Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
"la ilahe" ile ilgili tenkid yazınıza baktım. Allahlar denemeyeceği ön
kabulünüz ile kendini kandırmaca ve gizli bir kibirlenme sezdim. Huşu,
hayatta iken Allah'a mulaki olmayı samimi olarak isteyenleredir.
Kalbinizin söylenişini bile sevmediği bu çoğul ifade "la ilahe" ile
sistematize edilmiştir diye iddia eden bir yazıyı tenkide, bu ön kabul
ile başlayıp, delil olarak çoklarının ve kendinizin tatmininizi
sunuyorsunuz. İsabet etmiş bile olsanız, delilsiz yaklaşımınız ilmî
değil, zannınız. el-Bakara 133. ve 163. , en-Nisa 171., Enam 19, et-Tevbe 31., İbrahim
52., en-Nahl 22. ve 51., el-Kehf 110., Enbiya 108., el-Hacc 34.,
Ankebut 46., Saffat 4., SAD 5. ve 65. Fussilet 6. ayet-i kerimelerin
tilavetine kulak verin lütfen. Kur'an kelimeleri yedi okuyuş genişliği ile sesli zikirle korunmuş.
Sahabenin ilk işittiği tebliğ ile bugün ve gelecekteki tilavetler
sanki eko gibi. Arabî gramer ve harfler tarihi devirler boyunca nasıl
dönüştü? Tenkid yazınızda bundan hiç bahis edilmemiş. Allah lafz-ı
celalindeki şedde hatalı olarak yazılmadı mı? Zikir korundu, ancak
harf ve gramer için durumu, ilmen veya yakinen ne ölçüde müdriksiniz? Tenkid yazınızda, alıntı verdiğiniz "bineer sistem" ile ilgili bir
değinmeniz bile yok. Değil mi? Bir tenkid yazısı okuyorum ki, İbrahim
A.S. dan itibaren "bineer sistemle" korunduğu iddia edilen yazının
temel fikrine hiç değinilmemiş.
Adil mahkeme kararı olmadan, kanunen sadece sanık sayılan ve belki de
masum olabilecek kişilere, "sahtekar" veya "paraya tapan" yazmak,
sadece görünene bakıp, hakikati bilmeyenlerin su-i zanları.
|