HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kuranda EL Kesme Cezasi Var mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

hanif Yazdı:
 

Selam

Erdal kardeş çok aceleci davranıyorsun.



Selam samimi inananlara olsun!

Hanif bey seninle polemiğe/atışmaya girmeyeceğim! Yalnız küçük bir sorum var, cevaplarsan sevinirim!

Şimdi sen boşver Erdal dostun aceleciliğini, ben senin meramını anladım! "Kızım sana söylüyom - gelinim sen anla misali" bir göndermede bulunmuşsun! Öyleyse sana soruyorum;

_ Keyfi hırsılık yapan kişinin ellerini kesmemeliyiz mi diyorsun?

Ve buna kanıt olarak da kendileri ile mücadele ettiğin/ettiğimiz o, "namaz yok" diyenleri gösteriyorsun öyle mi? Bir karar ver! O insanlar  dinde güvenilir mi? Değil mi? Güvenilir idiyseler ne demeye onlarla mücadele ettin? Güvenilir değil iseler, sen ne hakla onların saçmalıklarını kendine kanıt olarak gösteriyorsun?

Dediğim gibi seninle polemiğe girmeyeceğim! Medeni bir şekilde doğruları ortaya koyarsan, biz de senin samimi bir mümin olduğuna kanaat getiririz!  Yada yine küfürvari uslupla karşılık verirsin de puanını iyice düşürürsün !!! 


__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Selam samimi inananlara olsun!

Hanif bey seninle polemiğe/atışmaya girmeyeceğim! Yalnız küçük bir sorum var, cevaplarsan sevinirim!

Şimdi sen boşver Erdal dostun aceleciliğini, ben senin meramını anladım! "Kızım sana söylüyom - gelinim sen anla misali" bir göndermede bulunmuşsun! Rabbim şahittir ki kesinlikle böyle bir şey aklımdan geçmedi.Öyleyse sana soruyorum;

Elbetteki sorabilirisin. Ben la yu,sel değilim ki

_ Keyfi hırsılık yapan kişinin ellerini kesmemeliyiz mi diyorsun?

Ben kuranın bütünlüğüne göre bunu anlıyorum diyorum. Zira el koparma şeklinde anlarsak cevaplanması gereken bir yığın soru açıkkta kalıyor diyorum.El koparma şeklinde anlayan kardeşlerde bu sorulara cevap vermeli değilmi ?

Ve buna kanıt olarak da kendileri ile mücadele ettiğin/ettiğimiz o, "namaz yok" diyenleri gösteriyorsun öyle mi? Bir karar ver!

Bak kardeşim yeryüzünde hiç bir insan A sından Z sine kadar yanlış değildir. En azından ben böyle inanıyorum.Ben bağnaz değilim.Bir çok konuda karşı olduğum insanların bile doğrularına hayır demedim şimdiye kadar ve demeyeceğimde. Dolayısıyla onların bu konuda görüşleriden istifade ettim

 O insanlar  dinde güvenilir mi? Değil mi? Güvenilir idiyseler ne demeye onlarla mücadele ettin? Güvenilir değil iseler, sen ne hakla onların saçmalıklarını kendine kanıt olarak gösteriyorsun?

Dediğim gibi karşımdaki şeytan bile olsa acaba doğrumu söylüyor diye araştırırım. Araştırdım ve baktım haklılık payları çok yüksek taki birileri aksini kuranın bütünlüğüne göre isbat edinceye kadar. Eğer ben herkesi sucu bucu diye ayırıp, kendimi müstağni görse idim kuran anlayışında bir adım atamaz yerimde sayardım

 


Dediğim gibi seninle polemiğe girmeyeceğim! Medeni bir şekilde doğruları ortaya koyarsan, biz de senin samimi bir mümin olduğuna kanaat getiririz!  Yada yine küfürvari uslupla karşılık verirsin de puanını iyice düşürürsün !!!

KURANDA KA TA A KAVRAMI

 

Bakara 27 الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك هم الخاسرون

27- Onlar ki, söz verip andlaştıktan sonra Allah'a verdikleri sözü bozarlar. Allah'ın birleştirmesini emrettiği( anlaşmayı) keserler ve yeryüzünde bozgunculuk yaparlar. İşte zarara uğrayanlar onlardır.

 

Bakara 166 إذ تبرأ الذين اتبعوا من الذين اتبعوا ورأوا العذاب وتقطعت بهم الأسباب

166- O zaman kendilerine uyulan kimseler, azabı görerek kendilerine uyanlardan kaçıp uzaklaşmışlar ve aralarındaki bütün bağlar kopmuştur.

 

Al-i Imran 127 ليقطع طرفا من الذين كفروا أو يكبتهم فينقلبوا خائبين

127- (Allah bu yardımı) inkâr edenlerden bir kısmını kessin veya perişan etsin de umutsuz olarak dönüp gitsinler (diye yaptı).

 

Maide 33 إنما جزاء الذين يحاربون الله ورسوله ويسعون في الأرض فسادا أن يقتلوا أو يصلبوا أو تقطع أيديهم وأرجلهم من خلاف أو ينفوا من الأرض ذلك لهم خزي في الدنياول 07;م في الآخرة عذاب عظيم

33- Allah ve Resulüne karşı savaşan ve yeryüzünde fesat çıkarmaya çalışanların cezası, ancak öldürülmeleri veya asılmaları yahut ayak ve ellerinin çaprazlama kesilmesi, ya da yeryüzünde başka bir yere sürgün edilmeleridir. Bu, dünyada onlar için bir zillettir. Ahirette ise onlar için büyük bir azab vardır.

 

Maide 38 والسارق والسارقة فاقطعوا أيديهما جزاء بما كسبا نكالا من الله والله عزيز حكيم

38- Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'dan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah daima üstündür, hikmet sahibidir.

 

Enam 45 فقطع دابر القوم الذين ظلموا والحمد لله رب العالمين

45- Böylece zulmeden kavmin kökü kesildi. Âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamdolsun.

 

Enam 94 ولقد جئتمونا فرادى كما خلقناكم أول مرة وتركتم ما خولناكم وراء ظهوركم وما نرى معكم شفعاءكم الذين زعمتم أنهم فيكم شركاء لقد تقطع بينكم وضل عنكم ما كنتم تزعمون

 

94- Bugün, sizi ilk defa yarattığımız zamanki gibi yapayalnız huzurumuza geldiniz, size verdiğimiz herşeyi arkanızda bıraktınız. Allah'ın size göre ortağı olduklarını iddia ederek yardımlarına, şefaatlarına güvendiğiniz ortakları yanınızda görmüyoruz. Aranızdaki bütün bağlar artık kesilmiş, güvendiklerinizin hepsi kaybolup gitmiştir.

 

Araf 72 فأنجيناه والذين معه برحمة منا وقطعنا دابر الذين كذبوا بآياتنا وما كانوا مؤمنين

72- Onu ve onunla beraber olanları rahmetimizle kurtardık ve âyetlerimizi yalanlayıp da iman etmeyenlerin kökünü kestik.

 

Araf 124 لأقطعن أيديكم وأرجلكم من خلاف ثم لأصلبنكم أجمعين

124- "Ellerinizi ve ayaklarınızı çaprazlama kestireceğim, sonra da bilin ki, sizi astıracağım

 

Araf 160 وقطعناهم اثنتي عشرة أسباطا أمما وأوحينا إلى موسى إذ استسقاه قومه أن اضرب بعصاك الحجر فانبجست منه اثنتا عشرة عينا قد علم كل أناس مشربهم وظللنا عليهم الغمام وأنزلنا عليهم المن والسلوى كلوا من طيبات ما رزقناكم وما ظلمونا ولكن كانوا أنفسهم يظلمون

160- Biz onları oniki kabileye ayırdık. Ve kavmi kendisinden su istediği zaman Musa'ya, elindeki asâ ile taşa vur, diye vahyettik, vurunca hemen o taştan oniki pınar akmaya başladı. Halkın her biri su alacağı yeri iyice öğrendi. Bulutu da üzerlerine gönderdik, gölgeledik. Onlara kudret helvası ve bıldırcın indirdik. Size rızık olarak ihsan ettiğimiz nimetlerin temizinden yiyiniz, dedik. Onlar zulmü bize yapmadılar, lakin kendi kendilerine zulmediyorlardı.

 

Enfal 7 وإذ يعدكم الله إحدى الطائفتي 06; أنها لكم وتودون أن غير ذات الشوكة تكون لكم ويريد الله أن يحق الحق بكلماته ويقطع دابر

7. İşte o zaman Allah size iki taifeden (kervan veya kureyş ordusundan) birini vaad ediyordu ki, sizin olacaktı. Siz ise arzu ediyordunuz ki, şanı ve şerefi olmayan şey (kervan) sizin olsun. Halbuki Allah, âyetleriyle hakkı yerine oturtmak ve kâfirlerin arkasını kesmek istiyordu.

 

Tevbe 110 لا يزال بنيانهم الذي بنوا ريبة في قلوبهم إلا أن تقطع قلوبهم والله عليم حكيم

110- Onların kurmuş oldukları bu türlü binalar, kalpleri parça parça olmadıkça, kalblerinde bir nifak düğümü olup kalacaktır. Allah, alîmdir, hakîmdir

 

Ynus 27 والذين كسبوا السيئات جزاء سيئة بمثلها وترهقهم ذلة ما لهم من الله من عاصم كأنما أغشيت وجوههم قطعا من الليل مظلما أولئك أصحاب النار هم فيها خالدون

27- Kötülük kazanmış olanlara gelince, kötülüğün cezası, misli kadardır. Ve onları bir aşağılık ve eziklik kaplar. Onlar için Allah'dan başka hiçbir kurtarıcı yoktur. Yüzleri karanlık geceden bir parçaya bürünmüş gibidir. İşte onlar cehennem ehlidir. Orada ebedî kalacaklardır.

 

Hud 81 قالوا يالوط إنا رسل ربك لن يصلوا إليك فأسر بأهلك بقطع من الليل ولا يلتفت منكم أحد إلا امرأتك إنه مصيبها ما أصابهم إن موعدهم الصبح أليس الصبح بقريب

81- Melekler dediler: "Ey Lut! Şundan emin ol ki, biz Rabbinin elçileriyiz. Onlar sana asla zarar veremezler. Sen, gecenin bir kısmı olunca ailenle birlikte hemen buradan çık git. İçinizden hiç kimse geri kalmasın, eşin başka. Çünkü ona da onlara gelecek olan musibet gelecektir. Haberin olsun, helâk zamanları sabah vaktidir. Zaten sabah yakın değil mi?"

 

Yusuf 31 فلما سمعت بمكرهن أرسلت إليهن وأعتدت لهن متكأ وءاتت كل واحدة منهن سكينا وقالت اخرج عليهن فلما رأينه أكبرنه وقطعن أيديهن وقلن حاش لله ما هذا بشرا إن هذا إلا ملك كريم

31. Azizin karısı, onların gizliden gizliye dedikodu yaydıklarını işitince, onlara davetçi gönderdi ve onlara mükellef bir sofra hazırladı. Her birine bir bıçak verdi, beri taraftan da Yusuf'a "çık karşılarına" dedi. Görür görmez hepsi onu gözlerinde çok büyüttüler ve ellerini kestiler. Dediler ki: "Hâşâ! Allah için, bu bir insan değil, olsa olsa yüce bir melektir."

 

Rad 4 وفي الأرض قطع متجاورات وجنات من أعناب وزرع ونخيل صنوان وغير صنوان يسقى بماء واحد ونفضل بعضها على بعض في الأكل إن في ذلك لآيات لقوم يعقلون

4. Yeryüzünde birbirine komşu kıtalar vardır. Üzüm bağları, ekinler, çatallı ve çatalsız hurmalıklar vardır ki, hepsi bir tek su ile sulanır. Halbuki meyvelerinde birini öbürüne üstün kılıyoruz. Aklı eren bir kavim için bunda muhakkak ibretler vardır

 

Rad 25 والذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك لهم اللعنة ولهم سوء الدار

25. Allah'ın ahdini misak ile belgeledikten sonra bozanlar ve Allah'ın birleştirilmesini emrettiği bağlantıları koparanlar ve yeryüzünü bozguna verenler varya, işte lanet olsun onlara! Ve yurdun kötüsü de onlaradır.

 

Rad 31 ولو أن قرءانا سيرت به الجبال أو قطعت به الأرض أو كلم به الموتى بل لله الأمر جميعا أفلم ييئس الذين ءامنوا أن لو يشاء الله لهدى الناس جميعا ولا يزال الذين كفروا تصيبهم بما صنعوا قارعة أو تحل قريبا من دارهم حتى يأتي وعد الله إن الله لا يخلف الميعاد

31. Bir Kur'ân ki, onunla dağlar yürütülse veya onunla yer parçalansa veya onunla ölüler konuşturulsa (inkarcılar yinede inanmaz). Fakat emir bütünüyle Allah'ındır. İman edenler, kâfirlerden ümit kesip daha anlamadılar mı ki, Allah dileseydi, elbette insanların hepsine toptan hidayet buyururdu. O küfürde direnenlerin kendi sanatlarıyla başlarına musibet inip duracak, ya da yurtlarının yakınına konacak. Nihayet Allah'ın vaadi gelecek. Muhakkak ki, Allah vaad ettiği zamanı şaşırmaz.

 

Hicr 65 فأسر بأهلك بقطع من الليل واتبع أدبارهم ولا يلتفت منكم أحد وامضوا حيث تؤمرون

65- "Gecenin bir bölümünde aileni yola çıkar, sen de arkalarından yürü ve sizden kimse ardına bakmasın; istenen yere gidin."

 

Enbiya 93 وتقطعوا أمرهم بينهم كل إلينا راجعون

93- Ama insanlar din konusunda aralarında bölüklere ayrıldılar ama, hepsi bize döneceklerdir

 

Hac 15 من كان يظن أن لن ينصره الله في الدنيا والآخرة فليمدد بسبب إلى السماء ثم ليقطع فلينظر هل يذهبن كيده ما يغيظ

15- Allah'ın ona dünyada ve ahirette yardım etmeyeceğini sanan kimse hemen yukarıya bir ip uzatsın, sonra nefesini kessin de baksın bu hilesi kendisini öfkelendiren şeyi giderecek mi?

 

Hac 19 هذان خصمان اختصموا في ربهم فالذين كفروا قطعت لهم ثياب من نار يصب من فوق رءوسهم الحميم

19- Şu ikisi Rableri hakkında tartışmaya girmiş iki hasımdır. kafirler için ateş parçalarından elbiseler vardır. Başlarının üstünden kaynar su dökülür

 

Müminun 53 فتقطعوا أمرهم بينهم زبرا كل حزب بما لديهم فرحون

:53. Ne var ki insanlar kendilerine emredileni aralarinda parça parça böldüler. Her gurup kendilerinde bulunan ile sevinip böbürlenmektedirler

 

Ankebut 29 أئنكم لتأتون الرجال وتقطعون السبيل وتأتون في ناديكم المنكر فما كان جواب قومه إلا أن قالوا ائتنا بعذاب الله إن كنت من الصادقين

29 siz, ille de erkeklere yaklaşacak, yol kesecek ve toplantılarınızda edepsizlik yapacak mısınız?" Kavminin cevabı ise, şöyle demelerinden ibaret oldu: "Doğru söyleyenlerden isen Allah'ın azabını getir bize!"

 

Muhammed 15 مثل الجنة التي وعد المتقون فيها أنهار من ماء غير ءاسن وأنهار من لبن لم يتغير طعمه وأنهار من خمر لذة للشاربين وأنهار من عسل مصفى ولهم فيها من كل الثمرات ومغفرة من ربهم كمن هو خالد في النار وسقوا ماء حميما فقطع أمعاءهم

15- Kötülükten sakınanlara vaad edilen cennetin durumu şöyledir: Orada bozulmayan temiz sudan ırmaklar, tadı değişmeyen sütten ırmaklar, içenlere lezzet veren şaraptan ırmaklar ve süzme baldan ırmaklar vardır. Onlar için cennette her çeşit meyve ve Rablerinden bir bağışlanma vardır. Bunların durumu, ateşte ebedî olarak kalacak olan ve bağırsaklarını parçalayacak kaynar su içirilen kimsenin durumu gibi olur mu?

 

Muhammed 22 فهل عسيتم إن توليتم أن تفسدوا في الأرض وتقطعوا أرحامكم

22- Demek siz iş başına gelecek olursanız yeryüzünde bozgunculuk çıkaracaksınız ve akrabalık bağlarınızı koparacaksınız öyle mi?

 

Hasr 5 ما قطعتم من لينة أو تركتموها قائمة على أصولها فبإذن الله وليخزي الفاسقين

5. Hurma ağaçlarından her hangi bir şey kesmeniz veya kökleri üzerinde bırakmanız hep Allah'ın izniyle ve O'nun, yoldan çıkanları cezalandırması içindir

 

Hakka 46 ثم لقطعنا منه الوتين

46- Sonra da onun şah damarını keser atardık

Görüldüğü gibi kataa kavramı organ kesme dışında da bir çok anlama geliyor.

İlişkileri kesmek

Yapılan anlaşmayı bozmak

parça, bölüm

Uzaklaşma

Şimdi aynı şekilde bende sizden maide 6 da Rabbimiz gerçekten el kesilmesini mi murad etmiştir diye haklı olarak soruyorum

yumurta çalanla banka soyana aynı cezamı uygulanacak. O takdirde bu adaletsizlik olmaz mı ? Hatta ihtiyacı için ekmek çalanlar ne olacak

Bir kere çaldı 1 elini kestik. İkinci kere çalarsa ikinci elinimi keseceğiz.Üçüncüde dördüncüde ne olacak ayaklarını mı kesecez ?

Varsayalım ki adamın elini kestik. Peki bu adam ailesine nasıl bakacak.Devlet mi bunun ailesini geçimini sağlayacak.Bu takdirde devlete gereksiz yere külfet gelmiş olmazmı.Ayrıca ben o kadar tembel adam biliyorum ki sırf çaılşammak için elinin kesilmesine bile razı olur Nasıl olsa devlet bana bakacak diye.

Niçin ayette bu ayrıntılar yok.

selam

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

hanif Yazdı:

Görüldüğü gibi kataa kavramı organ kesme dışında da bir çok anlama geliyor.

İlişkileri kesmek

Yapılan anlaşmayı bozmak

parça, bölüm

Uzaklaşma

Şimdi aynı şekilde bende sizden maide 6 da Rabbimiz gerçekten el kesilmesini mi murad etmiştir diye haklı olarak soruyorum



Selam!

Tamam haklı olabilirsin ama gözden kaçırdığımız birşey var! Ben Allah'ın askeri'ne cevap yazdığımda şu ifadeyi kullanmıştım. Abdest alırken yaptığımız "Mesih"i, Hz.İsa için kullanılan Mesih ile bir tuttuğumuzda oldukça karışık bir durum çıkıyor ortaya! Bu karışıklığı nasıl gidereceğiz? Dediğin gibi arapça kelimelerin anlamı zengin! Muhtelif ayetlerde muhtelif anlamlarda kullanılabiliyorlar! Eğer bağıntı kurmadan bunları irdelersek sapıtmamız içten bile değil! Bağıntıyı onun bunun dedikleri ile değil, SADECE KURAN ile kurmamız gerekmez mi?

Diyorsun ki;

yumurta çalanla banka soyana aynı cezamı uygulanacak. O takdirde bu adaletsizlik olmaz mı ? Hatta ihtiyacı için ekmek çalanlar ne olacak

Bir kere çaldı 1 elini kestik. İkinci kere çalarsa ikinci elinimi keseceğiz.Üçüncüde dördüncüde ne olacak ayaklarını mı kesecez ?

Varsayalım ki adamın elini kestik. Peki bu adam ailesine nasıl bakacak.Devlet mi bunun ailesini geçimini sağlayacak.Bu takdirde devlete gereksiz yere külfet gelmiş olmazmı.Ayrıca ben o kadar tembel adam biliyorum ki sırf çaılşammak için elinin kesilmesine bile razı olur Nasıl olsa devlet bana bakacak diye.

Niçin ayette bu ayrıntılar yok.

Bizim yanlışımız ne biliyor musun? "İşittik ve itaat ettik" diyemiyoruz! Yahudiler kendilerine inen gerçekleri, kendi nefislerine ters düşeceğini sezdiğinden ya değiştirdi yada gizledi, bunların bu sahtekarlığını deşifre etmesi için korunan Kuran gönderildi! Sen bilirsin bunu! Neyse bunu geçeyim, "yumurta çalan ile banka soyana aynı ceza mı uygulanacak?" diyorsun! Yumurta çalan açtır! Hiçbir kibirli münafık O'na zekat-sadaka yardımı yapmamıştır! Çalışacak dermanı da yoktur (haliyle)! Mecburen hırsızlık yapmak zorunda kaldığı için bu kişinin elini kesemezsin! Fakat ben dedim ki, "keyfi" bu işi yapanın elini keseceksin (bitmeyen bir hırsla başkalarının emeklerini gasp eden hortumcuların mesela)! Peki neden kesmelisin?

Sen yıllarca çalış didin, alınteri dök, zar zor bir araba al! Bu araba helal paranla kazandığın bir araba olsun! Diyelim ki 5 sene boyunca el işinde çalışıp didindin ve anca bunun parasını biriktirebildin! Ama gel gör ki hırsızlığı zevk için yapan ayyaş pezevengin birisi sen uyurken arabanı çaldı! Sadece araba değil, bu bir örnek idi! Değer verdiğin ve üzerinde emek harcayarak edindiğin her türlü eşyayı yürüttüler! Şimdi bu işi alışkanlık haline getiren kişinin elini kesmezsen (caydırmazsan) bu insanlar türemez mi! Magandalar, mafyalar neden türedi zannediyorsun? Haraç alan mafya babalarının yaptığı nedir sence? Hem hırsızlık, hem gasp! Sıkıysa verme! Sıkıysa diren!

Hırsızlığın alışkanlık haline getirildiği toplumlara da bir bak! Bir zaman sonra bu, artık doğal karşılanır! Bak Amerika'ya! Katrina'dan sonra yağma edilen eşyalar için "çalan mı suçlu, çaldırtan"mı sence? O kişilere yardım yapılsaydı ve/veya zekat-sadakadan anlasalardı çalarlar mıydı? Boşver onu sen kendi adına söyle! Evine girip çıkan bir hırsız tespit ettin! 2,3,5 kez evine girip birşeyler alıp götürüyor! Sen çalış o yesin! Baktın ki bu adam hali vakti yerinde biri! O adamı bir gün suçüstü yakalıyorsun? Soruyorsun? Neden çalıyorsun? Mecbur kaldığım için! E sen de zekat-sadaka veren biri değilsen düşünürsün "gönül rızasıyla (zekat-sadaka) vermedim, bak şimdi evimi soyuyorlar!" Kendine kızarsın ve adamı salıverirsin! Fakat aynı adam bundan güç/yüz bulur ve daha sonra yine malını çalmaya gelir. Adam alışmışsa buna, bu ne zamana kadar devam eder? Tabiki sen onu öldürene kadar! Oysa adam öldürmek haramdır!

Yukarıdaki Araf (124.ayet) suresinde geçen ifadeye dikkat et! Orada da fiili bir kesilme bahsi geçiyor! Yani Maide suresinde sözü edilen fiili kesmeyi destekleyen (başka) bağıntı ayetlerden biridir bu!

Sözün özü, ben zoraki hırsızlık yapan birinin elini kesmeli demiyorum! Bu işi keyif için yapan kişinin elini kesmeli diyorum! Bir caydırma yöntemi olarak! Elleri kesilen biri bir daha çalamaz ve ruhsal bunalıma girer! Ayetin devamında "kim, yaptığı bu haksızlıktan sonra tevbe ederlerse yani pişman olurlarsa Allah affedicidir" diyor. Kişi bu işin (keyfi çalmanın) haksız/çirkin bir iş olduğunu ellerini kaybettikten sonra anlar ve pişman olur/tevbe eder! Eğer kişi çalmayı kendine meslek edinmişse 5-10 hatta 20 sene içeride yatması onu caydırmaz! TV'de bunların örneği yüzlerce! Ama Maide'deki hükmü yasallaştırdığını ilan et bakalım çalmaya cesaret edebiliyorlar mı?

Not: Yazım biraz karmaşık oldu ama umarım meramımı anlatabilmişimdir!



__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Tamam haklı olabilirsin ama gözden kaçırdığımız birşey var! Ben Allah'ın askeri'ne cevap yazdığımda şu ifadeyi kullanmıştım. Abdest alırken yaptığımız "Mesih"i, Hz.İsa için kullanılan Mesih ile bir tuttuğumuzda oldukça karışık bir durum çıkıyor ortaya! Bu karışıklığı nasıl gidereceğiz?

Bir şahsın adı olan mesih ile,bir fiilin adı (sıvazlama)olan mesihi birbirine karıştıracak kadar zırcahil biri varsa bu onun sorunudur.Oysaki ben burda kuranın bütünlüğünden bahsediyorum.Verdiğin bu örneğin benimle hiç bir alakası yok

 Dediğin gibi arapça kelimelerin anlamı zengin! Muhtelif ayetlerde muhtelif anlamlarda kullanılabiliyorlar! Eğer bağıntı kurmadan bunları irdelersek sapıtmamız içten bile değil! Bağıntıyı onun bunun dedikleri ile değil, SADECE KURAN ile kurmamız gerekmez mi?

Ben bundan farklı birşey yaptığımı zannetmiyorum.Onun bunun dediği ne demek.Hikaye anlatmadım herhalde.Bende kuranın başka ayetleriyle bağıntı kurmaya çalıştım.Sende kalkarsın bu bağıntının şu şu ayetlere göre yanlış olduğunu kanıtlarsın olur biter

Bizim yanlışımız ne biliyor musun? "İşittik ve itaat ettik" diyemiyoruz!

Neye itaat edeceğim.Allaın emirlerine boynum kıldan ince.Ama insanların kendi anlayışlarına araştırmadan asla.Bu korkutmayı gelenekçilerde asırlardan beri yapıyor

İtatat et, itatat et

neye itaat eedecem

hadislere itatat et,araştırma soruşturma itaat et

iyi ama aklıma yatmıyor bunlar

bırak aklını itatat et

kim diyor bunu

Allah emrediyor. bir çok ayettte Alaha ve resulüne itatat edin diyor.

eeeee

Allahaa itatat kurana itatat, resule itaat hadislere itaatmış

Yahudiler kendilerine inen gerçekleri, kendi nefislerine ters düşeceğini sezdiğinden ya değiştirdi yada gizledi, bunların bu sahtekarlığını deşifre etmesi için korunan Kuran gönderildi!

Çok büyük bir itham.Bizlerin  başında onlar gibi iki peygamber yok ki ,birilerinin yanlış anlama ihtimali olmasın.Allahın kitabını samimi niyetle anlamaya çalışan birini yahudilere benzetmek.

Sebep ne?

Ben böyle anlıyorum,sen de böyle anlamazsan yahudilerin durumuna düşersin.İyide senin doğru anladığına delilin ne. Şimdiye kadar delillerini ortaya koyduğunu  görmedim. Beni yorumlamaktan başka yaptığın bir şey yok.

Var sayalım ki ben yahudiyim, hatta bir adım daha ileri gidelim ben ilahlık taslayan fiiravunum.Bu durum senin mutlaka doğru olduğun anlamına mı gelir, yoksa Allah katında derecenimi artırır.

 

Sözün özü, ben zoraki hırsızlık yapan birinin elini kesmeli demiyorum! Bu işi keyif için yapan kişinin elini kesmeli diyorum! Bir caydırma yöntemi olarak! Elleri kesilen biri bir daha çalamaz ve ruhsal bunalıma girer! Ayetin devamında "kim, yaptığı bu haksızlıktan sonra tevbe ederlerse yani pişman olurlarsa Allah affedicidir" diyor. Kişi bu işin (keyfi çalmanın) haksız/çirkin bir iş olduğunu ellerini kaybettikten sonra anlar ve pişman olur/tevbe eder! Eğer kişi çalmayı kendine meslek edinmişse 5-10 hatta 20 sene içeride yatması onu caydırmaz! TV'de bunların örneği yüzlerce! Ama Maide'deki hükmü yasallaştırdığını ilan et bakalım çalmaya cesaret edebiliyorlar mı?

Bunlar senin kananatin saygı duyarım.Ancak yüzdeyüz doğru olduğunuda idia edemezsin, niye edemezsin.

Birincisi el kesme olayı senin zannetiğin gibi caydırıcı değildir.Var sayalımki senin anladığın gibi Allahın emri elin kesilmesi.Pek elin kesilmesinden Allahın muradı ne olabilir

hırsıza acı çektirmek mi

yoksa elinin koparılması mı

Neye göre bunlardan birine karar verecez

Hırsız bal gibide beni uyuşturun acı cekmek istemiyorum diyebilir.Yok hayır olmaz deyip bağırta bağırta kasaplık mı yapacaz

Hadi diyelimki uyuşturarak adamın elini kestik

Ya adam elini geri isterse ne olacak.Bugünkü tıbba göre adamın kesik elini alırp yeniden diktirmesi mümkün

Ne olacak bu durumda? Biz kesecez adam diktirecek biz kesecez adam diktirecek.Oyuncak mı bu?

 

Bir insanı katletmekmi daha ağır suç yoksa onun malını çalmak mı ?

 

bakara 178- Ey iman edenler! Öldürmede kısas size farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ama her kim, ölenin kardeşi tarafından bir şey karşılığı bağışlanırsa, o zaman örfe uyması, ona diyeti güzellikle ödemesi gerekir. Bu, Rabbiniz tarafından bir hafifletme ve bir rahmettir. Her kim bunun arkasından yine saldırırsa, artık ona acı veren bir azab vardır.

Yakını öldürülmüş mağdurun isterse katili diyet karşılığı affetme yetkisi var.Yani kısaca mağdurun görüşü alınmadan devlet katile kafasına göre kısas uygulayamıyor.

Parası çalınan mağdurda pekala hırsızı afffetme yoluna gidebilir. Peki bu durumda ne olacak?

Kendi psikolojık saplantılarımızı kurana onaylatmayalım derim.Unutmayalım ki, bir eğlenceden ibaret olan futbol maçına bile döner bıçaklarıyla gitmeyi maharet sayan, karısına kızına yan baktı namusu lekelendi diye gözünü kırpmadan adam öldüren müthiş bir şekilde şiddete meyilli, kafa uçurmakla meşhur osmanlının soyundan gelen bir türk toplumun içinde yaşıyoruz.

İnsan katletmekte osmanlıdan geri kalır yanı olmayan mustafa kemali bile birileri hala kuran ve haniflik adına onaylayabiliyorsa demek ki bizlerin yontulacak daha çook sivri uçları var demektir

Hasılı kelam bu işler kodummu oturturum mantığıyla olmuyor veselam

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

  Selam arkadaşlar.Oturduğumuz yerden Allahın ayetlerini(trafik işaretlerini)tartışmanın zararlarından birisi de işte bu.Meydan en doğruya ulaşmadan ziyade karşı ayetlerle savaş alanına dönüştü.Bizim öncelikli görevimiz teslim olduğumuz Rabbimizin ayetlerini bize lazım olduğu kadarıyla anlamak ve yaşamak olmalı değilmiydi?

        Şimdi biz ne zaman İslam toplumu olduk veya bize ne zaman kendi hukukumuzu uygulamak için serbestlik kazandıkta biz de tutuyoruz acil(!)olarak hukukla ilgili bu soruna çare aramaya çabalıyoruz?

      Kusura bakmayın ama zaten azıcık olan gücümüz ve sayımız bu gidişle daha şimdiden yok yere iyice azalacak:Oysa biz ''Kurandan kolayınıza geleni okuyun.''emrini önceleyip yalnızca Allaha teslimiyeti gerektiren,imanımızı artıran ayetleri gündeme getirsek,bizi bir binanın tuğlaları gibi kenetleyen ayetlerle muhatap olsak daha iyi olmazmı?

     Evet ben de bu tartışmalara katılıyorum ve bu açıdan ben de hata yapıyorum.Her açılan konuya ve özellikle de Kuranla ilgiliyse kayıtsız kalmamaya çalışıyorum.Bildiklerimi yazıya dökme, arkadaşları bilgilendirme veya yanlış öğrendiklerimi test etmek için böyle yapıyorum diye kendimi avutuyorum.Ancak iş,kendi içimizde çatışma noktasına gelince geri durmaya çabalıyorum.Bu kez de orta yolu bulmaya çalışan arkadaşlar yalnız kalıyor.

     Aslında şu tartışma metoduyla ilgili konu üzerinde bazı kurallar iyi belirlenmiş ve yönetici arkadaşlar da tartışılması gereken ile şimdilik gerekmeyen konuları iyi tespit etmiş olsalardı,tahminimce bu kadar ayrılık oluşmazdı.İnşallah metod konusu yeniden gündeme gelir.

   Gelelim itirazlara.Hanif arkadaşın kataa fiiliyle ilgili farklı bir tanım getirmeye çalışması pek doğru değil.Çünkü aynı kelimeyi biz Türkçede de farklı anlamlarda kullanırız.Ör.Ekmek kesmek,elmayı kesmek,suyu kesmek,yolu kesmek,yüzüğü kesmek...Şimdi bunların hepsinin aynı anlamda olduğunu düşünmek nasıl yanlışsa aynısı kataa fiili için de geçerlidir.Bundan dolayı da muhkem ve müteşabih kuralı gereği hüküm bildiren bu ayeti şuna veye buna göre değil Allahın muradına göre anlamaya çalışacağız.Elbette ağır bir ceza olan el kesmeden önce biz  hırsızlığı önlemek için her yolu deneyeceğiz.Yine de buna rağmen hala hırsızlık yaygın ve sırf zarar vermek için yapılıyorsa o zaman ağır olan hükme yöneleceğiz..

     Evet arkadaşlar,son söz elbette bu değildir,ama biraz daha öncelikli konularımızı belirlemek için lütfen daha titiz olalım,kırıcı olmaktan hassasiyetle kaçınalım.Rabbimizin, kendi çabamız ve aklımızla bulduğumuz, bize de hidayet ettiği bu yoldan ayırmaması için bol bol O'na dua edelim.Evet,her arayan bulan değildir ama bulanlar da arayanlardır.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

Bu işi polemiğe dökmeyelim istemiştim ama, yol (zoraki) buna çıkıyor!

Bir şahsın adı olan mesih ile,bir fiilin adı (sıvazlama)olan mesihi birbirine karıştıracak kadar zırcahil biri varsa bu onun sorunudur.Oysaki ben burda kuranın bütünlüğünden bahsediyorum.Verdiğin bu örneğin benimle hiç bir alakası yok

Ben "Mesih" için "İsa"nın diğer bir adıdır demedim. "İsa" ismi için İsa ismi kullanılır. Muhammed için Muhammed! Şimdi sen haliyle İsa ve Kutsal Ruh ilişkisini bilemediğin için doğal olarak çamur atma yöntemini kullanıyorsun! Söyle bakalım neden İsa ile birlikte mesih kelimesi kullanılıyor da diğerlerinde kullanılmıyor? Şimdi sen diyeceksin ki bana ne? Böyle dersen direkt çamur atma yöntemine başvurursun!

Sen "Yahya" a.s'ı dikkat ettin mi? İsmine bak! Yahya = Diri, canlı, hayat bulan, hayatta ... Nasıl yani? Yahya a.s diğer insanlardan farklı mı?

19/7 "Zekeriyya, sana bir oğul müjdeleriz. İsmi Yahya'dır. Onun gibisini daha önce yaratmadık."

İyi bak ayete! Kullandığımız "hayat" kavramı ile ne gibi bir alakası var? Peki İsa için kullanılan "mesih" kelimesinin?

Şimdi hemen fırlayacaksın ölümsüz hiçbir varlık/peygamber yoktur diye! Ölen nedir? Hanif söyle bana, insanda ölen nedir? Bedeni mi Ruhu mu? Bedeni dersen amenna! Ruhu dersen, sen Kuran'ı okumamışsın demektir. Ruhun ölümlü olduğuna inanmak, en azından 20 kusur ayete inanmamak anlamına gelir! Şimdi Yahya'yı ve bir de Musa ile yolculuk yapan/gaybı da bilebilen o varlığı düşünelim (18/60-82). Şimdi ayetlere bakarak "Gaybı Allah'tan başka kimse bilemez" dedikten sonra bu ilgili ayetleri okursan "aha bir çelişki buldum" dersin! Oysa bilmeyiz ki emir Allah'tan çıkmaktadır ve dilediğini seçer - dilediğini bırakır!

Öyleyse diyeceksin ki, sana göre Musa ile yürüyüşe çıkan ve gaybı dahi bilebilen o genç Yahya'mıydı? Neden olmasın derim! Hızır diye bilinen o zat, neden Yahya olmasın? İsmine dikkat et ve 19/7'i ayetini de!

Bunu laf kalabalığı olsun diye söylemedim! Ben bir düşünceyi kağıda dökmeden önce imkanım ölçüsünde ayetleri elerim. Süzerim! Bağıntı ararım! İlmi konuda önyargılı olmanın tehlikeli olduğunu bilirim! 17/36'a göre amel ederim! Sorularımı Kuran'a sorarım! Madem ki eksik bırakılan birşey yok Kuran'da, mutlaka soruma cevabı Kuran'dan alacağımdır! Kuran'da hangi kelime ve kavramın "nerede - nasıl ve neden" kullanıldığına dikkat edelim! Eğer sen de bunu kabul ediyorsan, birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var!

Neye itaat edeceğim.Allaın emirlerine boynum kıldan ince.Ama insanların kendi anlayışlarına araştırmadan asla.Bu korkutmayı gelenekçilerde asırlardan beri yapıyor

İtatat et, itatat et

neye itaat eedecem

hadislere itatat et,araştırma soruşturma itaat et

iyi ama aklıma yatmıyor bunlar

bırak aklını itatat et

kim diyor bunu

Allah emrediyor. bir çok ayettte Alaha ve resulüne itatat edin diyor.

eeeee

Allahaa itatat kurana itatat, resule itaat hadislere itaatmış

Dostum kafana göre anlamlar çıkarma! Sana verilen yanıtı hemen kendi beynine göre uyarlama! Seninle aramızda dağlar kadar fark olabilir! Sana bir ayet verdim ama numarasını vermedim! Ola ki bu adam Kuran'dan anlamaktadır - Kuran'ı iyi okumuştur, leb demeden leblebiyi anlar dedim! Ama nafile! Bakalım ne demişim!

Bizim yanlışımız ne biliyor musun? "İşittik ve itaat ettik" diyemiyoruz!

3/193 "Rabbimiz, biz, 'Rabbinize inanın' diye imana çağıran bir davetçiyi işittik ve inandık. Rabbimiz, günahlarımızı bağışla, kötülüklerimizi ört ve iyi kişiler olarak canımızı al.

24/51 Aralarında hüküm vermek üzere, ALLAH'a ve elçisine çağrıldıkları zaman inananlar yalnızca şunu söylerler: "İşittik ve uyduk." Kazananlar işte bunlardır.

Allah'ın sözlerini bize aktaran bir davetçiyi işitip yüz çevirmemiz mi gerekiyor? (45/8) Yoksa O'na inanmamız/uymamız mı gerekiyor? Sana ben mollalara, şeyhlere, imamlara itaat et demiyorum! Kimse kimseye böyle birşey diyemez zaten! Ama ben sana diyorum ki, Allah'tan gelen bir gerçeği kabul et! Kastettiğim bu idi! Çarpıtman için esnek bırakmışım cümleyi demek ki?

Yahudiler kendilerine inen gerçekleri, kendi nefislerine ters düşeceğini sezdiğinden ya değiştirdi yada gizledi, bunların bu sahtekarlığını deşifre etmesi için korunan Kuran gönderildi!

Çok büyük bir itham.Bizlerin  başında onlar gibi iki peygamber yok ki ,birilerinin yanlış anlama ihtimali olmasın.Allahın kitabını samimi niyetle anlamaya çalışan birini yahudilere benzetmek.

Nesi itham yahu? Sallıyorum yani ben! Seni bilmem ama ben 5 senedir sadece Kuranı konuşur oldum ve Kuran'la konuşur oldum dostum! Aiberg gibi ben Kuran'ım demiyorum. Fakat Allah sözleri Kalbimize kazınmış (2/97, 30/30) bir kere ve her daim buradan hitap ediyorum diyorum!

Sünniler (Buharilerini, Müslimlerini haklı çıkarmak için) diyorlar ki "elçi, ömrü boyunca (elçilik geldikten sonra) Kuran'dan mı konuştu"? Tüm kalbimle EVET diyorum! Çünkü bunu yaşıyorum! Allah, bizi yolundan ayırmasın inşallah!

Şimdi sen Kuran'ı ince ince araştırmamış olabilirsin! Seni mazur görürüm! Ama elin lanetli Yahudisini yağ gibi üste çıkarmak istiyorsan da (dinde) samimiyetinden şüphe ederim! İthamda bulunduğum konu için (???) (kaynak edindiğim) ayetlerden birkaçını buraya ekliyorum!

5/15 Kitap halkı, kitabın gizlediğiniz bir çok bölümünü açığa çıkaran ve bir çoğunu da yüzünüze vurmayan elçimiz geldi size. ALLAH'tan bir ışık ve apaçık bir kitap da geldi size.

6/28 Daha önce gizledikleri ortaya çıktığı için (bu itirafı yapıyorlar). Geri döndürülselerdi, yine menedildikleri şeye dönerlerdi. Yalan söylüyorlar.

2/59 Ancak içinizdeki zalimler, kendilerine verilen kelimeleri başka kelimelerle değiştirdiler. Nitekim, yoldan çıktıkları için zulmedenlerin üzerine gökten bir azap indirdik.

2/75 Onların size inanacaklarını mı umuyorsunuz? Halbuki onların bir kısmı, ALLAH'ın sözünü işitip kavradıktan sonra, bile bile onu değiştirirlerdi. ...

Sebep ne?

Ben böyle anlıyorum,sen de böyle anlamazsan yahudilerin durumuna düşersin.İyide senin doğru anladığına delilin ne.

Delilimi sana gösterdim!

Şimdiye kadar delillerini ortaya koyduğunu  görmedim.

Hep gösteriyorum! Sen bakar körlerden isen benim ne günahım var?

Bir insanı katletmekmi daha ağır suç yoksa onun malını çalmak mı ? 

bakara 178- Ey iman edenler! Öldürmede kısas size farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ama her kim, ölenin kardeşi tarafından bir şey karşılığı bağışlanırsa, o zaman örfe uyması, ona diyeti güzellikle ödemesi gerekir. Bu, Rabbiniz tarafından bir hafifletme ve bir rahmettir. Her kim bunun arkasından yine saldırırsa, artık ona acı veren bir azab vardır.

Yakını öldürülmüş mağdurun isterse katili diyet karşılığı affetme yetkisi var.Yani kısaca mağdurun görüşü alınmadan devlet katile kafasına göre kısas uygulayamıyor.

Parası çalınan mağdurda pekala hırsızı afffetme yoluna gidebilir. Peki bu durumda ne olacak?

İşi kısas ayetine dayandırıyorsun öyle mi? Fesuphanallah!

Kendi psikolojık saplantılarımızı kurana onaylatmayalım derim.

Böyle yapan birini gördüysen ismiyle haber ver ki, O'nu önce ben kınayayım!

Unutmayalım ki, bir eğlenceden ibaret olan futbol maçına bile döner bıçaklarıyla gitmeyi maharet sayan, karısına kızına yan baktı namusu lekelendi diye gözünü kırpmadan adam öldüren müthiş bir şekilde şiddete meyilli, kafa uçurmakla meşhur osmanlının soyundan gelen bir türk toplumun içinde yaşıyoruz.

İnsanlar var - insancıklar var! Her akıl bir olsaydı koyunu güdecek çoban bulamazdın!

İnsan katletmekte osmanlıdan geri kalır yanı olmayan mustafa kemali bile birileri hala kuran ve haniflik adına onaylayabiliyorsa demek ki bizlerin yontulacak daha çook sivri uçları var demektir

Hitler'in seni ilgilendirdiği kadar M.Kemal beni ilgilendirmiyor inan! Hepsi de aynı bunların! "Ne mutlu Türküm diyene" diye bağıra bağıra geldiler, şimdi PKK'yla bile başedemiyorlar! Peki PKK niçin oluştu? Neden bu ülkenin başına bela olmakta? Hiç bunun cevabını arayan yok! Kancık/kayırıcı siyaset böyle bir bela işte! Irkçılık böyle bir bela işte! Oysa toprak Allah'ın toprağı, bir bak Karun'dan - Süleyman'dan geriye kalan ne var?

Önderim/imamım: "İbrahim", Anayasam: "Kuran", Efendim: "Allah'tır"! Gayrısı da bana göre masaldır!

Hasılı kelam bu işler kodummu oturturum mantığıyla olmuyor veselam

Bu mantığa sahip değilim elhamdulillah!



__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Dostum kafana göre anlamlar çıkarma! Sana verilen yanıtı hemen kendi beynine göre uyarlama! Seninle aramızda dağlar kadar fark olabilir! Sana bir ayet verdim ama numarasını vermedim! Ola ki bu adam Kuran'dan anlamaktadır - Kuran'ı iyi okumuştur, leb demeden leblebiyi anlar dedim! Ama nafile! Bakalım ne demişim!

Ben kim kuranı anlamak kim, senin gibi üstadlar varken benim gibi geri zekalılara laf mı düşer

Allah'ın sözlerini bize aktaran bir davetçiyi işitip yüz çevirmemiz mi gerekiyor? (45/8) Yoksa O'na inanmamız/uymamız mı gerekiyor? Sana ben mollalara, şeyhlere, imamlara itaat et demiyorum! Kimse kimseye böyle birşey diyemez zaten! Ama ben sana diyorum ki, Allah'tan gelen bir gerçeği kabul et! Kastettiğim bu idi! Çarpıtman için esnek bırakmışım cümleyi demek ki?

O davetçi kim senmisin ?   Ben edip yüksel gibi bu ayet Allahtan değil insan sözümü dedim.Kendi anlayışımı ortaya koymak Allahtan gelen bir gerçeği inkar etmek anlamına mı geliyor

 

Şimdi hemen fırlayacaksın ölümsüz hiçbir varlık/peygamber yoktur diye!

Ortaya fırlamakla kalmıyorum dinim ve imanın adına yemin ederek diyorum ki hiç bir varlık ölümsüz değildir 

.Ölen nedir? Hanif söyle bana, insanda ölen nedir? Bedeni mi Ruhu mu?

   

İnsan bir bütün olarak yok oluyor.İnsanın ruhu yokki ölsün veya insandan çıksın.İnsan dünyaya gelmeden önce nasıl salt bir yokluk idi ise ölümde aynen bunu gibi salt bir yokluktur.

Ruh= vahiydir. Dolayısıyla Allahın ruhu = vahyi vardır.

Şimdi sen sözde bana kuranı aktaran bir elçsin değilmi.Ben senin elçiliğini inkar ediyorum kardeşim.Çünkü bu elçi bana kuran adına yunan mitololojisini yutturmaya çalışıyor

Bedeni dersen amenna! Ruhu dersen, sen Kuran'ı okumamışsın

Tabi ya senden başka kuran okuyan varmıdır şu dünyada

demektir. Ruhun ölümlü olduğuna inanmak, en azından 20 kusur ayete inanmamak anlamına gelir!

Hallooo hemşo kaç kere diyecez insanın ruhu muhu yok.Gostbasters filmine çevirdin kuranı yaw

 Şimdi Yahya'yı ve bir de Musa ile yolculuk yapan/gaybı da bilebilen o varlığı düşünelim (18/60-82). Şimdi ayetlere bakarak "Gaybı Allah'tan başka kimse bilemez" dedikten sonra bu ilgili ayetleri okursan "aha bir çelişki buldum" dersin!

Kendi çelişkini ona buna yamamaya çalışma ok

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

hanif Yazdı:

Dostum kafana göre anlamlar çıkarma! Sana verilen yanıtı hemen kendi beynine göre uyarlama! Seninle aramızda dağlar kadar fark olabilir! Sana bir ayet verdim ama numarasını vermedim! Ola ki bu adam Kuran'dan anlamaktadır - Kuran'ı iyi okumuştur, leb demeden leblebiyi anlar dedim! Ama nafile! Bakalım ne demişim!

Ben kim kuranı anlamak kim, senin gibi üstadlar varken benim gibi geri zekalılara laf mı düşer


Allah'ın sözlerini bize aktaran bir davetçiyi işitip yüz çevirmemiz mi gerekiyor? (45/8) Yoksa O'na inanmamız/uymamız mı gerekiyor? Sana ben mollalara, şeyhlere, imamlara itaat et demiyorum! Kimse kimseye böyle birşey diyemez zaten! Ama ben sana diyorum ki, Allah'tan gelen bir gerçeği kabul et! Kastettiğim bu idi! Çarpıtman için esnek bırakmışım cümleyi demek ki?

O davetçi kim senmisin ?   Ben edip yüksel gibi bu ayet Allahtan değil insan sözümü dedim.Kendi anlayışımı ortaya koymak Allahtan gelen bir gerçeği inkar etmek anlamına mı geliyor


Şimdi hemen fırlayacaksın ölümsüz hiçbir varlık/peygamber yoktur diye!

Ortaya fırlamakla kalmıyorum dinim ve imanın adına yemin ederek diyorum ki hiç bir varlık ölümsüz değildir

.Ölen nedir? Hanif söyle bana, insanda ölen nedir? Bedeni mi Ruhu mu?

   

İnsan bir bütün olarak yok oluyor.İnsanın ruhu yokki ölsün veya insandan çıksın.İnsan dünyaya gelmeden önce nasıl salt bir yokluk idi ise ölümde aynen bunu gibi salt bir yokluktur.

Ruh= vahiydir. Dolayısıyla Allahın ruhu = vahyi vardır.

Şimdi sen sözde bana kuranı aktaran bir elçsin değilmi.Ben senin elçiliğini inkar ediyorum kardeşim.Çünkü bu elçi bana kuran adına yunan mitololojisini yutturmaya çalışıyor

Bedeni dersen amenna! Ruhu dersen, sen Kuran'ı okumamışsın

Tabi ya senden başka kuran okuyan varmıdır şu dünyada

demektir. Ruhun ölümlü olduğuna inanmak, en azından 20 kusur ayete inanmamak anlamına gelir!

Hallooo hemşo kaç kere diyecez insanın ruhu muhu yok.Gostbasters filmine çevirdin kuranı yaw

 Şimdi Yahya'yı ve bir de Musa ile yolculuk yapan/gaybı da bilebilen o varlığı düşünelim (18/60-82). Şimdi ayetlere bakarak "Gaybı Allah'tan başka kimse bilemez" dedikten sonra bu ilgili ayetleri okursan "aha bir çelişki buldum" dersin!

Kendi çelişkini ona buna yamamaya çalışma ok







__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

Verdiginiz cevaplar ve arastirmalr icin Allah razi olsun. Yanliz hem fikir olmasakda elimizde Furkan Kur'an var. Tarti tartisa dogruyu buluruz insallah. Ama kirici olmadan lutfen.

Ayni ayeti farkli yorumlayabiliriz ama fikrimiz ortaya koyalim. Tartisalim. Kisisel seviyeye indirmeden. DOstlarin makaninda kirkinlik olmaz



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

      İyi güzel diyorsun da  Nuri72 kardeş,gel de sen bu kızgın boğalar gibi birbirine yüklenen arkadaşlara dost olduklarını nasıl hissettireceksin?Üstelik,bırakın birbirimizi,Rabbimiz onlarla deyip başka dinden olanlarla bile en güzel şekilde tartışmayı da bizden istediği halde.

__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats