HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Salat-Namaz Kuran AYETLERİNE GÖRE Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

[QUOTE=haktansapmaz]

"Dostum.Bu konuyla ilgili uzun bir makalem var.Gerekirse buraya asacağım.Ancak genede kısaca cevaplayayım.

1.Söz konusu ayeti,(12/106)ben sizin gibi okumuyorum.Ayetin dikkat çektiği iman veya inanma,istisnalı bir inanma.Sen istisna sözcüğünü hiç dikkate almadan çeviri yapmışsin.

6/75-80.Ayetleri oku.İbrahim Allah"a ortak koşuyor mu,koşmuyor mu gör.Ve 80.ayetin bir ifadesine çok dikkat et.İbrahim diyor ki,...Beni doğru yola iletmiş iken benimle Allah"hakkında tartışıyormusunuz?...Demek ki,o ana kadar veya Güneş de batıncaya kadar,İbrahim yanlış bir yoldaydı.İbrahimin üzerinde olduğu yanlış yol neydi acaba?

İyi bil ki,halis din yalnız allah"a aittir.39/3

Ve bu anlamda,halis din sahibi,bana göre tek bir peygamber bile gösteremezsin.İbrahim dahil,çocuk iken,kendisine kitap ve hikmet verilen,İsa"dahil.

Ve bu ibrahim ki,hanifliğin sembolü bir ibrahim.

Demem o ki,Allah"a ortaklar koşarak inanmak Sünnetullah gereği ve peygamberi bir yoldur.Çünkü,en ideal mümin,en ideal hanif,sadece Allah"tır.

Ayrica Kur"an",Allah"a yaklaşmak için vesile arayın demektedir.Bu vesile,kimine göre eyup sultan türbesi olur,kimine göre bir cami veya bir kilise olur,kimine göre mekke olur,kimine göre de telli baba olur,olabilir.

Kur"an"ın ısrarla üzerinde durduğu şey,Allah"a ortak koşulan veya rab edinilen şey veya şahıslara takılıp kalmamaktır.İbrahim gibi o putları birer birer kırıp,yani aşıp,Allah"a yaklaşmak veya halis olarak Allah"ı birlemektir.Allah"yolunda olmak"ta budur zaten.

Ayrica,ben müşrik olduğumu söylemedim.Ben,Allah"a ortaklar koşarak inandım,inanıyorum dedim.

Ve bana göre,İslam dünyası,Kur"an"ın tarif ettiği müşriği veya müşrik sıfatını asla anlamamış,anlayamamıştır.

Sizce Hz.Yakup"un,onca yıl evlat hasreti çekmesinin bir hikmeti yok mu?

Peygamber olacağını vahiyle bildiği halde,oğlu yusuf"u korumaya soyundu.Yani bir an boş bulunarak ilahlığa soyundu.Halbu ki, Allah bir kişinin peygamber olmasına karar vermişse,o onun korumasını da üstlenmiştir demektir.Yakup,burada Allah"a ortak koşmuştur.Yani gizli şirk işlemiştir.Gör ki,hemen ardından,"rabbimin dilediğinden başkası olmaz"da diyor.Diyor ama,bir anlık gaflet,onu şirke düşürüyor.

Aynı şekilde,Yusuf"ta,hapishanedeki kurtulan arkadaşı vasıtasıyla torpil yapma yoluna giderek,Allah"tan başkasından medet umar duruma düşmüş ve bundan dolayı veya bu hatasının bedelini,yıllarca hapiste kalarak ödemiştir.

Size,bu ve buna benzer,yüzlerce örnek veririm.Yusuf"un,Yakup,un ömürlerinde belkide bir kere yaptığı hatayı,biz hergün yapıyoruz.Demem o ki,ben kendimi aldatmam veya ben kendimi asla temize çıkartmam,çıkartamam.

İşte ben,bu veya buna benzer şekilde ve hemen hemen her gün Allah"a ortaklar kaşarak iman eden bir müslümanım.

Büyük günahlardan kaçınmaktan ve Allah"ın rahmet veya merhemetine sığınmaktan başka,hiç bir sermayem de yoktur."

Sevgili Naci, ya istisna nedir bilmiyorsun, anlamıyorsun yada inat ediyorsun. Sen ayetleri nasıl okuyorsun? Ben 105-108 arasını birlikte yazdım ki dikkatini çekeyim. Sen "ekseruhum/onların ekserisi" kelimesini neden görmezden geliyorsun? "Onların çoğu inanmazlar; illa ki onlar şirk koşarlar." İbrahim de, İsa da Musa da, Yakup da Yusuf da.. Muhammed de bu eksere dahilse, geriye ne kaldı, kim kaldı? Halbuki, ekserin dışında bir de ekall var.. Peki bu şirksiz iman eden azınlık kimler ola ki? Allah mı? Çünkü sen Allah'tan başka her kesi müşrik yaptın. Bak bunlar şuursuzlar. Onlar şirke, küfre dalmış dalgın bir halde şirki hayatın içerisinde bocalayıp dururlarken, Allah'ın azabının aniden onları kuşatmasından eminler mi, dediği inananlar mıdır? Yahu, Naci kardeş, sen aklını mı yedin; Allah kime iman ediyor şirksiz? Bu ayette kasıt inananlarsa Allah'ın 107. ayette, ani bir azapla tehdit ettiği kimlerdir? Allah ne diye inananları azap ile tehdit etsin?

Sevgili Naci, İLLÂ edatı her gediği yerde istisna anlamına değildir. Çoğu zaman istidrak da ianlatır. Mesela "İLLÂ MÂ ŞÂELLÂH" cümleside müstesna ifade etmiyor. Allah bir şeyi dilediyse, kast ettiği her şey veya her kes dahildir. Mesela cehenneme kafirleri sokuyorsa bunlarda bir kaçını "illa ma şae" diyerekten istisna yapmaz. Ancak bunlarda/cehannemliklerden inananları müstesna tutması başka.

Gençler az sonra gelip beni de alıp balığa gidecekler. 6/75-80 arsını da sonra okuyayım inşaallah.

Bi emanillah.

Sevgili haktansapmaz.

Ben,Kur"an"ın bir ayetinden hareketle yorum yopmam.Zaten Kur"an" hiçbir olayı sadece bir açıdan anlatmaz.Bir çok açıdan anlatır.

Ben,peygamberlerin veya bütün müslümanların müşrik olduğunu söylemedim.Ben,peygamberlerde dahil,hiç kimse Allah"a ortak koşmadan inanamaz,inanmamıştır dedim.Çünkü Allah"a ve ahirete inanarak,Allah"a ortak koşan bir insan müşrik olmaz.Günahkar olur.Ve peygamberlerde dahil,günah işlememiş hiç kimse yoktur,demek istedim.

Ayetin istisna ettiği Allah"a ortak koşmadan inanan kişiler ise,içinde bulunduğumuz andaki halleriyle,günahlarından arınmış veya Allah"ın rahmetiyle arındırılmış,Allah"katındaki peygamber ve müminlerdir dedim.Bu yaşam veya bu gezegende,Allah"a ortak koşmadan iman eden hiç kimse yoktur dedim ve diyorum.Yani bu gezegende günahsız insan yoktur demek istedim.Zannediyorum bunu sizde kabul edersiniz.

Sizin dikkatten kaçırdığınız şey,Allah"a ortak koşmadan hiç bir günah işlenemeyeceğidir.Yani bana göre işlenen her günah,mutlaka Allah"a ortak koşmak süretiyle olmaktadır.

Örneğin:Allah"tan bir an gaflet etmek günahtır.Çünkü Allah"tan gaflet etmek demek,Allah"ı tanımamaktır,dikkate almamaktır.Böyle bir fiil veya hal da Allah"a ortak koşmaktır.Allah"ın yasakladığı herhangi bir şeyi yapmak,Allah"a ortak koşmaktır,bu da günahtır.

Senin sözünü ettiği müşriklik,yani cennetin haram kılındığı müşriklik,Allah ve ahiretin olmadığınaı iddia etmek ve bu inancında kararlı ve sürekli olmaktır.

Bundan dolayıdır ki,Allah yahudi ve hiristiyanları bile,müşrik konumuna oturtmamaktadır.

Şüphesiz, iman edenler, Yahudiler, Sabiîler, Hıristiyanlar, Mecûsiler ve Allah'a ortak koşanlar var ya, Allah kıyamet günü onların aralarında mutlaka hüküm verecektir. Çünkü Allah her şeye şahittir. 22/17

Yukarda verdiğim ayete dikkat edilirse,Allah"a ortak koşanların ayri bir gurup veya ayri kişiler olduğu açıkca anlaşılmaktadır.

Bundan dolayıdır ki,Kur"an,müşriklerle evlenmeyi kesinlikle yasaklarken,hiristiyan veya yahudilerle evlenmeye izin vermektedir.

Allah"a ortak koşmakta derece derece dir.Bir insan,Allah"ı inkar etmedikçe,tescilli müşrik olmaz,günahkar olur.İstersen bu idiamı teyid eden,bir kıssayı da sana bilahare yazarım.

Selam ile

Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Naci, ben S. Ateş'in aksine, Abese 11. ayetindeki "inne" deki zamrinin Kuran'a işaret etmediğini söylüyorum. Bakınız Abese'deki "kellé innhé tezkiratun" kullanıma benzer bir kullanım Müddessir 54'te "kellé inne tezkiratun".  S. Ateş buradaki inne'ya da Kuran, Abese'deki "inne" ya da Kuran demiş. Biri doğru, diğeri yanlış. Çünkü Kuran için sadece "inne" geçerlidir. Abese'deki sadece "uyarı"dır, Kuran anlamında uyarı değil. Ama 12. ayettki "zekera" daki zamir Kuran'a işaret ediyor. "Şée"deki gizli fail "Huve/O" zamiri de büyük bir ihtimalle Allah'a işarettir.

Bence Abese'nin ilk ayetlerindeki şahıslar da hep karıştırılmış. Mesela bana göre, 1. ve 2. ayetlerdeki fiillerin fâili Allah'ın Resulü değildir. 3. ve 4. ayetlerdeki tezekké edecek, kendisine uyarının fayda edeceği şahıs da Âmâ olan şahıs değildir. Bu şahıs, kedisini müstağni addeden kişidir. "Nerden biliyorsun/ kim sana bildirdi, onun arınacağını ve uyarıyı düşünür de uyarının ona fayda sağlayacağını (sen nerden biliyorsun!). Bence bu ayetlerin muhatabı Resul olamaz.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Senin sözünü ettiği müşriklik,yani cennetin haram kılındığı müşriklik,Allah ve ahiretin olmadığınaı iddia etmek ve bu inancında kararlı ve sürekli olmaktır.

Bundan dolayıdır ki,Allah yahudi ve hiristiyanları bile,müşrik konumuna oturtmamaktadır.

Şüphesiz, iman edenler, Yahudiler, Sabiîler, Hıristiyanlar, Mecûsiler ve Allah'a ortak koşanlar var ya, Allah kıyamet günü onların aralarında mutlaka hüküm verecektir. Çünkü Allah her şeye şahittir. 22/17

Yukarda verdiğim ayete dikkat edilirse,Allah"a ortak koşanların ayri bir gurup veya ayri kişiler olduğu açıkca anlaşılmaktadır. Naci Çelik

Sevgili Naci, acaip bir şirk anlayışın var: Sen Allah'ın ve Ahiret'in varlığına inanmayanlara mutlak müşrik diyorsun. Halbuki Kuran böyle bir müşriğin tarifini vermiyor. "Allah yoktur" diyen bir anlayışa Kuran'da rastlanmıyor. Kuran Cennete gidebilecek hiç bir müşrik sınıftan da söz etmiyor.

Ayette sayılanlar; Ellezîne émenû, Ellezîne hédû, Essâbiîne, Ennesârâ, Elmecûse ve Ellezîne şerakû, yani; İnananlar, Yahudiler, Sabiiler, Hiristiyanlar, Mecusiler ve Müşrikler olarak anılanlar birer cemaattirler. Bu adlarla anılıyorlar. İlk beşi müşrik değil, 6. sı yalınız müşrikler anlamını çıkarmak son derece yanlış, Kuran espirisine tamamen ters bir anlayıştır. Bu isimlerle bilinen bu toplumların hepsinde de Kuran'ın tarif ettiği şirk inanışı mevcut olabilir. Bunlarda her kim Allah'a/ Allah'ın mesajlarına ve Ahiret'e/ bu dünyada yaptıklarının hesabını vereceğine iman eder ve inancı doğrultusunda yaşarsa onlar kurtulacaklardır.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sizin dikkatten kaçırdığınız şey,Allah"a ortak koşmadan hiç bir günah işlenemeyeceğidir.Yani bana göre işlenen her günah,mutlaka Allah"a ortak koşmak süretiyle olmaktadır.

Örneğin:Allah"tan bir an gaflet etmek günahtır.Çünkü Allah"tan gaflet etmek demek,Allah"ı tanımamaktır,dikkate almamaktır.Böyle bir fiil veya hal da Allah"a ortak koşmaktır.Allah"ın yasakladığı herhangi bir şeyi yapmak,Allah"a ortak koşmaktır,bu da günahtır. Naci Çelik

Sevgili Naci, senin de anlamadığın; Allah nerede müminin, inanmış olarak günah işleyebileceğini söylüyor? İnanan kişi Allah'ın fahşa ve münker addettiği bir fiili nasıl işleyebilir? Bu fiillerin yaygınlaşmasına çalışabilir? Mesela nasıl zina edebilir/ ettirebilir, nasıl haksızca cana kıyabilir, nasıl yalan söyleyebilir, inananları aldatabilir, dolandıra bilir, inananların aleyhine inanmayanlarla iş birliği yapabilir?

Ne demek "Allah'tan bir an gaflet etmek" ? Yukarıda sayılan fahşa ve münker fiilleri bir gaflet anında mı yapılıyor? Allah'a Ahiret'e inanmamanın, itibar etmemenin sonucu olarak bunlar işleniyor. Ben Kuran'dan bunu anlıyorum.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Maviler Naci Çelik'in.

6/75-80.Ayetleri oku.İbrahim Allah"a ortak koşuyor mu,koşmuyor mu gör.Ve 80.ayetin bir ifadesine çok dikkat et.İbrahim diyor ki,...Beni doğru yola iletmiş iken benimle Allah"hakkında tartışıyormusunuz?...Demek ki,o ana kadar veya Güneş de batıncaya kadar,İbrahim yanlış bir yoldaydı.İbrahimin üzerinde olduğu yanlış yol neydi acaba?

Sevgili Naci, İbrahim başlangıçta da şirk içeren bir inanca sahip değildi. Tekrar söylüyorum; İbrahim hiç bir zaman müşrik olmadı.

6/75-80 ayetlerini okudum. Senin gibi anlayanlar anlayamamışlar. Sayın Ebuömer'in söylediklerinden başka (katkıları için kendisine teşekkür ederim), ayetlerdeki önemli bir ayrıntıyı daha atlamışsın. O da şudur: "İbrahim Ay'ın doğup yükseldiğini görünce de; bu imiş rabbim! dedi. Ay batınca da, "Rabbim bana doğruyu göstermeseydibeni hidayet üzere sabit kılmasaydı kesinlikle yolu kaybedenlerden olurdum", dedi. Güneşi de doğup yükselirken görünce, bu imiş benim rabbim, bu daha da büyük! dedi. Güneş batıp görünmez olunca da, "ey halkım dedi; ben ilahlarınızı tanımam, onlara itibar etmem." dedi.    

Demem o ki,Allah"a ortaklar koşarak inanmak Sünnetullah gereği ve peygamberi bir yoldur.Çünkü,en ideal mümin,en ideal hanif,sadece Allah"tır. 

Kuran anlayışına aykırı bir söz ancak bu kadar olur!

Ayrica Kur"an",Allah"a yaklaşmak için vesile arayın demektedir.Bu vesile,kimine göre eyup sultan türbesi olur,kimine göre bir cami veya bir kilise olur,kimine göre mekke olur,kimine göre de telli baba olur,olabilir. 

Vesile, yakın olmaktır. Vesile isteyin demek, Allah'a yakın olmayı arzulayın demektir. Ayetin devamında Allah'a nasıl yakın olunacağı da söylenmiş. 

Sizce Hz.Yakup"un,onca yıl evlat hasreti çekmesinin bir hikmeti yok mu?

Peygamber olacağını vahiyle bildiği halde,oğlu yusuf"u korumaya soyundu.Yani bir an boş bulunarak ilahlığa soyundu. Çok çarpık bir anlayış... Halbu ki, Allah bir kişinin peygamber olmasına karar vermişse,o onun korumasını da üstlenmiştir demektir.Yakup,burada Allah"a ortak koşmuştur.Yani gizli şirk işlemiştir.Gör ki,hemen ardından,"rabbimin dilediğinden başkası olmaz" da diyor. Diyor ama,bir anlık gaflet,onu şirke düşürüyor.

İftira, yok öyle bir şey, hangi ayette diyor? Yakup bir an bile Rabbinden ğafil olup müşrik olmuş değildir.

Aynı şekilde,Yusuf"ta,hapishanedeki kurtulan arkadaşı vasıtasıyla torpil yapma yoluna giderek,Allah"tan başkasından medet umar duruma düşmüş ve bundan dolayı veya bu hatasının bedelini,yıllarca hapiste kalarak ödemiştir.

Bu da kuyruklu yalan. Ayetlerin yanlış çevirilerini doğru bilip basiretleri kapalı olanlar böyle anlayabilir ancak. Yusuf, kurtulacağına inandığı şahsa; "Rabbine/Efendine beni anlat!" dedi. Ama şeytan (adamın unutkalığı) ona, onu rabbine/efendisine anlatmasını unutturdu da Yusuf zindanda bir kaç yıl kaldı."

Doğrusu bu. Bu yanlış anlayıştır ki, Allah'ın Resullerini de torpilden medet umarlar kılmış. Burada Yusufun yaptığında bir hata yok ki, Yusuf bundan dolayı yıllarca hapiste kalmış olsun. Hata sizde ki, ayetleri düşünüp anlamıyorsunuz.

Büyük günahlardan kaçınmaktan ve Allah"ın rahmet veya merhemetine sığınmaktan başka,hiç bir sermayem de yoktur.

Kuran'da küçük büyük günah tasnifi yoktur. Ben Kuran'da "küçük günah" ifadesine rastlamadım. Siz gördünüz mü Kuran'ın küçük günah nitelemesini?

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

Senin sözünü ettiği müşriklik,yani cennetin haram kılındığı müşriklik,Allah ve ahiretin olmadığınaı iddia etmek ve bu inancında kararlı ve sürekli olmaktır.

Bundan dolayıdır ki,Allah yahudi ve hiristiyanları bile,müşrik konumuna oturtmamaktadır.

Şüphesiz, iman edenler, Yahudiler, Sabiîler, Hıristiyanlar, Mecûsiler ve Allah'a ortak koşanlar var ya, Allah kıyamet günü onların aralarında mutlaka hüküm verecektir. Çünkü Allah her şeye şahittir. 22/17

Yukarda verdiğim ayete dikkat edilirse,Allah"a ortak koşanların ayri bir gurup veya ayri kişiler olduğu açıkca anlaşılmaktadır. Naci Çelik

Sevgili Naci, acaip bir şirk anlayışın var:Evet.Çünkü bu konu üzerinde bir hayli durdum ve durmaktayım.Çünkü bu konu dikkat edilmesi gereken çok grift bir konu.Bana göre İslam alimleri,Kur"an"ın tarif ettiği müşriği teşhis edemedi,hala da etmiş değildir.İslam alimlerinin müşrik anlayışı,insanlardan bir bölümünü ötekileştirmek isteyen siyası otoritelerin,tercih edip,teşvik ettiği,zalimane bir anlayıştır.Bu yanlış anlayışa,bilhassa Osmanlı devleti sarılmış veya icad etmiştir.Gerek haçlı seferleri,gerekse sonraki tüm sefer veya savaşlar,hep aynı Allah"a,inanan mezhepler arası savaşlardır.Çünkü,Yahudilik,hıristiyanlık,sabilik ve Hz.Muhammed"in toplumunu vurgulayan,şimdi adını hatırlayamadığım guruplar,Kur"an"da adı geçen hak mezheplerdir.Yani günümüzdekilerde dahil,insanlık tarihinde yaşanan tüm savaşlar,aslında mezhep savaşlarıdır.Eğer Osmanlı devleti veya diğer devletler,bu zalim ve batıl yoruma sarılmasaydı,toplumlara,"ölürsem şehit,kalırsam gazi"anlayışı hakim olurmuydu? Sözünü ettiğimiz ayetlerin vurguladığı guruplardan,müşrik ve mecusiler dışında kalan gurupların hepsi,esasen islam yani müslümandırlar.Sen Allah'ın ve Ahiret'in varlığına inanmayanlara mutlak müşrik diyorsun. Halbuki Kuran böyle bir müşriğin tarifini vermiyor. "Allah yoktur" diyen bir anlayışa Kuran'da rastlanmıyor. Kuran Cennete gidebilecek hiç bir müşrik sınıftan da söz etmiyor.Günümüzde de Allah yoktur diyen bir anlayış yoktur.Çünkü makul akıl,varlık ve oluşun sebebini bir yere veya yerlere bağlamak zorunda kalmaktadır.Buna ister doğa desin,ister "big beng" desin,ister evrim desin farketmez.Kur"an" ahirete veya herhangi bir şekilde,ölüm ötesi bir yaşam veya hesaba inanmayan insanları,yani ateistleri,müşrik diye adlandırmaktadır.Ve Kur"an müşriklere cenneti ebediyyen haram kılmaktadır.Ve aşağıda vereceğim kıssa"dan da,Kur"an"ın sözünü ettiği müşriklerin,ateistler olduğu açıkca anlaşılmaktadır.

32.Onlara şu iki adamı örnek ver: Onlardan birine iki üzüm bağı vermiş, bağların çevresini hurmalarla donatmış, ikisinin arasına da bir ekinlik koymuştuk.

33.Her iki bağ da meyvelerini vermiş ve ürünlerinden hiçbir şeyi eksik bırakmamıştı. Bu iki bağın arasından bir de nehir fışkırtmıştık.

34.Derken onun büyük bir serveti oldu. Arkadaşıyla konuşurken ona dedi ki: "Benim malım seninkinden daha çok. Adamlardan yana da senden daha üstünüm."

35.Derken kendine zulmederek bağına girdi. Şöyle dedi: "Bunun sonsuza değin yok olacağını sanmıyorum."

36."Kıyametin kopacağını da sanmıyorum. Rabbime döndürülsem bile andolsun bundan daha iyi bir sonuç bulurum."

37. Arkadaşı ona cevap vererek dedi ki: "Seni topraktan, sonra bir damla döl suyundan yaratan, sonra da seni (eksiksiz) bir insan şeklinde düzenleyen Allah'ı inkâr mı ediyorsun?"

38.Fakat O Allah benim Rabbimdir. Ben Rabbime hiç kimseyi ortak koşmam."

39.40.Bağına girdiğinde ‘Mâşaallah! Kuvvet yalnız Allah'ındır' deseydin ya!.. Eğer benim malımı ve çocuklarımı kendininkilerden daha az görüyorsan, belki Rabbim bana, senin bağından daha iyisini verir. Seninkinin üzerine de gökten bir afet indirir de bağ kupkuru ve yalçın bir toprak haline geliverir."

41."Ya da suyu çekiliverir de (bırak bir daha bulmayı) artık onu arayamazsın bile."

42.Derken bütün serveti helak edildi. (Yıkılmış) çardakları üzerine çökmüş haldeki bağına yaptığı harcamalar karşısında ellerini oğuşturuyor ve şöyle diyordu: "Keşke Rabbime hiçbir kimseyi ortak koşmasaydım..." 18.Sure.kehf.

Kıssa"ya dikkat edersen,bağının hiç yok olmayacağını ve kıyametin kopmayacağını iddia eden adam,bir ateist.Yani ahirete,ölüm ötesine inanmayan bir adam.

Kıssanın son ifadesinden ve bizzat aynı adamın itirafından,bu tür,bir inanca sahip kişilerin müşrik olduğu,yani kendi aklına,mantığına,yani kendisindeki iblisi duygularına uyduğu ve onları Rabbine ortak koştuğu anlaşılmaktadır.Böyle bir inanç,Allah"a ortak koşmada zirve yapmış ve müşrikliği tescil edilmiş bir inançtır.Yani bir insan,herhangi bir şekilde ahirete inandığı sürece,Allah"a ne kadar ortak koşsa"da müşrik sıfatını almaz,almıyor.Bunun böyle olduğuna dair,Kur"an"da sayısız örnekler var.

Sırası gelmişken,çok önemli bir hatırlatma daha yapayım.Yapayım ki,benim kafayı nasıl yediğim iyice anlaşılsın.Kıssa daki adam ne diyor? Ben bu bağın,orijinal anlamıyla "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum diyor.

Soru:Bu gezegende,böyle bir gerizekalı adam olabilir mi ki,evinin,ya da bahçesinin,ya da malının mülkünün ebediyen yok olmayacağını iddia etsin?

Böyle bir adam,olsa olsa,ölümü,yaşlanmayı,hastalanmayı,açlığı,yokluğu bilmeyen ve böyle gelmiş böyle gidecek zannedilen,bir ortamdaki,yani bir cennetteki,bir adam iddia edebilir.Ve bu olay,esas itibariyle,bizlerde dahil,tüm insanların ilk defa ve en güzel bir şekilde yartıldığımız,sonra da kovulduğumuz cennette geçen bir olaydır.

Zaten,Kur"an"da sözü edilen helak edilmiş tüm kavimler,orada,yani ilk cennet yaşamlarında helak edilmiş kavimlerdir.

Bu dünya da o anlamda bir helak olayı,hiç yaşanmadı ve yaşanacağını da Kur"an"da henüz görebilmiş değilim.

Bu konuda da çok güçlü delillerim var.İsteyen herkesle paylaşmaya hazırım.Tabii,zamanım el verdiği ölçüde.

Ayrica,bu iyiliklerimi de untmayın,size cemalievveliyenizi hatırlatıyorum:)

Selam ile.

 

 

Ayette sayılanlar; Ellezîne émenû, Ellezîne hédû, Essâbiîne, Ennesârâ, Elmecûse ve Ellezîne şerakû, yani; İnananlar, Yahudiler, Sabiiler, Hiristiyanlar, Mecusiler ve Müşrikler olarak anılanlar birer cemaattirler. Bu adlarla anılıyorlar. İlk beşi müşrik değil, 6. sı yalınız müşrikler anlamını çıkarmak son derece yanlış, Kuran espirisine tamamen ters bir anlayıştır. Bu isimlerle bilinen bu toplumların hepsinde de Kuran'ın tarif ettiği şirk inanışı mevcut olabilir. Bunlarda her kim Allah'a/ Allah'ın mesajlarına ve Ahiret'e/ bu dünyada yaptıklarının hesabını vereceğine iman eder ve inancı doğrultusunda yaşarsa onlar kurtulacaklardır.


Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

yeni islam Yazdı:

32.Onlara şu iki adamı örnek ver: Onlardan birine iki üzüm bağı vermiş, bağların çevresini hurmalarla donatmış, ikisinin arasına da bir ekinlik koymuştuk.

33.Her iki bağ da meyvelerini vermiş ve ürünlerinden hiçbir şeyi eksik bırakmamıştı. Bu iki bağın arasından bir de nehir fışkırtmıştık.

34.Derken onun büyük bir serveti oldu. Arkadaşıyla konuşurken ona dedi ki: "Benim malım seninkinden daha çok. Adamlardan yana da senden daha üstünüm."

35.Derken kendine zulmederek bağına girdi. Şöyle dedi: "Bunun sonsuza değin yok olacağını sanmıyorum."

36."Kıyametin kopacağını da sanmıyorum. Rabbime döndürülsem bile andolsun bundan daha iyi bir sonuç bulurum."

37. Arkadaşı ona cevap vererek dedi ki: "Seni topraktan, sonra bir damla döl suyundan yaratan, sonra da seni (eksiksiz) bir insan şeklinde düzenleyen Allah'ı inkâr mı ediyorsun?"

38.Fakat O Allah benim Rabbimdir. Ben Rabbime hiç kimseyi ortak koşmam."

39.40.Bağına girdiğinde ‘Mâşaallah! Kuvvet yalnız Allah'ındır' deseydin ya!.. Eğer benim malımı ve çocuklarımı kendininkilerden daha az görüyorsan, belki Rabbim bana, senin bağından daha iyisini verir. Seninkinin üzerine de gökten bir afet indirir de bağ kupkuru ve yalçın bir toprak haline geliverir."

41."Ya da suyu çekiliverir de (bırak bir daha bulmayı) artık onu arayamazsın bile."

42.Derken bütün serveti helak edildi. (Yıkılmış) çardakları üzerine çökmüş haldeki bağına yaptığı harcamalar karşısında ellerini oğuşturuyor ve şöyle diyordu: "Keşke Rabbime hiçbir kimseyi ortak koşmasaydım..." 18.Sure.kehf.

Kıssa"ya dikkat edersen,bağının hiç yok olmayacağını ve kıyametin kopmayacağını iddia eden adam,bir ateist.Yani ahirete,ölüm ötesine inanmayan bir adam.

Kıssanın son ifadesinden ve bizzat aynı adamın itirafından,bu tür,bir inanca sahip kişilerin müşrik olduğu,yani kendi aklına,mantığına,yani kendisindeki iblisi duygularına uyduğu ve onları Rabbine ortak koştuğu anlaşılmaktadır.Böyle bir inanç,Allah"a ortak koşmada zirve yapmış ve müşrikliği tescil edilmiş bir inançtır.Yani bir insan,herhangi bir şekilde ahirete inandığı sürece,Allah"a ne kadar ortak koşsa"da müşrik sıfatını almaz,almıyor.Bunun böyle olduğuna dair,Kur"an"da sayısız örnekler var.

Sırası gelmişken,çok önemli bir hatırlatma daha yapayım.Yapayım ki,benim kafayı nasıl yediğim iyice anlaşılsın.Kıssa daki adam ne diyor? Ben bu bağın,orijinal anlamıyla "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum diyor.

Soru:Bu gezegende,böyle bir gerizekalı adam olabilir mi ki,evinin,ya da bahçesinin,ya da malının mülkünün ebediyen yok olmayacağını iddia etsin?



Selamlar Yeni İslam,

Ayetin öncesi ve sonrası için ortaya çıkardığın sonuca birşey diyemem çünkü bu müşriklik olgusu dikkatimi çekmemişti..bu alıntıladığım kısımda bana göre gayet mantıklı...yalnız bundan sonrası mantıksız geliyor hani cennette yaşandığına dair..ve hani dedin ya;

bu bağın,orijinal anlamıyla "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum diyor.

Soru:Bu gezegende,böyle bir gerizekalı adam olabilir mi ki,evinin,ya da bahçesinin,ya da malının mülkünün ebediyen yok olmayacağını iddia etsin?

Burada anılan kişinin açıkça dili ile "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum cümlesini  söylemesi yoktur

burada kişinin tavrı gidişatı Allah tarafından o kişiye nispeten yorumlanmıştır .Çünkü kendisi ve malının ebediyyen yok olmayacağı dilde dile gelmezde onun gidişatına onun tarzına bakılarak onun adına nispetle konuşulur,zaten bu tarz sahibinede sorsanız elbet ölüm yok oluş var diyecektir.ama diliyle söylediğinin bir anlamı yok ki..o zihnen o tarz üzere..


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

Naci Celik senin aklın cidden çok karışık!
insanın şu yazdığın Zırvaları okuyunca içi daralıyor.
Elimizden birşey de gelmiyor çünkü senin Egon öylesine
kabarmış ve şişmiş ki saçma sapan fikirlerinin üstüne
birde "Bu iyiliğimi unutmayın" diye tüy dikiyorsun.
Boynun neden eğri desem..Cevabın hazır zaten
Allahtan ümit kesilmez ama şu cennette ki 1000 yıllık
yaşam saçmalığını kafandan atmadığın müddetce her ayeti
şartlanmış beyninle önyargılı okumaya devam edeceksin.
işin ilginc yanı çektiğin azabı ve içinde bulunduğun
karmaşayı buradan hissedebiliyorum.
Dipsiz bir kuyuya düşmüşsün değerli kardeşim sen!
Allah yar ve yardımcın olsun.
Şu ukala tavırları bir kenara bırakırsan bizlerde seve
seve el atarız elbet.
Senin zekanı cidden önemsiyorum ancak "bana göre" çok
yanlış bir yola girmişsin yol yakınken DÖN Naci Celik.
Titre ve kendine gel.Unut o cennetteki yaşamı-gelmeyi-
gitmeyi.
Gel şu ortak noktalarda buluşalım;
-Allah tan başka ilah yok,Onun ne ortağı,ne benzeri ne de
rakibi olamaz.
-Muhammed Onun gönderdiği Son Resuldür ve O dahi bizler
gibi Allahın kuludur.
-Şefaat Allahın tekelindedir ve kimseye Torpil geçilemez.
-Her Nefis Bu Dünya ya ilk ve Son kez gönderilimiştir ve
ikinci bir şansı yoktur.
ve yine her nefis nebir eksik ne bir fazla bu dünyada
ektiğini biçecektir.Allahın Lutfu keremi ile iltifat
etmesi istisna!
Eğer buna da itirazın varsa itirazını Mulkun Sahibine
yaparsın.
Ama eğer yukarıdaki olmazsa olmazlara itirazın yoksa
seninle bunların dışında herşeyi tartışır Allahın izni
ile "Tablonun tamamını görmeni engelleyen kör noktaları"
bir bir aydınlatırız elbirliği ile...
Umarım yukarıdaki yazının iyiniyetle yazıldığını
anlayacak ferasete sahibsindir de oturup kafanı
karıştıran noktaları Allah rızası için tartışabiliriz.
Selametle...


__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

Pardon.İbrahimizm yazdı

Burada anılan kişinin açıkça dili ile "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum cümlesini  söylemesi yoktur

Dostum.Ayetin söz konusu ifadesini sana mota mot yazayım.

"Girdi cennetine zulmederek nefsine"(nefsine zülmederek cennetine girdi.)

Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

Metehan2003 Yazdı:
Naci Celik senin aklın cidden çok karışık!
insanın şu yazdığın Zırvaları okuyunca içi daralıyor. Dostum.Senin yaşın kaç yaşın.Bana önce yaşını söyle.Ben,22 yıldır Kur"an"ı inceliyorum.Hemde objektif bir bakış açısıyla ve bizzat kendi beynimle inceliyorum.Beni okuyunca neden için daralıyor.Yoksa sana da mı göğe çıkmak zor geliyor.

Elimizden birşey de gelmiyor çünkü senin Egon öylesine
kabarmış ve şişmiş ki saçma sapan fikirlerinin üstüne
birde "Bu iyiliğimi unutmayın" diye tüy dikiyorsun.
Boynun neden eğri desem..Cevabın hazır zaten
Allahtan ümit kesilmez ama şu cennette ki 1000 yıllık
yaşam saçmalığını kafandan atmadığın müddetce her ayeti
şartlanmış beyninle önyargılı okumaya devam edeceksin. İlk defa yaratıldığımız cennette 1000 yıl yaşadığımızı söylemedim.Eğer söyledimse,yanlış söylemişim.Cennette en az binlerce,hatta milyonlarca yıl yaşadık.Sonra 1000 Yıllık dünya"ya,oradan da buraya kovulduk.Yani sürgün üstüne sürgün yedik,çocuk.

Yoksa senin Rabbin,50,60 yıl kendisine inanmadı veya kulluk yapmadı diye,adamı sonsuza dek cehenneme mi atıyor.Amma da zalim rab veya rablerin varmiş yahu.

Yokas sen,"oğüt alacak kadar bir süre yaşatmadığımız kişilerden sual etmeyiz"ayetini okumadın mı? Bir çok insan,çocuk"ken,bazıları gençken,bazıları da bebek"ken ölüyor.Demek ki,bizim şanssızlığımız çocukken ölmemekte.
işin ilginc yanı çektiğin azabı ve içinde bulunduğun
karmaşayı buradan hissedebiliyorum.İnan yanılıyorsun.Ben çok rahatım ve haddimi de çok iyi biliyorum inşallah.Çünkü benim Kur"an"dan başka velim yok.Yani ben,tek bir efendisi olan bir köleyim.Boynumda tek bir ip var.Yani senin gibi boynumda bir çok ip yok ki,biri o yana,biri bu yana çeksinde,kafam karışsın. 
Dipsiz bir kuyuya düşmüşsün değerli kardeşim sen!
Allah yar ve yardımcın olsun.Aynı şeyi,ben,senin için diliyorum çocuk. 
Şu ukala tavırları bir kenara bırakırsan bizlerde seve
seve el atarız elbet. Allah razı olsun,sizlerde el atmazsanız benim halim nice olur.Nasılda el atılmaya alışmışsin.
Senin zekanı cidden önemsiyorum ancak "bana göre" çok
yanlış bir yola girmişsin yol yakınken DÖN Naci Celik.Dönmezsem ne olur.Cehenneme mi düşerim. 
Titre ve kendine gel.Unut o cennetteki yaşamı-gelmeyi-
gitmeyi. Unutmasam ne olur.Benim yorumlarımdan neden bu kadar rahatsız oluyorsun.Benim yorumlarım % 100 doğru da olsa,iman konusu değil ki.Hiç kimse,ölümün göğe dönüş olduğuna inanmadı diye dinden çıkmaz ki.Yani bvenim anlattıklarım imanın şartlarından değildir.İmanın şarti,sadece Allah" ve ahirete inanmaktır.Gerisi ayrıntıdır,teferruattır,çocuk.
Gel şu ortak noktalarda buluşalım;
-Allah tan başka ilah yok,Onun ne ortağı,ne benzeri ne de
rakibi olamaz.Böyle diyen birimi var yeryüzünde de,bende demiş olayım. Sen böyle diyen birini hiç gördün veya duydun mu?
-Muhammed Onun gönderdiği Son Resuldür ve O dahi bizler
gibi Allahın kuludur. İyi ki söyledin yahu.Çok teşekkür ederim.Bilmiyordum.
-Şefaat Allahın tekelindedir ve kimseye Torpil geçilemez.
-Her Nefis Bu Dünya ya ilk ve Son kez gönderilimiştir ve
ikinci bir şansı yoktur.Emredersiniz efendim.Başka bir emriniz var mı? Bu tesbitin doğruluğuna nasıl kani oldun.Allah"tan başka edindiğin rab veya ilahlarından mı biliyorsun.Öyle ya İlahlar yanılmaz.Onlar ne söyler,söylemişse doğrudur.  
ve yine her nefis nebir eksik ne bir fazla bu dünyada
ektiğini biçecektir.Allahın Lutfu keremi ile iltifat
etmesi istisna!
Eğer buna da itirazın varsa itirazını Mulkun Sahibine
yaparsın.Aksini söyleyen mi var ki? 
Ama eğer yukarıdaki olmazsa olmazlara itirazın yoksa
seninle bunların dışında herşeyi tartışır Allahın izni
ile "Tablonun tamamını görmeni engelleyen kör noktaları"
bir bir aydınlatırız elbirliği ile... Allah razı olsun.Sizde olmasaydınız benim halim nice olurdu.
Umarım yukarıdaki yazının iyiniyetle yazıldığını
anlayacak ferasete sahibsindir de oturup kafanı
karıştıran noktaları Allah rızası için tartışabiliriz. Dostum.Sen önce sütünü iç,biraz büyü ondan sonra gel.Ama ister veya cesaret edebilirse,"Muhlisolmayankul"la bu söylediklerini tartışabiliriz.

Selam ile.
Selametle...

Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 

<< Önceki Sayfa 18 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats