HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

"tuba=bagli olanlar" hasan beye gore yetki verenler olmus,

Sevgili yusuf,

Çok eşlilikle ilgili ayetlerin nerdeyse her kelimesini inceleledim. O kadar titizlendim ki bilgisine başvurduğum insanlar nasıl bana tahammül etti şimdi şaşırıyorum. Titizlik ettiğim kelimelerden birisi işte bu tabe idi. 

Senin bu sözün üzerine bugün de bu sitenin "Kur'an kelime indeksi"ni taramak için Nisa 3'teki "tabe"yi tıklayınca içinde tayyib bulunan ayetler önüme çıktı. İşte onlardan bir kaçı:

Tabe (4:3)

la tetebeddelû’l habîse bi’t tayyib (4:2)         & nbsp;         & nbsp;    

Külû min tayyibat (2:57)

Külû mimma fi’l ardi helalen tayyiban (2:168)

Külû min tayyibati (2:172)

Enfikû min tayyibati (2:267)

zürrüyyeten tayyibeten  (3:38)

el habîse min el tayyibi (3:179)

 

Sevi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Furkan
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 haziran 2005
Gönderilenler: 47
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Furkan

Selam Yusuf

Varsayalım ki Hasan Nisa Suresindeki ayetleri yanlış yorumluyor.

Hasan'ın bu konuda saptırma yaptığını söyleyen senin konu hakkındaki görüşlerini cidden merak etmekteyim.

Allah Nisa 2'de Yetimlerden bahsederken ve onların haklarına tecavüz etmeyi yasaklarken, Nisa 3'te ise yine yetimler konusunda adaletli davranmayı öğütlerken neden birden bire dörde kadar kadın almanın caiziyetinden bahsetsin? Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu?

Hem konu yetimler ise ve bu konu içinde eğer dörde kadar kadınla evlenmenin caiziyeti mevzubahisse o halde bu evlenilebilecek kadınlar veya kızlar da yetim kızların ta kendisi. Çünkü tema yetimler ve hakları. O halde bakımını üstlendiğimiz yetim kızlarla dörde kadar evlenebiliriz de diğer kızlarla yada kadınlarla dörde kadar evlenemez miyiz? Başka bir deyişle konu yetim kızlar olduğunda dörde kadar izin var da yetim olmayanlarda birtek kadın koşulu mu var?

Yetimlerle dörde kadar evliliğin ne alakası var?

(haşa) Allah mı saçmalamış yoksa mealciler mi?

Hasan'ın sorduğu bir başka önemli soru da şu: Ya yetim kızlar manevi babasıyla evlenmek istemezse...

Sen yetimleri kanadın altına al, besle büyüt ondan sonra da onların görüşünü hiçe sayarak (çünkü erkeklere onlarla dörde kadar evlenin deniliyormuş ya, bu durumda yetim kızların ne gibi bir tercih hakkı olabilir? Elleri mahkum gariplerin) haremine kat. Bu nasıl bir hayasızlıktır böyle?

Yetimlerin bakımını üstlenenler ilerde onlara sahip olabilmek adına mı bu yardımı yapıyor?

Bu ne çirkefliktir böyle?

İslama yamanan bu pisliği gündeme taşıyan Hasan Akçay'a sonsuz teşekkürler.

Furkan

 

Yukarı dön Göster Furkan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Furkan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Allah'ın Kitabında çelişki olamaz (4:82). O halde Kuran'ın neresinde bir çelişki varsa bilin ki insanlar oraya müdahale etmiştir; çelişki o beşerî fesadın ürünüdür.

O halde mevcut "meal"lerin yanlış olduğunu görmek için taşıdıkları çelişkilere bakmak yeter.

Nisa 3'ün mevut "meal"lerinde, Furkan'ın söylediği gibi, hem iç çelişki var hem de dış çelişki. Önce iç çelişkiyi açıklamaya çalışayım.

Şuna benzer:

"Ben Galatasaraylıyım!" diye kasım kasım kasılan bir adam, siyah beyaz giysiler içindedir. BJK şapkasını başından hiç çıkarmaz.

Adamın iç çelişkisidir bu. Yalan söylediği apaçık.

Şimdi Nisa 3'ün mevcut meallerine bakın. O meallere göre Yüce Allah gûya ne  diyormuş? "Kadınlarla dörde kadar evlenebilirsiniz." Yani? "Çok eşli olabilirsiniz."  

Devam ediyorlar. "Acak, (çok eşli olunca) adaleti sağlayamıyacağınızdan korkuyorsanız -ki korkmalısınız (Elmalılı)- o zaman yalnızca bir kadınla yetinin ya da elinizin altındaki cariyelerle."

Cariyeler çoğul. Yani? Allah gûya "Çok eşli olup adaletsizlik etmekten korkuyorsanız çok eşli olun!" diyormuş. 

İç çelişki işte bu.

Başından BJK şapkasını eksik etmeyen ama "Ben Galatasaraylıyım!" diye kasılan adam ne kadar doğru söylüyorsa "Çok eşli olmak zulümse çok eşli olun!" diyen mealler de o kadar doğru söylüyor.

Sorun kendinize: Allah der mi bunu? Yargıçların Yargıcı (Tîn 8), "Çok eşlilik adaletsizliğe yol açıyorsa  çok eşli olun!" der mi?

***

Dış çelişki ise o adamın, başında BJK şapkasıyla, stadın Galatasaraylılar bölümüne oturması ve BJK-GS maçını oradan izlemesidir.

Öyle yaman bir çelışkidir ki bu, olay çıkarır olay; cinayet çıkarır! O adamı ya adam gibi adam olmaya yani GS şapkası giymeye çağırırlar ya da orayı terketmeye.

Şimdi Nisa sûresinin ilk 6 ayetinin konularına (yani şapkalarının rengine) bakın.

Nisa 1: insanlık ailesi. Yetimler o ailenin üyesidir.

Nisa 2: Yetimlere mallarını verin.)

Nisa 3: çok eşlilik

Nisa 4: Yetim kadınlara mallarını verin. 

Nisa 5: Yetimlerin mallarını ticarette kullanın ama çarçur etmeyin.

Nisa 6: Yaşına eren yetimlere mallarını derhal verin. "Biraz büyüsünler!" diye beklemeyin.

Çok eşlilik uyumlu görünüyor mu orada?

Bakın, stadda uyumsuz bir izleyiciye cinayete kadar varan tepkiler gösteriliyor da Kuran'a beşerî müdahaleyle peydahlanan uyumsuzluğa bu tepkisizlik niye?

Bir futbol takımına gösterilen bağlılık Allah'ın vahyine neden gösterilmiyor?

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

yusuf Yazdı:
bu arada su inkihu-enkihu ya geri donmek isterim, kuranda nur 32 ve de nisa 3 de soyle geciyor:   

 فَ ا نكِح     (nisa 3)    وَ   أَ  نكِح    ;و  (nur 32)
 
dikkatinizi cekti mi bilmem ancak iki yazilim arasinda tek fark "VAV" harfiyle "FE" harfidir okunuslarda ise "VE ENKIHU" "FENKIHU" seklindedir.... kisacasi hasan beyin deyimiyle ortada "enkihu-inkuhu" diye bir durum soz konusu degildir !!!!!.....

 
Dostumuz yusuf idda ediyor ki enkihu-inkihu söz konusu değildir. Söz konusu mu, değil mi birlikte bakıp görelim.
 
Yukardaki Arapça kelimelere bakar mısınız. "Nikahla!" emridir onlar. Harekesiz yazılınca mushafın hem Nisa 3 ncü hem Nur 32 nci ayetlerinde NKHaynıdır. Bir daha: her iki ayette fiilimizin harekesiz yazılışı aynıdır.
 
Ama harekeler işin içine girince inkihu-enkihu ayrımı baş gösterir.
 
Soldaki "nkh"yı izleyen yeşil dik çizgiye dikkat edin. Altındaki kısa çizgiyi görüyor musunuz? İşte o, "inkihu"nun (i)sidir. Şimdi de sağdaki "nkh"yı izleyen yeşil dik çizgiye bakın lütfen. Onun üstündeki kısa çizgiyi görüyor musunuz? O da "enkihu"nun (e)sidir. Anlaşılıyor mu; kısa çizgi dik çizginin altına çekilirse i okunur; üstüne çekilirse e
 
Devam edelim ama Arapça harfleri bilmeyenleri sıkmamak için adım adım gitmekte yarar var. Şimdilik bu kadarla yetinelim.
 
Özetle şunu gördük: inkihu- enkihu bal gibi var. "Nikahla!" anlamına gelen NKH, Nisa 3'te inkihu şeklinde harekelenmiş; Nur 32'de ise enkihu.
 
İnkihu, "Evlen!" demek.
Enkihu ise "Evlendir!" demek.
 
Ve "nkh"nin bu şekilde farklı harekelenmesi tamamen insanların işidir; Allah'ın değil. O kısa çizgiler Hz Peygamber zamanındaki mushaflarda yoktu; beşerî ürünlerdir; ilahî değil.
 
Sevgiyle,
Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

Selâm

Ulan diyordum: bu merteğe benzeyen de ne ola!? megerim, altına bir 10'luk çivi, al sana "i" imiş :) üstüne de gelince "e" mi oluyormuş ne?

Valla begim biz bu ince kelâmlardan anlamayık! siz bize gene törhce bir şeyler sallayın olmaz mı? 

Yusuf bizim haddimizi bildirmişti ne güzel! sen de nereden çıktın be bre?

Biz yusuftan tırstık neme lazım!? tekrar fırça yemeyelim de.. 

 



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Hasan

 

Biraz farklı bir konuda sorum olacak ama meselenin özü yine çokeşlilik özlemi.

 

Önce ayetlere bakalım. Mealler Yaşar Nuri’nin.

 

DÜHÂN 54. İşte böyle! Onları iri gözlü hurilerle de eşleştirmişizdir.


TÛR 20. Art arda dizilmiş koltuklar üzerinde yaslanmış olarak." Ve biz onları parlak, iri gözlü hurilerle eşleştirmişizdir.


RAHMAN 72. Çadırlar içinde bekletilen huriler var.


Bu ayetlerde bahsedilen hurilerin cinsiyeti nedir?

 

Cinsiyetten bahsedilmediğine göre o halde neden huri denilince hemen erkeklerinin hizmetine sunulmuş sex objesi dişiler akla gelmekte?

 

Hatta nasıl olmuş da 70 huriden falan bahsedilebilmiş?

 

Yoksa cennette (haşa) erkekler kayırılıyor mu? Bu kayırılma iddiasının ana konusu da cinsellik. Gel de anla.

 

Dünyada dört kadın ve sınırsız cariye diyenler ahirette de yetmiş kadın diyorlar. Kim yada kimler neden hurileri bir sex objesi olarak sunmuş acaba? Cenneti bir sex oteli gibi sunanların asıl amacı nedir acaba? (Böylece güzel dinimize en büyük zarar bizden saydıklarımızın eliyle verilmemiş mi?)

 

Dünyada çok eşliliği yasaklayan Allah nasıl olur da ahirette kişinin kendi eşinin yanısıra 70 tane daha huri(!) bahşeder? Bu o erkeğin dünyadaki karısına zulüm değil de nedir? Hani kadının hakları? Erkeğin yanında o nedir? Kadının ödülü eşini 70 tane hatunla paylaşmak mı?

 

Bu cenneti hak eden erkeğe (sözde) harem ağası olabilme vaadinin dayanağı nedir? Hem hurileri(!) elde eden adam daha karısına bakar mı?

 

Hasan kardeşim sen ne dersin bu konuda? Kur’andaki “huri” kavramından sen ne anlıyorsun?

 

Bu mevzu da çokeşlilik özlemiyle erkek-egemen bakış açısı tarafından yamultularak şehvetlere malzeme edilmiş bir mevzu mu?

 

Saygılar



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

HanifUlus Yazdı:

Selâm

Ulan diyordum: bu merteğe benzeyen de ne ola!? megerim, altına bir 10'luk çivi, al sana "i" imiş :) üstüne de gelince "e" mi oluyormuş ne?

........

Istede gordugun gibi meali yapan yada okuyan erkek olunca altindaki altindaki yada ustindeki onluk civi,(harekeler) adamalarin hayallerini gerceklestirmek ayetlerin anlamlarini degistirmeye yardim ediyor. Espirili yaklasiminla hem konuyu ozetlemissin hemde beni guldurdun be Hanifulus.

Yusuf kizsada onemli degil. hasan ile yaptigi karsilikli muhabet biz okuyanlarin kafasindaki bir cok soruya cevap getiriyor. Simdi altindaki yada ustundeki 10luk civi farki benim kafaya yatti.Harekesiz Kura'ni Harekelyip 10luk civileri (harekeleri) istedikleri yere cakmakla istedikleri anlami cikarmislar.  Hasanin dedigi gibi Birileri 4 evliligi mesrulastirmak icin civiyi istedegi yere cakmis.

Yusuf dostumuzdan eger burda yanlislik varsa bizlere yardimci olmasini isteriz. Allah bu 10luk civiler(Harekeler) ile ayetlerin anlamini degistirenlerden elbetde hesab soracakdir.

Alperenin Huri sorusu konuyla alakali bakalim Hasan, yusuf dostlarimzi buna ne diyecekler okuyoruz.

selam ve dua ile



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
gulgul
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 26 kasim 2005
Yer: Austria
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gulgul

arkadaslar lütfen cok eslilik konusunu bir sonuca baglayin baska konulara gecmeden cünkü dinimizin bunu hosgördügü iddia ediliyor ve güzel ve dogru olmayan seylerin kuranda yeralmasi bana imkansiz ve sacma geliyor, lütfen bu konuy acarmisiniz.. tesekkürler.
Yukarı dön Göster gulgul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gulgul
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

yusuf Yazdı:
bu arada su inkihu-enkihu ya geri donmek isterim, kuranda nur 32 ve de nisa 3 de soyle geciyor:   
 فَ ا نكِح     (nisa 3)    وَ   أَ  نكِح    ;و  (nur 32)
 
dikkatinizi cekti mi bilmem ancak iki yazilim arasinda tek fark "VAV" harfiyle "FE" harfidir okunuslarda ise "VE ENKIHU" "FENKIHU" seklindedir.... kisacasi hasan beyin deyimiyle ortada "enkihu-inkuhu" diye bir durum soz konusu degildir !!!!!.....
 
Doğrudur. Fe inkihu harekeli mushafta fenkihu şeklinde okunur, yani (i)siz.  Ama (i)nin orda olduğu bilinir.
 
Tıpkı bizim Karacoğlan gibi. Bu isim elbette iki kelimelidir: Karaca ve oğlan. Biz bu iki kelimeyi Karacoğlan şeklinde birleştirerek söyleriz, yani (a)sız. Ama (a)nın orda olduğunu biliriz.
 
Aslında ismin Karacaoğlan olduğunu biliriz. Tıpkı bunun gibi, Nisa 3'teki "fenkihu"nun aslında feinkihu olduğunu da biliriz. 
 
***
 
Olup bittiye getirilen nedir; farettiniz mi? 
 
Allah'ın Kitabına önce elif harfleri boca edilmiş. Benim yukarda yeşilleyip vurguladığım harfler. Hani Haccac bin Yusuf'un "Kuran'a 1000 (bin)den fazla ekledim!" diye övündüğü "elif"ler.
 
Yukardaki Arapça "nkh"ların her birinin sağına bakın. İkisinde de elif var. Kuran'a sonradan sokuşturulmuş onlar. Hz Peygamber devrindeki harekesiz mushafta yoklar.
 
Sonra, bir okuma (kıraat) kuralının gereğini yerine getirmek için, Nisa 3'teki "elif"in altına o kısa çizgiyi çekmeyi bırakıp "fe inkihu"yu kısaltmışlar; FENKİHU yapmışlar.  
 
Olup biten işte bu. Hepsi beşerî ve keyfî.  
 
Ve sonuç olarak bunun imana, vicdana, mantığa asla sığmayan ne feci bir hata olduğunu daha önce açıklamıştım. Gerekiyorsa bir daha açıklarım, Allah isterse.
 
***
 
Ama bence önemli olan sizin görüşünüz. Siz ne düşünürsünüz?
 
Yüce Allah'ın, Nisa 23'te iki kızkardeşi bir arada almanız yasaktır  deyip çok eşliliğin zulüm olduğunu açıklamasından sonra Nisa 3'te "Çok eşli olmanız zulme yol açacaksa çok eşli olun!" demesi mümkün mü?
 
Ahzab 52'de karı üstüne karı almayı yasakladığı halde Nisa 3'te karı üstüne karı almayı caiz ilan etmesi mümkün mü?
 
Nur 32'de "Bekarlarınızı evlendirin! " deyip  evli olanların evlendirilmesini yasakladığı halde Nisa 3'te evli olanların bir daha bir daha bir daha evlenmesini caiz kılması mümkün mü?
 
"Cuma günü Allah'ı anmaya koşun!" buyruğu ile konan şey elbette bir farzdır. Sizden, başkalarının bekarlarını evlendirmeniz istenmiyor ki. Kendi bekarlarınızı evlendirmeniz isteniyor - eyâme minküm. İnsanın gücü yetiyorsa kendi ailesindeki bekarları evlendirmesi neden farz olmasın.
 
Peki Yüce Allah'ın "cuma günü Allah'ı anmaya koşun!" demesinden sonra "Cuma günü evlerinizda oturabilirsiniz!" demesi mümkün mü ki mealen "Yardım edin de bekarlarınız evlensin!" dedikten sonra "Evliler bir daha evlenebilir!" desin?
 
***
 
Yüce Allah'ın "Aklınızı işletin!" buyruğuna lütfen uyun ve sorgulayın:
 
Zaten evli olan oğlunu bir daha evlendiren ana babalar hakkında İslamın hükmü nedir?
 
Zaten evli olan İslam halifelerini bir daha bir daha bir daha evlendiren valide sultanlar hakkında İslamın hükmü nedir?
 
Zaten evli olan oğulların ve halifelerin nikahını kıyıp bir daha evlenmelerini sağlayan imamlar hakkında İslamın hükmü nedir?
 
Sevgiyle,
Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Yanlışı düzeltiyorum:

"Cuma günü Allah'ı anmaya koşun!" buyruğu ile konan şey elbette bir farzdır. Tıpkı bunun gibi "Bekarlarınızı evlendirin!" buyruğu ile konan şey de farzdır.  Sizden, başkalarının bekarlarını evlendirmeniz istenmiyor ki. Kendi bekarlarınızı evlendirmeniz isteniyor - eyâme minküm. İnsanın gücü yetiyorsa kendi ailesindeki bekarları evlendirmesi neden farz olmasın.

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats