HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KURANDA ŞEFAAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
EHLİKURAN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 ocak 2011
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı EHLİKURAN

ŞEFAAT DUA VE YARDIM ANLAMLARINA GELMEKTEDİR. YARDIM ANLAMINA GELEN YÖNÜYLE AHİRETTE Kİ YARDIM ALLAH TAN DİLENİR. ALLAH AHİRET GÜNÜNDE PEYGAMBER VE ALLAH IN DİREK CENNETLİK OLARAK RAZI OLDUĞU DİĞER KULLARI VASITA EDEREK MAHŞERDEKİLERDEN CENNETLİK OLANLARI ORADAN ÇIKARTACAKTIR. ALLAH KULUYLA İLETİŞİMDE VASITA KULLANIR. AMA KİŞİ BU VASITADAN DİLERSE ŞİRK OLUR BU ŞAŞMAZ BİR GERÇEKTİR
Yukarı dön Göster EHLİKURAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: EHLİKURAN
 
EHLİKURAN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 ocak 2011
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı EHLİKURAN

AMA ŞUNU DA DÜŞÜNMEK LAZIM.

BUGÜN AKLIMIZ VAR VE İNANMAK İÇİN DÜŞÜNÜYORUZ DEĞİL Mİ BU BİZDEN KUR AN LA BERABER ALLAH TAN İSTENEN ŞEY. ONLAR HİÇ DÜŞÜNMEZMİ DİYOR MİSAL.

ŞİMDİ BENZER ŞEKİLDE ALLAH NAMAZ A İHTİYAÇ DUYMAZ. AMA İSTİYOR YAPMAYAN BENDEN DEĞİLDİR DİYOR. YANİ ONU DÜŞÜNÜP KABUL ETMEYİ DE İBADET SAYIYOR NAMAZI DA. AYNI ŞEKİLDE VESİLE ARAYIN SÖZÜNÜ DE ELE ALIRSAK BURDA BAZI KISMIN İDDAA ETTİĞİ GİBİ KİŞİLERİ DE VASITA SAYARSAK BUNA UYMAK BİR İBADET OLACAKTIR. ALLAH A ŞİRK KOŞMAK DEĞİL. MİSAL PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.S) DEVRİNDE ONA UYMAK ZORUNDA OLAN SAHABİLER GİBİ. ZATEN PEYGAMBERİMİZİN KUR AN A AYKIRI BİR HAREKETİ DE OLAMAYACAĞINDAN BU NOKTADA BİR SORUN YOKTU.

EĞER BUGÜNDE KUR AN A AYKIRI BİR SÖYLEMDE BULUNMAYAN BİR ALİM TANIYORSA İNSAN ONA DANIŞABİLİR ONDAN AKIL ALABİLİR.

BİRDE BU İŞİN AHİRET KISMI VAR AHİRETDE DE KİŞİ DÜNYADA Kİ GİBİ BEDENE BÜRÜNECEĞİ İÇİN MADDESEL BİR YER SÖZKONUSU OLACAK. ALLAH U TEALA ORADA DA İNSANLARIN AYNI MANTIKLA BAKARSAK ALLAH IN RAZI OLDUĞU SEVDİĞİ KULLARINI ORADA ARAYIP BULMAKTA  SONUÇ ÖĞRENMEK ADINA BİR İŞLEM OLABİLECEKTİR. BU BAĞLAMDA.

ALLAH BİZE VASITAYLA HABER VERECEĞİNE GÖRE BİZ ALLAH TAN SONUCU DİLESEKTE BİZE CEVAP VERMEYEBİLİR. BU NEDENLE HAKKIMIZDA Kİ CEVABI ALLAH IN ÇOK SEVDİĞİ KULLARINI ARAYIP BULARAK ONLARDAN ÖĞRENMEK GEREKECEKTİR.

KAFİRLER ZATEN HİÇ BULAMAYACAK. MÜMİNLERDEN DE GÜNAHI SEVABINDAN ÇOK OLAN BULSA DA HAYIR CEVABI ALACAKTIR.

BU NE DEMEKTİR SONUCUNU ALLAH TAN DİLEYEREK PEYGAMBER E SESLENMEKTİR. YOKSA PEYGAMBERDEN SONUÇ DİLERCESİNE PEYGAMBER E YALVARILAMAZ. ZATEN SONUÇ YA SAĞINDAN YA DA SOLUNDAN AMEL DEFTERİNİ ALARAK KENDİSİNE VERİLECEKTİR. SONUÇLAR BİLDİRİLMEYE BAŞLANANA KADAR DA BİR SÜRE GEÇECEKTİR TABİ. CEHENNEMİN NE OLDUĞUNU KAVRAYABİLMEK ADINA. KİMİ İNSAN DİREK CEHENNEMİN İÇİNDE KİMİ YAKININDA KİMİ BİRAZ DAHA UZAĞINDA.

SONUÇ LİSTESİNİ ALMAYA GİDECEK OLAN DA PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.S) VE ALLAH IN DİREK CENNETLİK OLAN (MAHŞER YERİNDE HÜKÜM BEKLEMEYEN RAHATSIZLIK HİSSETMEYEN) KULLARI OLACAKTIR.

PEYGAMBERDEN DİLENMEKTEN KASITLARI BU İSE BUNDA BİR SORUN YOK AMA KASITLARI ŞU İSE MİSAL KENDİ ÖRNEKLERİNDEN VEREYİM.
ALLAH TAN EKMEK İSTEDİN DE MİSAL FIRINCIYA GİTTİN. FIRINCI SANA EKMEK YOK DEDİ. VERMEYEN ALLAH. SENDE KALKTIN FIRINCIYA YALVARMAYA BAŞLADIN NE OLUR VER FALAN VS DİYE O AN ŞİRKE GİRERSİN. FIRINCI O AN EKMEK YARATAMAYACAĞINA GÖRE. AMA BÖYLE DEĞİLDE ŞÖYLE YAPARSAN ALLAH IM NE OLUR NE OLUR DİYE ALLAH A YALVARIP FIRINCIYA TEKRAR SORARSAN MİSAL BİR DAHA BAKARMISINIZ FALAN GİBİ BU ŞİRKE GİRMEZ. BAKTIN GENE YOK DİYOR BU SEFER ALLAH A YALVARMAYA DEVAM EDİP BAŞKA FIRINCI BULACAKSIN. ALLAH I BIRAKIPTA FIRINCIYA YALVAR YAKAR OLMAYACAKSIN.

YANİ SANKİ PEYGAMBER İN KONTENJANI VARDA KENDİ KONTENJANINDAN ELEMAN ALACAK. EBU TALİP NEDEN GİREMEDİ BU KONTENJANA O ZAMAN. HİÇ Mİ DÜŞÜNMÜYORSUNUZ. ELİNDE BİR HAZIR LİSTE OLMASI DEMEK KİŞİNİN LİSTEDEKİLERİ KENDİ BELİRLEDİ ANLAMINAMI GELİR. YOKSA KENDİSİNE VERİLEN LİSTEDEKİNE GÖRE İNSANLARA HAKLARINDA Kİ HÜKMÜ SÖYLEYECEĞİ DEMEKMİDİR.

MİSAL BUGÜN ALLAH IN YARATTIĞI GÜZELLİK ADINA İNSANLAR BAŞKALARINA YALVAR YAKAR OLABİLİYOR. BU DA ŞİRKTİR. ALLAH DAN DİLERSİN GİDER SORARSIN HANIM YA DA KIZ SANA RED CEVABI VERMİŞSE ALLAH A YİNE YALVARMAYA DEVAM EDEREK USLÜBUNU BOZMADAN ARA ARA GENE GİDER SORARSIN BAKARSIN ( YANİ YALVARMADAN GÖNÜL ALMA TARZI ŞEYLER. BU ALLAH IN BİR EMRİ ZATEN MİSAL GÜZEL BİR SÖZ ETME ÖVME DEĞİL AMA ÖVGÜ ALLAH A LAYIKTIR MİSAL ALLAH SENİ NE GÜZEL YARATMIŞ VS. ) ALLAH DUANI KABUL ETMİŞMİ KİŞİNİN FİKRİNDE Bİ DEĞİŞME VAR MI DİYE.

BAKTIN GENE OLMUYOR NE YAPACAN NE OLUR NE OLUR DİYE KIZA VEYA ERKEĞEMİ YALVARACAN.

GİDİP BAŞKA BİRİNİ ALLAH TAN DİLEYİP ONA SORMAYA BAŞLAYACAĞIN. BU KADAR BASİT
Yukarı dön Göster EHLİKURAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: EHLİKURAN
 
EHLİKURAN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 ocak 2011
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı EHLİKURAN

BİRİLERİ AYETLERDEN CÜMLELERİ CIMBIZLA ÇEKİP KES YAPIŞTIR YAPIYOR BİZSE AYETİN BÜTÜNÜNÜ VERİYORUZKİ CIMBIZLA ÇEKİLİP PEKİ YA BU NE DEDİKLERİ CÜMLELERİN ANLAMINI BİR KEZ DAHA FARKETSİNLER DİYE. ŞU İKİ AYETİ OKUYUPTA HALA BİRİLERİ KONUŞACAKSA BUNLAR KENDİ ACİZLİKLERİYLE HAŞA ALLAH A DİŞ BİLİYORLAR DEMEKTİR.

Onlardan (Kitap ehlinden) bir grup var ki, Kitab’dan olmadığı hâlde Kitab’dan sanasınız diye (okudukları) Kitap’tanmış gibi dillerini eğip bükerler ve, “Bu, Allah katındandır” derler. Hâlbuki o, Allah katından değildir. Bile bile Allah’a karşı yalan söylerler.

ALİ İMRAN 78


Allah’ın, kendisine Kitab’ı, hükmü (hikmeti) ve peygamberliği verdiği hiçbir insanın, “Allah’ı bırakıp bana kullar olun” demesi düşünülemez. Fakat (şöyle öğüt verir:) “Öğretmekte ve derinlemesine incelemekte olduğunuz Kitap uyarınca rabbânîler (Allah’ın istediği örnek ve dindar kullar) olun.”

ALİ İMRAN 79
Yukarı dön Göster EHLİKURAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: EHLİKURAN
 
EHLİKURAN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 ocak 2011
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı EHLİKURAN

ŞUNU EKLEMEM İCAB ETTİ. BEN TÜM İNSANLAR İÇİN ÖLDÜĞÜ ANA KADAR ALLAH HÜKMÜNÜ VERMİŞ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORDUM. BÖYLELERİ OLABİLECEĞİ GİBİ MÜSLÜMANIM DİYEN GÜNAHKARLARDAN HÜKMÜNÜ MAHŞERE BIRAKTIKLARININ VARLIĞINI DÜŞÜNÜRSEK ŞİMDİ DE MAHŞER ESNASINDA DA BENİM İÇİN DUA ET DİYE ŞİMDİDEN PEYGAMBERDEN DUA İSTEMEK CAİZDİR. VEYAHUT DİĞER İİ BİLİNEN KULLARINDAN RÜYA YOLUYLA FALAN BANA BİR AKIL VERİN DOĞRUSUNU GÖSTERİN DEMEKTE CAİZDİR.

SANIRIM HERKES AYNI ŞEYİ SÖYLÜYOR AMA SÖYLEM DİLİ YÖNTEMİ FARKLI OLUNCA FARKLI ŞEYİ SAVUNUYORUZ ZANNEDİLİP YOKTAN YERE TARTIŞMALAR DOĞUYOR.

YANİ PEYGAMBERDEN CENNET DİLENEMEZ ANCAK CENNET E GİREBİLMEK ADINA BANA RÜYA YOLUYLA FALAN AKIL VER DİYE ONDAN AKIL İSTENEBİLİR. VEYAHUT DA DUA ETTİKLERİNE BENİ DE DAHİL ET DİYE İSTEKTE BULUNABİLİR.

DİRİDEN DE SONUÇTA AYNI ŞEKİLDE AKIL ARAMAKTA  BİR MAHSUR YOK.

BU NEDENLE ŞEFAAT KONUSUNDA ÖNCEKİ YAZILARIMDA ASLINDA AYNI ŞEYİ SÖYLEDİĞİMİZİ FARKETTİĞİM KARDEŞLERİMDEN OKUYANLAR VARSA ONLARA KARŞI OLAN SÖYLEMLERİMDEN DOLAYI ÖZÜR DİLİYORUM HAKKINIZI HELAL EDİN.
Yukarı dön Göster EHLİKURAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: EHLİKURAN
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

EHLİKURAN Yazdı:
ŞUNU EKLEMEM İCAB ETTİ. BEN TÜM İNSANLAR İÇİN ÖLDÜĞÜ ANA KADAR ALLAH HÜKMÜNÜ VERMİŞ OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORDUM. BÖYLELERİ OLABİLECEĞİ GİBİ MÜSLÜMANIM DİYEN GÜNAHKARLARDAN HÜKMÜNÜ MAHŞERE BIRAKTIKLARININ VARLIĞINI DÜŞÜNÜRSEK ŞİMDİ DE MAHŞER ESNASINDA DA BENİM İÇİN DUA ET DİYE ŞİMDİDEN PEYGAMBERDEN DUA İSTEMEK CAİZDİR. VEYAHUT DİĞER İİ BİLİNEN KULLARINDAN RÜYA YOLUYLA FALAN BANA BİR AKIL VERİN DOĞRUSUNU GÖSTERİN DEMEKTE CAİZDİR.

SANIRIM HERKES AYNI ŞEYİ SÖYLÜYOR AMA SÖYLEM DİLİ YÖNTEMİ FARKLI OLUNCA FARKLI ŞEYİ SAVUNUYORUZ ZANNEDİLİP YOKTAN YERE TARTIŞMALAR DOĞUYOR.

YANİ PEYGAMBERDEN CENNET DİLENEMEZ ANCAK CENNET E GİREBİLMEK ADINA BANA RÜYA YOLUYLA FALAN AKIL VER DİYE ONDAN AKIL İSTENEBİLİR. VEYAHUT DA DUA ETTİKLERİNE BENİ DE DAHİL ET DİYE İSTEKTE BULUNABİLİR.

DİRİDEN DE SONUÇTA AYNI ŞEKİLDE AKIL ARAMAKTA  BİR MAHSUR YOK.

BU NEDENLE ŞEFAAT KONUSUNDA ÖNCEKİ YAZILARIMDA ASLINDA AYNI ŞEYİ SÖYLEDİĞİMİZİ FARKETTİĞİM KARDEŞLERİMDEN OKUYANLAR VARSA ONLARA KARŞI OLAN SÖYLEMLERİMDEN DOLAYI ÖZÜR DİLİYORUM HAKKINIZI HELAL EDİN.

Sevgili EHLİKURAN,

söylediklerinden birşey anlamıyorum.. çok garip geliyor düşüncelerin.



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
mert8
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Yer: Saudi Arabia
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mert8

şimdi asacağımı daha önce Hanif Dostlar da bir yere asmıştım ama . . .

bir daha asma ihtiyacı hissettim . . .

---------------------- 

ya Allah

Allah ın izni ile

Allah rızası için

yanılmayan bir Allah

Ara Cezalandırma

 

ızgara tavuğun butunu ısırırken, bazen, aklıma gelir: sen kimsin, kim idin, acaba hangi insan nefsi bu bedende cezasını çekiyor. acaba nasıl bir hayat yaşadın da öldükten hemen sonra tartılan amel defterlerinin soldakisi ne kadar ağır bastıda sana bu ceza uygun görüldü.

bir civciv bedeni ile dünyaya gelirken, yumurtadan çıkmak ne kadar zorlamıştır seni, küçücük idin yemler ile beslediler seni, veya topraktan ne bulduysan yedin, solucan, ot, veya çöp gibi. hissediyordun, önceki hayatında bir insandın şimdi ise bir hayvan bedenindesin ve biliyorsun bu yaşam, senin insan iken yaptıklarının karşılığı, hangi insan veya kim olduğunu bilmiyorsun ama şimdi bir ceza hükmü verilmiş ve sen bunu çekiyorsun. . .

ite kaka veya rahatlıkta serpildin büyüdün, piliçlik dönemin geldi. eğer şanslı idi isen hemen boğazlanmamışsındır, kuluçkalık bırakılırsın, horozların sana atlamalarını ve sana göre koca koca olan yumurtaları yumurtlamayı hissedersin, yaşarsın, yumurtaların üzerinde uzun bir süre kuluçkada kalırsın. sonra vaktin gelince acılar içinde bogazlanırsın ve gerek kaynayan suya koyulduktan sonra veya gerek konulmadan tüylerin yolunur, bütün bu acıları hissedersin. sonra böğrün tam ortasından yarılır ve bütün sakatatların ve iç organların çıkarılır, bu arada kafan ve ayaklarını kaybetmişsindir, atılmışlardır. onların çürümesini veya bir hayvan tarafından yenilmesinin acısını bire bir yaşarsın, hissedersin, bu acıların da hepsini yaşarsın. . .

eğer şanslı isen seni kesen seni hemen parçalar ve pişirir, eğer şanslı değil isen kesildikten ve yolunduktan sonra paketlenip bir derin dondurucuya atılırsın, orada bilmeme ne kadar beklersin, o soğuğu yaşarsın. her türlü durumda, pişirilme vaktin gelince dondurucudan çıkarılıp erimeye bırakılırsın. mesela, senden şiş ve ızgara yapacaklardır. bunun için seni önce bir güzel parçalarlar, sonra seni terbiye ederler, bütün bunları bire bir yaşarsın. sonra zamanı gelince şişlenirsin veya ızgaraya dizilirsin, sonra kor gibi hazırlanmış bir ateşin üstüne getirilerek mangala dizilirsin, sıcaklık o kadar muazzamdır ki etlerin kemiklerinle beraber pişmeye, yağların da erimeye başlar, eğer ızgarada isen sıkıştırıldığın için sıcaklığı daha çok hissedersin. pişme süresince evrilir çevrilirsin, varsa üzerindeki derilerin kavrulur, bir güzel pişersin. bu acıların hepsini, kesilmiş her bir parçanda ayrı ayrı, bire bir yaşarsın. . .

piştin, şişten veya ızgaradan çıkarılırsın, zevk bu belki biri üstüne limon sıkar, servis tabağına koyulursun veya dürüm yapılırsın. yanına güzelce acı biberler ve soğanlar dizilir, ateşten kavrulduğun yetmezmiş gibi bide biberin ve soğanın acısını hissedersin, neyse devam edelim. . .

piştikten sonra her bir parçanın bir insan ağzına götürülüp parçalanacağını bildiğinden bu beklenti sana asırlarca uzun ve eziyetli gelir, ve vaktinde bir parçan bir el tarafından alınır ve sağlam ve keskin dişlerin olduğu ağıza götürülür, ısırılarak parçalanacağını bilmek ve sonra bu acıyı direkmen hissetmek ve yaşamak. . . icabında seni yiyecek olan bir guruptur ve ayrı ayrı parçalarının ayrı ağızlarda parçalanıp ezilmesini, un ufak edilmesini yaşarsın, acısı ne kadar büyüktür, Allah bilir. ağızlarda parçalanırken, yumuşatılmak için, dünyanın en hızlı etkili zehirlerinden olan tükürük ile yumuşatılırsın, icabında üstüne bir daha limon sıkılır veya biberle beraber parçalanırsın veya bir asitli veya alkollü içecek ile beraber yemek borusundan mideye kayarsın, orada seni dahada ayrıştıracak, parçalayacak mide asidi ile karşılaşırsın, orada işin bitti mi, bağırsaklara doğru yol alırken ve bağırsaklarda, vücut sendeki yararlı olan herşeyi emer alır, bağırsakların sonuna doğru senden geriye pek birşey kalmamıştır, sadece posan kalmıştır, yani kısaca (afedersiniz) “bok” olmuşsundur. vücudun keyfinin gelmesini beklersin ve vakti geldiğinde de misait yerden dışkı olarak atılırsın. bunların hepsinin acısını, zorluğunu, ezikliğini birebir yaşarsın, herbir parçanda, herbir ayrı insanda yaşarsın. . .

ne malum, belkide seni kesip parçalayan sonra şişlere dizip ateşlere atan, belkide cezasını aldığın insanın yaşamında, kendisine her türlü eziyetlerde bulunduğun karındır, belkide haklarını gaspettiğin bir insandır, . . . vd., . . . Allah bilir. . .

daha bitmedi. . . dışarı atıldığın yer şansına göre: lağıma doğru gittiysen, diğer cezalandırılmış insan nefislerinin dönüşmüş olduğu çıktılar ile beraber olursun, orada senden fareler veya su içi böcekleri faydalanır ve yine parçalanma acılarını yaşamaya devam edersin. yok eğer kuru bir yere mesela ormanda dağa taşa atıldıysan, zamanla kurumaya başlarsın ve içinden böcekler türer ve seni parçalamaya devam ederler, sen yine bunları yaşarsın. yaşarsın çünkü nefis böyle cezalandırılıyor. . .

diyelim ki bu tavuk bedeninde senin daha fazla çekebileceğin bir ceza bir acı kalmadı ama senin bu cezayı yaşaman senin amel defterinin seviyesini düzeltmeye yetmedi diyelim. bu sefer icabında tekrar birdaha tavuk bedeninde dünyaya gelirsin veya başka bir hayvan olarak veya bir bitki olarak dünyaya gelirsin ve cezanı çekmeye devam edersin, ki ne zaman senin amel defterin dengeye gelir o zaman cezan bitmiş demektir ve senin nefsin ile senin ruhun yeniden biraraya getirilerek bir insan yavrusunda can bulup dünyaya tekrar gelirsin ve dünyada yeniden Allah ın emirlerini yapıp yapmamaya, senin seçimin ile nefsinin isteğine göre devam edersin, ama hafızanda çektiğin bu ceza ile ilgili herhangi bir bilgi yoktur, verilmez, herşeye yeniden sıfırdan başlarsın. . .

 

yukarıda anlattığım hikaye bir insanoğlunun öldükten hemen bir gün sonra defterlerinin kıyaslanarak/tartılarak, o insanoğlunun nefsinin cezalandırılması evresinden bir örnek vermektedir. ha, o insan belki iyi idi sağ daki defteri ağır bastıysa diyorsanız, o zamanda o nefis te ruhuyla beraber, ödüllendirilmek için, dünya üzerinde daha rahat ve daha mutlu olabilecekleri bir hayata adım attırılırlar. tabii, önceki hayatlarından hafızalarında herhangi bir bilgi yoktur ve dünyada zenginliğin ve kolaylığın olduğu yerde yine kendi nefislerinin kararına göre yaşarlar. . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

burada cezalandırılan nefistir ancak bu cezayı hissedebilmesi için bir bedene ihtiyaç vardır, bu nefise acıyı hissetirebilecek bir tavuk bedeni veya herhangi bir hayvan veya bitki bedeni olabilir. sonuçta nefis acıyı hissederek bire bir cezalandırılmaktadır. buna ara cazalandırma diyebilirirz. . .

 

Allah, bir beklentisi olduğu için insanoğlunu yaratmıştır (yaratmaları bir yoktan var etme değil, bir mühendislik olarak yorumluyorum), bu beklentide, bilmem kaç on yıllık bir süre sonunda, bir nefise ve ruha verilen bir bedenden elde edilen sonuçların, verilerin sınanabilmesi için bilmem kaç yüzbin yıl (ilk insanlardan itibaren) sonra ahiretin gelmesinin beklenilmesi mantıksız geldiği için ara cezalandırma adını verdiğim yukarıdaki hikayeyi yazdım. . .

peki, ana cezalandırma nasıl olacak derseniz: vaktinin geldiği anda, sur a birinci üfleme ile kıyamet kopacak, bütün canlılar ölecek (dikkat: kıyamet vaktinde ölen hiç bir insanın mezarı olmayacaktır (ikinci sur da insanları mezardan çıkarıyorsunuz da. . .), zaten olamaz da, daha önceden ölmüş olup ta mezara girenlerin mezarlarıda kıyamet vaktinde yok olacaktır) dünya parçalanacak ama toprakları uzaya dağılmayacak, zaman ile belki birkaç yüz yıl, bin yıl veya milyon yıl (???) içerisinde dünya toprakları tabak veya disk şeklinde toplanacak, zamanı geldiğinde yine Allah ın emri ile kıyamet vaktinde veya en son öldükleri şekil ve suret ile, Hz Adem in yaratıldığı gibi, insanlar yeniden yaratılacak, bedenlere yeniden kendi ruh ve nefisleri verilecek, sur un ikinci üflenmesi ile bütün insanlar bir derin uykudan uyanıyorlarmış gibi kalkacak ve topraktan çıkacaklardır (bu sefer ana karnı,,, herhangi bir,,, toprak tır), hepsinin yaşı 33 olacaktır, herkes daha önce yaşadığı bütün hayatları ve ara cezalandırmaları hatırlayacaktır. . .

ayağa kalkan herkes, gürültünün yani sur un sesinin geldiği yere doğru yönelecektir, yürürler iken ve büyük bir şaşkınlık içerisinde, ne olup bittiğini anlamaya çalışıyorlar iken herkese amel defteri sağından veya solundan verilecektir. buna istinaden insanlar ya korkacaklar veya rahatlayacaklardır, sonra yargılama vakti gelecek ve herkes sıra ile amel defterini açarak yaptıklarından kendilerine sorulacaktır, sonuçta Allah ta kendi değerlendirmesini katarak, sonuç iyi ise yargılananı cennete kötü ise cehenneme ve cezasının veya ödülünün büyüklüğüne göre buralardaki katlardan birine yollayacaktır. cehenneme gitmiş ise buna da ana cezalandırma diyebiliriz. . .

 

iki hatırlatmada bulunmak istiyorum:

ilki: İslam Dinin de yaratıcımızın tek bir adı vardır, O da Allah tır. diğer 99 veya bilmiyorum kaç tanesi fiilleridir, sıfatlarıdır. ama “tanrı” kelimesi hiç birinden değildir.

ikincisi: Hz Muhammed, sizin akranınız veya arkadaşınız değildir. lütfen biraz saygı. . .

 

Allah a emanet olun

 

mehmet rende

10.06.2010 

 

 

Yukarı dön Göster mert8's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mert8
 
EHLİKURAN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 ocak 2011
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı EHLİKURAN

DEĞERLİ PRANGASIZ HAKKIMDA Kİ SÖYLEMİNDE ALINTI YAPMASAYDIN DÜŞÜNÜRDÜM Kİ TÜM YAZDIKLARIMI OKUMUŞ. AMA SANIRIM SEN ALINTI YAPTIĞIN YAZIMDAN BAHSEDİYORSUN.

DİYORUM Kİ AYETTE NE DİYOR BİZ İNKARCILARIN YAŞAMALARINA GÜNAHLARI ARTSIN DİYE İZİN VERİYORUZ. BU NE DEMEK KİMİLERİNİN HÜKMÜ DÜNYADAYKEN VERİLMEKTE DEMEK. İKİNCİ BİR ÖRNEK BEDİR SAVAŞINA KATILANLARI ALLAH IN AYETLE BUNLAR ÖTEKİLERDEN AYRIDIR DİYEREK CENNETLİK OLDUKLARININ HÜKMÜNÜ DÜNYADEYKEN VERMESİ.

BİRDE HÜKMÜ MAHŞERE BIRAKILANLAR VAR İŞTE BUNLARDA GÜNAHKAR MÜSLÜMANLAR. BUNLARIN HÜKMÜ KENDİLERİNE TARTI SONRASI VERİLECEK. BU DA AYETTE GEÇİYOR TARTILARINDA SEVABI AĞIR BASANLAR GÜNAHI AĞIR BASANLAR DİYE. BU TARTMA OLAYINI DA ALLAH PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.S) ETMEKTE OLDUĞU DUALAR SONRASI ARAFTAKİLERİN CENNET E  GİRMESİNE ETKİ EDEBİLMESİ ADINA MAHŞERE BIRAKILMIŞ DİYORUM.

ŞEFAAT DE DUA ANLAMINDA BUGÜN İNSANLAR KENDİ HAKLARINDA Kİ HÜKMÜ BİLMEDİKLERİ İÇİN DOĞAL OLARAK HÜKMÜN CENNETLİK OLMASI ADINA UMUT EDEREK DUA ETMEKTELER.

NASIL Kİ BİRİNDEN KENDİNİZ İÇİN DUA ETMESİNİ İSTEMEK ŞİRK DEĞİLSE PEYGAMBERİMİZ (S.A.S) DEN İSTEMEKTE ŞİRK DEĞİLDİR DİYORUM.

EĞER Kİ PEYGAMBER DUASIYLA HÜKÜM MÜ DEĞİŞİR DERSENİZ SİZ DUAYA VE DEĞİŞEN DURUMA TAKDİRATA İNANMIYOR DEMEKSİNİZDİR. KADERİ SABİT KABUL EDEN ÖZGÜR İRADENİN VARLIĞINI YOK SAYANLARDANSINIZ DEMEKTİR

ÇÜNKİ ALLAH KULLARININ ÖZGÜR İRADELERİ İLE YAPTIKLARI SONRASI FİLMİ ÇEKMEDEN EVVEL KURGULAYAN YÖNETMENİN FİLM ESNASINDA GELİŞEN DURUMLARA GÖRE ÜZERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPMASI GİBİ DÜNYA ALEMİ İLERLEMEKTEYKEN KURGUDA SENARYODA DİYEBİLİRİZ DEĞİŞİKLİK YAPMAKTADIR.


BENDE BU ÜZERİNDE TARTIŞILAN KONULARDA ASLINDA HERKESİN AYNI ŞEYİ DÜŞÜNDÜĞÜNÜ ANCAK KULAKTAN DOLMA BİLGİLERLE EZBERE KONUŞAN KİMİLERİ NEDENİYLE SANKİ ORTADA FARKLI İKİ GÖRÜŞ VARMIŞ GİBİ BİR DURUM ORTAYA ÇIKTIĞINI BELİRTTİM

UMARIM NE DEMEK İSTEDİĞİMİ BU SEFER ANLATABİLMİŞİMDİR PRANGASIZ.

ALLAH A EMANET OLUNUZ
Yukarı dön Göster EHLİKURAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: EHLİKURAN
 
EHLİKURAN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 ocak 2011
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı EHLİKURAN

Bİ NOKTAYI BİRAZ DAHA AÇAYIM. NORMALDE DÜNYADA Kİ GÜNAHLARIMIZ SEVABLARIMIZDAN FAZLA İSE CEHENNEMLİK OLACAKKEN İMANINI KORUYABİLEN TARTIYA HAK KAZANAN KULLARINDAN GÜNAHI FAZLA OLANLARININ BİR KISMININ TARTIDA AĞIR BASAN GÜNAHLARININ BEDELİNİ MAHŞERDE ÖDEYEREK CENNET E GİREBİLMELERİ ADINA BİR AÇIK KAPI BIRAKMIŞ. KİMİSİNİN GÜNAHI O KADAR ÇOK OLACAK Kİ MAHŞER SÜRECİNE RAĞMEN TARTIDA HALA GÜNAHLAR AĞIR BASACAK İŞTE BU NOKTADA EBEDİ CEHENNEMLİKLERE DAHİL OLACAKLAR. MAHŞERDE GÜNAHLARININ KEFARETİNİ ÖDEYEN KİMİ KISIMSA BUNUN SONUCU OLARAK TARTIDA SEVAB DAHA FAZLA OLACAK DURUMA GELDİĞİ İÇİNDE CENNET E KABUL OLACAK.

BİZ GÜNAHKAR KULLARDA ALLAH IN BİZİ AFFETMESİ ADINA PEYGAMBERDEN VE SEVDİĞİ KULLARINDAN BİLDİĞİMİZ KULLARINDAN BİZİM ADIMIZA DA DUA ETMELERİNİ İSTEYEBİLİRİZ.


SANIRIM ORTADA ANLAŞILMADIK BİR NOKTA KALMADI.


Yukarı dön Göster EHLİKURAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: EHLİKURAN
 
EHLİKURAN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 ocak 2011
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı EHLİKURAN

ŞU AYETTE ANLATTIKLARIMIN KANITI

İki taraf arasında bir set ve bu setin tepelerinde her iki grubu simalarından tanıyan kimseler vardır. Cennete girememiş, fakat gireceklerini uman bu kimseler cennetliklere “selâmun aleyküm” diye seslenirler.Bunların bakışları, cehennemliklere doğru kaydırılınca da “Ey Rabbimiz, bizi zalimler ile bir araya getirme” derler.Bu tepelerdekiler, simalarından tanıdıkları bazı azılı kâfïrlere de şöyle seslenirler. “Ne kalabalığınız ve ne de şımarmanıza yol açan güçleriniz size yarar sağlamadı. Allah onları hiçbir rahmete erdirmez ” diye haklarında, yemin ederek küçümsediğiniz kimseler bunlar mıydı? Bu arada Allah onlara ‘ `Giriniz cennete, sizin için hiçbir korku söz konusu değil artık, hiç üzülmeyeceksiniz ” der.” (7/46-49)

GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ KİMİSİ HAKKINDA Kİ HÜKÜMDEN HABERSİZ YANİ DİREK CEHENNEME VEYAHUT CENNET E KOYULMAMIŞ. KORKU İÇİNDE YALVARIYORLAR. BÖYLELERİNDEN KİMİ GÜNAHKARLAR MAHŞERDE GÜNAHLARININ SEVABA AĞIR GELEN KISIMLARININ KEFARETİ ADINA O KORKUYLA MAHŞERDE KALIP KURTULANLARDAN OLACAK Kİ BÖYLE SÖYLENİYOR AYETDE.

Yukarı dön Göster EHLİKURAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: EHLİKURAN
 
EHLİKURAN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 ocak 2011
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı EHLİKURAN

SÖYLEDİKLERİMİN KANITI DEDİM GERÇİ AMA BU VERDİĞİM AYETİ ŞU ŞEKİLDE YORUMLAYANLARDA VAR DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR.

Araf suresindeki bu ayetlerde, tartısı eşit olanların yani günahı ve sevabı aynı olanların bile Allah’ın affediciliği sayesinde cehenneme girmeden cennete girdiği görülüyorken imtihanı kazanan günahkar mü’minlerin ise öncelikli olarak cehenneme girmeden cennete girmeye hak sahibi olmaları gerektiği anlaşılıyor.

Yukarı dön Göster EHLİKURAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: EHLİKURAN
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats