HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Teskent mushafindaki F ve V harfleri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

ahzab/50-57 arası ayetleri tercüme edemiyorum, anlayamıyorum...

sizide anlayamıyorum...

 

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem


arkadaşlar merhaba,

başlık altındaki tartışmaları okudum ve kendi bakış açımla düşündüklerimi katkı olması amacı ile aşağıda yazıyorum:

bu görüşlerimin kaynağını temel olarak kabul ettiğim şu ana ilkeler oluşturmaktadır:

- Kuran= İslam değildir. Kuran, Allah ın dini İslam'ın MS 7. YY Arap yarımadasında tezahür etmiş şeklidir. İSLAM = ÜMMÜL KİTAB tır. ve tüm vahiyler yerine zamanına topluma uygun olan formatta ondan indirilmiştir. Ümmül Kitab tüm insanların fıtratına kodlanmıştır ve tüm insanlar bunu bilirler. Vahiyler ondan birer numune, öğüt, hatırlatma, referans ve ona delillerdir. (min Hikmetin). Hikmeti hakettikleri kadar alanlar ve ona sadık yaşayanlar ellerindeki Kitab ile Fıtratlarındaki Ümmül Kitaba ulaştırılır ve ehli kitaplıktan ehli zikir olmaya yol alırlar, hak ettikleri ölçüde.

- Kuran vahyi de, kendisinden faydalanabilen farklı dil, coğrafya ve zamanlardaki Müminler ( Allah'a ve ahiret haberine güvenenler ) için çok kıymetli bir araç ve referanstır. Ama sadece bir araçtır, insanın imtihanında Rabbinin en büyük ikramlarından olan. Allah kullarını bu dünya koordinatlarından  hiçbir şeye ve hiç kimseye mahkum yaratmamıştır.

- Kuran 23 yıla yakın bir sürede inmiş ve hayatın doğal akışına uygun olarak kendi içerisinde indiği süreçte dahi tarihsellikler içeren, salt o toplumu ilgilendiren, sadece Peygamber ve ailesini ilgilendiren, Peygamber ve Müminlerinin o günkü "nurun tamamlanması" mücadelesindeki olayların, savaşların, stratejilerin, ihanetlerin, zaferlerin, umutların, üzüntülerin de içerildiği STRATEJİK AYETLER, sadece o günkü ehli kitabı ilgilendiren, sadece müminleri ilgilendiren, sadece müşrikleri ilgilendiren, sadece münafıkları ilgilendiren, sadece fetihten sonra "teslim olan" bedevi arapları ilgilendiren ayetlere de sahiptir.  O toplumun nusuklarını ( ritüellerini, kurban hac gibi ) düzenleyen ayetleri vardır. O toplumun menseğindeki  medeni, ceza, borç , miras vb. hukuklarını ÖRNEKLER VEREREK düzenleyen ayetleri vardır.

Bunun yanında İslam'ın insanı hidayet etmek istediği, şerefli, namuslu, ahlaklı, fedakar, dürüst, paylaşımcı, yalansız, dolansız, zulümsüz tertemiz bir hayatın kök paradigmasını oluşturacak  EVRENSEL ZAMANLAR ÜSTÜ KISMI OLARAK, Allah'ı ve sıfatlarını, yeniden diriliş ve ahireti tanıtan, her insanın sorguya çekileceği ana soruları ve cevaplarını anlatan bölümü de mevcuttur, zaten bu bölümü ile El-Kuran önceki tüm vahiylerin de içindedir ( İnnehu le fi zuburil evveliin - Şuara 196 )

- Kuran hakkındaki en büyük yanılgılardan biri de, onu,  bir anda inmiş ya da bir konuyu açıklamak için yazılan bir kitap zannetmek ve o dönemdeki tek bir tip insana, tek bir tip "millete", tek bir tip kişiliğe hitap ediyormuş gibi okumaktır. İçindeki 7.yy arap toplumunu ilgilendiren, onların menseğine ait olanları kendi bulunduğu koordinatlara birebir uydurmaya çalışarak okumaktır. Bunlar için okunması gereken kitap, Ümmül Kitaptır, Kuran dan ona bir yol bulunabilir, takvalı yaşantı ve hikmet ile. ( enfal 29 ).

- Bugün elimizde tuttuklarımız sözel bir Vahyin, insanlar tarafından kağıtlara KIRTAS edilmiş halidir. ( Enam 7 ve 91 örneği )

**************

Bunlar ışığında tartışılan konular hakkındaki görüşlerim şunlardır:

1- tartışmanın başlangıcını oluşturan Nisa suresinin ilk bölümü ( evlenme-miras-aile hukuku ) ile ilgili konu birçok kaynakta da belirtildiği ve Kuran'daki diğer anlatımlardan da bildiğimiz üzere UHUD harbinde şehit olan 70 sahabe sonrasında ortaya çıkan ve yeni İslam toplumunun ilk kez karşılaştığı bir travmanın sosyolojik boyutta çözüm yollarının emredildiği ayetlerdir. Böyle bir travma sonrasında Allah'ın "sessiz kalması" tabi ki düşünülemez zaten dikkat edilirse Kuran'da bu olayın sonuçları ile ilgili ayetler bunlardır, başka yoktur.

Hepi topu 2000-3000 kişilik bir mümin topluluğun  1000 mümin yetişkin erkeğinden 70 tanesinin ölmesi demek, ortada erkeksiz, korumasız, ssk sız, en az 250 - 300 tane dul kadın ve yetim çocuk kalması demektir. Henüz ortada kurumsallamış bir "devlet" organizasyonu olmadığı da apaçıktır. İşte bu noktada geriye kalan bu dul ve yetimlerin, diğer müminlerce güçleri yettiği ölçüde KORUMA ALTINA ALINMASI ve bu yapılırken onların MİRAS haklarının da koruma altına alanlar ve akrabaları tarafından heder edilmemesi amacı ile ilgili bölüm ayetleri vahyedilerek düzenlenmiştir.

Müminlerden ekonomik gücü yerinde olanlara zulme sapmadan bu dul kadınlardan ( ve tabiki onların yetim çocuklarını ) ALABİLDİĞİ KADAR (ikişer üçer dörder dilsel olarak bu demek olsa gerektir ) NİKAHLI EŞİ OLARAK ALMASI EMREDİLMİŞTİR, hala açıkta kalan olursa da güçsüzlüğü ya da herhangi bir sebepten korkanlara ise EN AZ BİR TANE alması emredilmiştir. Yani ana hedef o dullar ve yetimlerden bir tanesinin bile aç açıkta korumasız kalmamasıdır. "İslam Toplumu" ismi ile müsemma olacaksa zaten ana hedeflerinin en başta gelenlerinden biri de bu olacaktır.

Toplumlarda evlilik hukuku ( tek eşli, çok eşli ) hayatın içinde örfi olarak oluşmuş ve o toplumun içinde yaşayanlarca kabul görmüş bir fenomendir. Örneğin arap toplumu çok eşli bir toplumdur, eş sayısını kişinin mali gücü belirler. Sanıldığı gibi bu ayetler bir evlilik sayısı düzenleme ayetleri falan değildir, Vahiy toplumların binlerce yılda oluşmuş ve herkesin kabulünü görmüş bu tip konuları değiştirmez, sadece varsa içindeki zulümleri giderir ( diğer keyfi zulümler, zıhar v.b. konular ). O nedenle bu ayetler evlilik sayısı ile falan ilgili değildir. Örneğin Türk ırkı da orta asyadan beri Anaerkil ve tek eşli bir toplumdur.

2- Cariye yani kadın savaş esirleri: o yüzyıllarda bir çok toplumda olduğu gibi Araplarda da savaş esirlerini köleleştirmek yaygın olarak yapılan bir şeydi. Erkek köleler efendisinin ağır işlerinde, kadın köleler ise ev ve yardımcı işlerde ve tabi ki cinsel amaçla da kullanılmakta idi. Burada dikkat çekmek istediğim, bu uygulamanın olduğu her toplumda olduğu gibi, mükemmel olmasa da bir KÖLELİK ANTLAŞMASININ tabi ki olduğudur. Cariyeler ile olan ilişki de, cariyenin ekonomik olarak tüm sorumluluğunun Efendisinde olması ve ona çocuk doğurması ( Ümmül veled olması halinde ) halinde  hürriyetine kavuşması, "resmi eşlerinden" birine dönüşmesi , çocuğun babasına mirasçı olması da bu anlaşmanın o toplumda yüzlerce yıldır uygulana gelen maddelerindendir. Zaten o toplumda sosyal ünvanı sayılmaz ise bir NİKAH AKDİNİN de bundan fazlası düşünülemez. Ezvac ile meleket eyman arasındaki fark olsa olsa bir sosyal isimlendirme farkıdır.

Müminlerden oluşan bir İslam Toplumu hele ki başında bir Peygamber varsa yeni köleleştirmeleri kaldırmak için ayete ihtiyaç duymaz, Bunu Bedir savaşı sonrasındaki davranışlardan görebiliriz ve zaten Muhammed 4 ayeti de bir "extra" katkı olarak anlaşılabilir. Devam edegelen kölelik sınıfını da herkesin malumu olan uygulamalar ile eski kölelerin sosyal faydasını gözeterek ve travmaya yol açmadan zaman içerisinde halletme yoluna gitmiştir. Herhangi bir şekilde azat olan yani hürriyetini kazanan kölenin eline bunu belirten bir YAZI , ( ıktname, mukatebe işlemi NİSA 33 ) da verilmektedir.

YEMİNLERİNİZ İLE BAĞLINIZ OLANLAR - MELEKET EYMAN; Kuran da görebildiğim ve hayattan okuyabildiğim kadarı ile:

- İŞ AKDİ

- NİKAH AKDİ

- TİCARET AKDİ

- BORÇ AKDİ

- KÖLELİK AKDİ

v.b. herhangi bir sözleşme ile kişinin MÜLKİYETİ, YÖNETİMİ, TASARRUFU ve SORUMLULUĞU altına girenler olması gerektir ve tabi ki her akdin doğal sonucu olarak karşılıklı haklar ve sorumluluklar içermektedir.

 

Selam ile.





__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Evet, on numara olmuş bir yazı. Belki birkaç satır, ama bu satırları yazabilmek için uzun zamanlar boyunca düşünüşten düşünüşe, mevkiden mevkiye, adeta halden hale geçildi. Biraz netleştireyim, en basit hali ile namaz, hac, oruç, zekat YOK. Ama var da.. Var: süreç bir şekilde işleyecek, bir şekilde bir tarafı takip edecek ve böylelikle ortaya yargılar, fiiller çıkacak. İşte bu haliyle, bu gözle elçi dönemine bakın. Bunu yapmadığınızda ne oluyor? Olan şu: Kuran, putlaşıyor.. Kuran, sizin yol almanıza engel olmaya başlıyor, sizi dar bir alana sıkıştıyor, oysa bunları yapan elbette kuran değil, ancak kişiler, kendi hapsolmuşluklarını kurana bağlıyor. Eğer, birebir, aynen, tıpkısının aynısı şekilde kurandaki islamı yaşamak isterseniz, elçiyi bir şekilde diriltin, siz bunu yaparsanız, biz de buna tabi oluruz.. Süreci gözardı etmek, yabancılaşmayı getirir. Hayata yabancı kalırsınız ve yaradanın kapsayıcı yolu islama da... Evet, Kurandaki islam, kapsayıcı islamın bir şubesidir. Fakat hala bunu anlamamakta ısrar ediyorsanız, ne kurandaki islamı ne kapsayıcı islamı anlamış olmazsınız.. En nihayetinde bizim yargımız bizi şöyle bir noktaya götürür: kuran, elçi sözü olsun veya olmasın fark etmez, içinde vicdanların pay alabileceği noktalar oldukça, dilerse şeytanın sözleri olsun, yine fark etmez... Bu durumda demin üstte yazdığım gibi, kuranın elçi sözü olup olmamasının bir ayrıcalığı ve anlamı yoktur. Dinler ayrılığına hiç gerek yoktur. Kerem, benim bir türlü sıraya koyamadığım cümleleri güzelce bina etmiş, söylemeyi düşünmediklerimi de güzelce sıraya koymuş. Artık size düşen, 'bu vicdanın vahyine kulak vermek olmalı'. Tüm saygımla
Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Görüslerini aciklayanlardan Allah razi olsun.

Allah'in Nisâ 3'te "Kadinlarin ikiseri ve üceri ve
dörderi ile evlenin!" dedigi iddia ediliyor. Bu iddia
kocaman bir yalandir, demistim.

Bununla ilgili olarak baska bir forumda özelime bir ileti atildi. Konuya
dönerek ona cevap vermek istiyorum.

Yaziniz bende merak uyandirdi. Acikcasi cok dusundum
beni boyle kiskanc ve erkegine duskun yaratan Allah nasil olur
da ona baska kadinlar sunarak benim duygularimi yok
sayabilir diye. Rabbimiz en merhametlidir boyle bir seyi
ne aklim ne de duygularim kabul etmiyor. Hic bi zaman da
inanmadim. Bunun yalan oldugunu nasil ogrendiyseniz bana
da ogretmeniz cok memnun edecektir. Bu kendi zevklerine
duskun olan sozde din adamlarinin isi
mi? Simdiden
tesekkur ederim.

Allah'in hükmü degil. Bu kesin. Bunun pek cok kaniti var.

Örnegin
4:3'teki "fenkihû"ya
evlendirin anlami da verilebilir
evlenin anlami da.

Topkapi müzesinde sergilenen Osman mushafinda da
görüldügü üzere Hz Muhammed zamaninda harekeler ve
noktalar yoktu; o yüzden evlendirin anlamina gelen enkihû
da evlenin anlamina geleni inkihû da ayni sekilde
yaziliyordu.

Miladî 8 nci yüzyilin baslarinda Irak valisi Haccac bin
Zalim'in yönlendirmesiyle yaziya örnegin Arapca "v"yi
"f"den ayiran noktalar ve sesli harf islevi görüp
"enkihû"yu "inkihû"dan ayiran harekeler eklendi.

Bunu yapan insanlar "nkh"yi 24:32'de enkihû, 4:3'te ise
inkihû diye yazip okumayi tercih ettiler.

Tamamen o beserin tercihi idi bu; Allah'in hükmü degil. 

نكح Evlendirin -enkihu (24:32) 
نكح  Evlenin -inkihû (4:3)

Eger 4:3'te de "enkihû"yu tercih etselerdi ayetimiz söyle
olacakti:

Yetimlerin haklarini gözetemeyeceginizden korkuyorsaniz
size temiz kilinan kadinlarin ikiserini ve ücerini ve
dörderini evlendirin. Ama bunda adaleti
saglayamayacaginizdan korkuyorsaniz yalnizca birini ya da
yeminleriniz kime sahipse onlari. Darliga düsmekten
kurtulmaniz icin uygun olan budur.


Ve Allah'in tertemiz dinine cok esli pislik boca edilmeyecekti.

Dedigim gibi pek cok kanit var. Ama adim adim gidersek
daha iyi olur. Arti, "Cok eslilik caizdir!" diyen bir
kardesimiz bana itiraz ederse sevinirim. Cünkü amacimiz
gercegi ortaya cikarmak. O ise ancak itiraz edilip
cevap verilince gerceklesiyor.

Sevgi ile,
Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

Hasan Akçay,

asla künhüne vakıf olamayacağın koordinatlara takma kafayı, 1400 sene önceki seninle asla aynı paradigmada olmayan, hayata, dünyaya, insana, ed-dine aynı anlamı yüklemeyen insanların, duygularını, kabullerini, hayatlarını, acılarını, mutluluklarını, ihtiyaçlarını zamanlar üstü toplumlar üstü mekanlar üstü bir tanrı edası ile yorumlama. kendine seni ilgilendiren dertler bul onlara yoğunlaş. sana Medinedekilerin kaç eş alıp verdiğini sormayacaklar merak etme. ama bir çok soru ile muhatab olacağız. başka sınıfın sorularına kafayı takma önündeki soru kağıdında sana sorulmuş sorulara dosdoğru cevaplar vermek için kullan zamanını derim.

selam ile.


__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

cariye ne demek esir alinan kadinlarin sayisi dahi belirtilmemis nasil bir düzenki cariyelerden vaz gecmemis. (dag-han)

Sayin dag-han, Nisâ 3'ün Arapcasinda cariye yok. Orda mâ meleket eymânukum deniyor; iste Allah'in o sözünü carpitip cariye diye pazarliyorlar. Yersen.

Aslinda
mâ meleket eymânukum
"yeminleriniz kime sahipse onlar"dir.

Bunlar iki sinif insan:

1.Bizim gelenegimizdeki beslemeler gibi bakimi üstlenilenler (4:3, 4:25, 24:31, 33:55...)
2.Yemin nikahiyla edinilen esler (23:6, 33:50, 33:52, 70:30).

Gerektiginde bunlari ayrintisiyla müzakere ederiz, Allah nisterse. Ama simdilik Nisâ 3'e odaklanalim; konuyu dagitmayalim.

Mevcut cevirilerdeki
yetinin
kelimesine dikkat ettiniz mi?

Örnegin Y N Öztürk:

Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikahlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin...

Ayetin Arapcasinda
yetinin kelimesi de yok.

Onu
fütursuzca uydurup
ilahî sözlerin icine
sokusturuyorlar.

(Birileri de hanifdostlar'da "Sokustursunlar!" diyor. "Sana ne!")

Sonra yalana devam: Cariyeler disi kölelerdir; cariye sahibi olan bir müminin onlarla nikasiz cinsel iliskide bulunmasi cazidir.

Ve biz müslümanlar bu yalanci dolmayi bi güzel yutuyoruz. Hani "Yersen!" demistim ya; yiyoruz yani.

Ayette
yalnizca 1 (bir) tane fiil var: fenkihu,
ki 
nikahlayin demek. Baskalarina nikahlayin mi ya da kendinize nikahlayin mi, simdilik onu bir yana birakalim.

"Nesne"ye gelince, o 3 (üc) tane:

1.size temiz kilinan kadinlar -mâ tâbe lekum minen nisâ
2.yalnizca biri -vâhide
3.yeminleriniz kime sahipse onlar -mâ meleket eymânukum

Ayetteki nikahlayin filli bunlarin ücünü da kapsiyor.

Yani
size temiz kilinan kadinlari nikahlayin ya da
yalnizca birini nikahlayin ya da
yeminleriniz kime sahipse onlari nikahlayin.

Öyle yetinin metinin degil, ni-kah-la-yin.

Bu kadar acik ve net.
Nikahli es edinin onlari. Allah'in caiz kildigi bu.

Hani nikahsiz cinsel iliski?

Sevgi ile,
Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Eger 4:3'te de "enkihû"yu tercih etselerdi ayetimiz söyle
olacakti:

Yetimlerin haklarini gözetemeyeceginizden korkuyorsaniz
size temiz kilinan kadinlarin ikiserini ve ücerini ve
dörderini
evlendirin. Ama bunda adaleti
saglayamayacaginizdan korkuyorsaniz yalnizca birini ya da
yeminleriniz kime sahipse onlari.
  Darliga düsmekten
kurtulmaniz icin uygun olan budur.
Hasakçay
Bu çeviriden bir şey anlamadım. Lütfen anlayan varsa bana da anlatsın! 
"Ve Allah'in tertemiz dinine cok esli pislik boca edilmeyecekti."
Hasakçay

Yaptığın bu anlaşılmaz keyfî, tutarsız, dayanaksız yorumunla, "çok eşli pislik" dediğin pisliği temizleyebildin mi şimdi?

Çok evliliği Allah'ın dinine boca eden yok. Çok evliliği Kuran'a biz boca etmedik. Çok evlilik var Kuran'da. Neden iftira ediyorsun? 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

 

bir yandan eğip bükenlere destur çekerek diğer yandan eğip bükmek/olmayanı var gösterip var olanı zorla yok etmek...!!!

salat yok namaz var...savm dediğin oruç, ay değil on gün ama illaki oruç...cariye yok/çok eş yasaklandı ama eldekiler kalsın onlar öncesindendi...darabe değil savaş, resul cephede ders vermez/veremez sakıncalı, sadece secde eder/vahy kendi kendine yayıldı ne gerek var darabe ye...vs

kolay gelsin hasakçay...!!

 

 

 

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Irak savaşında birçok kadının kocası öldü. Geçim derdine düşenlerden bir kısmı dünyanın en eski mesleğine yöneldi. Fahişelik. Geçen yıllarda ırak devleti şöyle bir karar almıştı: her kim dullardan birini alırsa onun evlilik masraflarını devlet ödeyecekti. Ancak buna rağmen çoğu kadın açlıktan ölmemek için kendini satmak zorunda kaldı. Devlette bunun önüne geçmek için böyle bir karar aldı. İşte süreç, şimdi oraya bir elçi gelse belki değil 4.. 14 kadınla evlenin diyecek...

Elçi Muhammed diyorki, hepiniz ay şöyle şöyle olduğunda 10 günlüğüne gelin, zayıf binitlerle bile olsa gelin.. zaman kavramı ölçülemiyor, saat yok, takvim yok, ayın evrelerini sayarak içinde bulundukları zamanı ölçme çabasındalar... Şİmdi bunların imkan yoksunluğundan takip ettikleri yolu kutsayıp bizde senede 13 ay var diyelim mi? Bunu dediğimizde kutsallaşmış mı oluyoruz..

Müslüman alemi, ramazan ayını hala ayın evrelerini gözleyerek hesaplıyor... takvim, çağ almış başını yürümüş, ama Allah o imkandan yoksun araplara 'ayın şu ve bu evresinde şöyle yapın' demiş ya, işte şimdikiler de öyle yapmayı din, müslüman, islam sanıyorlar...

Kuranın oluşumu süreçle meydana geldi ve o toplumun sosyal yapısı gereği vahiy şekillendi. Yani onlara has, onlara özeldi. Ve hatta çoğu yerde elçiye özel..

Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Sayin hanif06, sizin anlamadiginizi baska kimseler pek
âlâ anliyor. Insallah bir gün size anlatmayi da
basaririm.

bunca ilahatci yalanmi söylüyor yoksa bilinclimi
yapiliyor orasina anlam veremedim buna nicin gerek
duysunlarki
(dag-han)

"Yalan söylüyorlar," demeye insanin dili varmiyor ama ne
yazik ki öyle. Nicin gerek duyduklarina gelince, cünkü
sürüden ayrilamiyorlar.

Bir örnekle aciklamaya calisayim.

Mesnê ve sülêse ve ruba'a paylasma sayilari olup ikiser ikiser, ücer ücer, dörder dörder demek. Aslinda devami var: beser beser, altisar altisar...

SINIRLAMA söz konusu degil. Nisâ 2,3,4'te anilan yetim kadinlarin ne kadar cogunu evlendirirseniz (enkihû) o kadar iyi.

Yok, "nkh"yi evlenin anlaminda inkihu diye okumayi tercih
ederseniz emir, SINIRSIZ sayida kadinla evlenin anlamina gelir.

Onun icin meallerde dörde kadar diyorlar. "Dörder" diyen
Allah'in sözünü "dörde kadar" diye carpitiyorlar.

Buna göre
cok esli olmak isteyen bir adam
kadinlarin biriyle örnegin bu ay evlenecek,
ikincisiyle gelecek ay,
ötekilerin her biriyle daha sonra.

Elbet bilincli olarak söylüyorlar bu yalani. Allah'in
sözünü carpittiklarini bile bile.

Dücane Cündioğlu (Yeni Sabah, 3 Eylul 2007): "İkişer,
üçer, dörder" (mesnâ ve sülâse ve rubaa) deyişi
'sınırlama' (dörde kadar) anlamı içermez; tahdid ve
tahsis değil, bilakis teşvik (özendirme) ifade eder.

Bakin, bay Cundioğlu gercegi bal gibi biliyor. Biliyor ki
acikliyor. Sonra? "SINIRLAMA yok!" diyor; "bir erkek ne
kadar kadinla evlenirse o kadar iyi!"

Allah "COK KADIN ile evlendiginizde adaletsizlik
yapacaginizdan korkuyorsaniz COK KADIN ile evlenin!" der
mi? Bu, Cundioğlu'nun umurunda degil. Sürünün icinde
olmak yetiyor ona.

Sevgi ile,
Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats