HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: xatemunnebiyyin Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 06 aralik 2008 Saat 11:41 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

XATEMUNNEBİYYİN / ONAYLAYAN NEBİ

33/38: Allah’ın kendisini yapmakla zorunlu kıldığı şeylerle ilgili Nebi’nin hiç bir itiraz hakkı yoktur (Mé kéne alennebiyyi min harac). Geçmişteki nebiler hakkındaki Allah’ın uygulaması budur. Allah’ın emri kaçınılmaz bir yazgıdır (kesinlikle olur). 39: Allah’ın mesajlarını yerine ulaştıranlar (bildirmekle görevli olanlar), O’ndan çekinirler, Allah’tan başka kimseden çekinmezler. Kendisine karşı sorumlu olunacak kişi, Allah yeter. 40: Muhammed sizden her hangi bir adamın babası değildir. Ancak O, Allah’ın elçisi ve nebileri mühürleyen /onaylayandır. Ve Allah her şeyi tam bilendir. 41: Ey inananlar, Allah’ı (dediklerini) hep hatırda tutun / Hiç akıldan çıkarmayın! 42: Sabah akşam O’nu (mesajını) dillendirin! 43: Sizi karanlıklardan ışığa çıkarmak için size salat ediyor / size vahide bulunuyor.

Yukarıdaki cümlelerde daha çok vurgulanan husus nedir; Muhammed’in nebilerin xatemliği mi yoksa Allah’a/ her emrine uyması zorunluluğu mu? Söylenen şey; her nebi Allah’ın dediğine uymak zorundadır. Bu Allah’ın onlar için belirlediği izlenilmesi gerekli yolu / sünnetidir. Muhammed de bir elçidir, O da aynı sünnetin takipçisidir, aynı uygulamaya tabidir. Kendisine farz kılınanları yapmakla da önceki nebileri / sünnetini onaylamış oluyor.

O halde xatemunnebiyyin olmak, kendinden önceki nebileri onaylayan olmak demektir. Ve bu anlayışın, Muhammed’in son nebi olması anlayışından daha tutarlı bir anlayış olduğunu düşünüyorum.

Bu ayetlerden çıkarılması gereken bir diğer sonuç da, inananların, Allah’ın nebileri aracılığıyla kendilerinden almış olduğu misaka ters düşmemeleri; nebiye/resule zorluk çıkarmak şöyle dursun, hiç itirazsız tam bir teslimiyetle uymaları, O’na yardımcı olmalarıdır.     

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 06 aralik 2008 Saat 11:54 | Kayıtlı IP Alıntı asım

hz muhammed in kendinden önceki nebilerin onaylayıcısı olması doğru bir anlamdır...
sonuncusu olması da doğru bir anlamdır...
çünkü kelime bu anlamı da içermektedir...
şimdi biz bu iki doğru anlamın ikisini de kabul ediyoruz...
ayrıca onaylayıcı anlamına gelen bir   başka  kelime kullanılmayıp sonuncu anlamına da gelen bu kelimenin kullanılmasını muradı ilahiyi anlama konusunda samimi olduğunu düşündüğüm sizlere tekrar hatırlatmak isterim...







__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 06 aralik 2008 Saat 12:54 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

haktansapmaz Yazdı:

XATEMUNNEBİYYİN / ONAYLAYAN NEBİ

33/38: Allah’ın kendisini yapmakla zorunlu kıldığı şeylerle ilgili Nebi’ye bir çekince/ sakınca/ zorluk/engel olamaz.Geçmişteki nebilere Allah’ın uygulaması buydu. Allah’ın emri kaçınılmaz bir yazgıdır (kesinlikle olur). 39: Allah’ın mesajlarını yerine ulaştıranlar (bildirmekle görevli olanlar), O’ndan çekinirler, Allah’tan baka hiç kimseden çekinmezler. Kendisine karşı sorumlu olunacak kişi, Allah yeter. 40: Muhammed sizden her hangi bir adamın babası değildir. Ancak O, Allah’ın elçisi ve nebileri mühürleyen /onaylayandır. Ve Allah her şeyi tam bilendir. 41: Ey inananlar, Allah’ı (dediklerini) hep hatırda tutun / Hiç akıldan çıkarmayın! 42: Sabah akşam O’nu (mesajını) dillendirin! 43: Sizi karanlıklardan ışığa çıkarmak için size salat ediyor / size vahide bulunuyor.

Yukarıdaki cümlelerde daha çok vurgulanan husus nedir; Muhammed’in nebilerin xatemliği mi yoksa Allah’a/ her emrine uyması zorunluluğu mu? Söylenen şey; her nebi Allah’ın dediğine uymak zorundadır. Bu Allah’ın onlar için belirlediği izlenilmesi gerekli yolu / sünnetidir. Muhammed de bir elçidir, O da aynı sünnetin takipçisidir, aynı uygulamaya tabidir. Kendisine farz kılınanları yapmakla da önceki nebileri / sünnetini onaylamış oluyor.

O halde xatemunnebiyyin olmak, kendinden önceki nebileri onaylayan olmak demektir. Ve bu anlayışın, Muhammed’in son nebi olması anlayışından daha tutarlı bir anlayış olduğunu düşünüyorum.

Bu ayetlerden çıkarılması gereken bir diğer sonuç da, inananların, Allah’ın nebileri aracılığıyla kendilerinden almış olduğu misaka ters düşmemeleri; nebiye/resule zorluk çıkarmak şöyle dursun, hiç itirazsız tam bir teslimiyetle uymaları, O’na yardımcı olmalarıdır.     

Selam Haktansapmaz kardeş,

Gerçekten hiç düşünmediğim bir yorum bu,gerçekten çok önemli bir açılım yaptın,bu kavramı ve diğer kavramları tekrar tekrar değerlendirmek ihtiyacını hissettirdi bana.Tabi söylediğimiz hiçbir şey nihai değildir,ama böyle açılımlar karşısında tekrar gözden geçirme yapmak hatalarımız varsa düzeltmek boynumuzun borcudur.Allah senden razı olsun selam üzerine olsun...



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 06 aralik 2008 Saat 15:31 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,  daha onceden bir kac yazimda bu kelimenin,  haktansapmazin ifade ettigi anlami icerme ihtimali olabilecegini belirtmistim. Buna ragmen bu kelimenin yaptigim arastirmalar sonucu ,tasdik ve onay anlaminda bir muhurleme icin kullanildigini gorebilmis degilim. Kilitleme, sona erdirme anlaminda bir muhurlemeye muteallik olarak kullanildiginin ornekleri ise  cok fazlaca gorulebilmektedir.  Kuran'daki kullanimlarda kalplerin muhurlenmesi ne ifade ediyorsa, bu kullanimdada nubuvvetin muhurlenmesi ona benzer bir anlam icermektedir. Yani  nubuvvetin kapatilmasi. En azindan  bu ayetin vahyedildigi ortam icin    boyle bir saptama yapilmaktadir; Muhammed nebiler   halkasinin bu ayetin vahyedildigi ortamdaki degerlendirilisi acisindan kapanis-son Nebisidir. Gelecek nesillere yonelik olarak  Allah'in muradinin ne olacagini Kuran'daki ayetlerden tespit etmemizin mumkun olmadigina inanmaktayim.

Zira Kuran muhataplarina kiyamet sahneleri sunarak mesajlar vermektedir. Daha ileri donemlerde bir nebi veya resul gelecegini soylemek  verilen mesajlarla celiski arzederdi.

Burda deginmek istedigim baska bir husus, Muhammed'in diger vahiylerde geleceginin haber verilmesinin cok yanlis degerlendirildigidir.

Ilahi mesajin onemli bir ozelligi, insanlari hakka yoneltmedeki tesiri acisindan,  dunya yasaminin   sona ermesini cok yakin bir tarih olarak  gostermesidir. Bu daha oncekilere verilen mesajlarda da boyle iken, onlara cok ilerde gelecek   Ahmed adindaki  bir sahistan bahsetmesi  pek mumkun gorunmemektedir.  Ben bu anlatimin farzi muhal olduguna inaniyorum. Ehli kitabin,yani zikir ehlinin-vahiy geleneginin takipcilerinin iknasina yonelik olarak soylenmis bir sozdur. Muhammed'in vahyi kisiliginin onlarin  kaynaklarina uygun dusmesine dikkat cekilmektedir.

Nebilerin misaki hususundada benzer bir durum soz konusudur. Ehli kitabin Kuran mesajina gereken ilgiyi gostermeleri saglanmaya calisilmaktadir. Allah'in butun nebileri toplayip resmi  bir kongre yapmis olmasi  anlasilmamalidir.  Butun nebi geleneginin butunlugune dikkat cekilmekte, Kuran mesaji eger onlara ulassaydi onlar nubuvvet sarti geregi  onu getirene engel olmak soyle dursun cani gonulden destek verirlerdi denmektedir. Boylelikle kitap ehlinin icine dustugu tezat ortaya konulmaktadir.  Kendi nebilerinin dahi destek verecegi bir cagriya onlarin hasmane tavirlari elestirilmektedir. Isanin Allah tarafindan sorguya cekilerek Hristiyan gelenegiyle yuzlestirilmesi bu sembolik anlatimlara baska bir ornektir. Kuran mesaji tartismayi kaynagina tasimaktadir.

 Ben hic bir nebinin-resulun  kendinden sonraki muhtemel bir resulden bahsederek kendi etkisini azaltmasini mantikli bulmuyorum. Ozellikle bu nebiler muhataplarini yasamin hemen sona erebilecegini belirterek uyariyorlarsa bu mumkun  olamaz.

 

Kadir

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 06 aralik 2008 Saat 16:40 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selamlar muhliskul,hakikaten çok güzel bir yazı yazmışsın..benim resul gelecek mi tartışmalarında, aslında dillendiremediğim dikkat çekmek istediğim bu idi..kuranın unutulduğu artık yüzüne bakılmadığı bir zamanda elbet resule ihtiyaç olacaktır yada mevlanın rahmet ve merhametini göz önüne alarak sonraki toplulukları başıboş bırakmayacaktır diyebiliriz..kuranın unutulduğundan kasıt,aslında ellerinde olana artık kulak asmamaları değer vermemeleri,o hiç yokmuşçasına davranmaları diyebiliriz..kuran en nihayetinde elimizde bir nesnedir..kuranın kendine değil okuyanlarına faydası olacaktır,okunmayan kuranın rehberliğinden söz edilemez..öyleyse Hz Muhammetle sona eren vahiy diğer bir elçi ile yeniden başlayacak ve sonlanacak diyebiliriz.


__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 06 aralik 2008 Saat 23:06 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

En azından net olarak, Allahın sürekli bir iş ve oluşta oluşu,bizim bilip bilmediğimiz daha birçok sıfatlarından dolayı,şu üzerinde yaşadığımız sistemin yıkımından sonra tekrar insanlığın yaratılacağını ve hatta bizim kimbilir kaçıncı sırada olduğumuzu ve yine hatta bizim sistemimizden gayrı yada dahil insanlığın var olduğu var olacağının söylenmesi veya düşünülmesi hata değildir.Melekler denen bilgi sahiplerinin ''yine mi''serzenişi bundandır..başlangıcını  elbet..tanıyor ve söylüyorlar..buna kısır döngü denemez..kendini tekrarlayan ve monoton olan..hayır..kuranda rızıklanan şehitlerden bahseder Allah..herşeyin başlangıcını ve sonunu gören Allah onların cennetteki eşzamanlı hallerinden haber vermiştir belki,bilemeyiz...Allaha zaman sınırı yok ki..veya evvelki sistemde yaşayıp ayırmaya tabi olmuş insanlıkların hallerini...
Allahın ezeli ve ebedi yoktur ancak mevla bizlere ve şu sisteme bir ecel koymuştur...ve Allah sanatını bizim tahayyül dahi edemeyeceğimiz bir şekilde her sistemde gösterecektir.

__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 07 aralik 2008 Saat 00:31 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim


Selamlar,


musaddika

 

 

Meryem oğlu Îsâ da: "Ey İsrâil oğulları, ben size Allâh'ın elçisiyim, benden önce gelen Tevrât'ı (musaddik) onaylayan/tasdik eden/doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed adında bir elçiyi müjdeleyici olarak gönderildim" demişti. Fakat (Îsâ'nın müjdelediği elçi) onlara apaçık deliller getirince: "Bu, apaçık bir büyüdür" dediler. (SAFF/6)

 

 

Onların ardından, yanlarındaki Tevrât'ı doğrulayıcı olarak Meryem oğlu Îsâ'yı gönderdik ve ona, içinde yol gösterme ve nur bulunan, önündeki Tevrât'ı (musaddik) doğrulayan/onaylayan/tasdik eden, korunanlar için yol gösterici ve öğüt olan İncil'i verdik. (MÂİDE/46)

 

Ayrıca bu ayetlere bakın:

(BAKARA/41,91,97) (ÂLİ IMRÂN/3,39,50) (NİSA/47) (MÂİDE/48) (FATIR/31) (AHKAF/30)

 

 

 

 




__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 07 aralik 2008 Saat 00:33 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim



Selamlar,


tasdika

 

 

Bu Kur'ân, Allah'tan başkası tarafından uydurulacak bir şey değildir. Ancak kendinden öncekinin (tasdik) onaylayanı/doğrulaması ve Kitabın açıklamasıdır. Onda asla şüphe yoktur. Âlemlerin Rabbi tarafından(indirilmiş)dir. (YÛNUS/37)

 

Elbette onların hikâyelerinde akıl sahipleri için ibret vardır. Bu (Kur'an), uydurulacak bir söz değildir; ancak kendinden öncekileri (tasdik) onaylanması/doğrulanması, her şeyin açıklaması; inananlar için bir kılavuz ve rahmettir. (YÛSUF/111)

 




__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 07 aralik 2008 Saat 00:36 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim



Selamlar,


hateme

 

Muhammed, sizin erkeklerinizden birinin babası değil fakat Allah'ın Elçisi ve peygamberlerin hâtemidir. Allah her şeyi bilendir. AHZÂB/40

Allah, onların kalplerini ve kulaklarını (ختم hateme) mühürlemiştir, gözlerine de perde inmiştir. Onlar için büyük bir azab vardır. BAKARA/7

O gün ağızlarını (ختم nahtimu) mühürleriz, elleri bize söyler, ayakları yaptıklarına şahitlik eder. YÂSÎN/65

Yoksa: "Allah'a yalan uydurdu" mu diyorlar? Öyle bir durumda Allah, dilese senin kalbine (ختم yahtim) mühür basar; batılı mahveder, hakkı sözleriyle yerleştirir. Şüphesiz O, göğüslerin özünü bilir. ŞÛRÂ/24

Keyfini tanrı edinen ve Allah'ın bir bilgiye göre saptırdığı, kulağını ve kalbini (ختم hateme) mühürlediği, gözünün üstüne de perde çektiği kimseyi gördün mü? Şimdi ona Allah'tan sonra kim doğru yolu gösterecek? Düşünmüyor musunuz? CÂSİYE/23

 

De ki: "Söyleyin bana, eğer Allah işitme(duyu)nuzu ve gözlerinizi alsa, kalplerinizin üstüne de (ختم hateme) mühür vursa, Allah'tan başka bun(lar)ı size getir(ip ver)ecek tanrı kimdir?" Bak, nasıl ayetleri döndürüp türlü türlü açıklıyoruz, sonra yine onlar yüz çeviriyorlar? EN'ÂM/46

 

 

Selam ve dua ile.







__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 07 aralik 2008 Saat 09:58 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Mustafa İslamoğlu yorumu :

( Ey Mü'minler) Muhammed sizin erkeklerinizden herhangi birinin babası değildir; fakat o Allah'ın Rasulü ve Peygamberlerin sonuncusudur (6 ) ve zaten Allah her şeyi en ince ayrıntısına kadar bilmektedir.

 

6 :

veya hâtem okunuşuna göre : '' Peygamberlerin mührüdür '' . tercihimiz kelimenin hâtim okunuşuna dayanmaktadır. esasen iki okunuş da aynı sonucu verir. çünkü mühür vurulduğu belgeye yeni bir bilgi girişini ya da vurulduğu kapıdan ilave geçişi yasaklar.

veddua



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats