HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: aziz’e kim ihanet etti 12:51-53 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yusuf henüz hapiste iken, Yusuf'un isteği üzere Kıral kadınları sorguluyor. Kıralın sorusuna cevaben Aziz'in hanımı: "Hak tamamen ortaya çıkmıştır; ben onu ayartmak istemiştim, O ise sâdıktır. Şunu bilsin ki ben onun (Yusuf'un) gıyabında ona hiyanet etmedim /Yusuf'un aleyhinde, "Yusuf bana saldırdı vs" deyip suçlamadım. Ve Allah hâinlerin düzeninin başarıya ermesine izin vermez. Ama ben kendimi temize çıkaracak değilim /benim hiç suçum yoktu demiyorum..." 51-53

Benim anladığım, bu sözlerin tamamı Kadına ait. Kanaatımca Yusuf'un tebliği yayılmış, inananları çoğalmıştır. Bu mü'minlerin arasında bu kadının da olduğu muhtemel ki böyle suçunu itiraf ediyor, Rabb'inin rahmet ve mağfiretine sığınıyor, Yusuf'u da temize çıkarıyor. Yusuf'un hiç ama hiç bir suçu olmamış, kadına asla meyl etmemiş ki Yusuf kendini kınamış olsun. Yusuf kadına meyl etmedi. Şayet Rabbi'nin bürhânını görmeseydi Yusuf kadına meyl edecekti. Gördüğü Allah'ın bürhanı sayesindedir ki Yusuf o kadına asla meyl etmedi. Âyet 24. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

haktansapmaz Yazdı:

Yusuf henüz hapiste iken, Yusuf'un isteği üzere Kıral kadınları sorguluyor. Kıralın sorusuna cevaben Aziz'in hanımı: "Hak tamamen ortaya çıkmıştır; ben onu ayartmak istemiştim, O ise sâdıktır. Şunu bilsin ki ben onun (Yusuf'un) gıyabında ona hiyanet etmedim /Yusuf'un aleyhinde, "Yusuf bana saldırdı vs" deyip suçlamadım. Ve Allah hâinlerin düzeninin başarıya ermesine izin vermez. Ama ben kendimi temize çıkaracak değilim /benim hiç suçum yoktu demiyorum..." 51-53

Benim anladığım, bu sözlerin tamamı Kadına ait. Kanaatımca Yusuf'un tebliği yayılmış, inananları çoğalmıştır. Bu mü'minlerin arasında bu kadının da olduğu muhtemel ki böyle suçunu itiraf ediyor, Rabb'inin rahmet ve mağfiretine sığınıyor, Yusuf'u da temize çıkarıyor. Yusuf'un hiç ama hiç bir suçu olmamış, kadına asla meyl etmemiş ki Yusuf kendini kınamış olsun. Yusuf kadına meyl etmedi. Şayet Rabbi'nin bürhânını görmeseydi Yusuf kadına meyl edecekti. Gördüğü Allah'ın bürhanı sayesindedir ki Yusuf o kadına asla meyl etmedi. Âyet 24. 

bence bu bakış mâkul görünüyor..."gıyabında ona hiyanet etmedim " cümlesinin önü aralanıyor...

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam,

 

Görüşlerimi derli-toplu yazıp takdiri okuyanlara bırakıyorum,

 

1.      12:24’te Yusuf(a.s)’ın da kadına meylettiği/arzu ettiği/hatırdan geçirdiği (HeMMe) eğer “rabbinin” “burhênı”nı görmeseydi ona/kadına meylettiğini “hemmet bi-hi ve hemme bi-hê”  biliyoruz.

2.      12:23’te “ve qâlet: heyte leke” ifadesinde çağrıyı yapan kadındır. Ve kocasına ihanet etmiştir.

3.      12: 32’de kadının diğer kadınlarla konuşması 12:51’deki itirafları kadının “kocasına” ihanet teşebbüsüne delildir.

4.      12:51 kadınların Yusuf(a.s)’dan kötü bir şey görmediklerini söylemeleri “Melik”in kadınları sorguladığını gösterir.  “Onlar yusuf’tan kötü bir şey görmemişler” (51), “Yusuf’ta Azîz’e ihanet etmemiştir” (52) Çünkü Yusuf kendine yapılan iftiradan kurtulmak, aklanmak istemektedir. (Aynı ülkemizdeki gibi “masumiyetini sen ispat edicen”) .

5.      “Ben kendimi temize çıkarmam” sözü azîz’in karısına uygun değildir. Çünkü kadın var gücüyle Yusuf(a.s)’ı zorlamıştır. “12:23,25”

6.      12:25’te “seyyide-hê” kadının kocasına/efendisine kapıda rastlarlar, kadın bir’de Yusuf(a.s) iftira atar.

7.      12:26’da Yusuf(a.s) olayın bu şekilde olmadığı anlatmaya çalışır. Fakat başaramaz. Fakat gömlek durumu çözer.

8.      12:28 önemlidir olay “Kadınların planı” “keyde-kunne” olarak nitelenir.

9.      12:29 Yusuf(a.s) ağzını sıkı tutması tembih edilir. Gerçekten kadında hata edenlerdendir.

10.    12:30-32’da dedikodular etrafta dolaşır.  Yusuf(a.s) henüz zindanda değildir. Kadın “emrimi yerine getirmezse zindana attırırım/attıracağım” demektedir.   

11.  12:33 Yusuf(a.s) zindan seçeneğini tercih eder, kullanımlar çoğuldur “Keyde-hunne”, “iley-hinne”. Yusuf(a.s)’ın duası  cevablanır, (12:34).

12.  12:34 Delilleri görmelerine rağmen Yusuf(a.s) hapsetmeyi uygun görürler.

13.  12:35-42. Rüyalar, hapis arkadaşları, Yusuf(a.s), Arkadaşlarından kurtulacağına inandığına “efendinin yanında beni hatırla/an der” 12:42

14.  12:43-50 “Melik” rüya görür, arkadaşı onu hatırlar, durum Yusuf(a.s)’a kadar uzanır. Yusuf(a.s) arkadaşına rüya’yı yorumlar. Ve “Melik” “onu bana getirin” der 12:50.

15.  12:50 “elçi gelince” Yusuf(a.s) “hemen çıkmaz” elçiyi “geri” gönderir. Ve Melik’e “Kadınların” durumunu “araştırsın, sordursun” der. Yusuf(a.s) “meseleyi bir üst makama taşır”. Çünkü suçsuz yere hapsedilmiştir. Fakat burada “Azîz’in karısını hedef almayıp”,  “kadınlar” demesi çok manidardır.

16.  12:51 “Soruşturma sonrası” mesele ortaya çıkar, “Azîz’in karısı itiraf”ta bulunur.

17.  12:52 mesele burada başlar “Zêlike” ile söze başlayan kimdir; “Yusuf(a.s) mı? Azîz’in karısı mı?”  

 

·         Burada Yusuf(a.s)’ın temizlenme/aklanması söz konusudur ve Yusuf(a.s) Mısır’ın en büyük makamının huzurunda “aklanmıştır”.

 

·         Kıssa’da kahraman Yusuf(a.s)’dır ve örnek davranışlar sergileyen yine o’dur.

Yine Kıssa’da tebliğ amaçlı ifadeler hiçbir fırsatta ihmal edilmemiştir.

·         Ayrıca kadınların Yusuf(a.s)’dan bir kötülük görmedikleri, Yusuf(a.s) Azîz’e yokluğunda ihanet etmediğini dile getirmesi önemlidir.

·         Burada Yusuf(a.s)’ın zindan da olması meseleyi müşkil kılmaktadır. Buna da çözüm vardır. Tefsir Kitabları bundan bahsediyorlar

 

Sonuç olarak;

 

Kıssa’dan “hisse” aşk her şeye kadir mi?, Yap, yap iş ortaya çıkınca itiraf et mi?

 

Yoksa ihanet etme, Sabırlı ol, her ortamda Allah’ı vekil edim mi?

Alîm Allah(a.c)'dir

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan

 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

selam,

yukarıdaki "tartışmaya uygun" bir örnekte şu dur;

 

"Ve qâlet tâife(tun) min ehli'l-kitêbi êminû bi'l-lezî unzile alê'l-lezîne êmenû veche'n-nehêri vêkfurû êhira-hu lealle-hum yerciun(e) (72). Ve lê tu'minû illê li men tebia dînekum, qul: inne'l-hudê hudellahi  "en yu'tê ehad(un) misle mê ûtîtum ev yuhêccû-kum inde rabbikum"  qul: inne'l-fedle biyedillêh, yu'tî-hi men yeşê'u vêllêhu vêsi(un) alîm(un) (73). [3:72-73].

Kırmızı ile işaret edilen cümle aynı ayet içinde farklı muhatablara atfedilmiş ve anlaşılmıştır.

selam ve dua ile,

rıdvan 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

1- Rıdvan Bey,

1- 3/72-73'te kırmızı yazdığınızla ilgili söylemek istediğinizi açar mısınız?

 1.      12:24’te Yusuf(a.s)’ın da kadına meylettiği/arzu ettiği/hatırdan geçirdiği (HeMMe) eğer “rabbinin” “burhênı”nı görmeseydi ona/kadına meylettiğini “hemmet bi-hi ve hemme bi-hê”  biliyoruz."diyorsunuz.

24. ayet gereği gibi anlaşılırsa doğru olana varmak daha kolaylaşacak kanaatındayım.

Diyosunuz ki; "Yusuf'un da kadına meylettiği/arzu ettiği/hatırdan geçirdiği (HEMME) eğer "rabbinin burhanı"nı görmeseydi ona/kadına meylettiğini "hemmet bihi ve hemme bihé" biliyoruz."

Kurulan cümle bana biraz karışık geldi. Kırmızı ile işaretlediğim kısmını anlayamadım. Neyse, yani siz diyorsunuz ki, Yusuf da kadına meyl etti, onu arzuladı... , öyle mi? Yanlış anladıysam düzeltin!

Öyle diyorsanız : HEMMET BİHİ VE HEMME BİHé: kadın Yusuf'u arzuladı, Yusuf da kadını. Nokta. Soru şu: LEV Lé EN RAé BURHéNE RABBİHİ: "Rabbinin burhanını görmeseydi/görmemiş olsaydı..." (Hatırlayalım ki Yusuf Rabbi'nin burhanını çok önceden görmüştü). Cümle bitmedi, devamı var demektir ki, cümlenin devamı nerede? "levlé" nın anlamı: "olmamış olsa" dır. Yani şart koşuyor. Şartın olduğu yerde cevap ta olacaktır. Şayet "HEMME BİHé" cümlesi şartın cevabı değilse, cevap cümlesi nerededir?

"Rabbinin burhanı olmamış olsaydı......."  Lütfen cümleyi tamamlar mısınız Rıdvan kardeşim? 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

 

selam Abdurrahman abi,

mavi yazdıklarınıza bir itiramız yok,

benim anladığım cümle ve devamı şöyledir;

"Gerçekten kadın ona meyletti ve Yusuf'ta kadına meyleti eğer rabbinin burhanını göremseydi, işte böylece/bu şekilde ondan çevirmek için kötülük ve çirkinliği..." 12:24

12:24, 12:33'le beraber düşünüldüğünde Yusuf(a.s) zor bir durumda kaldığı anlaşılıyor.  

3:73'le ilgili

iki yorum aşağıda;

Elmalılı:

“Ve kendi dininize tabi' olanlardan başkasına eman vermeyin. De ki: Her halde hidayet Allah hidayeti, size verilen gibisi birine veriliyor veya rabbınızın huzurunda size galebe edecekler diye mi bu? De ki: Doğrusu fazıl Allahın elindedir, onu dilediğine verir, ve Allah Vâsi'dir, Alîmdir.”

Ö.N.Bilmen

“Sizin dininize tâbi olandan başkasına inanmayınız.” De ki: “Şüphe yok hidâyet, Allah'ın hidâyetidir. Size verilen şeyin benzerinin başka bir kimseye verildiğine veya Rabbinizin nezdinde aleyhinize hüccet getireceklerine inanmayın.” De ki: «Fazl, şüphesiz Allah Teâlâ'nın elindedir. Onu dilediğine verir. Ve Allah Teâlâ, vâsidir, alîmdir.”

cevabım yeterli olmuştur inşAllah,

selam ve dua ile,

rıdvan

not: 

"şart'ın cevabı" ile ilgili "tartışma olduğunu" belirtmek için daha sonra bu mavi yazılı notu ekleme gereği duydum (Bknz. Kurtubi).



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Benim tanıdığım Rıdvan kardeşim, kendisine arzu duyan evinde bulunduğu dostunun hanımına, kadın ne cilve yaparsa yapsın, arzu duymaz(ona sulanmaz).

Yusuf Çocokluğunda daha Allah'ın burhanını /nurunu görmüştü. Yusuf evinde ekmeğini yediği, babası gibi ona bakan saygın zatın hanımına sulanır mı, bunu aklından geçirir mi? Yusuf'un kadını arzuladığına dair hiç bir karina yoktur. Allah Yusuf'u her türlü fahşâdan, kötü fiilden uzak tutmuştur. Çünkü Yusuf Allah'ın muhlis bir kuludur. Âyet 24

Şayet Yusuf hanıma arzu duymuş olsaydı, Kadın bunu her gün karşılaştığı Yusuf'un hayran hayran bakışlarından okur ve bunu da, kendisini yanına çağırırken "heyte lek!" derken, "utanma, biliyorum sen de beni istiyorsun.." derdi.

Şunu da ilave edeyim; Şayet bir peygamber az da olsa nahoş olan bir davranışı sergilemeye yatkın ise ve meyledbiliyorsa, herkes her kötülüğü yapabilir ve yapması da son derece doğal karşılanır. Bu durumda da her kes ama her kes güvenilmez kabul edilmek durumundadır. Hiç bir kimse güvenilir değildir. Ne felaket şey bu! Düşünün, babanıza, eşinize, kardeşinize, en sevdiğinize güvenmiyorsunuz!

Ben Resulleri ter temiz, arı duru, mutahhar biliyorum ve bundan da asla şüphe duymuyorum. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Hz Yûsuf'un öyküsü bir nebiyle onun dinî muarızları arasında geçmiyor çünkü o on kardeş Hz Yûsuf'un nebi olduğunun ayırdında değiller, Hz Yûsuf en sonunda kendisini tanıtana kadar.

Olay basit bir kardeş çekişmesidir. Bu öyküdeki Yakub ve Yûsuf, nebi değil sıradan bir kardeş ve sıradan bir babadır. 

Edebî çözümleme (literary appreciation) yapmaya el verişli bir öyküdür bu. Öykünün sergilediği olaylar arasında onun için etki-sonuç ilişkisi kurulabiliyor. İman-küfür çatışmalarında buna her zaman rastlanmaz.

Öykünün çözümlemesini yaptığımda ben o on kardeşin Yûsuf'tan daha erdemli davrandıklarını görüyorum. 

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Abdurrahman abi,

aslında bu başlık altında EN SON yazdığım nottan başka ilave yazmak istemiyordum ama son kez görüşümü belirtmek isterim:

Yusuf A.s. peygamber de olsa BİR İNSANDIR. İşte tam burada daha önce görüş bildirdiğim ZİNAYA YAKLAŞMA durumu var. Haşa ben yusuf peygamber zinaya yaklaştı, o da kadına bir adım attı demiyorum, diyemem.

nitekim Yakup peygamber oğullarına vasiyet ederken yanlarında olmadığım gibi, o esnada Yusuf A.s.'ın da YANINDA değilim.

Ancak, TESTERTERON hormonu TAŞIYAN her ERKEK BİLİR Kİ, BİR ODADA  YALNIZ BİR ERKEK ve YARI ÇIPLAK GÜZEL BİR KADIN BAŞBAŞA kalırsa, BİR AN ama BİR AN İÇİN BİLE OLSA ŞEYTAN ve/veya NEFİS insana VESVESE VERİR.

İşte yusu A.s., Allah'ın bir lutfu olarak (nitekim kuran bütünlüğünde hani yalnız bir kişi varsa bir ortamda ikincisi Allah, iki kişi varsa üçüncüsü Allah ...olur diye bir HATIRLATMA var ya) Allah'ın da o odada olduğunu ve HER ŞEYİ DUYP, GÖRDÜĞÜNÜ hatırlıyor ve KAPIYA DOĞRU KOŞMAYA başlıyor.

Kapıya doğru koşma eylemi varsa, ondan önce DURAKSAMA eylemi de vardır.

İnsandır, BEŞER de, ŞAŞAR da, yeter ki ALLAH hidayet nasip etsin...

Not: Tesettüre, sakınmaya mesafeli yaklaşanlar HATIRLAMALI ki, Abdurrahman abimin dediği gibi, herkes bir rıdvan, bir yusuf değildir. Bu sakınma, örtünme, haşır neşir olmam cıvıklaşmama KALBİNDE HASTALIK OLAN ERKEKLERE KARŞI bir ÖNLEYİCİ FAALİYETTİR., ÖNLEMDİR:

Selametle,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kardeş Çekişmesi mi Din Kavgası mı?

(Yazının fotoğraflı versiyonu: http://www.hasanakcay.net/index.php?topic=29.0)

 

İddia edilir ki Yûsuf Peygamber’in on ağabeyi kötü çocuklardı; kötülük yapmaya ve örneğin yalan söylemeye eğilimli idiler. (Bkz. Haluk Nurbaki, Sûre-i Yûsuf Yorumu*). Oysa kıssa bunun tam aksini söylüyor.

 

Anlatılanları doğru okuyalım. Örneğin görülen düşün ve alınan vahyin o on delikanlıdan saklanması, Yûsuf’un kuyuya atılması, Yakup babaya "Yûsuf’u kurt yedi!" diye yalan söylenmesi ve on delikanlının, gerçeği öğrenince, ne yaptığı.

 

Buyurun bunları kısaca ele alalım ve kimin ne olduğunu görelim.

 

*

 

Yûsuf, Allah tarafından seçilmişti; peygamberdi (Ayet 6). Bu, o on delikanlıdan saklandı. Ailenin başına gelen felaketlerin iki nedeni varsa birisi Yakub babanın oğulları arasında ayrım yapması, ikincisi işte bu.

 

Yûsuf, kuyuya atılışını kardeşilerinin başına kakarken buna değiniyor: Hani siz bilmiyorken… –iz entum cahilûn (Ayet 89).

 

Neyin cahiliydiler de sonra öğrendiler? O devrin ağırlıklı bilimi olduğu anlaşılan "düş yorma"yı? Hayır! Onun hep cahiliydiler; yaşamlarının en başında ve sonunda. Hiç öğrenmediler.

 

Yûsuf Allah’ın elçisiydi. İşte bunu bilmiyorlardı. Onlardan bu gizlendi.

 

Bu yüzden hatalar işlediler. Örneğin Yûsuf’u kuyuya attılar. Bilseler atarlar mıydı? Cevabın ipucu, gerçeği öğrenir öğrenmez hissettikleri amansız pişmanlıkta görülüyor (Ayet 91). Büyük pişmanlık içindeler çünkü rakipleri meğer yalnızca bir kardeş değil Allah’ın elçisi imiş.

 

Elçinin temsil ettiği "Allah ile rekabet"in haddi aşmak olduğunu her içten inanır gibi onlar da biliyor. 

 

İtiraz: Ayet 91. O on kardeşin vezir Yûsuf karşısındaki utanç ve eziklik içindeki sözleri. En kötü insanlar dahi o pozisyonda bundan farklı davranmaz. En büyük kötülüğü yaptıktan sonra yöneticinin karşısında dilenci durumundalar.

 

Cevap: O ON çocuğun "en büyük kötülüğü" Yûsuf’u, birileri bulup götürsün diye, kuyuya atmak suretiyle ana babasından ayırmaktı. Böylece baba Yakub’u üzdüler…

 

İyi ama "kötü"lüğün ölçüsü eğer bu ise Yûsuf ta hileli bir tuzak kurup küçük kardeşini ana babasından ayırdı. Yakub’u asıl bu üzdü; o kadar ki Yakub, Yûsuf’un yaptığı bu kötülük yüzünden ağlaya ağlaya kör oldu.

 

Kötülüğün ölçüsü bir çocuğu ana babasından ayırmaksa Yûsuf, ağabeylerinden daha "kötü"ydü.

 

O on gencin eziklik içinde olmalarına gelince. Hayır! Vezir olan Yûsuf’un önünde değil Allah’ın önünde ezildiler. "Seni bize Allah üstün kıldı!" demeleri bunu gösterir (ésar eke’llahu aleyna).

 

Şimdi… aklımızı işletelim. Allah'ın anlattığı bu öyküyü aklımızı işleterek okuyalım. Allah’ın önünde bütün inananlar ezik durumdadır; inananlar kötü müdür?

 

*

 

Gerçeği bilmenizin yaşamsal önemi var. Özellikle ailenizin içinde. Bir bakıma aynı gemidesiniz ama içinizden biri gemi kaptanı olduğu ve tehlike anında gemiyi kurtarabileceği halde bunu sizden saklamışlar. O yüzden gerçeği bilmiyorsunuz ve sıradan bir itişme anında onu denize atıveriyorsunuz.

 

Soru: O ON GENCİN gerçeği bilmesini Allah ve Yakup neden istememiştir acaba? Haklı gerekçeleri olmalı. Yoksa Yakup, peygamber olduğu halde denetim dışı mı hareket etti??

 

Cevap: SİZ VE BEN ne kadar denetim dışında hareket ediyorsak Yakub da o kadar denetim dışında hareket etti. Çünkü Yakup burada peygamber olarak değil yalnızca baba olarak öne çıkıyor. Açık ve net.

 

Bu KISSANIN KONUSU, insanların Allah’la değil insanlarla ilişkileri.

 

Bu kıssada Yakub o on çocuğa Allah’ın elçisi gibi davranmıyor; onlar için yalnızca bir BABA. Ve Yûsuf yalnızca bi KARDEŞ.

 

Kuran’da anlatılan öteki kıssalarla karşılaştırın; göreceksiniz.

 

Öteki öykülerde Allah’ın elçileri kafirler ile çatışır; bu öyküde ise Yûsuf hepsi de Yakub Peygamber tarafından büyütülüp eğitilmiş iyi birer Müslüman olan kendi kardeşleriyle çekişiyor yani bu bir din kavgası değil kardeş çekişmesidir.

 

Bakın, o on delikanlının her biri Yûsuf’tan çok daha erdemli davranıyor. Örneğin Yûsuf, küçük kardeşini gözünü kırpmadan tutuklarken onların her biri "Onu bırak! Beni tutukla!" diye fedalarca kendisini ortaya atıyor.

 

Kaldı ki bu öykünün konusu eğer kardeş çekişmesi olmasaydı da cihad yani din kavgası olsaydı Yakub ve Yûsuf peygamberler kendilerine indirileni saklamaz, onu o on insana tebliğ ederlerdi.

 

Elçi! Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Tebliğ etmezsen elçilik görevini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan korur (Mâide 67).

 

*

 

Soru: Yakub peygamber çocuklarını yanlış mı yönlendirdi?

Cevap: Yakub Peygamber değil, Yakub baba. Ve yanlıştan da öte, o on oğluna iki büyük haksızlık etti. Onlardan (1)gerçeği sakladı, (2)baba sevgisini esirgedi.

 

Yûsuf'un nebi olduğunu Yakub babanın açıklamaması öteki oğullarına büyük bir haksızlıktı. Bunu yukarda açıklamaya çalıştık. İkinci haksızlık ise onları sevgisiz bırakmasıydı. Ayet 8 ve 9'da Yüce Allah bunu dile getiriyor:

 

Yakub'un o on oğlu

... اذ قالوا ليوسف واخوه احب الي ابينا منا dediler ki "Yûsuf ve kardeşi babamıza bizden daha sevgilidir." اقتلوا يوسف او اطرحوه ارضا يخل لك وجه ابيكم "Yûsuf'u öldürün ya da uzak bir yere atın ki babanızın sevgisi size yönelsin."

 

Aileden dışlanmak ve sevgisiz bırakılmak zulümlerin en amansızıdır. Yakub babanın on oğlu bu zulümden kurtulmak için Yûsuf'un aradan çekilmesini istediler; kötü insanlar oldukları için değil.  

 

Hasan Akçay

_______________________

 

*Onk Dr Haluk Nurbaki yorumunu tamamen tasavvufî kavramlar üzerine kurgulamış. Özet olarak:

 

Sûre-i Yûsuf’taki şahısların her biri, tıpkı Ortaçağın kıssalı hisseli piyeslerindeki alegorik tipler gibi, bir hasleti temsil ediyor.

 

Hz Ya’kub: RUH
Hz Yûsuf: GÖNÜL
Züleyha: NEFS
Kocası: DÜNYA
Mısır hükümdarı: AKIL
Bünyamin: İMAN
Şarapçı: İLİM
Hapishane arkadaşı: MANTIK
Kervancı: MENFAAT

 

Ama Yûsuf’un on ağabeyi önce yüzde yüz kötü.

Kardeş .1: GURUR …………………. ihlas
Kardeş .2: KİN ………………………. vefa
Kardeş .3: HİSSET ……………….. seha
Kardeş .4: MESKENET …………… gayret
Kardeş .5: KUŞKU …………………. sıdk
Kardeş .6: CEBANET (siliklik) … cesaret
Kardeş .7: İHTİRAS ………………. vera
Kardeş .8: ŞEHVET ……………….. hayâ
Kardeş .9: SEYYALİYET ………… teslimiyet
Kardeş 10: ZULÜM ………………… merhamet

 

Sonra islah oluyorlar ve bu kötü özellikler haslete dönüşüyor. Onları da yukarda nokta noktadan sonra gösterdim.

 

Bu açıdan bakılınca insanlar ya kara ya ak; ara renklere hiç

bürünmüyorlar; ya yüzde yüz kötü ya yüzde yüz iyi.

 

Allah’ın kulları böyle midir sahiden? Adem yaratılıştan öyle miydi yani yüzde yüz şeytan ya da yüzde yüz melek? İslamî mi bu yorum; sizi ikna ediyor mu?

 

Yakub peygamber Hz Yûsuf’un düşünü öteki oğullarından gizliyor. Niye? Nurbaki’ye göre çünkü "Gönüle gelen mesajların saklanması gerekmektedir. Çünkü şeytan bu duyguların düşmanıdır ve onları insandaki on kötü huy aracılığı ile gönlün imhasına sevkeder."

 

Ne kadar basit değil mi? O on kardeşin gerçeği öğrenme hakkı bu iddia sahiplerinin umurunda değil. Yûsuf kardeşin peygamberliği kendilerinden saklandığı için o on gariban, peygambere ve dolayısıyla Allah’a isyan ettiklerinin ayırdında değiller.

 

Buna yol açan zulüm ise aklanıveriyor. Ne kadar basit değil mi? Kişiler böyle basitleşirse olaylar da basitleşir elbet.

 

Bir de o on gerçek Müslümanı yalancı gösterme kolaycılığı var. Kralın tasının küçük kardeşleri tarafından çalındığı kanıtlanınca "Bu çaldıysa daha önce kardeşi de çalmıştı," diyorlar ya, yalan söylüyorlarmış.

 

Oysa Yûsuf buna, hiç olmazsa içinden, "Yalan bu. Çalmadım!" demiyor. Her halde çok küçükken bir kardeşinin yemeğini izinsiz aldı. Kardeşler arasında olur böyle şeyler. Ama o kardeşi bunu çalmak olarak niteledi.

 

Nurbaki bu konuda şu bilgiyi veriyor:

 

O devrin İshak peygamberden beri süregelen Yahudi kanununa göre HIRSIZLIĞIN CEZASI çalanın köle olarak satılmasıydı. Nitekim Yûsuf küçükken halası Yûsuf’u alıkoymak için onun eşyaları arasına bir şey koyarak bu geleneği uygulamış onu iki yıl kadar yanında tutmuştu. Âyet 77′de geçen, kardeşlerin Yûsuf’u kastederek: "Onun kardeşi de çalmıştı" sözü, bilmedikleri bu olaydan gelmektedir.

 

Nurbaki’nin en başta söylediğini alıntılayıp bu değerlendirmeme son vereyim: "Sûre-i Yûsuf’un yorumunu arz ediyorum. Niyazımız Fahr-i Kâinat Efendimizin rızasıdır."

 

---

__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats