HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: MUSHAFIN TERTİBİ HATALI MI? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Benf

Bu konuda sağlıklı yorum yapmak, gerçekten çok bilgi gerektırıyor özellikle arapça ve tarıhte Kuranın derlenmesiyle ilgili ve yeni katılan arkadaşların bu yuzden olabildiğince izlemesi gerekiyor.Dost1 in sitede çok önemli buluşları oldu,ona kefilim yakınen tanık oldum.Bende muzakereyi olabildiğince izlemeye ve bölmemeye çalışıyorum...

Sevgi ve dostlukla kal...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
BenF
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 04 ekim 2006
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 44
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BenF

Selam safbilgim

Pinch              yalniz;

bu çağdada bıze duşen din adına çok önemli misyonlar var.

bu kelime zararlimi zararli, yanlis anlarlar seni safbilgim.

Seviliyorsunuz efendim.



__________________
YALNIZCA KUR'AN DEMEDIKMI?
Yukarı dön Göster BenF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BenF
 
BenF
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 04 ekim 2006
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 44
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BenF

safbilgim

cok safsin hakikaten safbilgim, bak simgeni bile caldirmissin. Turk Ibrahim arkadasim dan geri isteyeyimmi senin icin Dead



__________________
YALNIZCA KUR'AN DEMEDIKMI?
Yukarı dön Göster BenF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BenF
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Hasanoktem Kardeşim!

İkinci iletine yazdığım yarım kalmış yazıyı tamamlıyorum.

Hasanoktem yazdı:”…beşeri mantığımızla,elimizde ciddi hiçbir bilgi ve belge bulunmadan Yüce Allah'ın hikmetlerini zorlamayalım demek istedim.akledelim, beşeri mantığımızı kullanalım bunlar doğru şeyler.Yüce Allah müteaddid Ayetlerde, aklımızı kullanmamız gerektiğini,aklını kullanmayanı kötülediğini Ayetlerinde açıkça buyuruyor.fakat herhalde, bu ''aklınızı kullanın '' emrininde Ayetler doğrultusunda olması gerekir öyle değil mi?ruh konusunda geçip, hükmü genel olan '' insana az bir bilgi verilmiştir ''Ayetinden bu yüzden söz etmiştim. ''Yüce Allah bu Ayetleri göndermiş olduğu Kur'an da böyle sıralamadı '' diyebilmek için çok ciddi delilllere ihtiyacımız olduğu kesindir.rivayetlerin ve bu konuda Ayet'e dayanmadan konuşan beşer mantığı, takdir etmelisinizki delil teşkil edemez.ancak zann teşkil edebilir. peki şimdi zann ile mi, Kur'an surelerini / Ayetlerinin yerini değiştirmeye kalkacağız söyler misin kardeşim.böyle bir şey olabilir mi? sadece zann ile, Kur'an da mantığımıza uymayan bu değişiklikleri yapalım diye, Dünya ya seslenebilecek misiniz? dünya size ne cevap verecek? böyle bir seslenişin sizce ciddiyeti olacak mı?...”

Değerli Kardeşim aynen belirttiğin gibi aklımı kullanmaya çalışıyorum. Aklımı da tabiî ki vahyin denetiminde kullanıyorum. Kur’an’ın tertibinin vahyi olduğu ile ilgili bir ayet olsa da böyle söylesem, Allah korusun, küfre girerim. Bundan Allah’ıma sığınırım.

Kur’an tertibinin vahye dayalı olmadığı ile ilgili olarak elimizde tarihi belgelerden başka bir şey yok. Bu konuda yukarıda da belirttiğim gibi Kur’an’dan; “Bu Kur’an’ın tertibi vahyi değildir” şeklinde bir delil getiremem. Tıpkı tertibin vahye dayalı olması ile ilgili Kur’an ayetinin delil olarak getirelemediği gibi. Ancak ayetlerin anlattıklarından yararlanarak tarihi bilgileri de kullanarak aklımı işletebilirim.

Şimdi, Kur’an’ın ilk ayeti nedir diye bir soruyu tüm İslam alemine sorsak cevap ne olur? Cevap;“Bismillahirrahmanirrahim. Elhamdülillahi Rabbil Alemin …” mi? Yoksa  “İkra …”mı olur?

Değerli Hasanoktem Kardeşim!

Bizimkisi bir dua. Dileğimiz; tüm Müslüman kardeşlerimizin, hatta tüm insanlığın Kur’an’ı okuması.Okurken de bu işi Peygamber Efendimize vahyedildiği sırayla yapması. Kur’an’ı okurken Peygamber Efendimizin zamanındaki sahabi gibi okuduğunu öğrenmesi, öğrendiklerini davranış olarak yaşamına geçirmesi.

 Ramazan ayının başlamasıyla ilgili olarak bile -İstanbul’da toplanıp karar alınmasına rağmen-birlikteliği sağlayamayan İslam Aleminin  bizim düşündüğümüz anlamda bir çalışmayı yapması zor. Zor diye boş duracak değiliz. Rabb’imize yalvaracağız, yakaracağız. Sizler gibi değerli kardeşlerimizin de katkısı ile Yüce Kur’an’ın surelerinin iniş sırasına göre okunması için gayret göstereceğiz. Bu konudaki bilgilerimizi paylaşacağız.Çalışma bizlerden hidayet Allah’tan olacak. İnşaAllah.

 

Hasanoktem yazdı: “Değerli Kardeşim, Kur'an ın , sonradan yazdırılmadığını , ilgili Ayetlerdede görüldüğü gibi ,yazma olayının( rivayetlerde anlatılanın tersine) sevgili Rasül zamanına ait olduğunu ve o dönemde Kur'an'ın  kitaplaştırıldığını söylemekle beni sevindirdiniz.Yüce Allah'ta sizi sevindirsin ve hiçbirimizi sırat-ı müstakimden ayırmasın:”

Kur’an’ın, indiği zaman Peygamber Efendimizce parşömen üzerine yazdırılmadığını, sağlığında yazılı olan parşömenlerin bir nüsha halinde yanında bulunmadığını iddia edenin; hurma yapraklarındaki ana damarlar üzerine,  develerin kemikleri üzerine , taşların üzerine  yazılan ayetlerin Peygamber Efendimizden sonra toplanarak Kur’an nüshası oluşturulmuş iddiasında bulunan kişi veya kişilerin  imanından da aklından da şüphe ederim. Doğruyu bulmaları için de Rabb’ıme dua ederim.

Değerli Hasanoktem Kardeşim!

Alemlerin Rabb’i olan Yüce Allah’ım hepimizi de sevindirsin. Hiçbirimizi Sırat-ı Müstakim’den ayırmasın. Bizleri Müslüman olarak yaşatsın ve Müslüman olarak ruhumuzu teslim etmeyi nasip etsin.İnşaAllah.

Kusursuz olan Allah’tır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

 Allah’a emanet olunuz.

Not:Değerli Kardeşim cevabı iletinizi gördüm.İnşaAllah cevaplayacağım.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

selam safbilgi,

tam tersini düşünebilirsiniz safbilgi.bunda bir sorun yok.tabiki herkes kendi kafasına göre düşünecek.ebuzerin verdiği linki kısmen inceledim.dost1 kardeşime verdiğim cevapta , hepsinin cevabı var.

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam

Bu arada toplumda gördüğüm genel kanı Kuranın çağa hazır önümüze altın tepside konan tarzda olarak 2006 müslümanlığına ulaşması gerektiği.Ben tam tersını dusunuyorum.Namaz vakti sayısında bile kirlenme var.

Bu şekilde değiştirdim,zaten anlatmak istediğim buydu.Dost1 e vereceğiniz cevap buralardaki sıralama ve anlatım bozukluğunu,anlaşılmayan yerleri giderebilecekmi?Sizinde bu konuya açıklık getirmeniz gerekir,Alperenın lınkinide inceleyin oradada bir kısım ayetler var bu durumda.

 

Not:Benf arada espriler yapmak güzel ama diğer forumlarda konuşalım,şu an çok ciddi bir konu tartışılıyor.Mesaj vermekle beraber birazda gergın havayı dağıtmak için açtığım hepberaber berbere forumuna yaz.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

selam safbilgi, 

çok sert olduğunu düşündüğün kelimeyi  değiştirdim.müsterih ol.

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

Dost1 yazdı:

 "Dini yayın satan bir kitapçıdan,  Nüzul sırasına göre tertiplenmiş bir Kur'an isteyebilirsiniz."

   Benim kastım nüzul sıralı Kuran değil,şu an elimizde bulunan resmi sıraya göre farklı olan Kur'andır.

   "Bu günkü tertibin dışında tertiplenmiş  Ali Mushafı, İbni Mesud Mushafı, İbni Abbas Mushafı, Ubey bin Kab Mushafı gibi Mushaflar da bulunmaktadır."

 Bu mushafların hepsi nüzul sıralı mushaflar olup bunların resmi ve vahiyle belirlenmiş mushafla karıştırılmaması gerekir.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Hasanoktem Kardeşim!

Hasanoktem yazdı:

değerli kardeşim dost1,

bu iki görüşten , neden birincisini değilde ,ikinci görüşü tercih ediyorsunuz?

peki,sahabenin elinde olduğu iddia edilen diğer mushaflar nerede? 

bu Mushaflardan hangisini esas alacağız?

bu Mushaflar kaybolmuşsa, ne yapacağız?

bence, birinci tercih(tertib vahye dayalı olduğu için)  Kur'an'a muvafık görünüyor. Rasülüne/elçisine Kur'an'ı gönderen Yüce Allah , herhalde onun tertibinide üstlenecekti. bu kadar önemli bir işi, insanların insafına, beşeri zaaflarına terkedecek değildi. ve ,bu kitap ,içindeki Ayetlerden, tertib ve düzenine kadar,Sure ve Ayet sıralamasına kadar,ve tüm harekelerine varana kadar yüzde yüz yüce Allah'ın koruması altında olmalı ve yine yüzde yüz Yüce Allah'ın  imzasını taşımalıydı/ taşımaktadır: 

Bu görüşlerden neden ikinci görüşü tercih ettiğimi yazdım. Birinci tercihin vahye dayalı olduğunu söylüyorsunuz. Nasıl ki, ben size “Bu Kur’an’ın tertibi vahye dayalı değildir.” diye bir ayeti delil getiremiyorsam; siz de bana “Bu Kur’an’ın tertibi vahye dayalıdır.” şeklinde bir delil getiremiyorsunuz. Nasıl ki ben aklımı işletiyorsam , siz de aklınızı işletiyorsunuz.

“…Kur’an’ın harekelerine varana kadar yüzde yüz Yüce Allah’ın koruması altında olmalı…”diyorsunuz.

Daha önceki iletilerimde de belirtiğim gibi Osman Mushafı olarak mülahaza edilen Mushaflardan bir nüshası İstanbul Topkapı Müzesinin Kutsal Emanetler bölümünde sergileniyor. İnternetten ulaşıp görebilirsin. Eğer görebilme mutluluğunu yaşadıysanız, o Mushafta hiç hareke gördünüz mü? Gidip de görebilme bahtiyarlığını  yakalayamamışsanız lütfen gidiniz ve görünüz.

Bir önceki iletimde Arap Alfabesinden sözetmiş ve 22 harf olduğunu, bunun da yazımda 15 harfe kadar düşürülebildiğini söylemiştim. Mekke döneminde inen ayetler bu harflerle yazıldı. Kur'ân'a noktalar, ta'şîr işaretleri sonradan konmuştur ki bunlar Osman dönemindeki Mushafta yoktu. Delili nedir derseniz;

Peygamber Efendimizin Topkapı Sarayındaki Kutsal Emanetler Bölümündeki sergilenen nameleri. Yine yukarıda sözünü ettiğim Osman Mushafı.

Ayrıca,hicretin 7. yılında “Elçiler Gönderilme Senesi”nde kaleme alınmış ve Peygamber Efendimizin mührünü de taşıyan  Necaşiye, ,Mukavkıs’a, Heraklius’a, Kisra’ya,Munzir’e, Ceyfer ve Abd’a  yazdığı mektupların aslı.

(Tarayıcım olsa idi çekilmiş resimlerini gönderecektim.)

Bunları görmek isterseniz Muhammed Hamidullah’ın İslam Peygamberi adlı iki ciltlik eserine bakabilirsiniz.

“…yine yüzde yüz Yüce Allah'ın  imzasını taşımalıydı/ taşımaktadır: “ diyorsunuz.

Kur’an beşer sözü değil ki “..Allah'ın  imzasını taşımalıydı…” diyorsunuz. Böyle bir iddiada bulunan yok ki, Kur’an indiğinden bu yana muarızlarına meydan okumaktadır. Kıyamete kadar da okumaya devam edecektir.

 Nisa 82: “Kuran'ı durup düşünmüyorlar mı? Eğer o Allah'tan başkasından gelseydi, onda çok aykırılıklar bulurlardı.

Fussilet 41:” Onlar, O Kur'an kendilerine geldiğinde onu inkar edenlerdir. Halbuki o, benzeri bulunmaz bir kitaptır.”

Fussilet 42:” Ona ne önünden, ne ardından batıl yaklaşamaz. O, bütün kaniatın övdüğü bir hikmet sahibi tarafından peyderpey indirilmiştir.”

Kur’an’ın tertibinin, iniş sırasına göre olmayıp da farklı şekilde olması, Kur’an’ın,   Allah sözü olmadığı anlamına gelmez.

peki,sahabenin elinde olduğu iddia edilen diğer mushaflar nerede? 

bu Mushaflardan hangisini esas alacağız?

bu Mushaflar kaybolmuşsa, ne yapacağız?

Bu Mushafların şu an kimin elinde olduğu ile ilgili kesin ve net bir bilgiye sahip değilim. Ancak bu Mushaflardaki farkların Taberi’nin Cami’u’l beyan-ı, Zemahşer’nin Keşşaf’ı, Razi’nin Mefatih’i, Kurtubi’nin el-Cami’li Ahkam’il-Kur’an gibi kaynak tefsir kitaplarıyla, ” Ebu  Dâvûd es-Sicistani’nin oğlu Abdullah tarafından toplanan “Kitabu'l-Mesâhif” de olduğunu biliyorum.

Şu sahabenin ya da bu sahabenin tertibini esas alalım diye bir öneride bulunmadım. Önerim İslam Alemindeki yetkin tüm alimlerin toplanarak Kur’an’ın kronolojik sıraya göre parça parça inen ayetlerin peşpeşe getirilerek yeniden tertip edilmesidir.

Tüm İslam Alimlerince Kur’an’ın uslup ve içeriğini de gözardı etmeden yapılacak toplu bir çalışmanın İslam Alemi için gerekli olduğunu düşünüyorum.

15 Hicr 9: 

O zikri( Kur'an'ı) biz indirdik biz; ve   onun koruyucusu da elbette biziz!

değerli kardeşim, bu nasıl korumadırki, bize göndermiş bulunduğu Kur'an'ın içindeki Sureleri, Ayetleri, harekeleri başı boş ve insanların insafına bırakmış(haşa).bugünde, Kur'an Surelerinin, Ayetlerinin, harekelerinin yerlerini ,sıralarını bilmece,bulmaca çözer gibi ,gerçek yerlerini bulup yerleştirmeyi, bizim irademize emanet etmiş.bu surenin yeri şurada,bu Ayetin yeride burada olmalı;o hareke yide şöyle şöyle yerleştirmeliyiz. yok yok bana çok mantıklı gelmedi, Sureyi şuraya koymada buraya koy, Ayeti de, diğer Sureden getirip ,bu Sureye filan no lu Ayetin hemen arkasına yerleştir, bu harekelerde Ayetin ne demek istediğini çarpıtıyor, daha mantıklı bir anlam verecek olan, şu şu harekeler ile değiştir.  

Değerli Hasanoktem Kardeşim!

Ülkemizde Yaşar Nuri Öztürk, mevcut bilgilerine göre surelerin  iniş sırasını esas alan Kur’an Meali yazdı. Ne oldu? Kıyamet mi koptu? Bu çalışmasından  Müslüman kardeşlerimiz yararlanmadı mı? Böyle oldu diye Kur’an’ın korunmasına bir halel mi geldi?

Hicr suresinin 9. ayetini tahlil edelim.İnşaAllah.

Okuyanlarca da daha iyi anlaşılsın diye ayetin öncesi ve sonrasını da yazacağım.

6-) Ve kalu ya eyyühelleziy nüzzile aleyhiz Zikru inneke lemecnun;
Dediler ki: “Ey kendisine Zikr indirilen kimse!.. Muhakkak ki sen mecnunsun (delisin, cinnlenmişsin)”.

7-) Lev ma te'tiyna bilmelaiketi in künte mines sadikıyn;
 “Eğer doğru söyleyenlerden isen, bize melaike getirmeli değil misin?.

8-) Ma nünezzilül melaikete illâ bil Hakkı ve ma kânu izen munzariyn;
Biz melaike’yi ancak bil-Hakk indiririz... O vakit te onlara zaten mühlet verilmez/göz açtırılmaz.

9-) İnna nahnu nezzelnez Zikra ve inna lehu leHafizun;
Doğrusu O Zikri biz indirdik, Biz! Ve muhakkak O’nun hafızları biziz!.

10-) Ve lekad erselna min kablike fiy şiyeıl evveliyn;
Andolsun senden önceki ilk şia’lar içinde de (Rasu’ler) irsal ettik.

11-) Ve ma ye'tiyhim min Rasûlin illâ kânu bihi yestehziun;
Onlara bir Rasûl gelir gelmez, mutlaka onunla alay ederlerdi.

12-) Kezâlike neslükühu fiy kulubilmücrimiyn;
İşte böylece onu  mücrimlerin kalbine sokarız.

13-) La yu'minune bihi ve kad halet sünnetül evveliyn;
Ona (Zikr’e) iman etmezler... Evvelkilerin sünneti de gelip geçmiştir

14-) Ve lev fetahna aleyhim baben mines Semai fezallu fiyhi ya'rucun;
Üzerlerine Sema’dan bir kapı feth etsek de, onun içinde uruc ediyor olsalardı,

15-) Lekalu innema sükkirat ebsaruna bel nahnu kavmün meshurun;
Elbette şöyle derlerdi: “Gözlerimiz bağlandı/sarhoş oldu, hatta biz büyülenmiş bir kavimiz.

9.ayetteki lehu kelimesindeki zamir ya Zikr olabilir ya da Peygamber Efendimiz olabilir.

 

Lehu kelimesindeki zamir   Zikr olursa ayetin  anlamı, "Biz bu zikri, muhafaza edeceğiz"

Lehu kelimesindeki zamir  Peygamber Efendimiz olursa ayetin anlamı, “Biz, Muhammed'i koruyacağız" olur. Ayetin öncesine bakıldığı zaman Allah’ın, inzâl'dan, vahiy'den bahsettiği görülmektedir ve indirilen şey de, kendisine vahiy indirilen kimseye delâlet ettiğine göre, bu zamirin Peygamber Efendimize gitmesi  daha güzel ve yerinde olur.  Çünkü O, bilinendir. Nitekim,Kadir suresinin 1.ayetinde” İnna enzelnahu fiy leyletilKadr”, ''Muhakkak biz onu, Kadir gecesinde inzal ettik" ifâdesi de böyledir.

 

Buradaki huve zamiri, daha Önce bahsedilmemiş olmasına rağmen, Kur'ân'a gider. Onun,bilinen  ve meşhur olması sebebiyle, ondan zamirle bahsetmek güzel olmuştur.Hicr suresinin “İnna nahnu nezzelnez Zikra ve inna lehu leHafizun;”  ayetindeki lehu kelimesindeki zamirin Peygamber Efendimize gittiğini düşünüyorum. Bence  en uygun olanı budur.Şüphesiz en iyisini bilen  Allah’tır.

Hasanoktem yazdı:

Dayanağım da birinci görüşü belirtenlerin Kur’an’dan hiçbir delil getirememeleridir. Getiremedikleri gibi arkasından da hemen “bu konuda icma var” diye bağlayıcı bir tavır sergilemeleridir. İcma var ise İbni Mesud Mushafı, Hazreti Ali Mushafı, İbni Abbas Mushafı,Ubey b. Kab Mushafındaki tertipler niye farklıdır.

değerli kardeşim dost1, 

peki ,ya yukarıdaki satırlarda, Kur'an'a dayanan yani zann teşkil etmeyen tek bir cümle gösterebilir misin? 

bu satırlardada her yerde olduğu gibi, yine rivayetleri esas almışsınız.hani , yalnız Kur'an gözlüğü ile bakacaktık?peki bu sözü edilen ve farklı olduğunu rivayetler yoluyla iddia ettiğiniz ibn-i Mesud mushafı nerede?Hz.Ali Mushafı nerede?ibn-i Abbas, Ubey b.Kab mushafları nerede?

peki bu sözü edilen Mushafları, elimizdeki  Kur'an ile karşılaştırma ve doğru tertibi kesin olarak görebileceğimiz , müsterih bir şekilde : işte Yüce Allah'ın bize gönderdiği : uyduğumuzda cennete, ona uymadığımızda bizi cehenneme götürecek kadar ciddi olan KUR'AN kesinlikle budur diyebilecekmiyiz

 

Değerli Kardeşim!

Mavi renkte görülen yazılarım için tarihi kaynaklardan başka bir delilim yoktur. Tarihi kaynaklara dayanılarak yapılan değerlendirmeyi zan olarak kabul ediyorsanız. Evet, aynen dediğiniz gibi zan ile hareket ediyor oluyorum. Yalnız bana zan ile hareket ediyor diyorken siz kardeşim de aynı şeyi yapıyorsunuz. Tekrar soruyorum. Kurân’ın tertibinin vahye dayalı olduğuna dair bir Kur’an ayeti gösterebiliyor musunuz?

Osman Mushafı olarak mülahaza edilen ve İstanbul’daki Topkapı Sarayının Müzesinde bulunan Mushafta hareke var mı? Yine Peygamber Efendimizin mührünün de olduğu namelerine hareke var mı? Tüm bunlarla ilgili olarak söyledikleriniz zanna dayanmıyor mu?

İletimin neresinde “…işte Yüce Allah'ın bize gönderdiği : uyduğumuzda cennete, ona uymadığımızda bizi cehenneme götürecek kadar ciddi olan KUR'AN kesinlikle budur diyebilecekmiyiz”  böyle bir ifade bulunuyor. Bu söyleminiz şimdi zan değil mi?

Değerli Hasanoktem Kardeşim!

Hasanoktem yazdı:

 Andolsunki, biz bu Kur'an'da bütün meseleleri, misalleri sayıp dökmüşüzdür.”

Kur'an ın koruması/hıfzı altında olduğundan bahsetmiş işte, Kur'an' ın  kolaylaştırılmış olduğundan bahsetmiş işte, Kur'an'ın çelişkisiz olduğundan/manasında çelişki bulunmadığından bahsetmiş işte, Kur'an'ın sözlerinde ivecen/eğrilik olmadığından bahsetmiş işte, hikmet dolu olduğundan, ümmete miras bıraktığından(summe evresnel kitebe) den bahsetmiş işte,

Mealini verdiğiniz ayet ve Kur’an ile ilgili yazdığınız yargıları belirten ayetlerin hiç biri de Kur’an’ın tertibinin vahyi olduğunu göstermez. Böyle bir ayet yok değerli kardeşim. Eğer böyle bir ayet olsaydı 1400 yıldır bununla ilgili müzakereler yapılır mıydı hiç? Ayete rağmen aksi iddia edilebilr mi? İnanan ve ben Müslümanım diyen bunu yapabilir mi?

Kur’an, Rasül/Elçinin masasının üzerindeki Kur’an dır.her şeyiyle o Kur’an dır.Ayetlerin kendisiyle, Surelerin diziliş ve numaralandırılmasıyla, Ayetlerin sıra ve numaralandırılmasıyla, harekeleriyle velhasıl her bir şekil ve durumuyla, Yüce Allah tarafından korunmuş olmasının/hıfzedilmesinin , taahüt edilmesinin verdiği güven ile  buna bütün yüreğimle inanıyorum.ve elime Kur’an’ı aldığımda ,bu kitabın her bakımdan ama her bakımdan Yüce Allah’ın koruduğu/hıfzettiği kitab olduğunu bilmemin verdiği ,ruh hali ve inancıyla okuyorum. Bu kitabın bana sevgili Peygamber/Rasül/Elçiden KESİN VE TAM bir miras olarak bırakıldığını biliyorum.

Bu günkü Kur’an içerik olarak Peygamber Efendimizin zamanındaki Kur’an’dır ayetlerin kendisi ile. Diğer belirttiklerinize katılmamakla birlikte saygı duyuyorum. Kişiler inandıkları şekilde yaşarlar. Siz öyle inanıyorsunuz, ben böyle inanıyorum. Bu inanç nedeniyle de kimseyi kınamıyorum. Kimseye benim gibi düşünmek ve inanmak zorundasınız demiyorum.

 Kur’an’ her okuyuşumda şimdi benim için iniyor haz ve heyacanıyla okuyorum. Okurken, bu ayetler Peygamber efendimize tüm  insanlığa tebliğ etmesi için gönderildi. Bu görev bizim için de aynı. Tebliğ görevini sürekli yapmalıyız diye düşünüyorum. Peygamber Efendimizin yaşadığı yerleri gözümün önüne getiriyorum. Safa tepesinde Mekkelilere okuduğu ayetleri düşünüyorum… Eminim ki benzer duyguları sen de yaşıyorsundur Kur’an’ı okurken.

Değerli Hasanoktem Kardeşim!

75 Kıyame 16-17-18

(Ey Muhammed),onu hemen tekrarlamak için dilini tepretme.

Onu (senin kalbinde)TOPLAMAK ve sana okutmak BİZE DÜŞER.

O halde sana Kur'an'ı okuduğumuz zaman onun okunuşunu takip et.

Mealini verdiğin ayetlerin orijinalini de yazdım.

16-) La tuharrik bihi lisaneke lita'cele bih;
Onu acele için Onunla dilini hareket ettirme

17-) İnne'aleyna cem'ahu ve Kur'ânehu;
Muhakkak ki Onu cem’etmek ve Onun Kur’anı bizim üzerimizedir.

18-) Feiza kare'nahu fettebı’ Kur'ânehu;
O’nu okuduğumuzda, Onun Kur’anı’na tabi ol!.

19-) Sümme inne 'aleyna beyaneh;
Sonra, muhakkak ki O’nun beyanı da bizim üzerimizedir

“bu Ayetler, harekelerinde Yüce Allah tarafından vahiy ile belirlendiğini bize ispatlamaktadır…” diyorsunuz. Bu ayetler çok açık ve net. Peygamber Efendimize vahiy geldiğinde acele etmemesi, bunun cem edilip okutulmasının Yüce Rabbimizin üzerinde olduğu, onun Rabbimiz tarafından okutulacağı,beyan edileceği vurgulanıyor. Bu ayetler indiğinde harekesiz ve noktasız olan Arap alfabesiyle yazılıyor. Kur’an’ın bu günkü anlamda harekelenmesi sonradan yapılıyor. Örneğin 17.;18 . ayette Kur’anehu diye harekelendirerek okuduğumuz bu kelime -klavye nedeniyle arap harfleri ile yazamıyorum- hemzenin harekesinin r’ye nakli ile hemzenin hazfi olarak da okunur.Daima hemzeyi y’ye çevirerek de okunur.

Hasanoktem yazdı:

“…yani, biz veya bir başkası, iyi niyetle/ kötü niyetle , velhasıl hangi şekilde ve durumda olursa olsun, bu dünya da hiç kimse, Kur'an'a ,  sureye , Ayete veya Ayete anlam veren harekelere dokunamaz.

Değerli Hasanoktem Kardeşim!

Bunu Emevi zalimlerine sormak gerek. Kur’an’ın harekelendiği tarih onların zamanını gösteriyor.

Hasanoktem yazdı:

“Bakara 23 -24 te de buyurulduğu gibi, bütün kötü niyetlerine rağmen ve bütün yardımcılarını çağırmalarına rağmen, misli/benzeri bir sure getiremeyecekleri apaçık bir şekilde belirtilmektedir.”

Okuyan kardeşlerimiz de görsün diye ayetleri olduğu gibi yazıyorum.

23-) Ve in küntüm fiy raybin mimma nezzelna alâ abdina fe'tu bisûretin min mislihi ved'u şühedaeküm min dunillahi in küntüm sadikıyn;
Eğer kulumuza indirdiğimizden şüphede iseniz, haydi onun mislinden bir sûre getirin. Eğer sadıksanız Allah’dan ğayrı şahitlerinizi çağırın

24-) Fein lem tef'alu ve len tef'alu fettekunnaralletiy ve kudühennasu velhıcareh u’ıddet lil kafiriyn;
Eğer yapamazsanız- ki hiç bir zaman yapamayacaksınız- o halde ittika edin/korunun yakıtı nas ve taşlar olan o malum NARdan; ki o, kafirler için hazırlanmıştır.

Kur’an bu meydan okumasını indiğinden bu yana yapmaktadır. Kıyamete kadar da yapacaktır. Beşer sözü ile Allah’ın sözü boy ölçüşebilir mi hiç?

Hasanoktem yazdı

“…fakat şunuda söylemek zorundayım ki,Ayetler aynı Ayetlerdir diyorsunuz ama, mazur görün, bir çeşit (haşa) çuvala boşaltılmış gibi  yerleri yurtları birbirine karışmış, Sure-Ayet sıraları,numaraları, harekeleri değişmiş durumda olduklarını iddia ediyorsunuz…”

Değerli Hasanoktem Kardeşim!

Bu konuda yazdıklarım aşağıdaki gibidir.

Sözlerim yanlış anlaşılmasın.Bu gün elimizde bulunan  Kur'an'daki tüm ayetler aynen Peygamber Efendimize inen ve tebliğ edilen ayetlerdir. Ama sayfalar, sureler ve tertip o günkü değildir. Yani Kur'an Allah'tan bu sıra ve tertip üzere gelmemiştir. Bu nedenle de surelerin tertibi konusunda İslam bilginleri ve tüm araştırmacılar arasında oldukça yoğun bir ihtilaf vardır.

Rabbim, İslam alemine, Kronolojik olarak parça parça inen ayetleri arka arkaya getirerek yeniden tertiplemeyi nasip eder.İnşaAllah.

Tekrar ediyorum:Kur'ân'ın tamamının, Peygamber Efendimizin  hayatında bir nüsha halinde yazıldığına  iman ediyorum. Hazreti  Ebubekir zamanında görevlendirilen Zeyd ekibi  tarafından titiz bir çalışma ile Kur'ân'ın sûreleri derlenip bir araya getirildi. Fakat sûre denilen bu bölümler, esaslı bir sıraya konmamış, derlenen parçalar, rastgele bir araya getirilip bir cild Mushaf halinde bağlanmıştı. Bu Mushaf, özel nüshalardan farklı idi. Çünkü özel nüshaların kiminde sûreler iniş sırasına göre dizilmiş, kiminde böyle bir metod izlenmemişti.

Hazreti Alî Mushafını görmüş olanlar, onun sûrelerinin iniş sırasına göre düzenlenmiş olmakla beraber içerikte Osman Mushaf inin aynı ol­duğunu söylemektedirler. Sadece sayısı pek az bazı kelime farkları vardır. Bunlar da anlam değişikliği yapmayan sinonim kelimelerdir. Meselâ Osman Mushafında Fâtiha'daki ihdinâ kelimesi, Alî Mushafında arşidnâ şeklindedir. Bunların ikisi de aynı anlamı verir: "Bizi doğru yola ilet" demektir.

Kur'ân'ın olduğu gibi korunduğunda kuşku yoktur. Peygamber Efendimizin yazdırdığı âyetler sonradan derlenmiş, sûreler de titiz bir çalışma ile dizilmiş ve o Kur'ân, zamanımıza kadar gelmiştir. Bunda hiç kuşku yoktur.

 

İsrarla tekrar ediyorum. Bu gün elimizde bulunan Kur’an’daki ayetler, Peygamber Efendimize inen ayetlerdir. Ne bir eksik ne bir fazladır.

Ancak Peygamber Efendimizce surelerde bir sıralama yapılmamıştır. Ayetler hangi konu ile ilgili ise oraya yazdırılmıştır. Halife Ebubekir zamanında bu sayfalar Zeyd başkanlığındaki komisyonca tertip edilmiştir. Halife Osman zamanında da yine Zeyd başkanlığında toplanan komisyonca yapılan çalışma ile dört veya yedi adet çoğaltılmıştır.

Değerli Hasanoktem kardeşim! Herkes inançlarıyla yaşar. Benim bu konudaki değerlendirmelerim ve inancım bu. Senin değerlendirmelerin ve inancın da belirtiğin gibi.

Aynı şeyleri birbirimize tekrar etmenin okuyucuyu usandırmaktan başka bir işe yaramayacağını düşünüyorum.

Şahsım adına söylüyorum. Bu konuda yanlışım varsa Rabbim düzeltsin beni.O’na inandım,O’na sığındım. Yalnız O’na kulluk yapıyorum. Yalnız O’ndan yardım istiyorum. O Tevvab’dır, tevbe ediyorum. O Settar’dır günahlarımı örtmesini diliyorum. Hasılı Rabbime güzel isimleriyle seslenerek yalvarıyorum, yakarıyorum. Rabbim ilmimizi artırsın. Gerçekleri görmeyi ve bulmayı cümlemize nasip etsin.

Kusursuz olan Allah’tır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah’a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

dost1 Yazdı:

 Allah Razı olsun.Kur'an'ı daha iyi anlamak için nüzul sırasının bilinmesi gerekmektedir.

Mushaf diye bildiğimiz ve Halife Osman tarafından tertip ettirilen Mushaf'taki tertip sahabenin içtihadıyla oluşturulmuştur.

Kur'an hakkında yeterli birikimi olanlar için bu sahabe içtihadıyla oluşturulan sıra önemli değildir.

Ancak, Kur'an ile yeni tanışacak insanlar için aynı şeyi söyleyebilmek mümkün olmamaktadır.

Bu resmi sıra ilk okuyan insanların kafasının karışmasına neden olmaktadır. Özellikle meallerde hata da varsa bu olumsuz tepkilere neden olmaktadır.

Çokca şahit olmuşumdur ki Kur'an'ı iniş sırasına göre okumalarını önerdiğim tüm kardeşlerimiz, daha önce anlam veremedikleri çoğu şeyin anlamlı hale geldiğini söylemişlerdir.

Selam Dost1,

Kur'anın sonradan Dört halife döneminde kitaplaştırıldığı da tamamıyla rivayettir.Yani nuzul sırası hakkında elimizde net,kesin,Kur'andan bir bilgi var mıdır?

Kaldı ki okunduğu zaman ilkokul çocuğuna bile sıralamanın hatalı gibi görüneceği (haşa) bir durumu,o dönemin saygıdeğer insanlarının eliyle yapılmış olması ne kadar muhtemeldir?

Düşüncelerimizi paylaşırken öncelikle düşünmek gerektiğini düşünüyorum.Yani bu tip inançların düşünülmeden söylendiğinden düşünce niteliğinde bile değerlendirilemeyeceğine inanıyorum.

Bu konu üzerinde benim fikrim Kur'anın mucizelerinden biri olduğudur.Kur'an sıradan bir tarih yada roman kitabı şeklinde kurgulanmamıştır.Allah okuyucuyu ara ara uyarmak,dikkatini çekmek,tabiri caizse kitabı roman gibi okuyup uyumasını engellemek için bu şekilde düzenlemiştir.Çok kereler Kur'anı okuyup giderken araya farklı bir konunun girmesiyle bir anda dikkatimi topladığım ve daha önce atladığım bir çok gerçeği gördüğüm olmuştur.

Hereke hataları konusunda arapça bilgim hiç olmamasına rağmen şöyle bir düşüncem var.Kur'anın indirildiği dönemdeki arapça,dil bilgisi,gramer şimdiki arapların sahip olduğuyla aynımıdır? Bu sorunun cevabı asıl sorunun cevabına ışık tutabilir.

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats