HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: çeviri cinayetleri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam,

 

“Çeviri cinayetleri” ifadesinden bir ayet-i Kerime’nin ve ona verilen anlamı kastedmekteyiz. Yazımıza konu olan “yeqtulûne ennebiyyîne bi-ğayril’-haqqi” (2:61) cümlesinin çevirisidir. Önce çevrileri görelim:

 

1.      Çeviriler:

 

Diyanet: “ Peygamberleri de haksız yere öldürüyor olmaları idi”

 

Elmalılı Orj: “Haksızlıkla Peygamberleri öldürüyorlardı”

 

Ö.N. Bilmen: “Peygamberlerini haksız yere katletmeleri sebebiyle olmuştur.

 

C. Yıldırım: “Haksız yere peygamberleri öldürmelerindendi.”

 

A.F. Yavuz : “Haksız yere (Zekeriyyâ, Yahyâ ve Şuayp gibi) peygamberleri öldürdüklerindendi”.

 

H.B. Çantay: “Peygamberlerini haksız yere öldürdüklerindendi”.

 

M. Esed: “Haksız şekilde Peygamberleri öldürmeleri yüzündendir”

 

A. Bulaç: “Peygamberleri haksız yere öldürmelerindendi”.

 

Y.N. Öztürk: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı.”

 

Diyanet Vakfı: “Haksız olarak peygamberleri öldürmeleri sebebiyle geldi”.

 

Elmalılı S1: “Haksız olarak peygamberleri öldürüyorlardı”.

 

Elmalılı S2: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı.”

 

Tefhimu’l-Kuran: “Peygamberleri haksız yere öldürmelerindendi”

 

F. Kuran: “Peygamberlerini de haksız yere öldürdüklerinden idi”.

 

A. Gölpınarlı: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı”.

 

S. Ateş: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı”.

 

S. Yıldırım: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı”.

 

A. Uğur: “Haksız olarak peygamberleri öldürmeleri sebebiyle geldi”.

 

G. Onan: “Nebileri haksız yere öldürmelerindendi”.

 

Ş. Piriş: “Peygamberlerini haksız yere öldürmelerinden dolayı idi”.

 

 

2.      Soru/lar ve değerlendirme:

 

Yukarıdaki çeviri örneklerinde “Nebiler” Haksız yere” öldürülmüşlerdir.

 

Bu çevirilere göre Nebiler “Haklı yere” öldürülebilir mi?

 

Veya Nebileri öldürmenin ne gibi “haklı” gerekçeleri olabilir?

 

Bu soruları sormamızda “haksız-haklı” mıyız?

 

Veya “Haksız yere” mi bu soruları soruyoruz?

 

“bi-ğayril’-haqqi” ifadesini aşağıdaki şekilde çevrilseydi bu soruları sormakta “haksız” olmayacak mıydık?

 

“Nebileri (hiçbir) haklı gerekçe yokken/hak etmedikleri halde/hakları olmadığı halde öldürüyorlardı…(ilh) ”

 

Mütercimlerin “topluca” “haksız yere” peyamberleri(a.s) öldürtmelerinin adı “cinayet” değil midir?

 

Elbette cehd bizden Tevfik Allah(a.c)’den

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan

Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam,

 

Bir ilave yapayım kardeşlerimiz “ibarenin” geçtiği yerlerden diğer çevirilerle karşılaştırma yapabilsinler;

 

bi-ğayri HaKKin: 2:61, 3:21,112,181, 4:155, 7:33,146, 10:23, 22:40, 28:39, 40:75, 41:15, 42:42, 46:20,   

 

selam ve dua ile,

 

Elbette ki, katkılarınız bekliyorum

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan

 

Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Rıdvan bey;

Biraz yorgunluğumdan olsa gerek, ben bu verdiğiniz iki çeviri türü arasındaki farkı idrak edemedim.

Türkler anlasın diye yapılan bir çeviride, "haksız yere öldürmek" ile, haklı gerekçe yokken / hak etmedikleri halde öldürmek arasında ciddi bir fark göremedim.


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selamlar Baybora,

43. Âlemlerin Rabbi'nden bir indiriştir o.

44. Eğer bazı lafları bizim sözlerimiz diye ortaya sürseydi,

45. Yemin olsun, ondan sağ elini koparırdık.

46. Sonra ondan can damarını mutlaka keserdik.

47. Sizin hiçbiriniz ona siper de olamazdınız.

eğer peygamber ve peygamberlerden bazıları  44.ayette geçeni yapmış olsalardı,haklı olarak/hak ederek diğerlerinin elleriyle öldürüleceklerdi..kimseye iltimas yok..sağlıcakla


__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Yeqtulûnennebiyyîne bi ğayri'lhaqqi" :

Hak, bir hükmün vasfı / gerekçesidir.

Bir kişi iki nedenle öldürülür:

1- Allah emr ettiği için.

2- Düşman olduğu için.

Halbuki Allah peygamberlerin öldürülmelerini emretmemiştir. peygamberler toplumun düşmanı da değildirler.

Peki neden peygamberleri öldürüyorlar? Cevabı ayetin devamında geliyor: Allah'a ve emrine isyan ve haddi hududu tecavüz etmeleri...

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

İleti sırasına göre yazıyorum;

Alibey sizin alanınıza girmek istemem benim anladığım
"Cana karşılık can" haricinde öldürme Tevrat ve Kur'an'ı Kerimde de kesin bir dille yasaklanmıştır. "Öldürmeyeceksin". "cana karşılık can" hükmü İlahisinin içine "nefs-i mudafaa"da girer yani "öldürmezsen öleceksin". 
Başlığın sebebi, "Türkçe" çeviri açısından "haksız yere" ifadesi başka bir şeyi çağrıştırmaktadır. "Haklı yere öldürülebilir mi?" Peyamber(a.s) öldürülmelerinin "hiç bir haklı gerekçeleri yoktur". Bunun altını çizmek ve ibarenin diğer kullanımlarına dikket çekmek içindi.

muvahhit kardeşim,

Katkınız için teşekkür ederim, bir şeyi tashih etmek gerekiyor affınıza sığınarak (anladığım kadarıyla) . O da şudur;

Ayet-i Kerime'de peyamber(a.s)'a "tehdid" vardır. Ve özneleri(failleri) farklıdır (yanlış anladıysam düzeltin lütfen).

Abdurrahmen bey'e

teşekkür ediyorum  

Sizleri Allah(a.c) emanet ediyorum.

Selam ve dua ile,

rıdvan

 

Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Yukarıdaki yazdıklarıma;

"yezunnûne billêhi ğayra'l-haqqi zanne'l-cêhiliyyeti" (3:154)

ayet-i kerimeleri gibi ayet çevirileride dahildir.

selam ve dua ile,

rıdvan

 

 

Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selamlar Baybora,

Ayet-i Kerime'de peyamber(a.s)'a "tehdid" vardır. Ve özneleri(failleri) farklıdır (yanlış anladıysam düzeltin lütfen).

Peygamber, Yunus peygamber örneğinde olduğu gibi vahy harici bir davranış içine girerse,Allah yardımını kestiği için,elçi düşmanları eliyle ölüme gider yada ölmesede bundan ders çıkarır..söyleyebileceğim bu..özneleri farklı olabilir demişsiniz..bu konuda ayetin orjinalinden kontrol edebilecek bir arapça bilgim yok bu sebeple fikir beyan edemem,çevirilere göre dersem o vakit,evet bir tehdit var denebilir..ancak Allah ben müdahale etmeseydim yani ayağını sağlamlaştırmasaydım desteğimi artırmasaydım meyledecektin babındada peygamberi uyarmıştır diyebilirim..sağlıcakla


__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

baybora Yazdı:

Selam,

 

“Çeviri cinayetleri” ifadesinden bir ayet-i Kerime’nin ve ona verilen anlamı kastedmekteyiz. Yazımıza konu olan “yeqtulûne ennebiyyîne bi-ğayril’-haqqi” (2:61) cümlesinin çevirisidir. Önce çevrileri görelim:

 

1.      Çeviriler:

 

Diyanet: “ Peygamberleri de haksız yere öldürüyor olmaları idi”

 

Elmalılı Orj: “Haksızlıkla Peygamberleri öldürüyorlardı”

 

Ö.N. Bilmen: “Peygamberlerini haksız yere katletmeleri sebebiyle olmuştur.

 

C. Yıldırım: “Haksız yere peygamberleri öldürmelerindendi.”

 

A.F. Yavuz : “Haksız yere (Zekeriyyâ, Yahyâ ve Şuayp gibi) peygamberleri öldürdüklerindendi”.

 

H.B. Çantay: “Peygamberlerini haksız yere öldürdüklerindendi”.

 

M. Esed: “Haksız şekilde Peygamberleri öldürmeleri yüzündendir”

 

A. Bulaç: “Peygamberleri haksız yere öldürmelerindendi”.

 

Y.N. Öztürk: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı.”

 

Diyanet Vakfı: “Haksız olarak peygamberleri öldürmeleri sebebiyle geldi”.

 

Elmalılı S1: “Haksız olarak peygamberleri öldürüyorlardı”.

 

Elmalılı S2: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı.”

 

Tefhimu’l-Kuran: “Peygamberleri haksız yere öldürmelerindendi”

 

F. Kuran: “Peygamberlerini de haksız yere öldürdüklerinden idi”.

 

A. Gölpınarlı: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı”.

 

S. Ateş: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı”.

 

S. Yıldırım: “Haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı”.

 

A. Uğur: “Haksız olarak peygamberleri öldürmeleri sebebiyle geldi”.

 

G. Onan: “Nebileri haksız yere öldürmelerindendi”.

 

Ş. Piriş: “Peygamberlerini haksız yere öldürmelerinden dolayı idi”.

 

 

2.      Soru/lar ve değerlendirme:

 

Yukarıdaki çeviri örneklerinde “Nebiler” Haksız yere” öldürülmüşlerdir.

 

Bu çevirilere göre Nebiler “Haklı yere” öldürülebilir mi?

 

Veya Nebileri öldürmenin ne gibi “haklı” gerekçeleri olabilir?

 

Bu soruları sormamızda “haksız-haklı” mıyız?

 

Veya “Haksız yere” mi bu soruları soruyoruz?

 

“bi-ğayril’-haqqi” ifadesini aşağıdaki şekilde çevrilseydi bu soruları sormakta “haksız” olmayacak mıydık?

 

“Nebileri (hiçbir) haklı gerekçe yokken/hak etmedikleri halde/hakları olmadığı halde öldürüyorlardı…(ilh) ”

 

Mütercimlerin “topluca” “haksız yere” peyamberleri(a.s) öldürtmelerinin adı “cinayet” değil midir?

 

Elbette cehd bizden Tevfik Allah(a.c)’den

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan

Selam Rıdvan Kardeşim, Allah razı olsun.

size katılıyorum. gerçekten burada bir çeviri hatasından söz etmek çok mümkün.

şöyleki:

bi-ğayril’-haqqi”

bunun karşılığı '' haksız yere '' şeklinde olmamalıydı tabiki... sanki Peygamberleri '' haklı yere '' öldürebilme alternatifi varmış gibi bir ifade çıkmaktadır hakikaten. her okuduğumda beni de rahatsız etmiştir gerçekten...

madem : bi-ğayril’-haqqi” orjinal hali apaçık elimizde ve önümüzde duruyor, '' hakk '' ın gayrısını / zıd anlamlarını göz önüne almalıyız bence ( kanaatimce ) şöyle anlamlandırılabilir diye düşünüyorum :

yani : doğru tarafı asla bulunamayacak alternatifsiz bir hakkaniyetsizlik ile, cahiliyye zannı ile,  insafsızca,  adaletin asla onaylamayacağı bir şekilde, hukuksuz ve münasebetsiz bir gayri insani davranış göstererek... Peygamberle girdikleri '' HAK '' tartışmasında '' HAKSIZ '' oldukları ayan beyan görüldüğü halde... öç almak ve cezalandırmak düşüncesiyle... bütün bunların farkında olunmasına rağmen...

Muhabbetle

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam hasan kardeşim,

Katkınız için teşekkür ediyorum.

Allah(a.c) yar ve yardımcınız/yardımcımız olsun

selam ve dua ile,

rıdvan

Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats