HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Başörtüsü Allah’ın Emri Değildir Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

didar11 Yazdı:
hem o zamanı bi gözünüzün önüne getirin.. inanmayan arap kadınları bile başörtüsü takıyordu zaten.. 

Bravo, tebrtik edrim. Sakal, sarık sünneti gibi. Müşrik araplar sakalları tıraş ediyor, baş açık ya da şapka ile dışarda dolaşıyordu da onlara muhalefet olsun diye Allah'ın elçisi sakal uzatıyor, sarık takıyordu sanki! Bunu hala bir türlü akıl edemeyenler sürü ile.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
didar11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 18 mayis 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı didar11

haktan sapmaz zaten tanınıp incinmemeye sebep olucak
tacizlerden uzaklastıracak açık olan yaka göğüs kısmıdır..
bu özellikle vurgulanıyor.. kafir arap hür kadından müminin
den
ayrılacağı özellik yakasının kapalı olmasıdır.. bana göre
buda evrensel güzel bi öğüttür..yoksa resul örfi giyimlere
karısmıyor
Yukarı dön Göster didar11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: didar11
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bana göre ise, her yaptırım kendi ortamına göre. Şayet taciz, tecavüz, kötüleme vs söz konusu olmayacak olsaydı insanın giyinik ya da çıplak olması fark etmeyecekti. Tıpkı hayvanlarda olduğu gibi. Hükmün evrenselliği yarar zarar ilkesine göre olur. Nitekim kalbinde maraz bulunanlar/münafıkların tacizi sözkonusu olunca bu yaptırım inananlara emr/tavsiye olmuştur.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

haktansapmaz bey bu iletinizde ufuk açıcı olmuş...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
antmehmet
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı antmehmet

ictihad kapısı kapatılmış hak mezhepler belirlenmiş hadis olduğu iddia edilen rivayetlerle yeni eklemeler yapılmış geleneklere dayalı bir din anlayışı ile bu halka din yerine namaz duaları ve uyduruk hadisler verilmiş. sonrada 1400 yıldır karşı çıkılmamış bir konuya şimdi siz dahamı akıllısınızda konuşuyorsunuz demek aptalca dır hatta cahilcedir. bugüne kadar böyle gelmiş olması beni ilgilendirmiyor ayet açık bir şekilde göğüs yırtmacının kapatılmasını emrediyor. Farz olan budur. geçmişten bir alim arayıncaya kadar kurana bakmak daha yerinde olur diye düşünüyorum.

 

 



__________________
Hiç kimse, diğer bir kimsenin kulu değildir. (Hz. Ali (r.a)
Yukarı dön Göster antmehmet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: antmehmet
 
promidal
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 12 subat 2010
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı promidal

arkadaşlar ne kadar çarpıttığınızın farkındamısınız. eğer kadının ziyneti göğüs dudak saç baş kıç göz heryeriyse heryerinin örtülmesi gerekir. ama ellerinin altındaki kölelere ve erkekliklerini yitirmişlere göstermeleri serbest. hiç olacak işmi köleye kadının göğüslerinin kıçının ve daha nerelerinin görünmesinin helal olabileceğini..

neden bu kadar komplex düşünüyorsunuz bu ziynet neden sadece ziynet anlamında düşünülmüyorda öküz altında buzağı aranıyor. kadına başını kapattırabilmek uğruna erkek kölelere kıçını göğüslerini gösterebilme serbestisi getiriyorsunuz. yani kaş yapayım derken göz çıkarmak buna denir herhalde

Yukarı dön Göster promidal's Profil Diğer Mesajlarını Ara: promidal
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

başını örtmek isteyen örtebilmelidir...

buna engel olmak zulumdür...



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

asım Yazdı:
başını örtmek isteyen örtebilmelidir...

buna engel olmak zulumdür...

Zulümlerin en amansızı Allah'ın söylemediğini söyledi deyip Allah iftira etmektir. "Allah'a iftira edenler asla iflah olmaz!" - innellezîne yefterûne alâllâh il-kezibe lâ yuflihûn (16:116).

 

Habire yalan söylüyorlar. Örneğin

 
YALAN 1:

Gûya Allah'ın Nûr 31'deki buyruğuna göre inanan kadının saçını, göğüs çatalını örtmesi farzdır ama ayette "illa"dan sonra listelenen istisnaî kişilere açması caizdir!


Neymiş? Tesettür, inanan kadının ahlak zırhı imiş: "Ayetlere göre her iki cins de iffetlerini korumak, adım adım zinaya doğru gitmemek için daha baştan tedbir alacaklar..." (Madde 3. http://www.hayrettinkaraman.net/makale/0238.htm).


Yalan!
 
İnanan kadının yakın çevresindeki,
örneğin
erkek işçileri (tâbi'iyne gayri ulil ırbeti miner ricâl),
köleleri (ma meleket eyman uhun), 
avretlerinden anlamayan çocuklar (tıflillezîne lem yazharû alâ avrâtin nisâ)...
 

Bütün bu erkekler cinsel duyarlığa  sahiptir. Sokaktaki erkekler ne ise onlar da odur. İnanan kadının onlara vücudunu açmasını caiz ilan etmek... Tesettür ulemasının emrettiği bid'atın temelinde işte bu ahlaksız icazet yatıyor.


Ahlaksız icazettir tesettür.
 

Aklı başında inanan hiç bir kadın uymaz o icazete; uyup ta o erkeklere bırakın göğüs çatalını saçının bir tek telini bile açmaz. Açmıyorlar. İyi de ediyorlar. Yoksa İslam fuhuş dini olurdu. Allah inanan kadınlardan razı olsun. Bu tepki gözönüne alınınca ortaya çıkan gerçek şudur:

 
İNANAN KADINLAR tesettürü reddediyor. 

,

Tesettüt uleması, "ziynetehun - زينتهن - kadınların ziynetleri" diyen Allah'ın sözünü "kadınların vücutları" diye çarpıtıyor. Örneğin hayrettin Karaman:

 

"Nûr 31'de geçen ziynetin –ki, örtülmesi gereken yerler demektir- örtülmesi hükmü bütün asırlarda İslam alimlerinin ittifakı ile ortaya konmuştur; el, yüz, ayak konularındaki detayı dışında bir ihtilaf, bir tartışma olmamıştır. " (YENİ ŞAFAK, 26 Haziran 2005)

 

YALAN 2:

Nûr 31'de "illa"dan sonra listelenen zevat inanan kadına mahrem olup onunla evlenemezler. 


Çalınan ahlaksız icazet minaresine kılıf uydurmak için ortaya atılıyor bu yalan. Öyle ya, eğer onlar inanan kadının babası ve erkek kardeşi gibi iseler inanan kadının adım adım zina olmasın diye kapalı tuttuğu yerlerini görebilirler. Baba ve erkek kardeşle zina yapılmayacağına göre... 


Hesap bu. Ama çarşıya uymuyor.  

MAHREM, evlenilmesi yasak demek. Örneğin ana oğula, abla erkek kardeşe mahremdir. Tanımlamak gerekirse MAHREMLER bir kimsenin "karşı cinsten birinci dereceden akrabaları"dır.

 

Buna göre Nûr 31’de listelenenler, tesettürcülerin öne sürdüğü gibi, inanan kadına mahrem olabilir mi; mümkün mü bu?


Örneğin kadınların ihtiyaçsız erkek tâbileri (tâbi'iyne gayri ulil ırbeti miner ricâl)? Hayır! Çünkü akraba değiller. Yine örneğin kadınların kendi kadınları (nisâ ihin)? Hayır! Çünkü karşı cinsten değiller.

 
Bunu daha kolay görebilmeniz için tablo halinde sunuyorum.
  

Tablonun solundaki sütunda inanan erkeğe birinci dereceden AKRABA olan kadınlar var. Yüce Allah Nisâ 23’te onları tanıtırken şöyle diyor: "Sana mahrem olanlar" -hurrimet aleyküm. O halde "bunda kuşku yok" – la raybe fih (2:2). Onlar mahremdir.


Sağdaki sütunda ise Nûr 31’de anılıp ta "tesettür dini"nde mahrem ilan edilen kimseler var. Ama bu mümkün değil çünkü ya karşı cinsten değiller ya da akraba değiller.


Lütfen inceleyin.
 
Nisâ 23‘e göre, erkeğe mahrem olanlar----
Nûr 31‘e göre, kadına mahrem olanlar
erkek için . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . kadın için

cariyeler YOK --------------------------- erkek köleler var.
avretten anlamayan çocuklar YOK---- o çocuklar var
ihtiyaçsız kadın tâbiler YOK ---------- ihtiyaçsız erkek tâbiler var.
karı YOK --------------------–----------- koca var.
erkekler YOK ---------------------------- kadınlar (nisâ ihin) var.


ağabeyin kızı var ---------------------- amca YOK.
ablanın kızı var ------------------------ dayı YOK.
süt kardeş var ------------------------- süt kardeş YOK.
üvey kız var -------------–------------- üvey baba YOK.
gelin var ------------------------------- damat YOK.

süt anne ---------------------------------------------
iki kız kardeş bir arada --------------------------------

ana ------------------------------------ oğul
kız ------------------------------------- baba
abla ----------------------------------- ağabey
hala ----------------------------------- ağabeyin oğlu
teyze --------------------------------- ablanın oğlu
kaynana ------------------------------ kaynata
 
 
Sorun kendinize:
 

Kadınların ihtiyaçsız erkek tâbileri onlara mahrem midir? Örneğin fabrika sahibi bir kadın, işçilerinden birisiyle evlenemez mi? Genç Muhammed, ithalat-ihracat işleri yapan Mekke'li Hatice'nin ihtiyaçsız erkek tâbisiydi. Hatice, Muhammed'in eşi olmadı mı?

 
 

Tesettür ulemasına göre ma meleket eyman uhun "kadınların erkek köleleri"dir. Aslında onlar Nûr 33'te ortaya konduğu üzere erkektir ama köle değil... ya hadi öyle olsun. İnanan bir kadın, kölesini azad edip eş alamaz mı? Örneğin Zeyneb, Hz Muhammed'in akrabasıydı; Zeyd ise azad ettiği kölesi. Zeyneb, Zeyd'in eşi olmadı mı?

 
Ve kadın avretinden anlamayan çocuklar
(1)kadının kendi çocukları değiller;
(2)ihtilam gücüne ermiş olabilirler. (Nur 59: Çocuklarınız ihtilam gücüne erince de...)

Evet, yabancı erkek onlar. İnanan genç kızlar onlarla evlenemez mi ki evlenmeden önce örneğin göğüs çatallarını onlara açmaları caiz olsun?

 
Kim veriyor bu ahlaksız icazeti, Allah mı?

Bakın,  o çocuklar TAKI anlamındaki "ziynetler"den, her halde zeka özürlü oldukları için, anlamazlar. Onları kadının üzerinde görmekten etkilenmezler. "Bu kadın, görmemişin biri; takı teşhirciliği yapıyor!" demezler.

 

Onun için inanan kadın, uzun kolyesini blüzünün üstüne takmak suretiyle onlara gösterebilir ama göğüs çatalını gösteremez. İhtilam gücüne ermiştir o oğlanlar; kadın vücudundan pek âlâ anlarlar.

 
*
 

Tesettür alanında yapılması gereken ilk şey doğruyu söyleyip Allah'ın gerçeğini ortaya koymaktır. Ondan sonra isteyen her kadın, üniversite dahil, her yerde istediği gibi giyinebilir. İlköğretimde, orta öğretimde, devlet dairelerinde...

 

Buna AİHM karışmaz, Anayasa Mahkemesi karışmaz, laik devletten yana olan siyasi partiler karışmaz. Çünkü onlar "laik devlete dinin müdahalesi" anlamındaki giyim kuşama itiraz ediyor. Onların itirazı dinî olduğu öne sürülen giyim kuşamın dayatılmasına.

 

Sevgi ile,
Hasan Akçay


__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

kişi başını ister allahın emri olduğunu düşündüğü için ister şeytanın emri olduğu için isterse keyfi için örtmek isteyebilir...

bir kere buna kimse karışamaz...

bireyin davranışları diğer bireylere topluma zarar vermediği sürece engellenemez...

biri başını örterek giyinmek istiyorsa bunun  kimseye zararı söz konusu değildir...

bu yüzden öncelikli olarak bu günün meselesi bu hakkın gasbını ortadan kaldırmaktır...

yani giyim kuşam konusunda hiç bir kısıtlama koyulamaz...

bu birinci ve şu anki meseledir...

bu çözülürse...

kişi kendi giyim tarzını başkalrına dayatamaz...

bunun allahın emri olduğunu düşündüğünü söyleyebilir...

ama bu onun iddiası olur kendi fikridir inancıdır yine buna engel olunamaz...

ama allahın emri budur deyip insanları böyle giyinmeye zorlamasına izin verilemez...






__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba asım kardeşim.

 

(1)Başörtülü ya da başaçık olmakta herkes özgürdür. Bunda anlaştık. (2)Bu özgürlük şu anda gaspedilmiş durumdumdadır. Bunda anlaştık. (3)Bu gaspın derhal sona ermesi gerekiyor. Bunda da anlaştık. Tamam?

 

Peki, gaspı  niye derhal kaldıramıyoruz?

 

Övgü Allah'a, ölümüne başörtüsünden yana bir iktidarımız var. "Bizi iktidar yapın ki başörtüsünü çözelim; başörtüsünü biz çözeriz!" diyen bir de muhalefetimiz. Daha ne? Herkes derhal çözüm istiyor. Derhal. O halde bitti bu iş?

 

Dün bir araya geldiler ve uzlaşamayacakları konusunda derhal anlaştılar. Eğri oturup doğru konuşalım. Niye?

 

Çünkü iktidarımız "Diyanete  soralım!" dedi. Muhalefetimiz "Oooo! Diyanete sorulacaksa biz yokuz!" dedi. Çünkü Diyanet fetva verir. Yani din hükmü. Ve o hüküm "Diyanet dini"nden olan herkesi bağlar. Örneğin üniversitede okuyanlar o dinden de ilköğretimde okuyanlar gavur mu?  

 

Hiçbir inanırın inandığı gibi yaşama özgürlüğünü gaspetmeyi aklınızdan bile geçirmeyin. Sakın ha! Özgürlük gaspı yok! Özgürlük gaspı yok! Diyanet'imiz fetva vermiştir. Boru değil.

 

Kızlar Arabistan'da daha erken yaşına eriyor, Türkiye'mizde ise 11.5 ile 13 yaşları arasında. O halde 11.5 yaşındaki kızlarımız* da özgürdür. Başlarını örtecekler, çarşafa girecekler, peçe takacaklar. Sakın "O kadarı da çok mok!" demeyin; gaspçılığa kalkmayın. Üniversitede okuyanlar müslüman da ilköğretimde okuyanlar gavur mu? Türbanlıların imanı iman da peçelilerinki ne?

 

Ve benim onların özgürlüğüne hayır diyeceğimi de sanmayın. Kesinlikle evet diyorum.

 

Ama bunun için devletimiz ya tek dinli olacak yani öteki dinleri susturup bastıracak ya da sünnî devleti, alevî devleti, Hristiyan devleti, Yahudi devleti... diye bölük bölük bölünecek.

 

Ben bunu da onaylarım. Yeter ki adı konsun. "Bölünelim!" densin.  Hem "çok din"li Türkiye'miz "bir tek din"in devleti olsun hem de öteki dinlere yaşama hakkı versin... ı-ıh. Olllmaz. Eşyanın doğasına ters. Olursa zorunlu din dersleri gibi olur, ki "münafık üretme çiftlikleri"dir.

 

Sizin kararınız?

 

Benim kararıma ve çözüm önerime gelince, bundan önceki iletimin son iki paragrafında açık ve net olarak ortaya koydum. Okur musunuz. Lütfen.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay 

 

_____________________________

 

*İlköğretimde türban niye olmaz?

 

Taha Akyol

MİLLİYET, 22 Ekim 2010

 

Üniversitede niye serbest olmalıysa aynı sebepten ilköğretimde serbest olamaz.

 

Üniversiteye giden genç kız, 'rüşd'ünü kazanmıştır. Hukuki deyimle "medeni haklara" ve "medeni hakları kullanma ehliyeti"ne  sahiptir. Oy kullanır, "vatandaş" olmanın bütün yükümlülüklerine tabidir, bütün haklarına da eksiksiz sahip olmalıdır. Toplumsal bakımdan ilişkilerini ayarlayabilecek, sosyal çevre tercihinde bulunabilecek durumdadır.


İlköğretimde bunların hiçbirisi söz konusu olmayacağı için türban olmaz. Bu yaştaki çocuklar oyunla, eğlenceyle, yaşlarına uygun sporla sosyalleşirler. Bu yaşta sosyalleşme, sınıfta edinilecek 'bilgi'den daha önemlidir.

 

Hukuk teorisi açısından da pedagoji açısından da aksini savunan bir uzmanın olabileceğini sanmıyorum. (Taha Akyol, MİLLYET, 22 Ekim 2010)

 

 

*Tesettüre girme yaşı

 

REHBER dergisi

http://www.rehberdergisi.com/Rehber.asp?SaifeGenislet=FikihD etay&FikihNumarasi=2

 

Hz. Âişe (r.anhâ) anlatıyor: Esmâ bint-i Ebî Bekir (r.anhumâ), üzerinde ince bir elbise olduğu halde Rasûlullah (s.a.v.)’in huzuruna girmişti.

Rasûlullah (s.a.v.) ondan yüzünü ters istikamete çevirdi ve;
"Ey Esmâ! Kadın hayız yaşına girdi mi, ondan sadece şunun ve şunun dışında hiçbir yerinin görünmesi caiz değildir!" dedi ve yüzü ile ellerline işaret etti.(Ebû Dâvûd, Libâs 34)

Yukarıdaki hadîs-i şeriften anlaşıldığı gibi, kız çocuğu adet görmeye başladığı andan itibaren yüzü ve elleri dışında kalan bütün bedenini örtmesi farzdır.

 

 

Süleyman Kösemen

Yeni Asya gazetesi

http://www.fikih.info/kategoriler/muhtelif-konular/2336-muke llefiyet.html 

 

Ergenlik çağı net olarak, erkek çocuklar için ilk ihtilâm olduğu yaşta; kız çocuklar için ise ilk âdet görmeye başladığı yaşta başlamış olmaktadır. Bunu yaş olarak rakamlara da döken İslâm Hukûkçuları bu konuda bir alt sınır, bir de üst sınır belirlemişler; alt sınırın altındakileri ergen saymamışlar; üst sınırı geçenleri ise, ergen olmadıklarını iddiâ etseler bile ergen saymışlardır. Alt sınır kızlarda dokuz, erkek çocuklarda on ikidir. Üst sınır ise, İmam-ı Azam Ebû Hanîfe’ye göre kızlarda on yedi, erkeklerde on sekiz; İmam-ı Mâlik’e göre her iki cins için on sekiz; Hanefî Fukahasından İmam-ı Ebû Yusuf ile İmam-ı Muhammed’e göre ise her iki cins için on beş yaştır.6

 

Demek ki (H A):

 

Bir kız

9 yaşından önce ergen değil.

17 yaşından sonra ergen olmadığını söylese bile ergen

 

9-17 arası?

Yukarıdaki açıklamadan anlaşılan:

 

Fıkhî açıdan bir kız

9 yaşından sonra ergen olduğunu söylüyor ise ergendir.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats