HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KADERE İMAN FARZ MI? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
higen_
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 16 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 24
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı higen_

selam ile;

bilirsiniz ki yaratıcı her şeyi bir kurala oturtmuştur. yani allahın dilemesi demek allahın sünnetine, kurallına, pirensiplerine uyması demektir.

en son olarak ayeti şöyle yorumlayabiliriz; herhangi bir konuda allah pirensip koymadıkça kimse koyamaz.

ve diğer ayet; allah pirensiplerine uyanı hidayete erdirir.

asıl mesele yüce yaratıcının pirensipleri nerededir, meallerdemidir, hadislerdemidir. yani dikkat ederseniz ''yaratıcının pirensipleri'' bu herhalde bir insanın pirensiplerine benzemez, vede bir kitapta yazılı hemen okuyup öğreneceğimiz kadar basit olmasa gerek.

bence yüce yaratıcı alemlere rahmet olsun diye yeryüzünde hayat verdiği insanın içinde yani aklında veya benliğinde yüreğinde (işte ne derseniz), orada pirensiplerini ortaya koyar.

allah bunu yapmak içinde çiçeğiyle, böceğiyle, acısıyla, tatlısıyla, kitabıyla velhasıl hayatla içimize, benliğimize, aklımıza, kalbimize(artık ne derseniz) seslenir durur.

kulağını çevirene nemutlu...



__________________
selam ile..
Yukarı dön Göster higen_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: higen_
 
higen_
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 16 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 24
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı higen_

yaratıcıya kulak vermek yaratılmışları anlamaya çalışmak olabilir mi ???

yaratılmışlar olmasaydı(en başta ben) yaratıcının var olup olmadığını bilebilirmiydik ???



__________________
selam ile..
Yukarı dön Göster higen_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: higen_
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Ebu Amir Yazdı:

ALLAH DİLEMEDİKÇE KİMSE İMAN EDEMEZ.

ALLAH KUL İLE KULUN KALBİ ARASINA GİRER.ONA GÖRE İMANINA İZİN VERİLİR VEYA VERİLMEZ.

KISACASI SEN NE NİYET ETMİŞSEN ONU KARŞILIĞI SENİN İÇİN HALIK TARAFINDAN YARATILIR.

İMAN SAHİBİ OLMAKTA HİDAYETE ERMEKTE AYNIDIR.

İNSANIN DİLEMESİ ALLAH'IN DİLEMESİNE TABİDİR.

KİMSENİN ZORUNA GİTMESİN!

Kimsenin zoruna gittigi yok. Ama konuya dah detayli girmeden once su ayetlere bir bakalim istersen. Hayrunisanin verdigi ayetleri ayri bir baslik altinda ele alabilirz.

(KEHF suresi 29. ayet) Ve kulil hakku mir rabbiküm fe men şae fel yü'miv ve men şae fel yekfür inna a'tedna liz zalimine naran ehata bihim süradikuha ve iy yesteğiysu yüğasu bi mani kel mühli yeşvil vücuh bi'seş şerab ve saet mürtefeka

(KEHF suresi 29. ayet) Ve de ki: O hak Rabbimizdendir. Artık dileyen iman etsin, dileyen inkâr etsin. Çünkü biz zalimler için öyle bir ateş hazırlamışız ki, duvarları, çepeçevre onları içine alacaktır. Eğer feryad edip yardım isteseler, erimiş maden gibi yüzleri haşlayan bir su ile cevap verilir. O ne kötü bir içecek ve ne kötü bir dayanma yeri!

Bak simdi bu ayet diyor ki biz ister inkar ederiz isterse iman ederiz. Inkar edersek ayetin devami ne olacagini soyluyor.

(İNSÂN suresi 3. ayet) İnna hedeynahussebiyle imma şakirav ve imma kefura.

(İNSÂN suresi 3. ayet) Kuşkusuz biz ona yolu gösterdik; ister şükredici olsun, ister nankör.

Demekki ister sukredici olacagiz isterse kafir. Secme HAKKIMIZ var. Yani sectigimiz yola gore bize ne olacagina biz karar veriyoruz oyle degil mi ?

(MÜZZEMMİL suresi 19. ayet) İnne hazihi tezkiretun femen şaettehaze ila rabbihi sebiylen.

(MÜZZEMMİL suresi 19. ayet) İşte bu bir öğüttür. Artık dileyen Rabbine bir yol tutar.

Diliyorsak Rabbimiza yol tutabiliyoruz. Dilemiyorsak inkar edenlerden olup yine bize ne olacagina karar verebiliyoruz oyle degil mi ?

(FURKÂN suresi 57. ayet) Kul ma es'elüküm aleyhi min ecrin illa men şae ey yettehize ila rabbihi sebila

(FURKÂN suresi 57. ayet) De ki: «Ben, buna karşı sizden bir ücret değil, ancak Rabbine doğru bir yol tutmayı dileyen kimseler (olmanızı) istiyorum

Yani yolu sececegimize biz karar veriyoruz. Ve sonuclarinada katlaniyoruz. Allah'in sunneti budur. Degismez sunnetullah budur. Oyunun kurallarini Allah koymus. Kendi kadremizi kendimiz yaratmiyormuyuz. Allah bizi cennet ve cehenneme koymuyor, bizim hareketlerimiz yaptiklarimiz bizi oraya goturmuyor mu ? Ama Allah isterse bunu degistirmez mi yada bizi afetmez mi eder tabi. DUA onun icin var.

Fetih 23. Sünnetellahilletı kad halet min kabl* Ve len tecide li sünnetillahi tebdıla

Fetih 23 Allah’ın önceden gelip geçmişlere uyguladığı (Sünneti) yasası budur. Allah’ın (Sünneti) yasasında değişme bulamazsın.



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Allah'ın kendi dilemesiyle bazı kullarını yoldan çıkarması onun Rabliğine yakışmaz.

Allah hem kitap ve elçi göndererek hakkı bildirecek. Böylece insanlara Hakk ve Batıl olarak iki yolu da tanımlayacak. Sonra insanları sınayacak ve seçiminde özgür kılacak hem de tutacak birilerini kendi eliyle saptıracak. Böyle saçmalık olmaz.

Kul kendisi sapar ve böylece Cehennemi boylar. Yoksa dünyaya gelişinin ve sınanmasının anlamı olmaz.

Fakat mutlak FAİL tabiki Allah'tır. Yani hayrı da şerri de yaratan sadece O'dur. Bizi ve fillerimizi halkeden de sadece O'dur. Allah'tan başka yaratıcı yoksa haliyle mutlak anlamda hidayet veren de saptıran da O'dur. Kur'andaki bu izahlar aslında "bizler de hidayet dağıtırız" yada "bizler de yoldan çıkarıcılarız" diyerek Allah'tan bağımsız, O'ndan kopuk hatta O'nu yok sayarak fiil sergilediklerini vehmedenlere bir yanıttır.

Bu anlamda Allah insana yolları gösterir. Sapacağı ve Hidayet bulacağı ortamı da hazır eder. Ona rahmetinden dolayı fıtratına hanifliği de yükler. Sonrasına ise karışmaz. Karışmamalıdır. Karışırsa ne Dünya hayatının ne de imtihanın hiçbir anlamı kalmaz. Bununla birlikte, insanları hayra davet eden tonlarca ayetin ve onları tebliğ eden binlerce Peygamberin varlığının da hiçbir anlamı kalmaz.

İnsanları Cennetlik ve Cehennemlik Robotlar sanmak pek ziyan bir düşüncedir. Allah (haşa) neden böyle bir saçmalıkla iştigal ediyor olsun?

 

Bakın Rad 27 başka birkaç mealde nasıl geçiyor:

Rad 27. İnkar edenler: «Rabbinden ona bir mucize indirilmeli değil miydi?» derler. De ki: «Doğrusu Allah dileyeni saptırır ve Kendisine yöneleni doğru yola eriştirir.» (Diyanet)

Rad 27. Küfre sapanlar derler ki: "Rabbinden ona bir mucize indirilseydi ya!" De ki: "Allah dilediğini/dileyeni saptırır. Doğruya yöneleni de kendisine iletir." (Yaşar Nuri Öztürk)

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Bende Alperen'e katılıyorum ve Yunus 44 gereği (Şüphesiz Allah insanlara hiçbir şekilde zulmetmez; fakat insanlar kendilerine zulmederler. ) kişilerin dünya ve ahiret hayatında yaşadıklarını/yaşayacaklarının sebebinin yine kişilerin kendi tavır,davranış ve iman ölçülerinden kaynaklandığını düşünüyorum.Allah elbette kişileri sınamak için musibetler verecektir.Bu musibet(ler) sürekli artarak devam ediyor ise kişinin burda durup düşünmesi ve her olanı kadere,Allah'a bağlamaması gerekir.

 Kur'anda Rab'bin dilemesi ifadelerinede benzer açıdan yaklaşılabilir.Burada ise bana göre imandaki "samimiyet" ön plana çıkıyor.Allah'ı inandırabiliyorsanız imanınızda ve ibadetinizde şüphesiz El Adl olan Allah size haksızlık yapmayacaktır.

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Ebu Amir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 subat 2006
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ebu Amir

İNSAN SURESİ

29 Şüphesiz, bu bir öğüttür. Artık dileyen Rabbine bir yol bulabilir.

30 Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.33 Gerçekten Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibi olandır.

MÜDESSİR SURESİ

55 Artık kim dilerse, öğüt alıp-düşünür.

56 Allah dilemedikçe,41 onlar öğüt almazlar;

YUKARINDAKİ AYETLERİ OKURSANIZ, İNSANIN DİLEMESİNİN ALLAH'IN DİLEMESİNE TABİ OLDUĞUNU GÖRÜRSÜNÜZ.ÖĞÜT ALIN DİYOR AMA ALLAH DİLEMEDİKÇE ÖĞÜT ALAMAZSINIZ DİYOR!

VELHASIL BİZ İNSANIN İRADESİ YOK DEMİYORUZ.ELBETTE VAR.İNSAN İÇİN KAZANDIĞINDAN BAŞKA BİRŞEY YOKTUR.ANCAK MUTEZİLE GİBİ KUL KENDİ FİİLİNİN HALIKI DEĞİLDİR.

BİLAKİS BİZLERİN MAHİYETİNİ BİLEMEYECEĞİMİZ BİR ŞEKİLDE KİŞİ ÖZGÜR İRADESİNİ ALLAH C.C DİLEMESİNE TABİ OLARAK KULLANIR.

BURDAKİ TEMEL ESPRİDE, ALLAH KULA ŞAH DAMARINDAN DAHA YAKINDIR.KULA KALBİNDEN BİLE YAKINDIR.DOLAYISI İLE İLMİ İLE HERŞEYİ ÇEPEÇEVRE KUŞATMIŞTIR.O MUHİTTİR.BU İLMİ İLE KULUN İRADESİNİN NEYİ KESB EDEBİLECEĞİNİ(KAZANABİLECEĞİNİ) BİLİR.ONA GÖREDE DİLER VE HALK EDER.



__________________
EHLİ SÜNNETE UYAN HAKKA TABİ OLUR.
Yukarı dön Göster Ebu Amir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebu Amir
 
Ebu Amir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 subat 2006
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ebu Amir

LÜTFEN YAZILARINIZDA BANA KARŞI OLDUĞUNUZ HUSUSLARI BELİRTİRSENİZ, FORUM FORUM GİBİ OLUR.

AKSİ HALDE SİZLERDE MİHRCİLER GİBİ SORDUKLARIMA ALAKASIZ CEVAPLAR VEREN GÜRUHTAN OLURSUNUZ.:))



__________________
EHLİ SÜNNETE UYAN HAKKA TABİ OLUR.
Yukarı dön Göster Ebu Amir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebu Amir
 
mümin
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 91
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mümin

 Cenab-ı Rabbil Alemin geniş ilmiyle herşeyi bilmektedir. Evreni yaratmadan önce her varlığın nasıl eylemerde bulunacağı onun ilmi dahilindedir. gizli aşikar her şeyi bilir ve onun izni olmadan hiçbir varlık onun ilminden birşey alamaz dediğimiz zaman şu demek oluyor ( bir insanın hayatında gözlemlediğimiz her aşama aslında bizm yeni öğrendiğimiz ama Allahın ezelden bildiği bir merhaledir.)

 Elbette bizim kolumuzu dahi kaldırırken Allah'ın buna müdahil olması, bize bu kolumuzu kaldırma eylemini yaratması onun takdiridir... Biz görevimizi yapalım hakkıyla Rabbimize kul olalım umulur ki onun yerleri gökleri ihata eden ilmi ve kudreti bizim hayrımıza emir buyurur.. Selam Kuran'ı kendine klavuz yapan müminlerin üzerine olsun.

Yukarı dön Göster mümin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mümin
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Belliki bu konuyu bayagi konusacagiz. Simi kaderci arkadaslara iki ayet ornegi verecegim. Kader ile ilgili cevirisi uzerinde calistigim makaleden bir ornek soru.  Su iki ayet dikkatlice bir bakalim.

ANKEBÛT suresi 69. ayet) Vellezine cahedu fina le nehdiyennehüm sübülena ve innellahe le meal muhsinin

(ANKEBÛT suresi 69. ayet) Uğrumuzda çaba gösterenleri yollarımıza ileteceğiz. ALLAH hiç kuşkusuz iyilik edenlerle beraberdir

Eger kaderimiz onceden belirlenmisse, Allah neden kendi ugrunda mucadele edenlerden bahdsediyor. Eger kaderimiz onceden belirlenmisse, Allah yolunda mucadele edenleri dogru yola eristirmek cok anlamsiz olmakdadir. Oyle degil mi ?

(ZÜMER suresi 7. ayet) İn tekfüru fe innellahe ğaniyyün anküm ve la yerda li ibadihil küfr ve in teşküru yerdahü leküm ve la teziru vaziratüv vizra uhra sümme ila rabbiküm merciuküm fe yünebbiüküm bima küntüm tü'melun innehu alimüm bizatis sudur

(ZÜMER suresi 7. ayet) Eğer inkar ederseniz, şüphe yok ki Allah'ın size ihtiyacı yoktur. Bununla beraber kulları adına küfre razı olmaz. Eğer şükrederseniz, sizin adınıza ona razı olur. Bir günahkar da diğerinin günahım çekecek değildir. Sonra dönüşünüz Rabbinizedir. O vakit O size bütün yaptıklarınızı haber verecektir. Çünkü o bütün sinelerin özünü bilir.

Eger kaderimiz onceden belirlenmisse Allah neden "Bununla beraber kulları adına küfre razı olmaz. Eğer şükrederseniz, sizin adınıza ona razı olur.." Isin garibi Eger Allah sizin icin kader yazmissa neden neden yazdiklarindan bazilari bizzat onun Hosuna gitmiyor. Bu isde sizce bir gariplik yok mu ?

Sonrada oncei yazida belirtigim ayetleride goz onune alalim.

KEHF suresi 29. ayet) Ve kulil hakku mir rabbiküm fe men şae fel yü'miv ve men şae fel yekfür inna a'tedna liz zalimine naran ehata bihim süradikuha ve iy yesteğiysu yüğasu bi mani kel mühli yeşvil vücuh bi'seş şerab ve saet mürtefeka

(KEHF suresi 29. ayet) Ve de ki: O hak Rabbimizdendir. Artık dileyen iman etsin, dileyen inkâr etsin. Çünkü biz zalimler için öyle bir ateş hazırlamışız ki, duvarları, çepeçevre onları içine alacaktır. Eğer feryad edip yardım isteseler, erimiş maden gibi yüzleri haşlayan bir su ile cevap verilir. O ne kötü bir içecek ve ne kötü bir dayanma yeri!

Bak simdi bu ayet diyor ki biz ister inkar ederiz isterse iman ederiz. Inkar edersek ayetin devami ne olacagini soyluyor.

(İNSÂN suresi 3. ayet) İnna hedeynahussebiyle imma şakirav ve imma kefura.

(İNSÂN suresi 3. ayet) Kuşkusuz biz ona yolu gösterdik; ister şükredici olsun, ister nankör.

Demekki ister sukredici olacagiz isterse kafir. Secme HAKKIMIZ var. Yani sectigimiz yola gore bize ne olacagina biz karar veriyoruz oyle degil mi ?

(MÜZZEMMİL suresi 19. ayet) İnne hazihi tezkiretun femen şaettehaze ila rabbihi sebiylen.

(MÜZZEMMİL suresi 19. ayet) İşte bu bir öğüttür. Artık dileyen Rabbine bir yol tutar.

Diliyorsak Rabbimiza yol tutabiliyoruz. Dilemiyorsak inkar edenlerden olup yine bize ne olacagina karar verebiliyoruz oyle degil mi ?

(FURKÂN suresi 57. ayet) Kul ma es'elüküm aleyhi min ecrin illa men şae ey yettehize ila rabbihi sebila

(FURKÂN suresi 57. ayet) De ki: «Ben, buna karşı sizden bir ücret değil, ancak Rabbine doğru bir yol tutmayı dileyen kimseler (olmanızı) istiyorum



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

İnsanların kaderinin Allah'ın eliyle önceden belirlendiğini iddia etmek, kimilerini Cennete Kimilerini de Cehenneme zorla göndereceğini savunmak imtihanın ruhuna terstir. Bu apaçık bir gerçektir.

Dünyada sınandığımız gerçeğini önce önümüze koyacağız. Sonra ilgili ayetleri buna göre yorumlayacağız. Ve sadece bir takım ayetleri ele alarak bir takım yorumlar üretmeyeceğiz.

Örneğin Allah kimilerini Cehennem için mi yaratmıştır? Evet tabiki. Ama sonuçta böyle. Yani tek yaratan O olduğu için böyle. Yoksa birilerine baştan Cehennemlik damgası vurulduğundan dolayı değil. Öyle olsaydı şüphesiz Rabbimiz boş ve saçma bir iş yapmış olurdu. Muhakkak ki O bu tip gereksizliklerden uzaktır.

Ebu Amir ve bu görüşü savunan diğer arkadaşlarımızın cevaplaması gereken en temel soru şu: Nasıl oluyor da hem sınanıyoruz hem de aynı zamanda sanki programlanmış robotlarız? Neden dünya hayatında neler yapmamız ve nelerden sakınmamız Kitapla, Resulle bildirilmiş de yine de doğru yadaeğri yolda olmamız bizim elimizde değil? Bu saçmalık değil de nedir?

Şimdi Ebu Amir'in verdiği ayetlere bir göz atalım:

İNSAN SURESİ

29 Şüphesiz, bu bir öğüttür. Artık dileyen Rabbine bir yol bulabilir.

30 Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. 33 Gerçekten Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibi olandır.

BAKIN İLK KISIMDA "DİLEYEN RABBİNE BİR YOL TUTAR" DENİLİYOR. NEDEN İŞİN BU KISMI GÖZARDI EDİLEREK AYETİN DEVAMINA BAKILIYOR? BURADA ÖNCELİKLE KULUN HÜR TEŞEBBÜSÜNDEN BAHSEDİLİYOR. YANİ ÖNCE BİR KERE KUL DİLİYOR. SONRA İSE ALLAH'IN DİLEMESİNDEN BAHSEDİLİYOR. DEMEK Kİ GÖRÜNÜRDE ALLAH'IN DİLEMESİ KULUN DİLEMESİNDEN SONRA CEREYAN EDİYOR. DOĞAL OLAN DA, İMTİHANIN RUHUNA UYGUN OLAN DA BU. FAKAT HALİYLE, MUTLAK ANLAMDA DİLEME MERCİİ ALLAH'TIR. ZİRA FAİL-İ MUTLAK O'DUR. YANİ DİLEKLERİMİZİ DE KENDİ TERCİHİMİZ İSTİKAMETİNDE YARATAN DA SADECE ALLAH'TIR. BURADA BİR ÇELİŞKİ YOK. TERCİHLERİMİZDE HÜR DEĞİLSEK NE DİYE DÜNYADAYIZ? ÜSTTE DE DEĞİNDİĞİM GİBİ BU TİP AYETLERİ DEĞERLENDİRİRKEN DÜNYA HAYATININ BİR İMTİHAN ORTAMI OLDUĞU ÖNCÜLÜNÜ DEVAMLI AKLIMIZDA TUTMALIYIZ.

BAKIN AYNI GERÇEK EBU AMİR'İN VERDİĞİ DİĞER AYETTE DE VAR.

MÜDESSİR SURESİ

55 Artık kim dilerse, öğüt alıp-düşünür.

56 Allah dilemedikçe,41 onlar öğüt almazlar;

"KİM DİLERSE ÖĞÜT ALIP DÜŞÜNÜR" İLE "ALLAH DİLEMEDİKÇE ONLAR ÖĞÜT ALMAZLAR" GERÇEĞİ BİRBİRİYLE ÇELİŞİK GİBİ. AMA DEĞİL. ALLAH'IN İCRASINI "EDİLGEN BİR FAİL-İ MUTLAK" OLARAK KABUL EDERSEK SORUN YOK. YANİ İPLER BİZİM ELİMİZDE AMA GÜCÜMÜZÜN SAHİBİ O.

Saygılar

Not: Ebu Amir'e bir soru: Bu ileti zincirinin başında "Kur'anda bildiğimiz anlamda Kadere iman yoktur" dediğin halde şimdi neden onu sanki bir farzmış gibi sunuyorsun? Şimdi neden "Said yada Şaki olmamız elimizde değil" gibi varoluş amacımıza ve sınanmamızın ruhuna ters bir tezi savunuyorsun? 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats