! Her mescide gidişinizde zinetli elbiseler giyin" (A'râf, 7/31) âyetinde zinetin elbise demek olduğu da geçmişti. O halde bu zinetleri açmak bile yasaklanmış olunca, bunların mahalli olan vücudu açmak öncelikle yasaklanmış olur. Yani vücudlarını açmak şöyle dursun, üzerlerindeki zinetleri bile açmasınlar. Bununla birlikte bir kısım âlimler, burada zinetten maksadın, zinetin takıldığı, kullanıldığı yer olduğu fikrini kabul etmişlerdir ki, yüz, sürme ve allık yeri; baş, taç yeri; saç, örgü ve büklüm yeri; kulaklar, küpe yeri; boyun ve göğüs, gerdanlık yeri; el, yüzük ve kına yeri; bilekler, bilezik yeri; pazular, pazubent yeri; baldırlar; halhal yeri; ayaklar da, eller gibi kına yeridir. Bunlardan başka vücudun kısımları da aslında açılmaz.

Bu âlimlerden bazıları muzaafın hazfi veya zikr-i hâl, irade-i mahal ile "ziynet yeri" takdirinde bir mecaz gözetmiştir. Buna delil olarak da, kadının vücudundan ayrı olduğu zaman o zinetlere normal olarak bakmak ve alıp satmak ittifakla caiz ve mübah olduğunu ifade ve kabul etmişlerdir. Bazıları da yine bu delil ile, kadının asıl zineti, vücudunun güzel yaratılışı, zinet yapmaktan gaye de vücudun süslenmesi olduğunu kabul ederek bu zinetten maksadın, yalnız vücut olduğunu kabul etmişler ve kadınların birçoğu yapmacık zinetten uzak bulunmakla zaten zinetli oldukları halde yaratılış zinetinin zaten hepsinde bulunması ve her kadın bedeninin özünde bir zinet olması hükmün genelliği hakkını yerine getirme noktasından bu tahsisin bir destekleyicisi olduğunu söylemişler ve buna göre şu mânâyı vermişlerdir: Kadınlar yaratılıştan zinetleri demek olan vücudlarının hiçbir tarafını açmasınlar.

Doğrusu, doğal olan güzelliklere, zinet denilmekten çok "cemal" denilmesi daha yaygın ve zinet tabiri yapma şeylerle süslenen takılarda meşhur ise de "Kadınlardan, oğullardan, yığın yığın biriktirilmiş altın ve gümüşten...aşırı sevgi ile bağlanılan bu gibi şeyler insanlar için bezenip süslendi" (Âl-i İmrân, 3/14) âyetinin delaletiyle zinet kavramının yaratılıştan olana da sonradan yapmaya da şâmil olduğunda şüpheye yer yoktur. Zinet ve güzelliğin hakkı da meydana çıkarılmasını kendi sahiplerine tahsis edip başkalarından gizlenmektir.

muta.

Yukarı dön Göster muta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muta
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Ahzab; 59: Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Tanınıp incitilmemeleri için bu daha uygun bir yoldur. Allah Gafur’dur, Rahîm’dir.

Ayette açık ve net olarak “cilbab”larını/ ev dışı elbiselerini giyen kadınların tanınacağı, bilineceği, dolayısıyla da incitilmeyeceği söylenmektedir.


Yani bu ayete göre kadınların örtünmelerinin gerekçesi incinmemektir, yoksa daha dindar, daha namuslu ve daha takvalı olacakları değil.

Bu ayetin iyi ve doğru anlaşılması için “cilbab” giymenin gerekçesinin, Kur’an’da bildirilenin dışına çıkarılmaması gerekmektedir.


Ragıb’ın ifadesi ile “Cilbab”,; “Gömlek ve örtünün adıdır.

Ikrime’nin ifadesine göre de; “Boyundan aşağı salınan, dış giysileri kapatan örtüdür.


 cilbab”, o günün Araplarının gelenekleri gereği giymiş oldukları

(başlardan aşağı değil, boyunlardan, omuzlardan aşağıyı örten)

 bir elbise çeşidi olup, bu günkü ceket, pardösü, manto gibi giysilerin yerini tutmaktadır.


Cilbab”ı Arapların bugün “abâye” dedikleri; baştan aşağı salınan, dış giysiyi önden ve arkadan kapatan bir örtü olarak, tanımlayanlar olduğu gibi,sadece gözleri açık bırakmak suretiyle yüzü ve bütün vücudu tepeden tırnağa kapatan bir örtü olarak tanımlayanlar da vardır.

Bu tanımlar Kur’an ile bağdaşmayan tanımlardır.


Kılık kıyafet konusunu belirleyen Nur;31 deki ayette;

 “... örtülerini/ başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar/ salsınlar.”

denilmektedir.


Cilbab”, baştan aşağı vücudu örten bir elbise olsaydı, o elbise göğüslerdeki yırtmaçları da kapatırdı. Kapattığı için de Nur suresinin 31. ayetindeki

(“... örtülerini/ başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar/ salsınlar.”  emrine gerek kalmazdı.


 Soğuk, sıcak ve diğer haricî etkilerden korunmak amacı dışında iffet gerekçesiyle üst üste iki örtünün giyilmesi anlamsızdır.


“Cilbab” Kur’an’a göre  vücudu baştan aşağı örten bir örtü olarak kabul edilmemektedir.


Ayetten anlaşıldığına göre “cilbab” (pardösü, ceket) giyenler göğüs yırtmaçlarını açabilirler ve bu açıklardan da göğüsleri, gerdanları gözükebilir.


 Yani, “cilbab”ın mutlaka tulum gibi göğüsleri örtecek şekilde olması lâzım diye bir kayıt yoktur.


O günlerde Arap kadınlarının bir kısmının çıplaklığa yakın, göğüsleri açıkta dolaştığı da bilinmektedir. Hatta İslâm’ın hâkimiyetinden önce putperestlerin Kâbe’yi çırılçıplak olarak tavaf ettikleri hem Kur’an’da hem de tarihî kaynaklarda yer almaktadır.


Ahzab; 59: Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Tanınıp incitilmemeleri için bu daha uygun bir yoldur. Allah Gafur’dur, Rahîm’dir.(dost1 yazdı)

 

 

Selam dost1


Bu başlık altında yazılarınızı takip ettiğim kadarıyla cevaplandıracağınızı söylemiş olduğunuz soruları cevaplandırmadan müzakreyi sonlandırmışsınız.Bu yüzden sorduğunuz soruların cevabını paylaşırsanız bilgi ve fikir edinmemize yardımcı olur diye düşünüyorum.

 

Yukarıda yaptığım alıntınızdan anladığım kadarıyla ahzab suresi nur suresinden once indiğine gore o halde mümin kadınlar ahzab59 a göre dışarı çıkarlerken üzerlerine TANINIP BİLİNMEK için cilbablarını giymekteydiler.

 

Nur 30 ve 31 e gelince her ayetin başlangıcında istenen erkeklerin ve kadınların cinsel organlarını koruyup bakışlarını dikmemeleri emrediliyor.O halde nur31 in devamında anlatılanlarda ayetin başındaki cinsel organları örtmek bakışları dikmemek emriyle bağlantılı olmalı o halde nur 31in devamı kılık kıyafetin düzenlenmesine ilişkin bir ayettir demişsiniz anladığım kadarıyla yanlışım varsa düzeltiniz lütfen.

 

Demekki bu ayete göre mümin kadınlar dışarı çıkarlerken cilbablarını yakalarını kapalı tutacaklar gerdanlarını göstermiyecekler (örtülerini yakalarına salsınlar vursunlar anlatımına göre)

O halde bu ayet kadının tesettüre girmesini cilbabı (cinsel organlarını korumak için) de giymek zorunda olduğunu onaylayan bir ayet mi?

 

dönemin çıplak dolaşan kadınlarına giyinmeyi örtünmeyi emreden ayet mi?

 

Devam edecek

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 22 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats