HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: midye yemek neden haramdır Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
molla
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 12 haziran 2005
Gönderilenler: 50
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı molla

selamlar..

türkiyedeki en yaygın mezhep olan hanefi mezhebine göre midye haram kılınmıştır. maliki mezhebi ise bunu helal kabul eder. kuranın hiçbir yerinde midye hakkında bir hüküm verilmemişken mezheplerin bunu nereden esinlendiğini gerçekten merak  ettim. kimileri bunu peygambere dayandırsada peygamberimizin arabistan çölünde midyeyi nereden bulduğu ise ayrı bir merak konusu

elbette bizler biliyoruzki allah kuranda kendisi dışında haram kılanları iftiracılıkla suçluyor..

De ki: Ne oldu size de Allah’ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram yaptınız bir de helal? De ki: Allah mı size izin verdi, yoksa Allah’a iftira mı ediyorsunuz?
Yunus Suresi 59

En'am 119- Size ne oluyor da Allah'ın adı anılarak kesilenlerden yemiyorsunuz? Halbuki O size, mecbur kalmanızın dışında haram olan şeyleri genişce açıklamıştır. Doğrusu birçokları bilmeden keyiflerine uyarak insanları doğru yoldan saptırıyorlar. Muhakkak ki, Rabbin, sınırı aşanları çok iyi bilir.

peki gerçektende midyeyi peygamberimiz haram kılmış olabilirmi? elbette olamaz çünkü allah kuranda:

Tahrim 1 Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını arayarak Allah'ın sana helâl kıldığı şeyi niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan çok esirgeyendir.

diyerek peygamberin dahi bir şeyi kendisine haram kılma yetkisine sahip olmadığını  bildiyor.

sünnilerin midyeyi neden haram kıldığını sonunda buldum. bu gün izlemeye gittiğim bir filmde midyenin yahudilerce haram kabul edildiğini gördüm. sanırım bu inançda sünnilere yahudilikten geçmiş.

Allah’ın kendilerine verdiği rızıkları haramlaştıranlar hüsrana uğramışlardır, sapıtmışlardır, doğru yolu bulamamışlardır. Enam Suresi 140

enam suresinde görülüyorki allahın kendileri verdiği rızkı haramlaştıranlar  sapıtmışlardır. buradanda bu inançtaki sünnilerin sapıttıklarını söylemek sanırım doğru bir ifade olur.sanırım sünniler gittikçe yahudileşiyor..

aslında bu sünniler gerçektende çok yüzeysel müşrikler. ne  zaman canları sıkılsa bir yerlerden konu üretip kendilerine göre dini upgrade ediyorlar. bence bu halleri gökten millet vekili olarak inmiş akıl hastası hasan mezarcıya benziyor. bu arada hasan mezarcının hz. isa olduğu konusu nedense forumda yer bulamadı

Yukarı dön Göster molla's Profil Diğer Mesajlarını Ara: molla
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Selam

Ne o Molla kardeş canın midyemi çekti.Ben yedim nefis bir tadı var tavsiye ederim.

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Midyeyi bende çok severim ve yerim.Yalnız bu konu biraz daha araştırmaya muhtaç.Şimdi Kur'anda yasaklanmayan bir meselenin yapılabileceği "ortak görüş" Fakat bir çok hayvanı yemiyoruz.Örneğin size şu an kirpi buğulama yada taiwan usulu böcek kızartma tarifi versem hepiniz tiksinirsiniz.Bunlar yasak değil.Haram olmadığı için "helal" denebilir.Ama yemememiz kesinlikle geleneklerden kaynaklanıyor.Gelenekler çoğu zaman dini uygulamaları bile sınırlıyor aslında.eminim çok çok önceki atalarımızın uygulamaları yemek kültürleri daha farklıydı.
Bu noktada bir sorularım var.Kur'ana göre  haram olmayan bir şeyden tiksinmek yememek bir tercihmidir.Yoksa kişinin kendisine o şeyi haram etmesimidir. Bu ayetle beraber düşünelim.

En'am 119- Size ne oluyor da Allah'ın adı anılarak kesilenlerden yemiyorsunuz? Halbuki O size, mecbur kalmanızın dışında haram olan şeyleri genişce açıklamıştır. Doğrusu birçokları bilmeden keyiflerine uyarak insanları doğru yoldan saptırıyorlar. Muhakkak ki, Rabbin, sınırı aşanları çok iyi bilir.

2. sorumda şu ayette Allah'ın adı anılarak kesilenler diyor.Kesilmek bana daha büyük baş yani boğazlanarak öldürülen hayvanları anımsatıyor.Bu şekilde düşünürsek kesilmeyen (örnek çerez gibi ağza atılan midye gibi ) yenilmeyebilir mi?

Saygılar,

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

     Selam Mircan.Haram edilen ve edilmeyen hayvanlar konusu gerçekten önemli bir konu.Kur'anda haram hayvan olarak canlılardan sadece domuz zikrediliyor.Bunun dışındakileri tiksinmediğin müddetçe yasaklamıyor.(?)      Ama senin de belirttiğin gibi kültürden kaynaklanan durumlardan dolayı da biz birçok hayvanı yemiyoruz.

    Ayetteki Allah'ın adını (ismini)zikrettiği ifadesi şu an anladığımız şekliyle biraz muğlak kalıyor gibi geliyor bana.

     Şöyleki:Şu an yediğimiz birçok hayvanın kesim anında besmele çekilerek kesilip satıldığından çoğumuz emin değiliz.şimdi bu ayete göre adam bir leşi kesip bize getirse ve Allah'ın adıyla kestim dese biz ondan yiyecekmiyiz?Veya ehli kitabın yemeklerinin(domuz dışında)bize helal olduğu bildiriliyor.oysa onlar besmele çekmiyorlar.Balık,midye gibi deniz hayvanlarının hepsi besmele çekilmeden avlanıyor.

     Bence bu tür isim kelimesinin geçtiği ayetlerde başka anlamlar çağrıştırılıyor gibi.Buradaki Allah'ın adının zikredildiği ifadesini''Allah'ın tanımını yaptığı ve ayrıntılı olarak açıkladığı ..''şeklinde anlarsak meselenin boyutu değişir mi?bu ayetin devamındaki 121.ayette''Allah'ın üzerinde tanımlama yapıp zikretmediğini yemeyin..Bu kuşkusuz yoldan çıkmadır.''deniliyor.

       Ayrıca Maide 1. ayette geçen behimetül enam ifadesinin çiftlik hayvanları olarak anlayanlar var ve domuz da bilindiği gibi bir çiftlik hayvanıdır.Aynı sürenin 4. ayetinde de tayyib yani iyi ve temiz olanların helal edildiği bildiriliyor.Bu durumda şunları söylesek yanlış olur mu?

      1)Domuz hariç bütün çiftlik hayvanları  tayyib olmak koşuluyla helaldir.

       2)Allah'ın kitabında tanımını yapıp zikretmediği hayvanları yiyemeyiz.Ama av hayvanları ve deniz ürünleri yenebilir.

       3)Ehli kitabın yemekleri ve et ürünleri besmele çekmeseler de,domuz hariç,yenebilir.

       Benim şimdilik çıkardığım sonuçlar bunlar.Sözü dinleyip en güzeline uyanlara selam.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

 

Temiz olan nimetleri yemek bizlere helal kılınmıştır:

 

Maide 4. …Sizin için bütün temiz nimetler helal kılınmıştır…

 

Bakara 57. …Rızık olarak size verdiklerimizin, en temizlerinden yiyin….

 

Maide 88. Allah'ın size helal ve temiz olarak verdiği rızıklardan yiyin….

 

Taha81. Size verdiğimiz rızkın temizlerinden yiyin!...

 

Fakat bir nimetin temiz mi yoksa pis mi olduğu konusu subjektif/göreceli bir konu değildir. Bir nimetin temiz olması demek onun sağlık açısından zararsız olması demektir. Nimetlerin hangisinin insan sağlığına yararlı olduğuna şahıslar kendi keyiflerine göre karar veremezler. Verseler de isabetli görüş belirtemezler. Bu konuda yetki şahıslar da değil sağlık otoritelerindedir.

 

Örneğin tavuk konusu. Tavuk islami usule göre kesilip temizlenmeliymiş. Bu islami usulse “kuru yolum” tekniğiymiş. Tavuk Firmaları tavukları kestikten sonra kaynar suya attıklarından ve sonraki etapta yolduklarından dolayı mikroplu/pis/necis oluyormuş. Bu hikayeye inanan ben okulda yada işte yıllarca tavuk eti yemedim. Halbuki bu mevzunun yani -kuru yolum tekniğinin- İslam diniyle zerre kadar alakası yok. Meselenin dinle alakalı olan kısmı sadece ürünün “temiz” yani “sağlıklı” olması. Buna da modern tekkelerinde pinekleyen yobazlar değil sağlık otoriteleri karar verir.

 

Bir nimetin temiz olması yani helal olması bizim onu gönül rahatlığıyla yememizi haliyle gerektirmiyor. Temiz olan geniş yelpazedeki nimetlerden kültürümüze ve demak zevkimize uygun olanları yeriz. Örneğin solucan. Temiz ve Vitaminli olabilir. Ama bizim göreneklerimizde -solucan tava- yemeği yoksa onu yiyemeyiz. Onu yiyememek ayrıdır biz yemediğimiz için onu haram yada mekruh ilan etmek ayrıdır. Bunu şunun için yazdım: Ömer Nasuhi Bilmen’in İlmihal kitabında Ahtapot, istakoz vs. için “balık suretinde olmadığından ve görünüşü çirkin olduğundan dolayı yenilmesi tahrimen/tenzihen mekruhtur” yazıyor. İşte bu tip adamlar resmen ve alenen kendi damak zevklerini dinleştiriyorlar. Halbuki Rabbimiz deniz ürünlerinin tamamını helal kılmıştır (Maide 96)(pis/sağlıksız olanlar hariç zira sadece temizler helal=serbest)

 

Bir diğer konu da Allah adı anılarak yada anılmayarak kesilen hayvanlar.

 

Bence bu meselenin iki yönü var. Ve bu iki yön birbirine karıştırılıyor.

 

-Allah adı anılarak kesilen hayvanlar değil Allah’a adanarak yada gayrısına adanarak kesilen yani KURBAN EDİLEN hayvanlar.

-Sadece etini yemek için kesilen yada öldürülen hayvanlar.

 

Yani KURBAN konusu ayrı, sadece ET YEME konusu ayrı.

 

Eğer mesele KURBAN EDİLME yani ADANMA ise o zaman kesinlikle Allah adına kesilenler helaldir. Gayrısı haramdır.

 

Ama mesele sadece etinin yenmesi kastıyla kesilen hayvanlarsa o zaman (kim keserse kessin, ister besmeleyle ister besmelesiz kessin) tamamı (haram olarak sayılanlar ve sağlığa zararlı olanlar istisna) helaldir.

 

Allah’a yakınlaşma adına KURBAN edilecek hayvanları keserken besmele (Bismillahi Allahu Ekber) denilmesi güzel bir adettir ama şart değildir. Meselenin asıl can alıcı noktası kurbanın Allah’a yakınlaşma adına adanmasıdır. Sadece etini yeme adına kestiğimiz hayvanlarda ise besmele ile kesilmiş olma şartı hiç yoktur. Bu gerçeği Maide 5’te Rabbimiz bizlere anlatmıştır:

 

Maide 5. Bugün size bütün temiz nimetler helal kılındı. Kendilerine kitap verilmiş olanların yemekleri size helaldir. Sizin yemekleriniz de onlara helaldir….

 

Yahudi ve Hristiyanlar hayvanlarını keserlerken/öldürürlerken besmele çekmediklerine göre, ve Rabbimiz de bu ayette sebze yemeği, et yemeği ayrımı yapmadığına göre ve bu koşullardaki nimetler de bizlere helal edildiğine göre, ölçüt şudur: Yahudi ve Hristiyanların bizlere takdim ettikleri bir nimetin helal olması o yiyeceğin Allah tarafından açıkça haram edilmemiş olmasına ve temiz/sağlıklı olmasına bağlıdır. Sadece et yeme adına kesilen hayvanlardaki yegane iki ölçüt de budur.

 

Görüşlerimde yanılıyor olabilirim.

 

En doğrusunu Allah bilir.

 

Saygılar

 

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

selamlar

Büyük baş, küçük baş ve kümes hayvanlarını yemek için boğazlama (bıçakla kesme) gerekiyor. BU yüzdendir ki; Allah'In adının anılması gerekiyor. Peki neden özellikle BOGAZLANMASI gereken hayvanlar? Çünkü bahsi geçen hayvanlar, çeşitli putlara/isimlere de adanıyordu? Tam BUrada şunları düşünelim?

1- Balığı yememiz için boğazlamamız gerekiyor mu? ki Allah adını analım

2- Geçmiş dönemlerde putlara/isimlere balık kurban eden kavimler olmuş mudur?

Sanırım bu sorular bazı hususları aydınlatmıştır.

Gelelim Maide 4 e " Maide 4. …Sizin için bütün temiz nimetler helal kılınmıştır"  sizce/size göre/sizin için helal. Daha önce de belirttiğim gibi. Eğer biz bu Kitap'ın EVRENSEL olduğuna ve gelmiş-geçmiş-gelcek Tüm Medeniyetlere/ırklara/ hitap ettiğine inanıyor isek, bilmeliyizi ki yiyecek konusundaki Temizlik ve Pislik izafi olur. Bize göre: Ağaç kurdu, çekirge, kımıl, örümcek haşlansa bile dahi TAYYIB/NAZIF/Hoş-temiz-güzel.... görünmeyebilir. Çünkü Türk'ün yeme içme örfünde bunlar hoş görülmemiş ve bizlerde bu bilgi üzere yetiştirildik. Ama bir taylandlı veya güney afrikalı müslüman böyle algılamak zorunda değildir. Ona göre güzeldir, oldukça lezzetlidir.

Biz bu tür ayetleri farkında olmadan TURK meşrebince algılıyoruz. Bu da bizi yanıltıyor. Fetvalar aramaya koyuluyoruz adeta ama bunu yaparkende EVRENSELLIGI katlettiğimizi göremiyoruz.



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

     Arkadaşlar Kur'anın evrenselliği konusunda bir diyeceğim yok.Tabiki kıyamete kadar da geçerli olacak bir kitaptır.

      Biz bu kitaptan gücümüzün yettiği kadar faydalanırız.Çinde ,tayvanda yaşayan bir müslüman da kendi anladığıyla hükmeder.Ama Kur'anda evrensel ilkelerin varlığını unutmamak koşuluyla.Şimdi Alperen'in de dediği gibi tayyib ve necis kavramları göreceli olamaz.Bunların Kur'ani şifrelerini çözersek konu netleşecek diyorum.

    Örneğin ben sigarayı kesin olarak necis gördüğüm için haram olduğuna inanıyor ve müslümanın da kesinlikle kaçınması gerektiğini düşünüyorum.Bu konuda yetkili şahısların sağlık otoriteleri olduğuna şimdilik katılıyorum.Ancak domuz eti yiyenlere de bu otoritelerin cevaz verdiğini unutmadan.

    Kur'anda ismi anılmayan hayvan etlerinin yenebileceği fikrine de hala sıcak bakmıyorum.Bunun da şöyle sakıncası var:Eğer biz bu ayetleri Türk meşrebince anlıyoruz dersek,birisi de kalkar ''Allah'ta Arap meşrebince anlatıyor,baksana hiç çinlilerin yediklerinden bahsetmiyor.!''derse evrensellik konusu biraz güme gitmez mi?

   Oysa biz uzakdoğulu müslümanlara yedikleri necis(?)şeyleri Allah'ın kitabında zikredip tanımlamadığını,bu nedenle hemen değilse de belli bir süreç sonunda terketmeleri gerektiğini onlara telkin edemezmiyiz?

     Bu konuyla da ilgisi olduğunu düşünerek son bir soru sorayım:Niçin hayvanlardan insanlara geçen birçok hastalığın(en sonuncusu kuş gribi)öncelikle uzakdoğuda yaygınlaşıp sonra dünyaya yayıldığını düşünüp açıklayabilirmiyiz acaba?

      Sözü dinleyip en güzeline uyanlara selam..



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Abdullah fikirlerin çok ilgi çekici,oldukça düşündürücü.Alperen dostunda oldukça doğru gibi.Şahsi düşüncem bir maddenin sağlığa yararlı olup olmadığının tespitide göreceli.Örneğin bir doktor kırmızı et tüketiminin gereksiz  ayrıca sağlıksız olup.Kalp damar sertleşmesine yol açacağını söyleyebilir/söylüyorda.Bunun yerine baklagillerin yenilmesini önerebilir.Bu durumda dana eti yemek haram diyemeyiz elbet.Belkide kişinin kendi anatomisini iyi tanıyıp,temel haramlardan kaçınıp,temizliğe dikkat ederek yemesi sorunu çözecektir.Öte yandan Kur'ana bütün olarak bakmamız aradığımız sorunun cevabı olacaktır.Tütün açıkça haram olarak belirtilmemiş olabilir hatta Hansın iddiası olan içki konus bile bu şekilde değerlendirilebilir.Arapçayı çok iyi bilmiyoruz.Allah zaten böyle bir şey istemiyor.Kur'anın bir ruhu var bunu anlamamız isteniyor.
 İçki Kur'anda açıkça yasaklanmamış olsa idi bile,doğurduğu sonuçlar itibariyle içilmemesi gerekirdi.Ama Allah haram etmesine rağmen şimdiki kendini Allaha bağlı müminler bile biz "besmele" ile içiyoruz diyebiliyorsa,Allah'ın ne kadar büyük ve herşeyi bilen olduğu ortaya çıkıyor.İçki içen insan bir adet 70 lik rakıyı yaklaşık 30 ytl ye alıyor(fiyatı uydurmadır ama yakın olmalı) yanında mezesi ile yaklaşık 50 ytl ye malediyorsa.Sadece 70lik rakı+meze (pavyon,restaurant gibi yerler yada bu içkinin üzerine çekilen cilalar(!) rakam dışıdır.Türkiye için iyi ve önemli bir para. Çoluğun çocuğun rızkından alıp böylesi saçma baş ağrıtıcı bir eğlenceye para harcamansından elbette Allah razı olmaz,kaldı ki israf yönü vardır oda yetmedi sağlığa zararlıdır yetmedi ülkede bu kadar aç,muhtaç,biçare varken yazıktır.
Anlatmak istediğim bir yiyecek,davranış vs direk günah yada haram olarak belirtilmemiş olsa bile doğurduğu sonuçlar yada etkileyebileceği kişi(ler)  ve diğer Kur'an hükümleri dikkate alınarak değerlendirilmelidir kanaatindeyim.

NOT:Konunun dışına çıktığım için özür dilerim.
Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Abdullah16 Yazdı:

     Şimdi Alperen'in de dediği gibi tayyib ve necis kavramları göreceli olamaz.Bunların Kur'ani şifrelerini çözersek konu netleşecek diyorum.

 

Arkadaşlar yazılanları lütfen daha dikkatli anlayalım. Biz Allah'ın kesin olarak yenmesi HARAMdır dediği dışında kalan hususlar için göreceli dedik. Bu konuya yeni bakmış değiliz yaklaşık 15 yıl öncesinden aylarca bu konuyu dostlarla enine boyuna görüşmüştük. Aslında aylar sürmesi bile abesti. Çünkü Kur'an o kadar net anlatmış ki; ama maalesef, dini Allah'a has kılan hanifler olmamıza rağmen farkında olmadan bizlerde kalan eski bilgi kırıntılarının oluşturduğu vesveseleri yaşıyoruz çoğu konuda. Şimdi sıfırdan başlayan birinin gözüyle KUR'ANA BAKALIM:

2/73- O, size, yalniz hayvan ölüsü, kan, domuz eti ve Allah'tan baskasi adina kesileni yasakladi. Ancak, kim bunlardan yemeye mecbur kalirsa baskasinin hakkina tecavüz etmemek ve zorunlu olan miktari geçmemek sartiyla ona da günah yükletilmez. Çünkü Allah, çok bagislayan ve merhamet edendir.

Şimdi Allah'ın HARAM SINIRLARI Bunlar. BUnların dışında herhangi bir haramın (Yiyecek konusunda) olmadığını şu ayetin iyice pekiştirmesinden anlıyoruz.

6/145- De ki: Bana vahyolunanlar arasında, ölü, dökülen kan, pisliğin ta kendisi olan domuz eti veya Allah'tan başkasının adı anılarak açık bir günahla kesilmiş hayvandan başkasını, yiyecek bir adama haram kılınmış birşey bulmuyorum. Her kim çaresiz kalırsa, başka bir çaresizin hakkına tecavüz etmek ve zorunlu miktarı aşmamak şartıyla, bunlardan yiyebilir; çünkü Rabbin gerçekten bağışlayan ve merhamet edendir.

Bilmiyorum Enam/145 i yorumlamaya gerek varmı. İşte bizim dediğimiz de buydu. Yani Allah'ın KEsin Olarak HAram Sınırı çizdiğinin dışında kalan ve hem türklerin hemde yaklaşık olarak arapların da yeme örfünde bulunmayan yiyecekler için IZAFI dedim. Ki zaten arapların da örfünde olmadığı için, Allah Sınır çizmesine rağmen, hadisler bahane gösterilerek nasılda kendi örflerinde olmayan dünya kadar nimeti HARAM kıldılar/kılıyorlar.

Tekrar ediyorum NEYE izafi dendiğini lütfen anlayalım. Allah'ın hudutlarında değişme Olmaz. Bunu bilmeyen var Mıydı?



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
yilmaz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 26 ekim 2005
Yer: Russian Federation
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yilmaz

Forum Kuralları ve Politikası

Devam etmeden önce lütfen aşağıdaki kuralları okuyun. Kuralları kabul ediyorsanız "Kabul ediyorum" butonuna aksi takdirde lütfen "Kabul etmiyorum" butonuna basın.

Kayıt olurken sizin hakkınızda özel olmayan ufak tefek bilgiler almak zorundayız. Lütfen bu bilgileri doğru bir şekilde girin.

Tehdit edici, küfürlü, müstehcen, kaba, nefret dolu yada çok miktarlarda istenmeyen mesajlar göndermek; din, dil, ırk ayrımına yönelik iletiler göndermek ve materyaller kullanmak kesinlikle yasaktır. Yazdığınız her türlü mesajdan yalnızca siz sorumlu sayılırsınız. Forum Yöneticileri bu konuda hiçbir sorumluluk üstlenmez.

Forum kurallarına uymayan mesajlar hiçbir ayrım gözetmeksizin silinir. Foruma mesaj yazarken lütfen forum kuralları dahilinde mesajlar yazmaya çalışın aksi takdirde mesajlarınız hiçbir uyarıda bulunulmadan silinir. Daha fazla bilgi için Forum Yöneticileri ile irtibata geçin.

The Federal Trade Commission's Children's Online Privacy Protection Act (COPPA) çocukların web sitelerini gezebilme yaş sınırını 13 olarak kabul etmiştir. Eğer 13 yaşından küçükseniz LÜTFEN forumu kullanmayın. 

Kayıt olduğunuz takdirde yukarıdaki kuralları kabul ettiğiniz varsayılır. Lütfen Forum Kurallarını dikkatli bir şekilde okuyun. www.hanifdostlar.com

selamun aleykum forumuuza bu ilk msajim uye olurken forum kurallari ve politikasi isimli kismi okudugumda gayet hosuma gitmisti zaten ust tarafada da yazdim ama orda kirmizi cizgiyle yzili bir kisim varki cok guzel muthis medeni bir bolumdu. ama forma giripte midye ile ilgili bu bolumu okudugumda resmen sok oldum MOLLA nick li arkadasin yazdigi hakarettende ote biseydi.

sanırım sünniler gittikçe yahudileşiyor..

aslında bu sünniler gerçektende çok yüzeysel müşrikler. ne  zaman canları sıkılsa bir yerlerden konu üretip kendilerine göre dini upgrade ediyorlar. bence bu halleri gökten millet vekili olarak inmiş akıl hastası hasan mezarcıya benziyor.

 bir musluman olarak resmen utandim. Soruyorum acaba formun yoneticileri bu topic e nasil izin verdiler. tahmin ettiginiz gibi ben bir sunniyim ama baska mezheplerden herhangi birisi icin boyle bir soz soylemekten haya ederim.  saglik ve sevgiyle kalin.

 

 

Yukarı dön Göster yilmaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yilmaz
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats