HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Adı ahmed olan bir resul Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd

asım Yazdı:
kitap verilenler onu oğullarını tanıdıkları gibi tanırlar...





 Selam asım bey
 Sizce bu kitap verilenlerin oğulları gibi tanıdığı gelen kitap mı/kur'an mı yoksa elçi/muhammed a.s mı
  kitab/kur'an olması daha basıyor sanki bi daha dikkatle inceleyin isterseniz
 selam ve dua ile
Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

selam.

daha önce sanırım asım bey gelecek olan resulu nasıl tanıyacağız diye sormuştu haktansapmaz hocama, şimdi verdiği ayet tam yerinde isabet etmiş,kitabın yerine tanınan kişi şuan için kesinlikle muhammed resul değildir çünkü herkes bilirki yaşamayan birini tanıyamayız, eğerki bu ayetin gösterdiği noktada resul üzerine bir uzlaşma çıkarsa o zaman bu resul kim yok eğer ayet kuranı tanıyın  diyorsa ozaman tanıdığımız kuran üzerinde ihtilafa düşüyorsak demekki kitabı tanımıyoruz.

selamlar

 



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

onu öz oğullarını tanıdıkları gibi tanırlar.

Ahmet adındaki elçi ihtimaldir,isa ile musa arasında,yine ihtimaldir,muhammedden sonra,yine ihtimaldir muhammedin kendisi veya  ihtimaldir musa ile muhammed arasında..Allah bilir.


__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba,

 Sayin Muvahhid yazdiklarima karsilik yazdiginiz mesaj  katilmadigim bir cok konulari icermektedir. Bunlarin hepsini  bir mesajda  yanitlayarak size karsi  bastan  savma davranmak istemem. Bu   mesajimda ahdi kadim -  eski ahid  ve ahdi cedid –yeni ahid  de yazili oldugu ifade edilen ummi nebi ,  ismi ahmed olan  resulu izaha calisalim.

Sayin Muvahhid  Oncelikle  7/157 deki ayet kendinden onceki ayetlerin devami niteligindedir.  Ozellikle 155 te baslayan bir anlatimin acilimi olarak gorulmektedir.

 Musa7/155 teki olaylarin akabinde  rabbine dua eder  bu dua  156 da “  …dunya ve ahirette bize guzellik-iyilik yaz-ver .” seklinde  bitirilir.   Allah’in Musa’ya cevabi   156 da baslar;

“Allah dedi ki; Azabima diledigimi (hakedeni) ugratirim. Rahmetim ise her seyin otesindedir. Onu (rahmetimi)su kimseler uzerine yazacagim; ……………” iste kendilerine rahmet yazilanlarin listesi bu kisimdan sonra baslar ve 157 de devam eder.

158 den itibaren Muhammed’e donulur ve soylemesi istenen hususlar belirtilir.  Iste 157 de  bahsettiginiz izahat boyle bir anlatimla sunulmaktadir. Tabi ki 157 de bahsedilenler Muhammed'in cagdaslaridir fakat Kuran cok defa yaptigi bir yontemle iki ayri donemi birlestirir ve    Rahmet edileceklerin listesini verir.

  Simdi biz burdan Muhammed’in muhatabi ehli kitabin ellerinde bulunan yazili nushalarda gelecegi belirtilen ummi nebi ifadesinin gercekten lafzi olarak bulundugunu saniyorsak cok saf davranmis oluruz.  

 Boyle apacik bir delil oyle kolay kolay  gormezlikten gelinemez. En azindan  elinden gelse yerlere tunnel acmak goklere merdiven dayamak  gibi   uc  davranislar sergileyecek  kadar bunalmis olan Muhammed bunu bir hazine bilir ve bu kismin gectigi sayfayi muhataplari olan inkarcilara surekli bayrak gibi sallar dururdu.

Sayin Muvahhid ,ahmed ismi bir ozel isim   olarak anlasilirsa  o zaman bu kimse  Muhammed olamaz , baska biri olmali.

Ahmet adindaki baska bir kimsenin belirtilmesini kuran nicin muhammed'in risaletine delil olarak gostermektedir? 

Ayrica tevrat ve incilin ummilerden yani kitap ehli olmayanlardan  bir nebinin gelecegini bahsetmesi ve butun onemli vurgulari saptirilan bu kitaplarin bu kisminin, halen muhafaza edilmesi pek inanilacak gibi degildir. Ozellikle yahudilerin israilogullarindan olmayan bir nebinin gelecegini haber veren bu  ifadeye tahammul etmeleri ve bunu binlerce yil koruyup hicaz bolgesinde Muhammed geldiginde ona referans vererek nubuvvetini ispatlasin diye hazir  bulundurmalari hic de inandirici gelmemektedir.

 

Bizim ayetlerden saglikli sonuc elde edebilmemiz  icin,  beynimize tika basa doldurulmus klasik anlayislari, yorumlari terketmemiz gerekir.    Tarih boyunca Muhammed’in risaletini bu tarz savunmayla yapmaktan ote gidememis olan geleneksel anlayisin bir tabusundan ibaret olan bu bakis acisinin hic bir dayanagi yoktur.  Ne ahmed nede Muhammed ehli kitabin kitaplarinda yer almaz. Kuranin yaptigi  Muhammed’in ehli kitap gelenegindeki nubuvvet  ile olan  benzesimine dikkat cekmektir.

 

 Kuran’in anlatimina malzeme ettigi  kissalar  hemen hemen  yahudi ve hristiyanlarin  versiyonlariyla aynen  benzesmektedir.  Defalarca yok edilerek yeniden yazilmis olan eski ahid, roma imparatorlugunun denetiminde dikte ettirilmis olan yeni ahid nasil olurda Kuran kissalariyla bu kadar paralellik tasiyabilir. 

Hadislerin basina gelenlerden cok daha fazlasina  maruz kalmis olan  bu yazimlardaki bilgilerle ortusen Kuran, acaba bu bilgileri tarihi hakikatler olarak onaylayarak mi icerigine dahil etmistir?

 Yoksa bunlar  bir anlatimin gelistirilmesinde kullanilan malzemeden mi ibarettir?

 

Devam etmek arzusuyla,

Allah’a Emanet.

 Kadir

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim



Selamlar,


Meryem oğlu İsa da: "Ey İsrail oğulları, ben size Allah’ın elçisiyim, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmet adında bir elçiyi müjdeleyici olarak gönderildim" demişti. Fakat (İsa'nın müjdelediği elçi) onlara apaçık deliller getirince: "Bu, apaçık bir büyüdür" dediler. (SAFF/6)

 

Ayetin bu kısmı “benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı” geçmişi (Tevrat’ın indirildiğinden İncil’in indirilişine kadar geçen bir zamanı) kapsar…

 

Ayetin bu kısmı ise “benden sonra gelecek, Ahmet adında bir elçiyi müjdeleyici olarak gönderildim” gelecek (İncilin indirilişinden Kur’an’ın indirilişine kadar) zamanı kapsar…

 

Şimdi, İncilin indirilişinden Kur’an’ın indirilişine kadar geçen zaman diliminde incilin hükmü geçerlidir ve incilin ilk indirildiği zamanki Hıristiyanların sayısı, Kur’an’ın nazil olduğu dönemdeki Hıristiyanların sayısından daha azdı. Buda “Ahmet adında bir elçi” ‘nin müjdesini daha bir anlamlı kılıyor.

 

Kur’an nazil olduğunda, yani Muhammed (Ahmet) adlı Resul gönderildiğinde Tevrat’ın ve İncil’in tâbileri kitaplarının indirildiği dönemdekinden daha fazlaydılar, bu yüzden de geriye doğru en fazla müjdeye ihtiyacı olanlarda onlar olmalıdır…

 

Onlar ki yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılı buldukları o Elçi'ye, o ümmi Peygamber'e uyarlar. O (Peygamber) ki, kendilerine iyiliği emreder, kendilerini kötülükten meneder; onlara güzel şeyleri helâl, çirkin şeyleri haram kılar, üzerlerindeki ağırlıkları, sırtlarındaki zincirleri kaldırıp atar. O'na inanan, destekleyerek O'na saygı gösteren, O'na yardım eden ve O’nun la beraber indirilen nura uyanlar, işte felâha erenler onlardır. (A'RAF/157)

 

 

Birde ayetlerin ilk nazil olduğu ortamdan bakmak gerekir, yoksa bu sözün söylendiği (Tevrat’ta ve İncil’de müjdesinin verildiği) zamana akarsak anlamamız güçleşir, sanki sadece müjdeyi getiren resullerin yaşadığı dönemi kapsar gibi bir anlayış çıkar, oysaki bu (Ahmet adında bir elçi) müjde Kur’an’ı getirmiştir.

 “O” söz Kur’an’a tabi olmalarına davet açısından hala geçerlidir.

 

Selam ve dua ile.   

 




__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

selamlar

ayeti nasıl okuduğumu belirttim, isa ve ahmet musa ve harun gibi olduğunu belirttim,

onlar yanlarında yazılı buldukları ümmi resule iman ederler ifadesini görmeden,

direk dekiye bakman da garip abdurrahman abi,

burdaki "onlar" muhammedin çağdaşı ehli kitabın onları mı yoksa, musanın çağdaşı olan insanlar arasındaki onlar mı ki dikkat ederseniz musa'nın kavmi bölük bölüktür burdaki onlarda o bölüklerden birileridir veya tevrat ve incille beraber bildirilen bildiriciler yani bunların kendi bildiricileri ve döndür çevir al gününe oğullarını tadıkları çeviriciler, 156'ya bakalım Allah kime rahmet ediyor, 157'nin sonunabakalım işte felaha erenler bunlardır,

Allah aşkına kuşaklar boyu millet ahmedi mi bekledi :)

 

sonra da ahmedin ismuhu oldu vasfuhu sonra da oldu muhammed hadi ya, ismuhu yahya ne oldu:)  

de ki ifadesi muhammed'e mi değil mi vurgusunu yapmadım biladerim, de kinin öncesini öncesi ile beraber oku lütfen,

 

benden önceki diye çevirilen kısım "yedeyye" diye geçiyor "yed" bildiğiniz gibi el demek,

 

ehli kitabın oğulları tandığı gibi tanıdıkları şey ise dediğim gibi vahiydir, gerçektir,

son bir not daha müjde sadece gelecekle ilgili verilmez :) biliyorsunuz değil mi,

ki isa'nın müjdeleyiciliği tüm resullerin müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderildiği müjdeleyiciliktir,

isa kendisinden sonra görevlendirilen ahmed resulle beraber yapıyor görevini "biresuliy"  burdaki kullanımı ile kur'anda bir çok yerde ile anlamında kullanılıyor, "gelecek " diye çevrilen  kısımda "gelen" 

müjde kime verildiyse o müjde o kişiye gelir, dört beş kuşak torunlarına değil,

 

haydin selametle 

Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

ha bir de :)

musa'nın varakları keçiler için toplanan yapraklardan değil, o varaklar ademle eşinin örtündüğü varaklar, insanlara çirkin yerlerini örttüren evraklar;)

ya soranların ya da tasdik edenlerin ilki olmalı,

selam ederim

Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

ibrahimim Yazdı:

...

Şimdi, İncilin indirilişinden Kur�an�ın indirilişine kadar geçen zaman diliminde incilin hükmü geçerlidir ve incilin ilk indirildiği zamanki Hıristiyanların sayısı, Kur�an�ın nazil olduğu dönemdeki Hıristiyanların sayısından daha azdı. Buda �Ahmet adında bir elçi� �nin müjdesini daha bir anlamlı kılıyor.

...

 



Selam İbrahimim;

Dedin ki, İncil'in hükmü Kuran gelinceye kadar geçerlidir.

Ve sanırım Tevrat ve İncil'in içinde bu "müjde"nin bulunduğunu düşünüyorsun.

Soru şu:

Madem İncil ve Tevrat bu "Ahmet adındaki elçinin isim ve vasıflarını verecek" derecede tahriften azadedir ve İncil de Kuran nazil oluncaya kadar hükmü mahfuz / bağlayıcıdır, Muhammed ve müşrik toplumu Kuran'ın nüzulundan önce bu "bağlayıcı ve doğru bilgiler içeren" İncil'e tabi olmuşlar mıdır ?

Eğer olmamışlarsa bu sebeple kınanmışlar mıdır ?

Esenlik dileklerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam, yazdıklarının arasına bir kaç cümle ile cevap vereyim:

malik bin nebi Yazdı:

selamlar

ayeti nasıl okuduğumu belirttim, isa ve ahmet musa ve harun gibi olduğunu belirttim,

İsa ile Ahmet, Musa ile Harun gibi değildir. Senin benim dememle olmuyor. 

onlar yanlarında yazılı buldukları ümmi resule iman ederler ifadesini görmeden,

Görseydin iyi ederdin. 

direk dekiye bakman da garip abdurrahman abi,

"De ki", hitabı kime yönelik sana göre?

burdaki "onlar" muhammedin çağdaşı ehli kitabın onları mı yoksa, musanın çağdaşı olan insanlar arasındaki onlar mı ki dikkat ederseniz musa'nın kavmi bölük bölüktür burdaki onlarda o bölüklerden birileridir veya tevrat ve incille beraber bildirilen bildiriciler yani bunların kendi bildiricileri ve döndür çevir al gününe oğullarını tadıkları çeviriciler, 156'ya bakalım Allah kime rahmet ediyor, 157'nin sonunabakalım işte felaha erenler bunlardır,

Allah aşkına kuşaklar boyu millet ahmedi mi bekledi :)

Kuşaklar Ahmedi beklemedi. Ahmet bir resulün özelliğidir. Getirdikleri vahi/kitap bütünüyle bu özelliği, ortaya koyduğu ilkelerle, ayetlerle/işaretlerle ortaya koyar.

Yahya da onun vasfıdır. İsim ile vasıf arasında bir fark görmüyorum. Allah göndereceği resullere ismini de verip göndermiyor, insanlar arasında hangi isim veya isimlerle çağrıldıklarını hep biliyor. Adı Tevrat ve incil'de aynen arapçasıyla Ahmed, Muhammed olarak geçmiyor. Yazıldığı dilde o anlamı karşılayan bir ifade ile geçiyordur. 

sonra da ahmedin ismuhu oldu vasfuhu sonra da oldu muhammed hadi ya, ismuhu yahya ne oldu:)  

de ki ifadesi muhammed'e mi değil mi vurgusunu yapmadım biladerim, de kinin öncesini öncesi ile beraber oku lütfen,

benden önceki diye çevirilen kısım "yedeyye" diye geçiyor "yed" bildiğiniz gibi el demek,

"Beyne yedey" ifadesi önündeki, önceki anlamınadır. Zıddı da "...xalf" tır. Kuran'da örnekleri çoktur.

ehli kitabın oğulları tandığı gibi tanıdıkları şey ise dediğim gibi vahiydir, gerçektir,

Ben de aynısını söyledim.

son bir not daha müjde sadece gelecekle ilgili verilmez :) biliyorsunuz değil mi,

Sayende öğrendim.! Teşekkür ederim. Sana müjde/sana güzel bir haberim var; "senin üç tane çocuğun var". Oldu mu?

ki isa'nın müjdeleyiciliği tüm resullerin müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderildiği müjdeleyiciliktir,

isa kendisinden sonra görevlendirilen ahmed resulle beraber yapıyor görevini "biresuliy"  burdaki kullanımı ile kur'anda bir çok yerde ile anlamında kullanılıyor, "gelecek " diye çevrilen  kısımda "gelen"

Senin arapçanla:

37/101: Fe beşşernéhu bi ğulâmin...: (Ona bir ğulam ile (birlikte) müjde verdik.) Neyi?

37/112: Ve beşşernéhu bi İshâqan nebiyyen...: (Ona İshaq ile bir nebi müjdeledik.) 

15/53:İnné nubeşşiruke bi ğulémin Alîm. (sana bilgin bir ğulam ile müjdeledik.) Neyi?

Haddimizi aşmasak...

müjde kime verildiyse o müjde o kişiye gelir, dört beş kuşak torunlarına değil,

Allah'ın rahmetini biz mi dağıtıyoruz?

haydin selametle.

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Boyle apacik bir delil oyle kolay kolay  gormezlikten gelinemez. En azindan  elinden gelse yerlere tunnel acmak goklere merdiven dayamak  gibi   uc  davranislar sergileyecek  kadar bunalmis olan Muhammed bunu bir hazine bilir ve bu kismin gectigi sayfayi muhataplari olan inkarcilara surekli bayrak gibi sallar dururdu."

Selam sayın Muhliskul,

"...elinden gelse yerlere tünel açmak göklere merdiven dayamak gibi uc davranışlar sergileyecek kadar bunalmış olan Muhammed..." 

Bu tespiti, Kuran'ın hangi ayet veya ayetlerine dayanarak yapıyorsunuz? 

Muhabbetle.

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats