Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Su son asilan makalede namaz ile ilgi yorum bu basliga uygun gider iste alinti
"......Namaz'ın nasıl kılınacağına gelince; bunun için sünnet/hadis'e ihtiyaç yoktur. Yine Kur'an'a ihtiyaç vardır. Kur'an, namaz kılmamızı istiyor, namazı nasıl kılmamız gerekir? Sorusuna ise (bu soruyu bizler soruyoruz, sahabe sormuyordu) "bir bilene sorun" ayetini dikkate alarak cevap verilmelidir. Nitekim bizler bugün namazlarımızı nasıl kılacağımızı hadislerden değil, "bilenler" olarak anne/babamızdan öğreniyoruz. "Namaz kılın" emrini alan bir Müslüman’ın "kaç rekât kılalım?" sorusunu sorması gerekmez. Namazın, Kur'an'da belirtilmiş rükünleri yerine getirilerek kılınması yeterlidir. Bu rükünlerin 1(bir) rekâtla bile yerine getirilmesi, "namaz kılın" emrinin yerine getirmiş olması anlamına gelir. Günde 17(on yedi) rekât namaz kılan bir Müslüman, bu rakamları başkaları için de farz kılarsa burada bir yanlışlık yapılıyor demektir. Çünkü Allah bizden bu kadar (17 rekât) namaz kılmamızı (farz etmiyor) istemiyor. Biz kendi isteklerimizi Kur'an'da bulamıyorsak, peygamber'i devreye sokarak ona söyletmemeliyiz. Kur'an'ın verdiği kadarıyla yetinmeliyiz. Vesselam...
Peygamber'in namazla ilgili uygulamasının ne "ana" rükunları ne de "baba" rükunları vardır... Sadece Kuran’ın öğrettikleri vardır; peygamber de onları yapmıştır. Kuran’da namaz içinde -iki defa rükû, secde et- şeklinde ifadeler de yoktur. Kur'an'da yoksa yapmazsınız. Fakat yapmak isterseniz yaparsınız. Fakat bu yaptığınız "Kur'an'ın namazı" olmaz, "atalarınızın namazı" olur. Bu yapılanlar Allah'a din öğretmektir bilesiniz. "Peygamber yapmış" demekle de yapmış sayılmaz.
Birisi size "ağzınızı kapatın" dediğinde siz "gözünüzü kapatın" anlıyorsanız; Kur'an'ın "secde edin" emrini de "amuda kalkın" anlarsınız. Bu da sizin aklınızdan zorunuz olduğunu gösterir. Kur'an'ın emirleri akıl sahipleri içindir. Ağzını kapatmasını bilenler, secdenin de nasıl yapılacağını bilirler. Bunu becermek de akıl sahiplerinin işidir. "Namaz kılın" emrini alan insanlar, namazın nasıl kılınacağını peygambere sorsalardı, Allah Kur'an'ın bir çok yerinde ifade ettiği gibi “sana(peygambere) soruyorlar, de ki:...” şeklindeki ayetlerin içinde namazın nasıl kılınacağı sorusu bulunurdu. Bulunmadığına göre peygambere böyle bir soru sorulmamıştır cevabını da çıkarabiliriz. Aramızdaki ihtilafları çözmek için Allah'ın dinine iftira edip, yalan mı sokmamız gerekiyor? Birileri atalarından devraldıkları uydurmaları yaşamak istiyor ve de Kur'an'a yamamak niyetinde ise "aman ihtilaf çıkmasın" deyip susmamız mı gerekiyor? Ben bunu yapamamam, sizde yapmayın... Bize sağlam gelen rivayet(ler) yalnızca Kur'ân ayetleridir. Bu rivayetlere bakar, ibadetlerimizi ona göre düzenleriz. Böyle yapmakla da peygambere uymuş, onu örnek almış oluruz. Gerçek peygamber Kuran’da anlatılan peygamberdir... Lütfen taklitlerinden sakının.vesselam "peygamberi örnek almak" gerektiğinde neden sadece Kur'an değil de, hadisler akla geliyor?! Peygamber Kur'an'ı yaşadı, bizler de Kur'an'ı yaşarsak peygamberi örnek almış olmaz mıyız? Allah, bizlere ulaşan bilgiler içerisinden sadece Kur'an ayetleri için "koruma" sözü veriyor. Hadisler için bir söz vermiyor. Peygamberi tanımanın "birinci/ikinci etabı" olmaz.. Kur'an'ın tanıttığı kadarıyla "örnek" almalıyız. Başkaca hiçbir bilgiye itibar edilemez. Çünkü "korunmuş" luğu yok... Şirkin (hakk’la, batıl’ın ortaklığı) süzgeçten geçirilmesi gerekmediği gibi, hadislerin de süzgeçten geçirilmesi gerekmez. Çünkü hak’la batıl karışmıştır onun için...
"Tek gerçek" İslâm dininin Kur'an'dan başka hiçbir kaynağı olmadığı/olamayacağıdır...
Katılma Tarihi: 03 ocak 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 167
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ya burda namazın nasıl kılınacağına karar veremediği için namazı tamamen bırakanlar var. sonra da kalkıp kur'anı savunduklarını iddia ediyorlar. onlara ne demeli bilemiyorum. gün geçtikçe ağzım biraz daha açılıyor zaten. bakalım daha ne kadar açılacak. görecez. hayırlısı...
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ya burda namazın nasıl kılınacağına karar veremediği için namazı tamamen bırakanlar var. sonra da kalkıp kur'anı savunduklarını iddia ediyorlar. onlara ne demeli bilemiyorum. gün geçtikçe ağzım biraz daha açılıyor zaten. bakalım daha ne kadar açılacak. görecez. hayırlısı...
Salati Namaz olarak kabul etmeyenleri suclayarak kendimizi aklamayalim. Imdi bende Hacci ve yillarca kilinan Namazlari elestirerek Islam aleminin hic bir yere varamadigini, ici bos bir topluluk olduguna dayanirsam ancak seninkisi kadar yikici bir elestiri olurda insanlarin ortak noktada bulusmasina hic bir imkan tanimaz.
Yok amacimiz ancak elestirip kendimizi tatmin etmekse sabah aksam döktürelim.
Namazi kabul etmeyenlere tahammülümüz yok diyorsaniz, söylersiniz, gelmezler bir daha. Bu kadar basit.
Peygamber'in namazla ilgili uygulamasının ne "ana" rükunları ne de "baba" rükunları vardır... Sadece Kuran’ın öğrettikleri vardır; peygamber de onları yapmıştır. Kuran’da namaz içinde -iki defa rükû, secde et- şeklinde ifadeler de yoktur. Kur'an'da yoksa yapmazsınız. Fakat yapmak isterseniz yaparsınız. Fakat bu yaptığınız "Kur'an'ın namazı" olmaz, "atalarınızın namazı" olur. Bu yapılanlar Allah'a din öğretmektir bilesiniz. "Peygamber yapmış" demekle de yapmış sayılmaz.
Birisi size "ağzınızı kapatın" dediğinde siz "gözünüzü kapatın" anlıyorsanız; Kur'an'ın "secde edin" emrini de "amuda kalkın" anlarsınız. Bu da sizin aklınızdan zorunuz olduğunu gösterir. Kur'an'ın emirleri akıl sahipleri içindir. Ağzını kapatmasını bilenler, secdenin de nasıl yapılacağını bilirler. Bunu becermek de akıl sahiplerinin işidir. "Namaz kılın" emrini alan insanlar, namazın nasıl kılınacağını peygambere sorsalardı, Allah Kur'an'ın bir çok yerinde ifade ettiği gibi “sana(peygambere) soruyorlar, de ki:...” şeklindeki ayetlerin içinde namazın nasıl kılınacağı sorusu bulunurdu........
Isin ozu bu cumlelerde yatiyor. Ama iki rekat olduguna tek delil Akik yazisinda belirttigi gibi
Akik Yazdı:
....
4/101 Yeryüzünde sefere çıktığınızda kâfirlerin size bir kötülük yapacağından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir vebal yoktur. Kuşkusuz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır. (elmalı meali)
4/102 Sen onların aralarında bulunup da onlara namaz kıldırdığında içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silahlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında diğer bir kısmı arkanızda beklesin. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler arzu ederler ki, silahlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil olsanız da size ani bir baskın yapsalar. Eğer size yağmur gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur. Bununla beraber ihtiyatı elden bırakmayın. Kuşkusuz Allah kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamıştır. (elmalı meali)
Yukarıdaki ayetten de anlaşıldığı gibi (...onlara namaz kıldırdığında...) Hz Muhammed (SAV) imam ve önce sahabenin bir kısmı geliyor TEK rekat ile namazı tamamladıktan sonra, kılmayan diğer kısım sahabe Efendimizin ardından saf tutup TEK rekat namazını kıldıktan sonra namaz tamamlanmış oluyor. Sahabe tek rekat ile namazı yarı yarıya kısaltılmış haliyle kılıyor. İmam olan efendimiz ise 2 rekatla namazı tamamlamış oluyor. ....
Sinan hakli herkes birilerinin dedigini kabul etmek zorunda degil.
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: United States Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
zaza Yazdı:
dilara Yazdı:
....
Peygamber'in namazla ilgili uygulamasının ne "ana" rükunları ne de "baba" rükunları vardır... Sadece Kuran’ın öğrettikleri vardır; peygamber de onları yapmıştır. Kuran’da namaz içinde -iki defa rükû, secde et- şeklinde ifadeler de yoktur. Kur'an'da yoksa yapmazsınız. Fakat yapmak isterseniz yaparsınız. Fakat bu yaptığınız "Kur'an'ın namazı" olmaz, "atalarınızın namazı" olur. Bu yapılanlar Allah'a din öğretmektir bilesiniz. "Peygamber yapmış" demekle de yapmış sayılmaz.
Birisi size "ağzınızı kapatın" dediğinde siz "gözünüzü kapatın" anlıyorsanız; Kur'an'ın "secde edin" emrini de "amuda kalkın" anlarsınız. Bu da sizin aklınızdan zorunuz olduğunu gösterir. Kur'an'ın emirleri akıl sahipleri içindir. Ağzını kapatmasını bilenler, secdenin de nasıl yapılacağını bilirler. Bunu becermek de akıl sahiplerinin işidir. "Namaz kılın" emrini alan insanlar, namazın nasıl kılınacağını peygambere sorsalardı, Allah Kur'an'ın bir çok yerinde ifade ettiği gibi “sana(peygambere) soruyorlar, de ki:...” şeklindeki ayetlerin içinde namazın nasıl kılınacağı sorusu bulunurdu........
Isin ozu bu cumlelerde yatiyor. Ama iki rekat olduguna tek delil Akik yazisinda belirttigi gibi
Akik Yazdı:
....
4/101 Yeryüzünde sefere çıktığınızda kâfirlerin size bir kötülük yapacağından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir vebal yoktur. Kuşkusuz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır. (elmalı meali)
4/102 Sen onların aralarında bulunup da onlara namaz kıldırdığında içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silahlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında diğer bir kısmı arkanızda beklesin. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler arzu ederler ki, silahlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil olsanız da size ani bir baskın yapsalar. Eğer size yağmur gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur. Bununla beraber ihtiyatı elden bırakmayın. Kuşkusuz Allah kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamıştır. (elmalı meali)
Yukarıdaki ayetten de anlaşıldığı gibi (...onlara namaz kıldırdığında...) Hz Muhammed (SAV) imam ve önce sahabenin bir kısmı geliyor TEK rekat ile namazı tamamladıktan sonra, kılmayan diğer kısım sahabe Efendimizin ardından saf tutup TEK rekat namazını kıldıktan sonra namaz tamamlanmış oluyor. Sahabe tek rekat ile namazı yarı yarıya kısaltılmış haliyle kılıyor. İmam olan efendimiz ise 2 rekatla namazı tamamlamış oluyor. ....
Sinan hakli herkes birilerinin dedigini kabul etmek zorunda degil.
Gercekden bugune kadar uzerinde dusunmedigim ilgincbir nokta " Namaz kılın" emrini alan insanlar, namazın nasıl kılınacağını peygambere sorsalardı, Allah Kur'an'ın bir çok yerinde ifade ettiği gibi “sana(peygambere) soruyorlar, de ki:...”
Katılma Tarihi: 24 mart 2006 Yer: Angola Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Dünyanın neresinde 3 vakit namaz kılınıyo söylermisiniz.Namaz kılmak istemeyenler kendilerine göre namaz vakti ayarı çıkarıyorlar.Burada namazın kılınış şeklini kuran yazmıyo diyenler hiç araştırma yapmadan namazın şeklinin nasıl çıktığını bilmeden konuşuyorlar.Her şey tabiki Kuranda yazmıyor.Bazı şeylerde Rasullulah efendimize cebrail aleyhisselam vasıtasıyla öğretilmiştir gösterilmiştir.Namazda bunlardan biridir.Bunlara inanmazsan namaz kılmanızında bi anlamı olmaz.Namaz 5 vakittir bu güne kadar dünyanın her yerinde böyledir.Bunu nasıl değiştirmeye cürret edersiniz.Cenabı Allah Hidayet versin
Katılma Tarihi: 07 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Samim Yazdı:
Dünyanın neresinde 3 vakit namaz kılınıyo söylermisiniz.Namaz kılmak istemeyenler kendilerine göre namaz vakti ayarı çıkarıyorlar.Burada namazın kılınış şeklini kuran yazmıyo diyenler hiç araştırma yapmadan namazın şeklinin nasıl çıktığını bilmeden konuşuyorlar.Her şey tabiki Kuranda yazmıyor.Bazı şeylerde Rasullulah efendimize cebrail aleyhisselam vasıtasıyla öğretilmiştir gösterilmiştir.Namazda bunlardan biridir.Bunlara inanmazsan namaz kılmanızında bi anlamı olmaz.Namaz 5 vakittir bu güne kadar dünyanın her yerinde böyledir.Bunu nasıl değiştirmeye cürret edersiniz.Cenabı Allah Hidayet versin
katılıyorum. ve üzüntü ile beraber küçümseme ile gülüyorum. tüm islam alemi 1400 yıldır namazı 5 vakit kılıyor, ama burada ne idüğü belirsiz kişiler nerden ve nasıl öğrendikleri belli olamayacak şekilde malesef kuran ve hadisleri kafalarına göre çarpıtarak ve kendi işlerine gelir şekilde bir yerlere çekerek abuk subuk yorumlar yapıyorlar. bu kişilerin şu andan itibaren kelimei tevhid getirerek dine geri dönmeleri gerekiyor çünkü açıkça dinden çıkmış durumdalar. (Allah bilir demeye gerek yok çünkü durum ortada !! )
Dünyanın neresinde 3 vakit namaz kılınıyo söylermisiniz.Namaz kılmak istemeyenler kendilerine göre namaz vakti ayarı çıkarıyorlar.Burada namazın kılınış şeklini kuran yazmıyo diyenler hiç araştırma yapmadan namazın şeklinin nasıl çıktığını bilmeden konuşuyorlar.Her şey tabiki Kuranda yazmıyor.Bazı şeylerde Rasullulah efendimize cebrail aleyhisselam vasıtasıyla öğretilmiştir gösterilmiştir.Namazda bunlardan biridir.Bunlara inanmazsan namaz kılmanızında bi anlamı olmaz.Namaz 5 vakittir bu güne kadar dünyanın her yerinde böyledir.Bunu nasıl değiştirmeye cürret edersiniz.Cenabı Allah Hidayet versin
katılıyorum. ve üzüntü ile beraber küçümseme ile gülüyorum. tüm islam alemi 1400 yıldır namazı 5 vakit kılıyor, ama burada ne idüğü belirsiz kişiler nerden ve nasıl öğrendikleri belli olamayacak şekilde malesef kuran ve hadisleri kafalarına göre çarpıtarak ve kendi işlerine gelir şekilde bir yerlere çekerek abuk subuk yorumlar yapıyorlar. bu kişilerin şu andan itibaren kelimei tevhid getirerek dine geri dönmeleri gerekiyor çünkü açıkça dinden çıkmış durumdalar. (Allah bilir demeye gerek yok çünkü durum ortada !! )
O zaman buyrun 3 vakit delilleri Kurandan. Tiklayiniz lutfen.
Buyrun buda sizin delileriniz. Bundan baska deliliniz varsa onuda sunun. Hiristiyanlar ile yahudiler 2000-3000 senedir ayni sacmaliklari tekrarliyorlar bu onlari dogru mu yapiyor. Onun icin unutmayin muslumanlarda kitap ehl-i ayni hatalari tekrara basladik
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma