Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
·
27/10/2013
15:47
Sabır
Deryası
Ahiretten ne
anlıyorsunuz
·
27/10/2013 15:47
Sam Ismail
Adian
ne
sorduğunuza bağlı
eğer bütün
insanların ölüp, sonre hep birilket yeniden dirilmeleri ise, qur'an da böyle
bir şey yok
kabirde
beklemek, arasatta beklemek toplanmak vs.
·
27/10/2013
15:48
Sabır
Deryası
Evet
diriltilme ve hesap verme
·
27/10/2013 15:49
Sam Ismail
Adian
diriltme
diye bir şey yok, hiç bir şey yok olmuyor ki yeniden yapılsın veya hayat sona
ermiyor ki yeniden diriltilsin
Ayetleri
dikkatle incelerseniz yeniden diriliş olarak anlamlandırılan kelime BA'AS
kelimesidir. bu entellektüel aydınlanma, anlamına gelir
Baas partisi
gibi mesela
aydınlık
partisi
size bir
deney yapmanızı önermiştim
erçekten
önemli bir konudur bu deneyle de çok ilgili
qur'an INSAN
ve BEŞER kavramlarını ayrı ayrı kullanır, yeryüzünde olanlara yani bize BEŞER
der INSAN demez.
INSAN
kavramı, hayvanlar ve bitkiler için de kullanılır ve BEŞER'den ayrıdır
üstelik
INSAN kavramı tanımlanırken, mesela "min sülaletin min tin" der.
Hücresel gerinimli seramikten
üretildi,
yani inorganik bir oluşum
bir çeşit
kontrol ünitesi, hayatın kaynağı da odur. Biz değiliz
beşer, yani
organizma olmasa da hayat devam ediyor, bu konuda ayetler de önemli, ölüm sonrası
"nefs" in konuşmaları anlatılır, mesela
beden
ölmüştür ama nefs yeniden beden dönmek ister konuşur, algılar, anlar, düşünür
kısaca,
bedenin ölümü hayatın sonu değil, hayat kesintisiz devam ediyor, tek bir hayat
Ahiret
olarak anlatılan şey bir süreç, bir aşama, ama bu herkes için bedenin ölümünden
sonra başlayan bir süreç
ayetlerde
"fevc fevc" diyor, yani topluluk olarak, bu ordudaki ALAY gibi bir
gurup yaklaşık 5000 kişilik guruplar gibi
hiç kimse
hiç bir yerde beklemiyor, hayat herkes için devam ediyor ölen bedenler için de
bizler için de
Cehennem ve
hesap konusu biraz farklı, mesela müddesir suresini inceleyin, 25. ayetten
sonra
orada bir
roketten söz edilir, elektronik devrelerinin neden teflon ile kaplanması
gerektiğinden
yakıtının ne
olması gerektiğine varana kadar
Qur'an ın
bütün hedefi, bizim burada yani bu bedenle birlikte iken, "bilgiye"
mümkün oldğunca fazla ulaşmak ve onu kullanabiliyor olmamızı sağlamaktır
eğer bilgi
sahibi iseniz sürecin devabında sıkıntıyla karşılaşmazsınız ne yapacağınızı bilirsiniz,
değilseniz eziyet çekersiniz
cehennem
veya azap böyleir, bir çeşit eğitim alanı
insanlar
quran ı tapınma kitabı, sosyal hayatı düzenleyen bir kitap olarak algılamak
isityor, paganist bir yaklaşımla
ama quraan
da "tapınma" yoktur mesela
ibadet denilen
şey,
veya
· 28 Ekim 2013
·
28/10/2013 19:15
Sam Ismail
Adian
Tam olarak
sorunuzun cevabını veremem, teorik olarak bizim tahminlerimiz ve qur'an dan
çıkarımlarımız var ama bu konuyu test etmedik. Daha önce minesotada bu konu
test edilmek istendi, ancak öğretmenler süreci durdurmak zorunda kaldılar.
Çünkü ortaya yüksek enerji çıktı ve tehlikeli olmaya başladı.
·
28/10/2013 19:15
Sam Ismail
Adian
Tam olarak
bilgi aktaranlar mevzutus
Ahid sandığı
veya kur'an daki adı ile Tabut, u inceleyin, Ayet şöyledir: Bizimle
randevilaştığı yere geldiğinde Rabbi ile konuştu.....
neyle
konuştu? ilham yoluyla mı? Hayır elinde bir kondansatör, yani telsiz vardı
·
28/10/2013
19:17
Sabır
Deryası
Lütfen konunun
altına yazın! Oradan yazışalım
·
28/10/2013 19:18
Sam Ismail
Adian
neden
·
28/10/2013
19:18
Sabır
Deryası
Katılımlı
olmasını istediğim için
·
28/10/2013 19:23
Sam Ismail
Adian
Katılacaklarını
sanmıyorum
· 29 Ekim 2013
·
29/10/2013 16:47
Sabır
Deryası
Arapça yı
nasıl öğrendiniz
·
29/10/2013 16:47
Sam Ismail
Adian
Çalışarak
·
29/10/2013 16:49
Sabır
Deryası
Modern
Arapça ile ilk dönem Arapça nasıl farklı mı
·
29/10/2013 16:50
Sam Ismail
Adian
bütün
dillerin doğal seyri vardır, ama sonuçta fonetik yapıları ve dilin sahip olduğu
temel kurallar değişmez
anlam
farklılıkları vardır, ancak bu da yine doğal seyrindedir, bir kelimenin ilk
anlamı ile bugünkü anlamı arasında uçurumlar yok ya kelime kullanılmamaz yahut
küçük farklılıklar oluşur
bizim temel
problemimiz, kur'an adına geliştirilen ISTILAH tır
bunu ayrıtırmak
neredeyse imkansız hale gelmiş, öylesine sirayet etmiş ki kelimenin doğal
anlamı zannedebilirsiniz.
Bu yüzden
dilin ilk haline etimolojik anlamına bakmak zorunda kalıyoruz, yoksa dilin
doğal gelişimi içerisinde herhangi bir problem yok, zaten olması gereken
şeydir.
·
29/10/2013 16:53
Sabır
Deryası
Etimolojiyi
hangi kaynağa dayanarak araştırıyorsunuz
·
29/10/2013 16:54
Sam Ismail
Adian
bunun birkaç
yolu var, mitolojik metinler bunlardan biridir
şimdilerde
üzerinde çalışılan ve yayınlanmakta olan etimoloji sözlükleri de var artık
ve tabii
tarih
|