Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam,
Bu baslik
altinda, halifeler hakkinda bilgileri paylasmaniz dilegiyle,
EMEVILER DÖNEMİ (661- 750
)
1. MUAVİYE DÖNEMİ
Hz. Ali'nin ölümü ile Muaviye İslam Devleti'nin başına halifesi
oldu. Muaviye Emevi kabilesinden oldugu için Muaviye ve daha sonra kendi
soyundan gelen halifeler dönemine Emeviler dönemi denir. Muaviye halife olmakla
birlikte tam anlamı ile rahat degildi. Çünkü Hz. Ali 'nin oglu Hz. Hasan
harekete geçmişti. Müslümanlar arasında yeniden bir savaş ortamı oluşuyordu.
Ancak Hz. Hasan Müslümanlar arasında yeni bir savaşın olmasını istemediginden
Muaviye 'ye bazı şartlar öne sürerek savaştan çekildi. Buna göre Muaviye ölünce
yerine Hz. Hasan'ın kardeşi Hz. Hüseyin halife olacaktı. Muaviye bu teklifi
kabul etti.
Muaviye döneminde bir taraftan iç karışıklıklar olurken diger
taraftan fetih hareketleri hızını kesmeden devam ediyordu. Rodos ve Girit
adalarına seferler yapıldı. Istanbul ilk defa Islam donanması tarafından kuşatıldı.
Ancak Istanbul'un kalın surları ve suda da yanan grejuva ateşi sayesinde kuşatmadan
kurtuldu.
2.YEZİD DÖNEMİ
Muaviye daha ölmeden oglu Yezid'i halife ilan etti. Hz. Hasan ile
yapmış oldugu antlaşmaya uymadı. Bunun üzerine Hz. Hüseyin harekete geçti.
Küçük bir grupla Kufe şehrine dogru yola çıktı. Ancak Kerbela şehri yakınlarında
Yezid'in ordusu tarafından kuşatıldı, direnmesi üzerine etrafındakilerle
beraber öldürüldü. Hz. Hüseyin'in öldürülmesi Islam Dünyasındaki ayrılıkları
daha da arttırdı. Hz.Ali taraftarları Ayrılarak ŞII mezhebini kurdular.
3. ABDÜLMELİK DÖNEMİ
Halife Abdülmelik iç karışıklıkları giderdikten sonra fetih
hareketlerine devam etti. Arapça resmi dil olarak ilan edildi. Ilk Islam parası
bu dönemde bastırıldı.
4. VELİD DÖNEMİ
Halife Velid döneminde fetih hareketleri daha da hızlandı.İslam
orduları bir taraftan Orta Asya'da fetihler yaparken diger taraftan kuzey
Afrika'nın fethi tamamlanmış Islam orduları Kadiks Savaşı ( 711) ( Emevi -
Vizigotlar ) ile Cebelitarik bogazını geçerek İspanya'ya girmişti. Tarik Bin
Ziyad komutasındaki Islam orduları kısa sürede Ispanya'yı fethettiler.
Puvatya Savaşı: Ispanya'yı fetheden Islam orduları Pirene Daglarını
aşarak Fransa ya girmeye başladılar. Bunu üzerine Arap-Islam ordusu ile Frank
ordusu karşı karşıya geldi. Iki taraf arasında yapılan Puvatya Savaşını Frank
ordusu kazandı ve Müslüman Arapların Avrupa'daki fetih hareketi durmuştu.
Yenilen Müslüman Arap ordusu Fransa'dan geri çekildi ve Ispanya da kaldı.
Yaklaşık 90 yıl süren Emevi hanedanı Horasanlı Ebu Müslim'in başlattıgı
bir ayaklanma sonucunda yıkıldı ve yerine Abbasi hanedanı kuruldu.
EMEVİLERİN YIKILIŞ SEBEBLERİ
1. Emevilerin Arap olmayan Müslümanlara deger vermemeleri, Arapları üstün
görmeleri. (Arap olmayan Müslümanlara "Mevali" diyorlardı.)
2. Önemli görevlere Emevi ailesinden olanların getirilmesi ve bu durum sonucu
oluşan Arap kabileleri arasındaki huzursuzluk.
3. Emevi ailesi arasındaki geçimsizlikler.
4. Fetihlerin durması.
5. Hz.Ali taraftarlarının ( Şiiler) çalışmaları.
6. Hz. Abbas'ın soyundan gelenlerin çalışmaları (Hz.Abbas peygamberimizin amcasıdır.)
EMEVILER DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ
1. Emeviler döneminde sınırlar doguda Seyhun nehrine batıda Atlas okyanusuna,
kuzeyde pirene daglarına ve Anadolu içlerine kadar genişlemişti.
2. Emeviler döneminde Islam kültür ve uygarlıgının temelleri atıldı.
3. Emeviler devrinde halifelik babadan ogula geçmeye başladı ve halifelik bir
saltanata dönüştü.
4. Türklerle Araplar arasında şiddetli mücadeleler yapıldı. ( Emevilerin Arapçılık
politikası bunda etkili olmuştur.)
5. Ülke yönetimi eyaletlere bölünmüştür.
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Abbasi Hükümdarları
Ebu’l Abbas Dönemi
Abbasi Devleti, Hz. Muhammed’in amcası Abbas’ın torunlarından Ebu’l Abbas tarafından 750 tarihinde kuruldu. Abbasi hükümdarları, Emeviler gibi Arap üstünlüğüne dayalı bir devlet kurmadılar. Ebu’l Musa, Haşimiye şehrini devlet merkezi yaptı, iç karışıklıklarla uğraştı, kanlı bir şekilde siyasi birliği sağladı.
UYARI : Ebu’l Abbas, siyasi birliği sağlarken yaptığı çalışmalar yüzünden “Seffah” (kan dökücü) lakabını almıştır.
Ebu Cafer El- Mansur Dönemi
Ebu Cafer El-Mansur, 754 yılında halife oldu. 754 yılında Abbasi Devleti’nin başkenti Bağdat’a taşındı. 751 yılında Çinlilerle Talas savaşı yapıldı. Bu dönemde kültür hareketleri oldukça ilerledi.
Harun Reşit Dönemi
Harun Reşit, 786 yılında Abbasi Devleti’nin başına geçti. Bu dönem Abbasilerin en parlak dönemi oldu.
UYARI : Binbir Gece Masalları’nda geçen Bağdat halifesi Harun Reşit’tir. Binbir Gece Masalları’nda özellikle bu dönemdeki İslam hazinesinin zenginliği vurgulanır.
Anadolu’ya akınlar yapıldı, İstanbul kuşatıldı fakat başarılı olunamadı. Bu dönemde de iç isyanlar sürdü.
Me’mun Dönemi
Harun Reşit’in ölümü üzerine yerine oğlu Emin geçti. Kısa süre sonra yerine Harun Reşit’in diğer oğlu Me’mun geçti. Mu’tezile Mezhebi bu dönemde ortaya çıktı. Bu dönemde Antik Çağ Yunan eserleri Arapça’ya çevrildi.
UYARI : Arap-İslam Devleti kültür ve sanat alanında dışarıdan (Helenizm’den) en çok bu dönemde etkilenmiştir.
Mu’tasım Dönemi
Me’mun’un ölümü üzerine 833 yılında kardeşi Mu’tasım halife oldu. Bizans sınırlarında “Avasım” denilen Türk ordugahları kurdurdu.
UYARI : Avasım kentlerinin oluşturulma nedeni; İslam dünyasına karşı Bizans saldırılarını kırmaktır.
Mu’tasım’ın ölümü üzerine merkez otorite zayıfladı.
UYARI : Türkler’in sınır boylarında, yerleşim yerlerinden uzak bölgelerde Emir’ül Ümera görevi verilerek merkezden uzaklaştırılmasının ve ordugahlarda toplanmasının nedenleri savaşçı özelliklerini kaybetmelerini önlemek ve merkezde tehlike oluşturmalarını engellemekti.
Devlete bağlı Tavaif-i Mülk’ler bağımsızlıklarını ilan etti.
Abbasi Devleti’nin yıkılışı
Abbasi Devleti’nin Yıkılma Nedenleri Abbasi Devleti, Mu’tasım’ın ölümü ile zayıfladı ve Moğollar’ın Bağdat’ı istilası ile yıkıldı. Selçukluların yıkılması ile koruyucuları ortadan kalktı. Şiilerin ve Emevilerin olumsuz çalışmalarından zarar gördü. Zayıflama döneminde fetihlerin durgun geçmesi nedeniyle ekonomi zayıfladı. Moğol Hükümdarı Hülagu’nun Bağdat’ı istilası ile Abbasi Devleti ortadan kalktı.
Kardeş,başlığınız hiç şık olmamış.Bunların çoğuna İslam halifesi demek,İslama atılacak en büyük iftiradır.Ya başlığı değiştirin yada herkesin rahatlıkla ulaşabileceği bu faydasız bilgileri kaldırın,kimin işline yarayacak bunları tanımak??Bizden uzak olsunlar yeter!!
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Islam "Halifeleri", zaten halifeleri tirnak icinde vermistim ( layik olmadiklarini belirtmek amaciyla ) ama yine de basligi degistirdim..
Boyle yonetimlerden, zulum yonetimlerinden, saltanat yonetimlerinden gecen Islam alemini gozonunde alarak, hadislerin coklugu ve yazilimin da ki suphelere dikkat cekmektir amac..
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma