Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hadisin ve Sünnetin sağlamasını Kuran'dan yaptığına göre örneğin, Abdest Kuran'da madde madde sayılmış,bu durumda hadis ya da sünnetten bulacağın abdest'te Kuran'daki anlatımdan farklı olmayacak sana göre de olmaması gerekir çünkü,sen de Kuran'a uyumu mutlak şart olarak kabul ediyorsun.O halde;
Neden doğru Abdest'i Hadis ve Sünnette arayalım ki?
Sen bulduğunu da zaten Kuran'daki abdest'e doğrulatmayacakmısın?
Söylediklerinden tabiki haklısın bunda bir itiraz yokki zaten, örneği abdest ten verdin örneği derinleştirelim şimdi, yazında da bahsettiğin gibi Kur'an abdest sıralamasını yapar, peki bunun en iyi uygulayıcısı kimdir tabiki peygamber, peygamberin sahih hadisinde bu uygulama nasıldır uzuvları üçerdefa yıkamaktır, şimdi burada Kur'an'a ters birşey varmı yok değilmi o zaman doğrultaçağımız şeyler hadisten Kur'an'a değil, Kur'an'dan hadise olmalıdır.
Selam ve dua ile
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Kendini "Özrü Kabahatinden Büyük"durumuna düşürmüşsün.Şöyle ki:
1-)"Kuran'a uyma"koşuluna göre,uzuvların üç'er kez yıkanması doğru değil çünkü,Kuran'da sayı verilmemiş.
2-)En iyi uygulayıcılar Resullerdir çünkü,Kuran'ı uygulamışlardır kendi tezlerini değil.
3-)El'in ve yüz'ün kaç kez yıkanacağı değil,"yıkanacağı" söylenmiş .Bunun aksini iddia etmen senin "Kuran'a uyum" prensibini yerlebir eder.
4-)"Hadisten Kuran'a"yı tartışmıyorum bile o bize yakışmaz. "Kuran'dan Hadis'e"gelince bu,' son sözü' Resul'e söyletmek olur ki,eğer böyle bir şeye kalkışırsa " sağ elini parçalarız"tehddiyle uyarılmıştır Allah'ın Resulü.
Ve,
Elini yüzünü yıkamayı beceremeyen toplulukların zillet fotoğrafları traji-komiklik arzetmektedir.
Yani kusura bakma ama ben okuduğumu anlayabilecek durumdayım, benim söylediğimin neresi Kur'an'a uyum prensibini yerle bir edermiş inan anlayamadım, bak güzel kardeşim Kur'an ana hatları çizer uygulamasını insanlara bırakır ha birileri ben yıkar geçerim derse amenna deriz, ama birileride bunun örneği peygamberden alırım derse bunada amenna deriz geçeriz, hiçbir zaman tefrit ve ifratla uğraşmayız
Selam ve dua ile
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Buna ek başka uygulamaların olduğunu iddia etmek ve peygamberin bunları uyguladığını iddia etmek tehlikelidir. Kurandan ana hatları, Allah kaynaklı olmayan kitaplardan ince hatları almak dine ekleme yapmak olmaz mı... abdestin kurandaki açıklamasını ana hat olarak görme nedeni nedir.. Allahın yaptığı açıklama insanlara yetmiyor mu acaba..
selamlar
__________________ Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Olmaz güzel kardeşim olmaz çünkü Kur'an'ın da bizden isteği budur, siz onu ana hat (abdestle ilgili) görürseniz dini zorlaştırırsınız, bir düşün bakalım herhangi bir özründen dolayı uzuv bölgelerine suyu değdiremeyecek olan birinin durumunu
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
elleri yıka yüzü yıka başı sıvazla.Bu tamam bunun dışında ben ağzımıda yıkarım burnumuda yıkarım dirseklerimle beraber 3 kez yada beşkez yıkarı derse buda tamam.Yani bir kimsenin abdest alırken ekstradan ağız ve burnu yıkaması veya uzuvlarını belirli sayılarda yıkaması kurana ters bir durum değil.
Kurana ters olan şu;" bu şekilde yapılmazsa abdest kabul olmaz " demek.
bunun dışında salatın eda edilmesiyle ilgili şekilsel anlayışında aynı kriterler doğrultusunda kabul edilmesi gerekir.Kişi slaatında kıyam ruku ve secde ederken ellerin nasıl bağlanacağı ,yere seccade serilip serilmeyeceği,secdeden sonra oturup oturmayacağı selam vermesi vs tamen kişinin tercihine kılmıştır.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Burada sorun elin yüzün kaç kez yıkanacağı değil,burdan hareketle 'malum zihniyetin' geçerli olan son sözü Allah'a değil başkalarına söyletiyor olmasıdır.
Bu sebeple Yüce Allah:"Kitabın ayetlerini sağlamlaştırdık ve detaylandırdık ki başkalarına değil yalnız bana ibadet etmiş olasınız"diyerek Kuran dışı sapmaları uyarmıştır.
Abdest alınırken hangi dua okunur. Arapça bilmeyen nasıl yapacak.Kimi nasıl örnek alıp öğreneceğiz.Keza namazı da
Bilgilenirsek sevinirim.
Sakın Kuran-ı Kerim yeter demeyin.Namaz olsun, abdest olsun bir sürü ritüelleri olan başlı başına bir konu.
Gelene ksel islamcı dediğiniz çevrelerde namaz konusu tüm ayrıntılarına kadar anlatılmıştır.Kitapları da mevcuttur.
Siz de, Kuran-ı Kerim yeter demeden, yine Kuran-ı Kerim ışığında namazı tüm ayrıntıları ile, abdesten namaz sonuna kadar açıklayın ki elimizde rehber olsun...
Yine söylüyorum : İşin kolaycılığına kaçmadan, Kuran-ı Kerim yeter demeden -zira kimse Kuran-ı Kerim yetmez demiyor- ayrıntılı, ritüelli namaz tarifi istiyor.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma