HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Kuran’ın indirilişinden günümüze gelişi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

Selam,

Şuana kadar yazılanlarla ilgili fikirlerimi paylaşmak istedim;

1. Arapların alfebelerini dışarıdan aldıkları konusundaki fikrinize katılamıyorum. "Nebatça" veya "nebatiler" zaten eski bir arab kavmi ve devletidirler. Bu gün bu yazınız modern versiyonunu kullanıyoruz. Mekkeli müşriklerle (tanrı ve tanrıçaları dahi ortaktır).

2. Kur'an'ı Kerim metni "hat" ve/veya "resim" olarak korunmuştur. Şuan elimizdeki "mushaf"larda bunu göstermektedir.

3. Okunuş "farklılıkları" arabçanın Kur'an'ı Kerim'in inzalinde "ibtidai" yani ilkel olmasından kaynaklanmaktadır. Bu "bütün ümmet" tarafından bilinen bir meseledir. Bu işle maşgul olanlar bir "okunuşun" doğru olma ihtimalini var sayarak. Tek bir okunuşa "indirmemişler/indirmek istememişler". ve bu okunuş "hiçbir şekilde sansürlenmeden" bu günümüze gelmiştir. (Benim "yedi harf" dedikleri şeyden anladığımda budur).

4. İlimde objektiflik gereği bu işle meşgul olanlar hiçbir kompleks duymadan bu farklılıkları kaydetmişler ve bizede aktarmışlardır. Ben bu tavırlarını takdir ediyorum.     

5. Bu bağlamda bana göre metnin "mevsukiyetinde" hiçbir sorun bulunmamaktadır (son yapılan çalışmalarda bunu göstermiştir.) Fakat bize "yedirilen" "çok duyduğumuz" hiçbir harf değişmemiştir sözününde içi boş bir "sılogan" olduğu anlaşılmış olmalıdır. (Bu "okunuş" farklılıklarını" herhangi bir tefsir kitabında dahi bulabilirsiniz.)

6. Bugün "farklı okunuşları bir tek okunuşta birleştirme" fikri bana göre çözücü bir fikirdir. (Eldeki malzemede buna nasıl izin verir? yani olgu ile bizim temennilerimiz nasıl örtüşür?).

7. Daha önce "zikrin korunması" bağlamında söylediklerimi yenilemeye gerek duymuyorum. (Yine bu başlık altındaydı)

 

Selam ve dua ile



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Sayin ulu-yol sen benim yazdiklarimi anlayacak iyi niyete ve kapasiteye sahip degilsin. Getirdigim detayli izahlari anlayamayip halen inatcilik yapiyorsun. Senin soylediklerinin hic biri beni zor duruma sokamaz.Cunku  cok basit, siradan ve uyduruk seyler yaziyorsun. Kuran'in anlasilmasi icin vahyedildigi ortamin ,dilin bilinmesinin gerekli oldugunu Kuran'dan ispat etmemin mumkun  olmayacagini iddia ediyorsun . Bunun ispata gereken bir kismi varmi,aklinimi kaybettin sen? Benden bu kadar acik ve net bir hususu ispat etmemi dahi teklif etmen senin  ile muhatap olmamin anlamsiz oldugunu gostermeye yeter. Sen Kuran'dan romanlar yazan naci abinle daha iyi anlasirsin. Cok musterek ozelliklere sahipsiniz. Benim ise senin iddia ettigin gibi Allah'in kitabina iftiralari depolamaya calisan bu tarz kimselerle hic bir ortak yonum yoktur.    

Ayrica Ridvan cok guzel tespitlerin icin tesekkurler. Hasan beyin bazi yazdiklarina katilmamakla birlikte anlamak icin gosterdigi gayretleri takdir ediyorum. Sayin haktan sapmazin okunus farkliliklari hususunda luzumsuz reaksiyonlari elestirmesine katiliyorum. Yalniz Kuran'in Ilahi garantisi olan bir  yazim  olmadigini haktansapmazin kabullenmiyisini anlasamda dogru bulmuyorum. Allah'in yardimi ile Kuran'i bize insanlar koruyarak ulastirmislardir. Ben Kuran'a cani gonulden inanmakla birlikte  arapca yazimin  gelismis olmayisindan oturu elimizdeki metnin bazi  basit aksakliklari icermesini inkar edemem. Ama bunlar onun verdigi mesaji katiyetle degistirmemistir. Insallah bu konularin uzerine yonelik ilmi gayretler bu isinde saglamasini yapmaya muktedir olacaktir. Bu hususlar tabulastirildigindan munferid olmanin disinda girisimler henuz gorulmemektedir.

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bu durumda siz neyi savunuyorsunuz, "hep Kuran'dan deyip durdunuz..." Nasıl bir Kuran'ı savunuyorsunz? (haktansapmaz)

 

Merhaba. Sürekli şunu söyledim: Aslolan "harekesiz mushaf"tır.

 

Hareke, harfleri, kelimeleri seslendirmek, okumak ifade etmektir. (haktansapmaz). 

 

Evet, kısacası harekesiz mushafa özellikle sesli harfler ile vakfe vb işaretler eklemektir. Üste, esre, ötre... Hangisinin nereye konacağı bir kısım beşer tarafından belirlenmiştir; ilahî hüküm değildir.

 

Bunu hep açıkladım. Ama sanki ilk kez söylüyormuşum gibi bir izlenime sahip olduğunuz görülüyor. Örneğin ÇOK EŞLİLİK hakkındaki yazımda Yaşar Nuri Öztürk’ün, "vakfe mimi"ne olan, tepkisini de gözönüne alarak yaptım açıklamamı. İşte o bölüm:

 

*

 

Harekeleme ÖRTÜLÜ BİR TAHRİF değil mi? Âl-i İmran 7′deki vakfe “mim”ine itiraz eden Yaşar Nuri Öztürk bunu dile getiriyor (İslam Nasıl Yozlaştırıldı):

 

Ayetlerin orasına burasına harf ekleme hakkı Kuran’ın tebliğicisi olan Peygamber’e bile verilmemişken başkalarına nasıl verilebilir! Bu müdahale Kuran bünyesinde ÖRTÜLÜ BİR TAHRİF olarak algılanırsa ne olacaktır?

 

Bu insanlara bu yetkiyi kim vermiştir? Kuran’da eksikler mi var da bunlar düzeltiyor? “O ayeti şöyle anlıyacaksınız!” deme cüretini kimden alıyorlar?

 

Harekelerin dayattığı pek çok meale itiraz ediliyor. Örneğin Sebe 19’daki RBN ve BA’D:

 

Mevcut okunuş ve meal:
Fe kâlû RABBENA BÂİD beyne esfarina:
“RABBİMİZ! Yollarımızı UZAT!” dediler.

 

Örneğin, Muhammed Esed’e göre doğrusu:
Fe kâlû RABBUNA BE’ADE beyne esfarina:
“RABBİMİZ yollarımızı UZATTI,” dediler.

 

Bunun gibi, harekelerle ilgili pek çok ihtilaf var. Ama bugünün yaşamıyla doğrudan ilgili değiller. Örneğin Sebe 19’un konusu geçmiştir; bugün değil. Ama ilginçtir Nisâ 3’teki çok eşlilik zulmü Müslüman kadınların yaşamını bügün kararttığı halde insanlar ona KÜTÜK GİBİ duyarsız.

 

* 

 

Arapların alfebelerini dışarıdan aldıkları konusundaki fikrinize katılamıyorum. "Nebatça" veya "nebatiler" zaten eski bir arab kavmi ve devletidirler. (baybora)

 

Kuran’da Araplara yabancı olan bir yazının kullanıldığı hakkındaki iddiayı söylendiğine göre kaydıyla ortaya koydum. İddianın sahibi Dr Ayman (drayman@fast-email.com):

 

Arapça alfabe aslında "Nabataean Aramaik"tir. Benim söylediğim bir şey değil bu; maddî kanıta dayalı tartışmasız gerçektir… Dolayısıyla Kuran’da okumakta olduğunuz dilin yazısı Araplar için ecnebidir. Arapçanın 28 harfine karşılık Nabataean Aramaik yalnızca 22 harfe sahiptir. Harekelere o yüzden ihtiyaç duyuldu. Öte yandan, Arap yazılarında Arapçanın 28 sesinin hepsi var. Buyurun, gerçekten Arabik* olan bir yazı örneği: http://www.free-minds.org/articles/history/image007.jpg            

 

_______________________________________________________

 

*The Arabic SCRIPT is actually the Nabataean Aramaic script. This is not what I say, this is an indisputable fact based on physical evidence…. So the Arabic language that you are reading in the great reading is actually written in a foreign script. This is why dotting had to be used since Nabataean Aramaic only has 22 letters to Arabic’s 28. On the other hand, Arabian scripts have the full 28 letters of Arabic. Here is an example of the real Arabian script: http://www.free-minds.org/articles/history/image007.jpg

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Muhliskul,

Söylediklerimin kafa konforunuzu bozduğunu ve kalbinizde yer ettiğinin farkındayım.Yine peydahlanan "hırçın"tutumunuz bu yüzden.Sizinle yazışmamızın bir anlamı yok.Size "uzman"ı olduğunuz "nuzul sebebi" çöllerinde başarılı kazılar diler, selametlikler temenni ederim. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
putdüşmanı
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 02 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı putdüşmanı

haktansapmaz Yazdı:

http://www.submission.org/quran/warsh.html

 

Sevgili Akçay bu farklı okuyuşların hiç biri manayı değiştirmiyor.

Bu örneklerin belki de en çok dikkat çekeni Putdüşmanı kardeşin verdiği NUNŞİZUHÂ / NUNŞİRUHÂ örneğidir. Bu da manayı değiştirmemiş. Şöyle ki:

 

NUNŞİRUHÂ : Onları ölümünden sonra diriltiyoruz / diriltiriz / dirilteceğiz.

NUNŞİZUHÂ : Onları (ölünün kemiklerini yeniden) yerine koyup bir birine ekleriz / ekliyoruz / ekleyeceğiz.

Selamlar Haktansapmaz Bey;

"Vevessa" ve "Veevsa" kıraat farklılığı ile "Yertedde" ve "Yertedid" kıraat farklılığı hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu kelimelere nasıl anlam veriyorsunuz? Sizin bu farklı okuyuşların anlamı değiştirmediği yönündeki düşünceniz, verilen adres linkindeki yazının sonuç kısmında da ifade ediliyor.

"Conclusion (Sonuç) : There are various versions of the Arabic Quran that are still in print. They differ in many aspects although they convey the same meaning."

Translation (Çeviri) : Günümüzde basımı yapılan çeşitli versiyonlarda arapça kuran bulunmaktadır. Çeşitli versiyonlardaki arapça kuranlar, aynı anlamları taşımasına rağmen bir çok yönden farklılık gösterir. 

Muhabbetle...

Hayırlı günler...

   

Yukarı dön Göster putdüşmanı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: putdüşmanı
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

ÇeviriÇeşitli versiyonlardaki arapça kuranlar, aynı anlamları taşımasına rağmen bir çok yönden farklılık gösterir

 

Aynı anlam iddiası dikkat edilirse "submission.org"da öne sürülüyor. Burası 19 mucizesini aşırıya vardıranlara ait. İddianın gerçeklik ihtimali buna da bağlı. Yani eğer harekeler ve o arada mushafa boca edilen elif misillu harfler anlamı değiştirirse 19 mucizesi çöker.  

 

İddia başka gerçek başka. Bakın Abdurrahman Bey de NUNŞİRUHÂ ve NUNŞİZUHÂ üzerinde dururken r ve z farkının anlama yansımadığını iddia ediyor ama ben bunun aksine dikkat çekip "OLMAK ile OLMAMAK ne kadar farklıysa bu iki kelime de anlamca o kadar farklı," dediğimde susuyor.  

 

Sebe 19’u düşünelim. Sahiden fark etmez mi? NKH fiilinin Nisâ 3’te FENKİHÛ ve Nûr 32’de VE ENKİHÛ okunacak şekilde harekelenmesi sahiden fark etmez mi?  

 

Zikr ilahî koruma altındadır. Bu, gerçeğin kendisi. Ama harekeleme müdahalesi de gerçeğin kendisi. Korunmuşluğun gereğini yapmak müdahale gerçeğini kabul etmekle başlar. 

 

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam hasan,

"Arabçanın Nebatçayla ilgisi" ile ilgili yazıma aşağıdaki cevabı vermişsin,

"Arapça alfabe aslında "Nabataean Aramaik"tir. Benim söylediğim bir şey değil bu; maddî kanıta dayalı tartışmasız gerçektir… Dolayısıyla Kuran’da okumakta olduğunuz dilin yazısı Araplar için ecnebidir. Arapçanın 28 harfine karşılık Nabataean Aramaik yalnızca 22 harfe sahiptir. Harekelere o yüzden ihtiyaç duyuldu. Öte yandan, Arap yazılarında Arapçanın 28 sesinin hepsi var. Buyurun, gerçekten Arabik* olan bir yazı örneği: http://www.free-minds.org/articles/history/image007.jpg" 

Fikrimi ve delillerimi "Maddi kanıtları"mı konuyu başka mecraya çekmemek için erteliyorum (bu başlık altında yazdığım makaleyi şimdilik yeterli buluyorum). Sadece ilgini çekecek bir iki isim;  

"Allat, Manotu, Hubalu, al-Uzza" isimleri size tanıdık gelmiyor mu? 

veya "Beyta" veya "masgida"

selam ve dua ile,  

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

  Sayin ulu-yol siz benim konforumu degil kendi ahlakinizi bozuyorsunuz, cahaletin karanliklarina kapanmakta karar kilmis bir kimseye isik tutmak ne mumkun. Ben dogru zahmetliyse ondan yilmam,kolayciliga kacmam. Hakikatlere ulasmak zor diye  hayalkurmayi tercih etmem. Benim inandigim Kuran Muhammede Arapca olarak yuzyillar once indi, Onu gercekten hakkiyla tanimak istiyorsak bazi ehil kimselerin bu hususta tarihe yolculuk yapma zorunluluklari vardir. Tarihsel realiteyi inkar ederek gunumuz anlayisiyla orjinalini yeniden yazmak istersek Kuran'a iftira atmis oluruz.

Bu baslik altinda kuran'in toplanmasi ve harekelenmesi cok acemice ve daginik bir sekilde ele alinmaktadir. Cok feci bilgi noksanliklari oldugu gorunmektedir. Mademki bu konu cok onemlidir ohalde bu hususta yapilmis duzenli bir calismanin siteye kaydedilmesi sartttir. Benim elimde muhtesem bir tez calismasinin fotokopisi  mevcut bu calismayi maalesef bilgisayara gecirme imkanim yok. Asagidaki detaylarini verecegim calismanin bilgisayara kaydedilmesini ustlenecek bazi  arkadaslara ihtiyac var.Benimle irtibata gecerlerse bu kapsamli  calismayi siteye kaydedebiliriz.

Tezi hazirlayan;Arif Gunes

Tez danismani; Prof.Dr.Salih Akdemir

KURAN'I KERIMIN OKUNMASINDA HARF-KIRAAT-YAZI KAVRAMI VE ILISKILERI

Konulu Doktora Tez Lahikasi.

KURAN'I OKUMAKTA ONDORT KIRAAT IMAMININ FERSTE GOSTERDIGI FARKLILIKLAR

 

Bu calismanin kaydedilmesini organize edecek arkadaslara kendilerine her turlu destegi verecegimi belirtmek isterim.

Ayni zamanda Ulke farkliligim yuzunden Arif Gunes ile iliskiye gecmem zor olmakla birlikte gerekli musaadeyi almak icin  kendisine ulasmaya calisacagim.

Allah'a emanet.

 

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bakara 259-260:

 

Hafs………. -Varş

Nunşizu -nunşiru (2:259)

 

Taşkent Mushafı SAYFA 76'ya göre:

 

Keyfe nunşiruhâ summe neksû lehma; felemma tebeyyene lehu kâle a’lemu ennellahe alé kulli şey’in kadir. Ve iz kâle ibrahimu rabbi erinî keyfe tuhyil mevt…

 

Doğru harfin r olduğuna dair iki ipucu:

 

Bu mushaftaki

1.bütün r'ler "nunşiru"daki r'nin aynısı.

2.z'ler ise yatık kef harflerine benziyor; onların r ile ortak hiç bir yanı yok. Dolayısıyla z ve r'lerin karıştırılması mümkün değil. Kanıt için Ayet 260’nın başındaki ve iz ifadesine bakınız.

 

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sn.Muhliskul,

Söylediğiniz yöntemleri yıllarca takip ettik ve halen daha ediyor olanları da tanırım.Allah'a şükür biz kurtulduk.Ancak bunlar "kitap yüklü eşekler" olarak aynı mantığı sürdürüyorlar,yaşamla ilgili dokunur hiç bir eylemi olmayan "kalas" yığınları olarak.

Kuran'da hemen şimdi pratiğe aktarılacak o kadar açık-seçık öğretiler dururken tarihin batıl çöplüğünü eşelemek Kuran insanına yakışmasa gerek diye düşünüyorum.Ama ne gariptir ki sitede ki insanları sistemli bir şekilde küçümsemenize rağmen çoğunluk yine size katılacaktır.

Önümde yığılmış bir sürü hazır Kurani proje dururken anlamsız,Allah'tan onay almayan alanlarda arayışlara girme küstahlığını kendime yakıştıramam.

Bu forumun ilk kurulduğu zamana geri dönün ve bakın bu konularda yapılan tartışmalar bir sonuca bağlanabilmiş mi?Sizler "biz çözeriz" iddiasındasınız.Oysa çözüm belli bir düzen çerçevesinde Kuran hayatlaştıkça Allah'tan gelecektir.Boşuna asa'nızı denize vurup durmayın Allah kiminkine dilerse onun asa'sı denizi yarar.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats