HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: aziz’e kim ihanet etti 12:51-53 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

Azîz'e kim ihanet etti o zaman?

 

Yusuf: (51-53)

Qâleti: imraetu’l-azîzi’l-êne hashasa’l-haqqu. Enê râvedtu-hu an nefsi-hi ve inne-hu lemine’s-sâdiqîn(e) (12:51).  Zêlike li ya'leme ennî lem ehun-hu bi’l-ğaybi ve ennellêhe lê yehdî keyde’l-hâinîn(e) (12:52). Ve mê uberriu nefsî inne en-nefse leemmêra(tun) bi’s- sûi illê mê rahime rabbî, inne rabbî ğafûru’r-rahîm(un)” (12:53). [12:51-53].

 

Mustafa İslam oğlu:

“Malum yöneticinin karısı “işte” diye atıldı, “gerçek olanca çıplaklığıyla şimdi ortaya çıktı! Arzumu tatmin için onu baştan çıkarmaya çalışan bendim; ne ki o, hep (özüne ve sözüne) sadık kaldı(51). Bütün bunları şu gerçeği kesinlikle bilsin diye (söylüyorum) ki, ben gıyabında ona ihanet etmedim, üstelik Allah da hainlerin tuzağını asla başarıya ulaştırmaz(52). Bununla birlikte ben kendimi temize çıkarıyor da değilim, o kötülüğü işlemesini ben kendim ısrarla emrettim; ne var ki Rabbimin rahmeti bunu temizler şüphesiz Rabbim rahmeti sınırsız bir bağışlayıcıdır (53).” (Hayat Kitabı Kur’an gerekçeli meal-tefsir, Mustafa islamoğlu, C.1,S. 440-442. Düşün yayıncılık, 2008)

 

Muhammed Hamidullah:

“Vezirin karısı dedi: “Şimdi gerçek ortaya çıktı. Ben ona kur yaptım. Ve gerçekten o, doğrulardan sayılır! (51). “Bu, onun yokluğunda kendisine hâinlik etmediğimi ve Allah’ın hâinlerin düzenini başarıya ulaştırmayacağını, kocamın bilmesi içindir (52). Bununla birlikte, kendimi temize çıkarmam! Kötülük konusunda, benlik büyük bir zorbadır, gerçekten! Rabb’imin merhamet ettiği ayrı. Evet, Rabb’im bağışlayıcıdır, merhametlidir (53).” (Aziz Kur’an, Prof.Dr.Muhammed Hamidullah, S.388,389, Beyan, 2000)

 

Tâlat Koçyiğit:

“Azîz’in karısı ise şöyle demişti: “İşte şimdi gerçek ortaya çıktı. Ben ondan kendisini talep ettim, şüphesiz o, doğruyu söyleyen kimselerdendir(51). (Yusuf, kadınların hükümdara gerçeği itiraf ettiklerini öğrenince şöyle demişti:) Bu, Azîz’in yokluğunda (karısıyla) ona ihanet etmediğimi bilmesi içindi. Allah, şüphesiz, h3ainlarin tuzağını başarıya ulaştırmaz(52). “Ben nefsimi temize çıkaramam, zira nefis Rabbımın acıdıkları dışında, dâima kötülüğü emredicidir. Şüphesiz Rabbim çok bağışlayıcıdır, çok merhemetlidir (53)” (Tâlat Koçyiğit, Kur’an-ı Kerim ve Türkçe meâli, Nükte, 2005, S.240,241).

 

 

    Yukarıdaki üç çeviriyi de yorumlama gereği duymadan dikkatinize sunuyorum.

 

    selam ve dua ile, 

     rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Mustafa İslamoğlu'nun yorumu tutarlıdır. 51-53 arası, Azizin hanımının sözü başladığı yerden 53. âyetin bitimine kadar kesintisiz devam ediyor.

Aziz'e kimse ihanet etmedi.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

selam abdurrahman bey,

bu mesele sizden farklı düşünüyorum,

gerekçeleri aşağıda;

Azîz’e Kim İhânet etti o zaman?

 

1.Giriş:

Daha önceki bir yazımızda şöyle demiştik:

 

“Bir sözü veya metni anlamanın en emin yolu, sözün akışı/sibak-siyak/contex’tir. Sözün gelişi önemli olduğu kadar, metnin bütünlüğü, tematik yapısı da elbette önemlidir. Cümleler ve metin bir bütün olarak algılanmalıdır” . (Bak. İbrahim(a.s) tevhid’i buldu mu?)

 

2. Metin ve üç çeviri:

 

1.a.

Yusuf: (51-53)

Qâleti: imraetu’l-azîzi’l-êne hashasa’l-haqqu. Enê râvedtu-hu an nefsi-hi ve inne-hu lemine’s-sâdiqîn(e) (12:51).  Zêlike li ya'leme ennî lem ehun-hu bi’l-ğaybi ve ennellêhe lê yehdî keyde’l-hâinîn(e) (12:52). Ve mê uberriu nefsî inne en-nefse leemmêra(tun) bi’s- sûi illê mê rahime rabbî, inne rabbî ğafûru’r-rahîm(un)” (12:53). [12:51-53].

 

1.b.

Mustafa İslam oğlu:

“Malum yöneticinin karısı “işte” diye atıldı, “gerçek olanca çıplaklığıyla şimdi ortaya çıktı! Arzumu tatmin için onu baştan çıkarmaya çalışan bendim; ne ki o, hep (özüne ve sözüne) sadık kaldı(51). Bütün bunları şu gerçeği kesinlikle bilsin diye (söylüyorum) ki, ben gıyabında ona ihanet etmedim, üstelik Allah da hainlerin tuzağını asla başarıya ulaştırmaz(52). Bununla birlikte ben kendimi temize çıkarıyor da değilim, o kötülüğü işlemesini ben kendim ısrarla emrettim; ne var ki Rabbimin rahmeti bunu temizler şüphesiz Rabbim rahmeti sınırsız bir bağışlayıcıdır (53).” (Hayat Kitabı Kur’an gerekçeli meal-tefsir, Mustafa islamoğlu, C.1,S. 440-442. Düşün yayıncılık, 2008)

 

1.c.

Muhammed Hamidullah:

“Vezirin karısı dedi: “Şimdi gerçek ortaya çıktı. Ben ona kur yaptım. Ve gerçekten o, doğrulardan sayılır! (51). “Bu, onun yokluğunda kendisine hâinlik etmediğimi ve Allah’ın hâinlerin düzenini başarıya ulaştırmayacağını, kocamın bilmesi içindir (52). Bununla birlikte, kendimi temize çıkarmam! Kötülük konusunda, benlik büyük bir zorbadır, gerçekten! Rabb’imin merhamet ettiği ayrı. Evet, Rabb’im bağışlayıcıdır, merhametlidir (53).” (Aziz Kur’an, Prof.Dr.Muhammed Hamidullah, S.388,389, Beyan, 2000)

 

1.d.

Tâlat Koçyiğit:

“Azîz’in karısı ise şöyle demişti: “İşte şimdi gerçek ortaya çıktı. Ben ondan kendisini talep ettim, şüphesiz o, doğruyu söyleyen kimselerdendir(51). (Yusuf, kadınların hükümdara gerçeği itiraf ettiklerini öğrenince şöyle demişti:) Bu, Azîz’in yokluğunda (karısıyla) ona ihanet etmediğimi bilmesi içindi. Allah, şüphesiz, hâinlarin tuzağını başarıya ulaştırmaz(52). “Ben nefsimi temize çıkaramam, zira nefis Rabbımın acıdıkları dışında, dâima kötülüğü emredicidir. Şüphesiz Rabbim çok bağışlayıcıdır, çok merhemetlidir (53)” (Tâlat Koçyiğit, Kur’an-ı Kerim ve Türkçe meâli, Nükte, 2005, S.240,241).

 

2. Değerlendirmeler:

 

Yusuf(a.s)’la ilgili hem Tevrat hem de Kur’an’ı Kerim nüanslar hariç ortaktır.  

 

Bir süre sonra efendisinin karısı ona göz koyarak, "Benimle yat" dedi (7). Ama Yusuf reddetti. "Ben burada olduğum için efendim evdeki hiçbir şeyle ilgilenme gereğini duymuyor" dedi, "Sahip olduğu her şeyin yönetimini bana verdi (8). Bu evde ben de onun kadar yetkiliyim. Senin dışında hiçbir şeyi benden esirgemedi. Sen onun karısısın. Nasıl böyle bir kötülük yapar, Tanrı'ya karşı günah işlerim?" (9). Potifar'ın karısı her gün kendisiyle yatması ya da birlikte olması için direttiyse de, Yusuf onun isteğini kabul etmedi (10). Bir gün Yusuf olağan işlerini yapmak üzere eve gitti. İçerde ev halkından hiç kimse yoktu (11). Potifar'ın karısı Yusuf'un giysisini tutarak, "Benimle yat"dedi. Ama Yusuf giysisini onun elinde bırakıp evden dışarı kaçtı (12).(Bak. Kitabı Mukaddes, Kitabı mukaddes şirketi, 1991, S.39-40)

 

Yukarıda ki Tevrat alıntısına Kur’an’ı Kerim Yusuf Suresi 23-29. Ayet-i Kerimelerde değinilir. Burada da Kadın Yusuf(a.s) saldırmıştır. Yani kocasına ihanet eden Azîz’in karısıdır Yusuf(a.s) değil (Bak. 12:24,32).

 

Yine suresi 32. Ayet-i Kerimesinde kadın “ve leqad râvedtu-hu en nefsi-hi fêsta’same” demekle itirafta bulunmuş olmaktadır. Yine kadın “ve lein lem yefal mê êmuru-hu leyuscenne ve leyekûnên mine’s-sâğirîne” demektedir. Yusuf(a.s)’ın masumiyetine Surenin 23,24,25,32,35,50,51. Ayet-i Kerimeleri delildir.   fêsta’same” ibaresi “isti’sam” masdarı, mübalağa ifade eden bir kalıbtır. Yani “Yusuf(a.s) bu olaydan şiddetle sakınmış ve buna asla yanaşmamıştır

 

52. Ayet-i Kerime de ki “EHuN-hu” daki “hu” (bize göre) kadının kocasına racidir. Ve sözü Yusuf(a.s) söylemektedir. Ve kadının sözü 51. Ayetin bitmesiyle bitmekte ve Yusuf(a.s) söze “Zêlike” ile başlamaktadır. Azîz’in yokluğunda “ihanet eden” hem Tevrat’a ve hem de Kur’an’ı Kerim’e göre “azîz’in karısıdır” veya “imraetu’l-azîz” dir. Yusuf(a.s)’ın “ve mê uberriu nefsî” ifadesi(53. Ayet) Yusuf(a.s)’ın kadına meylinden dolayıdır. Ve bu sözler Yusuf(a.s) yakışmaktadır.

 

3. Sonuç:

 

Yukarıda alıntıladığımız üç çeviriyi okuyan kişinin aklına “O zaman Azîze inahet eden kim?” sorusu gelecektir. Biz “metnin akışıyla birlikte metnin bütünlüğü”nün de göz ardı edilmemesi gerektiğini vurgulamak için üç çeviri üzerinde meramızı anlatmaya çalıştık. Elbette Alîm Allah(a.c)’dir

 

Cehd bizden Tevfik O’dan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam Rıdvan kardeşim,

Bütün bunları şu gerçeği kesinlikle bilsin diye (söylüyorum) ki, ben gıyabında ona ihanet etmedim, üstelik Allah da hainlerin tuzağını asla başarıya ulaştırmaz(52).

"ben gıyabında ona ihanet etmedim " cümlesinden ne anlaşılması gerekir? birisi veya birilerinin bilgisi dahilinde mi ve/ veya nasıl olmuş ...eğer böyleyse bu veya bunlar kim(ler)dir? nasıl olurda bu iş on(lar)a gaip olmaz? veya bu iş kime gaip değil? bu hâl'i ve vaziyeti nasıl okumalıyız?

51- ( Kral onları toplayıp) sordu: " sizler, bir zamanlar Yusuf'u baştan çıkarmaya çabalamakla ne elde etmeyi ummuştunuz? Ayet'in bu bağlamdaki rolü nedir? nasıl anlamalıyız?

Muhabbetle

 

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

selam abdurrahman bey,

yine;

Ferrâ,taberi, İbn İshâk, Mucahid, katâde, said b. cubeyr, ikrime, İbn Huzeyl, hasan el-basri, suddi ve zecac ve zamahşeri'de bu sözün yusuf(a.s)'a ait olduğunu söylemektedirler.

ve yine baydavi, ebu's-suud, âlusi, kasimi bu görüştedir,

Keşşaf sahibi derki. Bu ifadenin yusuf'a ait olduğuna dair delilin nedir? dersen delilim ifadedeki manadır.

Razi meseleyi müşkil buluyor

Yine mevdudi ve esed'e aynı kanaat tedirler.

Yine meallerin büyük bir çoğunluğu böyledir.

biraz erken başladık :) ben bayramı görseydim :)

Kalbi saygı ve selamlarımı sunuyorum değerli ağabey,

selam ve dua ile,

kardeşiniz rıdvan  



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

selam hasan kardeşim,

iletiniz olan ayet-i kerime'den sonra yusuf(a.s) görevlendirilmektedir(53).

51. ayette yusuf(a.s)'ın masumluğu tekrar teyit edilmektedir. ve 52. ayettede benim anladığım Yusuf(a.s) bunun yine sözleriye teyit etmektedir.  

Eğer ortada bir ihanet yoksa "gömlek neden yırtıldı?"

Buna benzer kur'an'ı kerim'den bir iki örnek daha vermek istiyorum inşAllah

şimdilik bu kadarını yeterli buluyorum

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Rıdvan kardeşim, Hz.Yusuf'un masum olduğu açık...ben sadece şu cümleyi nasıl anladığını / içini nasıl doldurduğunu merak ediyorum:

"ben gıyabında ona ihanet etmedim "

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kuran ayetlerini okumaya/anlamaya çalışırken şeytanın ve nefsimin şerrinden Allah'a sığınırım ve sığınalım inşallah.

Merhaba,

İgilizlerin bir atasözü : ""Each bird loves to hear himself sing." "Her kuş kendi şarkısını dinlemeyi sever"

Bu güzel söz ile nota başlamak isterim :)

Kuran'da anlatılan HER kıssadan alınması GEREKEN DERSler vardır. Aldığımız bu dersler ile kendi hayatımızda hal, davranış, beklentilerimize katkı sağlamamız gerekir.

Dolayısı ile Kuran ayetlerinin bir hedef ve amaç olmaksızın salt tartışılması, melekler dişimidir, erkek midiri sorgulamaktan öteye geçemez diye düşünüyorum.

Kendi şarkıma göre:), anladığımı ve alınması gereken dersi aşağıda bilgileriMize sunuyorum :

Yusuf A.s. ile patronunun karısı arasında geçen olay bir başlangıçtır. Bu olayı hatırlayalım :

Yusuf A.S.'ın yakışıklı, güzel bir genç olduğunu Kuran'dan anlıyoruz. Yani gözlerini sakınAmayanlar için büyük bir imtihan. Nitekim, Yusuf A.s.'ın patronunun karısı, şehvet duygularını bastıramıyor ve kendisi ile ZİNA teşebbüsünde bulunuyor. Öenmli bir ayrıntı ise, bu teşebüsse karşılık bir an için bile olsa Yusuf A.s.'ın da NEFSİNİN bu durumu kendisine hoş göstermesi ve Yusuf a.s.'ın ancak ALLAH'ı hatırlayınca bu durumdan kurutulmak için çareyi ORTAMDAN uzaklaşmakta bulduğunu görüyorum. Bu (birbirlerine yasak ERKEK ve KADININ aynı ortamda yalnız kaldıkları) odadan çıkma teşebüsünde, KADININ yusuf A.s.' gömleğinden yakaladığını ve bu hengamede gömleğin yırtıldığını görüyoruz. Tam da bu hengame sırasında odada patronu ve kadının bir akrabası (iki şahit :), ayetler her yerde öğretiliyor :)..) beliriyor.

Doğaldır ki, suçluluk psikolojisi ile kadın derhal kendisini temize çıkarmaya çalışıyor. işte burada kadının haksız olduğuna, kadının tarafından akrabası şahitlik ediyor. Vezir hem kariyeri gereği, hem de şerefini küçük düşürmemek için bunun bir SIR olarak kalmasını ve olayın ÖRTBAS edilmesini tavsiye ediyor ve Yusuf A.s. kabul ediyor.

Kanaatimce kadın SUÇUNUN yüzüne vurulmasını ve eşi ile akrabasının Yusuf A.s. tarafını tutmalarını KABULLENEMİYOr ve TUZAK kuruyor, intikam için.

Tuzak şudur : Komşu/yakın kadınlara haber salınıyor. (muhtemel bir ZİNA partisine davet ediyor, zira Yusuf a.s. çocukluğundan beri o çevrede olduğundan konu kadınların Yusuf A.s.'ı ilk defa o partide/toplantıda gördüklerini düşünmek zorlama olur). Yani kadınlar BİLE BİLE oraya geliyor ve Yusf a.s.'a ilk TEKLİF/ŞANTAJ geliyor :

- Bizimle yatmazsan, seni HAPSE attırırız.

Tabiki Yusuf A.s. bu TEKLİFİN hapis kısmını İSTEYEREK kabul ediyor.

Kadınlar bu blöflerinin görülmediğini görünce, ELLERİNDEKİ BIÇAKLARLA ellerini KESİYORLAR ve muhtemeldir ki, tekrar TEKLİF etmişlerdir. Çünkü kadınların AMACI o yakışıklı genç ile GÖNÜL eğlendirmek ve Allah'ın sınırlarını tanımadıkları için ŞEHVETLERİ ÖZBENLİKLERİNİ esir almış durumda.

Fakat Yusuf A.s. içindeki Allah korkusu ile HAPSE girmeyi zina yapmaya tercih ediyor.

İşte artık GERİ DÖNÜŞ yoktur. Çünkü ortada BİR GEREKÇE vardır. Bu gerekçeyi fırsat bilen vezir, Yusuf A.s.'ı hapse attırıyor.

Çünkü ortada BİRDEN fazla kadın vardır ve kadınlar da, vezir de KOLAY olayını yapıyorlar. Bire karşı HEPSİ...(dikkat edin en yaygın zulumlerdendir.)

Hapis adamı olgunlaştırır. Muhtemeldir ki, Yusuf A.s. bu kodes sürecinde olgunlaşma evresini geçiriyor. Hatta yusuf A.s. rüya tabirinde bulunduğu hapishane arkadaşlarından, mısır kralının yanında sakilik yapandan MEDET umuyor, onu oradan çıkarsın diye :)...halbuki ancak Allah'tan medet umulur. Nitekim mutlak hüküm ve hikmet sahibi olan Allah o adama bu meseleyi unutturuyor, çünkü başka olayların yaşanaması gerek ve Yusuf A.s.'ın biraz daha pişmesi, olgunlaşması gerek. Esas görev dışarıda hazırlanıyor. Alim olan Allah...

Nitekim, Yusuf A.s., kralın karşısına çıkmadan önce HAKİKATİN ortaya çıkmasını talep ediyor. Çünkü artık ibre Yusuf A.s.'dan tarafıdır. YEREL yetkisi olan vezire karşı, GENEL yetkisi olan kral tarafından güven kazanılmıştır. Bu durumda hakikat ortaya çıkarılmalı ki, muhtemel yeni hayatına iftiralardan arınmış bir şekilde başlansın.

Dikkat edilirse yusuf A.s.'ın bu talebi NEFSİNİ temize çıkarmaktan ziyade, HAKİKATİN ortay çıkmasını sağlamaktır. Aslında bu da bir NEVİ tebliğdir. NEFİS hiç bir zaman TEMİZE çıkarılamaz, çıkamaz. Ancak DİZGİNLENİR.

Özet:

1. NE kadar tersini istesek de, Alim olan Allah'ın dediği olur.

2. Sabreden muradına erer.

3. Gerçekten Allah'a teslim olan HER ZAMAN kazanır.

4. HAK ergeç, ortaya çıkar.

5. Allah'ın sınırlarını,yasaklarını çiğnemektense, dipsiz kuyuya inmek TAKVA gereğidir.

Allah yar ve yardımcımız olsun,

Selametle,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

hasan kardeşim,

 Yusuf Suresi 24.ayette Yusuf(as)'ında kadına meyilli olduğu yine 33. ayet-i kerime'de zindan tercihi -dışarıda durursa cekincesini- dile getirilmektedir.

Kadın 51. ayette itirafta bulunuyor, yani bu suç gerçekleşmesede teşebbüs var. 29. ayette kadının "mağfiret dilemesi isteniyor"

itiraftan sonra nasıl olurda "ben nefsimi temize çıkarmam" diyebilir. (bak 53:32)

Yusuf(a.s)'ın kadına meyli vardır. Fakat ihanet etmemiştir daha doğrusu teşebbüste etmemiştir. 27. ayet gıyabında böyle bir şey yapmadığınıda vurgular.

Kur'an'ın kıssa anlatım uslublarında fragmanlar veya perdeler akışta aynı anda açılır kapanır fakat gerçekte böyle değildir. Yusuf(a.s) hikayesi metinde anlaşılacağı gibi fragmanlar veya perdeler halindedir.

Burada Yusuf(a.s) ile elçinin durumu önemli mesele ortaya çıktıktan (kadının itirafı ve yusuf(a.s) masumiyeti) sonra elçi, Yusuf(a.s) son sözlerini iletiyor. Ve kral Yusuf(a.s) güvenilir biri olarak çağırtırıyor.

Yine hayrulah kardeşimin iletisinde olduğu gibi "kıssa'dan" çok "hisse" ön plandadır.

Açıkça ben azîzin karısından çok, yusuf(a.s)'ın bu sözleri söyleyebilecek donanımda görüyorum.

selam ve dua ile,

rıdvan   



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

hayrullah41 Yazdı:

1. NE kadar tersini istesek de, Alim olan Allah'ın dediği olur.

2. Sabreden muradına erer.

3. Gerçekten Allah'a teslim olan HER ZAMAN kazanır.

4. HAK ergeç, ortaya çıkar.

5. Allah'ın sınırlarını,yasaklarını çiğnemektense, dipsiz kuyuya inmek TAKVA gereğidir.

maşaAllah, hayrullah dost yüreğine sağlık.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats