HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Muhammedi Sünnet= Muhammedi Şirk mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

Kur'ân bütünüyle 'ölçü' değildir. Örnektir. Örneği kavrayan, Allah'ın karakterini ve insanlardan ne istediğini anlayan mümin, Allah gibi sorun çözer, kitap yazar, hüküm koyar. Çünkü 'her dönemin ayrı bir hükmü vardır'(13/38)

peygamber de bunu yapabilir her dönemin mümini bunu yapmalıdır...



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

  Katılımlarınız için sağolun dostlar.Eleştirilerde haklılık payları çok olmakla birlikte,o son resülün adına uydurulanlara apaçık bir tanımlama yapmak gerekiyordu.Çünkü ortada şirk gibi affedilmeyen bir günahın somut verileri mevcut idi ve üstelik dikkat ederseniz bir hüküm vermiyor ve sadece soru şeklinde başlık açarak sizlerin katkılarını bekliyorum.
  Biz kınayanın kınamasına göre tavır alanlar olmamalıyız.Baybora kardeş klasik sünnet-hadis ikilemine atıfta bulunuyor ama maalesef bu açıklamalar sorunu çözmüyor.Kuranda yalnızca Allah için kullanılan sünnet kavramı ile,Kuranın kendisi için de kullanılan hadis kavramının farkını ayetlerden çıkartmıyorsak ve onları yeterli bulmuyorsak tarihsel verilerden çıkartmanın mantalitesi de pek şık durmuyor maalesef..


__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
atakan2007
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı atakan2007

baybora yazdı:

"sünnet"'in konuşulduğu "her yerde" hemen "hadislerin" akla gelmesini,  "hadis"'i hem reddedenler ve hem de kabul ederlerin bir birlerine karşı bir "tepki"leri olarak anlıyorum.

Sürekli "sünnet"deyince "hadislerin" akla gelmesi ve öne sürülmesi "sünnet"in sağlıklı değerlendirilmesine engel olmakta mesele "hadis" tartışmalarından öte gidememektedir.

Sayın baybora, söylermisiniz sünnet deyince ne anlayacağız peki. Bugün peygamberin sünneti dediğiniz şeyler, hadisler ile bize kadar ulaşmamış mıdır? Yoksa Peygamberin sünnetini anlatan başka bir kitap daha mı var? 

Yine "sünnet"i Muhammed(a.s)'la yanyana getirip, vahyi/söz ve onun hayata yansıması/fiil, ve  "sünneti murselin" anlayışına sekte vurmaktadır.

Kur'an'ı Kerim'in indiği tarihsel bağlamda "Allah ve Rasulü" ibaresi Muhammed(a.s)'ın şahsında toplanmaktaydı. Yani Allah(a.c) Muhammed(a.s) agzıyla/diliyle konuşmaktaydı. Bilindiği gibi Peyamberlerin(a.s) vefatıyla "vahiy"de biter. Vahyin peygamberlerin(a.s) hayatlarıyla sınırlı olması düşündürücü değil midir?.

Bu ne demek şimdi. Bu söylediğiniz Allah tövbe haşa Hz. Muhammed'in bedeninde var oldu demektir. Peygamberlerin vefatıyla vahiy biter demek bence yanlıştır. Yani Hz. Muhammed ölmeseydi, birkaç yıl daha yaşasaydı vahiy devammı edecekti? Kur'an eksik mi yani?

Mesela "İncil" neden "İsa(a.s)"la anılır, "Zebur" "Davut(a.s)"la veya Musa(a.s) "Kitab"la.

Birde "Kur'an-Sünnet" ayrımı bana göre "mushaf" ve "Yaşanan durum ayrımını" çağrıştırmaktadır. Kur'an'ı Kerim ve Peyamber(a.s) özelinde. Onun sağlığında böyle bir ayrım "benim anladığım" söz konusu bile olmamıştır. 

Doğru o dönemde böyle bir ayrım söz konusu olmamıştır. Çünkü bu daha sonradan uydurulmuştur. Ayrıca Hz. Muhammed hayattayken müslüman olan herkes onu birebir görmüş müdür? Bu görüşmelerinde bir süreklilik olmuş mudur?

Bu gün "tercüme/çeviri" ile "Mushaf"ı özdeşleştirenlerin veya "yanlız mushaf" metniyle yetinenlerin "tarihsel malzeme" ve "onun değerlendirilmesi" noktasında ciddi handikapları vardır. "Mushaf" eldedir ama Muhammed(a.s) buharlaşmıştır.

Sayın baybora, tarihi insanlar yazarlar. Tüm tarih yazıtlarına bakarsanız hepsinde o günkü resmi ideolojinin ve kültürün etkisi vardır. Tarih bir kanıt değildir ve doğruluğu yüzde yüz değildir. Ayrıca Hz. Muhammed buharlaşmamıştır. Kur'an'da ayetlerde halen yaşamakta ve bize sürekli seslenmektedir: La İlahe İllallah ....

Yukarı dön Göster atakan2007's Profil Diğer Mesajlarını Ara: atakan2007
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam adalet,

"Baybora kardeş klasik sünnet-hadis ikilemine atıfta bulunuyor ama maalesef bu açıklamalar sorunu çözmüyor."

Bende sorunu/sorunumu yazdıklarımla çözülmediğini bilerek bir başlangıç veya bir giriş yaptım. Haklısınız.

Amacım bir durum tespiti yapmaktı. Bu durum tespiti veya temellendirme yapılmadığında konunun etrafında dolanıp bir türlü sadede gelemiyoruz.

Ben  Kur'an'ı Kerim ile ilgili sağlıklık bir anlayışa ve/veya tasavvura ulaşamadığımızda diğer konulara geçmenin doğru olmadığı kanaatindeyim.

Öncelikle "hitab" ve "Kitab" veya "İşitilen Kur'an" ile "yazılı/mushaf" arasındaki enstrümanların farkında olunması gerek diye düşünüyorum.

Yazdıklarımı ciddiye alırsanız ve konuşmaya değer bulursanız. Ben de sizi ciddiye alarak yazmaya devam edebilirim.

Bunun dışında;

Konunun kenarında yazılanlara, meseleyi bir birimizi anlama/anlamaktan çıkaran sataşmalara cevab vermeyeceğimi bilmenizi isterim. Yine "duygusal" tepkilere karşılık vermediğimi/vermeyeceğimi de biliyorsunuz.

selam ve dua ile,

kardeşiniz rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

sünnet deyince sadece hadisler akla gelince....
hımm baybora iyi bir noktadan yakalamış...
sünnet onu yapıp ettikleri söyleyip kabul ettikleri ise...
kuran ayetleri de bunu içine girer...
yani bir başka deyişle aslında farzlarda sünnettir...
sünnete karşıyım demekle aslında kişi kurana da karşı olduğunu belki bilmeden ifade ediyor...
çünkü onun yapıp ettikleri davranışları kuranın yaşanmasıdır...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
atakan2007
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı atakan2007

asım Yazdı:
sünnet deyince sadece hadisler akla gelince....
hımm baybora iyi bir noktadan yakalamış...
sünnet onu yapıp ettikleri söyleyip kabul ettikleri ise...
kuran ayetleri de bunu içine girer...
yani bir başka deyişle aslında farzlarda sünnettir...
sünnete karşıyım demekle aslında kişi kurana da karşı olduğunu belki bilmeden ifade ediyor...
çünkü onun yapıp ettikleri davranışları kuranın yaşanmasıdır...

Sayın Asım bu ne demek şimdi. Farzlarda sünnettir, sünnete karşı çıkan Kur'an'a da karşı çıkar. Birincisi, bizim sünnet dediğimiz şey rivayetler yoluyla bugüne gelen şeylerdir. Zaten ben de aynı şeyi söylüyorum. Kur'an da Peygamberin hadisleri de var sünneti yani uygulaması da. Kur'an da farz olan şey farzdır. O sadece peygamberin değil tüm inananların uygulamasıdır.

Aristonun düz mantığı ile bu işler anlaşılmaz. Kuşlar uçar, Devekuşu da bir kuştur. Öyleyse devekuşu da uçar demek ne kadar mantıklı ise sizin önermeniz de o derece mantıklı.

saygılar.

Yukarı dön Göster atakan2007's Profil Diğer Mesajlarını Ara: atakan2007
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam asım abi,

beni "doğru anlamışsın",

Klasik tanımlamaları aşarak yeni kavramlaştırmalar yaptığımın farkındayım.

Kur'an'ı Kerim'in "Mushaf"laşması sonrası ortaya çıkan meseleleri sonraya bırakarak. İlk hitab çevresinin Kur'an'ı Kerim algılamalarını konuşmamız gerek diye düşünüyorum. Aslında "Adalet kardeşimin" açtığı başlık "benimde sorunum" olan bir meseledir. Hiçbir önyargımın olmadığını hakikati arama sevdamın bitmediğini belirtmeliyim.

meseleyi "özde" konuşursak bir şeyler çıkarabiliriz. Biz çıkaramasak da belki birilerine, bir yere varmış meseleleri bırakabiliriz.

selam ve dua ile,

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

  Baybora yazdı:

   "Kur'an'ı Kerim'in "Mushaf"laşması sonrası ortaya çıkan meseleleri sonraya bırakarak. İlk hitab çevresinin Kur'an'ı Kerim algılamalarını konuşmamız gerek diye düşünüyorum."
 
   A.selam Rıdvan kardeş.Tamam,benim buna hiçbir itirazım olmaz,can-ı gönülden desteklerim.Ancak ilk hitap çevresini yalnızca Kurandan yola çıkarak mı tespit edeceğiz yoksa işin içine tarihsel verileri de katacak mıyız?


__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam adalet,

Tarih ancak şahitliklere dayalı olarak yazıldığından, tarihte doğruyu yanlıştan ayırmak, üç temel işleme indirgenir.

a. Şahidleri araştırmak,

b. Onları kontrol etmek,

c. Onları anlamak.

Eğer insanlar geriye varlıklarının izlerini bırakmamış olsalardı, onların tarihlerini bilemezdik. Bize insanların geçmiş için şahidlikleri gerekmektedir. Bu şahidlikler sözlü olduğu gibi genellikle yazılı vesikalardır. İşte bu bağlamda sizin sorunuza cevab, İslam söz konusunda olduğunda "mevsukiyeti" tartışılmamış. Dün olduğu gibi bugünde "düşman kardeşlerin" bile itifakla kabul ettiği ve şimdiye kadar "bütün sınamalardan geçmiş" "mushaf metnidir".

Elbetteki bu mushaf metninin "Allah kelamı" olduğu hatırdan hiç çıkarılmamalı ve yazıyla sabitlendiğide asla ıskalanmamalıdır.

Sanıyorum yukarıda yazılanlara bir itirazınız olmaz. Katkınız olursa sevinirim.

selam ve dua ile,

not. Uzun yazmıyorum karşılıklı yazışmayı uygun buluyorum. Henüz temellendirme yaptığımızdan, bu temellerdirmelerin sağlıklı olması daha sonra tekrar başa dönmemizi gerekli kılmaz diye düşünüyorum.

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
bakimahmut
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 02 aralik 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bakimahmut

asım Yazdı:
Kur'ân bütünüyle 'ölçü' değildir. Örnektir. Örneği kavrayan, Allah'ın karakterini ve insanlardan ne istediğini anlayan mümin, Allah gibi sorun çözer, kitap yazar, hüküm koyar. Çünkü 'her dönemin ayrı bir hükmü vardır'(13/98)

peygamber de bunu yapabilir her dönemin mümini bunu yapmalıdır...

selam asım bey

(13/98) ayet nosumu?

13. surede 43 ayet var.

  



__________________
..İNANAN BİR KULA ALLAH YETER.. ..YALANI ANCAK, ALLAH'IN AYETLERINE INANMAYANLAR UYDURURLAR...
Yukarı dön Göster bakimahmut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bakimahmut
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats