Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kuran dahilinde düşünürsel eğer sayısı onları geçecek açılımlar yapabiliriz bu konuda, ben kendimce birkaç tane yapmaya çalışayım.
Adem peygamber inşa edildiğinde, bildiğimiz gibi tüm varlıkların(melekler işin sembolik yönüdür) ona secde etmesi belirtildi. Burdan şöyle bir sonuç çıkartabilriz, İlahi hiyerarşide insan Allah'tan sonra gelir. Allah insanoğluna kendi iliminden nukteler vererek(pozitif bilimler, düşünce,kudret,irade vs) onu donanımlı bir hale getirdi ve yaradılışın öncesinde meleklere belirttiği gibi(yasak ağaç burada sadece bir araç vazifesi görmüştür) onu yeryüzüne yolladı. Ona halife diyerek, tüm varlıkların üstünde tuttu ve hiyerarşik olarak tüm kainatı insanın hizmetine sundu.
Burada iblis çok önceden kendisine verilen(yaradılışında) görevi, yani isyan ve kibrini icra ededursun, insana karşı düşman tayin edilerek ilahi imtihanın aracı halice geldi ki, esasında bu bir vazife olarak da algılanabilir.
İblisin taahhütü esasında insanoğlunun ilah anlayışına müdahale etmek üzerineydi, ve bu bağlamda üzerine düşen ilk adımı çok önemli bir planlama neticesi olan yasak ağaç olayında ortaya koydu.
Hiyerarşi insanlığın ondan üstünlüğünü ortaya koyarken, insanlık süreçte ona yenik bir tavır içerisinde görünür hale geldi.
Bu bir açılımdır, diğeri ise;
Allahın kimseye ihtiyacı olmadığı gibi, herkesin ona ihtiyacı vardır. Ve esas tepki insanın düşüncesizliğine ve beyinsel kapasitesinin altında tavırlarda bulunmasına binaen yapılmış olsa gerek. İnsan kendinden çok aşşağı varlıkları İlah edinerek esasında Allahın kendi ilmini verdiği ruhlarına ihanet etmektedirler..
Daha derine inersek, Allahın mükemmel ilmine sahipken böyle saçmalıklar yapmak affedilir bir davranış değildir.
Mesela bir çocuğunuz var, öss ye hazırlanıyor. Muhteşem biz zeka kapasitesi var, ve süreçte özel ders-dersane ve çeşitli şekillerde tüm imkanları seferber ediyorsunuz, ama o 2 tane kızı öss ye tercih ederek bu mükemmel kapasitesini(farzedelimki boğaziçilik bir kapasite) kullanmıyor. Bu cezayı gerektirmezmi. Cezayı siz vermesenizde gelecekte yaşayacakları ile muhakkak o kişi ceza çekmiş olacaktır değilmi.
Belki dar bir örnek oldu ama biraz ifade edebildiysem ne mutlu.
Birde işin şu tarafından bakalım;
Birileri sizin imzanızı taklit edip, adınıza çek imzalıyor ve servetinizi yönlendirmeye çalışıyor.
Birilerinin Allahın kudreti dahilindeki yetkileri sahiplenerek insanlara PUT olarak yaklaşmaları aynı şeydir. Bu hem o Put ların, hemde ona inanarak, kendilerine açık kaynaklar sunulduğu halde buna göz yumanlarında cezalarndırılacağı bir durumdur.
Düşünün o çekleri imzalarken, eğer birileri göz yumarsa oda bu haysiyetsizliğe ortak olmuştur. Nitekim buda bir farklılık.
Diğer bir durum ise, şirkin kelime manasından ileri gelir, şareke kökünden gelen kelime, mülk ve saltanatta ortaklım anlamına gelir.
Peki sizce Allah bu kadar uyarıcı ( bakın sadece peygamberleri kapsamıyor) göndermişken, bu kadar kaynak, döküman vs yollamışken, bu büyük ilme sahip olan insanlar yinede onu reddediyorsa tepkiyi haketmiyorlarmıdır?
Bu tepkinin boyutu azab olur vs olur. Ancak siz bana açken iş verdiğiniz halde, ben size nankörlük yaparsam beni kovarsınız değilmi ?
evet, ben açım, bana iş verdiniz ve ben hainlik yaptım size. Ne yaparsınız? merak ediyorum..
Allah kimseye adalet haricinde yaklaşmaz, evrende onun varlığının ayeti ile karşılaşmayan canlı yoktur buna emin olalım. Tüm bu ayetler dahilinde bizler kalıplara takılıp kilit halinde çelişik yorumların ardındaysak tabiki tüm muhteşemliğimize(Allahın bize verdiği mükemmellik) rağmen yok oluruz.
100000 dolarlık ferrari ilk kilometrede istop ederse isyan edersiniz değilmi :)
işte insanın muhteşemliği nihayetinde gelişen bir durum..
Birde bir konuya daha değinmek istiyorum, Kuran statik bir kaynaktır. İçerisindeki muhkem (açık) ayetler de dahi dönemsel ifadeler varken, müteşabbih diyerek kenara ittiklerimizin ne kadar statik olduğunu görmemek elde değil.
Alemlere rahmet olarak indirilen kitabın, alemler vurgusu esasında çokanlamlıdır. Burda jenerasyonlar anlamınıda çıkarmak çok mümkündür, bu bağlamda tüm jenerasyonlara uptade edilerek kendini yenileyen ve bu şekilde kıyamete kadar korunacak bir kitaptır.
Yoksa kıyamete kadar kureyşlilere hitap ederek kalabilirmi sizce ?
birde ayeti hatırlayamadığım halde vurguyu çok net hatırlıyorum,
aklını işletenlere kitabı açıkladık, ayeti. Püf noktalardan biri daha işte..
Ben hep derim, ayetleri derin düşünelim, geniş ele alalım metodumuz filozof mantığı olsun, tüme vararak gidelim.
|