Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
33/38: Allah’ın kendisini yapmakla zorunlu kıldığı şeylerle ilgili Nebi’nin hiç bir itiraz hakkı yoktur (Mé kéne alennebiyyi min harac). Geçmişteki nebiler hakkındaki Allah’ın uygulaması budur. Allah’ın emri kaçınılmaz bir yazgıdır (kesinlikle olur). 39: Allah’ın mesajlarını yerine ulaştıranlar (bildirmekle görevli olanlar), O’ndan çekinirler, Allah’tan başka kimseden çekinmezler. Kendisine karşı sorumlu olunacak kişi, Allah yeter. 40: Muhammed sizden her hangi bir adamın babası değildir. Ancak O, Allah’ın elçisi ve nebileri mühürleyen /onaylayandır. Ve Allah her şeyi tam bilendir. 41: Ey inananlar, Allah’ı (dediklerini) hep hatırda tutun / Hiç akıldan çıkarmayın! 42: Sabah akşam O’nu (mesajını) dillendirin! 43: Sizi karanlıklardan ışığa çıkarmak için size salat ediyor / size vahide bulunuyor.
Yukarıdaki cümlelerde daha çok vurgulanan husus nedir; Muhammed’in nebilerin xatemliği mi yoksa Allah’a/ her emrine uyması zorunluluğu mu? Söylenen şey; her nebi Allah’ın dediğine uymak zorundadır. Bu Allah’ın onlar için belirlediği izlenilmesi gerekli yolu / sünnetidir. Muhammed de bir elçidir, O da aynı sünnetin takipçisidir, aynı uygulamaya tabidir. Kendisine farz kılınanları yapmakla da önceki nebileri / sünnetini onaylamış oluyor.
O halde xatemunnebiyyin olmak, kendinden önceki nebileri onaylayan olmak demektir. Ve bu anlayışın, Muhammed’in son nebi olması anlayışından daha tutarlı bir anlayış olduğunu düşünüyorum.
Bu ayetlerden çıkarılması gereken bir diğer sonuç da, inananların, Allah’ın nebileri aracılığıyla kendilerinden almış olduğu misaka ters düşmemeleri; nebiye/resule zorluk çıkarmak şöyle dursun, hiç itirazsız tam bir teslimiyetle uymaları, O’na yardımcı olmalarıdır.
hz muhammed in kendinden önceki nebilerin onaylayıcısı olması doğru bir anlamdır... sonuncusu olması da doğru bir anlamdır... çünkü kelime bu anlamı da içermektedir... şimdi biz bu iki doğru anlamın ikisini de kabul ediyoruz... ayrıca onaylayıcı anlamına gelen bir başka kelime kullanılmayıp sonuncu anlamına da gelen bu kelimenin kullanılmasını muradı ilahiyi anlama konusunda samimi olduğunu düşündüğüm sizlere tekrar hatırlatmak isterim...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz Yazdı:
XATEMUNNEBİYYİN / ONAYLAYAN NEBİ
33/38: Allah’ın kendisini yapmakla zorunlu kıldığı şeylerle ilgili Nebi’ye bir çekince/ sakınca/ zorluk/engel olamaz.Geçmişteki nebilere Allah’ın uygulaması buydu. Allah’ın emri kaçınılmaz bir yazgıdır (kesinlikle olur). 39: Allah’ın mesajlarını yerine ulaştıranlar (bildirmekle görevli olanlar), O’ndan çekinirler, Allah’tan baka hiç kimseden çekinmezler. Kendisine karşı sorumlu olunacak kişi, Allah yeter. 40: Muhammed sizden her hangi bir adamın babası değildir. Ancak O, Allah’ın elçisi ve nebileri mühürleyen /onaylayandır. Ve Allah her şeyi tam bilendir. 41: Ey inananlar, Allah’ı (dediklerini) hep hatırda tutun / Hiç akıldan çıkarmayın! 42: Sabah akşam O’nu (mesajını) dillendirin! 43: Sizi karanlıklardan ışığa çıkarmak için size salat ediyor / size vahide bulunuyor.
Yukarıdaki cümlelerde daha çok vurgulanan husus nedir; Muhammed’in nebilerin xatemliği mi yoksa Allah’a/ her emrine uyması zorunluluğu mu? Söylenen şey; her nebi Allah’ın dediğine uymak zorundadır. Bu Allah’ın onlar için belirlediği izlenilmesi gerekli yolu / sünnetidir. Muhammed de bir elçidir, O da aynı sünnetin takipçisidir, aynı uygulamaya tabidir. Kendisine farz kılınanları yapmakla da önceki nebileri / sünnetini onaylamış oluyor.
O halde xatemunnebiyyin olmak, kendinden önceki nebileri onaylayan olmak demektir. Ve bu anlayışın, Muhammed’in son nebi olması anlayışından daha tutarlı bir anlayış olduğunu düşünüyorum.
Bu ayetlerden çıkarılması gereken bir diğer sonuç da, inananların, Allah’ın nebileri aracılığıyla kendilerinden almış olduğu misaka ters düşmemeleri; nebiye/resule zorluk çıkarmak şöyle dursun, hiç itirazsız tam bir teslimiyetle uymaları, O’na yardımcı olmalarıdır.
Selam Haktansapmaz kardeş,
Gerçekten hiç düşünmediğim bir yorum bu,gerçekten çok önemli bir açılım yaptın,bu kavramı ve diğer kavramları tekrar tekrar değerlendirmek ihtiyacını hissettirdi bana.Tabi söylediğimiz hiçbir şey nihai değildir,ama böyle açılımlar karşısında tekrar gözden geçirme yapmak hatalarımız varsa düzeltmek boynumuzun borcudur.Allah senden razı olsun selam üzerine olsun...
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba, daha onceden bir kac yazimda bu kelimenin, haktansapmazin ifade ettigi anlami icerme ihtimali olabilecegini belirtmistim. Buna ragmen bu kelimenin yaptigim arastirmalar sonucu ,tasdik ve onay anlaminda bir muhurleme icin kullanildigini gorebilmis degilim. Kilitleme, sona erdirme anlaminda bir muhurlemeye muteallik olarak kullanildiginin ornekleri ise cok fazlaca gorulebilmektedir. Kuran'daki kullanimlarda kalplerin muhurlenmesi ne ifade ediyorsa, bu kullanimdada nubuvvetin muhurlenmesi ona benzer bir anlam icermektedir. Yani nubuvvetin kapatilmasi. En azindan bu ayetin vahyedildigi ortam icin boyle bir saptama yapilmaktadir; Muhammed nebiler halkasinin bu ayetin vahyedildigi ortamdaki degerlendirilisi acisindan kapanis-son Nebisidir. Gelecek nesillere yonelik olarak Allah'in muradinin ne olacagini Kuran'daki ayetlerden tespit etmemizin mumkun olmadigina inanmaktayim.
Zira Kuran muhataplarina kiyamet sahneleri sunarak mesajlar vermektedir. Daha ileri donemlerde bir nebi veya resul gelecegini soylemek verilen mesajlarla celiski arzederdi.
Burda deginmek istedigim baska bir husus, Muhammed'in diger vahiylerde geleceginin haber verilmesinin cok yanlis degerlendirildigidir.
Ilahi mesajin onemli bir ozelligi, insanlari hakka yoneltmedeki tesiri acisindan, dunya yasaminin sona ermesini cok yakin bir tarih olarak gostermesidir. Bu daha oncekilere verilen mesajlarda da boyle iken, onlara cok ilerde gelecek Ahmed adindaki bir sahistan bahsetmesi pek mumkun gorunmemektedir. Ben bu anlatimin farzi muhal olduguna inaniyorum. Ehli kitabin,yani zikir ehlinin-vahiy geleneginin takipcilerinin iknasina yonelik olarak soylenmis bir sozdur. Muhammed'in vahyi kisiliginin onlarin kaynaklarina uygun dusmesine dikkat cekilmektedir.
Nebilerin misaki hususundada benzer bir durum soz konusudur. Ehli kitabin Kuran mesajina gereken ilgiyi gostermeleri saglanmaya calisilmaktadir. Allah'in butun nebileri toplayip resmi bir kongre yapmis olmasi anlasilmamalidir. Butun nebi geleneginin butunlugune dikkat cekilmekte, Kuran mesaji eger onlara ulassaydi onlar nubuvvet sarti geregi onu getirene engel olmak soyle dursun cani gonulden destek verirlerdi denmektedir. Boylelikle kitap ehlinin icine dustugu tezat ortaya konulmaktadir. Kendi nebilerinin dahi destek verecegi bir cagriya onlarin hasmane tavirlari elestirilmektedir. Isanin Allah tarafindan sorguya cekilerek Hristiyan gelenegiyle yuzlestirilmesi bu sembolik anlatimlara baska bir ornektir. Kuran mesaji tartismayi kaynagina tasimaktadir.
Ben hic bir nebinin-resulun kendinden sonraki muhtemel bir resulden bahsederek kendi etkisini azaltmasini mantikli bulmuyorum. Ozellikle bu nebiler muhataplarini yasamin hemen sona erebilecegini belirterek uyariyorlarsa bu mumkun olamaz.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar muhliskul,hakikaten çok güzel bir yazı yazmışsın..benim resul gelecek mi tartışmalarında, aslında dillendiremediğim dikkat çekmek istediğim bu idi..kuranın unutulduğu artık yüzüne bakılmadığı bir zamanda elbet resule ihtiyaç olacaktır yada mevlanın rahmet ve merhametini göz önüne alarak sonraki toplulukları başıboş bırakmayacaktır diyebiliriz..kuranın unutulduğundan kasıt,aslında ellerinde olana artık kulak asmamaları değer vermemeleri,o hiç yokmuşçasına davranmaları diyebiliriz..kuran en nihayetinde elimizde bir nesnedir..kuranın kendine değil okuyanlarına faydası olacaktır,okunmayan kuranın rehberliğinden söz edilemez..öyleyse Hz Muhammetle sona eren vahiy diğer bir elçi ile yeniden başlayacak ve sonlanacak diyebiliriz.
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
En azından net olarak, Allahın sürekli bir iş ve oluşta oluşu,bizim bilip bilmediğimiz daha birçok sıfatlarından dolayı,şu
üzerinde yaşadığımız sistemin yıkımından sonra tekrar insanlığın
yaratılacağını ve hatta bizim kimbilir kaçıncı sırada olduğumuzu ve
yine hatta bizim sistemimizden gayrı yada dahil insanlığın var olduğu
var olacağının söylenmesi veya düşünülmesi hata değildir.Melekler denen
bilgi sahiplerinin ''yine mi''serzenişi bundandır..başlangıcını
elbet..tanıyor ve söylüyorlar..buna kısır döngü denemez..kendini
tekrarlayan ve monoton olan..hayır..kuranda rızıklanan şehitlerden
bahseder Allah..herşeyin başlangıcını ve sonunu gören Allah onların
cennetteki eşzamanlı hallerinden haber vermiştir belki,bilemeyiz...Allaha zaman
sınırı yok ki..veya evvelki sistemde yaşayıp ayırmaya tabi olmuş
insanlıkların hallerini... Allahın ezeli ve ebedi yoktur ancak
mevla bizlere ve şu sisteme bir ecel koymuştur...ve Allah sanatını bizim tahayyül dahi edemeyeceğimiz bir şekilde her
sistemde gösterecektir.
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamlar,
musaddika
Meryem
oğlu Îsâ da: "Ey İsrâil oğulları, ben size Allâh'ın elçisiyim, benden önce
gelen Tevrât'ı (musaddik) onaylayan/tasdik eden/doğrulayıcı
ve benden sonra gelecek, Ahmed adında bir elçiyi müjdeleyici olarak
gönderildim" demişti. Fakat (Îsâ'nın müjdelediği elçi) onlara apaçık
deliller getirince: "Bu, apaçık bir büyüdür" dediler. (SAFF/6)
Onların
ardından, yanlarındaki Tevrât'ı doğrulayıcı olarak Meryem oğlu Îsâ'yı gönderdik
ve ona, içinde yol gösterme ve nur bulunan, önündeki Tevrât'ı (musaddik) doğrulayan/onaylayan/tasdik eden, korunanlar
için yol gösterici ve öğüt olan İncil'i verdik. (MÂİDE/46)
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamlar,
tasdika
Bu
Kur'ân, Allah'tan başkası tarafından uydurulacak bir şey değildir. Ancak
kendinden öncekinin (tasdik) onaylayanı/doğrulaması
ve Kitabın açıklamasıdır. Onda asla şüphe yoktur. Âlemlerin Rabbi
tarafından(indirilmiş)dir. (YÛNUS/37)
Elbette
onların hikâyelerinde akıl sahipleri için ibret vardır. Bu (Kur'an),
uydurulacak bir söz değildir; ancak kendinden öncekileri (tasdik) onaylanması/doğrulanması, her şeyin
açıklaması; inananlar için bir kılavuz ve rahmettir. (YÛSUF/111)
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamlar,
hateme
Muhammed, sizin erkeklerinizden
birinin babası değil fakat Allah'ın Elçisi ve peygamberlerin hâtemidir. Allah her şeyi bilendir. AHZÂB/40
Allah, onların kalplerini
ve kulaklarını(ختم
hateme)mühürlemiştir,
gözlerine de perde inmiştir. Onlar için büyük bir azab vardır. BAKARA/7
O gün ağızlarını(ختم
nahtimu) mühürleriz,
elleri bize söyler, ayakları yaptıklarına şahitlik eder. YÂSÎN/65
Yoksa: "Allah'a
yalan uydurdu" mu diyorlar? Öyle bir durumda Allah, dilese senin kalbine(ختم
yahtim) mühür
basar; batılı mahveder, hakkı sözleriyle yerleştirir. Şüphesiz O, göğüslerin
özünü bilir. ŞÛRÂ/24
Keyfini tanrı edinen ve
Allah'ın bir bilgiye göre saptırdığı, kulağını ve kalbini(ختم
hateme) mühürlediği,
gözünün üstüne de perde çektiği kimseyi gördün mü? Şimdi ona Allah'tan sonra
kim doğru yolu gösterecek? Düşünmüyor musunuz? CÂSİYE/23
De ki: "Söyleyin bana, eğer Allah
işitme(duyu)nuzu ve gözlerinizi alsa, kalplerinizin üstüne de (ختم hateme) mühür
vursa, Allah'tan başka bun(lar)ı size getir(ip ver)ecek tanrı kimdir?"
Bak, nasıl ayetleri döndürüp türlü türlü açıklıyoruz, sonra yine onlar yüz
çeviriyorlar? EN'ÂM/46
Selam ve dua ile.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
( Ey Mü'minler) Muhammed sizin erkeklerinizden herhangi birinin babası değildir; fakat o Allah'ın Rasulü ve Peygamberlerin sonuncusudur (6 ) ve zaten Allah her şeyi en ince ayrıntısına kadar bilmektedir.
6 :
veya hâtem okunuşuna göre : '' Peygamberlerin mührüdür '' . tercihimiz kelimenin hâtim okunuşuna dayanmaktadır. esasen iki okunuş da aynı sonucu verir. çünkü mühür vurulduğu belgeye yeni bir bilgi girişini ya da vurulduğu kapıdan ilave geçişi yasaklar.
veddua
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma