HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kurana Gore Namaz Vakitleri (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

 Arkadaşlar ilgi ve desteğinize teşekkür ederim.Allah razı olsun.Radyoman kardeşin gönderdiği şekillere şimdilik itirazım yok,ama sorularımın cevabı da değil esasta..

Çünkü;24:58 ayeti açıkça Salat isimlerini veriyor.İlginçtir orada öğle vakti dediği halde bir namaz ismi geçmiyor ama Fecr salatı ve işa salatı açıkça geçiyor.Kur'ana parçacı değil de bütüncül yaklaşınca biz   salat vakitlerini öncelikle verilen isimlere göre belirlemeliyiz.

2:189 ayeti ay takviminin insanlar ve hac için zaman belirleme aracı olarak kullanılması gerektiğini ifade ediyor.Bundan dolayı biz salat vakitlerinde de bu ayeti ölçü alırsak o zaman fecr salatının diğer isminin salatilvusta olduğunu görürüz.Buna göre salatın özde iki vakit olduğunu anlamak kolaylaşıyor.

En önemlisi de bu iki vaktin başlangıç ve bitişi 11:114 ile 17:78 ayetlerinde belirleniyor.gündüzün iki tarafı ifadesini ucu olarak anlamak zorundayız.

Çünkü buradaki ''zülafenminelleyli ifadesi=karanlığın   saçakları,zülüfleri ''anlamında olup hem gecenin hem de gündüzün uç kısımlarını,ki yukarıdaki iki ayetle birlikte düşünüldüğünde,net olarak ifade eder.Hepinize selamlar..

Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  


Selam.

11:114'de o sekilde yorumun yüklenmesi sanirim Salatul_Vusta'nin belirsizlesecek olmasindan zorunlu hale geliyor.

11:114 ve 17:78 birarada birinci görüse göre yorumlandiginda üc vakit, ikinci yoruma göre ele alindiginda yalnizca iki vakit cikiyor.

Nitekim 17:78'den Ögle vakti yorumlandiginda Salatul_Vusta'nin herhangi bir Namazin vakit olmasi gerekmiyor. "Namazlarinizda ölcülü olun, ortasini bulun" yorumuyla vaktin yorumunu cikartmaya gerek kalmaz.

Ama 17:78'den sadec Aksam vaktini cikarttigimizda Salatul-Vusta yine 11:114'den gelecek yoruma muhtac kaliyor.

Diger nokta, Hanif olma gayretinde olarak diyoruz ki, bu tür konular Hz. Ibrahim'den(selam olsun) beri bilinen seyler oldugu icin, Kur'an-da daha fazla ayrinti verilmemis.

Simdi enteresan bir tablo var, iki görüs bir biriyle catisiyor. Diger taraftan diyoruz ki, Allah Kur'an-da hic birseyi eksik birakmamistir. Görüslerimize itiraz olarak adamin birisi gelir der ki(hatta dendi bile), madem bilinen seylerdi o halde Allah abdesti niye ayrintili sekilde anlatmista Namaz konusunda "sözlerin en güzeline uyarlar" ayetini ele alarak Namazi fazla ayrintisiyla anlatmaya gerek yoktu diyelim? Daha önce Namaz farz olunmussa Abdest'de farz idi.

Itiraz olarak söylenebilir.

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

 Sinan kardeş,aslında çatışma yok.Terkedilen Kuran'ın yeniden anlaşılması gayreti var.Kimlerin evinde yemek yiyebileceğimizi dahi bildiren bir kitaba sahibiz.Bu açıdan aslında bizim Kurana yaklaşımımızda en azından üç temel kuralın varolması gerektiğine inanıyorum:

1-Kur'an 23 senede indirildi.Yani o çağın insanı 23 yılda Allah'ın dinine girme sürecini yaşadı.Bu süreç -elimizde kur'an tam olduğu halde-bizim için de geçerlidir.Biz de Allah'a teslimiyeti aşama aşama gerçekleştireceğiz.Bugün din adına doğru bildiklerimizi yaşayıp bunlardan Kurana aykırı olanı keşfettiğimizde doğru olana yönelip(Salat edip)hanif oluşu sürdüreceğiz.

2-Kur'ana bütüncül yaklaşmayı hiç ihmal etmemeliyiz.Bugün karşılaştığımız sorunların çoğu parçacı yaklaşımlardan kaynaklanıyor.Kuran her inişte ya yeni bir hüküm bildiriyor ya da varolan soruna bir çözüm üretiyordu.

3-Kuran ayetlerini evrendeki ayetlerle uyumlu kullanmaya-hikmet?-daha doğrusu kitabi ayetlerle kevni ayetler arasında varolan tevhidi,bütünlüğü aramaya gayret edeceğiz.Kur'andaki ayetlerle tabiattaki ayetleri tevhid edebilen insanlar mutmainliğe ulaşabiliyor.Selamlar..

Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

selam selam

yazdıklarınızı görünce dehşete düştüm çünkü namaz vakitleri konusunda sadece meale bakarak bir sonuca varmıştım. şimdi 4+1 kıldığımda güme gitti.(neyse ki vaktin adını söyleyerek niyet etmeyi bırakalı çok olmuştu,tek tesellim bu)

lütfen acil konuya cevap bulalım

2 mi 3 mü?

selam selam

 

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

 Sailamasr,

Allah için yaptığın ibadetlerinden dolayı mutlaka ecrini alacaksın.Yukarıda yazdığım 1.maddeyi hatırla.Buraya eklemek istediğim 4. bir madde var;

4-Allah'ın kitabına hiç bir ekleme yapmadan, tam bir İbrahimi teslimiyetle vahye teslim olmak.Hatta  öyleki Kuran'da Havva ismi geçmiyorsa bu ismi kullanmamaya çalışmak gibi.Hz İbrahim kendisine emredileni hiç yorum yapmadan hemen uygulamaya çalışıyordu.

Hz. ibrahimin 6:74vd olan teslimiyet sürecini ben şimdiki cemaat ve tarikatlara,mezheplere girmenin ve onların hepsinin sorunlu ve geçici olmasından dolayı,kalıcı ve sevilip sayılmaya en çok layık olan Allah'ın vahyinin tercih edilmesi olarak anlıyorum.

Nitekim orada da hz. İbrahim aslında bir müslüman olarak o süreçleri yaşıyor.Aynı durum bizim için fazlasıyla geçerli.

İlginç olan bir başka olay da çağımızın birçok olayının Hz. İbrahim dönemiyle fazlaca örtüşmesi.Selam ile..

Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam Dostlar

Kitabın tamamına iman ediyorsak, sayılan isimleri iqame etmeliyiz!

1) Salat-ı Fecr 2) Salat-ı Vusta 3) Salat-ı İşa

Salat-ı Vusta niçin 2. sırayı aldı? adı başında "orta" olduğu için!

Şimdi ben bu "orta" adı ile verilen namazı "başa" mı almalıyım? yoksa "sona" mı? 

Kelimeler mi bozuldu! yoksa bizler kafayı mı yemişiz?

Sıra ile devam edelim; 1.Vakit=>Sabah Namazı, 2.Orta Vakit=>Vusta Namazı, 3.Vakit=>Akşam Namazı

Niçin orta namaz adı verilmiş?

Basbayağı gündüzde, hem de içinde cuma günü toplu kılma da dahil! cuma günü olunca "cuma namazı" denilse ne olur? bu onun orta olma durumuna halel mi getirir? veya gündüz iki(2)ye bölündü! güneş 2. yarıya geçince; ister cuma! isterse vusta vasat ne dersen de! o vakte ait namazı iqame et! güneş, ışığın kaynağı olarak gündüzdeki vakitleri çiziyorsa! gündüzün 1.yanı ve 2.yanının tesbitinde de yine güneşe ve seyrine iyice dikkat etmemiz gerekiyor! güneş en tepede ise nötr veya tarafsız konumda! geldiği süreç 1. taraftır, devam edeceği süreç de 2. taraftır.

"Nehar ve Leyl" iki farklı ayettir! nettir veya kontrasttırlar birbirlerine! Yani, siyah ve beyaz ipler gibi! Gece ayeti başlar, gündüzden eser yoktur; Gündüz ayeti başlar, geceden eser yoktur!. Alaca karanlık yahutta geçiş ara faz zamanları için de, dominant taraf, vakti tayin etmektedir.

Çook geniş bir 1. vakit var!

Çook geniş bir 2. vakit var!

Çook geniş bir 3. vakit var!

Ama, vakitlerin ilk girdiği zamanlarda yani zülefinde iqame olunması, bir başarı yahutta aferin alma vesilesi, hatta *yıldızlı pekiyi gibi! veya şahidli olarak görmek-bilmek lazımdır.

Orta Vaktin içinde olup da, şuan başka vakit gibi kılınan hangi namazlar vardır? Başta, "olmayan ikindi namazı!" sonra, "vaktinden önce kılınan akşam namazı!" tefsirlerde ve meallerde "salat-ı işa" için "yatsı namazı" adını kullanmaktadırlar! bunun türkçesi: kitabı hadislere özgülemektir!.

Geceyi gece bilelim! gündüzü de gündüz  

Alacakaranlıklarda heder olmayalım inşaAllah!

RZi,,, Amin

Not: erdalaltın ile abdullah16 nickli dostlar için, tek yumurta ikizleri gibi bir his uyandı nedense! loo emmoğlu siz akraba mısınız yoksa?



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

   Hanifulus,biz birbirimizi anlamıyozmu yoksa dinlemiyoz mu?

        Benim yorum ve tespitlerime ya sırasıyla cevap ver ya da söylediklerini bir düzene  koy da söyle.

     Erdalaltin ile hiçbir ırki soybağım yok.Ama gördüğüm kadarıyla ağır ağır ve anlayıp kavramaya çalışarak yol alıyor.O kardeşe selamlarımı sunuyorum.

   Ama senin için aynı düşünmüyom.Bozuk plak gibi çalıyon.

   Eğer yukarıdaki salat-ı işa için yatsı namazı diyorlar sözünü bana söylüyorsan(çünkü belirsizlik var.) yanlış teşhis yapmışsın.

     Salatil-Vusta kelimesi niye sorunlu?Çünkü böyle bir vakit yok da ondan.Namaz ikidir ve bu vustada Fecr salatıdır.

    Açık olmayan konularda birbirimize kelime oyunlarıyla dayatma yapmayalım.Vesselam.

Lütfen diyalog yapalım,monolog değil.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam abd16

Size sorduğum veya sizinle ilgili sorum sadece "not" kısmındadır. Diğer konularım da "genele" yazılmıştır. Siz gibi bir derdim YOK!

İki(1-2)nin ortasını nasıl belirlediniz? Oysa üç'ün ortası gayet açık değil mi? 1-(2)-3 buradan başlı başına bir vaktin olduğunu çıkarmamak da büyük başarı olsa gerek!

Bozuk plak demişsin  sağol çok güldürdün sağol

İstersen tamir etmeye çalış o halde

Ben sentezci değilim! bulduğuma iman eder, onu da hayatıma geçirmeye çalışırım inş.. Ama, inandıklarımı da kurda kuşa asla yedirtmem inş..

Kur'an ilmi benim için; hayatımı ortaya koyacağım en baş ilkemdir inş.



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  


Selam.

Abdullah Yazdı:
Salatil-Vusta kelimesi niye sorunlu?Çünkü böyle bir vakit yok da ondan.Namaz ikidir ve bu vustada Fecr salatıdır.


Böyle bir Vakit yok ise eger, peki sen nasil bunu Vakit olarak Salatul-Fecr'e yorumlayabildin? Vusta ya bir vakittir yada degildir, degilse Fecr vaktiyle nasil bagdastirabiliyorsun?

Söylediklerini biraz daha acarsan seni daha iyi anlayacagimi umuyorum Dostum.


Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

    Selam ulus(al)Hanif,(Şaka şaka).Bazen espri yapmak iyidir.İnsanı gerginlikten kurtarır ve rahatlatır.

     ASlında ikimizde aynı yolun yolcusuyuz.Ama(burda bu kelimeyi kullanmayı sevmem.)öncelikle birbirimizi anlamaya çalışmalıyız veli kardeşim.

Burada veya başka yerlerde yazdıklarıma dikkat ettiyseniz biz yalnızca Kur'an diyen kişilerin birtakım kıstaslar belirlesinin kaos ve kargaşayı önlemek için gerekli olduğunu belirtmiştim ama bir iki destek dışında pek kaale alınmadı.

Tahminimce de bu belirsizlik bizi kör döğüşüne itiyor.Örneğin ben ''Kur'anda açıkca belli olana herkes uysun,yorum gerektiren konuda ise kendi anladığını başkasına dayatmasın.''demiştim.

İşte salat vakitleri. Ben açıkça iki vakit adı geçtiği için herkes iki vakti kesin ifa etsin ama salat-ı vusta gibi yoruma bağlı durumu dayatmasın,..Sebebi şu:

Hiç kimse salat-ı vusta konusunda müttefik değil.3'ün ortası 2 gibi sözler de inandırıcı değil.O ayette geçen ibareyi bir gün içine geçen vakitler olarak anlamamız gerekmez.

   Orada Allah, bütün namazlarda titiz olmamız gerektiğini ,Hafizû =koruyunuz kelimesiyle belirtip özellikle orta namazına dikkat çekiyor.

Bu vusta kelimesi Kur'anın hiç bir yerinde vakit anlamına gelmiyor.Esed bu kelimeyi''namazı en uygun şekliyle ifa etmek''olarak yorumluyor ve bence doğrudur.

İlla vakit anlamında kullanacak isek, o zaman bu ortayı güneş takvimine göre değil ay takvimine göre belirleyeğiz 2/189'a göre.

O zaman da orta kelimesi ay takviminde fecr salatına dek gelir.Bu tür konularda ayeti yine ayetler vasıtasıyla anlamak daha sağlıklıdır.

İnşallah Sinan velinin sorusunu da bu vesileyle cevaplamış olduk.Esenlikle kalın.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats