Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Detaylı bir araştırma imkanı bulamadım ama Hud-46 da geçen bazı ifadelere dikkat çekmek isterim. Önce ayet meali:
Edip Yüksel-Hud-46- Dedi ki: "Ey Nuh, o senin ailenden olamaz. Bilmediğin bir konuda benden istekte bulunman erdemli bir tavır değildir. Cahillerden olmamanı sana öğütlerim.
Süleyman Ateş-Hud-46 (Rabbi): "Ey Nûh, dedi, o senin âilenden değildir. O, yaramaz iş yaptı. Bilmediğin bir şeyi benden isteme. Sana câhillerden olmamanı öğütlerim!"
Y. N. Öztürk- Hud- 46. Allah buyurdu: “Ey Nuh! O, senin ailenden değildi. Yaptığı, iyi olmayan bir işti. Hakkında bilgin olmayan şeyi benden isteme. Cahillerden olmaman hususunda seni uyarırım.”
Edip Yükselin mealinde eksik kalan ve benim de aslında üstünde durmak istediğim ifade "innehu amelun ğayrı salih" ifadesidir. Burada oğul diye ifade edilen şahsın Allah tarafından gemiye alınmamasının sebebi yine Allah tarafından açıklanmıştır. Ğayri salih yani iyi olmayan bir amelden dolayı cezalandırılması söz konusudur.
Eğer annesinin ihanetini zina diye düşünürsek (ki bu çok zorlama bir yorumdur bence), Allahın zina sonucu doğan bir çocuğu annesinin işlediği bir suçtan dolayı cezalandırdığı sonucuna varılır ki sakat bir mecraya gitmiş oluruz. Velev ki Nuhun oğlu olmasın. Kurandan anladığımız kadarıyla herkes eliyle ekip biçtiğinden sorumlu olduğuna göre çocuğun annesinin suçundan dolayı ceza alması düşünelemez.
Kaldıki yukarıda ifade ettiğim gibi gemiye alınmamasının sebebi salih olmayan bir iş yapmış olmasındandır. Allahu alem gerçek oğlu olsa bile yaptığı bu kötü işten dolayı Nuhun ailesinden olmadığı ortaya çıkmıştır. Yani Nuhun ehlinden olmamıştır (min ehlike=senin ehlin)
Tahrim-10 ayetinin konuyla ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Önceki ve sonraki ayetler birlikte düşünülürse Allahın neyi söylediği daha iyi anlaşılır.
Tahrim-9,10,11,12:
9. Ey Peygamber! Küfre sapanlarla ve münafıklarla mücadele et ve onlara karşı sert davran. Varacakları yer cehennemdir onların. Ne kötü dönüş yeridir o!
10. Allah, küfre sapanlarla ilgili olarak Nuh’un karısı ile Lut’un karısını örnek verdi. Bu ikisi kullarımızdan barışçı ve iyiliksever iki kulun nikahı altında idiler, onlara hıyanet ettiler de eşleri, Allah’tan onlara gelecek olanı hiçbir şeyle geri çeviremediler. Şöyle dendi onlara: “Girin ateşe diğer gireceklerle birlikte.”
11. Allah, iman edenlerle ilgili olarak da Firavun’un karısını örnek verdi. Hani, o şöyle demişti: “Ey Rabbim! Benim için katında, cennette bir barınak yap; beni, Firavun’dan, onun yapıp ettiğinden kurtar; beni zulme sapmış topluluktan da kurtar.”
12. Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem’i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu.
Evet, mesaj çok açık: Küfre sapanlarla mücadele, küfre sapanlara iki örnek kadın; bunlar iki barışçı ve iyiliksever insanın kadınları.
Ve iman edenlerle ilgili olarak da yine iki kadın: Firavunun karısı ve Meryem. Firavun ilahlık iddiasında olan bir insan ama karısı iman etmiş, Meryem de ırzını bir kale gibi koruyarak İsa nın annesi olmuştur.
İki salih insanın kafir iki karısı, kafir bir insanın iman etmiş karısı ve namus timsali Meryem.
Allah şunu söylüyor sanki; peygamber de olsa karısı için yapabileceği hiç bir şey yok. Ve kafir de olsa onun imanlı bir karısı olabilir.
Tahrim-9,10,11,12 deki mesajın bağlantılı olduğu konu zina değil şefaat hikayesidir.
Doğrusun Allah bilir.
Selam.
|