HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Leyletil kadr -rabbil alemin Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

Leyletil kadr : Hemen hemen bütün çevirilerde "kadir gecesi" olarak çevirilir

Rabbil alemin : Alemlerin Rabbi olarak çevrilir.

Bu iki kalıbı karşılaştırdığımızda, "kadir gecesi" çevirisinin YANLIŞ olduğunu düşünüyorum. Ancak arapça bilmediğim için konuyu buraya taşımak istedim. Kanaatimce doğru çeviri : "Kadrin gecesi (veya başka bir kelime) " olmalı. Zira ve ma edrake ma diye devam eden ikinci ayete göre, bu tanımlama tüm insanlığa yeni bir şey olarak getirilmektedir. Ancak hurafe ve bidatlardan üzerinde pek durulmadan direk kadir gecesi olarak akıllarımızdaki yerini almıştır.

Bu konu hayatıma bir kaç gez girdi. Şöyleki:

1. Bu sureyi ortaokulda din dersinde okurken, hocamın 1. ayette leyletil, 2. ve 3. lerde leyletul dur, uyarısı dün gibi aklımda.

2. Fatiha suresini okurken rabbul alemin diye ezberden okuyordum, bir ara dikkatli bakınca Rabbil alemin olduğunu fark ettim.

3. Kuran'ın BİR gecede indirilmesi düşünülemez.

4. Buradaki "leyl" ifadesi gecemidir, yoksa başka anlamlara gelebilir mi? Öyleki "leylet" in sahip olduğu bir kadr tanımlaması var.

yada arapçayı bilmediğimden kaynaklanan bir vesvese de olabilir. Ancak kadir gecesi olmadığına emin gibiyim, çünkü o zaman Rabbil alemin de "Rab alemi" olurdu.

görüşlerinizi bekliyorum...

selametle,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Arapça'yı bilmiyorum, amma kesin böyle değildir."

"Arapça'yı bilmiyorum, ama kesin böyledir."

!!!

Hesenu-t-tavîli : Uzun Hasan gibi. "Uzunun Hasa'ı" olarak çevrilmez. Uzun , Hasan'ın sıfatıdır. Hasan, "uzun" sıfatını  tamlama şeklinde almış. 

(Daha önce de buna benzer bir örnek dolayısıyla bir açıklama yaptıydım.)

Leyletu(i)l'qadri : Kadir gecesi /değerli zaman.. Kuran'ın indiği dönem.

Kuran'ın indiği gecenin /zaman'n sair gecelere /zamanlara üstünlüğünü ifade etmek için...!

Zamanın (kişiye göre) değeri, içinde meydana gelen olayla eşdeğerdir.

Veya bu tamlama, "leyletu taqdîri-l-umûri" manasınadır ki,  "Emirlerin /kararların takdir edildiği /karar kılındığı gece /zaman" demektir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Açıklamanın tatmin edici olması için Arapça bilmek gerekmiyor. Zira karşılaştırma ile "-il" takısının sahiplenme anlamı getirdiğini düşünüyorum.

Öyleyse Rabbil alemin ne demek? ve ayrıca bu kadar basit anlamı var ise neden ikinci ayette ve ma edrake me diye bir soru ile başlıyor.

Nitekim ve ma edrake ma hutame gibi. Hutameyi biliyormuyduk biz bu ayet inmeden önce?

Demek istediğim leyletil kadr :kadir gecesi, Kuran'ın indiği gece gibi basit bir manadan daha derin bir manaya sahip olmalı. Yoksa kuranı açık açık ramazan ayında indirdik diye başka bir ayet var zaten. Buradaki farklı bir anlam olmalı.

Arapçayı bilmiyor olmam, bu konuyu anlamayacağım anlamına gelmiyor, arapçayı bilmiyor olmam, bu konuya tatminkar bir açıklama GETİREMİYOR olmam demek.

Aklın yolu birdir.

Selametle,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Doğru ya!

Sen nerden bileceksin o paha biçilmez anı!

O Kuran'ın hayata indiği zamanı!

O an bin aydan, binlerce aydan,

hatta,

bin yıldan, binlerce yıldan daha üstündür. 

Evet, bunu sen nerden bileceksin!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Alim olan, mutlak hüküm ve hikmet sahibi olan Allah'a şükürler olsun,

Bir kanıt daha benim için Kadr suresi....

Gördüm ki, mevcut çevirilere en fazla muhalefet eden haktansapmaz arkadaşım bile, bu surenin çevirisinde mevcutlardan öteye geçemiyor. yani, konu surede Kuran'ın indirildiği zaman işaret ediliyor.

Elbetteki öğretilerden arınmış ortak akıl sahiplerinin kabul edeceği bir gerçek olarak Allah burada, diğer gecelerden, zamanlardan farklılaştırmıyor geceyi, zamanı. Ancak o zamanda vukuu bulan, Kuran gerçeğini tekrar VURGULUYOR. Ne zamandan sonra, resmi sıraya göre ALAK suresinden sonra!!!

Okunup, kalemle yazılmaya başlayan sureden sonra. ve Kadr suresinden sonra gelen Beyyine suresine bir bakın. önceki surelerde ısrarlar göster  o zaman kitabı, elle tutulur bir şey ver bize diye inkar eden Ehl-i kitaba artık delil de vardır. Yazılmış ve/veya yazılmaya başlanmış bir KİTAP.

ÖYLE YA! iniş sırasına göre de, resmi kabul edilen dünyadaki en yaygın sıraya göre de, Kadr suresi ortalarda. Durduk yerde Allah, neden bu zaman vurgu yapsın. Haşa! kendi kendine ortak mı koşsun bir zamanı kutsayarak! hayır, ancak kuran yazılmaya başlandığı ve/veya yazılı olarak ortaya çıktığı vakit, tekrar bir hatırlatma hem de, daha önce bilinmeyen bir tanımlama ile "leylet-il kadr".

Kuran'ı koruyacağını vaad eden ve vaadinden dönmeyen Allah, elbetteki sahabilere ve günümüz alimlerine! bırakmazdı bu sıralama işini. Nitekim bırakmadı da, bize düşen ancak kalp gözümüzü açarak, önümüzde Allah tarafından korunmuş ve EN YAYGIN kullanılan sıralamanın da zaten doğru sıralama olduğunu GÖRMEKTİR.

Selametle,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Hayrullah41,

 

Bu Kur'anın geliş sırasına neden bu kadar takdınız.

 

Kadir suresi iniş sırasında  25  gelenelsel sıra da 97. suredir.

Beyine suresi iniş sırası 100   geleneksel sıra 98 dir. 

 

Kadir suresi ahkam ayeti içermeyen  bir sure olması hasebiyle  25 inci veya 97 olması anlamayı  zorlaştırmıyor.

İniş sırası özellikle Ahkam ayetleri açısından önemlidir.  Bununla en fazla ilgili olan kesim Fıkıhçılardır.

 

İniş sırası bir SAFSATA değildir. Kur'an o sırada veya ona yakın sırada inmiştir. Bu konuda alimler arasındaki ayrılıklar  ufaktır. En kabul edilen sıralama  nüzul sırası http://www.diyanet.gov.tr/kuran/gelissira.asp    daki sıralamadır.    Yani şu bir gerçektir ki  Bakara suresi, Al-i imran, Nisa sureleri  geleneksel Kur'anda ilk surelerdir. Ama ilk inen sureler değildir. Bu dediklerim hepsi Medine döneminde inmiştir. Yani Peygamber vahiy almaya başlar başlamaz Bakara suresi de inmeye başlamış değildir.  Bunu bütün ilahiyatçılar bilir.

 

 İniş sırası Kur'anın daha kolay anlaşılması açısından bir yoldur. Yeterli dini kültürü olmayanlar Kur'anı geleneksel sırada anlamakta zorlanmaktadır.  Hatta İslam hakkında yanlış kanaatlere kapılmaktadır. Çünkü Mekki, Medeni dönemin özelliklerini bilmemektedirler.

 

Kur'anın geleneksel sırasına bir itirazımız yoktur. Dediğiniz gibi ilahi bir müdahele olabilir. , Allahtan gelen vahiyle peygamber en sonunda kitabı öyle tasnif ettirmiş olabilir. Elde ettiğiniz grafikteki Allah yazısı bunun kanıtı da olabilir. Hiç itirazım yoktur.

 

Ama sizin de iniş sırasına böyle tepki göstermenize gerek yoktur. Şurada iniş sırası diye bir şey olduğunun kültürü on beş senelik bir hadisedir. Ondan evvel sadece akademik çevrelerin bildiği bir konu idi. Kur'an kültürü zayıf olanlar için , dini kültürü, dini inancı zayıf olup dini inancımı gözden geçireceğim diye bilinçlenme yoluna girenlere özellikle tavsiye edilebilir. İslama yeni başlayanlara hediye olarak bir meal vereceksem Özellikle Ali Bulaç ın Nuzül sırasındaki mealini hediye ediyorum ve mutlaka okumalarını istiyorum.

 

Bu sitedeki bir çok arkadaş için önemli olmayabilir ama benim çok önemsediğim bir konudur.

 

Herkese selamlar,

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
alperdogru
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 12 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı alperdogru

leyletil ve leyletul arasindaki fark kelimden once gelen
harfi-cer'den kaynaklaniyor. belki de arapca bilmediginiz
icin gereksiz takinti yapiyorsunuz oradaki ses
degisikligine. Arapcada genel olarak kelime sonu sesi 'u'
ya da 'un'dur, ancak kelimenin basina harfi-cerlerden
biri gelirse bu ses 'i' ya da 'in' olur.

ornek: kasem lafzi olan 've' harfi-cerdir. Baglac olan ve
ise degildir.

vettiynu vezzeytunu : incir ve zeytin
vettiyni vezzeytuni : incire kasem olsunki, zeytine kasem
olsun ki (burada genel bir yanlis incire ve zeytine kasem
olsun ki diye yapilan tercumedir. Orada iki kez yemin
vardir ayrica baglac yoktur.)

Sonuc: fi leyletil kadr ile leyletul kadr arasinda
bahsettiginiz turden bir fark yoktur.
Yukarı dön Göster alperdogru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: alperdogru
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

http://www.hasanakcay.net/index.php?topic=9.0

Kuranı kerimin indirildiği ramazan ayı M.S. 610 yılında ki ramazan ayıdır ancak Miladi aylardan hangisine denk gelmektedir. Nitekim bu şekilde yapılan hesap ile gerçek KAdir gecesi de ancak tespit edilebilir. Zira Kuranı kerimin inmeye başladığı tarih takvim hatası nedeni ile hersene 10 gün geriye giderek değişemez.

Merhaba kardeşim. 2:185 ve 97:1'den benim anladığım sizinkinden farklı görünüyor. Kendi anladığım nedir, onu açıklamaya çalışayım:

İnna enzelnahu fî leyleti'l kadr, Biz onu Kadr gecesi indirdik (97:1). Burada o anlamına gelen hu var. 2:185'teki "kuran"dır bu. KURAN okuma parçası demek yani Kuran-ı Kerîm'in bir kaç ayetidir, bütün Kitap değil. O ayetlerin özelliği ise 2:185'teki ek açıklamaya göre furkan olup farkı ortaya koymaktır. Yani anılan ayetler kimin içten imanlı kimin münafık olduğunu belirtir. Tevbe 64, 81, 86, 124 ve 127'de sürekli bu vurgulanıyor. Lütfen okur musunuz. Bu bir.

İkincisi, anılan ayetlerin indiği zaman leyleti'l kadr denen gecedir. Bunu siz de söylüyorsunuz, tamam. Ama bir de "ramazan ayı"ndan söz ediyorsunuz. RAMAZAN AYI diye bir şey yok. ŞeHRu RAMAZAN kızıl dolunay demek yani "leyleti'l kadr"deki dolunay.

Elmalılı:
 
Çoğunluğun görüşüne göre RAMAZAN "ramaz"dan alınmıştır. RAMAZ güneşin hararetinin şiddetinden taşların son derece kızmasıdır ki, böyle pek kızgın yere RAMD denir. Bu bakımdan RAMAZAN "ramda"dan YANMAK mânâsına RAMİDA fiilinin masdarıdır. Yani kızgın yerde yalın ayak yürümekle yanmak demektir. (Hak Dini Kur’an Dili, Bakara 185).

O halde "kadr gecesi"ni miladi takvimde neden arayalım? Bellidir. İçten iman etmiş olanları münafıklardan ayıran o ayetler kızıl dolunayın göründüğü gece inmiştir.

Sevgi ile,
Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Merhabalar

 

Bir bakış açısı:

 

97/1: “inne enzelnahu fi leyletil kadr” ifadesindeki “enzelnahu” zamire atıf fiil, geçişli fiil olduğu kanaatindeyim. Zamirin genelde vahiy özelde Kur’an olarak “…unzile fihil kur’anu huden linnas…2/185” insanlara/insanlığa indirilmesidir. Yani Allah Resulu’nü hacca/ziyarete gelen insanlara her dönem dimağlarına indirilen şuur ve bilinç mesajıdır. Dolayısıyla leylde/gecede ve karanlıkta kimselerin göremediği aydınlatan bir mesajın indirilmesi şeklinde değerlendiriyorum 44/3. Bu yol gösterme işinin, Rabb’imizin rahmeti gereği gerçekleştiği inancındayım 92/12.

 

Ademoğullarının halife tayin edilmesinden beri “inne enzelnahu fi leyletil kadr > şüphesiz biz, gecenin içinde takdir ederek onu/vahyi indirdik/indiriyoruz” şeklinde devam ettiği inancını taşımaktayım 21/24; 26/196.

 

Muhabbetle…

 

 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

Kur’ân’ın kadrini bilmeyen Allah’ın kadrini bilemez

Abdullah Yıldız

“Biz onu (Kur'ân'ı) Kadir Gecesi’nde indirdik.” “Kadir Gecesi’nin ne olduğunu sen nereden bileceksin?” “Kadir Gecesi bin aydan hayırlıdır.”

 “Melekler ve Ruh (Cebrail) o gecede Rablerinin izniyle her türlü iş için iner.”

“O gece, tanyerinin ağarmasına kadar bir esenliktir.” (Kadir Sûresi)

  ..Bu gece ise Kadir Gecesi; bin aydan hayırlı olan, Kur’ân’ın doğduğu gece. Kadir Gecesi, takdir gecesi demek. Bu gece Rabbimizin kullarına dair takdirleri söz konusudur. Biz kullarına düşen de, O’nun yüce zâtının ve kelâmının kadrini hakkıyla takdir edebilmektir. Rabbimizin yüce kelâmını inzal buyurarak şereflendirdiği bir Ramazan ayı daha bitiyor. Peki, Allah’ın sonsuz lütuf ve rahmetleriyle bezediği Ramazan ve Kur’ân’ın kadri yeterince bilindi mi? Kur’ân’ın ve Ramazan’ın kadrini bilmeden “Allah’ın kadri hakkıyla takdir edilebilir” mi?

Rabbimiz, Kitâb-ı Kerîm’inde yüce zâtını kullarına gereği gibi tanıtır ve O’nu tanımayanları da deşifre eder. Bu meyanda “Allah’ın kadrini hakkıyla takdir edemediler” ifadesi Kur’ân’da üç kez tekrarlanır. Allah’ın (c.c.) kadrini bilmeyenler; O’nun varlığını ve kudretini inkâr eden cahil kâfirler, O’na ortak koşan müşrikler ve Allah’a iftira eden, Kur’ân’ı reddeden Yahudilerdir; O’nun kadrini bilenler ise muvahhid Mü’minlerdir.

 “Onlar, (bu âciz putları Allah'a ortak koşmak suretiyle) Allah'ın kadrini hakkıyla takdir edemediler (bilemediler). Hiç şüphesiz Allah, çok kuvvetlidir (Kavî), çok üstündür (Azîz).” (Hacc 22/74)

“De ki: Ey cahiller, bana Allah'ın dışında bir başkasına mı kulluk etmemi emrediyorsunuz?”

“(Ey Rasûlüm!) Andolsun; sana da, senden öncekilere de vahyolunmuştur ki: Eğer Allah'a ortak koşarsan, şüphesiz amellerin boşa gider ve muhakkak hüsrana uğrayanlardan olursun.”

“Bilakis, sen yalnız Allah’a kulluk et ve O’na şükredenlerden ol!”

“Ve onlar Allah’ın kadrini hakkıyla takdir edemediler. Halbuki bütün bir dünya kıyamet günü O’nun kabzasında / avucunda, gökler âlemi de bükülmüş olarak elinin içindedir. Böyle bir azamet ve hâkimiyet sahibi olan Allah, onların uydurdukları ortaklardan yüce ve münezzehtir.” (Zümer 39/64-67)

“Ve (Yahudiler de) Allahû Teâlâ'nın kadrini, O'nun şan-ı ulûhiyetine lâyık olacak bir surette takdir edemediler. Çünkü «Allah insanlara bir şey indirmiş değildir» dediler.

“Bu Kitap (Kur'ân), kendinden önceki kitapları tasdik eden, şehirler anası (Mekke) halkını ve çevresindeki bütün insanlığı uyarman için indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab'a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar.” (En’am 6/91-92)

Allahû Teâlâ’nın bir hidayet ve hayat rehberi olarak insanlara vahiy indirmediğini iddia etmek; -Mevdudi’nin ifadesi ile- ‘ya Allah'ın vahy gönderme gücüne sahip olmadığına, ya da insanın doğru yolda gitmesi için herhangi bir düzenlemede bulunmayıp, onu dünyada istediği şekilde davranmak üzere başıboş bıraktığına inanmak, dolayısıyla da tabiatın kaynaklarını kullanma zekâsı ve yetkisini tümüyle insana vererek Allah'ın hikmetini küçümsemek’ demektir.     

   Yani, Allah’ın Kelâm’ını yok saymak veya gözardı etmek, ya da onu dikkate almamak, Allah’ın kadrini bilmemek anlamına gelir. Ahiret’e ve Kur’ân’a iman edip vahyî ilkeler çerçevesinde bir hayat yaşamak ve hayatın merkezine namazı yerleştirmek ise, hem Kur’ân’ın, hem de O’nu inzal eden Allah’ın kadrini hakkıyla takdir etmektir. İşte bunu yapanlar, Allah’ı birleyen hanifler / muvahhidlerdir.

“Allah’a ortak tanımayan hanifler olun. Bilin ki Allah’a şirk koşan kimse, gökten düşüveren ve kuşların didik didik edip kapıştığı birine, yahut rüzgârın uzak ve ıssız bir yere savurduğu kimseye benzer.” (Hacc 22/31)

Allah’ın ve Kitab’ının kadir ve kıymetini gereğince takdir edemeyen inkârcı müşrikler ise, kalpleri, zihinleri ve kişilikleri parçalanmış, kendilerini müthiş bir boşluğa ve yalnızlığa mahkûm etmiş bulunan zavallılardır.

Allah’a gereğince teslim olamayıp bir ucundan ibadet edenler de O’nun kadrini takdir edemeyenlerdir.

“İnsanlardan kimi, Allah'a bir ucundan ibadet eder, eğer kendisine bir hayır dokunursa, bununla tatmin bulur ve eğer kendisine bir fitne isabet edecek olursa yüzü üstü dönüverir...” (Hacc 22/11)

Allah’ın ve kitabının kadrini hakkıyla takdir edenler; şeref ve azametinin, hüküm ve hikmetlerinin kadrini, kıymetini, değerini bilenlerdir. Hak Teâlâ, zâtının ve kitabının kadrini bilenleri yüceltir, bilmeyenleri de alçaltır.

“Gerçekten Allah bu kitap ile bazı toplulukları yüceltir, bazılarını ise alçaltır.” (Müslim, Müsafirîn, 269; İbn Mace, Mukaddime, 16)

“Andolsun, size öyle bir kitab indirdik ki; bütün zikriniz (yani hayatınız için gerekli olan, sizi yüceltip size şan ve şeref sağlayacak olan öğütler, uyarılar, mesajlar) ondadır. Aklınızı kullanmaz mısınız?” (Enbiya 21/10)

“Doğrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir zikirdir ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.” (Zuhruf 43/44)

Kur’ân’ın kadrü kıymetini bilerek Rab Teâlâ’nın kadrini hakkıyla takdir edebilenler olmak, asli duamızdır.

__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats