HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Abese ve tevellâ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 03 kasim 2008 Saat 16:13 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

80/Abese Sure'sinin özellikle ilk iki ayetinin muhatabı/muhatabları kim veya kimlerdir? Allah'ın Elçesi'mi yoksa başkası mıdır? Görüş beyan etmek isteyenlerin katkılarını bekliyorum. 

Muhabbetle. 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 03 kasim 2008 Saat 18:23 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Haktansapmaz

Abese Suresi

1. Yüzünü ekşitti ve öteye döndü;
2. Yanına kör adam geldi diye.
3. Nereden bilirsin, belki de o arınıp temizlenecek.
4. Belki de düşünüp taşınacak da öğüt kendisine yarayacak.
5. O, kendisini her türlü ihtiyacın üstünde görene gelince,
6. Ki sen ona yöneliyorsun;
7. Sana ne onun arınmasından!
8. O, koşarak sana gelen var ya;
9. Odur içine ürperti düşen.
10. Sen ona aldırmazlık ediyorsun.

Hitap Son Resulümüz Muhammed'e görünüyor. Yüce Allah Son Resulümüzü uyarırken olay üzerinden bizlere de mesaj veriyor olmalı.

Muhabbetle, Alperen

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 03 kasim 2008 Saat 23:06 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

selam.

abese suresindeki sert uyarılmanın nedeni son nebi nin yaptığı hatadandır(her resul gibi muhammedinde hata yapması söz konusudur)eğerki hata yoksa resul neden böylesine sert bir uyarı alsın,nuhun oğlu için aldığı uyarı gibi,hata olmassa uyarı bu kadar sert olmaz.

muhammedin dışında bir başka birinin yüzünü ekşitmesi böylesine sert bir uyarıyı gerektirmez diye düşünüyorum.

en doğrusunu ALLAH bilir.

selam ve dua ile



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 04 kasim 2008 Saat 01:19 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Benim anladığım 1. ve 2. ayetler Peyamber(a.s)'la ilgili değil.

"surat asan/suratsız ve sırtını dönen". "74:22 deki kişi".

74:22 "ABeSe" kelimesi geçmekte. 76:10 "yevmên ABûSên kamtarîrân" "Surat asan/Suratsız ... gün" ve yine "ve tevellê" "KeZZeBe" fiiliylede kullanılmakta.

"O, Surat astı/surat yaptı ("kibirli") ve sırt döndü, "yanına âmâ" geldi diye." anlam bu şekilde olabilir.

3. Ayet payamber(a.s)'a dönebilir.

selam ve dua ile,

rıdvan

      



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 04 kasim 2008 Saat 12:45 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Gta, yanlış anlamadıysam, âmâ hakkındaki çıkarımı Kuran’dan nasıl çıkardınız, sorusuna verdiğiniz cevaptan şunu anladım; demek istiyorsun ki: “Sözü edilen ama, kafadaki gözü görmeyen kör biri değil, kalp gözü / anlama melekesi kör/körelmiş olandır. Allah Resulüne, ey Resul, senin bu adamın temizlenmemesinden, arınmamasından sana ne, bırak onu, sen ondan sorumlu değilsin” diyorsun. Yanlış anlamışsam düzelt.

Bu anlayışa göre, bu ayetler iki kişiye hitap ediyor ilk bakışta; biri bu inanmaz, müstağni berduş âmâ, diğeri de Resul. Bu durum da benim aklıma gelen soru şu; Allah bu azgın kafirden dolayı ne deye Resulünü azarlıyor olsun? Burada âmâyı senin anladığın, okuduğun ve bu anlayışını çıkarsadığın gibi anlamış bir meal sahibini tanımadım şimdiye kadar. Acaba sen Kuran’da geçen tüm âmâ kelimelerini böyle manevi körleri mi anlıyorsun?

Sayın Gta, görüşüne dayanak yaptığın ayetler görüşüne delil olamaz. Ne Zümer 19, ne Kasas 56, ne de En’âm 52… Bunların hiç birisinin anladığın anlamda bu olayla ortak bir yanı yoktur. İllaki bir bağlantı kuracaksak benim dediğime destek olabilirler belki.

Aslında, “’abese ve tevellâ”nın muhatabının Resul olduğu, sebeb-i nuzul ile ilgili rivayetlere dayanıyor. Halbuki bu rivayetlerde, Abese’de sözü edilen müstağni kişilerle  Müddessir 22-23. ayetlerinde sözü edilen müstekbir kişiler aynı kişiler olduğunu söylüyorlar. Buna rağmen her nedense, birinde muhatabın Resul olduğunu, diğerinde de azgın müşriklerin olduğunu nasıl anladıklarına şaşmamak elde değil! Özellikle dikkatinizi bir hususa çekmek isterim: Abese Suresinin ilk 5 ayetinde geçen “’abese, tevellâ ve isteğn┠fiillerine karşın, buna mümasil olarak, Müddessir Suresi 22-23’te de “’abese, edbere ve istekbere” fiilleri yer alıyor. Karşılaştıralım bu fiilleri; her iki ayrı suredeki bu fiillerin karşılıklı aynı anlamları verdiklerini görüyoruz. Yani, abese abese ile, tevellâ edbere ile, isteğnâ istekbere ile anlamdaş olduklarını görüyoruz. Onun için her ikisinde de şiddetle azara muhatap olanların aynı kişiler olduklarına kesin inanıyorum. Mustafa İslamoğlu ve R. İhsan Eliaçık da benim anladığım gibi mana vermişler. Onlar da öbürleri gibi anlayıp onların verdiği manayı verselerdi yine de benim bu anlayışım ve inancım değişmeyecekti. Allah’ın Resulü bu çirkin fiilin muhatabı olamayacağı gibi, bu ağır azarın da muhatabı olamazdı. Bu benim Allah-Resul ilişkisi Kuran anlayışıma terstir. Ben bu yanlış anlayışı Allah ve Resulüne, bilinçli yada bilinçsiz  yapılmış hakaret sayıyorum. Rabbimiz İsrâ 74’te Resulünü metin/sağlam, güçlü, sarsılmaz, yılmaz, dirençli, dayanıklı, istikrarlı, değişmez yaptığını (sebbetnâ’nın anlamı bu), Fetih Suresinde de bütün zaaflarını mağfiret ettiğini (mâ teqaddeme min zenbike ve mâ teexxara) söylüyor. Allah’ın Resulü, haşa 3-5 varlıklının maddi gücüne tamah edip, Müslüman olmalarını umup, onların bakışına göre tavır almaz, âmâya, etik olmayan bu davranışı sergilemez, sergileyemez. Bu zafiyette olan biri resul olamaz.

Allah yardımcımız olsun, Allah hepimizi rahmetiyle kuşatsın.

Muhabbetle. Abdurrahma

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 05 kasim 2008 Saat 17:30 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

Sayin Bembeyaz, size yazilan uygunsuz alayci yazilara, bilmukabele yaparak devam etmeniz, bildiginiz gibi seviyeyi dusurmektedir. Evet size yazan bazi arkadaslarin usluplari hos degil, ama kabul edin ki siz de onlara bu uslubu devam ettirecek imkanlar sunuyorsunuz. Cok eminimki bu arkadaslarin buyuk bir kismi sizin uslubunuzun degismesine uygun olarak kendilerine ceki duzen vereceklerdir.

Amacimiz salih amel islemek olduguna gore, yanlis diyalog tarzimizi gozden gecirip duzeltmemiz gerekir. bu tarz ortamlarda kimsenin karsisindakinin dogru dahi olsa dusuncelerini teyit etme imkani yoktur. Yani hepimiz bosa zaman harciyoruz ve gunah isliyoruz. Dogruyu savunanlarin yanlisi savunanlardan hic bir farki kalmamis durumda.

 

Kuran'in sundugu hakikatlerin ortaya cikmasina taraftar olan arkadaslarin fedakarlik yaparak, kendisine hakaret dahi etse muhatabina kotu soz sarfetmemesini rica ediyorum. Hep birlikte yanlista israr edenleri boykot edelim. Bunu kimseye ayricalik yapmadan uygulayalim. 

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 06 kasim 2008 Saat 18:54 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

80/ABESE

1 O, SURATINI ASTI ve uzaklaştı, 2 çünkü kör bir adam o'na yaklaşmıştı!1

3 Nereden bilebilirsin [ey Muhammed,] belki de o arınacaktı, 4 yahut [hakikat] hatırlatılacak ve bu hatırlatma kendisine fayda verecekti.

5 Ama kendini her şeye yeterli görene2 gelince, 6 sen bütün ilgiyi ona gösterdin, 7 halbuki onun arınmaktan geri kalmasının sorumlusu sen değilsin;3 8 ama sana büyük bir istekle geleni 9 ve [Allah] korkusu ile [yaklaşanı] 10 sen görmezden geldin!

11 ELBETTE, bu [mesaj]lar yalnızca birer hatırlatma ve öğütten ibarettir:4 12 kim istekliyse O'nu hatırlayıp öğüt alabilir 13 [O'nun] kutsal ve soylu vahiyleri [ışığında], 14 yüce ve arı-duru, 15 elçilerin elleriyle [yayılıp duyurulan], 16 seçkin ve erdem sahibi (elçilerin).

17 [Ama çoğu zaman] insan kendini mahveder:5 hakikati ne kadar inatla inkar eder o!

Selam,

Müslüman olmak , muvahhid olmak bir süreçtir. bu sürecin ilk başlangıç noktası '' arınmaya gönlün olmasıdır '' uzmanlığın olması değil...

büyük bir istekle Yüce Allah'a çağıran '' eciybu Daiyallahe '' ( 46/31) Sevgili Allah Resulüne büyük bir istek ve Allah korkusu ile koşmaktır, koşabilmektir aslolan, esas olan...arkası gelir, Yüce Rahman'a haşyet ve samimiyet ile koşan bir kulu ,koşan bir kulu Rahman uzmanlık sınavından geçirecek değildir, bilakis ona bütün yollarını açacaktır, adam kör olsa bile, adam âma olsa, sağır olsa, dilsiz olsa bile...

bir başka yerde demiştim ki :

apaçık olan Kur’an’a BİZ APAÇIK DEĞİLİZ MAALESEF…

Kur’an’ı anlamak için ” sahih ” olmak ” tahir ” olmak lazım. ” tahir ” olmanın da dereceleri vardır mutlaka. malum ” her bilenin üstünde bir bilen vardır = RASİHİN , 3/7  ;  4/162 ) sadece necaset değil tabiki anlatmak istediğim. pak ve temiz olmak; Yüce Allah’a yönelişinde samimi olup riya dan uzak olmak ;  liyakatli olup tüm zulüm mekanizmalarından uzak durmak ; yüreğini ,kalbini tövbetün nasuha ile arındırmış olup tekrar günah işlememek konusunda azimkar olmak , benliğini , herşeyini kendisini yaratan Rabbine BAĞLAMAK ( SALAT ETMEK ) EDEBİLMEK işte bütün mes’ele budur kardeşlerim, mes’ele budur. bunları yapabiliyor musun ? bunları yapabiliyorsan kesinlikle ve kesinlikle Kur’an’ı anlarsınız. bu şekilde hele bir yönelin Yüce Allah’a doğru, Yüce Allah sizi geri mi çevirecek ? bu mümkün değil. ” ve la yazlimü rabbüke ehada ” Yüce Rahman hiçkimseye zulmetmez ” ne dağdaki çobana zulmeder , ne bir kenti en kolay ve daha çabuk nasıl yok ederimin hesabını yapıp, laboratuvarlarda çalışarak gece gündüz yeni bir bomba icad etmenin peşinde olan bilimciye zulmeder, nede sabah akşam rabbinin rızasını arayarak ilimde derinleşmeye çalışanlara zulmeder… kesinlikle zulmetmez, O Rab’tır. en yüce mürebbidir, en güçlü terbiye edicidir. sıfatlarının ve sünnetinin gereğini yapar, ADALET yapar, GEREĞİNİ yapar. kalbi tuğyan karanlığı ile dolu olan ve RAHMAN’a yönelişinde binbir yamukluk (  şahıs olarak kimseyi kastedmiyorum ) bulunanlar tabiki okuduklarından bir şey anlamıyacaklardır : ”

La ikrahe fid dıni kad tebeyyener ruşdü minel ğayy* fe mey yekfür bit tağuti ve yü’mim billahi fe kadistemseke bil urvetil vüska lenfisame leha* vallahü semıun alım

256 Dinde zorlama yoktur. Doğruluk, sapıklıktan seçilip belli olmuştur. Kim tâğût (şeytân)ı inkâr edip Allah’a inanırsa, muhakkak ki o, kopmayan, sağlam bir kulpa yapışmıştır. Allâh işitendir, bilendir.  S.Ateş

demek ki, bizim Yüce Allah’a inanıyoruz demeden önce tağuti bakışımızı, tuğyanımızı terketmemiz ve samimi,müstakim bir yönelişle temizlediğimiz o kalbimize Yüce Allah’ı yerleştirmemiz gerekir. işte o zaman Kur’an’ı anlayacak feraset ve basireti Yüce Rahman bize lutfedecektir kardeşlerim.( ben de bunu yapmanın gayretindeyim)  peki, biz ne yapıyoruz :

84 Ve Onlardan ölen birinin üzerine asla namaz kılma, onun kabri başında durma. Çünkü onlar Allâh’ı ve Elçisini tanımadılar ve yoldan çıkmış olarak öldüler. 

evet, maalesef Allah’ı ve Sevgili Elçisini tanımıyoruz, ne Kur’an’da anlatılan Yüce Allah’ı tanıyoruz nede Resüllerini tanıyoruz. daha doğrusu işimize öyle geldiği için orada tarif edilen orjinal ve korunmuş tarifi bırakıp şüpheli olduğu kesin olan tanımların, zan’ni tariflerin peşinden koşturuyoruz. suyu membaından, çıkış noktasından değilde , illaki ve billaki içine birşeyler karışmış , içine birşeyler bulaşmış, KİRLENMİŞ olanını içmeye çalışıyoruz. illaki ve billaki şirk koşacağız. şirk koşmadan iman etsek daha iyi olmaz mı kardeşlerim :

106. Ve ma yü’minü ekseruhüm billahi illa ve hüm müşrikun

106 Onların çoğu, Allah’a ortak koşmadan inanmazlar. 

 

Kardeşlerim, Kur’an’da kendi icad ettiklerimiz dışında kulluğumuzu ilgilendiren her şey var. Kur’an nakıs(eksik), malül, muhtaç değildir asla. eksik olan biziz, malül olan , muhtaç olan biziz, haşa bize hidayetimiz için mutlaka gerekli kamil bir kitabı göndermekten acizmiş gibi gösterilen Yüce Allah değil. insanlık tarihi ile birlikte sürekli olarak bize vazedilen bu tevhid dininin temeli, aslı, niteliği, ruhu velhasıl herbir noktası TEK BİR İLAH’a dayanır. tek bir din kurucusu olarak ALLAH’ı tanır. O’ EHAD’tir. yani YALNIZ’dır. asla ve kat’a biz ne kadar arzulasak da yanında kimse yoktur. Rab Yardımcılığı düşüncesi ŞİRK’tir ve tevhid dininde böyle bir şey olamazda, olmamıştır da… Sevgili Resüllerinin misyonları O’NUN yanına bir koltuk çekmek değildir. Resüllerin misyonu O’na Resül olmaktır, elçilik yapmaktır, O’nun apaçık beyanını insanlara tebliğ etmek, NEZİR VE BEŞİR olmaktır.  demin dediğim gibi tabiki her bilenin üstünde bir bilen olacaktır. ve tabiki herkes samimi gayret ve sa’yi sonucunda , gösterdiği azimet neticesinde ulaşabildiği noktadan sorumlu olacaktır. yüzyılından sorulacaktır. güncel pratiğinden mes’ul tutulacaktır. kimin şahidliğini tüm şahidliklerin FEVKİNDE tuttuğunun hesabını verecektir :

En’am 19 : De ki: “Şâhidlik bakımından hangi şey daha büyüktür?” De ki: “Benimle sizin aranızda Allâh şâhiddir. Bu Kur’ân bana vahyolundu ki, onunla sizi ve ulaştığı herkesi uyarayım. Siz gerçekten Allâh ile beraber başka tanrılar olduğuna şâhidlik ediyor musunuz?”, “Ben şâhidlik etmem!” de: “O, ancak tek bir Tanrıdır, ben sizin ortak koştuğunuz şeylerden uzağım” de

Selam ve Dua ile



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 06 kasim 2008 Saat 19:18 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

selamlar,

abese 1. ve 2. ayette suratını asan Hz. Muhammed değil, Mekke'li müşrik bir kodamandır...

mekke'nin ileri gelen zenginlerinden olan bu müşrik adam, yanlarına bir âmâ'nın (ümmü mektum) gelmesine tahammül edememiş, onunla aynı ortamı paylaşmaktan sıkılmış, gururuna yedirememiş, o ortamı suratını asarak terk etmiştir...

genelde bazı zenginlerde de bu durum görülür.. kendisi gibi olmayanlarla olmaktan sıkınır.. sınıf kaybedeceğini düşünür... sosyetenin bazılarında da bu durum vardır... rütbeli, makam mevki sahibi, titri olan adamlarda bu durum görülür... insani bir zaaftır... şimarıklıktır...

 

öte yandan; müşrikleri ilgilendiren ayetleri müslümanlar hakkında yorumlamak ve onların üzerine yapıştırmak ne kadar isabetlidir??? düşünmek gerekmez miydi???

selametle....



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 06 kasim 2008 Saat 20:33 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

1. Abese ve tevella.
2. En caihul'a'ma.
3. Ve ma yudriyke le'allehu yezzekka.
4. Ev yezzekkeru fetenfe'ahuzzikra.
5. Emma menistağna.
6. Feente lehu tesadda.
7. Ve ma 'aleyke ella yezzekka.
8. Ve emma men caeke yes'a.
9. Ve huve yahşa.  
10. Feente 'anhu telehha.
11. Kella inneha tezkiretun.
12. Femen şae zekerehu.
13. Fiy suhufin mukerremetin.
14. Merfu'atin mutahheretin.
15. Bieydin seferetin.
16. Kiramin bereretin.



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 06 kasim 2008 Saat 20:50 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

S.Ateş yorumu :

ABESE
ÙÈ" ('abese) surat astı, demektir. İlk âyeti, 'abese kelimesiyle başladığından bu adı almış olan sûre, Mekke'de, Necm Sûresinden sonra inmiştir, 42 âyettir. Mushaf'ta 80, inişte 24. sûredir. Hz. Peygamber (s.a..v.) Kureyşin ileri gelenleriyle konuşurken gözleri görmeyen Abdullah ibn Ümmi Muktûm geldi, söze karıştı: "Allâh'ın sana öğrettiklerinden bana da öğret ey Allâh'ın Elçisi!" dedi. Bu sözünü bir iki defa yineledi. Oysa Hz. Peygamber, sözü sohbeti dinlenen Velid veya Ümeyye ibn Halef'i iknâ' etmeğe çalışıyordu. Bu adamlar, kendilerinin yanında fakir kişilerin bulunup söze karışmasından hoşlanmazlardı. Bundan dolayı Allâh'ın Elçisi'nin, Abdullah ibn Ümmi Mektûm'un gelip sözünü kesmesine canı sıkıldı. Fazla sorması üzerine de yüzünü gayri memnun bir biçimde o yana çevirdi, ötekiyle meşgul oldu. Velid, yahut Ümeyye ibn Halef de kalkıp gitti. Hz. Peygamber'in, böyle yüzünü o yana çevirmesi, gerçekte onun âleme rahmet olan ruhuna ağır gelmişti. Yüce Mevlâ, bu olay üzerine 'Abese Sûresini indirdi. 

 

1 Surat astı ve döndü; 

2 Kör geldi diye. 

3 Ne bilirsin belki o arınacak? 

4 Yahut öğüt dinleyecek de öğüt, kendisine yarayacak. 

5 Kendisini zengin görüp tenezzül etmeyene gelince; 

6 Sen ona yöneliyorsun. 

7 Onun arınmamasından sana ne? 

8 Fakat koşarak sana gelen, 

9 Saygılı olarak gelmişken, 

10 Sen onunla ilgilenmiyorsun. 

11 Hayır (olmaz böyle şey); o (âyetler), bir hatırlatmadır. 

12 Dileyen onu düşünüp öğüt alır. 

13 (O öğüt) Sahifeler içindedir: Değer verilen, 

14 Saygı ile yükseltilen, tertemiz (sayfalar) 

15 Yazıcıların ellerinde: 

16 Değerli, iyi (yazıcıların). 

17 Kahrolası insan, ne kadar da nânkördür! 

 

Aleyküm Selam Beyaz,

mavi yazılar sizin :

selamlar,

abese 1. ve 2. ayette suratını asan Hz. Muhammed değil, Mekke'li müşrik bir kodamandır...

mekke'nin ileri gelen zenginlerinden olan bu müşrik adam, yanlarına bir âmâ'nın (ümmü mektum) gelmesine tahammül edememiş, onunla aynı ortamı paylaşmaktan sıkılmış, gururuna yedirememiş, o ortamı suratını asarak terk etmiştir...

genelde bazı zenginlerde de bu durum görülür.. kendisi gibi olmayanlarla olmaktan sıkınır.. sınıf kaybedeceğini düşünür... sosyetenin bazılarında da bu durum vardır... rütbeli, makam mevki sahibi, titri olan adamlarda bu durum görülür... insani bir zaaftır... şimarıklıktır...

 

size katılmadığımı , Abese'de geçen '' surat asma '' '' surat ekşitme '' fiilinin Hz.Muhammed'e ait olduğunu düşünüyorum. Ayet'ler den bunun çok açık olduğunu ve tüm bağlamında buna işaret ettiğini görebiliriz rahatlıkla.

öte yandan; müşrikleri ilgilendiren ayetleri müslümanlar hakkında yorumlamak ve onların üzerine yapıştırmak ne kadar isabetlidir??? düşünmek gerekmez miydi???

selametle....

 herhangi birine  yapıştırmak gibi bir niyetim veya hedefim yoktur. bunlar benim öteden beri savunageldiğim kanaatlerimdir zaten. bu konuda şu Ayet, kime yapışacak diye düşünemem ki... Ayet'lerin Kur'an bütünselliği içinde ne anlama geldiği ile ilgili herkes gibi ben de düşünce ve kanaatlerimi belirttim sadece...

selametle....



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats