HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Allah’a kulluk etmek, insana kulluk etmek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bir soruya 14 eylül 2006 tarihli VATAN gazetesinde Süleyman Ateş’in verdiği cevaba aklım yatmadı. Çünkü soru, işçi hakları konusundaydı; Ateş ise köle haklarından söz ediyor.

Yani Kuran müfessiri Ateş’e göre ellerinizin altındaki (köleler) demek olan ma meleket eyman üküm köşe yazarı Ateş’e göre (emrinizin) altındaki işçiler olup çıkmış...

İşçi, köle midir?

Benim bildiğim, köle insanın kulu demek. Allah’ın dininde insana mı kul olunur, Allah’a mı? Fatiha suresinde Allah niçin "İyyaken a’budü ve iyyaken ‘estaıyn" yani "Allah’ım! Biz yalnızca Sana kulluk ederiz!" dememizi istiyor?

Sevgi ile, Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Selam tesliman,

 

24:31’deki "ma meleket eyman ühünne"nin tesettür dininde ellerinin altındaki (köleler) diye algılanmasına itirazıma cevaben dediniz ki:

 

O ellerinin altındakiler için de yine 'abd'..hizmetçi ..tabirini kullanan değil mi?

 

Bundan benim anladığım, siz Allah'ın insanın insana kulluk etmesini onayladığını öne sürüyorsunuz. Onun için sordum: Açıklar mısınız lütfen Yüce Allah Kuran'ın hangi ayetinde ellerinin altındakiler için abd ..hizmetçi diyor?

 

Alıntıladığınız ayetlerde bunun cevabını göremedim. Lütfen açıklayın. Yüce Allah hangi ayetinde insanın insana kulluğunu onaylıyor?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam Hasan Kardeş

"ma meleket eyman ühünne"ni bakımı üstlenilenler olarak açıklamıştınız.Ve oldukça yerinde bir tanım

 

Benim sormak istediğim şu bazı ayetlerde kefaret olarak köle azat etmek geçiyor.

Burada bahsi geçen köle kavramını ve onun azadını nasıl açıklıyorsunuz?

Köle insanın kulu demek demişsiniz Efendisi köleye ne emrederse onu yapmakla mükellef bu doğru.Efendisi puta tapıcıysa kölesinden kendisiyle beraber o putlara ibadet etmesinde istemiş olabilir o köle bunu yapmışta olabilir.Yada o kölenin kendisine secde etmesini isteyip yaptırmışta olablir.Ancak şu var iman etmek içsel birşeydir o köle her nekadar efendisinin söylediklerini yapıyor olsa bile yaptığına iman etmiyorsa o kölenin yaptığı tapınmalar kullukmudur ..Efendiye göre ;kulluk etmiş olmak..  ama köleye göre; kulluk etmiş olmak değildir.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet


 23/45- Sonra Musa ve kardeşi Harun'u ayetlerimizle ve apaçık bir delille gönderdik.

46- Firavun'a ve ileri gelen çevresine; fakat onlar büyüklendiler. Onlar, 'büyüklenen-zorba' bir topluluktu.

47- Dediler ki: "Bizim benzerimiz olan iki beşere mi inanacak mışız? Kaldı ki, onların kavimleri bize kullukta (âbidune) bulunmaktadırlar."

   selam dostlar,bu ayette Firavunun Musanın kavmi için kullandığı "abidune" ifadesi için ne diyorsunuz?



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
tesliman
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tesliman

BU SAYFALARA YAKIŞTIRILMADIĞINDAN SİLİNMİŞTİR!



__________________
Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Yukarı dön Göster tesliman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tesliman Ziyaret tesliman's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Benim sormak istediğim şu bazı ayetlerde kefaret olarak köle azat etmek geçiyor. Burada bahsi geçen köle kavramını ve onun azadını nasıl açıklıyorsunuz? (savana)

Benim Kuran’dan anladığım, burada bahsi geçenler ma meleket eyman değil, yasaktan önce edinilmiş olan gerçek köleler. Tıpkı Firavun’un köleleri gibi.

Onların görünen iki kaynağı var: (1)savaş tutsakları, (2)satın alınanlar.

İslam yasaktan önceki köleliğin kalıntılarını kefaret gibi yollardan tasfiye etmeyi öngörmüş. Ama asıl çözüm iki kaynağın ikisini de kurutmuş olmasında; böylece sorunu kökten ve bir çırpıda çözmüş: 

(1)Hiçbir peygamber savaşıp üstün gelmedikçe tutsaklar edinemez. Bu dünyayı istiyorsunuz siz. Oysa Allah ahreti önerir... (8:67)

Bu ayette açıkça görüldüğü üzere, tutsak edinmenin tek yasal yolu savaşta üstün gelmektir; tutsak satın almak haramdır. 

(2)İnkar edenlerle karşılaştığınızda onların üstesinden gelip bağlarını sağlamca atana kadar boyunlarını vurun. Savaş bitene kadar. Sonra ise ya karşılıksız ya da tazminatla salıverin ... (47:4) .

Yüce Allah’ın bu ayetteki buyruğu kesin: düşman askerlerini tutsak alanlar savaş sona erer ermez onları salıverecek; tutsakların köle yapılması haramdır.

Köle ve cariye sahibi olmak ve onları alıp satmak haramdır. Bunu Allah’ın kul sahibi olmasıyla karıştırmak ise büyük hata olur çünkü Allah’ın sahipliği varoluşsal (kevnî)dir. O, özgür bırakır kullarını; pazarlarda alıp satmaz.

Firavun işte Allah’a kul olmakla insana kul olmak arasındaki bu farkı göremediği için firavunluk etmiş.

Dediler ki: "Bizim benzerimiz olan iki beşere mi inanacak mışız? Kaldı ki, onların kavimleri bize kullukta (âbidune) bulunmaktadırlar." (23:47)

selam dostlar,bu ayette Firavunun Musanın kavmi için kullandığı "abidune" ifadesi için ne diyorsunuz? (adalet)

İşte bu. Köle sahipliği firavunluktur; adalet kardeşimiz o can alıcı noktaya dikkatimizi çekiyor.

Allah'ım! Biz yalnız Sana kulluk ederiz -iyyake na'büdü.

Bunu söylemeye her Müslümanın hakkı var. O halde insanların cariye ve köle olarak kullanılmasını caiz ilan edip "Allah'ım! Ben yalnızca Sana kulluk ederim," demesine engel olan ulema hakkında İslamın hükmü nedir sizce? 

Ya günde beş vakit üzerinden kıldıkları farz namazlarında günde en az 17 (on yedi) kez "Allah'ım! Biz yalnızca Sana kulluk ederiz," dedikleri halde cariye ve köle denen insanların insana kulluk etmesini yani firavunluğu caiz görenler hakkında? 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Posta kutuma iletilen bu alıntıdaki, kırmızıyla gösterdiğim ayrıntılar dışında kalan, görüşlere katılıyorum. (Daha kolay anlaşılması ve standardın tek olması için bazı ifadeleri sadeleştirdim):

HANGİ CARİYELER?

İslam düşmanları tarafından en fazla istismar edilen deyim (yeminlerinizin altındakiler) "ma meleket eymanuküm"dür. Ne yazık ki bu suiistimalin nedeni bilinçsizce ve hadislere eğilimli olarak yapılan Kuran çevirileridir. Eyman, yemin kelimesinin çoğuludur. Yemin ise anlaşma demektir ve Kuran'da HEP bu anlamda kullanılmıştır (3:77, 5:89, 66:2, vs..). Gelenekçi Müslümanlara göre bu ifade Kuran'da SADECE kadın köleleri yani cariyeleri anlatmak için kullanılmıştır. Bu,   cinsiyet ayrımına izin vermeyen ve yaşamın her anında iffetli bir hayat sürmeyi emreden Kuran'a yapılmış en büyük hakarettir.

Mümin erkeklere söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Bu onlar için daha arındırıcıdır. Kuşkusuz, Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdardır (24:30).

Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar (24:31).

Bunlar (müminler), cinsel organlarını titizlikle korurlar (70:29).

Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar ... (24:33)

İçinde ma meleket eymanüküm ifadesi bulunan ayetlerde savaş esiri ve cariye sözü geçmez. Tek geçen "yemininizin altındakiler"dir ve Kuran'a baktığımızda bunun birden fazla grubu anlatmak için kullanıldığını görürüz. Bu kişiler ille kadın olacak diye bir kaide yoktur; bazen çocuklar, bazen erkekler için de aynı ibare kullanılmıştır. Öte yandan Kuran’da erkek köleler için abd, kadın köleler içinse ima kelimesi kullanılır:

İçinizden bekârları, bir de kölelerinizden (ibadukum) ve halayıklarınızdan (imaukum) durumu uygun olanları evlendirin. Eğer yoksul iseler, Allah onları lütfundan zenginleştirir. Allah Vâsi'dir, Alîm'dir (24:32).

Görüldüğü gibi ayet "Bu kişileri tepe tepe kullanın!" demiyor; "Evlendirin!"  buyuruyor.

Şimdi Kuran'a göre yeminimizin altındakiler kimdir, bir göz atalım:

1. Evlatlık Olarak Baktığımız Çocuklar:

Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler: Sabah salatından önce, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, akşam salatından sonra... Kaygılanacağınız bu üç vakit dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda dolaşırlar. Allah, ayetleri size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir (24:58).

Yukarıdaki ayete göre ellerimizin altında bulunanlarla değil cinsel ilişkide bulunmak onlara odamıza habersiz girme izni bile veremeyiz ve yaşına ermemiş olan çocuklarımızla aynı muameleyi yaparız.

Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız sizin için izin verilenleri (NİKAH ÇAĞINA GELENLERİ 4:6) ikişer, üçer, dörder evlendirin. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız,yalnızca BİRİNİ yahut yeminlerinizin altındakileri. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur (4:03).

Ayette yetimlerimiz (varsa) onları ikişer, üçer evlendirmemizi emrediyor (4:1 TÜM İNSANLARA HİTAP EDİYOR, erkeklere değil; dolayısıyla yetim erkekler de var). Ama bu şekilde evlendirmede haksızlık yapacağımızdan korkuyorsak yetimlerimizin yalnızca birini veyahut birilerine yetimlerle ilgili sözümüz varsa onları evlendirmeliyiz.

Peygamber'in hanımlarına; babaları, oğulları, kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, hizmetindeki kadınlar ve yeminlerinin altındakiler "ma meleket eymanühünne"de hiçbir günah yoktur. Allah'tan korkun, ey Peygamber hanımları! Kuşkusuz, Allah herşeye tanıklık etmektedir (33:55).

Korunmuş (EBEVEYNİ OLAN) kadınları nikâhlama genişliğine gücü yetmeyeniniz, ellerinizin altındaki [ma meleket eymaüküm] genç, mümin kızlardan biriyle evlensin. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hep birbirinizdensiniz. O halde onları, ailelerinin izniyle nikâhlayın. Gizli dost edinmeyerek, zinadan uzak kalarak, iffetli hanımlar olmaları şartıyla onların mehirlerini örfe uygun bir biçimde verin. Evliliğe geçtikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara uygulanan cezasının yarısı uygulanacaktır. Köle ile evlenmenin bu yolu, günaha ve sıkıntıya girmekten korkanınız içindir. Sabretmeniz sizin için daha hayırlıdır. Allah çok affedici, çok merhametlidir (4:25).

Tüm kadınlar "muhsanat" (korunmuş) tur. Ayetlerden anladığımız kadarıyla iki çeşit "korunmuş" kadın var, biri belirli bir olgunluğa erişenler diğeri ise ebeveynleri tarafından korunanlar. Mezhepçilerin aksine ayetten anlaşıldığı gibi bu kişilerin de (MME) zina yapma gibi bir lüksü yok. Artı dikkatinizi çekerim ayette hür ve köle kelimeleri geçmiyor.

24:33 Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar. Size bağımlı olanlardan [ma meleket eymanüküm] talihini/kısmetini isteyenlerin, kendilerinde iyi hal görürseniz, onlarla yazılı anlaşma yapın. Allah'a size verdiği malından siz de onlara verin. Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir.

Muhsanat "korunmuş" demektir. 4:24'ten anladığımız üzere bir kızla evlenebilmek için onun korunmuş (evlenilecek yaşta) olmasına dikkat etmeliyiz.

(Devamı var.)
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız sizin için izin verilenleri (NİKAH ÇAĞINA GELENLERİ 4:6) ikişer, üçer, dörder evlendirin. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, yalnızca BİRİNİ yahut yeminlerinizin altındakileri. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur (4:3).

Ayette yetimlerimiz (varsa) onları ikişer, üçer, dörder evlendirmemiz emrediliyor (4:1 TÜM İNSANLARA HİTAP EDİYOR, erkeklere değil; ayrıca yetim erkekler de var). Ama bu şekilde evlendirmede haksızlık yapacağımızdan korkuyorsak yetimlerimizin yalnızca birini veyahut birilerine yetimlerle ilgili sözümüz varsa onları evlendirmeliyiz.
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tesliman
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tesliman

BU SAYFALARA YAKIŞTIRILMADIĞINDAN SİLİNMİŞTİR!



__________________
Yaradan bana akıl-vidan ve bir de yaşam kitabını vermişken
neden kendime havadan klavuzlar bekleyim??
Yukarı dön Göster tesliman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tesliman Ziyaret tesliman's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız = size izin verilmişlerden ikişe üçer dörder evlendirin...ve yine eğer adaleti sağlayamayacağınızdan korkarsanız = birini yahut sözleştiklerinizi yalnızca evlendirin..

biraz çelişki yok mu?

Merhaba, tesliman. Hangi çelişkiden söz ediyorsunuz? Özür dilerim, anlamadım.

Belki siz de altı çizik ifadeleri anlamadınız. Açıklamaya çalışayım:

size izin verilmişler, size "Beni evlendirebilirsin," diyen yetim kadınlarınız demek. size kendilerini evlendirmeniz için izin verilmiş oluyor böylece.

Mealde bu durumu NİKAH ÇAĞINA GELENLER 4:6 açıklamasıyla dile getirmeye çalışmışlar ama yeteri kadar net değil; hattâ sanki nikah çağına gelen her yetim kadın evlendirilebilirmiş gibi yanlış anlaşılmaya bile müsait. Oysa yetim kadınlar yalnız yaşça değil akılca da olgunlaşmış olmak zorunda (4:5).

Artı, size "beni evlendirebilirsin!" deyip yetki vermeleri şart. Ayetteki ma tabe leküm ifadesi bunu gösteriyor.

sözleştikleriniz ise yeminlerinizin altındakiler diye tercüme edildiği görülen ma meleket eyman üküm yani bakımını üstlendiğiniz garibanlar.

Bunların yetimlerden farkı: yetimlerin malları var (4:2), bunların yok. zaten bakımlarını üstlenmenizin nedeni beş parasız ve kimsesiz olmaları. Türk toplumundaki beslemeler gibi.   

Mal sahibi yetim kadınları topluca evlendirmek zordur. Çünkü onların mallarını bir işe yatırdıysanız evlenip sizden ayrılacakları vakit hepsinin mallarını bir anda denkleştirmeye çalışmak sizi malî sıkıntıya sokabilir.

Ayetin sonunda haksızlığa sapmamanız için denmesinin nedeni bu -zalike ednâ ellâ taûlû. Ama çeviri yanlış. TAÛLÛ, malî sıkıntı demek, haksızlık değil.

Söylenen şu:

Yetimlerinizin mallarını farkına varmadan kendi malınızla yiyip büyük günah işlemekten korkuyorsanız size yetki veren yetim kadınlarınızı ikişer, üçer, dörder evlendirip mallarını elinizden çıkarın. Elinizden çıkmış olan malları yiyemiyeceğinize göre o büyük günahı işlemezsiniz.  

Ama böyle topluca evlendirdiğiniz yetim kadınlarınızın mallarını bir anda denkleştiremez de onlara eksik mal vermek suretiyle haksızlık etmekten korkarsanız yalnızca bir tanesini evlendirin.

Ya da bakımını üstlendiğiniz garibanları evlendirmek suretiyle onlara iyilik edin. Hem, onların malı yok. Onları topluca evlendirmeniz sizi ekonomik sıkıntıya sokmaz.

Sevgi ile, Hasan Akçay 

Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız sizin için izin verilenleri (NİKAH ÇAĞINA GELENLERİ 4:6) ikişer, üçer, dörder evlendirin. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, yalnızca BİRİNİ yahut yeminlerinizin altındakileri. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur (4:3).

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats