HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Sıkça Sorulan Sorulara Cevaplar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Sıkça Sorulan Sorulara Cevaplar
Konu Konu: Peygamber’in Zeyneb ile evlen33/ 37CEVAB (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

 

VAHİY SAVUNMASI

KUR'AN DIŞI VAHYİN İMKANSIZLIĞI

Mehmet Yaşar Soyalan

 

11- Hz.Peygamber'in Zeyneb ile evlenmesini konu edinen Ayetlerin Kur'an Dışı Vahye delil olduğu İDDİAsı :

33 AHZAB 37 :

'' artık Zeyd, ondan ilişkisini kesince, biz onu sana zevce yaptık ki, evlatlıklarının kendilerinden ilişkisini kestikleri eşleriyle evlenmelerinde Müminler üzerinde bir güçlük olmasın.( 33/37 )

Ayeti'de, Kur'an dışı vahye delil olarak gösterilmiştir.

bu konudaki en yaygın İDDİAlardan birisi bu Ayettir. şöyle denilmektedir : '' Rasûllullah'ın evlatlığı Zeyd b.Harise zevcesini boşadı ve Rasûllullah bu hanımla evlendi. Münafıklar ve İslam'ın düşmanları bunu fırsat bilip, O'na karşı tenkit ve itiraz fırtınası kopardılar. bu kişilerin yaptığı tüm tenkidleri Allah, sure-i Ahzab'daki şu ifadelerle cevaplandırdı. '' artık Zeyd, ondan ilişkisini kesince, biz onu sana zevce yaptık. ta ki evlatlıklarının kendilerinden ilişkilerini kestikleri zevceler(ini) almakta Müminler üzerine bir güçlük olmasın.'' (33/37) Ayet, Rasûlullah'ın, Zeyd'in boşanmış hanımı ile evleneceğinin Allah'ın hükmü olduğunu belirtmektedir. oysa Kur'an'da bu hükmü zikreden bir bölüm yoktur.bu yüzden bu hüküm, Allah'ın Rasûl'ünün Kur'an'dan başka bir yolla verdiği bir hükümdür.''

önce konuyu daha sağlıklı değerlendirebilmek için ilgili Ayeti kendi bağlamı içerisinde okuyalım :

 

35 Müslüman erkekler ve müslüman kadınlar, mü'min erkekler ve mü'min kadınlar, tâ'ate devam eden erkekler ve tâ'ate devam eden kadınlar, doğru erkekler ve doğru kadınlar; sabreden erkekler ve sabreden kadınlar, (Allah'a) saygılı erkekler ve saygılı kadınlar, sadaka veren erkekler ve sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler ve oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkekler ve (ırzlarını) koruyan kadınlar, Allâh'ı çok zikreden erkekler ve zikreden kadınlar; (İşte) Allâh bunlar için bağış ve büyük bir mükâfât hazırlamıştır. 

36 bununla beraber, Allah ve Rasûl'ü bir işe karar verdiği zaman, gerek inanan bir erkeğin gerek inanan bir kadının kendilerine aid bir işte tercih hakları olamaz. her kim Allah'a ve Peygamber'ine asi olursa açık bir sapıklık etmiş olur.

37 hem hatırla o vakti ki, o kendisine Allah'ın nimet verdiği ve senin de ikramda bulunduğun kimseye : '' hanımını kendine sıkı tut ve Allah'tan kork! '' diyordun da nefsinde Allah'ın açacağı şeyi gizliyordun. insanlardan çekiniyordun.halbuki Allah kendisini saymana daha layıktı. sonra Zeyd o kadından ilişiğini kestiği zaman, biz onu sana eş yaptık ki, oğulluklarının , ilişkilerini kestikleri hanımlarını nikahlamada Mü'minlere bir darlık olmasın.

38 Peygamber'e Allah'ın takdir ettiği, mübah kıldığı şeyde bir darlık yoktur. bundan önce geçen bütün Peygamberler hakkında Allah'ın sünneti böyledir. Allah'ın emri ise olmuş bitmiş bir iştir.( 33/38)

Ayetler bir bütün olarak okunduğunda ve bu konudaki siret malzemelerine göz atıldığında, her şeyin Kur'an Ayetlerinde ifade edildiği gibi doğal olarak gerçekleştiği görülür. '' ONU SANA EŞ YAPTIK '' ifadesine dayanarak, bunun daha önce Rasûl'e Kur'an dışı vahiy olarak bildirildiğini söylemek ilgili Ayetle çeliştiği gibi, Peygamber'i de gelen vahyi gizlemek gibi bir töhmet altına sokar. ayrıca madem bunun gibi Peygamber'e özgü ÖZEL İŞLER Kur'an dışı vahiy yoluyla geliyordu da; bu Ayette ifadesini bulan EN MAHREM konular, niçin var olduğu iddia edilen Kur'an dışı vahiy ile değil de, Kur'an Ayetleri ile geliyordu. bu Ayetler de Kur'an dışı vahiy ile gelseydi ya! madem Rasûl'ün her tür söz ve davranışı, içinde bulunduğu toplum tarafından vahiy olarak algılanıyordu; bu ve buna benzer konuların Kur'an vahyi ile ifade edilmesine niçin ihtiyaç duyulmuştu?

Ayette de ifade edildiği gibi, Peygamber'in sıkıntısını çektiği ve '' İÇİNDE GİZLEDİĞİ '' şey, kendisine gönderilen Kur'an dışı vahiy değildir. Rasûl'ün bu konudaki sıkıntısının birinci nedeni; evlenmelerine kendisinin vesile olmasıydı; çünkü evlilikleri hep sorunlu olarak devam ediyordu. ikincisi; Peygamber'in sınıflar arası farkın önemsizliğini göstermek için tavsiye ettiği bu evliliğin, Zeyd'in gayretine rağmen yürümeyeceğini ANLAMIŞ OLMASIYDI. ancak O, bu durumun vehametini görmesine rağmen, Zeyd'e sabır tavsiye ederek evliliğin devamı konusunda onu TEŞVİK EDİYORDU. zaten Allah'ın kendisini uyardığı konu da buydu. Hz.Aişe bir rivayet'te : Allah'ın Rasûl'ü kendisine vahyedilenlerden birisini gizlemek isteseydi, muhakkak ki bu Ayeti gizlerdi ( Buhari ve Müslim) demiştir.

önceki bölümlerde de ifade ettiğimiz gibi, '' ONU SANA EŞ YAPTIK '' cümleciğindeki '' eş yaptık '' ifadesi, yani zevvecna kelimesi; geçmişte gerçekleşmiş bir olayı anlkatmanın yanı sıra, her şeyin Allah'ın iradesi ile olduğunu anlatmak için kullanılan bir ifadedir. zevvecnâ ifadesinin anlamını, Ayetin gelmesinden sonra, yani '' şu andan itibaren eş yaptık.'' diye anlamak mümkünse ve bu evliliğin vahiy geldikten sonra olduğunu ifade edenler bulunsa da, bizce uygun olan yorum Hatiboğlu hoca'nın dile getirdiği yorumdur.

'' Hz.Peygamber'e, Zeyd ile Zeyneb'i evlendirmesini emreden hiçbir Ayet gelmediği gibi, onları boşayacak Ayet de gelmemiştir. Zeyneb ile Zeyd'i, Hz.Peygamber'in evlendirmesindeki temel sebeb, evlilik kefaletinde gözetilmekte olan ırkî- nesebî ölçüyü yıkmak, manevi- ahlaki değerleri hakim kılmaktır. Hz.Peygamber, bu bakımdan bu evliliğin teşvikçisi olmuştu, ama gaybın ne getireceğini bilemezdi. gönlünden geldiği gibi hareket etti. sonuç onun istediği gibi olmadı.(...)

bu Ayette birkaç sene öncesinde geçen bahis konusu evlilikte, Hz.Peygamber'in yaşamış olduğu sıkıntı dile getiriliyor.

o zamanlar, Hz.Peygamber Zeyd'e : '' Allah'tan kork eşinden ayrılma!'' demiştir.

bunu da evliliğin sona ermekte olduğunu bildiği halde söylemiştir; zira bu evliliğe kendisi sebeb olmuştur ve evlilik ilişkilerinin düzelmesini arzulamaktadır. halbuki bu vasıfta evliliklerin çözülmesi mukadderdir, kaçınılmazdır, zorunludur.sonuçta Peygamber'in vermek mecburiyetinde kaldığı karar, mukadderata boyun eğmek şeklinde tecelli etmiş ve bu keyfiyet Kur'anî üslupla '' seni ( yani Peygamber'i ) onunla [ Zeyneb ile ] evlendirdik. '' ibaresiyle anlatılmıştır. ne var ki muahhar bir kısım alimler bunu : '' Allah, Cebrail'i gönderip Zeyneb'i Peygamber ile evlendirmiştir.'' şeklinde anlamaya gitmişlerdir.

her ne kadar ibarenin harfi manasına takılanların bu Ayeti, Kur'an dışında da Peygamber'e vahiy geliyor şeklinde yorumlamalarında bir garabet yoksa da; Kur'an uslubu açısından meseleye yaklaşanların, bu nevi Ayetleri hakkı ile değerlendirmelerine engel yoktur. Kitab ve Sünnet'in üslup özellikleri misallerle hatırlanacak olursa, görüşümüzün kabul göreceğini zannediyoruz.

şöyle ki, Kur'an'ı Kerim'in daha ilk nazil olan Ayetlerinde bu ifade üslubu ile karşılaşıyoruz. '' iqra '' : '' oku '' diye başlayan ilahi tebliğin devamında Cenab-ı Hak, insana '' kalem'i (kullanmayı ) öğretti'' ( 96/5) olarak vasıflandırmaktadır ki; Allah'ın bilgi edinmede kalemden faydalanmayı öğretmiş olması, şüphesiz ki insanoğluna bu kabiliyetin Cenab-ı Hak tarafından verilmiş olmasıdıryoksa Allah yarattığı insanı önüne oturtmuş, eline kalem vererek yazı taliminde bulunmuş diye düşünmek aklın alacağı bir iş değildir.''

sanırız Ayetin daha önce gerçekleşmiş bir olayı konu edinmesi, bazı yanlış anlayışları düzeltme ve bazı uygulamalara son verme amacı nedeniyledir. bu Ayet ile ortadan kaldırılan uygulama evlatlıklarla ilgili anlayıştı. evlatların, ancak kişilerin kendi öz çocuklarının olacağı, evlatlıkların bu tanım içerisine girmediği ifade edilmektedir.

Mehmet Yaşar Soyalan
 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

 

33 AHZAB 37 :

Recep İhsan Eliaçık yorumu :

YAŞAYAN KUR'AN

TÜKÇE MEAL / TEFSİR

hani bir zamanlar kendisine hem Allah'ın nimet verdiği, hem de senin iyilik ettiğin kişiye : '' eşinden ayrılma, Allah'ın öfkesini çekmekten sakın' '' diyordun da Allah'ın açığa çıkaracağı şeyi içinde gizleyip insanların söz etmesinden korkuyordun. oysa korkman gereken yalnız Allah olmalıydı. sonuç olarak Zeyd, o kadından boşandığında biz onu seninle evlendirdik ki ileride evlatlıklarının boşadığı bir kadın ile evlenme durumu söz konusu olursa Müminler sıkıntıya düşmasin. böylece Allah'ın emri pratiğe çıkarılmış bulunuyor.

 

demek ki '' Hz.Zeynep  olayı '' olarak meşhur olan bu meselenin Kur'an'a alınıp Ayetleştirilmesinden ve böylece çağlar boyu gündenmde kalmasının sağlanmasından günümüze yönelik MESAJLAR ÇIKARMAMIZ GEREKMEKTEDİR. şu an için Muhammed, Zeyd, Zeynep vs. hepsi toprak olup gitmiştir. peki aslında aile mahremiyetine girip bizi pek ilgilendirmeyen bu olay ne maksdatla Kur'an'a alınarak ümmetin ve dolayısıyla da İNSANLIĞIN GÜNDEMİNDE kalması sağlanmıştır? bu tarihsel olay üzerinden verilmek istenen EVRENSEL MESAJLAR nedir? öyle görünüyor ki bu olay üzerinden Kur'an sonraki çağlar için şu mesajları vermektedir:

1- evlatlıklar öz oğul yerine konamaz. insanlığın zürriyeti birbirine karışmamalıdır. ormandaki hayvanlar gibi kimin kime ait olduğunun, kimin kimden geldiğinin belli olmadığı bir toplumsal hayat insanlığın soyunu tehdit eden bir durum olup nesil emniyeti açısından kabul edilebilir değildir. bu nedenle herkesi öz anne / babası ile çağırın. belli değilse belli edin, gerekirse nüfus kütükleri hazırlayın.

2- öksüzlere, kayıplara, sahipsizlere, sokak çocuklarına vs. sahip çıkın. koruyucu kardeş aileler, ağabeyler, bacılar edinin. imkanı olanlarınız evlatlık edinebilir, fakat evlatlıklarınızı kendi öz çocuklarınızın yerine koymayın. anne ve babaları bilinmiyorsa tespit edin, onları kendi anne ve babalarının ismi ile çağırın. onlara anne / babalarının ayrı olduğunu ancak yanlarında bir kardeş ve dost olarak kaldıklarını söyleyin. sevgi ve merhametle insanlara kucak açın ; imkanlarınızı paylaşın, bölüşün.

3- yanınızda evlatlık olarak büyüyen çocuklar sonuçta kendi öz çocuğunuz olmadığı için, öz çocuklarınız için geçerli hukuki sonuçlar onlar için geçerli değildir. örneğin kendi öz çocuklarınızın eşleri ile evlenemezken onların (boşadığı)eşleri ile evlenebilirsiniz. bu tür konularda kimi toplumlarda varolan yanlış ön yargılarla mücadele etmekten çekinmeyin.

4- başkasının yanında evlatlık olarak büyümüş birisi, eskiden köle dahi olsa , böyle olmayan birisi ile evlenebilir. toplumda evlatlık olarak büyüyenlere ayrımcılık yaparak '' üvey evlat muamelesi '' yapmayın. onları kimsesiz, öksüz ve garip bulup zengin, aristokrat ve varlıklı ailelerden farklı muameleye tabi tutmayın. onların diğerlerinden tek farkı '' kendi öz anne ve babalarının yanında yetişememiş '' olmalarıdır.

5- ister öz, ister üvey bütün evliliklerde tarafların birbirini sevmesi, istemesi ve duygusal yakınlık aranmalıdır. sonuçta iki kişi arasında çok özel bir ilişki olan evlilikler kim olursa olsun '' BAŞKASININ HATIRI İÇİN '' yapılmamalıdır...

Recep İhsan Eliaçık



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

allah razı olsun recep hoca... bence almamız gereken mesajların en önemlilerini saymış....

__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

Üzgünüm, Cevap Yazamazsınız.
Konu Kapatılmış.

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats