HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: cin 1-9 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

1- Bu şuurlu ve sorumlu cinler nerede mukimler?

2- Bu cinler neyden sorumlular; insan olan resullerin
kuranından mı?

3- Bu cinler, yaşar- ölür; yer içer cinsten canlılar
mıdır? Bu taktirde ne gibi besinlerle besleniyorlar?
Yiyip içtiklerinin atıkları ve helal ve haramları da
sözkonusu mudur?

1-Onu Allah bilir.
2-Bu cinler sorumludurlar.Kurandan mı başkasından mı
orasını bilemem.Kötüler ve iyiler kavramında haberdarlar.
3-Bu soruya verebilecek cevaplarım yok.

Cin kavramını tanıtırken dumansız ateş denmiştir bunun
dışında o sanırım o zamanın kültüründe de cin kavramı
bilinmekteydi.

ins kavramı tam olarak nedir?neden cehennem anılırken
ins'e cin de eklenmiştir?

Cehenneme insanları ve insanlara yabancı olanları
dolduracağım mı denmiştir?


birde elbet bireylerin yaşadıkları var,bunlarla
alakalı,bunlar nasıl sınıflandırılabilir?
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

      Efrayim

      Sevgili dostlar,

      Tekrar soruyorum...

      Hiç bir ayette 'cin çarpması' geçmediğine göre, biz müslümanlar bu 'cin çarpmasını' nereden öğrendik?

      Bu sorunun cevabını bulabilirsek, daha da yüksek bilgi seviyesinde tartışabiliriz diye umuyorum.

     Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Benim anlayışım/benim çevirim:

Cin 1-2-...:

Bana vahiyedildi/bana işaret edildi/bana dendi: "Bir kaç cinnin (bana gelip benden Kuran) dinlediklerini ve (kavimlerine gidip) "doğruyu gösteren/doğruya götüren, hayrete düşüren/hayranlık yaratan/muhteşem bir kuran duyduklarını ve "biz ona iman ettik ve biz artık O'na hiç bir kimseyi asla ortak koşmayacağız ve..." dediklerini, söyle! 

Not: Parantez içi tamamlamaları Ahkâf 28-30'a dayanarak koydum. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

efrayim58 Yazdı:
      Efrayim

      Sevgili dostlar,

      Tekrar soruyorum...

      Hiç bir ayette 'cin çarpmasý' geçmediðine göre, biz müslümanlar bu 'cin çarpmasýný' nereden öðrendik?

      Bu sorunun cevabýný bulabilirsek, daha da yüksek bilgi seviyesinde tartýþabiliriz diye umuyorum.

     Sevgi ile,



Selam,

Ilkel insan nasil ki cakan simsegi veya gece gorunen yildizi algilayamadiginda ilah ilan etmis ise, "cin carpmasi" tanimi da  aciklanmasi,  algilanmasi  zor olan davranislar veya nedeni ve sonucu henuz cozulememis durumlar klasik islam anlayisinda bu tanimla kullanilmistir diye dusunuyorum.

Uydurma oldugunu dusunuyorum.

Ilginc olan, illa birsey uydurulacaksa, "seytan carpmasi" olmaliydi bence.. Ama nedense literaturde boyle birsey duymadim simdiye kadar.

Demek ki cin'ler seytan'dan cok daha aktif ve guclu deyip gulumsemekten baska yol yok gibi gorunuyor...


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba

 

Aslında konu başlığıyla alakası yok ama, bu başlık altında bahsi geçtiği ve ilgili başka bir başlık da bulamadığım için, Kaf/16-18 ayetleri hakkındaki değerlendirmemi buraya yazmayı uygun gördüm.

 

Özellikle 17. ve 18. ayetlerin hatalı çevrildiğini, anlatılmak istenenin doğru yansıtılmadığını ve ayetlerin birlikte ele alınması gerektiğini düşünüyorum.

 

[Kaf/16]: Ant olsun, insanı Biz yarattık. Ve nefsinin ona ne vesveseler verdiğini biliriz. Ve Biz, ona şah damarından daha yakınız.

 

“Nefs” sözcüğü, bir şeyin iç ve dış yapısıyla ve özellikleriyle tamamını, yani öz yapısını, şahsına özgülüğünü ifade etmek üzere kullanılır ve “kendi, zatı” demektir.

 

“Vesvese” sözcüğü ise, “alçak bir sesle, fısıltıyla gizli bir düşünce aşılamak” demektir. Ayete göre bu vesvese işini yapan, insanın nefsi, yani kendisidir. Veya Nas/4 teki haliyle “hannas (sinsi, gizlenen)”, Ta-ha/120 deki haliyle “şeytan/iblis” tir. Bu vesveseler, insanın kafasında dolaştığı, kafaları karıştırdığı için, A’raf/201 de “taif (dolaşan)”; ifsad etmeye, bozmaya yönelik olduğu için Fussilet/36 ve A’raf/200 de “nezğun” diye adlandırılmıştır. Bu ifadelerin hepsi de insanın benliğinde/egosunda hep var olan, id/alt benlik kaynaklı dürtülerin sözcükleşmiş halleridir.

 

[Kaf/17-18]: Sağından ve solundan oturmuş iki telakki edici telakki ederlerken, bir söz söylemez ki yanında hazır bir gözetleyen bulunmasın.

 

Bilindiği gibi Araplarda “sağ el/taraf”, uğur, bereket, kuvvet ve şeref anlamlarını ihtiva ederken; “sol el/taraf” ise uğursuzluğun, bereketsizliğin, zayıflığın ve zilletin sembolüdür. Bir nevi, iyi-kötü ayrımı gibidir. Bu yüzden Kur’an da sağ-sol kavramları üzerinden temsili anlatımlar kullanılmıştır. Dolayısıyla Kaf/17 ayetindeki “sağından ve solundan” ifadesi bu çerçevede düşünülmelidir.

 

Yine Kaf/17 de geçen “telakki” sözcüğü ise ayeti açıklayan kilit kelimedir. “Telakki” sözcüğü, “anlayış, görüş, kabul etme, sayma, alma, karşılama” anlamlarına gelmektedir. Başka bir deyişle, “-e göre, -a göre” demektir. Buradan hareketle ayette anlatılanın, insanda bulunan iki görüş bildiricinin, yani iki zıt gücün/kutubun; iyi ve kötü fikirlerin, kontrollü düşüncelerin ve vesveselerin, aklın ve iblisin, Şems/8 deki haliyle takvanın ve fücurun karşı karşıya gelmesi, çatışması olduğu söylenebilir. İşte bu çatışma sonrası ortaya çıkan sonuca, yani reaksiyona (davranışa veya sarfedilen söze) ise “hazır gözetleyen” şahit olmaktadır. Bu gözetleyici ise, o zatın/nefsin ta kendisidir.

 

[Kıyamet/14-15]: Aslında insan, mazeretlerini ortaya atsa da kendi/nefsi aleyhine bir gözleyicidir/bakıştır.

 

Selam

 

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim

     Sevgili sasha,

     Uydurma oldugunu dusunuyorum. Demişsiniz. Aslında uydurma değil. Nasıl Tevrat'tta yer alan,Havva,Habil ile Kabil,sela,amin v.s bütün bu isimler,hak olmayan tevrati terimleri iseler ve biz onları hak isimler diye öğrenmişsek ve öğrenmeye devam ediyorsak ( hak olmuş olsalardı,kitabımızda da yer alırdı.Örnek:İbrahim,Lut,Nuh,Yusuf,Adem, vs),cin çarpması da hak olmayan ama herkesin hak gibi kabullendiği bir tevrati terimdir.

      Not: Cin hak terimdir.Cin çarpması hak olmayan terimdir.

      Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Efrayim,

Riba yiyenler şeytan çarpmış sersem/saralı gibi kalkarlar. (2/275)

İşte böyle biz her nebiye ins cin şeytanlarını düşman yapmışız. (Şeytanlar düşman) (6/112)

Demek Kuran'da cin çarpması varmış!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili İsimsiz,

Ve na'lemu mé tuvesvisu bihi nefsuh: Ve biz onun (insanın) içinden / gönlünden geçirdiğini biliyoruz.

Nefs: ruh, can, canlı... Allah insanın yaratıcısı olması hasebiyle onun içinden göğsünden geçenleri de biliyor.

İz yeteleqqal-muteleqqiyéni 'anil-yemini ve 'anil-şşimél: İnsan sağdan ve soldan (arkadan önden, her taraftan) kuşatılmış, illa ki yanında biri var, ondan hiç ayrılmıyor/onu yalnız bırakmıyor/ o yalnız değildir; sağa gitse, sola gitse, nereye giderse; sağdan bir şey yapsa, soldan bir şey yapsa; iyi kötü her ne yapsa biri onu görüyor, iziliyor, her yaptığını kayde geçiyor.

Qa'îd: Dost, arkadaş, bekçi, muhafız, gözetleyen, müfettiş...

Bu ayetlerden benim anladığım; ölünceye kadar her ne yapıyorsa, ne söylüyorsa insanla beraber; her hal u kârde ondan hiç ayrılmayan hazır bir casus (raqîb 'atîd)), bir müfettiş (qa'îd) var. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba haktansapmaz,

İz yeteleqqal-muteleqqiyéni 'anil-yemini ve 'anil-şşimél: İnsan sağdan ve soldan (arkadan önden, her taraftan) kuşatılmış, illa ki yanında biri var, ondan hiç ayrılmıyor/onu yalnız bırakmıyor/ o yalnız değildir; sağa gitse, sola gitse, nereye giderse; sağdan bir şey yapsa, soldan bir şey yapsa; iyi kötü her ne yapsa biri onu görüyor, iziliyor, her yaptığını kayde geçiyor. Kaf/17 ayetinde “kayıt yapma” ifadesini karşılayacak herhangi bir sözcük yoktur. Ayetin yanlış anlaşılmasının temel nedeni de zaten “telakka” fiiline yüklenen yanlış anlamlardır.   

Qa'îd: Dost, arkadaş, bekçi, muhafız, gözetleyen, müfettiş...

Bu ayetlerden benim anladığım; ölünceye kadar her ne yapıyorsa, ne söylüyorsa insanla beraber; her hal u kârde ondan hiç ayrılmayan hazır bir casus (raqîb 'atîd)), bir müfettiş (qa'îd) var. “Rakib” sözcüğü Kuran da hep “bekleyici, gözleyici” anlamında kullanılmış. Ayette “rakibun atid” ifadesiyle “şahitlik” vurgulanmıştır. Yani, insanın her an her yaptığı gözlenmektedir, yaptıklarına şahit olunmaktadır. Ve insan kendi kendisinin şahididir. (Bu şahitlik, sadece bir önceki iletimde verdiğim ayetle sınırlı değildir ve detayı Kur’an da mevcuttur.) Aynı zamanda bu “rakib”, Maide/117, Nisa/1 ve Ahzab/52 ayetleri uyarınca bizzat Allah’ın kendisidir. Bana göre bunların dışında bir bekçi, gözcü bulunmamaktadır. Sizin bahsettiğiniz casusun veya müfettişin ne olduğuna dair bir bilgiyi ben Kuran da göremiyorum açıkçası.

Selam

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba değerli İsimsiz,

Görüşlerini değerli buluyor ve genellikle de size hak veriyorum.  Ayrıca açıklamaların için teşekkür ediyorum.

Verdiğin ayetlerde, raqib kelimesi Allah için kullanıldığı oğrudur; her şeyi gözleyen, gören denetleyen bizzat Allahtır. Ancak Allaç için Erraqib (malum) kullanılmış (5/117). Bununla nekira kelime Allah için kullanılmaz demek istemiyorum, elbette kullanılır. 

Ancak, benim düşüncem; bu ayetlerdeki (5/16-18) qaid ve raqibin kim/kimler olduğu şu ayetlerdeki hafiz/hâfizûn (hâfizîn) ve muaqqibét ile açıklanmış: 82/10-12; 76/4; 13/10-11.  Bu muhafızlar, takipçiler_izleyiciler "melekler" olarak tefsir edilmiş. Ayrıca 72/26'daki "rasad" kelimesi ile de bu anlam verilmiş.

teleqqâ fiilinin doğrudan "kayıt yapma" anlamına olmadığını biliyorum. Dolaylı olarak bu anlam çıkıyor. En azından bunu ben böyle anlayanlardanım. Teleqqâ "karşılıyor", yani bana göre iyi kötü yaptıklarını yazıyorlar/kayde geçiyorlar.

Raqîbun atîd; devamlı onunla bulunan, ondan asla kopmayan gözcülerin, şahitlerin olduğu. Kontrol mekanizması içten çalışıyor, insanın yapısına yerleiştirlmiş, insan kendi kedisinin bizzat şahidi.

Sevgi ve selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats