HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Mutezile, Eş’ariye Din ve Büyü: Ilginc Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

Din ve Büyü

Özet: Toplumların ve dünyanın tarihinde ve yaşantılarında hep göz ardı edilmek istenen, küçümsenip burun kıvrılan “büyü” kavramı aslında bir toplumun kimliğini oluşturan önemli kültürel öğelerindendir ve bir toplum incelenirken asla atlanmaması gereken olgulardandır..Eski çağların bu gizli, esrarlı, ve korkulan “ilim”i, modern çağda da esrarına kapılan milyonlarca insan tarafından merakla izlenmekte...Ve belki de okunanların gerçekten bir zamanlar gerçekten denenmiş olduğu bilinmeden...Türk ve İslam tarihi bu açıdan oldukça ilginç gerçekler sunmaktadır bizlere...


Birçok dinin çekirdeğini oluşturan büyü, yazısız kültürlerin de çoğunun kültüründe temel bir rol oynamıştır. Geniş anlamda, dinsel tören ve inançlardan, el çabukluğuna ve gözbağcılığa dayanan eğlencelik gösterilere kadar pek çok uygulamayı kapsayan büyü, dünyanın her yerinde ve bütün dönemlerde rastlanan toplumsal ve kültürel bir olgudur.

Büyünün gerek dinsel eylem ve kurumlarla ilişkisi, gerek toplumsal ve psikolojik işlevlerinin tanimindaki belirsizlik, dogasi konusunda önyargilara ve negatif fikirlere yol açmiştir. Bu belirsizlik, büyük ölçüde kültürel ve tarihsel evrim konusunda 19. yüzyilda bati bilimine egemen olan görüşlerden kaynaklanmaktadir. Özellikle eski ve ilkel toplumlardaki büyüyü dinsel olgulardan ayri ele alan ve dinsel ya da kültürel anlamindan soyutlayip bir boş inanç olarak degerlendiren bu etnosantrik görüş, büyünün dinle ve kültürle olan temel baglarinin ve benzerliklerinin gözden kaçmasina neden olmuştur. Büyü eyleminin dinsel eylemlerin içerdigi ruhani özden yoksun oldugu, içsel bir inaniştan çok diş ögeleri yönlendirmeye dayandigi, bu yüzden de dinsel anlamda daha basit ve alt düzeyde bir kategori oldugu yolundaki yaygin kani da, yanliş anlamalari, önyargilari ve negatif fikirleri körüklemiştir.

Burada kullanılan tanım ise büyü ile öteki dinsel olgular arasındaki temel ayrımı ortaya koymaktadır. Buna göre, din ve büyünün temelini oluşturan güçler benzer olsa da din, insan ile ruhani güçler arasında dolaysız bir ilişki, büyü ise kişisel olmaktan çok teknik bir eylemdir.

Büyü tarihin bütün dönemlerinde, bilinen bütün dinsel sistemlerin bir parçası olarak, şu ya da bu biçimde var olmuşsa da, büyüye verilen önem büyük ölçüde değişiklik gösterir. Yazılı tarih öncesindeki büyüye ilişkin bilgiler güvenilir verilerin eksikliği nedeniyle sınırlıdır. Antik çağdaki Ortadoğu ve Yunan-Roma kültürleri, Hıristiyan Avrupa, Türk ve İslam kültürleri ve çağdaş yazısız toplumlardaki büyüye ilişkin bilgiler daha kesindir.

Örneğin büyücülük ve cadılık Avrupa’da yasak, günah ve heretical (kafirlere özgü) kabul edilirken, bir üçüncü tür bu değerlendirmenin dışındadır. Bu, iyi amaçlı olduğuna inanılan ak büyüdür. Yahudi ve Hıristiyan hermetik geleneğinin bir parçası olarak kabul edilen bu büyülerin uygulayıcıları, daha çok simya ile ilgilenmiş, ve zaman zaman günahkar olarak nitelendirilmişlerse de, genellikle hoşgörü ve saygı ile karışık bir çekinmeyle karşılanmışlardır.

Müslümanlık öncesi Arap toplumunda ise, gene büyücülük gayet yaygındı. Fal okları atmak, çeşitli biçimlerde taşlar dikmek, yıldızlara bakmak, küçük kareler çizip içlerine harf ya da sayılar yazarak büyü yapmak Arapların sık başvurdukları yöntemlerdi. İslam ise büyüyü büyük bir günah sayarak yasaklamıştır (Bakara:101-102, Taha: 69, Maide: 90). 12. yüzyıl Kelâm bilginlerinden Fahreddin Razi, büyüyü sekiz ana başlık altında sınıflandırmıştır:

1. Tapınma ile semavi güçlerin yardımının alınması (Invocation?).Keldaniler (Babil) arasında yaygındır.
2. Zorlu bir ruhsal eğitim ve uygulamalar sonucu öldürme, ölüyü diriltme vb. ölümle ilgili olağanüstü işler yapmak (Necromancy!).
3. Yer ruhları (ervah-ı arziye) sayılan cinlerden, perilerden yardım istemek (Summoning?).
4. Gözbağcılık yoluyla yapılan büyü (Illusion).
5. Olağanüstü işler gördüğü sanılan araçlarla yapılan büyü (Hz.Musa’ya karşı büyülü arabalarıyla gelen firavunun büyücülerinin yaptıkları büyü).
6. İlaçlar ve kokular kullanarak yapılan büyü.
7. İsm-i Azâm’ı bildiğine insanları inandırarak onları ruhsal olarak etki altına alarak yapılan büyü.(Charm)
8. Ahlak dışı yollarla insanların sırlarını öğrenip bu şekilde onları birbirine düşürmek ve bunu büyü diye tanıtmak. (
!)


Sonraki İslam bilginleri de bu sınıflandırmaya bağlı kalarak Kuran’a ve Hadis’e göre çeşitli yorumlar yaptılar. Üstelik, İbn Haldun, bazı büyülerle ilgili denemeler de yaparak, büyünün kişiliğinde beliren güce önem verilmesi gerektiğinisavunmuştur.

Gene İbn Haldun, evliyalar’da, ehlikeramet’te ve veliler’de bulunan olağanüstü güçlerle büyüyü ayırmak gerektiğini vurgulamıştır. Keramet, kavramı ise İslam Kelamcılarını ikiye ayırmıştır. Mutezile bilginleri ile bazı Eş’ariye bilginleri akla aykırı olduğu gerekçesiyle kerameti yadsırlar. Ancak büyük çoğunluk kerameti kabul eder.

Mutasavvıflara göre iki türlü keramet vardır:

1. Maddi, suri, kevni (maddesel, biçimsel, kozmik) olarak belirtilen ilk sınıf, çok kısa sürede çok uzağa ulaşmak (tayy-ı mekan), geçmiş ya da geleceği yaşayabilmek (tayy-ı zaman), suda yürüyebilmek, yiyecek-içecek sağlayabilmek, ve çok uzun süre aç kalabilmek gibi olağanüstü olayları içerir.

2. İlmi, manevi, ya da hakiki keramet olarak bilinen ikinci tür ise, yetkin bilgi ve ahlaktan kaynaklanır ve daha çok müritlerin durumlarını değiştirmeyi, hikmete erdirmeyi, kötü huyları gidermeyi amaçlar. Bu tür keramete ise keramet-i tabiiyedenmektedir.

İbn Haldun’un görüşleri sonradan şeriata uyan / uymayan büyü ayrımını getirmiştir.


Türklerde büyü İslam öncesine uzanmaktadır (Şamanist bir toplumun büyüye uzak olması zaten mümkün değildir), ancak İslam’dan sonra da eski İran, Mezopotamya, Mısır ve Anadolu kültürlerinin etkisiyle dinsel yasağa karşın sürmüştür. Türklerin İslam öncesinde genelinde kam adını verdikleri büyücüler, gerçekte büyücüden çok şamandı. Kamlar büyü aracılığıyla iyi ve kötü ruhlarla ilişki kurar, gök, güneş, ay, yer, su, ata, ve ateş kültleri çerçevesinde ayinler düzenlerlerdi. Ayrica kahinlik, hekimlik ve falcilik da yaparlardi. 11.yüzyildan kalma Kutadgu Bilig’te kamlar otacı (herbalist?) denen hekimlerle bir tutulmuş, her derdin iyi edecek bir de kamı olduğu söylenmiştir. Yapıtta yel ve şeytan hastalıklarını iyileştiren afsunculardan da söz edilir. Doğu Türkistan’da Müslüman olmuş kamların büyü amaçlı metinlerinde Hz.Muhammed’in, ve büyük meleklerin de isimlerinin de geçmesi, din ile büyünün içiçeliğine güzel bir örnektir.

Büyü ile öteki dinsel eylemler arasındaki ilişki ve ayrımları belirlemek yararlıysa da, büyüyü bağımsız incelemek pek mümkün değildir. Büyü, bilimsel ve teknik bilginin belli bir gelişim aşamasında bulunan belli bir toplumun dünya görüşünün bir boyutu ve yansımasıdır. Dolayısıyla büyü, toplumların dinsel ve düşünsel sistemlerinin bir parçası olarak ele alınmalıdır.


Volkan "Aelin" Dalkılıç

http://lostlibrary.org/normalgoster.asp?altbolum=76&yazi =0



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats