HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Namaz’in rük’nlarinda neler okuyabiliriz? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25

Selam Arkadaslar.

Bu baslik altinda, Namaz'a baslarken, Rükuya Secdeye varirken, kalkarken neler söylenebilecegine dair Kur'an-dan örnekler verelim.


1. Baslarken E'uzu Besmele: A'uzu b'Allah min Al-Shaytan Al-Rajeem(16:98)


2. Tekbir getirmek: Allah'u Ekber(17:111, 2:185)

3. Rabbi El-Azim(56:74) ve Rabbi El-Aala(87:1) sifati ile kutsamak

4. Şehadet etmek: Eshedu en La ilahe illa Allah(3:18)

5. Hamd etmek:

"Hamd, çocuk edinmemiş olan, hükümranlığında ortağı bulunmayan, düşkün olmayıp yardımcıya da ihtiyaç göstermeyen Allah'a mahsustur"(17:111)


8. Bitis "Hamd olsun Alemlerin Rabbi (olan) Allah'a": Al-Hamdu l'Allah Rab Al-Alemin(10:10)



Mesela:

- Namaza E'uzu Besmele ile basladik

- Tekbir getirdik

- Mesela Al-Fatiha ve bir kisa Sure okuduk

- Tekbir getirdik Rükuya vardik

- Allah'i El-Azim yada El-A'la sifati ile kutsadik

- Dogrulduk ve hamd ettik yada sehadet ettik

- Tekbir getirdik

- Secdede yine El-Azim veya El-A'la sifati ile kutsadik

- Tekrar tekbir getirdik

- Namaz'i bitirken Alemlerin Rabbi olan Allah'a hamd ettik


Bunlar sadece birer örnektir, siralamasi da illa ki bu sekilde olacak diye bir sartlanma yoktur, olmamalidir.

Kur'an-dan ne kadar örnek cogaltabilirsek, söyleyebileceklerimizde o kadar zenginlesir ve monotonlasmaz.

Rükuda Secdelerde neyi ne kadar söyleyeceksiniz, o size kalmis. Kimin kac kere secdeye varacaginida bir baskasi belirleyemez.

Itiraz olarak dene bilir ki: Cemaatle kilinan Namazlarda ben imama uymak zorundayim ve bu durumda Imam benim rüknlarima etkendir.

Elbette etkendir, fakat Imam hangi kriterlere göre Namaz'in rüknlari belirliyor, bunun cevabini da bilerek bu itirazi yapmak gerekir. Nitekim Kur'an-da Imamlara özel bir hüküm listesi yok. Bu konu aslinda ayri bir baslikta tartisilmali. Kisaca deginmek istedim.

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Sinan (ve Arkadaşlar)

Hazır konu açılmışken aklıma takılan bir hususu sizlerle paylaşmak ve görüşlerinizi almak istedim.

Bir çoğumuz dua etmiyor, dua metinlerini telaffuz ediyor. Kur'an okumuyor, onu tilavet ediyor.

Bu acı gerçek, namazlarımız içinde okuduklarımız için de geçerli malesef.

Arapça metinlerin anlamlarını bilmeden tekrarlamak suretiyle hamd ve sena ettiğimizi, Rabbimize niyaz edip ondan taleplerde bulunduğumuzu sanıyoruz.

Belli kalıplaşmış metinleri uzun bir müddet tekrarlayınca güngeçtikçe salatlarımızı(dua, niyaz, namaz) monotonlaştırmış ve sıradanlaştırmış oluyoruz. (Aslında anlamını bilmeden telaffuz ettiğimiz Arapça metinler yanında sürekli tekrarlanan Türkçe metinler için de aynı durum geçerli)

Konuyu dağıtmayayım ve asıl gelmek istediğim noktaya geleyim. Namazlarımızda teleffuz ettiğimiz yada okuduğumuz ayetleri yada duaları Arapça değil de Türkçe yapmamızda sence/sizce bir sakınca var mı?

Senin yapmış olduğun bir alıntıda güzel bir tespit vardı: Her meal aslında mini bir tefsirdir. Hal böyle iken Arapça orijinal metinler (Kur’andan yada Kur’an dışından) yerine çevirilerden faydalanacaksak kimin çevirisini referans alacağız?

Son yorumların da etkisiyle artık namazlarda sadece Kur’andan okunması konusundaki katı düşüncemin yanlış olduğu kanaatine vardım. Ama bu konuda hala kafam karışık.

Bu “ana dilde ibadet” konusundaki görüşleriniz nedir?

Saygılar



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

       Alperen kardeş,en makbul ibadet anadilden yapılan ibadettir.Yapmacıksız,içten ve söylenen her sözü süze süze Allahla hasbihal yapıp içimizden geldiği gibi Allahı övmek.Bundan iyi salatmı olur yav gardaş..Selam ile.

__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam Dostlar.

Abdullah'a katiliyorum, güzel özetlemis.

Alperen Yazdı:
Konuyu dağıtmayayım ve asıl gelmek istediğim noktaya geleyim. Namazlarımızda teleffuz ettiğimiz yada okuduğumuz ayetleri yada duaları Arapça değil de Türkçe yapmamızda sence/sizce bir sakınca var mı?

Senin yapmış olduğun bir alıntıda güzel bir tespit vardı: Her meal aslında mini bir tefsirdir. Hal böyle iken Arapça orijinal metinler (Kur’andan yada Kur’an dışından) yerine çevirilerden faydalanacaksak kimin çevirisini referans alacağız?


Sevgili Dostum,

bir Arap, anadilinde okusa bile, örnegin bir Ayetin (varsa) bütün acilimina inemez, okurken bunu zihninde manalandiramaz. Mesela Fatiha Suresinin uzun uzadiya tefsiri var, bu Sureyi Namaz'da okuyan kisi bütün acilimina odaklanamaz ki.

Bence esas olan, bir Ayet'in konteksti nedir, konu kimler üzerindedir, bize verilen mesaj'in özü nedir... bunlar ön planda olmali. Ayetin daha fazla acilimi varmis yokmus o ayri konu, nitekim Allah Fatiha Suresinde Din gününün sahibiyim diyorsa mesajin özü benim icin budur ve ben bunu Namazimda o sekilde anlarim. Yok Allah bununla daha neler demek istiyormus deyip kili kirka yararsam ben Namaz'a odaklanamam, söyledigim herseyin bütün icerigini düsünürsem benim Namazlarim bitmek bilmez.

Ayrica orjinalini okuyacagim derken dilim dolanipta mesela Allah yaratti yerine Allah tras etti diyecegime kendi dilimde söyler, enazindan bunu önlemeye calisirim.

Peki tercüme hatasi varsa ne yapacagiz?

Isin dogrusu yanlisi anladiktan sonra ortaya cikar. Senin elinde olmayan bir hatanin mesuliyetide sende olamaz. Niyetleride göz önünde bulundurmamiz gerekiyor.

Kur'an bizlere bir örnektir, ölcüdür, ölcüye dayali kendi sözlerinide kullanabilirsin diye düsünüyorum. Onun icin ben bu basligi actim, "yok ben Kur'an-dan baska konusmam" diyenler icin örnekler cogaltalim istiyorum ve hemde Kur'an-a dayali olarak, kendi sözleri ile ibadet etmek isteyenlere de Kur'an-dan ölcüler verelim istiyorum.

Allah razi olsun.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
okyanu_s
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okyanu_s

 

Kuranda namazda okunacak şeyler konusunda bir kısıtlama yok sanırım şekli açıdanda. Namaz cemaatle de kılınabiliyor. Herkes kendince kılarsa cemaatte birliği nasıl sağlayabiliriz. İslam evrensel bir dil ve bence ibadetlerinde özellikle toplu yapılan ibadetlerde ortak bir kullanılmalı. İnsan İngiltereye de gitse, ABD'ye de, Arabistana da bu konuda bir yabancılık yaşamamalı ortak birşeyler bulabilmeli. Örneğin Allahuekber denildiğinde eğilme doğrulma gibi haraketlerin yapılacağını anlıyoruz. Herkes kendi dilinde ibadetlerini yapmaya alışmış olsaydı farklı ülkelerde karşılaşan farklı ırk veya milletteki kişiler nasıl beraber namaz kılabilceklerdi. İbadetlerin indirilen dilde yapılması onun evrenseliğini korumak ve farklı etnik grup ve uluslardaki müslümanların kaynaşması bakımından ve aralarında bir ortaklık bulmaları bakımından önemli bence.

Ancak tabiki okuduğumuz ayetlerin anlamlarını düşünmeliyiz. En önemlisi zaten nazmazda iken Allah'ın divanında olduğumuzu hatırımızdan çıkarmamalıyız. Ona ibadet ettiğimizi onun önünde eğildiğimizi ve secde ettiğimizi düşünmeliyiz. Tapmak işte en güzel anlatan kelime bu. Ona taptığımızın farkında olmalı, onunda söylediği gibi içimizde hiçbir kibir olamadan ona ibadet etmeliyiz. Dünyevi işleri, sıkıntıları, beklentileri, hesapları bir tarafa bırakarak...

Bir insanın önünde namazdaki gibi eğilebilir yada secde edebilrmisiniz? Nefsimize ne kadar ağır gelir böyle bir durum. Ancak O buna tek layık olan. Her türlü noksandan münezzeh sıfatı ve Zatı ile.

Saygılar

Yukarı dön Göster okyanu_s's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okyanu_s
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Selam

İlkönce namaz niçin kılınır ona bakalım

Taha 14- Şüphesiz ben Allah'ım, benden başka hiçbir ilâh yoktur. Onun için bana kulluk et ve beni anmak için namaz kıl.

Allahı anmak bilinçli bir şekilde yapılırsa gerçeklerşir.aksi takdirde sadece yatıp kalkmış oluruz ki, bu şekildeki bir namaz sadece tekrarlanan  bir ritüel olmaktan öte gitmez.Buna mani olan durumlar söz konusu

Sarhoşvari namaz kımak

Nisa 43- Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.

Allahın bizden istediği bir şey var.Namazda ne okuduğumuzu bilmek.Bilmek derken  akıldaki salt kuru bir data,yı kast etmiyorum.Ne okunduğunun bilinmemesi sadece sarhoşlukla sınırlandırılımaz.Sarhoş olmadığı halde ne dediğini bilmeyenler de bence bu ayetin kapsamına giriyor

Önemli olan kişinin namazda ne okuduğunun ayırdında bilincinde olması olduğudur.Dolayısıyla yalnız kılınan namazlarda ne salt arapça nede salt ana dilde olması o kadar önemli değil.Önemli olan konsantre meselesidir. Toplu kılınan namazlarda ise ortak payda açısından arapça okuması gerekir elbette

Ben şahsen ayetleri arapçasından okurken aynı anda anlamlarını aklımdan düşünebiliyorum. Eğer birileri bunu türkçesinden daha güzel becerebiliyorsa onlarda elbetteki kendi dillerinde okuyacaklar.Buna hiç bir kimsenin itirazı olamaz.Hatta derimki arapça bilmeyenlerin ne okuduklarını anlayabilmeleri açısından ana dilde okumaları gereklidir

Salt arapça okumak zorunluluğu hakkında hiç bir ayet yoktur.

Fussilet 44 Eğer biz onu yabancı dilde bir Kur'an yapsaydık, elbette şöyle diyeceklerdi: "Ayetleri ayrıntılı bir şekilde açıklanması gerekmezmiydi?/Arap'a yabancı dil olurmu? !" De ki: "O, iman edenler için ister arapça dilde, ister yabancı bir dilde olsun, kılavuz,ve bir şifadır. İnanmayanlara gelince, onların kulaklarında bir ağırlık vardır. Ve Kur'an, onlar için bir körlüktür. Böylelerine,sanki çok uzak bir yerden seslenilmektedir."

Namaz bilinçli bir şekilde Allahı anmak için yapılması geeken bir ibadet olduğuna göre, anlamlarını bilmeden, düşünmeden salt arapçadan okumakla aynı zamanda ne konuştuğunun farkında olmayan papağan durumuna düşmüz oluruz

Zaten gelenekçiler,Kuranın arapçasını kutsadıkları için asırlardır insanları kuranın nurlu mesajından uzaklaştırmadılar mı.Ve bu anlayışın neticesinde de toplum olarak geldiğimiz nokta belli

Elbetteki tüm bunları söylerken arapça hiç önemli değildir gibi bir yanlışada düşmek  istemem.Elbetteki  arapça lisanıda kuranı daha iyi anlamak için bir vesiledir ana gaye değil

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

             Hanif kardeş.Yazdığın ayette de yüce Allah kendisini anmak için salat etmemizi istemektedir.Nedir Allah'ı anmak?

       Onu en güzel kelimelerle övmek,O'na muhtaç ve bağlı olduğumuzu sürekli hatırlayıp bizi her an gördüğünün bilincinde olarak istek ve temennilerimizi O'na yöneltmek.

        Hristiyanların günah çıkarmasına benzeyen ama yalnızca Allaha yönelip tapma açısından kendisine özgü bir ibadet olan namaz için illa Kur'andan ayetler okunacak demek bence Allah ile kul arasına girmektir.

         Zaten aklı başında her insan Allaha yalvarırken,en güzel isim ve sıfatlarla O'nu övmesi gerektiğini bilir,içinden geldiği gibi yönelip derdini arzeder.

              Cemaatle namaz anında Arapça okunabilir anlayışı maalesef doğru değil.Çünkü namaz kılmak tamamen bireysel bir ibadettir.sadece savaş anında toplu kılınmasının en önemli sebebi de herkesin o anda Allah'tan sabır,yardım ve zafer isteme duygusunun herkes için öncelikli istek olmasıdır.

           Bu durumda namaz kıldıracak kişi arkasındaki topluluğa  savaş anında yardım istemekle ilgili ayetleri isterse arapça okur,isterse kendi dilinden okur.Yine burda da cemaat imamının kişisel tercihi önemli rol oynar.Selam ile.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Hristiyanların günah çıkarmasına benzeyen ama yalnızca Allaha yönelip tapma açısından kendisine özgü bir ibadet olan namaz için illa Kur'andan ayetler okunacak demek bence Allah ile kul arasına girmektir.(Abdullah 16)

 

Selam

Abdullah kardeş; benim yazımın hangi bölümünden böyle bir anlam çıkardın merak ettim doğrusu.Eğer her yazıyı böyle tersinden anlıyorsan işimiz var seninle demektir

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

 

Abdullah16 Yazdı:

Cemaatle namaz anında Arapça okunabilir anlayışı maalesef doğru değil.Çünkü namaz kılmak tamamen bireysel bir ibadettir. Sadece savaş anında toplu kılınmasının en önemli sebebi de herkesin o anda Allah'tan sabır,yardım ve zafer isteme duygusunun herkes için öncelikli istek olmasıdır.

Bu durumda namaz kıldıracak kişi arkasındaki topluluğa  savaş anında yardım istemekle ilgili ayetleri isterse arapça okur,isterse kendi dilinden okur.Yine burda da cemaat imamının kişisel tercihi önemli rol oynar.Selam ile.

 

 

Abdullah bence yanlış düşünüyorsun.

 

“Gelenekçi olmayalım” amacıyla atalarımızdan aldığımız miras adına ne var ne yoksa silip atmamız kadar büyük bir yanlış olamaz. Bizler devraldığımız miras içinde şirk unsurları varsa, Kur’ana aykırılıklar varsa onları ayıklamalıyız. Atalarımızı büsbütün/tamamen bir yanlışın içinde varsaymak, onların ürettiği değerleri bir çırpıda yoksaymak hiç de mantıklı bir tavır değil.

 

Çıkış noktamız “atalara muhalif olma” değil “yanlışları elimine etme” olmalıdır.

 

Kur’anın Furkan olmasının anlamı başka ne olabilir ki? Elimizdeki yegane mutlak ölçüte göre doğru yanlış cetvelimizi oluşturmalıyız.

 

Bu hususta dostlarımızla güzel bir tartışmamız/paylaşımımız olmuştu. Okumanı tavsiye ederim:   http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=315&PN=2&TP N=8

 

Hadissiz Namaz

 

 

Şimdi asıl mevzuya geleyim. Cemaatle kılınanacak namazın sadece savaş anına mahsus özel bir olay olduğunu iddia ediyorsun. Bu kanıya da muhtemelen Nisa Suresindeki ayetlerden yola çıkarak varıyorsun. Gel ayetlere bir daha bakalım:

 

Nisa Suresi

 

101. Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki, küfre batanlar sizin için açık bir düşmandır.

102. Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun. Allah, kâfirler için rezil edici bir azap hazırlamıştır.

103. Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.

 

Allah aşkına söyler misin bu ayetlerin neresinden, cemaatle namazın sadece savaş anında kılınabileceğini çıkarıyorsun?

 

…küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur.

 

Bu ayette özel durumlarda namazın kısaltılabileceği söyleniyor.

 

 

…Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar…

 

Bu ayette Peygamberimizin/liderin müminlere “sadece savaşta cemaatle namaz kıldırması” değil “savaşta bile topluca namaz kılınmasının gerekliliği” anlatılıyor. Cemaatle namaz zaten kılınacak, hatta savaşta bile bundan taviz verilmeyecek. Yalnız tedbir olarak müminler iki gruba ayrılacak. Bir grup Peygamberin arkasında namaz kılarken diğer grup onları savunacak. Burada söylenen bu. Ayetin bu kısmından da cemaatle namazın sadece savaş anına yada özel durumlara has olduğu fikrine en ufak bir delil yok.

 

Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin….

 

Ayetin bu kısmından da, toplu namazın olağanüstü durumlara has bir husus olduğu sonucu çıkmıyor. Rabbimiz korku/tedirginlik anındaki namazla, sair durumlardaki namaz arasında tek bir ayrım yapıyor. O da; namazın tam bir şekilde yerine getirilmesi. Olağanüstü hallerde namaz kısaltılabilir (bir rekat), olağan hallerde ise namaz tam kılınır(iki rekat, bazılarına göre ise minimum iki rekat). Söylenen bu.

 

Bu ayetlerin ve diğer Kur’an ayetlerinin hiçbirisinde namazın cemaatle kılınmasının ancak savaş/normaldışı koşullara özgü olduğu fikrine delil teşkil edecek en ufak bir ipucu bile yok.

 

Bence ifrat-tefrit olayına girmeden düşünmek ve fikir üretmek gerek.

 

Atalarımızdan devraldığımız -Kur’ana ters olmayan- nice güzellikleri gözardı etmememiz gerek. (Kim tarafından üretilmiş olursa olsun) Üretilen/varolan değerlerden mutlaka faydalanmamız gerek.

 

 

Saygılar

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

          Selamlar. Öncelikle Hanif'e cevap.Yazımdaki atıf sana ait değil,Okyanus'un genel yazısına göre idi.Senin ismin seni destek için yazılmıştı.Ama ne hikmetse gene sana yaranamadıkWinksanırım mesele anlaşılmıştır.

       Alperen'e gelince.Ondan böyle bir yazı beklemezdim.Biz herşey atalardan geldiği için karşı çıkmıyoruz.Cemaatle namazın Kur'ani temelini sorgulayıp ne derece örtüştüğünü belirlemeye çalışıyoruz. Eğer senin mantıkla hareket edersek oruçta tutmayacağız,hacca da gitmeyeceğiz(gerçi bunu diyen de var.Hem de arap olan birisi)zekatta..vs.

        Tekrar ediyorum,şu anda bizim Cuma ve cemaatle namaz sorunumuz yoktur.Varolan rahatsızlıkların çoğu ''Üç Cumaya gitmeyen..''efsanesi ve toplumla bu kadar ayrışmanın verdiği rahatsızlıkların hazmedilememesidir.

       Birçok kişi ''Cumasız''etiketinden ürkmekte ve bundan kurtulmak için bahane bulmakta zorlanmaktadır.Hiç gerek yok.Katılırsın Cumaya.İki rekat kılarken yaparsın kendi bireysel nafile salatını.Bu da senin sana özgü salatın olsun.Sırf bundan dolayı ateşlerde yanmazsın yaWinkSözü dinleyip en güzeline uyanlara selam olsun..



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats