HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: Tasavvuf ve Hanifdostlar Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Metafizik
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 28 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metafizik

Tasavvuf bilindiği üzere İslam dünyasında çıkmış bir düşünce akımı ve yaşam tarzıdır.Tabiki mutasavvuflar arasında Hint,İran ve Yunan felsefesinden,Kabaladan,Şamanik inançlardan etkilenenler olmuş olabilir.Ancak tüm mutasavvuflar aynı düşüncede değildir.Bu farklı düşünüş vahdet_i vücud konusundada kendini gösterir.Bazıları vahdet_i vücudu savunurken bazıları vahdet_i şühudu savunmuştur.Hatta bazı vahdet_i şuhudçular vahdet_i vücud inananlarını küfürle dahi suçlamışlardır.

Tekke,zaviye konusunda bile örneğin murasavvuf Kuşadalı İbrahim onların karhane ve meyhaneye dönüştüğünü söylemiştir.Atatürkten 100 sene evvel bu tesbiti yapmış ve nihayet 100 sene sonra kapama kararı alınmıştır.

Biz tümüyle tasavvufa karşı olduğumuzda Kuşadalıyada karşı olmuş oluruz.Biliyorum kimse Tanrı değildir.Herkes eleştirilebilir ancak tasavvufu yok saymak mutasavvuflara eleştiri değil reddir.

Mevlana hususuna gelince.Mevlananında eleştirel yönü olabilir.Ama onda büyük bir mana olduğu da gerçektir.Ben onu herzaman bir hümanizm abidesi,inanç abidesi olarak görmüş onu Anadolu hoşgörüsünün sembolü olarak değerlenmişimdir.Onun yazılarını okurken çok etkilenmişimdir.Evet hatası olabilir ama onu reddetmek çok ilginçtir.

Yine oğlu Sultan Veledde değerli bir şahsiyet değilmidir.Örneğin Allah ile aldatma konusundaki bir yazısını yazayım.

"Engel Tanrı ise onu hangi "lahavle" uzaklaştırabilir?"

Yine Ebu İshak eş-Şatibi şöyle diyor;.

Ma'siyet(günah) ma'siyet olarak kaldıkça Allah'a iftira değildir;ama ma'siyet dinde teşri(kural koyma yetkisi) aracı yapıldığında Allah'a iftira olur.

Yine Sultan Veled Allah ile aldatanları "İdris suretinde İblisler" olarak tanımlıyor.

Şirk iki türlüdür:Sözle şirk,hal ile şirk.Tanrı'nın oğul ve ortağı olduğunu iddia etmek sözle şirktir.İnsanın içinde Tanrı'dan başka şeyler için yer ve yol bulunması hal ile şirktir.(Sultan Veled)

Yine Şems_i Tebrizi'yi okuduğu zamanda insan çok duygulanıyor ve böyle yazan birinin aşksız yazdığını ve reddedilmesi gerektiğini anlayamıyor.

Ve ya Yunus Emre ya da Hacı Bektaş_ Veli ya da Ahi Evran.İnsan Muhiddin_i Arabininde aşkız böyle yazabileceğini kabbullanemiyor.

Tüm bu insanların hatası olabilir,eleştirilebilir ama onları reddetmek Hanifdostlar için ne kadar doğru bilemiyorum. 

Yukarı dön Göster Metafizik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metafizik
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam;

Kuran'da kınanan da övülen de bireyler değil, eylemlerdir.

Şu halde, hanifdostlar sitesinin müdavimleri için de ölçü bu olmalı, kınanan yahut övülen birey değil, eylem olmalıdır.

Olumsuz bir eylemi anlatmak / örneklemek adına herhangi bir bireyin örnek gösterilmesinin kaçınılmaz olacağını zannetmiyorum. Biraz daha titizlik gösterilerek bu sağlanabilir.

Yine, bir kimseyi bir eylemi nedeni ile toptan yargılayıp mahkum etmek de marifet olmasa gerektir. Hiç birimiz kişilerin şahısları üzerinde karar kılmaya yetkili hakimler olmadığımız gibi, böyle bir makama layık, kendini temize çıkarmış kimseler de değiliz. Kişilerin niyetleri ve işin hakikati hakkında zandan uzak hiç bir delilimiz de yok iken kişiler hakkında verilen menfi hüküm olsa olsa "iftira" olur.

İnancım o ki, yıkmak yerine yapmak, yok etmek yerine var kılmak / varlığını sürdürmek / değiştirmek daha güzel olur. Bir varlığın kötü yönlerini görebildiğimiz kadar, işe yarayışlı, güzel yönlerini görebilip, onu örneklemek, onu açığa çıkarıp onunla varsa olumsuz yönleri gidermek sonucu itibariyle daha faydalıdır.

Firavun'un "kendisine yumuşak söz" söylenecek bir yönü var idi ise, her kişinin vardır. Zaten Kuran'da kınanan (açıklanan) firavunun şahsı değil eylemidir. Adını bile bilmiyoruz.

Bir kimseyi bir hususta ikna edip, davranışlarını değiştirmesine kılavuzluk etmek bilimsel bir meseledir. Onların ilahlarına söverseniz, etki tepkiyi doğurur. Onların değerlerine söverseniz benzeri ile mukabele edeceklerdir. Siz de onların kendi gönüllerini, gözlerini, kulaklarını mühürlemelerine aracılık etmiş olursunuz.

Piyasada bu sahada yazılmış pek çok kitap var. Amerikalılar, bu sahada (psikoloji & sosyal psikoloji) yaptıkları çalışmalar neticesinde bu gün "toplum mühendisliği" olarak adlandırılan, sonuçları çok ciddi eylemlere giriştiler.

Biz müslümanlar olarak, "Kendi nefislerinizde dahi nice ayetler vardır" sözünü edebi bir lafız yahut Arapçası / tegannisi kulağa hoş gelen bir sözden başka bir şey olarak görmediğimiz için bu işlerle pek ilgilenmedik.

Kişinin temel tutumlarının oluştuğu ortamın temel verilerine yapılan alaycı saldırılar, kişinin özbenliğine yapılmış gibi algılanır.

Dikkat çekmek, şok etkisi yaratmak gibi olumlu hedeflerin haricinde kalan mülahazalar, bu türlü hareketleri "kişisel ego tatmini" statüsünden kurtaramaz.

Bu din, yok etmek için değil, kazanmak için indirilmiştir. Onun içindir ki, aman dileyen kimseye aman verilir, Kuran'ı / gerçeği anlayabilecek derecede dinlemesi sağlanır, buna rağmen reddederse kendisini güvende hissedeceği yere kadar nezaret edilerek serbest bırakılır.

Bu sözün öznesinin "bir zaman müminlerle din muharebesine girişmiş" kimseler olduğu unutulmamalıdır.

Diğer grupların değerlendirilmesi buna göre yapılmalıdır.

Bu bağlamda, "cariye ve köle edinme" konusunda Eliaçık'ın çok güzel bir makalesi var. Klasik anlayışın çok dışındaki bu görüşe / çeviriye göre, "harp sahasında kesin sonuç almak amacı haricinde bir peygamberin esir edinmesi olacak iş değildir." Mantık aslında aynı. Amaç, esir etmek değil, özgür kılmak. Tevhidin de amacı özgür kılmak.

Bu örnekleri, "şavaşan müşrik yahut kafirler" bağlamında uç örnekler olarak verdim.

Hariçte kalanlara karşı yapılacak muamele bu kıstaslar örnek/emsal alınarak belirlenebilir.
               
Şu bir muhakkak ki, Kuran'da Hıristiyanlar ve Yahudiler'e karşı getirilen "asgari müştereklerde birleşme" teklifini ve yöntemini, sayfalar / ciltler dolusu asgari müştereklerimizin olduğu gruplara karşı kullanma zorunluluğumuz vardır. Buradaki mantık da aynıdır ve kazanma amacına yöneliktir. Zaten, bu hususlara dair bilimsel veriler de tamı tamına aynı sonuçlara erişmiştir. Önekler çoğaltılabilir.

Sonuç olarak; alaycı ve kişiselleşmiş / şahısları hedef alan yönlerimizin, söylem ve eylemlerimizin gözden geçirilmesi, Allah'ın diğer tüm emirleri gibi / en az onlar kadar mühim bir görevdir.

Bu, "en güzel yol hangisi ise onunla mücadele etmek" eyleminin yapıp ettiklerimize yansıyan tezahürüdür.  

Muhabbetlerimle... 
 


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Metafizik Yazdı:
Tasavvuf bilindiği üzere İslam dünyasında çıkmış bir düşünce akımı ve yaşam tarzıdır.Tabiki mutasavvuflar arasında Hint,İran ve Yunan felsefesinden,Kabaladan,Şamanik inançlardan etkilenenl er olmuş olabilir.

Selam metafizik

Tasavvufun müslüman coğrafyada ortaya çıktığı doğru. Asıl ve can alıcı doğru ise bu akımın ve anlayışın Kur'andaki dinden uzaklaşanlar, onu yeterli görmeyenler tarafından geliştirildiği. Hanif Din bu şekilde felsefeye, ruhbanlığa ve şirke boğulmuştur.

Tasavvuf Kur'andaki dine dayanmaz. Kur'an sadece bir malzemedir tasavvuf öğretisinde. Malzemedir ama öyle orijinal haliyle de değil, dejenere edilmiş haliyle.

Metafizik Yazdı:

Ancak tüm mutasavvuflar aynı düşüncede değildir.Bu farklı düşünüş vahdet_i vücud konusundada kendini gösterir.Bazıları vahdet_i vücudu savunurken bazıları vahdet_i şühudu savunmuştur.Hatta bazı vahdet_i şuhudçular vahdet_i vücud inananlarını küfürle dahi suçlamışlardır.

Vahdeti Vücud, Vahdeti Şühud bunlar Kur'ani terimler değil. İçerikleri de Allah söylemine uygun değil. Bu "iyi Müslümanlık" adına uydurulan sahte din yüzyıllar boyu kitleleri zehirledi ve halen de zehirliyor.

Zamanında bu öğretileri ısrarla savunmuş, kitaplardan fotokopiler çekerek ve dağıtarak yanlışa askerlik yapmış birisi olarak söylüyorum bunları.

Ne tasavvuf İslami bir öğretidir, ne de onun pratiği olan tarikat uygulamaları müslümanca işlerdir.

TASAVVUFTA İSLAM VAR MI? (1)

TASAVVUFTA İSLAM VAR MI? (2)

TARİKATÇI İDDİALARA YANITLAR

 

Metafizik Yazdı:
Tekke,zaviye konusunda bile örneğin mutasavvuf Kuşadalı İbrahim onların karhane ve meyhaneye dönüştüğünü söylemiştir. Atatürkten 100 sene evvel bu tesbiti yapmış ve nihayet 100 sene sonra kapama kararı alınmıştır.

Kuşadalı doğru yapmış. Tarikat ocakları putperestliğin ve yobazlığın yuvasıdır. Dün ve bugün...

Metafizik Yazdı:
Biz tümüyle tasavvufa karşı olduğumuzda Kuşadalıyada karşı olmuş oluruz.Biliyorum kimse Tanrı değildir.Herkes eleştirilebilir ancak tasavvufu yok saymak mutasavvuflara eleştiri değil reddir.

Bence tasavvufa tümüyle karşı olmalıyız. Çünkü o iyi ahlak ve güzel müslümanlık öğretisi değil, apayrı bir din. "İslam ambalajlı" pazarlandığına bakmayın. Hanif din olan İslamiyet ayrı, şirk ve ruhbanlık dini tasavvuf ayrı.

Metafizik Yazdı:
Mevlana hususuna gelince.Mevlananında eleştirel yönü olabilir.Ama onda büyük bir mana olduğu da gerçektir.Ben onu herzaman bir hümanizm abidesi,inanç abidesi olarak görmüş onu Anadolu hoşgörüsünün sembolü olarak değerlenmişimdir.Onun yazılarını okurken çok etkilenmişimdir.Evet hatası olabilir ama onu reddetmek çok ilginçtir.

...

Tüm bu insanların hatası olabilir,eleştirilebilir ama onları reddetmek Hanifdostlar için ne kadar doğru bilemiyorum. 

 

Mevlana hakkında bildiklerinizde yanlışlıklar olabilir. Forumdaki ilgili başlıklara bakmanız yararlı olacaktır.

 

Hoşgörü Elçisi Mevlana Oğlunu Öldürtmüş

İrin küpü patladı - Mevlana

Mesnevi İslami Bir Eser midir?
Mesnevi Vahiy ile yazılmış?
Mevlana bir Moğol ajanı mıydı?
Mevlana ne anlama geliyor?
Mevlana sahte bir Peygamber değil mi
Mevlana-dan apaçık Şirkler
Mevlana-dan Porno Hikaye: Tasavvuf Masalı
Mevlana'nın Moğollarla ilişkileri

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Metafizik
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 28 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metafizik

Peki Hacı Bektaş_ı Velinin,Ahi Evranın ve Yununs Emrenin öğretisine nasıl bakacağız?
Yukarı dön Göster Metafizik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metafizik
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam

metafizik sordu

-------------
Peki Hacı Bektaş_ı Velinin,Ahi Evranın ve Yununs Emrenin öğretisine nasıl
bakacağız?
------------

okuyacağız

iz bırakanların tamamı
insanların işletim sistemlerine (nefslerine)
uygun programcıklar (öğreti) yazmışlardır.

piygamberler hariç
hangisinin hangi koşullar altında ve hangi nedenle yaptığını bilemeyiz.
insanların bu programcıkları neden tercih ettiklerini de

mesela
anadolu erenlerinin bir kısmı fetih disiplinleri vazetmişlerdir.
başka bir kısmı uzlete çekilmişlerdir
vakaların sonuçları mutlak yaratanın takdiri doğrultusu
ama hayatların fıtrata (formata) uygunluğu?... Allahın tasarrufu!

mushafa göre bizden istenen de bunu sorgulamak değil.

istenen

format bozukluğuna kadar gidebilecek (kalbin mühürlenmisi)
işletim sistemini bozmadan
kaderini yaşarken fıtrata uygun tarafta olmak

sınavın işletim sistemini korumak
virus oluşturmamak
çünkü herşeyi yaratan Allah
senin dahlin sadece taraf olmak

tek desteğinde
başkaları tarafından yazılan programcıklar değil
formatı atan tarafından verilen kitap.

ben böyle düşünüyorum.
peygamberler hariç
iz bırakanların tamamına
rahmet diliyorum

selam sunuyorum



Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

aliaksoy Yazdı:
Selam;

Kuran'da kınanan da övülen de bireyler değil, eylemlerdir.

Şu halde, hanifdostlar sitesinin müdavimleri için de ölçü bu olmalı, kınanan yahut övülen birey değil, eylem olmalıdır.

Olumsuz bir eylemi anlatmak / örneklemek adına herhangi bir bireyin örnek gösterilmesinin kaçınılmaz olacağını zannetmiyorum. Biraz daha titizlik gösterilerek bu sağlanabilir.

Yine, bir kimseyi bir eylemi nedeni ile toptan yargılayıp mahkum etmek de marifet olmasa gerektir. Hiç birimiz kişilerin şahısları üzerinde karar kılmaya yetkili hakimler olmadığımız gibi, böyle bir makama layık, kendini temize çıkarmış kimseler de değiliz. Kişilerin niyetleri ve işin hakikati hakkında zandan uzak hiç bir delilimiz de yok iken kişiler hakkında verilen menfi hüküm olsa olsa "iftira" olur.

İnancım o ki, yıkmak yerine yapmak, yok etmek yerine var kılmak / varlığını sürdürmek / değiştirmek daha güzel olur. Bir varlığın kötü yönlerini görebildiğimiz kadar, işe yarayışlı, güzel yönlerini görebilip, onu örneklemek, onu açığa çıkarıp onunla varsa olumsuz yönleri gidermek sonucu itibariyle daha faydalıdır.

Firavun'un "kendisine yumuşak söz" söylenecek bir yönü var idi ise, her kişinin vardır. Zaten Kuran'da kınanan (açıklanan) firavunun şahsı değil eylemidir. Adını bile bilmiyoruz.

Bir kimseyi bir hususta ikna edip, davranışlarını değiştirmesine kılavuzluk etmek bilimsel bir meseledir. Onların ilahlarına söverseniz, etki tepkiyi doğurur. Onların değerlerine söverseniz benzeri ile mukabele edeceklerdir. Siz de onların kendi gönüllerini, gözlerini, kulaklarını mühürlemelerine aracılık etmiş olursunuz.

Piyasada bu sahada yazılmış pek çok kitap var. Amerikalılar, bu sahada (psikoloji & sosyal psikoloji) yaptıkları çalışmalar neticesinde bu gün "toplum mühendisliği" olarak adlandırılan, sonuçları çok ciddi eylemlere giriştiler.

Biz müslümanlar olarak, "Kendi nefislerinizde dahi nice ayetler vardır" sözünü edebi bir lafız yahut Arapçası / tegannisi kulağa hoş gelen bir sözden başka bir şey olarak görmediğimiz için bu işlerle pek ilgilenmedik.

Kişinin temel tutumlarının oluştuğu ortamın temel verilerine yapılan alaycı saldırılar, kişinin özbenliğine yapılmış gibi algılanır.

Dikkat çekmek, şok etkisi yaratmak gibi olumlu hedeflerin haricinde kalan mülahazalar, bu türlü hareketleri "kişisel ego tatmini" statüsünden kurtaramaz.

Bu din, yok etmek için değil, kazanmak için indirilmiştir. Onun içindir ki, aman dileyen kimseye aman verilir, Kuran'ı / gerçeği anlayabilecek derecede dinlemesi sağlanır, buna rağmen reddederse kendisini güvende hissedeceği yere kadar nezaret edilerek serbest bırakılır.

Bu sözün öznesinin "bir zaman müminlerle din muharebesine girişmiş" kimseler olduğu unutulmamalıdır.

Diğer grupların değerlendirilmesi buna göre yapılmalıdır.

Bu bağlamda, "cariye ve köle edinme" konusunda Eliaçık'ın çok güzel bir makalesi var. Klasik anlayışın çok dışındaki bu görüşe / çeviriye göre, "harp sahasında kesin sonuç almak amacı haricinde bir peygamberin esir edinmesi olacak iş değildir." Mantık aslında aynı. Amaç, esir etmek değil, özgür kılmak. Tevhidin de amacı özgür kılmak.

Bu örnekleri, "şavaşan müşrik yahut kafirler" bağlamında uç örnekler olarak verdim.

Hariçte kalanlara karşı yapılacak muamele bu kıstaslar örnek/emsal alınarak belirlenebilir.
               
Şu bir muhakkak ki, Kuran'da Hıristiyanlar ve Yahudiler'e karşı getirilen "asgari müştereklerde birleşme" teklifini ve yöntemini, sayfalar / ciltler dolusu asgari müştereklerimizin olduğu gruplara karşı kullanma zorunluluğumuz vardır. Buradaki mantık da aynıdır ve kazanma amacına yöneliktir. Zaten, bu hususlara dair bilimsel veriler de tamı tamına aynı sonuçlara erişmiştir. Önekler çoğaltılabilir.

Sonuç olarak; alaycı ve kişiselleşmiş / şahısları hedef alan yönlerimizin, söylem ve eylemlerimizin gözden geçirilmesi, Allah'ın diğer tüm emirleri gibi / en az onlar kadar mühim bir görevdir.

Bu, "en güzel yol hangisi ise onunla mücadele etmek" eyleminin yapıp ettiklerimize yansıyan tezahürüdür.  

Muhabbetlerimle... 
 
bu sitelerde eleştirilen oluşumaların içinde olupta yinede buradaki görüşlerden faydalanmak isteyen kişiler olabilir...mesela benim gibi...kendi bulundugumuz cemaatlerde sizin de gördügünüz yanlışları görüp düzeltmek için ugraşanlar da var...ama cok kırıcı uslupla eleştirildiginde hiç bir fayda görülmüyor...bu siteye islam adına farklı görüşleri ögrenmek anlamaya çalışöak belki kendiminkileride paylaşmak için geliyoruz..lütfen insanların gönülden baglandıgı kimseler hakkında cok kırıcı yorum yapmayın...sizden faaydalandığımız hususlar oluyor...yani bazı yanlışlarımızı görüyoruz...ve bunları kendi ortamlarımızda dile getirmeye çalışıyoruz...ali aksoyun bukonudaki yaklaşımını olumlu ve olgun buluyorum teşekkür ederim...
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Eren Erdem
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren Erdem

Metafizik Yazdı:
Peki Hacı Bektaş_ı Velinin,Ahi Evranın ve Yununs Emrenin öğretisine nasıl bakacağız?

Şahsım adına söyleyeyim.

Bu kişilerin söz ve eylemlerinin altındaki bilincin farkındalık düzeyini idrak edebilmek adına OKUmam gerektiğini düşündüm.

Yunus'u sürekli okurum, okumadığım tek bir nefesi kalmamıştır. Nitekim Kuran'a aykırılık arz eden birşey olduğunu sanmıyorum, çünkü söylediği ile insanların anladığı şeyler farklı olabiliyor. Zaten olay da burada başlıyor.

OKUmak gerek. Herşeyi herkesi. Her çiçekten bir öz almak lazım.

Ancak!

Alınan Öz, Kurana nakledilip, o süzgeçten geçiyorsa, tamamdır artık sana bir zenginlik katıcı olur o öz.

aksi halde, fakir eder, neyin var yok alır götürür senden...

selam

 

Yukarı dön Göster Eren Erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren Erdem
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats