HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Maide 38 Hırsızlığın cezası Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

hayrullah41 Yazdı:

Arapça bilmiyorum, ancak kuranmeali.org den bir araştırma-karşılaştırma yaptım, kesmek fiili ile çeviri yapılmış ayetlerden .Sonuçları aşağıda:

Maide 33 :

ev tukattaa eydî-him : veya ellerinin kesilmesi

araf 124:

le ukattıanne : mutlaka keseceğim (parçalayacağım)

taha 71:

le ukattıanne : mutlaka keseceğim

bakara 67 : (inek, sığır kesmek)

en tezbehû : kesmenizi

Maide 38:

1. ve es sâriku : ve hırsız (erkek)
2. ve es sârikatu : ve hırsız (kadın)
3. fe iktaû : o halde, ...olmak üzere kesin
4. eydiye humâ : ikisinin ellerini
5. cezâen : ceza, karşılık, bedel olarak
6. bimâ kesebâ : kazandıklarından, yaptıklarından dolayı
7. nekâlen : ibret verici, korkunç bir ceza olarak
8. min Allâhi : Allâh'tan (c.c.)
9. ve allâhu : ve Allâh (c.c.)
10. azîzun : azîz, üstün, yüce
11. hakîmun : hüküm ve hikmet sahibi

Arapça bilenlerle sormak istiyorum, lütfen konu ayetlerde geçen ve "kesmek" fiili ile türkçeye çevrilmiş olan kelimelerin arapçadaki kullanımları nasıldır. Zira arapçanın zengin bir olduğu söylenir. Öyle ise fiili olarak bilinen kesme eyleminin, mecazi anlamda kullanılması gibi bir durumu aramak ne kadar doğrudur. Yoksa arapça mecazi anlamda kesmek fiilini kullanmak yerine, alıkoyun mallarını, eksiltin mallarından, geri alın çaldıklarını gibi fiillerle açıklayamayack kadar dar bir dilmidir?

Bu konuda tüm samimiyetim ile münazara edilmesi gerektiğine inanıyorum ve cevaplarınızı bekliyorum. Özellikle maide 38 de geçen "fe iktau" tam olarak ne demektir ve güncel olarak kullanılan arap dilinde, ne tür cümleler içinde kullanılmaktadır veya neyi ifade etmek için.

Selametle

Merhaba Hayrullah.

“MÜNAZARA başka MÜNAKAŞA başka; gelin konuyu iyi niyetle münazara edelim!” demeniz çok güzel. Ama bunu samimi olarak istediğinizi de göstermelisiniz; örneğin haktansapmaz (Abdurrahman)'ın şu sorusunu kâle alarak: "o iki hırsızın ellerini (çoğul kipiyle) kesin/koparın" derken siz bu iki hırsızın kaç elini veya kaç elinin parmağını keseceksiniz? Muhatabının sorusunu kâle almayan kişinin münazara değil hinlik ettiği sanılabilir.

Fiillere gelince, bunlar KATTA'A ve İKTA'Û.

"T"si şeddeli KATTA'A bıçak gibi bir araçla KESİP ATMAK ya da ÇİZİKTİRMEK anlamına geliyor. Birkaç örnek sunayım:

Yûsuf’u görünce gözlerinde büyüttüler ve kendi ellerini ÇİZDİLER.
Felemma ra’ayna hû ekberne hu ve KATTA’NA eydiy ehun (12:31)

(Hakkın hilafına davrandıkları için onların)
elleri ve ayakları KOPARILIR
en TUKATTA’A eydiy ehum ve ercul ehum (5:33)

Muhalefetiniz yüzünden ellerinizi ve ayaklarınızı KESİP ATACAĞIM!
Le UKATTİ’ANNE eydiy ekum ve ercul ekum min hilaf (7:124)

 

"T"si şeddesiz olan İKTA'U ise 18 ayette kullanılmış. Mâide 38’deki FEKTA’Û (fe ikta’û) dahil, bunların hepsi mecazî anlam taşıyor; hiç birinin kesip atmak  ile ya da çiziktirmek ile ilgisi yok.

1.Hırsızın ÖZGÜRLÜĞÜNÜ kesin (Abdurrahman MALÎ YAPTIRIM da ön görüyor.) 
Ve’s sariku ve’s sarikatu FEQTA’Û eydiy ehum.

2-3.Allah’ın ulaştırılmasını istediklerini ALIKOYANLAR
YAKTA’ÛNE mâ emerellahu bihî en yûsal (2:27, 13:25).

4.Önde gelen kafirleri SAF DIŞI ETMEK için
Li YAKTA’A tarafan min ellezîne keferû (3:127)

5.O topluluğun KÖKÜ KESİLDİ
Fe KUTİ’A dâbiru’l kavm (6:45)

6.İnkar edenlerin KÖKÜNÜ KESTİK
Ve KATA’NA dâbir ellezîne kezzebû (7:72)

7.Allah kafirlerin KÖKÜNÜ KESMEK istiyordu
Yurîdullahu en YAKTA’A dâbire’l kafirîn (8:7)

8.Bir vadiyi KAT ETMESİNLER ki...
Ve lâ YAKTA’ÛNE vadiyen (9:121)

9.Vücutlarını geceden bir KESİT örtmüş
Uğşiyet vucûh uhum KITA’AN mine’l leyl (10:27)

10.Gecenin bir KESİMİNDE aileni yürüt
Esri bi ehlike Bİ KIT’İN mine’l leyl (11:81)

11.Sabaha doğru ötekilerin KÖKÜ KESİLECEK
En dâbire héulâi MAKTÛ’UN musbihîn (15:66)

12.Göğe uzattığı aracı (ayaklarının altından) ÇEKİVERSİN
Yemdud bi sebebin ilé’s semâi summe’l YAKTA’ (22:15)

13.Siz yanımda olmadıkça hiçbir iş YAPMIYACAĞIM
MÂ küntü KÂTİ’ETEN emren hattâ teşhedûn (27:32)

14.Hâlâ yol mu KESECEKSİNİZ
E ve TAKTA’ÛN es sebîl (29:29)

15.SONU GELMEYEN bol bol meyva
Ve fâkihetin kesîretin lâ maktû’a (56:32-33)

16.Şah damarını KESİVERİRDİK
le KATA’NA minhu’l vetîn (69:46)

17.Birbirine komşu yeryüzü KESİTLERİ
Ve fi’l ardı KITA’UN mutecaviratun (13:4)

18.hurmalardan ne EKSİLTİRSENİZ
Mâ KATA’TUM min lînetin (59:5)

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Muhterem Hayrullah ,

Sizin deyiminizle, munazara etmeye devam edelim.

Meallerini sıraladığınız ayetlerde de görüldüğü gibi "Allah'ın kelimelerinde", "Allah'ın sünnetinde" bir değişimin olmadığı ifade ediliyor. Yunus 64'te Allah müttakilere dünyada ve ahirette "Büşrâ" (iyi haber, cennet vs.) olduğu sözünü/va'dini veriyor ve devamında "Létebdîle li kelimétilléh: Allah'ın (verdiği) sözlerinde değişme/cayma olmaz" deniyor. Fatır 43'te de Allah Resullerini küçümseyen, alaya alanları "öncekilerin sünnetiy"le (onların maruz kaldığı ceza/azapla) tehdit ediyor ve "Allah'ın sünnetinde hiç bir değişiklik bulamazsın" diyor.

En'âm 34,115 ve Kehf 27'de de Allah, "Allah'ın sözlerini/kararlarını hiç kimse değiştiremez" diyor.

Gördüğünüz gibi "Allahın ayetlerinde değişim yoktur" anlamında Kuran'da bir ifade bulunmamaktadır.

Benim Kuran anlayışım, Kuran'da geçen "iki el" ve "eller" kişiyi, kişinin gücünü temsil ediyor. Yusuf 31'deki "Fe lemmé raeynehû ekbernehû ve qatta'ne eydiyehunne" : Kadınlar onu(Yusuf'u) görünce ona hayran oldular ve ellerini doğradılar" ifadesindeki "qatta'ne eydiyehunne" tabirini mecazî anlamda "kendinden geçtiler, büyülendiler, donakaldılar, kendilerini kestiler/ Yusuf'a kesildiler" olarak anlıyorum.Nitekim devamla "Allah korusun, bu insan değil, bu ancak onurlu/saygın bir melek, dediler".

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin bu şekilde değiştirilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım..

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Hayrullah41 bey evvela hoşgeldiniz. Temennimiz o ki bu siteye gelişiniz ve birlikteliğimiz hayırlara vesile olur.

"Namaz" konusuyla ilgili olarak çokça konuşulan ve hala var olan iki başlık sözkonusudur. Bunlar "Kur'an da Salat Namaz mıdır" ve "Kur'an da ki Salat/Namaz" başlıklarıdır. İnşaallah oradan takip ederek konuşulanları ve iddiaları gözlemleyebilirsiniz. Bu konununda ötesinde 17/78 ayetinin son bölümüyle ilgili yapmış olduğunuz değerlendirme parelelinde size bir sualim olacak eğer kabul buyurursanız. Şöyle ki;

Öğlen yada akşam veyahut gecenin bir yarısı okuyacağım Kur'an ın sabahki okunuşundan farkı ne olabilir? Bu konudaki "sabah beyin taze ve dinçtir dolayısıyla algılaması daha kolaydır" şekliyle yaptığınız değerlendirme sizi tatmin ediyor mu?

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin bu şekilde değiştirilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım..

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Konular ilgili başlıklarda müzakere edilmeli ki karışıklık olmasın yada inkıta'a uğtamasın. Şimdi burada namaza mı, hırsızlığa mı devam edelim!

"Qattaa" fiilinin çizmek anlamı yoktur. Çünkü qattaa; parçaladı, parça parça etti, parçalara ayırdı, yırtıp kopardı; derin kesti, kesti, devam etmedi... "Yuqattıulqalbe" sıfat cümlesi olarak, "yürek parçalıyor".

Hem qataa fiil  hem de eydi mecaz anlamlarıyla çok kullanılırlar. Qataa yedéhu: "Büyülendi, kendini kaybetti, şuurunu yitirdi" anlamı, konuya ve konuma çok daha uygun düşüyor. Aksi taktirde konu başka mecralara akmış; kan revan olmuş, kadınlardan kimileri kan kaybından ölmüş olmaları söz konusu..! Kaldı ki Hasan Akçay da 5/38'deki "iqtaû"ya "çizin" manasını zaten vermiyor.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Muhterem Hayrulah,

Âyetle kelimenin, âyét ile kelimétin aynı anlamı ifade ettiklerini söyleme bilgi ve yetkisine sahip misiniz? "Sünnetullah" ile ayetlerin de aynı şeyi ifade ettiklerini iddia ederken fazla cüretkar olmuyor musunuz?

Muhabbetle.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin bu şekilde değiştirilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım..

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili kardeşim, bazen söz anlatmak , karşıdakine ifham ettirmek zor oluyor. İstersen Yunus 64'ü siyaq ve sibakıyle beraber birlikte düşünelim:

62: Gözünüzü açın! Allah'la birlik/beraber olanlara korku olmadığı gibi onlar mahzun da olmazlar. 63: O inanıp korunmuş olanlar.. 64: Hem dünya hayatında hem de ahirette onlar sevinecekler /büşra onlaradır. Allah'ın kelimeleri (verdiği bu sözleri/bu va'dleri) asla değiştirilemez.

Allah bir takım va'dlerde bulunuyor; 1- onlara korku yok, 2- onlar üzülmeyecekler, 3- onlar dünyada ve ahirette sevinecekler..

İşte Allah'ın bu va'dettiklerinin gerçekleşmesini hiç kimse engelleyemeyecek.

Bir de Fatır 43'e bakalım:

Önce 42: Kendilerine bir uyarıcı gelmesi halinde en doğru toplumun kendileri olacaklarını Allah adına şiddetle yemin ettiler. Ama ne zamanki onlara bir uyarıcı geldi, onlar (her kesten) daha çok ondan kaçtılar, 43: yeryüzünde/ülkede kasıla kasıla.. kötü bir istihza ile, halbuki kötü istihza ancak sahibinin başına bela olur. O halde bunlar, öncekilerin sünnetinden (başlarına gelen, çarptırıldıkları cezadan) başka bir şey mi bekliyorlar! Allah'ın sünnetinde /(aynı suçtan aynı veya benzer bir cezaya çarptırma) adetinde hiç bir değişiklik bulamazsın ve Allah'ın bu sünnetinin hedefinden saptığını da göremezsin. (Yani, Allah'ın bu sünnetini, bu şekilde cezalandırma adetini hiç bir güç ne değiştirebilir ne de hedefinden saptırabilir).

Ha! Elbette Allah'ın bu âdeti, her defasında akledenler için birer ayet/işaret, delildir. Bu anlamda size bir itirazım olamaz. Ancak, Allah'ın sünnetİini /değişmez adetini, "âyetler" diye çevirirseniz, okuyucu bunu böyle anlamaz, Kuran ayetleri olarak anlar.

Bil-xayri yâ Allah!             

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Belki bir katkı olabilir düşüncesiyle.

12/31 de geçen "sıkkinen" kelimesinin "bıçak" anlamını oradaki cümlenin anlam örgüsüne uymadığı kanaatindeyim. Yani ortada bıçak falan yok. Gelen misafirlerin huzurunu sağlamak adına sakinleştirmek, yatıştırmak analmına geldiğine inanıyorum ki, zaten oturacakları yerlerin hazırlanmasından anlaşılanda o.

Bu açıdan değerlendirerek "eydiyehunne" kelimesininde kadınların kendilerini ifade ettiği gerçeğinden hareketle, Yusuf(as.)'u gören misafirlerin dikkat kesildiklerine kanaat getiriyorum.

Not: Hayrullah bey, 17/78 de geçen "Kur'an el fecri" ifadesiyle ilgili olarak yine sitede bir başlık mevcut olup yorumlar yapılmıştı, inşaallah o başlığı bulup bakabilirsiniz. Kısaca benim anladığım ise, "inne Kur'an el fecri kane meşhuda : Şüphesiz Kur'an ın aydınlığı (akıl sahiplerince)şahitlidir" şeklindedir. Teşekkür ederim.

Muhabbetle...

  



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats