HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Şekilsel Zina Varmıdır ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

haktansapmaz Yazdı:
haktansapmaz Yazdı:
Naci Çelik'in, tamamen indî, keyfî, fýtrate aykýrý, gayri ciddi ve gayri ahlaki bulduðum yorum ve sapkýn düþüncelerine cevap vermeyi kendime yakýþtýramýyorum. Seviyesiz bulduðum bu düþüncelerini tartýþmaktan, çekiliyorum. 

Selam ile. 



Selam sevgili haktansapmaz,

Yazdiklarinizin her harfine katildigimi belirtmek isterim.

Copteki bozuk saat dahi, gunde iki kez dogruyu gosterir zira..


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

 

haktansapmaz Yazdı:

Naci Çelik'in, tamamen indî, keyfî, fıtrate aykırı, gayri ciddi ve gayri ahlaki bulduğum yorum ve sapkın düşüncelerine cevap vermeyi kendime yakıştıramıyorum. Seviyesiz bulduğum bu düşüncelerini tartışmaktan, çekiliyorum. 

Selam ile. 

Çekilirsin tabii.Kur"an"a anahtar deliğinden bakarsan çekilirsin,çekilmek zorunda kalırsın.

Selam ile.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Naci Çelik'in konu ile ilgili olarak yazdıklarını şimdilik tartışmıyorum.Ve aceleci mantığınıda yanlış buluyorum.Ancak benimde onayladığım yazının bazı bölümleri sanırım biraz fazla sert olmuş.Bu sebeple kendi adıma Naci beyden özür diliyorum.

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

...O halde onlardan yararlanmanıza karşılık, kesilen ücretilerini bir hak olarak onlara verin.Hakkın kesiminden sonra karşılıklı anlaşma(k süretiyle kesilenden az veya çok vermeniz)de üzerinize bir günah yoktur.Allah bilendir,hüküm ve hikmet sahibidir.4/24 Süleyman Ateş Çevirisi.

Sayın Ateş,"in,ayetin bu bölümüne yaptığı anlamlandırmayı aynen verdim.Ateş"in,ayetin bilhassa bu bölümüne yüklediği anlamlar son derece isabetli.Ayetin bu bölümünün verdiği mesaji,aynen yansıtmış.Yani ayetin orijinal anlamlarına en yakın türkçe kelimeleri kullanmış.Süleyman Ateş,bütün çevirilerinde buna çok önem vermektedir.Bundan dolayı,Süleyman Ateşi çok takdir ederim.Bundan dolayı da,bilhassa Kur"an arapçasını bilmeyenlere Ateş"in Kur"an Meali"ni almalarını,okumalarını tavsiye ederim.

Diyanet çevirisi,bu ayetin anlamını adeta ve çok bariz bir şekilde tahrif etmiş.Adamlar sanki,milletin cinsel organlarının bekçisi.

Muta nikahının caiz olmadığına inanan bu kesim din adamı veya ilahiyatcılar,ayetin bu ifadelerle söz konusu ettiği ücretin,boşanan erkeklerin ayrıldıkları eşlerine verdikleri veya vermek zorunda oldukları ücret olduğunu söylemiş,iddia etmiş ve iddia etmektedirler.

Halbu ki,aşağıda vereceğim ayetten açıkca anlaşılıyor ki,bu ücretin,boşanan eşlere verilen bir ücret değil.

Bir eşin yerine başka bir eş almak istediğiniz takdirde,onlardan birine(evvelki eşinize)kantarlarca mal vermiş olsanız dahi,verdiğinizden hiç bir şeyi geri almayın...4/20 S.Ateş Çevirisi.

Şimdi anladınız mı,Haktansapmaz"ın tartışmadan neden sıvıştığını.

Selam ile.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Sevgili Haktansapmaz.Gerçekten üzüldüm.Çünkü ben konuyla ilgili görüşlerimi,objektif bir bakış açısıyla,sizinle yeniden gözden geçirmeyi düşünüyordum.N.Celik Yazmış.

Toplumsal öğretinin dinleştiği ve kutsal kitapların içeriğide o insaniliğe uyduruduğu zaman,ortaya getirilen ancak kafaların şartlanmışlığına uymayan her ne Kurani görüş olursa olsun,bir refleksle red edilebilir.Zaten genel mevcut dini anlayış ve yorumlayış insanidir Kurani değildir..ki siz hali hazırda bunun mücadelesini veriyorsunuz.Şimdi bu mücadele içinde olupta zaaf taşımayan elbet yok gibidir. Sayın Haktan Sapmaz,N.Celikin bu önerisine göz yummamanızı, bu mücadeleniz adına değerli görürüm.İlgi ve öğrenme merakı içinde takip edenlerdeniz.
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Çünkü ters ilişkinin caiz olup,olmadığıda Kur"an"da açık değildir.Konuyla ilgili tartışmalar,2/222 ve 223.ayetler çerçevesinde yapılmaktadır.Ayetler,gerçekten de yoruma son derece açık.Bundan dolayı bazı alimler ters ilişkinin caiz olabileceğine,caiz olduğuna hükmetmişlerdir.

Bana göre de söz konusu ayetlerden böyle bir sonuca rahatlıkla varılabilir.

Buraya kadar yazdıklarımı asayım .eletrikler falan kesilebilir.diğer sayfadan devam edeyim.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
n.celik
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 15
Gönderen: 10 mart 2010 Saat 16:32 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

Çünkü dediğim gibi ayetler yoruma son derece açıktır.Yani bu konuda muta nikahı gibi son derece grift bir konu.

Bu konular neden böyle griftir? Allah isteseydi,bu konuları herkesin kolaylıkla anlayabileceği bir açıklıkta anlatamazmıydı? Elbette anlatırdı.Ama anlatmadı.

Bana göre bu konuların grift bırakılmasının hikmeti şudur:

1.Dinde kolaylık sağlamak.Dinini kolaylaştırmak.Kullarının yaşadığı zaman veya yörelere göre bazı çıkış yolları bırakmak.Yani yeni içtihad veya yeni yorumlara yol açmak.

2.Bu veya buna benzer,insanların çok özelini ilgilendiren ve de çok gizlilik gerektiren konular olması.

3.Hakkında açık hüküm bulunan bir emri veya bir yasağı kulllarının çiğnemek gibi,büyük bir günaha girmemesi.Çünkü,mahkeme i Kübra"da bilmemek mazerettir.

Örneğin ben,ters ilşkinin caiz olup,olmadığını açıkca anlatan,başka bir ayeti farkettim.Yani bu konuda bende oluşmuş,açık bir bilgi var.Ama ben bunu açıklamam.Bunu açıklayıp,insanları sorumluluk altına sokmam,sokmak istemem.Sokarsan yanlış yapmış olabilirim.Allah"ın açık etmediği bir şeyi,benim açık etme hakkım olamaz.Ama farkettiğim bu ayet,artık benim için kesin bağlayıcıdır.Yani sadece beni bağlar.

Selam,

Değerli Prangasiz hoş geldiniz.

Haklısınız, ama bakın, yanlış anladıysam Naci Çelik düzeltsin, Naci Çelik, 2/222-223 içiz; "Ayetler gerçekten de son derece yoruma açık..." diyor ve yanılmıyorsam bu ayetlerden ve de adını vermediği/veremediği, tespit ettiği başka bir ayetten, ters ilişkinin caiz olduğunu söylüyor.

Halbu ki, 222 ve 223 ayetler son derece açık ve de yoruma hiç de muhtaç değiller. 222'de "Fe'tûhunne min haysu emerakumullah" ifadesi, "Allah'ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın" diyor. İfade yorum götürmeyecek kadar açık. Allah'ın emrettiği yer, bildiğimiz anlamda bütün hayvanlar Allah'ın emrettiği yerden başka bir yerden dişilerine yanaşmadıkları bilinen bir gerçek. 223'te "Niséukum harsun lekum fe'tû harsekum enné şi'tum": "Karılarınız sizin ekim torağınızdır; ekim tarlanıza dilediğiniz gibi yanaşın". Bu ifade de akıl sahipleri için yoruma açık değil. Tarla ekim alanıdır. Kadın ekim alanı derken kadının ekilecek kısmı bellidir. Tohum her yerde yeşermez, kimse tohumunu yalçın bir kayalığa yada bir bataklığa serpme budalalığında bulunmaz. Şayet yoruma açık dediği ayetin bu ifadesi ise ve dübür de anlaşıla biliyorsa bundan, kadının başka delikleri de anlaşılıyordur. Mesela burun delikleri de. Hayvanlar tarlalarına hep doğru yoldan gelmesini biliyorlar, sapık değiller, onların sapık düşünme ve yorum yetenekleri yoktur.

Saygı ile.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
MaHZeN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 58
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MaHZeN

"kadınlara bildiğiniz yoldan yaklaşın" ayeti sınırı çizmiştir.

"kadınlar tarlanız gibidir" tohum nereye ekilir? sınır yine çizilmiştir.


Bunun dışında karı-koca münasebeti ile ilgili de şekilsel bir anlatım kuranda yoktur.

Zina ile ilgili kuranın şekilsel bir anlatıma ihtiyacı yoktur. İnsan fıtratı neyin nasıl olacağını gayet iyi bilmektedir.

Ayrıca kalp ile birşeyler hissetmek ve beslemek ile ilgili olarak "gizli veya açık, evlenme isteğinizi söylemekte (gizli-yani bir insana duyulan sevgi)
bir günah yoktur, çünkü Allah bilir ki siz onları mutlaka anacaksınız. yalnız gizli bir buluşma teklif etmeyiniz."

Bu ayetler yeterince açık değil midir?

 


__________________
Karanlıkta Dile Getirmekten Çekindiğiniz Hakikat Bir Gün Aydınlıkta İşitilecek, Ve Gizli Mekanlarda Öğrendiğiniz İnancı Bir Gün Çatılardan Haykıracaksınız. ...

Hz. İsa
Yukarı dön Göster MaHZeN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MaHZeN
 
MaHZeN
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 16 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 58
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MaHZeN

Kuranda zina ile ilgili şekilsel kanıt,
Yusuf'un yırtılan gömleğidir.


Eğer zina kalp ile ilgili bir durum ise, eylem söz konusu değilse, Yusuf'un gömleği neden yırtıldı?

Ya da eylem olsa dahi, kalp bu işe bulaştırılmamışsa, Yusuf neden kaçtı ve neden gömleği yırtıldı?


Bu mesele, Yahudi kavmine kesmesi emredilen, sığır kıssasına benziyor.

Yani, tamam biz sığırı keselimde, şeklini anlat demeye benziyor.

Acaba, biz şekil ve şemal açıklaması beklemekle ne yapmaya çalışıyoruz.

Acaba, sarışınlarla mı zina yasak, esmerlerle mi, kızıllarla mı, kumrallarla mı?

Elini tutarsak mı zina, kolunu tutarsak mı?

Yaa ben kalben seviyorum ama elini bile tutmadım, zina yapmış oldum mu?

Bizler zinanın ne olduğunu çok iyi biliyoruz.

İllede şekil üzerinden yasak ve günah olması ile ilgili bilgi edinmek isteyen varsa, Yusuf kıssasını okusun ve düşünsün.

Yusuf'un gömleği neden yırtıldı?

Yusuf'un gömleği nereden yırtıldı?

Yusuf'un gömleği neden arkadan yırtıldı?

Yusuf'un gömleğinin arkadan yırtılmasının anlamı nedir?

Yusuf neden red cevabı verdi ve kapıya koştu?

Allah Yusuf'u neden uyardı?

Yusuf neden az daha kadını kendisi de arzulayacaktı?

Yusuf kadını arzulamış olsaydı ve kaçmasaydı gömleğin durumu ne olurdu?




 


__________________
Karanlıkta Dile Getirmekten Çekindiğiniz Hakikat Bir Gün Aydınlıkta İşitilecek, Ve Gizli Mekanlarda Öğrendiğiniz İnancı Bir Gün Çatılardan Haykıracaksınız. ...

Hz. İsa
Yukarı dön Göster MaHZeN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MaHZeN
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd

 

 Merhaba

  Kur'an da fiziksel zina ile birlikte fikirsel zinanında yasak olduğu kesin 24/31 deki  yeğdudne min ebsarihinne ( basiretinizi ğadda edin,boğun,kısın fikirsel fahişelikten kaçının) 

 Esenkalın

Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha



Sevgili haktansapmaz,

Sanirim sunu da ekleyebiliriz.

Bir kisim insanlar, bahsettiginiz ayet ve Muminun/6 ayetinin iceriginde bulunan (esleri ile iliskilerinden dolayi kinanmazlar, ayiplanmazlar) ifadesini baz alarak, ters iliskinin kitapta acikca belirtildigini ileri suruyorlar.

Halbuki muallak gibi gelen bir konu sozkonusu ise ve okundugunda anlasilan dogrulanmak isteniyorsa, Kuran'in ilgili baska ayetleri ile saglamasi yapilir. Bunu kitabi okuyan herkes bilir.

Sizin bahsettiginiz ayet icerigin en onemli yegane ozelligi sudur, bence;


Kadinlar tarlanizdir, bahsinde bahsettiginiz ekim alani aciklamasi son derece dogru olmakla beraber, yanisira;

bu tarladan alinacak saglam veya ozurlu her turlu urun, ARAF/172 geregi, Allah'in varligina, gucune ve tek olusuna dair en temel ve kesintisiz acik ispattir, tanikliktir.

Yani mahkeme-i kubra'da "bilmiyordum, anlamadim, muallakti" demek mazaret degildir.(tartismada ileri surulmustu zira ters iliski adina)

Bu sebeple Allah, Araf/172 ayetinde bunu da acik acik "bilmiyorum demeyesiniz" diye alti cizili belirtmistir.

Cunku Allah'in yaratimi elan devam etmektedir. Sonlanmis veya kesilmis degildir. Kisaca dunya durdukca, bu taniklik ve bu ispat (inansin/inanmasin) her seferinde kendini yenileyecektir.

Inanmayan bir insan dahi, dogan cocugunun, esinin
rahim yolu veya cok ozel tibbi durumlarda karin bolgesi disinda baska bir yerden dogdugunu ASLA iddia edemez.

Kaldi ki Bakara iceriginde gecen, "ama kendiniz icin ileriye donuk seyler yapin" benzeri ifadeden, ben, ruhunuzu arindirin, Allah'in hosuna gitmeyecek ve yasak kildigi seyler akliniza gelse de(cunku insan nefs sahibi) kendinizi bundan sakinin seklinde anliyorum.

Salat ve Allah inanci bir butunse sayet, bu, hayatin cinsellik de dahil her alaninda gecerlidir.

(yorum bazinda yaniliyorsam, lutfen duzeltin)





__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats