HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Yaşar Nuri Öztürk’ün Yorumuyla Namaz Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hanifcan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 nisan 2012
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanifcan

Kaplan dost,

Başlığın konusu olan namazla ilgili konuşmayı sevmeyen biriyim aslında. Çünkü bu forumda yüzlerce sayfada tartışıldı. Kuranda namaz var diyenler de aynı kaldı, yok diyenler de aynı…  Görüşlerini değiştirenler olduğunu sanmıyorum. Şahsen ben de ikinci gruptayım. Gelenekçilerin olmazsa olmaz dedikleri, o eğilip kalkma, oturma hareketlerini Allah asla emretmez. Allah gözle görünür elle tutulur bir varlık, bir put değildir. Kimin ya da neyin önünde eğiliyorsunuz? Haa elbette siz, yahu ben bişeyin önünde eğilmiyorum, sadece bu hareketleri yaparken Allahın huzurunda olduğumu hissediyorum ve rahatlıyorum, huzur buluyorum, o hareketleri yapmazsam vakitleri kaçırırsam rahatsız oluyorum, diyorsanız buna zaten kimse karışamaz. Fazılın dediği gibi bu hareketler kötü değil ki… Yeter ki bu hareketler Allahın kendisine ibadet maksadıyla insanlara emrettiği olmazsa olmaz hareketlerdendir demeyin!

Yaşar Hocaya gelince. Kendisini yazdıklarıyla takip eden biri olarak, onun da gelenekçilerin kıldığı gibi bir namazın Kuranda olmadığını bildiğini ancak açık ve net konuşmak istemediğini düşünüyorum. Fakat neden böyle yaptığını bilmiyorum.  

Yukarı dön Göster hanifcan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanifcan
 
Kaplan
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2012
Yer: Ingiltere
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Kaplan

Evet gercekten kafam karisik. Yani bence peygamberimiz bu
konuda (sekilli namaz) bizi yardimsiz birakmamistir. Ama
sejde etmek insanin Allah'a teslimeyetini gosteren en
guzel harekettir (sekilli hareket), ve Kuranda bircok
yerde sejde gecer.

Yani buyuk imamlar, 4 halifenin kildigi namaz,
peygamberimizin cemaatle kildigi bir namaz tabiki vardi,
bende o namazi ariyorum, kafamdaki soru isaretleri
gidermek istiyorum.
Yukarı dön Göster Kaplan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kaplan
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hanifcan merhaba,

Namaz deyip yazan uzun yada kısa bir zaman sonra, namazı bırakıp salat diyen onlarca kişi oldu bu sitede yazanlardan. Hem de en hararetli savunucularından namazın. Hiç kimse olduğu yerde durmuyor. Büyük bir kesimi de salat çok şeydir, namaz da bunlardan biridir, anlamaında sözler etti. Amam Kuran'daki her yerde salat, bir şeye bağlılık, bir şeyle birliktelik, bir şeyi izleme, tabi olmadır.

Yaşar Nuri'ye gelince, onu da yaptığı açıklamalarıyla, konu ile ilgili yazdıklarıyla değerlendirmek lazım. Yaşar Nuri üçü farz, ikisi sünnet dediği, Hz Peygamberin beş vakit namaz kıldığından/kıdırdığından bahs ediyor. Kendisine namazla ilgili sorulan sorulara verdiği yanıtlarda namazın olmadığını ima edeecek bir sözü bulunmamaktadır. Yaşar Nuri'nin salat ve salatı ikameden kılınan namazdan öte bir şey anladığını da sanmıyorum. Yaşar Nuri onlarca konuda halka, geleneğe rağmen konuşmaktan, yazmaktan çekinmiyor. Salatın namaz olmadığını bile bile ne diye salata namaz desin yada bu konuda sussun? Bildiği, inandığı ve yapmadığı (ki namaz kılıyordur) bir konuda konuşmaması adamın içini için için kemirir durur, Yaşar Nuri gibi bir adam susmaya dayanamaz.

Merhaba Kaplan,

Secde inananın hep özelliğidir. Secde devamlı boyun eğmek, itaat etmek, kanuna, emre tabi olmaktır. Gökler, yer, ; güneş, ay, yıldızlar, dağlar, bitkiler, hayvanlar Allah'a nasıl secde ediyorsa, inananların da öyle secde etmeleri isteniyor onlardan. Onların secdesinden ne anlıyorsak, insanların da secdesinden onu anlamak lazım.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Merhaba Hanif, vicdan hakkında sorduğuna devam edeyim.

Adam şu kadar kişiyi öldürdü vicdan rahat dedi, çoluğu çocuğu kesti vicdan rahat dedi. Neden? Madem vicdan var nasıl oldu da bunlardaki vicdan rahat?

Şöyle anlatayım, üşümesin diye üzerini örttüm, ölmemek için öldürdüm, kendimi korumak için böyle yaptım, ne yapayım yani milletin tek delisi ben miyim... vs

Miligram deneyi burada bireyin kendi isteği dışında (vicdanına ters) davranışının nedenleri, nasılları, sonuçları anlatılıyor.

Namusumu temizledim diyen adam, en başta üzerinde olacak baskıları ve gördüklerini hesaba katıyor, baskı vicdanı örtüyor.

Çocuğu duvara çarptım öldürdüm ve rahatım diyen adamın ise vicdan sorunu yok, onun hasta olma sorunu var. Adam psikomanyağın teki. Abd de lsd veya bir türevini alanların haberleri var bugünlerde. Yamyam dehşeti, evladını öldürmek isteyen kadın, onu bulamazsa köpeğini boğmak isteyen kadın vs. Bunlar da hasta. Vicdanla alakalı değil.

Bireyler, sorguladıkça zaman içinde değişirler ama sorgulama olmazsa çakılıp kalırlar. Geçen cezairde katliam yapan eski askerlerin belgeseli izledim, çoğu artık iyice yaşlanmış. Adamlar, yaptıkları eziyetleri bir bir anlatırken bir taraftan da ağlıyorlardı. Bu adamlar neden ağlıyor? veya ırakta çoluk çocuk demeden kesen adamlardan bazıları neden intihar ediyor?

Her neyse uzatmak işe yaramaz, son olarak şöyle diyeyim.
Karga gaklar, kedi miyavlar, güneş aydınlatır, ay yansıtır, kuş öter, kurbağa vıraklar. Secde budur, ettikleri secde, benliklerine yazılanın dışına çıkamayışlarıdır. İnsan ise sorguladığı ve değişime yenilgiyi kabullendikçe insandır. Aklıma gelenler bunlar.

Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Baskı vicdanı örter demiştik. Baskının çeşidi var, devletin baskısı, işinin baskısı, mahalle baskısı, geleneğin baskısı, nefsinin baskısı, yetişme tarzının dayattığı baskı... vs. Aklıma gelen bunlar elbet daha vardır lakin bunlar da birbirinin türevi sonuçta.

Değişim demiştik ya gücüm yettiğince örneği açıklayayım.

Şimdi zaman Almanların yahudileri her nerede bulursa katlettiği zaman olsun. Alman askerlerinden bir grubun bir şekilde diğerlerinden ayrı düşündüğünü farzedelim. Bunlar diyorlar ki, böyle zulüm olmaz ve haliyle birliklerinden firar ediyorlar. Dere tepe düz gidiyorlar ve sonuçta o zulme ortak olmuyorlar. Onlar hitlerin nazarında bir hain, alçak, namussuz olarak damgalanıyor. Nerede yakalanırlarsa oracıkta işleri bitirilecek.

Firar edenler elbette bunların farkında lakin onların vicdanlarına ettiği şahitlik, onları her ne olursa olsun caydırmıyor, adamlar masumun canına kıymaktansa ölmeyi yeğliyorlar. Bu değişimi eğer tüm naziler gerçekleştirseydi o kıyım o kadar sürmezdi. Binlerce masum insan öldürülmezdi.

Merhamete gelince, o zaten vicdanın en çok paya sahip bir şubesidir. Merhametli olmak, vicdanlı olmaktan ileri geliyor. Bunların her ikisi de ancak farkındalık arttıkça güçleniyor, yani ne kadar biliyorsan o kadar farkındasındır ve ne kadar farkındaysan o kadar vicdanlısındır... vesselam
Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
hanifcan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 nisan 2012
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanifcan

Selam hanif06

Sitede tek tek kişileri ve yazdıklarını takip etme imkanım fazla olmadı. O yüzden gözüme çarpacak netlikte namaz savunmasından vazgeçen kişileri farketmemiş olabilirim. Namazın savunucularından kimisi bıraktı siteyi kimisi de değişik rumuzlarda hala devam ediyor sanırım.  Namazın vakitleriyle ilgili başlığın altında başlığı açan arkadaş ve Hasan hoca ile yaptığınız tartışmaları okuduk. Ben de araya girip ne kadar anlatsanız da onlar görüşlerinden vazgeçmeyecekler anlamında bişeyler yazmıştım. Ve öyle de değil mi?  Ama tabii sonuçta bunlar olması gerekir. Kırıcı olunmadığı, hakaret edilmediği sürece herşey tartışılmalı.

Bu başlığın ilk sayfasında Yaşar Hoca’nın namaz görüşleri verilmiş. Burada namazın olmadığını ima edecek bir söz bulunmasa da bazı cümlelerinde çelişkili ifadeler var gibi sanki. O sayfadan bazı alıntılar yapmak istiyorum. Cümlelere dokunmadım, sadece renkli işaretlediğim cümleler dikkatimi çekenlerdi.

GERÇEK BİR NAMAZ, YANİ ALLAH’IN KABUL EDECEĞİ BİR NAMAZ NASIL OLUR?

Namazın ruhu Allah’a karşı bağlılık ve samimiyettir. O ruhu yakalayıp yakalayamadığınız ise Allah ile sizin aranızdadır.

Salât, namaz ilişkisi nedir?

Kur'an; aynı zamanda dua anlamına gelen salâtın bağlı olduğu temel şekil kurallarını da göstermiştir. Ancak geniş anlamda bütün dualar salât kavramı içine de girer.

Fıkıh kitaplarındaki namaz kılma tarifleri ne kadar doğrudur, Hz. Peygamber nasıl namaz kılmıştır?

Fıkıh kitaplarının anlattığı namaz, Hz. Peygamber’in kıldığı namazın aynı değildir. Temel kaynak niteliğindeki fıkıh kitapları okunduğunda Peygamberimizin kıldığı namazla ona yapılan ilaveleri birbirinden ayrılabilir. Bu bir bilgi ve ihtisas işidir. Peygamberimizin kıldığı şekliyle namazı yakında çıkacak olan Kur’an ve sünnete göre hazırlanmış İslam ilmihalinden öğrenebileceksiniz. Şimdilik, İslam Nasıl Yozlaştırıldı kitabımızın Namaz bölümüne bakabilirsiniz.

Namazın toplu şekli Kur’an’da verilmiyor, parça parça veriliyor. Açıklar mısınız?

O parçaları Hz. Peygamber birleştirerek bugünkü şekliyle namazı göstermiştir. Namaz, toplayıcı bir ibadettir. Rûkü ve secdede söylenen sözler bağlayıcı değildir. Söylemeseniz de olur, yerine başka bir şey söyleseniz de olur.

Hz. Peygamber, şu an İslam âleminin kıldığı şekilde mi namaz kılıyordu?

Büyük ölçüde bugünkü şeklin dışında bir biçimde kılıyordu.

Namazın kılınış şekli tam olarak kutsal kitabımızda neden tarif edilmemiştir?

Namazın kılınış şekli parçalar halinde verilmiştir. Hz. Peygamber bu parçaları birleştirerek namazı en mükemmel şekliyle göstermiştir. Ancak namazın parçaları olan hamd, şükür, tespih (Allah’ı yüceltmek), secde, rükû, kıraat ayrı ayrı birer ibadettir.

Afganistan’daki Şii bir Türk arkadaşım, namaz kılarken secdede alnını koyacağı yere kilden yapılmış bir madde koyuyor. Sorulduğunda, insanın topraktan yaratıldığını ve yine ona dönüleceğini söylüyor. Sizce tekâmülümüz toprakta mı Tanrı’da mı tamamlanacaktır?

Tekâmülün toprakta tamamlanacağını ve secdenin toprağa yapılması gerektiğini söylemek bir hurafedir.

Herkes Kur’an’ı Kerim’i anladığı şekilde namaz kılarsa sonuç ne olur? Bu yüzden mezhepler yol gösterici değil midir?

Mezhepler yorumdur. Siz; dini yaşamak için bir yoruma ihtiyaç duyuyorsanız bunda bir sakınca yoktur. Yeter ki seçtiğiniz yorumu dinle eşitlemeyin. Namazını-niyazını Kur’an’dan anladığı şekilde yerine getirenlere de karışmayın.

......

Evet özellikle şu cümlelerine dikkat edin:

…Hz. Peygamber birleştirerek bugünkü şekliyle namazı göstermiştir

…Büyük ölçüde bugünkü şeklin dışında bir biçimde kılıyordu.

!!!???

Yukarı dön Göster hanifcan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanifcan
 
hanifcan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 nisan 2012
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanifcan

Selam fazıl,

vicdan konusu da uzun bi konu. Bence herkesin vicdan anlayışı farklı. birilerine kötülük yapmayı, mesela dolandırmayı, hırsızlık yapmayı, bir tekme de ben atayımı zevk haline getirenler var. Bunlara siz isterseniz hasta deyin.. sonuçta bunları yapmaktan vazgeçmiyorlar, vicdanları rahat... Ama sen baskı vicdanı örter dediğin gibi, hırsızlığa, dolandırıcılığa da örtecek bişey bulursun :)

Yukarı dön Göster hanifcan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanifcan
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Size de selam,

Sanırım bu yazıda Yaşar Nuri'nin namaz anlayışını ve namaz tanımını görebilirsiniz.

Namaz ibadeti , tüm dinlerde ortak olarak bilinen bir kavramdır. Bu bir tür, Allah a yalvarma ve yakarış demektir. Salat yani namaz sözcüğü, İslam ın ortaya koyduğu yeni bir kavram değildir. İslam dan öncede Araplar namaz anlamındaki salat sözcüğünü “dua ve istiğfar” anlamında kullanıyorlardı. Salat sözcüğü aslında “es sılatü” sözcüğünden türemiştir.Bu da ulamak ,eklemek,ulaştırmak birleştirmek anlamındadır. Namaz ibadeti de mümini, rabbi olan Allah a bağladığından ona ulaştığından dolayı, Allah la birleşmesi buluşması nedeniyle bu manada salat denmiştir.
Namaza başlarken hem ruhun hem bedenin namaza hazır hale getirilmesi, namazda fatiha süresinin bize telkin ettiği duygular,namazdaki ruku nun manası, secdelerin anlamı ve namaz bitiminde okunan Tahiyyat ın telkin ettiği duygular çok mükemmeldir.
İftitah tekbiriyle namaza başlayan bir kimse kimi hak mezheplere göre şu duayı okur.”Kuşkusuz ben yüzümü Allah a birleyici, tam bir Müslüman olarak , gökleri ve yeri yaratan Allah a çevirdim. Ben müşriklerden değilim. Benim namazım da, ibadetlerimde ,hayatımda, ölümümde Alemlerin Rabbi Allah içindir. Onun benzeri ve ortağı yoktur. Ben bununla emrolundum.” Der.
Ancak bunu anlayamadığı Arapça lisanla okumuşsa ona hiç birşey kazandırmamıştır. Çünki o duayı anlayarak okuyamamış ve psikolojik olarak Namaza kendini hazırlayamamıştır. Hatta onun verdiği anlamsızlık o kimseyi boşluğa sürüklemiştir.
Namazdan önceki gamet, psikolojik olarak namaza hazırlanmaktır. Sonra tekbir getirerek, ellerinizi kulak hizasında, Allah ı karşınızda bilerek ve onu görüyormuşçasına Allahın varlığına ve birliğine inandım diyerek namaza başlıyorsunuz. Sübhanekeyi okuyorsunuz .Onun anlamı çok güzeldir. O her gün okuduğunuz süphanekedir. Fatiha süresinde Allah a ne dediğinize bir bakın. “Bağışlayan ve koruyan Allah a sığınırım.Bütün teşekkürler Alemlerin Rabbi Allah içindir,o merhamet edendir bağışlayandır,hesap gününün sahibidir, Rabbimiz sadece sana ibadet ederiz ve ancak senden yardım dileriz,bizleri dosdoğru yola hidayet eyle, o kendilerine nimet vermiş olduklarının yoluna gazaba uğramış olanların ve dalalete düşmüş olanların yoluna değil. Kabul eyle
Gördünüz mü Allah la ne güzel konuşuyorsunuz. Bu anlamları taşımayarak namaz kılıyorsanız her namazınız önünüze atılacaktır. İlk hesap , namazdan sorulacaktır.
Dikkat edin.!. Namazda ne yaptığını bilmeyenlersiniz. O kelimelerin ve hareketlerin, ne anlama geldiğini bilmeyerek yaptığınız işler ancak size bir eziyettir. Siz ancak spor veya birtakım hareketler yapıyorsunuz. Doğru yolda değilsiniz.
Rüküü de ise Allah ı bir hükümdar gibi görüp, önünde saygıyla, hürmetle, tazimle ve muhtaçlığınızla, üstünlüğün sadece ona ait olduğunu bilerek eğilmenizdir.
“Müminler muhakkak felah bulmuş(umduklarına ermişler) dur. Ki onlar namazlarında huşu içinde (Kalbi ve bedeniyle tam teslimiyet halinde ) olanlardır.”
Hanginiz bu duyguları taşıyarak rükü ediyor. Çok nadir kişiler çıkar.Bir Cuma topluluğunda belki bir, belki iki, fazla çıkmaz. Diğerleri ise hiçbir şey yapmıyorlar.Onlar ibadet etmiyorlar, onlar boş, birtakım hareketler yapıyorlar.
Anlamak ve bilmek her şeydir.Sizin servetinizdir. Onlarla yaşarsınız.Ve sizleri uyanık, şuurlu ve iyi bir hale getirir. Ölünce de kefenle gitmezsiniz. Sizinle beraber yaptıklarınız ve edindiğiniz bilgileriniz gider.
"Namazı dosdoğru kıl. Çünkü namaz hayasızlıktan ve kötü şeylerden alıkor. Allah ın zikri (namaz) ne güzel bir ibadettir.”
Peygamberimiz vefatında dahi, yatağında “namaza dikkat edin! namaza dikkat edin!” diyordu.
Çünkü insanların sapıtacaklarını ve saptırılacaklarını çok iyi biliyordu. Şeytanda sizlerin, Allah ı tesbih etmenizi engellemek ister.
Siz gerçekten iman edip ibadetlerinizi doğru mu yapıyorsunuz, yoksa iman ettiğinizi zannedip ibadetleriniz eksik ve yanlış mı. Namaz da ,Allah ın huzurunda olduğunu bilmemek yanlışlıktır. Nasıl bir zikir içinde olduğunu bilmemek büyük yanlışlıktır.
Bilmediğiniz için, anlayarak okuyamadığınız için namazda boşluğa düşüyorsunuz. O boşlukta şeytan var.Sizin aklınıza yaşadığınız pek çok şey getirir.Artık namaz da onunla berabersiniz. Allah ı unutursunuz..
Namaz insanı rahatlatır.Allah a bağlar. Kötülüklerden sakındırır. Günahları temizler. En mükemmel ibadet şeklidir. Sizler bunları tadamıyorsanız Kendinize bakın.En büyük engel lisanınızdır.Kendi lisanınızda namazı kılın. Aranızdan Alimler çıkar.Bunlar sizin öz çocuklarınız ve öz kardeşleriniz olur.
Dini, iyi bildiğini zannedenlere, bilerek okuyun dediğimde ‘ tabiki anlamını bilerek okumak daha çok sevaptır.’diyorlar.Halbuki anlamını bilmeden kılıyorsanız, size hiçbir şey yok.Hatta sorguya çekilecekler.
Namazda , Örneğin ; Hz Ali, bir gün sırtından ok yer. ve çıkartamazlar.Ali de ; “ben namaza durduğumda çekin çıkartın” der.Ali namazda iken çekerek çıkartırlar.Namazı biten Ali; “ne yaptınız çıkardınız mı” diye sorar.Hz Ali nin bu hali Akıl, idrak, Şuurluluk, dikkat, bütünüyle kendini verme işidir.Bu durum , televizyon seyrederken bir konuya çok ilgi duyduğumuzda, tüm dikkatimizi vermemizle Çevremizdeki sesleri duymamamız ve annemizin gelip “oğlum sana söylüyorum niye bakmıyorsun” demesi gibidir.


Kaynak: http://www.izafet.com/islam-ve-insan/526444-turkce-namaz-kil inabilinir.html#ixzz1yIzwwrq2

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kuran'da salatın "dua" anlamına olduğu doğru değildir. Bütün dinlerde namazın var olduğu, Arapların ve diğer dinlerin mensuplarının "iftitah tekbiri, kıyam, kıraat, ruku, secde ve tehiyyat"tan müteşekkil, Yaşar nuri'nin dahil, bildikleri namazı, Peygamber'in bu şekilde kıldığını Yaşar Nuri nerden biliyor? Kuran'dan mı? Namaz parça parça Kuran'da var, Peygamber bu parçaları bir araya getirip mükemmel namazı çıkarmış, kılmıştır diyor. Söylediği zandan öteye geçmez. Yaşar Nuri bir çok konuda çelişkiler içinde olduğu gibi salat konusunda da çelişki içindedir. Yaşar Nuri Kuran'daki salatı ve ilgili ayetleri anlayabilmiş değildir. Farklı zamanlarda ilgili sorulara farklı cecaplar vermesi bundandır. Yaşar Nuri hep çelişkileri yaşıyor. Bundan sonra da yaşamaya devam edecektir. Çünkü Yaşar Nuri, basın ve yayında büyük ücret karşılığı fetva makamı, fetva mercii olmayı kabullenmiş hem cebinin hem içinin bundan nemalandığı ve keyif duyduğu bir din hocasıdır(!) Yaşar Nuri'nin diğerlerinden fazla bir farkı yoktur. O da dinini, geçimini yapmışlardandır.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hanifcan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 nisan 2012
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanifcan

Selam hanif06,

Daha önce belirttiğim gibi tek yazıda dahi Yaşar Hocanın çelişkili ifadeler kullandığını söylemiştim. Alıntılamış olduğunuz bu yazıda ise Hoca, namazı tamamen şu anki şekliyle hatta özellikle Hanefi mezhebine göre kılınan (mesela elleri kulaklara kadar kaldırma şekli) namazı aynen kabul ederek açıklamalarda bulunmuş. Yazının/kitabın ana konusu Türkçe namaz… Yani Hoca ülkemizde büyük çoğunluğun kıldığı namazda ne denildiğini, namaz hareketlerinin ne anlama geldiğini öğretmek istemiş gibi. Demek istiyor ki, tamam nasıl biliyorsanız öyle kılın, gelenekleri, ilmihal kitaplarında yazılanları aynen alıp kılın, ama hiç olmazsa o yaptığınız hareketlerin ve okunan ayetlerin/surelerin ne anlama geldiğini bilerek kılın.

Eğer bu başlığın ilk yazısındaki sözler ve sizin buraya alıntıladığınız yazıdaki sözler aynı kişinin (Yaşar Hocanın) ağzından/kaleminden çıktıysa Hoca da namaz konusunda çelişkiler içinde dönüp duruyor.

Mesela birinci yazıda tahiyyat konusunda peygamberin uygulaması olmadığını söylerken, sizin gönderdiğiniz yazıda ise tahiyyatın telkin ettiği duaların mükemmelliğinden bahsetmiş. Diğer örneklere geçmeye bile gerek yok.

Araştırmaları sonucu elde ettiği bilgileri ve düşündüklerini (dediğiniz gibi) çekinmeden korkmadan söyleyen Yaşar Hoca gibi biri nasıl olur da bu konuda çelişkili ifadeler kullanabilir?

Yaşar Hoca dahil Peygamberin neyi nasıl yaptığını ayrıntısıyla bilmek mümkün değildir. Kaldı ki namazı ne zaman nasıl kıldığını nereden ve nasıl bilelim.

Neyse kendisi adına konuşmuş ve fikir yürütmüş olmayalım.  Sonuçta herkesin namazı kendine…
Yukarı dön Göster hanifcan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanifcan
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats