HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: İslamı,yahudilikten ayırma zamanı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

ramazan orucu ise gerçek oruca bir alıştırma ve eğitim
olarak görülebilir...

bu ritüeli içinde bulunduğumuz toplumda hoş bir şekilde
uygulayabiliyoruz...

Merhaba asım,

ilk dört satırda yazdıkların anlamlı lakin şu alıntı
yaptıklarım değil...

koskoca salat kavramını gizlemeyi başaran engerekler,bu
oruç hakkında da bir dümen çevirmişlerdir..oruç başka bir
şey..aç susuzlukla alakası yok..bir çapanoğlu var bunun
altında..

şimdi düşünüyorum..öldürme kesme biçme çalma çırpma adil
ol,haksıza hasım ol,yetimi yoksunu koru,paylaş
parandan,ürününden bahçenden... bu,Allahtan insana,
insandan topluma..

dua et,sığın,güven,sakın,benden kork,aklını işlet,aklını
kullan,çoğunluğa uyma,mütevazi ol,kibirlenme böbürlenme,
bu,Allahtan insana..

oruç tut...hangi bölüme konabilir..ilk mi son mu?

ikisine de değil..işte bu haliyle bu ritüel iki tarafa da
sığmıyor,demek ki özü bu anladığımız değil..

benim Rabbim sıratı müstakim üzerinedir..yolu tavsiye ve
emrederken kendi gittiği yolu tavsiye eder,haksıza
kızar,fitneciye kızar,huzuru bozana kızar..kızardan
maksat buna razı olmaz..Allah rahmet eder,insanda rahmet
eder,Allah salat eder,biz salat ederiz..biz dua ederiz,o
yanıtlar..

biz oruç tutarız,O ne yapar?

sevap mı yazar?bizi daha çok mu sever?nedir?

sevap denen kavramı ben,kendinden gayrisine ulaştırdığın
rahmetin sonucu olarak anlıyorum..adam darda,el
uzattın..işte sen ona rahmet ettin..insandan türeyen
rahmetin karşılığıdır bu sevap,Allahtan gelenin
ise,insana duyduğu acıma ve teşekkürün ifadesidir bu
rahmet..

evet,
biz oruç tutarız,O ne yapar?

sevap mı yazar?bizi daha çok mu sever?nedir?

sevap yazıyorsa burada hata var çünkü kimseye bir
rahmetimiz yok bu oruçla...yok daha çok sever
denirse..ki,Allah insanalara ruhbanlığıda
emretmemiş,Allahın birimi sevmesi için o adamın bunu aç
susuz kalarak sağlaması mümkün mü?Ey Allahım sözünü
dinledim ve kendimi senin uğruna!!!?? aç susuz bıraktım..

yine bir dümen var..senin uğruna..da.

Allah diyor ki, ayağa kalkın,sizi ayağa kaldıran bu
Rahmet bu ayda inmiştir..

ayağa kalkmaya gücü yetmeyenler,şimdilik gücünüz
yetmesede bunu unutmayın ve güç bulduğunuzda size ayağa
kalkın..

insanların paylaşım politikası iblise endeksli olup,aaaa
demek ki ta o zamanlarda kölelik varmış monşer diyen kör
toplumun kendine ettikleri yetti artık..

ee yettiyse o zaman hep beraber AYAĞA KALKALIM da bu ayda
aç ve susuz kalalım,oysa bu ayda hep birlik olup
DÜŞÜNELİM..

hiç olmazsa bir ayı,

komşunuzun kızının karısının güzelliğini,patrona nasıl
kazık atarımın mesafesini,nasıl köşeyi dönerimin
hesabını,Allahı nasıl kandırırımın çetelesini veya amaaan
bana ne ciliğin keyfini...düşünerek geçirmeyin..

çünkü Allah size o ay da yolun eğrisiyle doğrusunu ayırd
eden sözler söyledi ve o ay da dedi ki,köle
olmayın,güdülmeyin,öldürtmeyin,sömürülmeyin,ezdirmeyin
ezilmeyin,özgür olun..işte bunun hürmetine bu ayı ayakta
geçirin..kulağınıza küpe olsun da,unutmayın,unutupta eski
hallerinize düşmeyin..

ben böyle anlıyorum.

ramazan orucu ise gerçek oruca bir alıştırma ve eğitim
olarak görülebilir...

bu ritüeli içinde bulunduğumuz toplumda hoş bir şekilde
uygulayabiliyoruz...

Merhaba asım,

ilk dört satırda yazdıkların anlamlı lakin şu alıntı
yaptıklarım değil...

koskoca salat kavramını gizlemeyi başaran engerekler,bu
oruç hakkında da bir dümen çevirmişlerdir..oruç başka bir
şey..aç susuzlukla alakası yok..bir çapanoğlu var bunun
altında..

şimdi düşünüyorum..öldürme kesme biçme çalma çırpma adil
ol,haksıza hasım ol,yetimi yoksunu koru,paylaş
parandan,ürününden bahçenden... bu,Allahtan insana,
insandan topluma..

dua et,sığın,güven,sakın,benden kork,aklını işlet,aklını
kullan,çoğunluğa uyma,mütevazi ol,kibirlenme böbürlenme,
bu,Allahtan insana..

oruç tut...hangi bölüme konabilir..ilk mi son mu?

ikisine de değil..işte bu haliyle bu ritüel iki tarafa da
sığmıyor,demek ki özü bu anladığımız değil..

benim Rabbim sıratı müstakim üzerinedir..yolu tavsiye ve
emrederken kendi gittiği yolu tavsiye eder,haksıza
kızar,fitneciye kızar,huzuru bozana kızar..kızardan
maksat buna razı olmaz..Allah rahmet eder,insanda rahmet
eder,Allah salat eder,biz salat ederiz..biz dua ederiz,o
yanıtlar..

biz oruç tutarız,O ne yapar?

sevap mı yazar?bizi daha çok mu sever?nedir?

sevap denen kavramı ben,kendinden gayrisine ulaştırdığın
rahmetin sonucu olarak anlıyorum..adam darda,el
uzattın..işte sen ona rahmet ettin..insandan türeyen
rahmetin karşılığıdır bu sevap,Allahtan gelenin
ise,insana duyduğu acıma ve teşekkürün ifadesidir bu
rahmet..

evet,
biz oruç tutarız,O ne yapar?

sevap mı yazar?bizi daha çok mu sever?nedir?

sevap yazıyorsa burada hata var çünkü kimseye bir
rahmetimiz yok bu oruçla...yok daha çok sever
denirse..ki,Allah insanalara ruhbanlığıda
emretmemiş,Allahın birimi sevmesi için o adamın bunu aç
susuz kalarak sağlaması mümkün mü?Ey Allahım sözünü
dinledim ve kendimi senin uğruna!!!?? aç susuz bıraktım..

yine bir dümen var..senin uğruna..da.

Allah diyor ki, ayağa kalkın,sizi ayağa kaldıran bu
Rahmet bu ayda inmiştir..

ayağa kalkmaya gücü yetmeyenler,şimdilik gücünüz
yetmesede bunu unutmayın ve güç bulduğunuzda size ayağa
kalkın..

insanların paylaşım politikası iblise endeksli olup,aaaa
demek ki ta o zamanlarda kölelik varmış monşer diyen kör
toplumun kendine ettikleri yetti artık..

ee yettiyse o zaman hep beraber AYAĞA KALKALIM da bu ayda
aç ve susuz kalalım,oysa bu ayda hep birlik olup
DÜŞÜNELİM..

hiç olmazsa bir ayı,

komşunuzun kızının karısının güzelliğini,patrona nasıl
kazık atarımın mesafesini,nasıl köşeyi dönerimin
hesabını,Allahı nasıl kandırırımın çetelesini veya amaaan
bana ne ciliğin keyfini...düşünerek geçirmeyin..

çünkü Allah size o ay da yolun eğrisiyle doğrusunu ayırd
eden sözler söyledi ve o ay da dedi ki,köle
olmayın,güdülmeyin,öldürtmeyin,sömürülmeyin,ezdirmeyin
ezilmeyin,özgür olun..işte bunun hürmetine bu ayı ayakta
geçirin..kulağınıza küpe olsun da,unutmayın,unutupta eski
hallerinize düşmeyin..

ben böyle anlıyorum.

siz kitaptan sanasınız diye dillerini ağızlarını
yüzlerini bükerler,yani niyetlerini aşikar etmezler
gizlerler..yüzümde felç yok,niyetimde halis..

eşine zıhar yapan adam,git defol 2 ay yaşamını varlığını
sebebini sorgula,sonra adam ol ve gel insanca..

hata ile mümini öldüren adam,git kaybol gözümüzün önünden
de 2 ay bunun karşılığında kendin için değil,bu sefer
başkaları için çalış ve bunu böylece öde..

Allah bilir..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kuran’da meal yapanların pek çoğu salat’ı,zikir,i,tespih,i  hep namaz olarak çeviri yaptıkları ve kendi uydurdukları geleneklerini yani namaz ritüelini kuran’a tastiklettirme çabasına girdikleri için bu forumda “Kuran’da salat namazmıdır”uzun uzun tartışıldı.Bu forumdan sanırım herkes olumlu yada olumsuz kendi için bir sonuç elde etti.

Fakat

"Allah size, bir inek boğazlamanızı emrediyor."Bakara 67

"Ey toplumum! Allah'ın sizin için yazdığı kutsal toprağa girin, arkanıza dönmeyin; yoksa hüsrana uğramışlar durumuna düşersiniz."Maide 67

Kuran’da emir ihtiva eden ayetleri çoğaltabiliz.

Allah ‘ın yukarıdaki iki Ayette  emrine itaat etmeyenlere gösterdiği tavır belli.

 

“Ramazan o aydır ki; insanlara kılavuz olan, iyi-kötü ayrımıyla hidayetten kanıtlar getiren Kur'an, onda indirilmiştir. O halde bu aya ulaşanınız onu oruçlu geçirsin.”Bakara 185

 

Arkadaşlar Allah’ın emri geldiğinde inananlar ancak şu iki tavırdan birini gösterebilirler.

Ya işittik iman ettik

Ya işittik isyan ettik.

Bunun dışında bir gri alan asla mevcut değildir..

 

 

Selam Huda’ya tabi olanların üzerine olsun:

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

“Ramazan o aydır ki; insanlara kılavuz olan, iyi-kötü
ayrımıyla hidayetten kanıtlar getiren Kur'an, onda
indirilmiştir. O halde bu aya ulaşanınız onu oruçlu
geçirsin.”Bakara 185

Evet..o dönemlerde ramazan,gerçekten kuranın indiği bir
ay idi ve insanlar o aya ulaştıklarında,o süreyi oruç
tutarak yani elçinin tebliğine odaklanmak için bazı
ihtiyaçlarından engellenenler idi..

peki ya şimdi?

bu ramazan ayında kuran inmiş midir?ya da önceki yılda?
veya daha öncekinde?

elbet hayır..bu sadece birilerinin saptırmasıdır..bu
saptırma ki,taşı toprağı sakalı bıyığı hırkayı pabucu
kutsatır ve insan kutsaya kutsaya zamanları da
kutsar..oysa bu yetki sadece Allahtadır ve ramazan
ayını,elçinin öğüdüne bir odaklanma olarak
emretmişken,şimdilerde ramazan
ayı,hatipoğullarının,cüppelilerin öğütlerine odaklanmak
biçimindedir..

elçinin sözlerine odaklanın o ayda ve asla kaytarmaya
kalkmayın..içinizden gücü yetenler bunu uygulasın..bu bir
emirdir çünkü siz,her ne zaman bir yaygara
görseniz,elçiyi ayakta bırakır halde o seyirliğe
dalıyorsunuz,oysa din inşaa ediliyor ve bu binanın
taşlarıda sizlersiniz..işte bu ay öyle bir ay ki,yanlışı
doğrudan ayırd etmenize yarayan öğütte bu ayda
indirildi..ta ki düşünüp öğüt alasınız..

işte benim gözümde tablo bu arkadaşlar..

ramazan ayı ve ramazan eğitimi elçinin yokluğuyla beraber
geçerliliğini yitirmiştir..elçiden hemen sonra bir
birinin kellesini vurmaya o ramazanlar engel olmamıştır
çünkü o ramazanlarda öğüt verenler elçi değildi..

inanmadınız mı? o zaman bir daha okuyun..

“Ramazan o aydır ki; insanlara kılavuz olan, iyi-kötü
ayrımıyla hidayetten kanıtlar getiren Kur'an, onda
indirilmiştir. O halde bu aya ulaşanınız onu oruçlu
geçirsin.”Bakara 185

evet biri bana,elçi dışında,kuranın indiği bir ramazan
söylesin..yok..zaten bu ayette bunu teyid ediyor..ramazan
denen ay ve o ayda yapılacaklar,elçinin varlığı ve
kuranın indiği ay olmasıdır..

tabi biz,ruhbanlıkta ısrar edenler olarak,Allahın
sözlerinide kulak asmayız..

ne diyor orada?kuranın indiği ay..

kutsaya kutsaya ayıda kutsadık..lakin artık ne hac var ne
da oruç..hepsi geçmişte kaldı..elçinin varlığının
nişaneleriydi onlar..ve bizler,elçiyiz diyen din
tüccarlarının varlıklarının gölgesi ve
öğütleriyle,ramazanları da kutsadık..bilmem siz ne
dersiniz.._?

bu arada hilali görünce..iyi.. yılda yaklaşık 30 kere
hilali gözleriz artık..bu otuzdan hangisinde indi
kuran..?bizim hilallerde mi?elçinin hayatta olduğu
hilaller de mi?

Geçenler bir evsiz diyordu ki,

''''''ben evsiz adam,bu yaşıma geldim ve ramazan
çadırlarına girmedim,onlara o zevki tattırmadım,bu
gösteriş bu eşekliktir çünkü bizler sadece o ayda mı
onlara görünüyoruz?oysa her zaman aç bitap halde
gözlerinin önlerindeyiz..bu üçkağıt bu dümendir..''''

bu nedenle yemişim elçisiz ramazanı ve erdemlerini..

ile-bulbul">gülle bülbül

buyrunuz..bilenler..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

haram aylarda cinayet beter günahtır..

haram ayları kabul edenlerce bu günah vardır ya bu arabın
göreneklerinden habersiz olanlar..elbet onları
bağlamaz..dünyanın aynı zaman diliminde birinde arap
haram aya girer ve diğerinde öbürü tavşan yılına
girer..birinde kavga günah oğlu günahtır..diğerinde
sadece günahtır..yani bunlar zihinlerdeki öğretiler
gereği işler ve Allahta bunları dikkate almıştır..

lakin elçinin arkadaşlarını,soyunu damadını torununu
katledenlerin artık ne haram ayları vardır nede
ramazanları..kutsalları kabeleri bile artık kutsal
değildir..biri onun içine girip sığınır ve düşünür
ki,kendi zihninin tanıdığı bu kutsallığı öbürüde tanır ve
Allahtan korkar ama heyhat zihinler her zaman ortak
eğitimi almazlar..ve sonra birileri gelip mescidi haramda
bit öldürmenin günahlığını sorgular..ne haram aylar
kalmıştır artık nede diğerleri..hayvanlarının soylarını
sürdürdüğü zaman dilimlerine dikkat var sadece..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

HÜSEYİN-1975 Yazdı:
Sayın Prangasız, sözlerinize yine ve aynen katılıyorum.
Kuran akıl dışı değildir ve akıl dışı olan şeyleri reddeder. Şu anki durumumuz Kuranı dilimize çevirmedeki 1300 yıllık gecikmemizdendir. Allah a şükürler olsunki prangasız Hasan Akçay larımız var. Sayın Akçaya da cevabından ötürü teşekkür ederim. Ama
Bakara 187 Oruç gecesi kadınlarınıza cinsel yaklaşım size helal kılınmıştır. Onlar sizin için giysidir/eştir, siz de onlar için giysisiniz/eşsiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazık etmekte olduğunuzu bilmiş, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmiştir. Artık şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdığı şeyi arayın. Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın. Mescitlerde itikâfta bulunduğunuz sırada zevcelerinizle cinsel temas kurmayın. İşte bunlar Allah'ın yasaklarıdır, bunlara yaklaşmayın. Allah, ayetlerini insanlara işte böyle açıklar ki korunabilsinler.

Burada "Mescitlerde itikâfta bulunduğunuz sırada zevcelerinizle cinsel temas kurmayın." size de mantıksız gelmiyor mu? Allah neden böyle bir uyarıya gerek duysun ki? Aklımı karıştıran bu ve Allah ın direkt olarak değil de geceyi örnekleyerek gündüzünde yemeyin içmeyin deyişi.Yanlışı söylemekten ve yanlışa yönlendirmekten Allah a sığınırım.
Selam üzerinize olsun.

Merhaba,

mescitlerde itikafta....

kısmı için yorum yapan oldu mu, notların hepsini okumadım, ama...

bu konu üzerinde düşünmüştüm..

eğer mevzu bahis olan mescitte itikafta bulunmak, ibadet etmek, dua etmek olsa idi; o formatta mescide (geleneksel anlamda) giden biri, zaten öyle bir teması düşünmez bile...

fakat o ayette belirtilen anlam olarak şunu anlıyorum:

mescit : sosyal ortam (sokak, park, bahçe, otobüs, tren, sinema,vs..)

itikaf : bulunma, birden fazla kişi ile bir arada olma hali

yani ; insan içindeyken (ana babanın yanında dahi olsa) eşler birbirine SIRNAŞMASIN...üsluba dikkat etme meselesi...

örneğin, otobüste giderken erkeğin elini kızın boynuna dolaması, öpmesi vs...bunlara sıkça rastlıyoruz günümüzde...bunlardan uzak olma halidir...benim anladığım...

selam olsun...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

“Ramazan o aydır ki; insanlara kılavuz olan, iyi-kötü
ayrımıyla hidayetten kanıtlar getiren Kur'an, onda
indirilmiştir. O halde bu aya ulaşanınız onu oruçlu
geçirsin.”Bakara 185

Ramazan ayı kutsal değildir ancak elçi döneminde bir
kutsiyyet kazanmıştır bununda sebebi,Kuranın o ayda
indirilmesidir,kaldı ki kuran 23 yılda indiği
söyleniyor,anlamadığım noktalardan biride budur.Kuran
diğer aylarda inmedi mi?

Kuran diğer aylarda indiyse eğer o zaman o aylarda
kutsallık kazanmış olmalı değil miydi?

Kuranın parça parça indirildiği söyleniyor diğer
tarafta,o zaman şöyle mi oluyor..

bu kuran parçalar halinde ve 30 günde elçiye öğretildi.

anlaşılması gereken bu mu?
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Hac ve um re yi Al lah için ta mam layın. Fakat eğer (el
de ol ma yan bir nedenle) alıkonursanız, o zaman
kolayınıza gelen kurbandan (gönderin). Kurban (kesim)
yerine ulaşıncaya kadar da başlarınızı traş etmeyin.
Fakat sizden hasta olan veya başından bir ezası olan (ve
bundan dolayı kurban yerine varmadan önce traş olmak
zorunda kalan) kimsenin bu durumda, oruçtan, sadakadan
veya kurbandan (biriyle) fidye vermesi(gerekir). Artık
emin olduğunuzda (güvene kavuştuğunuzda) o zaman kim, hac
(zamanına) kadar umreden faydalanırsa, o taktirde
kolayına gelen kurbandan (keser). Fakat kim bunu
bulamazsa, o zaman üç gün hacta, (evinize) döndüğünüz
zaman da yedi (gün) oruç tutması gerekir ki bunların
tamamı on (gündür). Bu, ailesi Mescid-i Haram'da hazır
olmayan (oturmayan) kimseler içindir.Ve Allah'a karşı
takva sahibi olun.Ve Allah'ın ikabının (cezasının)
şiddetli olduğunu bilin!

AÇIKLAMA Bismillâhirrahmânirrahîm hac ve umrenin kendi
süreleri içinde tamamlanması lâzımdır. Hac için süre 30
gündür. Saçlar bu süre içinde traş edilmez. Hacta
Allah'ın emrettiği boyutlarda bir kurban kesmek için
yeterli parası olmayan kişi, parasının yettiği kadar
kesmelidir. Bu da yoksa, kurbanın karşılığı olarak 3 gün
hacta, 7 gün evinde olmak üzere 10 gün oruç tutmalıdır.
Bu konu, Mescid-i Haram'da oturmayanlar için
geçerlidir.


Merhaba Hasan Akçay,

bu ayetlerden anladığınız nedir,izah edebilir misiniz?Bu
açıklamayı doğru buluyor musunuz?
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba prangasız kardeşim.

 

Bu çeviride düzeltilmesi gereken hatalar var ama ayrıntıdır; şimdilik göz yumulabilir.  AÇIKLAMA ise haccın süresine dair önemli bir yanlışı içeriyor. Kendimce doğrusunu anlatayım.

 

Hac için süre 30 gündür. Hayır, 10 gündür ama istenirse iki gün de yeter.

 

Hac dönemleriyle ilgili görüşümü daha önce açıklamıştım. Devam için oradan alıntı yapayım:

 

Bakara 185’te ŞeHRu ramazân olarak geçen kavurucu dolunay bu yıl 26 Haziran akşamında belirdi. Allah "O dolunaya tanık olanınız oruç tutsun!" dediğine göre bu yıl oruç o akşamdan sonraki sabah başlamış olmalıydı. Yani 27 Haziran sabahı.

 

2010’un "yasak dolunaylar"ı: 26 Haziran, 26 Temmuz, 24 Ağustos, 23 Eylul.

 

26 Haziranda başlayıp 4 Temmuzda biten on günlük süre oruç vaktidir. O vakitte hac yapılamaz çünkü Allah hacda hayvan bağışlamaya bir nedenle imkan bulamayanlara, üç günü hacda olmak üzere, on gün kefareten oruç tutmalarını buyuruyor (2:196).

 

Birinci yasak dolunay olan "ŞeHRu ramazân"ın ilk on gününde hac yapılsaydı Allah’ın o buyruğu hükümden düşerdi.

 

Buna göre HAC VAKTİ olarak bir yılda üç seçenek var. Bunlar ikinci, üçüncü, dördüncü "yasak dolunaylar"ın ilk onar günüdür.

 

*

 

"Umre" ve "hac"cın lafzî anlamlarıyla uygulamaya yansıyan anlamları gerekli görüldüğünde müzakere edilir, Allah isterse. Ama Bakara 196'dan benim anladığım, hac ve umre bir bütündür. Umre ayrı, hac ayrı diye bir ibadet yok.

 

Yoksullar için hayvan bağışlamak hac ibadetinin olmazsa olmazıdır. İnanırlar her hangi bir nedenle Mekke'ye gidemeseler dahi o bağışı evlerinde yaparlar. Oraya gittikleri halde bağışlanacak hayvan edinemiyenlerse üç günü Mekke'de yedi günü de dönüşte olmak üzere toplam 10 gün oruç tutarlar.

 

Orucun gerekçesi olarak "empati"yi andığımda bunu kastetmiştim.   

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Tekrar merhaba Hasan abim,

şimdi yoksullar için hayvan bağışlamak olmazsa olmaz
demişsiniz velev ki,kişi orada bağışlanacak hayvan
bulamadı o zamanda 10 gün oruç tutuyor..

bu zaman için en önemli ve geçerli bağış aracı nakit para
değil midir?

ve dikkatimi çeken nokta şu:açıklamada denmiş ki,

''' Bu da yoksa, kurbanın karşılığı olarak 3 gün
hacta, 7 gün evinde olmak üzere 10 gün oruç tutmalıdır.
'''
Bu konu, Mescid-i Haram'da oturmayanlar için
geçerlidir. ''

oturanlar için ne emredilmiştir?

hem sizin şu son anlatımınız dikkat çekici,

hayvan bağışı yapamayanlar eğer mekkede
oturmuyorlarsa,keffaretleri oruç olacak ve keffaretten
maksat,açlığın ne menem bir bela olduğunu anlayalar..bu
bir ceza gibi olmuyor mu?
hem ayetin sonunda da bir tehdit varken..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba prangasız kardeşim. Neyin doğru olduğuna inanıyorsam onu dile getirerek cevap vermeye çalışacağım. Kısa. 

En önemli ve geçerli bağış aracı nakit para değil midir? 

Kişiden kişiye değişir. Size göre nakit paradır, bir başkasına göre gıda kuponu, daha başka birine göre okul bursu... Hepsi önemli, hepsi GEÇERLİ. Yeter ki beşerî, değişken, ve kişisel oldukları göz önüne alınsın. Allah'ın ayetteki hükmü ise "ilahî"dir.

Allah'la hüküm yarışına girip bir din de ben kurmak istemem.

Mescidi Harâm'da oturanlar için ne emredilmiştir? On günlük orucun hepsini evlerinde tutmaları. Onların başka bir evi yurdu yok ki dönsünler de oruçlarını orda tamamlasınlar.

Hayvan bağışlamaya gücü yetmeyenlerin oruç tutmak zorunda bırakılması ceza değil mi? Öyle düşünüyorsanız anlarım ve size hak veririm. Bizimle aynı dünyada yaşayan insanların aç muhtaç olması bizim de suçumuz. Cezayı hak ediyoruz. Biraz empati, biraz duyarlı tavır... Yalnızca aç muhtaç bırakılanlar değil biz de insanız.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats