HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Hadislerde Namaz Sacmaliklari Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Ebu Amir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 subat 2006
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ebu Amir

Ne anlamlı soru!

Senide tebrik ediyorum.Sorulara cevap vermeden soru sormak, genelde kedi gibi kuyruğunu kaptırıpta kurtaramayanların meseleyi kaynatmak için başvurdukları bir taktiktir.

bizim tek bir hadis vakit namazlarının kılınışını anlatır gibi bir iddiamız yoktur ki böyle bir sorulsun!

 



__________________
EHLİ SÜNNETE UYAN HAKKA TABİ OLUR.
Yukarı dön Göster Ebu Amir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebu Amir
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

O halde Kur'anda yok, hadislerde de yok ise.............?

Kardeşim Kur'an bir bütündür! Bir bütün olarak okunup idrake çalışılırsa Kur'anın genel ruhunu kavrarsın. Sadece namaz, sadece hac olarak, lokal bakarsan bütünlükten uzaklaşırsın.

 Allah Kur'anda NAMAZIN TEMLLERİNİ, olmazsa olmazlarını vermiş. RUKU-SECDE ve Kur'andan kolayımıza geleni okumak. Bunun dışındakiler sadece teferruattır. Bu teferruatlar, değişik çoğrafya ve kültürün eğilimlerine göre değişir. Kur'anın bu konudaki temellerine riayet edildiktensonra tıpkısının aynısı gibi herkesin namazı nüanslarda birbirine benzemek zorunda değil. Ki zaten mezheplerde dahi benzemiyorki. Tahiyatta şafiiler şehadet sırasında işret parmaklarını kaldırır. Sabah namazı ikinci rekatta hanifiler secdeye giderken, şafiler ellerini açar dua eder sonra secdeye gider.

Bu örnekler daha da çoğaltılabilir....Kur'ana eksiklik isnat etmek ne ölçüde doğru. Allah'ın bu konudaki ayetleri son derece açık değilmi?

Göz atın http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1092&PN=1&T PN=7



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
Ebu Amir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 subat 2006
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ebu Amir

 

YAHU BEN SORU SORUYOM SORULARIMA CEVAP VEREN YOK.AYNEN BİLDİĞİNİ OKUMAYA DEVAM EDİYOR CEVAP YAZANLAR.BAZEN DUVARAMI KONUŞUYOM İNSANAMI ANLAMIYORUM!

O halde Kur'anda yok, hadislerde de yok ise.............?

HADİSLERDE NASIL OLMAZ KARDEŞİM NAMAZ KILMAK.DELİMİSİNİZ?KURANDA OLMADIĞI AŞİKAR.ZATEN OLMASI GARİP OLURDU!

BİR KERE NAMAZ ZAMAN İÇİNDE OLGUNLAŞMIŞ VE GELİŞMİŞTİR.ÖNCELERİ NAMAZI TEHİYYATI YOKTUR.SABAH VE AKŞAM OLARAK İKİ REKAT OLARAK KILINMAKTADIR.MEDİNE DÖNEMİNDE 4 REKAT OLUR NAMAZLAR.NAMAZ NÜBÜVVET SÜRESİNE GELİŞİMİ YAYILMIŞ BİR İBADETTİR.BELLİ BİR ŞEKİL DAHİLİNDE NAMAZIN KURANDA ANLATILDIĞINI İDDİA ETMEK SADECE BOŞ VE TEMELSİZ BİR İDDİA OLUR.

Kardeşim Kur'an bir bütündür! Bir bütün olarak okunup idrake çalışılırsa Kur'anın genel ruhunu kavrarsın. Sadece namaz, sadece hac olarak, lokal bakarsan bütünlükten uzaklaşırsın.

TEBRİK EDİYORUM SİZİ.SİZ BÜTÜNLÜĞÜ YAKALAMIŞSINIZ YA DAHA NE OLSUN!BİZ ZATEN KURANIB BİR AYETİNİ ALIP ÖBÜR AYETİNİ GÖRMEZDEN GELEREK OKUYOZ YA!!!!

 Allah Kur'anda NAMAZIN TEMLLERİNİ, olmazsa olmazlarını vermiş. RUKU-SECDE ve Kur'andan kolayımıza geleni okumak. Bunun dışındakiler sadece teferruattır.

TEFERRUAT!

PEKALA PEYGAMBER NEDEN GÖNDERİLMİŞTİR KARDEŞİM?ÖRNEK OLSUN VE DİNİN TATBİKİNİ ÖĞRETSİN DİYE DEĞİLMİDİR?HZ.PEYGAMBER HADİSLERİNDE ''BENİM KILDIĞIM GİBİ NAMAZI KILINIZ'' DEMİYOR MU?

KURANDA O RESULDE SİZİN İÇİN GÜZEL BİR ÖRNEK VARDIR.NE VERDİ İSE ONU ALIN DEMİYOR MU?

HADİ MADEM ÖYLE ALLAH DE YAT ALLAH DE KALK ÖYLE NAMAZI KIL!ONDAN SONRADA KAFASINA GÖRE NAMAZ KILANLARI BİR ARAYA GETİR BİR ARADA NAMAZ KILDIR!NASIL KILDIRACAN.

ZERRE KADAR AKLIN VARSA DÜŞÜNSENE HERKES KAFASINA GÖRE NAMAZ KILIYOR, NE OLACAK NASIL CEMAAT HALİNDE NAMAZ KILINACAK.DİCEKSİN Kİ İMAMA UYULACAK!!!!

EL CEVAP: CEMAAT İLE NAMAZ KILINIRKEN İMAMA UYULACAĞI KURANDA VAR MI?:))KISACASI NERESİNDEN TUTSANIZ ELİNİZDE KALIR.

 Bu teferruatlar, değişik çoğrafya ve kültürün eğilimlerine göre değişir.

ÖRF,GİYİM, ADETLER DEĞİŞİR DESEN ANLARIM AMA İBADET ALANINDA BU BÖYLE OLMAZ.SANA YANLIŞ EZBERLETMİŞLER.YADA AKLINDA YANLIŞ KALMIŞ.SENİN ÜSTATLARIN ''GİYİM KUŞAM KONULARINDA'' COĞRAFYA VE KÜLTÜRE GÖRE SERBESTİ HAKKI TANIRLAR.

İBADET ALANINDA KİMSE KENDİ KAFASINA GÖRE İBADET EDEMEZ.YAŞAR NURİ İLE İBADET ALANINDA İÇTİHAT EDİLEMEZ! DER!BİLMİYORSAN ÖĞREN.BU SİTEDE KİMSE YAŞAR NURİYİ BENDEN İYİ BİLEMEZ!

Kur'anın bu konudaki temellerine riayet edildiktensonra tıpkısının aynısı gibi herkesin namazı nüanslarda birbirine benzemek zorunda değil.

ASLOLAN FARZ NAMAZLARI CEMAATLE BİRLİKTE KILMAKTIR.NASIL KILINACAKTIR BU NAMAZLAR O ZAMAN:))

 Ki zaten mezheplerde dahi benzemiyorki. Tahiyatta şafiiler şehadet sırasında işret parmaklarını kaldırır. Sabah namazı ikinci rekatta hanifiler secdeye giderken, şafiler ellerini açar dua eder sonra secdeye gider.

A BENİM CANIM KARDEŞİM!!MEZHEP İMAMLARININ İÇTİHATLARI DOĞRULTUSUNDA KILINAN BU NAMAZLAR YİNE RASULULLAHIN SÜNNETİDİR.

MEZHEP İMAMLARIN KENDİ KAFALARINA GÖRE İÇTİHAT EDİP, YUKARIDA ANLATTIĞIN TARZDA NAMAZ CEVAP VERMİŞ DEĞİLLERDİR.SÜNNETTEN VE HADİSLERDEN , İMAMI AZAMIN VEYA ŞAFİİNİN GETİRDİĞİ DELİLLER FARKLIDIR.O DELİLLER ÜZERİNDEN CEVAZ VERMİŞLERDİR.

YANİ HER İKİSİDE SÜNNETE UYGUNDUR. MESELA HZ.PEYGAMBER BAZEN NAMAZLARDA İFTİTAH TEKBİRİNDEN SONRA ELLERİNİ BAĞLAMIŞ(İMAMI AZAM BUNU KABUL ETMİŞ), BAZENDE ELLERİNİ SALMIŞTIR(İMAM ŞAFİİDE BUNU KABUL ETMİŞTİR.)YUKARIDA VERDİĞİN ÖRNEKLERDE BUNUN GİBİDİR.

Bu örnekler daha da çoğaltılabilir....Kur'ana eksiklik isnat etmek ne ölçüde doğru. Allah'ın bu konudaki ayetleri son derece açık değilmi?

BİZ KURANDA EKSİKLİK VAR DEDİK Mİ ŞİMDİ?YALAN İSNAT ETMEYİN.

1-KURANDA NAMAZ KILMANIN OLMAYIŞI BİR EKSİKLİK DEĞİLDİR.

2-ALLAH İNSANLARIN KURTULUŞU İÇİN GEREKLİ TÜM AYETLERİ VE UYGULAMALARI BELİRTMİŞTİR.

3-RASULULLAHIN KILDIĞI ŞEKİLDE VEYA ONA YAKIN ŞEKİLDE NAMAZIN KILINIŞINI SÜNNET VE HADİSLERDEN ÖĞRENİRİZ.

BEN SİZE GEREKEN CEVAPLARI VERDİM.LÜTFEN SİZDE SIRF CEVAP YAZMIŞ OLMAK İÇİN YAZMAYIN.



__________________
EHLİ SÜNNETE UYAN HAKKA TABİ OLUR.
Yukarı dön Göster Ebu Amir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebu Amir
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Ebu Amir

Namazın nasıl kılınacağını ortaya koyan bir tek hadis yazsaydın çok daha kestirme bir iş yapmış olurdun. Ama yazamazsın, çünkü YOK. Namazın kılınış şekli mezhep kitaplarında geçer, hadislerde değil. "Bu iş tevatüren gelen bir sünnet" deseydin tartışma bu noktaya gelmezdi. Ama o zaman da tevatüren gelen uygulamada neden bariz farklar olduğunu izah etmeliydin. Aslında  "Kur'anda bildirilen ilkeler ve uygulamalar haricindekiler ihtiyari eklentilerdir" açıklaması bence de tek makul yorum.

YANİ HER İKİSİDE SÜNNETE UYGUNDUR. MESELA HZ.PEYGAMBER BAZEN NAMAZLARDA İFTİTAH TEKBİRİNDEN SONRA ELLERİNİ BAĞLAMIŞ(İMAMI AZAM BUNU KABUL ETMİŞ), BAZENDE ELLERİNİ SALMIŞTIR(İMAM ŞAFİİDE BUNU KABUL ETMİŞTİR.)YUKARIDA VERDİĞİN ÖRNEKLERDE BUNUN GİBİDİR (EBU AMİR)

Hz. Peygamberin İftitah Tekbirinden sonra ellerini bazen bağladığını bazen de saldığını yada sabah namazını kılarken rükudan sonra bazen ellerini açıp dua ettiğini bazen de etmediğini neden İmam-ı Azam yada İmam-ı Şafi duymamış? Bu uzlaştıcı bilgiden onlar mahrum olmalı ki sadece birisini şart saymışlar. Onlar sadece birini duymuşlar ki o yönde kesinlik belirten görüşler ortaya koymuşlar. İyi de Hz. peygamberin bu hareketlerden her ikisini de yaptığına dair senin ne gibi bir delilin var? Mezhep İmamları bu durumu bilselerdi "ikisini de yapabilirsiniz" derlerdi değil mi? En azından bu iki uygulamaya da "sünnet" derlerdi ve ikisinden birisini tercih ettiklerini gösterir şekilde "sizler ilkini uygulayın" derlerdi. Ama dememişler. Neden?

Sonuçta Hz. Muhammed ikisini de yapmışsa demek ki ikisi de sünnet. Demek ki ben ister ilkini yaparım, ister ikincisini.  Ne dersin? Bu hususta neden sadece bir mezhebin yorumuna inanmak zorunda olayım? "İbadetlerdeki tekdüzen halinin sağlanması" için diyebilirsin. Ya toplu değil ferdi olarak icra edildiğinde neden aynı zorunluluk ısrarla devam ediyor olsun?  Aslında birşeyi yapmak ya sünnettir yada değildir. Çocuk oyuncağı değil ya bu.

Ben evde tek başıma namaz kılarken istersem ellerimi bağlarım, istersem salarım. Sabah namazını kılarken Rükudan sonra ister ellerimi kaldırır dua ederim, istersem etmem. Ferdi olarak icra ettiğim bu ibadetimde neden illaki bir mezhebin sünnet dediğini uygulayayım?  Ne dersin, böyle birşey yapsam yanlış mı yapmış olurum? Allah bana "sen hanefiydin neden Şafii gibi davrandın" diye sorar mı?

Bak sana daha basit bir örnek vereyim. Hanefi mezhebine göre bir kadına dokunmak abdesti bozmaz ama Şafii mezhebinde bozar. Abdesti bozan şeyler nasıl olur da onda öyle bunda böyle olur? Abdest bu, ya bozulur ya bozulmaz. Daha bunun gibi onlarca örnek var. Bir şey birinde helal diğerinde haram.

Dolayısıyla Mezheplerin eklentilerini "sünnet" etiketiyle sunmayı ve sonrasında dondurmayı hele de birbirinden farklı uygulamaları "Hz. Peygamber onu da yapmış bunu da" diyerek orta yolcu tavırla sözde birleştirmeyi anlamsız buluyorum. O zaman tüm mezhepleri birleştirelim de daha geniş hareket sahalı bir ana mezhep ortaya çıksın. Ama buna da karşısınız değil mi?

Aslında bu sizin felsenize de ters. Örneğin Hz. Muhammed kadına dokunduğunda ya kalkıp abdest almıştır yada almamıştır. Yani en az bir grup yanılıyor. Böyle birbirine zıt olmayan konularda da "hem öyle yapmıştır, hem de böyle" tipi bir iddianın öncelikle kaynağı belirtilmeli. Sonra da onun neden kimi zaman öyle, kimi zamanda böyle yaptığı izah edilmeli. Daha sonra da neden Hz. Muhamnmed'in aynı mevzudaki farklı uygulamalarından(!?) sadece birine hem de ferdi ibadetlerde bile uymanın zorunluluk arzettiği açıklanmalı.

Mezhepler (paket fikirler) dikkate alınmalı ama asla dinleştirilmemeli...

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

Ehli Sünnetçi Ebu Amir!e

  Senin gerçek niyetin yukarıdaki sorularına cevap aramak olsaydı,forumun diğer yerlerinde cevabını bulurdun.Ama niyetin üzüm yemek değil bağcıyı dövmek tabiki.

   Sen de iyi biliyorsunki bu sitedeki arkadaşların maksadı elimizde hiç bozulmadan duran Kuranı temel alarak,furkan ya da noter kabul ederek  atalardan bize din adına gelen herşeyi sorgulayıp ayetler ışığında kritere tabi tutarak dine ait olanla din adına uydurulanı anlamaya çalışmaktır.

   Maksadımız Allaha şirk koşmadan cennete gitmektir ve bu bizim cennete gitme tercihimizdir.Sen  ve mezhebin bu dinin bekçisimisiniz ki bizim cennete gitme özgürlüğümüze karışıyorsunuz?

    Hem senin gibiler bizim gibi bir avuç insanla uğraşacağınıza aynayı önce kendinize tutun.

   Örneğin imzanızdaki ehli sünneti takip edenin hakka tbi olacağı sözü tam bir sapıklıktır.Ne demek bu?Allahtan size vahiymi geldiki bu sapıkça yargıda bulunmayı marifet sayıyorsunuz?         ; 

     Şiilerde kendilerini hak yolda görüyor.Ondan sonra kendi hak(!)yollarınıza çekmek için birbirinizi vurdukça vuruyor,öldürdükçe öldürüyorsunuz.

    Müşrikler  de aziz peygamberlerimizi kendi hak(!)yollarına çekmek için peygamberlerimize her türlü zulmü reva görüyordu:Ne büyük tesadüf!!

   Ayrıca bırakın başka mezhepleri.Örneğin iktidar olduklarında her türlü zilleti halkına reva gören ve kadınları burka cehennemine sokup zulmeden Taliban rejimi mi Ehli sünnet vel hak?

   Yoksa Amerikan emperyalizmine Ortadoğuyu peşkeş çeken ve sünnet adı altında her türlü iğrençliği sergileyen,ümmetin petrolünü babasının malı gibi kullanan Suudi rejimi mi ehli sünnet vel hak?

   Ya da başörtüsü onurumuzdur deyipte meclisteki çoğunluğa rağmen bir türlü onurunu zillettten kurtaramayan necip(!) türk milleti mi ehli sünnet vel hak?..

 Bırakın bizimle uğraşmayı da siz kendinize bakın.Yoksa şeytanın oyuncağı olursunuz da farkına varıncaya kadar iş işten geçer.Size son sözüm Hz Musa peygamberimizin şu hadisi olacak:

  ''...İNANMIYORSANIZ BARİ ÖNÜMÜZDEN ÇEKİLİN.''(44:21)

         Selam olsun Furkan'a teslim olanlara...

 



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Ebu Amir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 subat 2006
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ebu Amir

Abdullah 16'ya cevaptır.yine cevap verilmemiş sorularıma.

 

Ehli Sünnetçi Ebu Amir!e

  Senin gerçek niyetin yukarıdaki sorularına cevap aramak olsaydı,forumun diğer yerlerinde cevabını bulurdun.Ama niyetin üzüm yemek değil bağcıyı dövmek tabiki.

İki saat laf yapana kadar adam gibi iki satır cevap yazabilirdin.Ama bildiğini okuyorsun.

   Sen de iyi biliyorsunki bu sitedeki arkadaşların maksadı elimizde hiç bozulmadan duran Kuranı temel alarak,furkan ya da noter kabul ederek  atalardan bize din adına gelen herşeyi sorgulayıp ayetler ışığında kritere tabi tutarak dine ait olanla din adına uydurulanı anlamaya çalışmaktır.

Kuran ölçü alınarak, dine yapılan ilaveleri ayırabilirsiniz.Ancak sizler konuyu saptıyorsunuz.Konumuz hadislerde namaz!Ancak adam gibi yazışmak yerine slogan atıyorsunuz!Mezheplerin dinleştirilmemesi veya hadislerin inkarına giriyorsunuz.Konumuz hadislerde namazdır!Kuran namazın kılınışı hakkında birşey dememişken nasıl olacakta Kuranın hakkında söz söylemediği bir konu hakkında Kuranı ölçü alacaksın.Hem herşey Kuranda olmaz.Hz.Muhammed sav Muaz Bin Cebeli yemen'e vali tayin ettiğinde KURANDA BULAMAZSAN SÜNNETE BAK ONDADA BULAMAZSAN İÇTİHAT ET DEMİŞTİR.dolayısıyla illa herşeyi Kuranda bulacaksınız diye bir şart yoktur.

   Maksadımız Allaha şirk koşmadan cennete gitmektir ve bu bizim cennete gitme tercihimizdir.Sen  ve mezhebin bu dinin bekçisimisiniz ki bizim cennete gitme özgürlüğümüze karışıyorsunuz?

FARKINDAYSAN SEN BENLE DEĞİL GELENEKSEL MATURİDİ EŞARTİ KELAMI VE 4 MEZHEBE SATAŞIYORSUN.BELKİ O FİKİR AKIMLARINIDA ADAM GİBİ BİLMİYORSUN AMA YİNEDE YAZIYORSUN.

BEN SENİN DİNİNE VEYA CENNETE GİTME ÖZGÜRLÜĞÜNE KARIŞMIYORUM.NASIL İSTERSEN ÖYLE İNAN.EHLİ SÜNNETE GÖRE KIBLE EHLİ TEKFİR EDİLEMEZ.ONUN İÇİN BİZLER KİMSEYİDE TEKFİR ETMİYORUZ.KİMSEYE KAFİR DEMİYOR VEYA CEHENNEME ATMIYORUZ.ZATEN BUNADA HAKKIMIZ YOKTUR.SADECE SİZLERİN ÇELİŞKİLERİNİZİ ORTAYA KOYUYORUZ.ANCAK SİZLER İSE SADECE SLOGAN ATIYORSUNUZ.

    Hem senin gibiler bizim gibi bir avuç insanla uğraşacağınıza aynayı önce kendinize tutun.

 

   Örneğin imzanızdaki ehli sünneti takip edenin hakka tbi olacağı sözü tam bir sapıklıktır.

SAPIK lafını kullanırken insan biraz imtina eder.Afedersin ama ''OHA'' yani.

Ehli sünnetten kasıt nedir?

el cevap:ehli sünnet Rasulullah sav efendimizin sünneti seniyiesine tabi olanlar demektir.Onu ölçü alanlar demektir.

Ancak yukarıdada belirttiğim gibi sizler ehli sünneti sadece meturidi-eşari-4 mezhep alıyorsunuz.sonrada kin kusuyorsunuz.Mezhepler tarihine bakacak olursanız, her cemaat kendisini ''ehli sünnet'' ilan etmiştir.Mesela mutezileye islam tarihinde ''Tevhid ve Adalet Ekolü'' denir.Onun için ehli sünnete tabiyet genel bir ifadedir.Genel geçer bir gerçeği, mutlak bir doğruyu ifade eder.Ancak tarih boyunca ortaya çıkan düşünce akımları kendi iddialarını bu mutlak doğru ile özdeşleştirme yoluna gitmişlerdir.

Ne demek bu?Allahtan size vahiymi geldiki bu sapıkça yargıda bulunmayı marifet sayıyorsunuz?         ; ; 

Yazınızın bu kısmında iyice sapıtmışsınız.

     Şiilerde kendilerini hak yolda görüyor.Ondan sonra kendi hak(!)yollarınıza çekmek için birbirinizi vurdukça vuruyor,öldürdükçe öldürüyorsunuz.

    Müşrikler  de aziz peygamberlerimizi kendi hak(!)yollarına çekmek için peygamberlerimize her türlü zulmü reva görüyordu:Ne büyük tesadüf!!

 

   Ayrıca bırakın başka mezhepleri.Örneğin iktidar olduklarında her türlü zilleti halkına reva gören ve kadınları burka cehennemine sokup zulmeden Taliban rejimi mi Ehli sünnet vel hak?

yazdıklarımı Talibanla nasıl bağdaştırabildiniz.Hayret doğrusu.yukarıdada dediğim gibi ezberlediğiniz bazı konu başlıkları var ve onları slogan yapmışsınız.Söylediklerime bakmıyorsunuz bile.Sadece ezberinizdeki bilgilerinizle meseleyi bağdaştırıp, atıp tutuyorsunuz.

   Yoksa Amerikan emperyalizmine Ortadoğuyu peşkeş çeken ve sünnet adı altında her türlü iğrençliği sergileyen,ümmetin petrolünü babasının malı gibi kullanan Suudi rejimi mi ehli sünnet vel hak?

Burdada din ve siyaseti bir araya getirmiş.

   Ya da başörtüsü onurumuzdur deyipte meclisteki çoğunluğa rağmen bir türlü onurunu zillettten kurtaramayan necip(!) türk milleti mi ehli sünnet vel hak?..

alakasız yazılar devam ediyor:)

 Bırakın bizimle uğraşmayı da siz kendinize bakın.Yoksa şeytanın oyuncağı olursunuz da farkına varıncaya kadar iş işten geçer.Size son sözüm Hz Musa peygamberimizin şu hadisi olacak:

Bütün bunların sonunda laflarına dikkat et demekten başka bir çare kalmıyor!

  ''...İNANMIYORSANIZ BARİ ÖNÜMÜZDEN ÇEKİLİN.''(44:21)

pekala...AÇIN HANİF DOSTLARIN ÖNÜNÜ!!!

         Selam olsun Furkan'a teslim olanlara...

HADİ OLSUN BAKALIM.



__________________
EHLİ SÜNNETE UYAN HAKKA TABİ OLUR.
Yukarı dön Göster Ebu Amir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebu Amir
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Ebu Amir

Bilindiği gibi Ehli Sünnet kendisini Fırka-i Naciye sayar, haliyle diğerlerini de Fırka-i Nar'iye. Fakat bu sanı sanki Allah'ın kabulü sayılır. Halbuki belki Sünni ekol sapıklıkta da Şii ekolü sırat-ı müstakim üzerinde. Belki ikisi de yanlışta... Herkes kendisini yegane mutlak doğruda saymakta.

Ehl-i Sünnet mensupları kelime oyunuyla üste çıkmaya çalışıyor. Neden mi? Sözde Sünni ekol Peygamberimizin sünnetine tabi oluyormuş. Pekala diğer ekollerin bu husustaki iddası nedir? Onlar "bizler Peygamberin sünnetine uymayız" mı diyorlar? Tabiki hayır. herkesin iddiası peygamberin yolunda olduğu.

Bizler de diyoruz ki peygambere uymak isteyenler Kur'ana uysun. Bizlerin iddiası da onun ve diğer kutlu elçilerimizin pak yolunda olduğumuz.

Dolayısıyla kim hakikaten sünni, kim değil?

Sünniliğin kaynağı dört halife sonrasındaki diktacı Devletlerdir. Bu yemek o mutfakta pişirildi. Despot Emevi/Abbasi iktidarı halifeliği saltanata çeviren faşist sultanlar eliyle çarpık bir din yorumu ürettiler. Sair yorumları ise ezdiler. Tek hakikat ilan ettikleri bu yorumları dinleştirdiler. Bu yorumlara ittiba edenleri Cennete, etmeyenleri ise cehenneme layık gördüler. İşte bu yüzden bu zihniyet "Ehli Sünnete tabi uyan hakka Tabi olur" demektedir. pekala diğer yorumlara uyanlar neye tabi olur? Tabiki şeytana...

Sünni arkadaşlar, bu tekelcilik sevdasından vazgeçin. Ne peygamberin sünneti sizin tekelinizde, ne din sizin tekelinizde, ne de ölümötesi hayat. Allah insanlara "neden sünni olmadınız?" diye sormayacak.

Bizlerin buradaki amacı Kur'anı bir filtre olarak kullanmak ve ona uyanları "bir yorum" olarak almak, uymayanları ise atalarımızın güzel hatırına istinaden kubullenme yanlışında olmamak. Bunun neresi yanlış?

Not: Ebu Amir senden hala namazın nasıl kılınacağını anlatan bir hadis bekliyoruz.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Ebu Amir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 subat 2006
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ebu Amir

Selam Ebu Amir

Namazın nasıl kılınacağını ortaya koyan bir tek hadis yazsaydın çok daha kestirme bir iş yapmış olurdun. Ama yazamazsın, çünkü YOK.

NASIL YOK YA.SİZLER KAFAYIMI YEDİNİZ.:) 

Namazın kılınış şekli mezhep kitaplarında geçer, hadislerde değil.

SEN KALKIP BU CAHİLLİĞİNLEMİ DİNİ ÖĞRETECEN BİZLERE:))

MEZHEP İMAMLARININ KİTAPLARINDA,ANLATILACAK TABİKİ!!NERDE OLACAK BAŞKA!HADİSLERDE NAMAZIN KILIŞINA İLİŞKİN PARÇALAR VARDIR.BUNLAR BİR ARAYA GETİRİLDİĞİNDE BÜTÜNLÜK ARZETTİĞİ GÖRÜLÜR.

HADİSLER NAMAZ YOK DİYORSUNUZ ALIN SİZE SAYISIZ HADİSTEN BİR KAÇ ÖRNEK!

Yerli yerince abdest alıp sonra ‘Allahu Ekber’ demeyen hiç kimsenin namazı tamam olmaz. Namazın anahtarı temizlik, başlangıcı iftitah tekbiri, bitimi de selamdır.” (Tirmizi, Ebu Davud)

Hz. Peygamber namazda sağ elini sol elinin üstüne koyar ve şöyle buyururdu: “Biz Peygamberler topluluğu, iftarda acele etmek, sahuru geciktirmek ve sağ elimizi sol elimizin üstüne koymakla emrolunduk.” (İbn Hıbban)

Hz. Peygamber (Allah’ın Selamı Üzerine Olsun) namazda kıraate başlamadan önce çeşitli dualar okur, Allah’a hamd eder, O’nu över, ululardı. Buyurdu ki: “Tekbir almadan, Allah’a hamd etmeden O’na senada bulunmadan ve Kur’an’dan kolay gelen ayetler okumadan bir kimsenin kıldığı namaz tamam olmaz.” (Hakim, Ebu Davud)

Efendimiz, rükuda ellerini dizleri üzerine koyar, sımsıkı yerleştirir, dizlerini tutuyor gibi yapardı. (Buhari, Ebu Davud)

“Rükuya vardığın zaman, avuçlarını dizlerinin üzerine koy. Sonra parmaklarını açık tut ve her organ yerini bulup tatmin oluncaya kadar bekle,” buyurmuşlardır. (İbn Huzeyme, İbn Hıbban)

“Rükuya vardığın zaman, avuçlarını dizlerine koy, sırtını düzgün tut ve rüku için sağlam dur.” (Ebu Davud)

Efendimiz (Allah’ın Selamı Üzerine Olsun) rükuda çeşitli dualar ve zikirler okurdu. Üç kere “Sübhane Rabbiyel-Azim” der, bazen de bunu daha çok söylerdi. Üç kere “Sübhane Rabbiyel-Azim ve bihamdihi,” üç kere “Subbuhun Kuddüsun,” üç kere “Rabbul Melaiketi Verruh,” üç kere “Sübhanekellahumme ve bihamdik ve Ellahummağfirli” derlerdi. (Ahmet bin Hanbel, Taberani, Beyhakî)

YA KISACASI BİR SÜRÜ HADİS VAR.HA SİZ UTANMADAN TÜM NAMAZI ANLATAN TEK HADİS NEDEN YOK DEMEZSİNİZ UMARIM.:))

 "Bu iş tevatüren gelen bir sünnet" deseydin tartışma bu noktaya gelmezdi. Ama o zaman da tevatüren gelen uygulamada neden bariz farklar olduğunu izah etmeliydin. Aslında  "Kur'anda bildirilen ilkeler ve uygulamalar haricindekiler ihtiyari eklentilerdir" açıklaması bence de tek makul yorum.

 

YANİ HER İKİSİDE SÜNNETE UYGUNDUR. MESELA HZ.PEYGAMBER BAZEN NAMAZLARDA İFTİTAH TEKBİRİNDEN SONRA ELLERİNİ BAĞLAMIŞ(İMAMI AZAM BUNU KABUL ETMİŞ), BAZENDE ELLERİNİ SALMIŞTIR(İMAM ŞAFİİDE BUNU KABUL ETMİŞTİR.)YUKARIDA VERDİĞİN ÖRNEKLERDE BUNUN GİBİDİR (EBU AMİR)

Hz. Peygamberin İftitah Tekbirinden sonra ellerini bazen bağladığını bazen de saldığını yada sabah namazını kılarken rükudan sonra bazen ellerini açıp dua ettiğini bazen de etmediğini neden İmam-ı Azam yada İmam-ı Şafi duymamış? Bu uzlaştıcı bilgiden onlar mahrum olmalı ki sadece birisini şart saymışlar.

ARKADAŞIM BU KADARDA CAHİLCE YAZILMAZ Kİ!İMAMI AZAM ŞAFİİ NİN DELİLLERİNİ BİLMİYORMUYDU SANIYORSUN:))))

ELBET BİLİYORDU ANCAK KENDİSİ DAYANDIĞI DELİLLERİ DAHA SAĞLAM BULMUŞTUR.

Onlar sadece birini duymuşlar ki o yönde kesinlik belirten görüşler ortaya koymuşlar. İyi de Hz. peygamberin bu hareketlerden her ikisini de yaptığına dair senin ne gibi bir delilin var?

BU SORU BENİ DAHADA ŞAŞIRTIYOR!KARDEŞİM, LAF ANLAMIYORSUNUZ GALİBA?

DELİL HADİSLERDİR!SEN BANA KENDİN Mİ GÖRDÜN GİBİSİNDEN BİR TERBİYESİZLİK YAPMA GAYRETİNDE İSEN O ZAMAN BENDE SENİN ZIPIR SORUNA ''OLMADIĞINA DELİLİN '' NEDİR DERİM!

Mezhep İmamları bu durumu bilselerdi "ikisini de yapabilirsiniz" derlerdi değil mi? En azından bu iki uygulamaya da "sünnet" derlerdi ve ikisinden birisini tercih ettiklerini gösterir şekilde "sizler ilkini uygulayın" derlerdi. Ama dememişler. Neden?

ŞAFFİ, İMAMI AZAMIN DELİL GETİRDİĞİ HADİSİ, İMAMI AZAMDA ŞAFİİNİN GETİRDİĞİ DELİLİ BİLMEKTEDİR.BUN ONLARIN TERCİHİDİR.BİRBİRLERİNDEN HABERLERİ OLMADIĞI SENİN MESNETSİZ VE BİLGİSİZCE YAPTIĞIN YORUMDUR.

BENZERİ ÇELİŞKİLER İMAM ŞAFİİ İLE İMAM MALİK ARASINDA DA VARDIR.BU ŞİMDİ İMAM ŞAFİİ VE İMAM MALİK BİRBİRLERİNİN DÜŞÜNCELERİNİ BİLMİYORLARMIYDI DEMEKTİR?

TAM AKSİNE ŞAFİİ MALİK'İN ÖĞRENCİSİDİR!

AYRICA ŞAFİİNİN İMAMI AZAMIN FETVALARINA GETİRDİĞİ DELİLLERİ BİLMEMESİ İMKANSIZDIR.İMAMI AZAM HİCRİ 150DE ÖLDÜĞÜ SENE, İMAM ŞAFİİ DOĞMUŞTUR.VE ÖNÜNDE İMAMI AZAMIN BIRAKTIĞI FIKIH MİRASI BULUNMAKTAYDI.

Sonuçta Hz. Muhammed ikisini de yapmışsa demek ki ikisi de sünnet. Demek ki ben ister ilkini yaparım, ister ikincisini.  Ne dersin? Bu hususta neden sadece bir mezhebin yorumuna inanmak zorunda olayım?

EVET ASLINDA DOĞRUDUR.ANCAK TEORİDE!PRATİKTE ÇOK SAKINCALI SONUÇLARI VARDIR.ŞÖYLE DİYEYİM, İÇTİHAT KAPISI AÇIKTIR ANCAK BU KAPIYI AÇIK BIRAKTIN MI İÇİNE SAPIKLIKLAR O KAPIDAN GİRER BİLEMEZSİN.İSTİSMARCISI ÇOKTUR.ONUN İÇİN ESKİLER HATTA SİZİN O SEVMEDİĞİNİZ EHLİ SÜNNET ALİMLERİ HERKES İÇTİHAT EDEMEZ DEMİŞLERDİR.BELİKDE İZİN VERİLSEYDİ BUGÜN SENİN DİNİNDE NE NAMAZ VE NİYAZ KALACAKTI.

tekdüzen halinin sağlanması" için diyebilirsin. Ya toplu değil ferdi olarak icra edildiğinde neden aynı zorunluluk ısrarla devam ediyor

OK.O ZAMAN CEMAAT HALİNDE KILINACAĞI ZAMAN, STANDART NAMAZI KABUL EDİYORSUN.ZATEN KABUL ETMEKTEN BAŞKA ŞANSINDA YOK Kİ!:)

ARKADAŞIM TAMAM, İSTİYORSAN SEN ÖYLE KIL NAMAZI!BENİ İLGİLENDİRMEZ.ANCAK BURDA BENDE FİKRİMİ ORTAYA KOYARIM!

olsun?  Aslında birşeyi yapmak ya sünnettir yada değildir. Çocuk oyuncağı değil ya bu.

Ben evde tek başıma namaz kılarken istersem ellerimi bağlarım, istersem salarım. Sabah namazını kılarken Rükudan sonra ister ellerimi kaldırır dua ederim, istersem etmem. Ferdi olarak icra ettiğim bu ibadetimde neden illaki bir mezhebin sünnet dediğini uygulayayım?

ARKADAŞIM MEZHEP YORUM EKOLÜ DEMEKTİR.İSTEDİĞİN YORUMU KABUL ET.SEN BİLİRSİN.

  Ne dersin, böyle birşey yapsam yanlış mı yapmış olurum? Allah bana "sen hanefiydin neden Şafii gibi davrandın" diye sorar mı?

BEN BÖYLE BİR SORU İLE KARŞILAŞMAYACAĞIN KANAATİNDEYİM.ZATEN İLLA HANEFİ VEYA ŞAFİİ OLACAKSIN DEMİYORUM SANA.ANCAK ULEMAYA SAYGISIZLIKTA YAPMAYIN.NE İMAMI AZAM NEDE İMAM ŞAFİİ İLLA BANA TABİ OLUN DEMEMİŞTİR.KENDİLERİNDEN SONRAKİ MEZHEP İMAMLARI MEZHEPLERİ İLLA KABUL EDİLMESİ GEREKEN ESASLAR OLARAK İLAN ETMİŞLERDİR.

BAK KARDEŞİM,

ASIL MESELA İMAMI AZAM VEYA İMAM ŞAFİİNİN NE DEDİĞİ DEĞİL.BU İNSANLARIN NEYİ NASIL YORUMLADIKLARI VE NEYE DAYANRAK NASIL FETVA VERDİKLERİDİR.YANİ AKLIN VE KALBİN YATIYORSA TABİ OL.YOKSA SEN BİLİRSİN.

KİMSE SANA TAKLİTÇİLİK YAP DEMİYOR.MESELA İMAM MATURİDİ (O SEVMEDİĞİN EHLİ SÜNNET ALİMİ) ''TAKLİDİ İMANI SAHİH KABUL ETMEZ.ZATEN İMAN BİR KALP TASDİKİDİR.AYNI ŞEY MEZHEP İMAMLARI İÇİNDE GEÇERLİDİR.İNCELERSİNİZ KALBİNİZE YATMIYORSA SİZ BİLİRSİNİZ.DAYATMA DOĞRU DEĞİLDİR.ANCAK BENİM ŞAHSİ KANAATİM BU İMAMLARIN FETVALARININ DOĞRU OLDUĞU YÖNÜNDEDİR.ŞAFİİNİNDE , EBU HANİFENİNDE YORUMU BENCE DOĞRUDUR.ARALARINDA TERCİH FARKI VARDIR.BENDE EBU HANİFEYİ TERCİH ETTİM.MESELA BEN FIKHİ ANLAMDA EBU HANİFEYİ KABUL EDERİM.ANCAK BAZI KONULARDA EBU HANİFENİN BAZI GÖRÜŞLERİ AKLIMA YATMAZ.ANCAK NAMAZ KONUSUNDA TABİİYETİ ŞART KOŞMAMAKLA BİRLİKTE, RASULULLAHIN TEBE TABİİNLE GÖRÜŞME İMKANI BULMUŞ VE HADİSLERİ TAM KAYNAĞINDAN ÖĞRENME İMKANINIA SAHİP BİR İSLAM ALİMİNE TABİİ OLMAYI YERİNDE GÖRÜYORUM.ALLAH ONLARDAN RAZI OLSUN.

Bak sana daha basit bir örnek vereyim. Hanefi mezhebine göre bir kadına dokunmak abdesti bozmaz ama Şafii mezhebinde bozar. Abdesti bozan şeyler nasıl olur da onda öyle bunda böyle olur? Abdest bu, ya bozulur ya bozulmaz. Daha bunun gibi onlarca örnek var. Bir şey birinde helal diğerinde haram.

ARKADAŞIM AYETTE ''KADINLARA DOKUNDUKTAN SONRA GUSLEDİN DER'' ŞAFİİ BUNU ŞEHVETLE KADINA TEMAS OLARAK YORUMLAR.EBU HANİFE İSE KADINLA İLİŞKİ OLARAK YORUMLAR.YORUM FARKIDIR.DEDİĞİM GİBİ.

Dolayısıyla Mezheplerin eklentilerini "sünnet" etiketiyle sunmayı ve sonrasında dondurmayı hele de birbirinden farklı uygulamaları "Hz. Peygamber onu da yapmış bunu da" diyerek orta yolcu tavırla sözde birleştirmeyi anlamsız buluyorum. O zaman tüm mezhepleri birleştirelim de daha geniş hareket sahalı bir ana mezhep ortaya çıksın. Ama buna da karşısınız değil mi?

ÖNCE,

1-NAMAZ KONUSU SÜNNETTİR.TÜM MEZHEP İMAMLARI HADİSLERİ VE TEBE TABİİNİ ÖLÇÜ ALMIŞLARDIR.

2-YUKARIDA SÖZÜ GEÇEN AYET SÜNNET ETİKETİ KAPSAMINDA SUNULMAMAKTADIR.O BİR YORUMDUR.

Aslında bu sizin felsenize de ters. Örneğin Hz. Muhammed kadına dokunduğunda ya kalkıp abdest almıştır yada almamıştır. Yani en az bir grup yanılıyor. Böyle birbirine zıt olmayan konularda da "hem öyle yapmıştır, hem de böyle" tipi bir iddianın öncelikle kaynağı belirtilmeli.

KUSURA BAKMA AMA BÖYLE CAHİLCE YAZANA KADAR AÇAR OKURSAN ORDA NEDENLERİ YAZIYOR HEPSİNİN!ALİMLERİ İÇTİHATLARINDA YANILABİLİRLER.HATASIZ OLMALARI FITRATLARINA AYKIRIDIR.SÖZÜNE ETTİĞİN ŞAHSİYETLER TAKVA SAHİBİDİR.SENİN BENİM GİBİ NEFSLERİNİN ESİRİ İNSANLAR DEĞİLDİRLER.SABAHLARA KADAR NAMAZ KILMIŞ ALINLARI SECDEDEN KALKMAMIŞ İNSANLARDIR.HAYATLARINI VE OKUR ONLARDAKİ TEVAZU VE KULLUĞU İNCELERSEN ZATEN TABİİ OLMAMAN MÜMKÜN DEĞİL.

 Sonra da onun neden kimi zaman öyle, kimi zamanda böyle yaptığı izah edilmeli. Daha sonra da neden Hz. Muhamnmed'in aynı mevzudaki farklı uygulamalarından(!?) sadece birine hem de ferdi ibadetlerde bile uymanın zorunluluk arzettiği açıklanmalı.

MEZHEP İMAMLARI BÖYLE BİR ZORUNLULUK GETİRMEMİŞLERDİR.SONRAKİ ULEMA BUNU ŞART KOŞMUŞTUR.BUNUN ÇOK ÇEŞİTLİ NEDENLERİDE VARDIR.4 MEZHEPTEN ÖNCE ÇEŞTLİ SAPIK FIRKALAR MEVCUT İDİ.MEZHEP SAYISI ÇOKTU.DAHA SONRA 4 İLE SINIRLANMIŞTIR.4 MEZHEPTEN BAŞKA MEZHEP SAVUNMAKTA YASAKLANMIŞTIR.

Mezhepler (paket fikirler) dikkate alınmalı ama asla dinleştirilmemeli...

BİRAZDA ARAŞTIRMAZI OLUNMALI.EZBERİ BIRAKMALI.



__________________
EHLİ SÜNNETE UYAN HAKKA TABİ OLUR.
Yukarı dön Göster Ebu Amir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebu Amir
 
Ebru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 mart 2006
Gönderilenler: 60
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ebru

Ebu Amir Yazdı:

Selam Ebu Amir

Namazın nasıl kılınacağını ortaya koyan bir tek hadis yazsaydın çok daha kestirme bir iş yapmış olurdun. Ama yazamazsın, çünkü YOK.

NASIL YOK YA.SİZLER KAFAYIMI YEDİNİZ.:) 

Namazın kılınış şekli mezhep kitaplarında geçer, hadislerde değil.

SEN KALKIP BU CAHİLLİĞİNLEMİ DİNİ ÖĞRETECEN BİZLERE:))

MEZHEP İMAMLARININ KİTAPLARINDA,ANLATILACAK TABİKİ!!NERDE OLACAK BAŞKA!HADİSLERDE NAMAZIN KILIŞINA İLİŞKİN PARÇALAR VARDIR.BUNLAR BİR ARAYA GETİRİLDİĞİNDE BÜTÜNLÜK ARZETTİĞİ GÖRÜLÜR.

HADİSLER NAMAZ YOK DİYORSUNUZ ALIN SİZE SAYISIZ HADİSTEN BİR KAÇ ÖRNEK!

Yerli yerince abdest alıp sonra ‘Allahu Ekber’ demeyen hiç kimsenin namazı tamam olmaz. Namazın anahtarı temizlik, başlangıcı iftitah tekbiri, bitimi de selamdır.” (Tirmizi, Ebu Davud)

Hz. Peygamber namazda sağ elini sol elinin üstüne koyar ve şöyle buyururdu: “Biz Peygamberler topluluğu, iftarda acele etmek, sahuru geciktirmek ve sağ elimizi sol elimizin üstüne koymakla emrolunduk.” (İbn Hıbban)

Hz. Peygamber (Allah’ın Selamı Üzerine Olsun) namazda kıraate başlamadan önce çeşitli dualar okur, Allah’a hamd eder, O’nu över, ululardı. Buyurdu ki: “Tekbir almadan, Allah’a hamd etmeden O’na senada bulunmadan ve Kur’an’dan kolay gelen ayetler okumadan bir kimsenin kıldığı namaz tamam olmaz.” (Hakim, Ebu Davud)

Efendimiz, rükuda ellerini dizleri üzerine koyar, sımsıkı yerleştirir, dizlerini tutuyor gibi yapardı. (Buhari, Ebu Davud)

“Rükuya vardığın zaman, avuçlarını dizlerinin üzerine koy. Sonra parmaklarını açık tut ve her organ yerini bulup tatmin oluncaya kadar bekle,” buyurmuşlardır. (İbn Huzeyme, İbn Hıbban)

“Rükuya vardığın zaman, avuçlarını dizlerine koy, sırtını düzgün tut ve rüku için sağlam dur.” (Ebu Davud)

Efendimiz (Allah’ın Selamı Üzerine Olsun) rükuda çeşitli dualar ve zikirler okurdu. Üç kere “Sübhane Rabbiyel-Azim” der, bazen de bunu daha çok söylerdi. Üç kere “Sübhane Rabbiyel-Azim ve bihamdihi,” üç kere “Subbuhun Kuddüsun,” üç kere “Rabbul Melaiketi Verruh,” üç kere “Sübhanekellahumme ve bihamdik ve Ellahummağfirli” derlerdi. (Ahmet bin Hanbel, Taberani, Beyhakî)

YA KISACASI BİR SÜRÜ HADİS VAR.HA SİZ UTANMADAN TÜM NAMAZI ANLATAN TEK HADİS NEDEN YOK DEMEZSİNİZ UMARIM.:))............

Simdi tum namazi anlatan TEK bir HADIS benim bildigim kadariyla YOK. Ama sizin yaptiginiz gibi derleyip toplayip orataya koymaya calisiyorsunuz. Obur tarafdan da Namazi anlatan TEK bir ayet yok diye, Kurandaki namazi anlatan ayetleri eksik olmakla suclayip, Hadisler ile tamamlamaya calisiyorsunuz.

Yani Insan kayankli bir dine daha guzel oldugu icin iman ediyorsunuz. Biraz garip degil mi ? Tercihinzi Hadisleirn ve Mezhep imamlarinin anlattigi namaza dogru kullaniyorsunuz bu da sizin en dogal hakkiniz.

Yukarida Kurana gore namaz ve Allah'in bize verdigi serbestligi birakip, kimin tarafindan yazildigina dahi emin olmadigimiz hadisler ile iman ediyorsunuz.

Sonucda Ne Kuranda nede Hadisde Namazi nasil kilindigina dair ABDEST gibi basdan sona anlatan bir ayet yada hadis yok. O zaman soru su :

Kuranda ki NAMAZA gore mi namaz kilacagiz, yada cesitli Hadisleri bir araya getirip ona goremi namaz kilacagiz. Biz Kurandan sorumlu oldugumzu icin, ve Hadiscielerin yazdiklarinda imtihan edilmiyecegimiz icin KURANA gore kilmaliyiz. Allah'in bizi serbes biraktigi alanda, sirf bizim hosumuza gidiyor diye, BAZI insanlarin dediklerine gore ibadet edemeyiz.

Benim anladigim bu.

Ama ogrenmeye ve okumaya devam ediyoruz. Forumdaki bayanlar uyuyor herhalde Basortusunu bile erkekler bizim icin tartisiyor.

Yukarı dön Göster Ebru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebru
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Ebru Yazdı:

 

....Biz Kurandan sorumlu oldugumzu icin,........

43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz

7/3 Rabbinizden size indirilene (Kur'an'a) uyun. O'nu birakip da başka veliler peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 11 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats